لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام پناهیان: مقام معظم رهبری همان خراسانی است.
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 خروج سفیانی 🌹
#قسمت.اول
🌺 پیش از قیام حضرت مهدی علیه السلام مردی از نسل ابوسفیان در منطقه شام خروج میکند و با تظاهر به دینداری، گروه زیادی از مسلمانان را فریب میدهد و بخش گستردهای از سرزمینهای اسلامی را به تصرف خود در میآورد. او بر مناطق پنجگانه شام، حمص، فلسطین، اردن، قنسرین و منطقه عراق سیطره مییابد و در کوفه و نجف، به قتل عام شیعیان میپردازد و برای کشتن و یافتن آنان جایزه تعیین میکند.
📕 (کمال الدین و تمام النعمة، ج 2، ص 651)
از روایات استفاده میشود مدت حکومت او نه ماه است.
📕 (کتاب الغیبة، ص 449)
سفیانی، با این که از خبیثترین و پلیدترین مردمان است؛ ولی همواره ذکر «یا رب یا رب» بر زبانش جاری است.
📚 (همان،ج 2،ص 651،ح 10؛ الغیبة،ص 306)
وی آنگاه که از ظهور حضرت حجّت علیه السلام با خبر میگردد، با سپاهی عظیم به جنگ وی میرود. وی در منطقه «بیداء» (بین مکه و مدینه) با سپاه امام علیه السلام برخورد میکند و به امر خدا، همه لشکریان وی به جز چند نفر در زمین فرو میروند و هلاک میشوند.
📚 (الغیبة، ص 279، ح 67؛کتاب الفتن، ص 168.)) [خسف به بیداء) از روایات استفاده میشود خروج سفیانی از نشانههای حتمی ظهور است 📚 (الکافی، ج 8، ص 310، ح 483؛ الغیبة، ص 270، ح 42)
ولی این که سفیانی کیست و چه ویژگیهایی دارد و چگونه خروج میکند و … چندان روشن نیست.
از برخی روایات استفاده میشود:
نام وی عثمان بن عنبسه 📕 (کمالالدین، ج 2، ص 365، ح 9) و از خاندان ابوسفیان است که در دوره غیبت خروج میکند.
البته برخی این احتمال را مردود و سند آن روایات را ضعیف دانستهاند.
📚 (جامع الرواة، ج 2، ص 156، اختیار معرفة الرجال، شیخ طوسی، ص 545)
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌺 #السلام.علیک.یا.صاحب.الزمان(عج) 🌺
🌷 آقا جان...امید دل بی کسان
خدا کند که بیایی، مولا تا دل خیلیا از ظلم و جور و بیداد زمانه خون نشده بیا
تا بیشتر از این ستمديده ها وجودشان از آتش ناحقی و زور، زار و ناتوان نشده بیا
تا آرامش اندک بی کسان به آشوب کشیده نشده بیا
تا اشک غرق نکرده دلهای بغض گرفته را بیا
تا زمانه را آوار نکرده اند بر سر بیچاره گان بیا
آقا تو را به خدا، به موهای از داغ سفید شده ، به حقیقت هایی که زیر بار ناحقی
خاموش مانده اند، به آه سینه مادران دلشکسته، به اشک یتیمان، به جگر پاره پاره پدران جوان از دست داده، به خودت آقا، به اشکت، به نامت ، به ندای کعبه ات، آقا به آنهایی که وقتی بیایی انتقامشان را میگیری، به هر چه و هر کس که تو دوست داری قسمت میدهم آقا بیا ، بیا، بیا
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 اسامی یاران امام زمان(عج)(۳۱۳ نفر) در وقت ظهور 🌹
#قسمت.ششم
۲۰۴. کثیر، از حبش.۲۰۵- کثیر، از «معاذه».[18]
۲۰۶- کعب، از «یمن.»۲۰۷- کلثوم، از «یمن».
۲۰۸- کلیب، از «هونین» در منطقه مصر.
۲۰۹- کوثر، از «لنجویه» جزیره ای در آفریقای شرقی. ۲۱۰- کوش، از عمان. ۲۱۱- لقمان، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.۲۱۲- لیث، از بحرین.۲۱۳- لیث، از «قزوین» در ایران.۲۱۴- مالک، از تبار و نژاد قبیله ای در «یمن».
۲۱۵- مالک، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس.
۲۱۶- مالک، از «عماره» در جنوب عراق.
۲۱۷- مالک، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام.۲۱۸- مالک، از «مهجم» در یمن.۲۱۹- مالک، از «یمن».۲۲۰- مبارک، از منطقه قطیف در عربستان سعودی.۲۲۱- مجاهد، از سمرقند از شهرهای «ازبکستان».۲۲۲- مجمع، از شهر ری.۲۲۳- محارب، از بصره از شهرهای مهم عراق است.۲۲۴- محروز، از خونج در آذربایجان ایران.۲۲۵- محسن، از اسکندریه مصر.۲۲۶- محمد، از اتیوپی در شمال شرقی قاره آفریقا.۲۲۷- محمد، از آبادان.۲۲۸- محمد، از تفلیس از شهرهای مهم ارمنستان.
۲۲۹- محمد، از تیره و تبار اوسیان مدینه که در صف انصار قرار گرفتند.۲۳۰- محمد، از حلب، از شهرهای سوریه.۲۳۱- محمد، از حله، از شهرهای عراق.
