eitaa logo
حوادث آخرالزمان و علائم ظهور⏰🌍
44.2هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.4هزار ویدیو
362 فایل
ثابت قدمان ماندگارند. ✔حضورشماباعث دلگرمی ماست . @alamatha https://eitaa.com/joinchat/1218773065C471a635805 👆👆 تعرفه تبلیغات ⛔ نشر مطالب با ایدی کانال حوادث و علائم مجاز هست
مشاهده در ایتا
دانلود
پیشوای دهم شیعیان حضرت امام هادی علیه السلام در سال ۲۱۲ هجری قمری دیده به جهان گشود. پدر ایشان حضرت امام محمدتقی جوادالائمه علیه السلام و مادرشان بانویی فاضله و عفیفه به نام سمانه است. نام مبارک ایشان علی از القابشان نقی، هادی و نجیب؛ و کنیه شأن ابوالحسن است. طلوع ستاره تابناک ولایت، خورشید عدالت، فرزند ایمان، مهبط انوار رحمان، مفسر بزرگ آیه‌های قرآن حضرت امام علی النقی (ع) تهنیت باد (ع)_مبارکباد ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
‍ ⭕️ در کلام‌ مولا امیر مؤ‌منان(علیه السلام) درباره‌ به‌ (چهار أمر) تأکید شده‌ است: ✅قسمت اول✅ 1⃣الوفأ بالبیعة‌ (وفاداری‌ به‌ پیمان): مردم‌ در برابر پیمانی‌ که‌ با رهبر بسته‌اند باید وفادار باشند. زیرا با بیعتی‌ که‌ انجام‌ داده‌اند متعهد شده‌اند تا تمامی‌ امکانات‌ خود را در اختیار دولت‌ حاکم‌ قرار دهند و او را در تمامی‌ ابعاد کشورداری‌ یاری‌ رسانند و در هیچ‌ بُعدی‌ که‌ یاری‌ آنان‌ نیاز است‌ کوتاه‌ نیایند. دولت‌ آنگاه‌ قدرتمند است‌ که‌ بالهای‌ نیرومند مردمی‌ تکیه‌گاه‌ او باشد. و آیه‌ «و أنفقوا فی‌ سبیل‌ا و لا تلقوا بأیدیکم‌ اًلی‌ التهلکة» (بقره/ 195) به‌ همین‌ حقیقت‌ اشارت‌ دارد. یعنی‌ از هرگونه‌ مساعدت‌ شایسته‌ در راه‌ پیشرفت‌ و اقتدار نظام‌ بکوشید، وگرنه‌ با دست‌ خود، مایه‌ نابودی‌ خود را فراهم‌ کرده‌اید. 2⃣ النصیحة‌ فی‌ المشهد و المغیب: دومین‌ حق‌ دولت‌ بر مردم، خیرخواهی‌ همگان‌ برای‌ دولتمردان، چه‌ در حضور و چه‌ در غیاب‌ آنان. آحاد ملت‌ باید همواره‌ خیرخواه‌ دولتمردان‌ خدمتگزار باشند و چنانچه‌ نقص‌ و کاستی‌ در کارشان‌ یافتند، یا دریافتند که‌ خطری‌ آنان‌ را تهدید می‌کند، مشفقانه‌ با خود آنان‌ در میان‌ بگذارند. البته‌ دولتمردان‌ هم‌ بایستی‌ برای‌ دریافت‌ این‌ نوع‌ گزارشها، راه‌ را برای‌ مردم‌ باز گذارده‌ باشند تا مردم‌ بتوانند مستقیماً‌ گفته‌ خود را با آنان‌ درمیان‌ بگذارند، بدین‌ معنی‌ که‌ واسطه‌ها نتوانند پیامهای‌ دریافتی‌ را، آن‌گونه‌ که‌ خود صلاح‌ می‌دانند در اختیار مسؤ‌ولان‌ فوق‌ بگذارند. خیرخواهی‌ در حضور و غیاب‌ بدین‌ معنا است‌ که از حالت‌ دوگونگی بپرهیزند ، این‌گونه‌ نباشد که‌ در حضور، اظهار اخلاص‌ کرده‌ و در غیاب‌ بی‌تفاوت‌ باشند. مردم، هرگاه‌ به‌ دولتمردان، با این‌ دید بنگرند که‌ افرادی‌ خدمتگزار ملت‌اند و در جهت‌ تأمین‌ مصالح‌ آنان‌ می‌کوشند (البته‌ این‌ دولتمردانند که‌ باید این‌ جهت‌ را عملاً‌ به‌ اثبات‌ رسانده‌ باشند) در این‌ صورت‌ مردم‌ از هرگونه‌ خیرخواهی‌ و تذکرات‌ سازنده‌ دریغ‌ نمی‌ورزند، و همواره‌ در تثبیت‌ و استحکام‌ پایه‌های‌ دولت‌ و نظام‌ حاکم‌ می‌کوشند. مسأله‌ «نصح‌ الأ‌ئمة» یکی‌ از مهمترین‌ واجبات‌ عبادی‌ - سیاسی‌ آحاد ملت‌ است‌ که‌ در دستورات‌ أکید پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) به‌ آن‌ تصریح‌ شده ، می‌فرماید: ((سه‌ چیز است‌ که‌ وجدان‌ پاک‌ هر فرد مسلمان‌ از آن‌ فروگذاری‌ نمی‌کند: ۱_ «اِخلاص‌ العمل‌ » : خلوص‌ نیت‌ در رفتار و کردار و پاکی‌ عمل‌ و پیوسته‌ خدا را در نظر داشتن. ۲_ «النصیحة‌ لأ‌ئمة‌ المسلمین: اندرز پاک‌ و بدور از آلایش، نسبت‌ به‌ مسؤ‌ولان‌ روا داشتن. ۳_ «اللزوم‌ لجماعتهم»: پیوستن‌ به‌ جمع‌ مؤ‌منان‌ و علاقه‌مندان‌ به‌ نظام‌ و از آنان‌ کناره‌ نگرفتن. در همین‌ راستا است‌ که‌ می‌فرماید: «من‌ أصبح‌ و لم‌ یهتم‌ بأمور المسلمین‌ فلیس‌ منهم». هرکه‌ روزانه‌ - و به‌گونه‌ پیوسته‌ - به‌ مسائل‌ جاری‌ و مرتبط‌ با جامعه‌ اسلامی‌ اهتمام‌ نورزد، هرآینه‌ از جرگه‌ مسلمانان‌ بدور است. 💥عبارت‌ «من‌ اصبح» معنای: روزانه‌ و همیشگی‌ را می‌رساند. و بکار بردن‌ «اصبح» می‌رساند که‌ اهتمام‌ ورزیدن‌ به‌ امور مسلمین‌ باید بر همه‌ اندیشه‌های‌ روزانه‌ یک‌ فرد مسلمان‌ مقدم‌ باشد. یعنی: اندیشیدن‌ در مسائل‌ جاری، می‌بایست‌ در صف‌ مقدم‌ همه‌ اندیشه‌های‌ وی‌ باشد. «امور المسلمین» جمع‌ مضاف‌ است‌ که‌ از نظر مفهوم، فراگیری‌ را می‌رساند. یعنی: اموری‌ که‌ جنبه‌ عمومی‌ داشته‌ باشد و به‌ عامه‌ مسلمانان‌ مرتبط‌ گردد. و به‌ عبارتی‌ دیگر: شؤ‌ون‌ عامه، که‌ همان‌ مسائل‌ جاری‌ در سطح‌ عمومی‌ جامعه‌ است، اعم‌ از فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی‌ و غیره. و این‌ دستور، ضرورت‌ حضور همیشگی‌ آحاد ملت‌ را در صحنه‌های‌ سیاسی‌ - اجتماعی‌ می‌رساند. خلاصه: شعار «مالنا و الدخول‌ فی‌ شؤ‌ون‌ السلاطین» ما را چه‌ رسد که‌ در کار شاهان‌ دخالت‌ کنیم/صلاح‌ مملکت‌ خویش‌ خسروان‌ دانند، از القأات‌ دولتهای‌ استکباری‌ است‌ و از منطق‌ اسلام‌ بدور است. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
✨امام محمدباقر (علیه‌السلام)»: فَیاطوبی لِمَن أَدْرَكَهُ وَ كانَ مِن أنصارِهِ، وَ الوَیلُ كُلُّ الوَیلُ لِمَن خالَفَهُ وَ خالَفَ أَمرَهُ وَ كانَ مِن اعدائِه. خوشا به حال آن کس که زمان حضرتش را دریابد و در جمع یاوران او باشد، و بدا و بسیار بدا به حال کسی که با او مخالفت و ستیزه کند و از حضرتش فرمان نبرد و در زمرة دشمنانش درآید. 📚بحار، ج ٥٢، ص ٣٤٨ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
10.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 🌙توسل واقعی به امام زمان عج ❣بسیارزیبا❣ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
1_193310713_160170080557.pdf
7.21M
بحارالانوار جلد 48 ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ معجزه امام هادی (ع) از زبان استاد رائفی پور داستان شیعه شدن یک دانشمند ناصبی توسط امام هادی (ع) در زمانی که ایشان فقط ۶ سال داشتند! ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
