فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#منبر_تصویری
🌹استاد رفیعی
🍃کلیپ: فرزندی که عذاب قبر پدرش را برطرف کرد
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
💠 اﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ :
⚠️ﺍﺑﻠﻴﺲ ﮔﻔﺖ:
ﭘﻨﺞ ﻧﻔﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﭼﺎﺭﻩ ﺍﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺪﺍﺭﻡ ﺍﻣﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺸﺖ ﻣﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ:
۱ : ﻫﺮ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻧﻴﺖ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﭘﻨﺎﻩ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﺶ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺗﻜﻴﻪ ﻛﻨﺪ،
۲ : ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺷﺐ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺗﺴﺒﻴﺢ ﺧﺪﺍ ﮔﻮﻳﺪ،
۳ : ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻣﺆﻣﻨﺶ ﺁﻥ ﭘﺴﻨﺪﺩ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﻣﻲﭘﺴﻨﺪﺩ،
۴ : ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﻣﺼﻴﺒﺘﻲ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﻲﺭﺳﺪ، ﺑﻲ ﺗﺎﺑﻲ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ
۵ : ﻭ ﻫﺮ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺴﻤﺘﺶ ﻛﺮﺩﻩ، ﺧﺮﺳﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻏﻢ ﺭﻭﺯﻳﺶ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﺧﻮﺭﺩ.
📚 ﺍﻟﺨﺼﺎﻝ، ﺝ۱ ، ﺹ۲۸۵
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
#به_رسم_هر_شب
🌹 ختم دعای فرج امام زمان (عج)
🌹 🌷 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ 🌷
🌺 اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَ بَرِحَ الْخَفآءُ ، وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ ، وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ ،وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ ، وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و َآلِ مُحَمَّدٍ ، اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً ، كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ، يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ ، يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ ، اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ ، يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ ، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ و َآلِهِ الطّاهِرينَ.
🌸 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌸
🌹 دعای سلامتی امام زمان (عج) 🌹
🌷 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ 🌷
🌺 اللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا. 🌸 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌸
#التماس.دعای.فرج
هدایت شده از عشق عالمیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 دعای فرج
🌺 با نوای استاد فرهمند 🌺
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 مقتدای مسیح 🌹
🌺 از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله همواره یکی از ویژگیهای حضرت مهدی علیه السلام که در روایات فراوانی نیز به آن تصریح شده اقتدای حضرت عیسی بن مریم علیه السلام به آن حضرت هنگام ظهور است.
برخی از این روایات چنین است:
1. رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:
«و از جمله ذریه من مهدی است؛ در آن هنگام که ظهور کند، عیسی بن مریم برای یاری او نازل خواهد شد. پس مهدی را مقدم داشته، پشت سر او نماز میگذارد.»
📕 (الأمالی صدوق، ص 181، ح 4.)
2. همچنین آن حضرت به دختر بزرگوار خود فاطمه زهرا علیها السلام فرمود:
«وَ مِنّا وَ اللَّهِ الَّذی لا اِلهَ اِلاّ هُوَ مَهْدِیُّ هذِهِ الاُمَّةِ اَلَّذی یُصَلّی خَلْفَهُ عیسَی بْنُ مَرْیَمَ.»
📕 (کتاب الغیبة، ص 191، ح 154.)
(ای دخترم!
و به خداوندی که جز او پروردگاری نیست سوگند! مهدی این امت از ما است؛ همو که عیسی بن مریم پشت سر او نماز خواهد گذاشت.»
این معنا علاوه بر سخنان پیامبر صلی الله علیه و آله در فرمایش امامان معصوم علیهم السلام نیز به چشم میخورد.
📕 (کمالالدین، ج 1، ص315، ح 2.)
گفتنی است که یکی از حکمتهای این اقتدا، متابعت تمامی مسیحیان از آن پیامبر الهی در اقتدا به حضرت مهدی علیه السلام است.