۲۳۲- محمد، از خلاط شهری در منطقه ارمنستان.۲۳۳- محمد، از زید از منطقه «بالس» در سوریه.۲۳۴- محمد، از سجار در اطراف شهر «بخارا» در منطقه ی قفقاز.۲۳۵- محمد، از عسقلان از شهرهای فلسطین.
۲۳۶- محمد، از عمان.۲۳۷- محمد، از «قزوین» در ایران.
۲۳۸- محمد، از «کبش» در بغداد.۲۳۹- محمد، از کوفه.۲۴۰- محمد، از مدینه.۲۴۱- محمد، از «معاذه». [19]۲۴۲- محمد، از مکه.۲۴۳- محمد، از«منصوریه»نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام.۲۴۴- محمد، از منطقه«بالس»در سوریه.
۲۴۵- محمد، از «مهجم» در یمن.۲۴۶- محمد، از نجف.
۲۴۷- محمد، از «یمن».۲۴۸- مرایی، از سامراء در عراق.
۲۴۹- مروان، از «عکا» یا «عکه» از فلسطین.۲۵۰- مسنون، از خرشان.[20]۲۵۱- مطر، از تبار صحرانشینان «کلاب».۲۵۲- معشر، از منطقه «ألومه» که شهری در دیار «هذیل» است.۲۵۳- معمر، از کازرون.
۲۵۴- مقداد، از «سن» نزدیک «تکریت» در عراق.
۲۵۵- ملاعب، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۲۵۶- ملاعب، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام.۲۵۷- منبه، از تبار صحرانشینان «اعقیل». ۲۵۸- موسی،از عدن در «یمن».
۲۵۹- موسی، از «هجر» که نام روستایی است در بحرین و یمن و حجاز.۲۶۰- مومی، از رمله از شهرهای فلسطین.
۲۶۱- مهاجر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۲۶۲- مهاجر، از نیشابور.۲۶۳- میمون، از «عسکرمکرم» در خوزستان ایران.۲۶۴- ناجیه، از سرخس در اطراف مشهد.
۲۶۵- ناصر، از تبار و نژاد قبیله ای در «یمن».
۲۶۶- نصیر، از «بالس» در سوریه.
۲۶۷- نصیر، از بحرین.۲۸۶- نعیم، از «معاذه».[21]
۲۶۹- نوح، از خونج در آذربایجان ایران.۲۷۰- نوح، از سیلان در هندوستان.۲۷۱- نهراش، از تبار صحرانشینان «شیبان».۲۷۲- نهروش، از هرات.۲۷۳- واصل، از «نوبه»، منطقه مرزی مصر و سودان.۲۷۴- هارون، از عسقلان از شهرهای فلسطین.۲۷۵- هارون، از «قزوین» در ایران.
۲۷۶- هارون، از منطقه سلماس یکی از شهرهای آذربایجان.۲۷۷- هارون، از منطقه نجد عربستان.
۲۷۸- هارون، از موصل.۲۷۹- هلال، از شوشتر.
۲۸۰- هلال، از «طائف یمن».۲۸۱- هواشب، از عمان
۲۸۲- هود، از «سن» نزدیک «تکریت» در عراق.
۲۸۳- هود، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۲۸۴- هود، از کوفه.۲۸۵-یحیی، از جعاره که گویا نام روستایی است در اطراف نجف اشرف.۲۸۶- یحیی، از«صنعا» در یمن.۲۸۷- یحیی، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.۲۸۸- یحیی، از منطقه ی انطاکیه در سوریه.
۲۸۹- یحیی، از منطقه «سعداوه».
۲۹۰- یعقوب، از قم.۲۹۱- یعقوب، از «معاذه».[22]
۲۹۲- یوسف، از عسقلان از شهرهای فلسطین.
۲۹۳- یوسف، از منطقه طائف.۲۹۴- یونس، از اصفهان.
۲۹۵- یونس، از عمان.۲۹۶- یونس، از «فسطاط» در مصر.
۲۹۷- یونس، از کازرون.
📚 الزام الناصب، شیخ علی حائری ج ۲، ص ۲۰۱ / نوائب الدهور، میرجهانی، ج ۲، ص۱۱۶/ ج ۲، ص ۲۹۲ ملاحم و فتن سید بن طاووس ، ج ۲، ص ۲۹۲/ سیمای جهان در عصر ظهور، محمد امین گلستانی،جلد ۲،ص ۶۱
ادامه دارد....
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
شعـــــ📝ــــــر مهـــــــ 💕 ـــــدوے
✨من از اشکی که میریزد ز چشم یار میترسم😢
از آن روزی که مولایم شود بیمار میترسم!😔
❣همه ماندیم در جهلی شبیه عهد دقیانوس
من از خوابیدن مهدی درون غار میترسم😔
✨رها کن صحبت یعقوب و کوری و غم و فرزند
من از گرداندن یوسف سر بازار میترسم!
❣همه گویند این جمعه بیا اما درنگی کن
از اینکه باز عاشورا شود تکرار میترسم!
✨سحر 🌙شد آمده خورشید اما آسمان ابریست
من از بی مهری این ابرهای تار میترسم!
❣تمام عمر خود را نوکر این خاندان خواندم
از آن روزی که این منصب کنم انکار میترسم!😔
✨طبیبم داده پیغامم بیا دارویت آماده است
از آن شرمی که دارم از رخ عطار میترسم!
