eitaa logo
مرکز مطالعات اسلامی علامه عسکری
466 دنبال‌کننده
533 عکس
72 ویدیو
2 فایل
اینجا حفظ و نشر آثار علامه عسکری است، برای احیاء مکتب اهل‌بیت حفظ و نشر یعنی فقط چاپ و نشر نیست بلکه استمرار راه علامه است حرکتی در راستای ظهور منجی (عج) ☘️نشر کتب ☘️کلاس‌های آموزشی ☘️پاسخ به شبهات ارتباط با ادمین @alaskari_org 🌍 www.alaskari.org
مشاهده در ایتا
دانلود
‌‌ 🔴 به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رسانیم، کلاس تاریخ تحلیلی اسلام، امروز شنبه ۱۶ دی، از ساعت ۱۹ الی ۲۰ برقرار است. إن‌شاءالله 💠ارتباطات مرکز العلامة العسکري للدراسات الإسلامية ‌‌‌‌
‌‌ ┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔶 کلاس جلسه (۳۶) 🔶 موضوع: بررسی روش تبلیغی نبی اکرم (ص) در تشکیل حکومت اسلامی 🔶 مدرس: حجة الاسلام والمسلمین سلیمی 🔶 جهت استفاده از ویدیو کلاس این متن را لمس کنید. 🔶 مرکز العلامة العسكري للدراسات الاسلامية 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 🔶 جلسه (۳۶) 🔶️موضوع: بررسی روش تبلیغی نبی اکرم (ص) در تشکیل حکومت اسلامی 🔶 مدرس: حجة الاسلام و المسلمين سلیمی 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org ‌‌‌
‌‌ 🔴 به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رسانیم، کلاس تاریخ تحلیلی اسلام، امروز شنبه ۲۳ دی، از ساعت ۱۹ الی ۲۰ برقرار است. إن‌شاءالله 💠ارتباطات مرکز العلامة العسکري للدراسات الإسلامية ‌‌‌‌
🔶 جابر و رساندن پیام پیامبر (ص) به امام باقر (ع) 🔶 بخشی از سخنرانی علامه عسکری (ره) در خصوص امام محمد باقر (ع) 🔶 مرکزِ تنظیم، نشر و حفظ آثار علامه عسکری 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org
‌‌‌ 🔴 اطلاعیه🔴 خدمت مخاطبان گرامی می‌رسانیم، کلاس تاریخ تحلیلی اسلام به علت ایام اعتکاف و اعمال ام داوود، به تاریخ ۷ بهمن، تعطیل می‌باشد. 🔸واحد ارتباطات مرکز العلامة العسكري للدراسات الإسلامية ‌
⚫ دختر امیرالمؤمنین (ع) فاتح شام ⚫ برگرفته از متن سخنرانی آرشیو مرکز حفظ، تنظیم و نشر آثار علامه عسکری (ره) ⚫ مرکز العلامة العسكري للدراسات الاسلامية 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org
‌‌ 🔴 به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رسانیم، کلاس تاریخ تحلیلی اسلام، امروز شنبه ۱۴ بهمن، از ساعت ۱۹ الی ۲۰ برقرار است. إن‌شاءالله 💠ارتباطات مرکز العلامة العسکري للدراسات الإسلامية ‌‌‌‌
‌‌ ┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔶 کلاس جلسه (۳۷) 🔶 موضوع: سیره‌ی حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) (قسمت اول) 🔶 مدرس: حجة الاسلام والمسلمین سلیمی 🔶 جهت استفاده از ویدیو کلاس این متن را لمس کنید. 🔶 مرکز العلامة العسكري للدراسات الاسلامية 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔶 جلسه (۳۷) 🔶️موضوع: سیره‌ی حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) (قسمت اول) 🔶 مدرس: حجة الاسلام و المسلمين سلیمی 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org ‌‌‌