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 آیا این که حضرت سلیمان(ع) از خداوند می خواهد حکومتی به او بدهد که پس از او سزاوار هیچ کس نیست، با حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) سازگار است؟
🌺 شاید علت اصلی چنین عطایی، درخواست حضرت سلیمان(ع) و شرایط محیطی آن دوره باشد:
درخواست حضرت سلیمان:
در آیه ۳۵ سوره «ص» آمده است: «قَالَ رَبِّ اغْفِرْ لِی وَهَبْ لِی مُلْکًا لاَّ یَنمـبَغِی لاَِحَد مِّن بَعْدِی إِنَّکَ أَنتَ الْوَهَّابُ ;(ص،۳۵) گفت: پروردگارا مرا ببخش و حکومتی به من عطا کن که بعد از من سزاوار هیچ کس نباشد، که تو بسیار بخشنده ای.»
البته این آیه، بخل حضرت سلیمان را نمی فهماند; چرا که حضرت سلیمان درخواست نکردند که خداوند دیگران را از چنین سلطنتی محروم کند. ایشان تنها خواستار اختصاص ملکی به خود با ویژگی های خاص بودند.۱
پس از این درخواست، خداوند به درخواست ایشان پاسخ مثبت داده و سلطنتی را به ایشان دادند که دامنه اش حتی باد و جنّ را می گرفت; امّا پیامبران دیگر چنین درخواستی نداشتند، حتی به برخی از پیامبران، مانند حضرت محمد بیشتر از قدرت حضرت سلیمان عرضه شد، ولی ایشان آن را نپذیرفتند.۲
🌸 شرایط محیطی 🌸
تاریخ حضرت داوود و پس از ایشان، حضرت سلیمان، با تاریخ پیامبران دیگر از نظر حکومتی، متفاوت است. این دو پیامبر الهی بر اثر محیط فکری و اجتماعی بنی اسرائیل، توفیق یافتند دست به تأسیس حکومت گسترده ای بزنند و آیین الهی را با استفاده از نیروی حکومت، گسترش دهند، اما سایر پیامبران به ویژه پیامبران بنی اسرائیل از این محیط محروم بودند. به همین جهت است که در آیات قرآن، از سرگذشت پیامبران دیگر که با مخالفت شدید قوم خود روبرو می شدند و گاه آنان را از شهر و دیارشان بیرون می کردند سخن رفته که، در مورد این دو پیامبر تعبیرها به کلی با آنان متفاوت است.
دو نکته:
۱. تکلم حضرت سلیمان با پرندگان، حکومت بر باد و... از معجزات و ویژگی های حضرت سلیمان است که ایشان را از سایر پیامبران مشخص می سازد; چرا که هر پیامبری معجزه مخصوص به خود را دارد. حضرت موسی معجزه ید بیضاء و عصا را داشت. حضرت ابراهیم، گلستان شدن آتش و حضرت محمد(ص)، قرآن کریم را داشتند. حضرت سلیمان نیز، پیامبری با اعجازهای الهی ویژه خود بودند.
۲. پیامبران و امامان دیگر توانستند و خواهند توانست، مانند حکومت حضرت سلیمان را البته با ویژگی خاص خود داشته باشند; چنان که حضرت داوود و یوسف(علیهما السلام) افزون بر پیامبری، حکومت گسترده ای هم داشتند. در روایات آمده است که محدوده حکومت حضرت داوود و سلیمان به یک اندازه بوده است; ولی حضرت داوود ابزار حکومتی حضرت سلیمان را نداشت.۳
حکومت حضرت مهدی(عج) که در آینده انشاءاللّه تشکیل خواهد شد، حکومتی جهانی است که گسترده تر از حکومت حضرت سلیمان می باشد; البته حکومت حضرت مهدی امتیازاتی خواهد داشت که حکومت حضرت سلیمان نداشت و حکومت حضرت سلیمان امتیازاتی داشت که حکومت حضرت مهدی نخواهد داشت و این به خاطر شرایط زمانی و معجزات خاصی است که هر پیامبر و امامی دارد.۳
پس درخواست حضرت سلیمان با حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) منافات ندارد; زیرا حکومت سلیمان یک سری ویژگی هایی داشت که پس از او هیچ حکومتی نخواهد داشت مانند تسخیر جن و شیاطین و کار کشیدن از آن ها.