❣شنیدم روز وشب از دیده ات خون جگر ریزد
من از بیماری آن دیده خونبار میترسم!😭
✨به وقت ترس و تنهایی،تو هستی تکیه گاه من
مرا تنها میان قبر خود نگذار، میترسم!
دلت بشکسته از من،لکن ای دلدار رحمی کن
که از نفرین و عاق والدین بسیار میترسم!
✨هزاران بار من رفتم،ولي شرمنده برگشتم
ز هجرانت نترسیدم ولی این بار میترسم!😔
🌸 اللهم عجل لولیک الفرج الساعه به حق حضرت زینب(س) 🌸
#الهی.آمین
🌹 امام خامنه ای (حفظه الله) 🌹
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
آیتــــ الله بهجت:
آیا می شود امام زمان چهارصد
میلیون یاور داشته باشند
و ظهور نکنند؟!
خدا توفیق دهد به سوی امام
تیر پرتاب نکنیم...
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌹اسامی یاران امام زمان (عج)(۳۱۳ نفر) در موقع ظهور🌹
#قسمت.هفتم
🌺 افزون بر اینان شش تن از یاران آن حضرت نیز از «ابدال» خواهند بود که نام همه آنان عبدالله است و سه دوستدار دیگر خاندان وحی و رسالت بنامهای عبدالله، مخنف، وبراک، و نیز چهار تن از دوستداران پیامبر خدا بنامهای، صالح میمون و هود و دو آزاده دیگر بنامهای عبدالله و ناصح که بظاهر جامه بردگان بر تن دارند، همگی به هنگام ظهور آن اصلاحگر بزرگ زمین و زمان در کنار یاران شایسته کردار او خواهند بود.[23]
🌺 در این لیست نام برخی شهرها و سرزمینهایی که آن شایستگان از آنجا برمی خیزند برای ما ناشناخته و گاه نامهای آنها مشترک است که ممکن است به یکی از جهات ذیل باشد:
۱- برخی از شهرهای نامبرده، در گذر روزگار تغییر نام یافته است.
۲- برخی در آینده ساخته می شود.
۳- یا اینکه در ثبت و ضبط این نامها، اشتباه و اغلاط چاپی رخ داده است.
📚 الزام الناصب، شیخ علی حائری ج ۲، ص ۲۰۱ / نوائب الدهور،محمد حسن میرجهانی طباطبایی، ج ۲، ص۱۱۶/ ملاحم و فتن سید بن طاووس ، ج ۲، ص ۲۹۲/ سیمای جهان در عصر ظهور، محمد امین گلستانی،جلد ۲،ص ۶۱/خطبه البیان ، محمد بن محمود دهدار شیرازی
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹اسامی یاران امام زمان (عج)(۳۱۳ نفر) در وقت ظهور🌹
#قسمت.هشتم
رونوشت ها :
۱. لازم به ذکر است اسامی طبق الفبای نام یاران حضرت آوردیم.
۲. نام قریه ای است نزدیکی کربلا و همچنین نام روستایی است میان تکریت و موصل.
۳. ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
۴. ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
۵. نام شهری است بر ساحل بحرین. رجوع شود به: لغت نامه ی دهخدا، ج ۶، ص ۸۵۰۵٫
۶. ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانسان آمده.
۷. ظاهرا «معاذ» می باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانسان آمده.
۸. که در ایران، لیبی و جنوب یمن هم روستایی به این نام آمده است. خدا می داند که منظور کدام است.
۹. ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
۱۰. شاید صحیح «ضیق» باشد که نام منطقه ای در نجد و شبه جزیره ی عربی است.
۱۱. ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
۱۲. شاید صحیح «ضیق» باشد که نام منطقه ای در نجد شبه جزیره ی عربی است.
۱۳. ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
۱۴. ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
۱۵. ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[16] «عمر» هم ثبت شده است.
[17] «عزبان» یا «عریان» هم ثبت شده است.
[18] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[19] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[20] نام شهری است بر ساحل بحرین. رجوع شود به: لغت نامه ی دهخدا، ج ۶ ص ۸۵۰۵٫
[21] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[22] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
📚 الزام الناصب، شیخ علی حائری ج ۲، ص ۲۰۱ / نوائب الدهور،محمد حسن میرجهانی طباطبایی، ج ۲، ص۱۱۶/ ملاحم و فتن سید بن طاووس ، ج ۲، ص ۲۹۲/ سیمای جهان در عصر ظهور، محمد امین گلستانی،جلد ۲،ص ۶۱/خطبه البیان ، محمد بن محمود دهدار شیرازی
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 بیست و دومین قرار سه شنبه های مهدوی شیراز مسجدالرجا جشن تولد حضرت علی اکبر سلام الله علیها 🌹
🌷 ارسالی از خانم رنجبر 🌷
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌹 بیست و دومین قرار سه شنبه های مهدوی شیراز مسجدالرجا جشن تولد حضرت علی اکبر سلام الله علیها 🌹
🌷 ارسالی از خانم رنجبر 🌷
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌹 سه شنبه های مهدوی شیراز مسجدالرجا جشن تولد حضرت علی اکبر سلام الله علیها 🌹
#هفته.قبل
🌷 ارسالی از خانم رنجبر 🌷
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌹 سه شنبه های مهدوی شیراز مسجدالرجا جشن تولد حضرت علی اکبر سلام الله علیها 🌹
#هفته.قبل
🌷 ارسالی از خانم رنجبر 🌷
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌹 سه شنبه های مهدوی شیراز مسجدالرجا جشن تولد حضرت علی اکبر سلام الله علیها 🌹
#هفته.قبل
🌷 ارسالی از خانم رنجبر 🌷
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌹 خروج سفیانی 🌹
#قسمت.دوم
🌺 در برخی از روایات از امام علیه السلام در مورد نام سفیانی پرسیده شد و آن حضرت از بیان آن خودداری کردند؛ (بحارالانوار، ج 52، ص 206)
حال آنکه اگر نام وی مشخص بود، دلیلی نداشت که از بردن نام وی خودداری کند.