📡کامالا هریس اولین رئیس‌جمهور زن آمریکا می‌شود؟/ جو بایدن بیمار است ▫️رانی جاکسون، پزشک سابق کاخ سفید در دوره‌های ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ پیش‌بینی کرد جو بایدن رییس جمهوری کنونی این کشور با یک بیماری جدی مواجه است و مجبور خواهد شد پیش از پایان دوره‌ مسئولیتش استعفا دهد ▫️وی در یک برنامه تلوزیونی گفت: بایدن با یک مشکل جدی مواجه است و وضعیت او بدتر خواهد شد. این دیگر یک آبرو ریزی نیست. وی گیج است و گم شده به نظر می‌رسد. او به ندرت می‌تواند یک جمله پیوسته و کامل بگوید. بایدن باید یک آزمایش جامع انجام دهد و نتیجه آن را منتشر کند. ▫️گفتنی است در صورت استعفا یا مرگ رئیس‌جمهور آمریکا، معاون اول او رئیس‌جمهور می‌شود/ ایرنا ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
💢 لعنت بر کسانیکه مانع عمل خیر میشوند... ✅امام صادق(علیه السلام): خدا کند کسانی را که راه نیکی‌کردن را می‌بندند؛ یعنی کسی که به وی خوبی می‌شود، اما او می‌کند و در نتیجه، نیکوکار را از نیکی کردن به دیگران باز می‌دارد. 📚الاختصاص، صفحه ۲۴۱ ✅مصادیق این روایت در جامعه زیاد است. مثل کسانی که پول قرض می‌گیرند ولی بر‌نمی‌گردانند. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ هالیوود و اشارهٔ مستقیم و واضح به شستشوی مغزی و کنترل ذهن افراد از طریق رسانه.. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
4_6039636028711515800.mp3
717K
⁉️آیا افراد گنهکار هم امیدی به قرار گرفتن در زمره یاران حضرت دارند ؟ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺لحظه وقوع طوفان شن در یکی از شهرهای شمال‌غربیِ چین ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
چیست؟ ایجاد حکومت عدل و حمایت از حقوق مستضعف، از ویژگی های حکومت مطلوب است. در اندیشه سیاسی امام علی علیه السلام، حکومت، امین و حافظ منافع و حقوق مردم است. 📌حق انتخاب از دیدگاه حضرت علی علیه السلام، لازمه حق داشتن مردم در حکومت و برگزیدن حاکمان، حق انتخاب حکومت و حاکم است. آن حضرت با اشاره به این حق می فرماید: «ای مردم! همانا حکومت متعلق به شماست و دیگران در آن حق ندارند؛ مگر کسانی که شما حکومت را به آنان واگذار کنید.» 📌حق نظارت و انتقاد امام علی علیه السلام در این باره می فرماید: «ای مردم! از گفتار حق و مشورت عادلانه دریغ نکنید؛ زیرا من از خطا مصون نیستم؛ مگر اینکه خداوند یاری ام کند.» در مکتب علوی، آگاهی از امور کشور، حق مردم است و روشن ساختن افکار عمومی و پاسخ به پرسش ها و شبهات مردم، وظیفه حاکم شمرده می شود. حضرت در کلامی دیگر از مردم می خواهد بر اعمال حاکمان و نمایندگانش، مانند ابن عباس که شخصیتی علمی و مفسر قرآن بود، نظارت کنند و در صورت دیدن خلاف، آن حضرت را آگاه سازند. امیر مومنان علی علیه السلام، از نقد و اندرز مردم استقبال می کرد و از مردم می خواست برای رشد حکومت، نصیحت های خود را پیوسته و آشکار و پنهان به گوش آن حضرت برسانند. 📌پرهیز از خشونت حضرت علی علیه السلام مصلحت حکومت را خودداری از ستمگری می دانست. در نامه حکومتی اش به مالک اشتر چنین هشدار می دهد: «همواره دادگستر باش و از خشونت بپرهیز؛ چرا که خشونت، مردم را به گریز از کشور و جلای وطن می کشاند و ستم، مردم را به شمشیر فرا می خواند.» 