حکومت حضرت مهدی(عج) نیز ویژگی هایی دارد که هیچ حکومتی ندارد، مانند جهانی بودن، برقراری عدالت کامل، تکامل عقل ها، پیشرفت همه جانبه (علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی)
📚 ۱. المیزان، علامه طباطبایی رحمه الله، ج ۱۷، ص ۲۰۴ ۲. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۱۷، ص ۲۵۶.۳. نورالثقلین، علامه حویزی، ج ۶، ص ۲۶۰.۴. تفسیر نمونه، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران، ج ۱۹، ص ۲۸۳ و ج ۱۵، ص ۴۱۴
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 فرمایشات آیت الله بهجت(ره) درباره امام زمان(عج) 🌹
#قسمت.اول
1. چه قدر حضرت [امام زمان (علیه السلام)] مهربان است به کسانی که اسمش را می برند و صدایش می زنند و از او استغاثه می کنند؛ از پدر و مادر هم به آنها مهربان تر است!
2. لازم نیست که انسان در پی این باشد که به خدمت حضرت ولی عصر (عج) تشرّف حاصل کند؛ بلکه شاید خواندن دو رکعت نماز، سپس توسّل به ائمه (علیهم السلام) بهتر از تشرّف باشد.
🌷 اگر در هیچ زمانی جامعه بدون امام نیست بعد از شهادت امام زمان (ع) سرنوشت جامعه چگونه خواهد بود ؟
🌺 بعد از ظهور و شهادت امام زمان امامان علیهمالسلام و گروهی از مؤمنان و نیز عدهای از منافقان و فاسقان به این جهان باز میگردند که به آن رجعت میگویند.
رجعت که از عقاید اختصاصی ما شیعیان و مربوط به قبل از قیامت و زنده کردن مردگان در این دنیا است. آیات قرآن در این زمینه دو قسمند:
۱ـ آیاتی که اصل رجعت در دنیا را ثابت میکنند، مثل آیات ۸۲ إلی ۸۵ سوره نمل که به بازگشت گروهی از بدکاران و نیکوکاران به همین دنیا در آستانه رستاخیز اشاره دارد و میفرماید: « و یوم نحشر مِن کل أُمّةٍ فوجا ممّن یکذّب بـایـتنا فهم یوزعون؛ و [بیاد بیاور] روزی را که ما از هر امتی گروهی را از کسانی که آیات ما را تکذیب میکنند محشور میکنیم و آنها را نگه میداریم تا به یکدیگر ملحق شوند.» از تعبیر « مِن کلّ أُمّة فوجا» میفهمیم که مراد قیامت نیست؛ چون در قیامت همه محشور میشوند؛ نه بعضی خاص از مردم .دلیل دیگر، هماهنگی بین آیات قبل و بعد از این آیه است که همه آن آیات مربوط به دنیا است؛ پس معلوم میشود که این آیه نیز مربوط به دنیا است.
۲ـ آیاتی که وقوع رجعت را از امت های پیشین نقل میکند؛ از جمله:
الف) آیه ۲۵۹ بقره در مورد عزیر پیامبر؛
ب) آیه ۲۴۳ بقره در مورد جمعیتی که از ترس مرگ از خانه های خود بیرون رفتند که خداوند فرمان مرگ به آنها داد و سپس آنها را زنده کرد؛
ج) و آیات ۵۵ و ۵۶ بقره و آیه ۱۱۰ مائده و ۷۳ بقره و داستان اصحاب کهف در سوره کهف.