برخی معتقدند:
سفیانی فرد مشخصی نیست؛ بلکه فردی است با ویژگیهای ابوسفیان که در آستانه ظهور حضرت مهدی علیه السلام به طرفداری از باطل، خروج میکند و مسلمانان را به انحراف میکشاند.
اینها در بیان نظر خود میگویند:
در حقیقت، ابوسفیان، به عنوان سر سلسله سفیانیان، سمبل و نماد پلیدی است او غارتگری بود که با رباخواری، زورگویی و چپاول اموال مردم، ثروتهای هنگفتی به چنگ آورده بود و از راه فریب و استثمار تودههای ستم کشیده و ترویج خرافات و دامن زدن به نظام طبقاتی جاهلی، قدرت فراوانی داشت.
ابوسفیان، به عنوان سردمدار شرک و بت پرستی و سرمایه داری طاغوتی، هر نوع حرکت و جنبشی را که دم از عدالت، برادری و آزادی میزد، دشمن شماره یک خود میدانست و با قدرت تمام در برابر آن به مبارزه بر میخاست.
📕 (چشم به راه مهدی علیه السلام، ص 274)
بر اساس این دیدگاه سفیانی، فردی است با این ویژگیها که در برابر انقلاب بزرگ و جهانی حضرت مهدی علیه السلام خروج میکند و تلاشهای فراوانی برای رو در رویی با آن به عمل میآورد.
بنابراین، در حقیقت سفیانی یک جریان است، نه یک شخص. سفیانی جریان باطل در بستر تاریخ است و بر فرض هم که سفیانی را از نسل ابوسفیان بدانیم، اشکالی به وجود نمیآید و آخرین مهره این زنجیره، همان سفیانی است که در آستانه ظهور قائم علیه السلام خروج میکند.
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
#به_رسم_هر_شب
🌹ختم دعای فرج امام زمان(عج)🌹
🌷بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🌷
🌺إلَهِي عَظُمَ الْبَلاَءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَانْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَضَاقَتِ الأَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ ،
وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إلَيْكَ الْمُشْتَكَي وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ،اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الأَْمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَاطَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ ،فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاًقَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ ،يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُاِكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَانْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ ،يَا مَوْلاَنَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ ،اَلْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ،أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي ،اَلسَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ، اَلْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ
🌸اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍوَ عَجِّلْ فَرَجَهُم🌸
🌹دعای سلامتی امام زمان(عج)🌹
🌷بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🌷
🌸اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ اَلْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَي آبَائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِي كُلِّ سَاعَهٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلاً وَ عَيْناً حَتَّي تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فِيهَا طَوِيلاً
🌸اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍوَ عَجِّلْ فَرَجَهُم🌸
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
هدایت شده از عشق عالمیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 دعای فرج امام زمان (عج) 🌹
🌺 با صدای استاد فرهمند 🌺
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
عتیقه ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺩﺭ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ ﺭﻋﯿﺘﯽ ﺳﺎﺩﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪ.
ﺩﯾﺪ ﻛﺎﺳﻪﺍﯼ ﻧﻔﯿﺲ ﻭ ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺩﺭﮔﻮﺷﻪﺍﯼ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﮔﺮﺑﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺁﺏ ﻣﯽﺧﻮﺭﺩ؛با خود گفت ﺍﮔﺮ ﻗﯿﻤﺖ ﻛﺎﺳﻪ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺳﺪ ﺭﻋﯿﺖ ﻣﻠﺘﻔﺖ ﻣﻄﻠﺐ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺮﺍﻧﯽ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻣﯽﻧﻬﺪ...
ﻟﺬﺍ ﮔﻔﺖ : ﻋﻤﻮﺟﺎﻥ ﭼﻪ ﮔﺮﺑﻪ ﻗﺸﻨﮕﯽ ﺩﺍﺭﯼ ﺁﯾﺎ ﺣﺎﺿﺮﯼ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﻔﺮﻭﺷﯽ؟
ﺭﻋﯿﺖ ﮔﻔﺖ: ﭼﻨﺪ ﻣﯽﺧﺮﯼ؟
ﮔﻔﺖ : ﯾﻚ ﺩﺭﻫﻢ .
ﺭﻋﯿﺖ ﮔﺮﺑﻪ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻋﺘﯿﻘﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺩﺍﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ : ﺧﯿﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯽ.
ﻋﺘﯿﻘﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﭘﯿﺶ ﺍﺯﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﻧﺴﺮﺩﯼ ﮔﻔﺖ : ﻋﻤﻮﺟﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮔﺮﺑﻪ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺗﺸﻨﻪﺍﺵ ﺷﻮﺩ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﺎﺳﻪ ﺁﺏ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﻔﺮﻭﺷﯽ ...
ﺭﻋﯿﺖ ﮔﻔﺖ : ﻗﺮﺑﺎﻥ ، ﻣﻦ با این كاسه ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ پنجاه ﮔﺮﺑﻪ ﻓﺮﻭﺧﺘﻪﺍﻡ، ﻛﺎﺳﻪ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﻧﯿﺴﺖ ، عتیقه است.
ﻫﺮﮔﺰ ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻨﯿﺪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍحمق هستند..
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌷🍃
🔸استاد فاطمی نیا:
غیبت ڪردن وتهمت زدن ،
برزخ انـسان را تاریڪ میڪند.
وگــره گشایـی از مــــردم
روشن ڪننده بـــرزخ است...
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🍁
از امام صادق(ع) پرسیدند که چرا کسانی که در آخر الزمان زندگی میکنند رزق و روزیشان تنگ است؟ فرمودند: به این دلیل که غالبا نمازهایشان قضا است.
🍁
مرحوم آیت الله حاج شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی در وصیت خود به فرزندش می گوید:
«اگر آدمی چهل روز به
ریاضت و عبادت بپردازد
ولی یک بار نماز صبح از او فوت شود،
نتیجه آن چهل روز عبادت بی ارزش
خواهد شد. »
فرزندم تو را سفارش می کنم که نمازت را اول وقت بخوان و از نماز شب تا آن جا که می توانی غفلت نکن.»
✅ برای این که جهت اقامه نماز صبح خواب نمانید، «قبل از خوابیدن» آخرین آیه سوره کهف را بخوانید و حین قرائت آیه، ساعتی که قصد دارید بیدارشوید را در ذهن داشته باشید.
🔵 آیه اخر سوره کهف ⇩
◈ بسم الله الرحمن الرحیم ◈
«قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحی إِلَیَّ أَنَّما إِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا یُشْرِکْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحدا»
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 قهرمان این عکس معروف، #محمد.کریم.کیانی فلاورجانی در #عملیات.خیبر بر روی مین رفت و حالا قطع نخاع است.
👈 در دنیایی که سلبریتی ها مدام دیده میشوند جای تو میشود کنج خانه...
@abasalehal_mahdi
🌹امام مهدی(عج) از ديدگاه امام صادق(ع) 🌹
🌺 «ابراهيم کرخي مي گويد: به خدمت امام صادق (عليهالسلام) شرفياب شدم، در خدمت آن حضرت نشسته بودم، فرزند بزرگوارش حضرت موسي بن جعفر (عليهالسلام) که خردسال بود، وارد شد. به سويش دويدم و بر ديدگانش بوسه زدم. چون نشستم امام صادق (عليهالسلام) فرمود:«اي ابراهيم! او بعد از من امام و صاحب توست. گروهي در حق او گمراه مي شوند و به هلاکت مي افتند. گروهي هدايت شده، سعادت مي يابند. خداوند قاتل او را لعنت کند و عذابش را افزون کند. خداوند از صلب او بهترين اهل زمين در زمان خويش را ظاهر مي سازد، که همنام جد بزرگوارش و وارث احکام و فضائل اوست. معدن امامت و سرآمد حکمتهاست».«او را (حضرت موسي بن جعفر عليهالسلام را) ستم پيشه ي بني فلان (بني عباس) پس از مکر و حيله ي فراوان از روي حسادت مي کشد. و لکن خداوند اراده اش را اجراء مي کند، اگرچه مشرکان نخواهند».«خداوند از نسل او تعداد دوازده هدايتگر را تکميل مي کند که خداوند آنها را به کرامت خود اختصاص داده و آنها را به مکان اقدس خود راه داده است».«المقر بالثاني عشر منهم کالشاهر سيفه بين يدي رسول الله (صلي الله عليه وآله وسلم) يذب عنه».«کسي که به دوازدهمين آنها ايمان بياورد، همانند کسي است که شمشير کشيده در پيشاپيش رسول اکرم (صلي الله عليه وآله وسلم) جهاد کند».ابراهيم کرخي مي گويد: در اين موقع يکي از وابستگان رژيم بني اميه وارد مجلس شد و امام صادق عليهالسلام سخن خود را قطع کرد. من در آن سفر يازده بار به خدمت آقا شرفياب شدم که دنباله ي آن مطلب را بشنوم موفق نشدم. سال بعد که به خدمت آن حضرت رسيدم، مطلب را از همان جا ادامه داد و فرمود:«يا ابراهيم! المفرج للکرب عن شيعته بعد ضنک شديد، و بلاء طويل، و جزع و خوف، فطوبي لمن ادرک ذلک الزمان. حسبک يا ابراهيم».«اي ابراهيم! او پس از يک تنگناي شديد و بلاي طولاني و ترس و وحشت و اضطراب، غم و اندوه شيعيان را مي زدايد. خوشا به حال آنان که آن زمان را درک کنند. ترا بس است اي ابراهيم».