📌عدالت و حمایت از طبقه مستضعف ایجاد حکومت عدل و حمایت از حقوق مستضعف، از ویژگی های حکومت مطلوب است. در اندیشه سیاسی امام علی علیه السلام، حکومت، امین و حافظ منافع و حقوق مردم است. آن حضرت در این باره می فرماید: «حق شهروندان بر حاکم این است که بدانی آنان که رعیت و زیردست تو قرار گرفتند، به علت ضعف آنها و قدرت توست. پس باید با آنان عادلانه رفتار کنی» امام علی علیه السلام، خود را به توزیع عادلانه ثروت ملی و غنائم ملزم می داند، و به یکی از فرماندارانش چنین دستور می دهد: «عدالت پیشه کن و از کج روی، بی انصافی، ستم و اعمال فشار بپرهیز؛ زیرا بی انصافی، موجب آوارگی [فرار مغزها] و ستم و خشونت، سبب برخورد با شمشیر [رویارویی فیزیکی حکومت و مردم] می شود.» امیرمومنان علی علیه السلام، به نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، جامعه ای را که در آن حق ضعیف به آسانی از ستمگر ستانده شود، جامعه پاک و مقدس می خواند. آن حضرت در منشور حکومتی اش درباره مستضعفان، به ویژه یتیمان و سال خوردگان سفارش می کند و از مالک می خواهد بخشی از بیت المال را به آنان اختصاص دهد و نگذارد حکومت و قدرت، وی را از رسیدگی به امورشان باز دارد. 📌رفتار انسانی با مردم از حقوق مسلّم مردم، رفتار نیک و گشاده رویی حاکم است. حضرت علی علیه السلام با اشاره به حقوق مردم در نوع رفتار حاکم با مردم می فرماید: «همانا از حقوق مردم در برابر حاکم این است که حاکم، برای همت و فضلی که بدان نایل شده است، رفتارش را با مردم تغییر ندهد و با افزونی نعمت های الهی، نزدیکی و عطوفتش را با برادران دینی اش بیشتر کند. ای مالک! مهربانی، رحمت و محبت به مردم را در قلبت جای ده! مبادا برای آنان مانند جانوری درنده باشی و خوردن حقوقشان را غنیمت شماری؛ زیرا آنان دو دسته اند: یا برادر دینی تو هستند یا در آفرینش همانندت به شمار می آیند.» حضرت در کلامی از مردم می خواهد بر اعمال حاکمان و نمایندگانش، مانند ابن عباس که شخصیتی علمی و مفسر قرآن بود، نظارت کنند و در صورت دیدن خلاف، آن حضرت را آگاه سازند. از دیگر حقوق مردم آن است که حاکم، امکان گفت وگوی مستقیم با مردم را فراهم کند. امیرمومنان علی علیه السلام در این باره می فرماید: «در ارتباط با مردم، جز زبانت نماینده ای و جز چهره ات، مانع و فاصله ای نداشته باش! مبادا مانع دیدار نیازمندی با خود شوی!» 📌آگاهی از امور کشور، حق مردم است در مکتب علوی، آگاهی از امور کشور، حق مردم است و روشن ساختن افکار عمومی و پاسخ به پرسش ها و شبهات مردم، وظیفه حاکم شمرده می شود. حکومت و دولتمردان، همواره در معرض انواع شایعه ها و اتهام ها قرار دارند. این آفت در حکومت های دینی به تهدید اصل حکومت و خدشه دار ساختن قداست دین می انجامد. آگاه ساختن مردم، این خطر را از میان می برد و شایعه سازان و دشمنان دین را ناکام می سازد. امیرمومنان علی علیه السلام در این باره می فرماید: «اگر شهروندان به تو گمان ستمگری بردند، عذر و بی گناهی خود را آشکار و ثابت کن و شایعات را با ارائه دلیل، روشن و نابود ساز.» منابع: - نهج البلاغه، خطبه ١٩٢، ٢١٢، ٢٠٧، ٣٤. نامه ٥٣. ٥٠. ٦٧. - وسائل الشیعه، ج ١١، ص ١٣٤. - اصول کافی، ج ١، قصار ٤٦٨. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