در برخی روایات نیز حدود ۲۰۰ آیه در مورد رجعت در دنیا وارد شده است.۱ این روایات تأیید بیشتری است برای آیاتی که رجعت در دنیا را اثبات میکند.۲
مسأله رجعت، در ادیان سابق نیز رخ داده است، و همین امر، استبعاد بعضی از منکران رجعت را مردود میسازد، آیات ۵۵ و ۵۶ سوره بقره، احیای عده ای از بنی اسرائیل پس از مرگشان و همچنین آیات ۷۲ و ۷۳ و ۲۴۳ و ۲۵۹ از همین سوره و آیه ۴۹ سوره آل عمران، احیا و زنده شدن مردگان را در دنیا و در ادیان پیشین، بازگو میکند.۳
از بررسی آیات فوق و بخصوص آیه ۸۳ سوره نمل، بخوبی مسأله رجعت غیر معصوم در دنیا اثبات میشود؛ البته آیه ۸۳ سوره نمل فقط بر رجعت انسانهای بدکار و گنه کار دلالت دارد و رجعت بعضی از مؤمنان به واسطه اخبار فراوانی که در این زمینه وارد شده است، به دست می آید که به چند نمونه از روایات رجعت اشاره میشود.
شیخ مفید رحمه الله در کتاب اختصاص از امام صادق علیه السلام نقل میکند که فرمود: اولین کسی که به دنیا باز میگردد، حسین بن علی علیهماالسلام است و رجعت عمومی نیست؛ بلکه تنها کسانی که در ایمان و یا در شرک، محض و خالص باشند، باز میگردند.۴
در همان کتاب نقل شده که حضرت امام باقر علیه السلام از ابوبصیر سؤال فرمود: آیا اهل عراق رجعت را انکار میکنند؟ ابوبصیر جواب داد: بله. امام فرمود: آیا قرآن را نخوانده اند که میفرماید: «ویوم نحشر من کلِّ أمّة فوجاً» (نمل، ۸۳)۵
در همان کتاب آمده که حضرت امام صادق علیه السلام فرمود: اولین کسی که به دنیا رجوع میکند، حسین بن علی علیهماالسلام است، و پس از آن، زمام حکومت را به دست میگیرد... .۶ در زیارت اربعین امام حسین علیه السلام آمده است: «و اشهد اللّه و ملائکته و انبیائه و رسله انّی بکم مؤمن و با یابکم موقن بشرایع دینی و خواتیم عملی» که فراز «بایاکم موقن»؛ یعنی به بازگشت شما یقین دارم.۷ پس بعد از شهادت امام زمان امامان علیهمالسلام حکومت میکنند و با برچیده شدن بساط ظلم و ستم مردم در آسایش و آرامش زندگی خواهند کرد.
📚 ۱. بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۲۲.
۲. اقتباس از تفسیر نمونه، ج ۱۵، از ص ۵۴۷ الی ۵۶۰.
۳. الهیات، آیت اللّه سبحانی، ج ۴، ص ۲۹۱ - ۲۹۵، مؤسسه امام صادق / تفسیر نمونه، ج ۱۵، ص ۵۴۹.
۴. بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۳۹.
۵. بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۴۰.
۶. همان، ص ۴۶.
۷. در بحارالانوار، ج ۵۳، ۱۶۲ روایت در زمینه رجعت از کتب گوناگون جمع آوری شده است.
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹همسر پادشاهی دیوانه ای را دید ، كه با كودكان بازی می كرد و با انگشت بر زمین خط می كشید.
پرسید: چه می كنی؟
گفت: خانه می سازم.
پرسید: این خانه را می فروشی؟
گفت: می فروشم.
پرسید: قیمت آن چقدر است؟
🍃دیوانه مبلغی را گفت!
🌹همسر پادشاه فرمان داد كه آن مبلغ را به او بدهند ،
🍃دیوانه پول را گرفت و میان فقیران قسمت كرد.