📕 بحارالانوار/ ج51/ ص144
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 داستان حضرت یونس (ع) 🌹
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 حضرت یونس عليه السلام 🌹
#قسمت.دوم
🌺 يونس عليه السلام در ميان قوم خود در نَينَوا 🌺
🌷 به گفته بعضى حضرت يونس (ع) در حدود 825 سال قبل از ميلاد، در سرزمين نينوا ظهور كرد. نينوا شهرى در نزديك موصل (در عراق كنونى) يا در اطراف كوفه در سمت كربلا بود. هم اكنون در نزديك كوفه در كنار شط، قبرى به نام مرقد حضرت يونس عليه(ع) معروف است.
شهر نينوا داراى جمعيتى بيش از صد هزار نفر بود. چنان كه در آيه 147 سوره صافات آمده: و يونس را به سوى جمعيت يك صدهزار نفرى يا بيشتر فرستاديم.
مردم نينوا بت پرست بودند و در همه ابعاد زندگى در ميان فساد و تباهى ها غوطه مى خوردند. آنان نياز به راهنما و راهبرى داشتند تا حجت را بر آنها تمام كند و آنان را به سوى سعادت و نجات دعوت نمايد. حضرت يونس(ع) همان پيامبر راهنما بود كه خداوند او را به سوى آن قوم فرستاد.
حضرت يونس (ع) به نصيحت قوم پرداخت و با برنامه هاى گوناگون آنها را به سوى توحيد و پذيرش خداى يكتا، و دورى از هر گونه بت پرستى فراخواند.
حضرت يونس(ع) همچنان به مبارزات پى گير خود ادامه داد، و از روى دلسوزى و خيرخواهى مانند پدرى مهربان به اندرز آن قوم گمراه پرداخت، ولى در برابر منطق حكيمانه و دلسوزانه چيزى جز مغلطه و سفسطه نمى شنيد. بت پرستان مى گفتند: ما به چه علت از آيين نياكان خود دست بكشيم و از دينى كه سالها به آن خو گرفته ايم جدا شده و به آيين اختراعى و نو و تازه اعتقاد پيدا كنيم.
حضرت يونس (ع) مى گفت: بتها اجسام بى شعور هستند و ضرر و نفعى ندارند، و هرگز نمى تواند منشأ خير گردند چرا آنها را مى پرستيد؟...
هر چه حضرت يونس (ع) آنها را تبليغ و راهنمايى مى كرد، آنها گوش فرا نمى دادند و حضرت يونس (ع) را از ميان خود مى راندند و به او اعتنا نمى كردند.
حضرت يونس (ع) در سى سالگى به نينوا رفته و دعوتش را آغاز نموده بود. سى و سه سال از آغاز دعوتش گذشت اما هيچكس جز دو نفر به او ايمان نياوردند، يكى از آن دو نفر دوست قديمى حضرت يونس (ع) و از دانشمندان و خاندان علم و نبوت به نام روبيل بود و ديگرى، عابد و زاهدى به نام تنوخا بود كه از علم بهره اى نداشت.
كار روبيل دامدارى بود، ولى تنوخا هيزم شكن بود، و از اين راه هزينه زندگى خود را تأمين مى كرد.
ادامه دارد....
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 قتل نفس زکیه 🌹
🌺 «نفس زکیّه» یعنی، فرد بیگناه، پاک، کسی که قتلی انجام نداده است و جرمی ندارد. در داستان حضرت موسی (ع) وقتی شخصی برخورد او را میبیند در اعتراض به کار وی میگوید:«اَقَتَلْتَ نَفْساً زَکیَّةً بِغَیْرِ نَفْسٍ.»
📕 (کهف (18)، آیه 74)
(آیا جان پاکی را بی آن که قتلی انجام داده باشد، میکشی؟»
گویا در آستانه ظهور حضرت مهدی (عج) درگیر و دار مبارزات زمینه ساز انقلاب مهدی (عج)، فردی پاکباخته و مخلص، در راه امام (عج) میکوشد و مظلومانه به قتل میرسد.
این رخداد عظیم، طبق بیان روایات بین رکن و مقام در بهترین مکانهای زمین اتفاق میافتد.
📕 (کمالالدین، ج 1، ص 330، ح 16)
فرد یاد شده از اولاد امام حسن مجتبی (عج) است که در روایات، گاهی از او به عنوان «نفس زکیّه» و «سید حسنی» یاد شده است.
📕 (کتاب الغیبة، ص 445، ح 440)
قتل نفس زکیّه، از نشانههای حتمی و متصل به ظهور است و هر چند در منابع اهل سنّت نامی از آن برده نشده، ولی در منابع شیعه، روایات آن فراوان و بلکه متواتر است.
📚 (الخصال، ج 1، ص 303، ح 82؛ کتاب الغیبة، ص 435، ح 425؛ الکافی، ج 8، ص 310، ح 483؛ منتخب الاثر، ص 459)
از این رو، در اصل تحقق چنین حادثهای به عنوان علامت ظهور شکی نیست؛ هر چند اثبات جزئیات آن و نیز زمان و مکان تحقق آن و ویژگیهای مقتول، مشکل است.
برخی احتمال دادهاند: مراد از نفس زکیّه، محمد بن عبداللّه بن حسن، معروف به نفس زکیّه است که در زمان امام صادق (ع) در منطقه «احجار زیت» در نزدیکی مدینه کشته شد.
این احتمال درست نیست، به چند دلیل:
1. لازمهاش این است که پیش از تولد حضرت مهدی (عج)؛ بلکه پیش از آن که امامان از آن خبر دهند، این نشانه رخ داده باشد.
