eitaa logo
کانال علامه حسن زاده آملی
49.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
221 ویدیو
0 فایل
کپی مطالب ⁉️ انتشار بدید با لینک بی لینک خیلی وقته معارف حقیقی الهی رو انتشار نمیدیم شرایط تبلیغات و تعرفه ها در کانال های مذهبی👇 https://eitaa.com/joinchat/3782804126C09bff2374c سوالی بود :ادمین @Mk8076
مشاهده در ایتا
دانلود
✍شما میتونید با هر مبلغی هر چند کم در رشد فرهنگی و آشنایی هر چه بیشتر جامعه با معارف حقیقی الهی سهیم باشید.
8.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ فضائل علی علیه السلام.. 🎥مرحوم علامه رحمة‌الله‌علیه ___________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ ___________________________________
✍عالم برزخ 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹در معراج خاتم و احاديث معراجيه تدبر كن تا بدانى كه انسان تا به عالم برزخ صعود نكرد حقايق برايش مكشوف و متمثل نمى‏گردد. 📚هزار ویک نکته، نکته 855 ⭕️توجه منظور از صعود به عالم برزخ بعد مرگ و به صورت اجباری نیست بلکه در همین دنیا و به صورت اختیاری است ______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ ______________________________________
✍در معیت امام صادق علیه السلام 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹كتاب‏شناسى فهرست نويس برايم حكايت كرد كه در سنه نهصد و بيست. و شش هجرى قمرى كه ده سال بعد از اختراع چاپ است رساله صنائع جابر بن حيان را در خارجه به آلمانى و فرانسوى و انگليسى ترجمه و چاپ كرده‏اند. در آن رساله آمده است كه شخصى در معيت امام صادق عليه السلام از آنجناب سؤالاتى مى‏كرد تا وقتى به بازار مسگرها رسيدند از امام سؤال كرد مس چيست؟ فرمود نقره فاسد شده است و دوايى دارد كه چون آن را به مس زنند نقره خالص شود. سائل نپرسيد كه آن دوا چيست، مترجم آلمانى خيلى به سائل عصبانى شده است كه چرا نپرسيدى دواى آن چيست. 📚هزارو یک نکته،نکته 861 ______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ ______________________________________
13.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️صدقه جاریه 🎥مرحوم علامه رحمة‌الله‌علیه ___________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ ___________________________________
✍اوج مقام حضور 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹شخص هميشه در حضور است و پاسبان حرم دل است كه امام صادق عليه السلام فرمود: القلب حرم الله فلا تسكن حرم الله غير الله و محاسب اعمال خود و مواظب زبان و قلم خود است، حتى نياتش را متوجه است. نيت بد هر چند به مرحله عمل نرسد و از جمبه فقهى كيفر نداشته باشد و تعزير و حد بر آن مترتب نشود، در روح و جان او اثر مى گذارد، نيت بد انسان را تيره مى كند. حضرت امام سجاد عليه السلام در صحيفه بيانى دارد قريب به اين مضمون كه: بارالها! كسى كه نيت گناه تو مى كند، استحقاق كيفر تمام گناهكاران را دارد. جز اين كه بزرگوارى تو عقابش نمى كند و عذابش نمى دهد. اين مقام حضور تام يك انسان كامل است، از اين گونه لطايف عرفانى و نكات ذوق در كلمات ائمه اطهارمان عليه السلام بسيار است. 📚فضایل و سیره چهارده معصوم __________________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ __________________________________________
هدایت شده از اتحاد ملت
✍تهدید سنگین سپاه پاسداران علیه اسرائیل؛ نتانیاهو و پسرش در لیست ترور سپاه پاسداران قرار گرفتند. ┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄ 📡 پایگاه تحلیلی_خبری اتحاد ملت👇 🇮🇷 @etehad_melat
✍رهایی از ظلمت تن 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹آقا بداند همانطور كه پايان شب سيه سپيد است چون آدمى از ليل طبيعت بدر رفت و از ظلمت تن رهايى يافت به عالم نور مى رسد و رب الفلق ظلمت را به نور مى كشاند. خوشا بحال آنكه جز به او توجه ندارد و سر جز به پيشگاه او نمى نهد و اكل و شرب و نطق و سكوت او جز لله نيست. 📚نامه ها و برنامه ها __________________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ __________________________________________
جهت یادآوری خدمت شما عزیزان🙏
✍دلالت الف در حروف مقطعه... 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹ثعلبى در تفسير حروف مقطعه از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام روايت كرده است كه الف از شش جهت دلالت بر ذات واجب مى‏كند: يكى ابتداء بودن، دوم استواء و خدا هم عادل است، سيم انفراد (حتى ماهيت ندارد)، چهارم اتصال همه چيز به او (در كتابت جزدذرزو)، پنجم انقطاع او از همه چيز، ششم اشتقاق الف از الفت و خدا هم مؤلف است. 📚هزار ویک نکته،نكته 852 ______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ ______________________________________
✍باطن و ظاهر 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹آن كه در باطن و ظاهر خود تأمل كند بدين حقيقت مى‏رسد كه هيچگاه باطن از ظاهر غافل نمى‏شود، حتى نائم در نوم خود و سكران در سكر خود، لذا به اصابت كمترين أذى و الم بدانها آگاه مى‏گردند؛ پس نفس را مظهر لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ‏ مى‏يابد، و از اينجا زيادت بصيرت حاصل كند كه باطن عالم حيات و علم و آگاهى است هيچگاه از ظاهر غافل نمى‏شود، اما ظاهر بر اثر اشتغال به غيرش از باطن غافل مى‏گردد. 📚هزار و یک کلمه ج3 صفحه 431 __________________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ __________________________________________