💫هنگام شب پادشاه در خواب دید كه وارد بهشت شده، به خانه ای رسید،
خواست داخل شود اما او را راه ندادند و گفتند:
این خانه برای همسر توست...!!
روز بعد پادشاه ماجرا را از همسرش پرسید:
🌹همسرش قصه ی آن دیوانه را تعریف كرد!
🌿پادشاه نزد دیوانه رفت و او را دید كه با كودكان بازی می كند و خانه می سازد.
گفت: این خانه را می فروشی؟
🍃دیوانه گفت: می فروشم.
🌿پادشاه پرسید: بهایش چه مقدار است؟
🍃دیوانه مبلغی را گفت كه در جهان نبود!
🌿پادشاه گفت: به همسرم به قیمت ناچیزی فروخته ای!
🍃دیوانه خندید و گفت: همسرت نادیده خرید و تو دیده میخری...
میان این دو، فرق بسیار است...!!!
💫ارزش كارهای خوب به این است كه برای رضای خدا باشد نه برای معامله با خدا
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌸 آیا ایمان دارم یا نه؟ 🌸
🌷 آیت الله دستغیب (ره) :
🌺 ﮔﺎﻫﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻡ ﯾﺎ ﻧﻪ؟
ﺍﮔﺮ ﻣﺮﮔﻢ ﺭﺳﯿﺪ ﻣﺆﻣﻨﻢ ﯾﺎ ﻧﻪ؟
ﺳﺨﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ(علیه السلام) ﻣﺤﮏ ﺧﻮﺑﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻔﻬﻤﺪ ﺍﺯ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺑﻬﺮﻩ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﯾﺎ ﻧﻪ.
🌺 ﺣﻀﺮﺕ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ:
ﻫﺮﮐﺲ ﮔﻨﺎﻫﺶ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮐﺎﺭ ﻧﯿﮑﺶ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﺳﺎﺧﺖ، ﻣﺆﻣﻦ ﺍﺳﺖ.
ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﺛﻮﺍﺏ ﻭ ﻋﻘﺎﺏ ﺭﺍ.
📚 اصول کافی،ج ۲،ص ۲۳۲،ح ۶، قلب قرآن،آیت الله دستغیب،ص ۴
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 امام مهدي(عج)از ديدگاه امام هادي(ع) 🌹
🌷 «حضرت عبدالعظيم عليه السلام مي فرمايد: به خدمت مولي و سرورم حضرت امام هادي عليه السلام رسيدم. چون مرا ديد فرمود: مرحبا به تو، اي ابوالقاسم! تو به راستي دوست ما هستي، گفتم: اي فرزند پيامبر! من مي خواهم دين خود را بر شما عرضه کنم، اگر مورد پذيرش باشد بر آن استوار بمانم، تا هنگامي که خداوند را ملاقات نمايم. فرمود: بازگوي. گفتم: من معتقدم که خداي تبارک و تعالي، خداوند يگانه اي است که همانندي ندارد، از دو حد تعطيل و تشبيه به دور است، نه جسم است و نه صورت، نه جوهر است و نه عرض. بلکه اوست که به اجسام جسميت بخشيده و صورتها را تصوير نموده، اعراض و جواهر را آفريده، پروردگار هر چيزي، صاحب و آفريدگار و پديد آورنده ي هر پديداريست. حضرت محمد صلي الله عليه و آله و سلم بنده و فرستاده ي اوست، که به وسيله ي او رسالت خاتمه يافت، ديگر پيامبري بعد از او تا روز قيامت برانگيخته نخواهد شد. آئين او پايان بخش همه ي شريعتهاست، ديگر شريعتي پس از آن تا روز قيامت تشريع نخواهد شد. و معتقدم که پيشوا، خليفه و ولي امر بعد از او اميرمومنان، علي بن ابي طالب عليه السلام است، و سپس: امام حسن، و امام حسين، حضرت علي بن الحسين، حضرت محمد بن علي، حضرت جعفر بن محمد، حضرت موسي بن جعفر، حضرت علي بن موسي، حضرت محمد بن علي عليهم السلام سپس شما هستيد، اي سرور و مولاي من.