2. در روایات تصریح شده که «نفس زکیّه»، بین رکن و مقام کشته میشود و حال آنکه محمد بن عبداللّه بن حسن در منطقه «احجار زیت» (در نزدیکی مدینه) کشته شده است.
3. همان گونه که در روایات اشاره شده قتل نفس زکیّه از نشانههای حتمی و متصل به ظهور است؛ حال آنکه محمد بن عبداللّه، سالها پیش از تولد حضرت مهدی (عج) به قتل رسیده است.
امام باقر علیه السلام میفرماید:
«لَیْسَ بَیْنَ قِیامِ قائِمِ آلِ محمد وَ بَیْنَ قَتْلِ النَّفْسِ الزَّکِیَّةِ اِلاّ خَمْسَ عَشَرَةَ لَیلَة.»
📚 (الارشاد، ج 2، ص 374؛ کتاب الغیبة، ص 445، کمالالدین، ج 2، ص 649)
(بین ظهور مهدی (عج) و کشته شدن نفس زکیّه، بیش از پانزده شبانه روز فاصله نیست.»
محمد بن عبداللّه بن حسن، معروف به نفس زکیّه، در زمان امام صادق (ع) و در سال 145 ه. ق به قتل رسیده و از آن هنگام تا به حال، بیش از ده قرن میگذرد و نمیتواند علامت متصل به ظهور باشد.
به نظر میرسد، اموری چون همنامی وی و پدرش با پیامبر اکرم (ص) و پدر گرامی ایشان، شباهت ظاهری، بودن وی از خاندان شریف و بزرگوار امام حسن مجتبی (ع) وجود برخی نشانهها (چون داشتن خالی سیاه بر روی کتف راست)، قیام وی در شرایط سخت و در اوج خشونت بنی امیه و از همه مهمتر، شیطنتها و تحریفهای بنی عباس، سبب گشته بود که مردم به اشتباه بیفتند و گروهی او را مهدی تصور کنند!
علاوه بر این، از بعضی قرینهها استفاده میشود که خود «نفس زکیّه» و پدرش عبداللّه محض، که شیخ بنیهاشم در آن عصر به شمار میرفت و نیز برادرش ابراهیم، به ایجاد و تقویت این شبهه در بین مردم دامن میزدند و چنین وانمود میکردند، گویا مهدی ایشان، همان مهدی موعود است. آنان میخواستند از این راه، در رسیدن به قدرت و پیروزی انقلاب خویش و در هم شکستن بنی امیه کمک بگیرند.
امام صادق (ع) در همان هنگام، آنان را از این کار بازداشت.
📕 (بحارالانوار، ج 47، ص 131)
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌺 شاید برخی از افراد وقتی که اسامی و تعداد یاران خاص حضرت مهدی (عج) که ۳۱۳ نفر است را می خواند، از آن جهت که نام خود و یا شهر خویش را در میان نام یاران خاص امام نمی بیند، دچار یأس و نومیدی می گردند، ولی این یأس موردی ندارد چون زمانی که بدانند یاران امام در نفراتی که ذکر شد منحصر نیستند، نا امیدی به امید تبدیل می شود.
🌹 یاران حضرت مهدی (خاص) 🌹
🌺 یاران حضرت مهدی (عج) 313 نفرند. احادیث فراوانی در ستایش این گروه ممتاز وارد شده و در قرآن کریم آیاتی است که تأویل به آنان شده است:
1. از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) در تأویل سخن خدای متعال «وَلَئِنْ اَخَّرْنا عَنهُم العَذابَ اِلی اُمَّةٍ مَعدُودَةٍ …»
(هر آینه اگر از آنان عذاب را تا مدتی معیّن [یا تا فراهم آمدن دستهای به تعداد مشخص] به تأخیر اندازیم …» هود، آیه 8.)
روایت شده است: «مراد از امت معدود یاران مهدی در آخر الزمانند؛ 313 نفر به تعداد افراد جنگ بدر. آنان در ساعتی جمع شوند؛ مانند ابرهایی که در پاییز جمع میشوند.»
📚 بحارالانوار،ج 51، ص 55؛ الغیبة، ص 241
2. از امام صادق (ع) درباره این سخن خدای تعالی «فَاستَبِقُوا الخَیرات، اَینَما تکونوا یأت بکم اللّه جمیعاً»
(در نیکیها بر یکدیگر پیشی گیرید. هر کجا باشید، خدا همه شما را خواهد آورد.» بقره (2)، آیه 148.)
روایت شده است: «یَعنِی اَصحَابَ القائِمِ الثَّلاثَ مِائَةِ وَ البِضْعَةَ عَشَرَ رَجُلاً قالَ وَ هُمْ وَ اللَّهِ الاُمَّةُ الْمَعْدُودَةُ قَالَ یَجْتَمِعُونَ وَ اللّهِ فِی سَاعَةٍ وَاحِدَةٍ قَزَعٌ کَقَزَعِ الْخَریفِ.»
«مقصود سیصد و اندی یار قائم است و آنان واللّه امت معدودهاند. در یک ساعت جمع میشوند؛ همان گونه که ابرها در پاییز جمع میشوند.»
📚 الکافی، ج 8، ص 313؛ کتاب الغیبة، ص 477؛ الغیبة، ص 282
3. امام صادق (ع) در وصف یاران خاصّ حضرت مهدی (عج) فرمود:
«مردانی که گویی قلبهایشان مانند پارههای آهن است. هیچ چیز نتواند دلهای آنان را نسبت به ذات خداوند گرفتار شک سازد. سختتر از سنگ هستند. اگر بر کوهها حمله کنند، آنها را از هم خواهند پاشید … گویی که بر اسبان خود، مانند عقاب هستند. بر زین اسب امام دست میکشند و از این کار برکت طلب میکنند. گِرد امام خویش گردیده، در جنگها جان خود را سپر او میسازند و هر چه را بخواهد برایش انجام میدهند. مردانی که شبها نمیخوابند؛ در نمازشان همهمهای چون صدای زنبور عسل دارند. شبها بر پای خویش ایستاده و صبح بر مرکبهای خود سوارند. پارسایان شبند و شیران روز. اطاعت آنان در برابر امام شان، از اطاعت کنیز برای آقایش زیادتر است. مانند چراغها هستند … گویی که دلهایشان قندیل است. از ترس خدا بیمناک و خواهان شهادتاند. تمنایشان شهید شدن در راه خدا است. شعارشان این است:
«ای مردم! برای خونخواهی حسین بپا خیزید.» وقتی حرکت میکنند، پیشاپیش آنان به فاصله یک ماه ترس و وحشت حرکت کند، آنان دسته دسته به سوی مولا میروند. خدا به وسیله آنان امام راستین را یاری میفرماید.»
📕 بحارالانوار، ج 52، ص 308
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 فرق بین یاران خاص و یاوران 🌹
🌺 بین یاران خاصّ حضرت مهدی (عج) و یاوران آن حضرت تفاوتی هست: اصحاب و یاران خاصّ 313 نفرند. آنان کسانیاند که حضرات امام علی(ع) و امام صادق (ع) از آنان به «پرچمداران» تعبیر فرمودهاند و هر یک از این یاران خاصّ، نقش عظیمی در فرماندهی سپاه و گشودن شهرها و اداره امور و … دارند.
«یاوران» مؤمنان صالحیاند که به حضرت مهدی (عج) در مکه و غیر آن ملحق میشوند. زیر پرچمش گرد میآیند و با دشمنان خدا و پیامبر خدا(ص) میجنگند.
از روایات استفاده میشود حضرت مهدی (عج) از مکه خارج نخواهد شد؛ مگر آنکه همراهشان ده هزار تن از یاوران خواهند بود.
📕 بحارالانوار، ج 52، ص 307
البته این تعداد، جمعی از یاوران ایشانند و نه همه آنان به عنوان نمونه تنها سید هاشمی با دوازده هزار نیرو به حضرت مهدی (عج) در عراق ملحق میگردند … این همه غیر از یاورانی است که از فرشتگاناند. آنان نیز یاوران حضرت بوده و اوامر آن بزرگوار و تعالیمش را فرمانبردار خواهند بود.
🌹 ویژگیهای یاران خاص 🌹
🌺 بیشتر یاران خاصّ حضرت در سن جوانیاند و بزرگسالان در میان آنان کم هستند.
این یاران دارای افکاری متحد و آرایی یکنواخت بوده و دلهایشان به هم پیوسته است.
امام علی (ع) در این باره فرموده است:
«اِنَّ اَصحابَ القائِمِ شَبابٌ لا کُهولَ فیهِم اِلاَّ کَالکُحْلِ فِی العَینِ، اَوْ کَالمِلْحِ فِی الزّادِ و اَقَل الزّادِ المِلْحُ.
📕 الغیبة، ص 315
(همانا یاران قائم (عج) همگی جوانند و پیر در میانشان نیست، مگر به اندازه سرمه در چشم یا به قدر نمک در توشه راه و کمترین چیز در توشه راه نمک است.» در آنان اختلافی در اندیشه و رأی و یا گفتار نتوان یافت. گویی همه ایشان دارای دل واندیشه و زبانی واحدند. از تنهایی هراسی ندارند؛ چرا که انسانی که با خدای عزوجل مرتبط باشد، هرگز هراس ندارد. آرزویشان این است که در راه خدا شهید شوند.
📕 امام مهدی(عج) از ولادت تا ظهور،ص 507-506
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
#به_رسم_هر_شب
ختم دعای فرج امام زمان (عج) 🌹
🌷 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ 🌷
🌺 اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَ بَرِحَ الْخَفآءُ ، وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ ، وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ ،وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ ، وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و َآلِ مُحَمَّدٍ ، اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً ، كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ، يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ ، يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ ، اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ ، يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ ، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ و َآلِهِ الطّاهِرينَ.
🌸 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌸
🌹 دعای سلامتی امام زمان (عج) 🌹
🌷 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ 🌷
🌺 اللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا.
🌸 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌸
#التماس.دعای.فرج🌹
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
هدایت شده از عشق عالمیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 دعای فرج امام زمان (عج) 🌹
🌺 با صدای استاد فرهمند 🌺
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
وقتی به زندگی فکر می کنید، این دو نکته را به خاطر داشته باشید:
☝️هر چقدر احساس گناه داشتہ باشید، گذشتہ تغییر نمی کند!!
✌️هرچقدر نا امید باشید
آینده عوض نمی شود!!
@abasalehal_mahdi