فرمود: و بعد از من پسرم حسن عليه السلام مي باشد ولي بعد از او حال مردم چگونه خواهد بود، در مورد جانشين او!! گفتم: براي چه؟ فرمود:- «لانه لا يري شخصه ولا يحل ذکره باسمه، حتي يخرج فيملأ الأرض قسطا و عدلا، کما ملئت جورا و ظلما».- «زيرا شخص او ديده نمي شود، و ياد کردن او با اسم شريفش روا نخواهد بود تا هنگامي که ظهور کند و جهان را پر از عدل و داد نمايد، آن سان که پر از جور و ستم شده باشد».گفتم: اقرار مي کنم و معتقدم که دوست آنان دوست خدا، و دشمن آنها دشمن خدا است. اطاعت آنها اطاعت خدا و معصيت آنها معصيت خداست. و معتقدم که معراج حق است. پرسش در قبر حق است. بهشت و دوزخ حق است. صراط و ميزان حق است. رستاخيز بي ترديد واقع خواهد شد، هيچ شبهه اي در آن نيست. و خداوند اهل قبور را برخواهد انگيخت. و معتقدم که واجبات بعد از «ولايت» عبارت است از: نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهي از منکر.امام هادي عليه السلام فرمود: اي ابوالقاسم! به خدا سوگند، اين همان آئيني است که خداوند آن را براي بندگانش پسنديده است. برآن استوار باش، که خداوند تو را در دنيا و آخرت، روي اين عقيده ي استوار، ثابت و پاي بر جا نمايد».
📚 کمال الدين/ ص380 و اعلام الوري/ ص410
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌺 قتل نفس زکیه 🌺
🌷 «نفس زکیّه» یعنی، فرد بیگناه، پاک، کسی که قتلی انجام نداده است و جرمی ندارد. در داستان حضرت موسی علیه السلام وقتی شخصی برخورد او را میبیند در اعتراض به کار وی میگوید:
«اَقَتَلْتَ نَفْساً زَکیَّةً بِغَیْرِ نَفْسٍ.»
📕 (کهف (18)، آیه 74.)
(آیا جان پاکی را بی آن که قتلی انجام داده باشد، میکشی؟»
گویا در آستانه ظهور حضرت مهدی علیه السلام درگیر و دار مبارزات زمینه ساز انقلاب مهدی علیه السلام، فردی پاکباخته و مخلص، در راه امام علیه السلام میکوشد و مظلومانه به قتل میرسد.
این رخداد عظیم، طبق بیان روایات بین رکن و مقام در بهترین مکانهای زمین اتفاق میافتد.
📕 (کمالالدین، ج 1، ص 330، ح 16.)
فرد یاد شده از اولاد امام حسن مجتبی علیه السلام است که در روایات، گاهی از او به عنوان «نفس زکیّه» و «سید حسنی» یاد شده است.
📕 (کتاب الغیبة، ص 445، ح 440.)
قتل نفس زکیّه، از نشانههای حتمی و متصل به ظهور است و هر چند در منابع اهل سنّت نامی از آن برده نشده، ولی در منابع شیعه، روایات آن فراوان و بلکه متواتر است.
📚 (الخصال، ج 1، ص 303، ح 82؛ کتاب الغیبة، ص 435، ح 425؛ الکافی، ج 8، ص 310، ح 483؛ منتخب الاثر، ص 459.)
از این رو، در اصل تحقق چنین حادثهای به عنوان علامت ظهور شکی نیست؛ هر چند اثبات جزئیات آن و نیز زمان و مکان تحقق آن و ویژگیهای مقتول، مشکل است.
برخی احتمال دادهاند:
مراد از نفس زکیّه، محمد بن عبداللّه بن حسن، معروف به نفس زکیّه است که در زمان امام صادق علیه السلام در منطقه «احجار زیت» در نزدیکی مدینه کشته شد.
این احتمال درست نیست، به چند دلیل:
1. لازمهاش این است که پیش از تولد حضرت مهدی علیه السلام؛ بلکه پیش از آن که امامان از آن خبر دهند، این نشانه رخ داده باشد.
2. در روایات تصریح شده که «نفس زکیّه»، بین رکن و مقام کشته میشود و حال آنکه محمد بن عبداللّه بن حسن در منطقه «احجار زیت» (در نزدیکی مدینه) کشته شده است.
3. همان گونه که در روایات اشاره شده قتل نفس زکیّه از نشانههای حتمی و متصل به ظهور است؛ حال آنکه محمد بن عبداللّه، سالها پیش از تولد حضرت مهدی علیه السلام به قتل رسیده است.
امام باقر علیه السلام میفرماید:
«لَیْسَ بَیْنَ قِیامِ قائِمِ آلِ محمد وَ بَیْنَ قَتْلِ النَّفْسِ الزَّکِیَّةِ اِلاّ خَمْسَ عَشَرَةَ لَیلَة.»
📚 (الارشاد، ج 2، ص 374؛ کتاب الغیبة، ص 445، کمالالدین، ج 2، ص 649.)
(بین ظهور مهدی علیه السلام و کشته شدن نفس زکیّه، بیش از پانزده شبانه روز فاصله نیست.»
محمد بن عبداللّه بن حسن، معروف به نفس زکیّه، در زمان امام صادق علیه السلام و در سال 145 ه. ق به قتل رسیده و از آن هنگام تا به حال، بیش از ده قرن میگذرد و نمیتواند علامت متصل به ظهور باشد.
به نظر میرسد، اموری چون همنامی وی و پدرش با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و پدر گرامی ایشان، شباهت ظاهری، بودن وی از خاندان شریف و بزرگوار امام حسن مجتبی علیه السلام وجود برخی نشانهها (چون داشتن خالی سیاه بر روی کتف راست)، قیام وی در شرایط سخت و در اوج خشونت بنی امیه و از همه مهمتر، شیطنتها و تحریفهای بنی عباس، سبب گشته بود که مردم به اشتباه بیفتند و گروهی او را مهدی تصور کنند!
علاوه بر این، از بعضی قرینهها استفاده میشود که خود «نفس زکیّه» و پدرش عبداللّه محض، که شیخ بنیهاشم در آن عصر به شمار میرفت و نیز برادرش ابراهیم، به ایجاد و تقویت این شبهه در بین مردم دامن میزدند و چنین وانمود میکردند، گویا مهدی ایشان، همان مهدی موعود است. آنان میخواستند از این راه، در رسیدن به قدرت و پیروزی انقلاب خویش و در هم شکستن بنی امیه کمک بگیرند.
امام صادق علیه السلام در همان هنگام، آنان را از این کار بازداشت.
📕 (بحارالانوار، ج 47، ص 131.)
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 فرمایشات آیت الله بهجت(ره) درباره امام زمان(عج) 🌹
#قسمت.دوم
3. ما در دریای زندگی در معرض غرق شدن هستیم؛ دستگیری ولیّ خدا لازم است تا سالم به مقصد برسیم. باید به ولیّ عصر (عج) استغاثه کنیم که مسیر را روشن سازد و ما را تا مقصد، همراه خود ببرد.
4. دعای تعجیل فَرج، دوای دردهای ما است.
5. در زمان غیبت هم عنایات و الطاف امام زمان (عج) نسبت به محبّان و شیعیانش زیاد دیده شده؛ باب لقا و حضور بالکلیّه مسدود نیست؛ بلکه اصل رؤیت جسمانی را هم نمی شود انکار کرد!
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