‌ 🔶 بیاییم برای آینده‌ای جهانی آماده شویم جوانی از کشور چک با مکاتبه کرد. گفت که می‌خواهد مسلمان شود و از شرایطش پرسید. گفتیم: «مسلمان شدن شرایط خاصی ندارد. با گفتن ذکر شهادتین مسلمان می‌شوی.» در پروفایل شبکه‌های اجتماعیش نوشته بود «دین: نیهیلیسم» یعنی از تفکری الحادی به اسلام گرایش پیدا کرده بود. کنجکاو شدیم که چه شد به اسلام تمایل پیدا کرده است! به ما گفت که از خیلی وقت پیش پیام اسلام به گوشش خورده بود و به این دین علاقه‌مند شده بود، اما این شهامت را نداشت تا اسلام را قبول کند. وی تصریح کرد که در زندگیش، خیلی چیزها را تجربه کرده است... اما همیشه خلأیی را احساس می‌کرده و در جست و جوی یک معنیٰ در زندگی است و الآن به این رسیده که اسلام همان چیزی است که در زندگی به دنبال آن است. با یک پیام صوتی، ذکر شهادتین را به او تلقین کردیم و از او خواستیم ارتباطش را با ما حفظ کند تا هر سؤالی داشت، پاسخگویش باشیم. این جوان چک، مشتی نمونه‌ی خروار از هزاران جوان موجود در گوشه و کنار این جهان هستند که تشنه‌ی حقیقتند. بعد از حمله‌ی اسرائیل به ، زمزمه‌هایی از موج گرایش به اسلام به گوش می‌رسد و بسیاری از مردم جهان (حتی از اروپا و آمریکا) به این دین روی آورده‌اند. بخش بین‌الملل واحد ارتباطات مرکز علامه عسکری، با رصد این موضوع پی برده که بسیاری از این ، سؤالات فراوانی راجع به ، و اسلام دارند، اما متأسفانه حضور کم رنگ پیروان اهل‌بیت (علیهم السلام) در ، باعث شده بسیاری از این نو مسلمانان، پاسخ سؤالاتشان را از پیروان مذاهب دیگر دریافت کنند و طبیعتاً به عقائد آن‌ها گرایش پیدا می‌کنند. منظور از حضور کم رنگ این نیست که در فضای مجازی نیستند! بلکه هستند! اما به زبان‌های بین المللی (مثل و حتی ) مسلّط نیستند، نتیجه این که محتوای مؤثری به زبان‌های بین المللی (مثل کلیپ، پادکست، مقالات به انگلیسی و...) برای معارف اهل‌بیت (ع) بسیار بسیار کم است. بزرگ‌ترین قصور ما این است که درون مرز‌هایمان محدود مانده‌ایم حال آن که اسلام دینی جهانی است و ما باید با یک نگاه جهانی، مکتب اهل‌بیت (علیهم السلام) را به خارج از مرز‌ها نشر دهیم. مؤسساتی در این زمینه هستند که برای صدور انقلاب و نشر مکتب اهل‌بیت (علیهم السلام)، به زبان‌های بین المللی تولید محتویٰ می‌کنند، ولی می‌بایست تعدادشان بیش از این‌ها باشد. مرکز مطالعات اسلامی علامه عسکری همه‌ی علاقه‌مندان را دعوت می‌کند نگا‌ه‌ها و فعالیت‌ها را به فراتر از مرز‌ها سوق دهند که انقلاب (عجل الله تعالیٰ فرجه) محدود به یک کشور یا منطقه نیست. بلکه انقلابی جهانی است و ما باید از الآن خودمان را برای این روز قریب آماده کنیم. واحد ارتباطات مرکز مطالعات اسلامی علامه عسکری در نظر دارد، پرسش و پاسخ‌هایی که با داشته را در این کانال منعکس کند تا ضمن پاسخ‌گویی به ، منعکس کننده‌ی دغدغه‌های فرامرزیِ نو مسلمانان باشد. شما هم می‌توانید نظرات و شبهات خودتان را با ما در میان بگذارید. 🔶 واحد ارتباطات مرکز العلامة العسکري للدراسات الإسلامية 💠@alaskari_farsi
دغدغه‌های پیام دریافتی در ۲۰۲۴/۰۱/۲۵، ساعت ۲۱:۱۰ What is Islam's view on the marriage between man and woman and their roles? Should the woman stay at home or is it permissible for her to work? 🔶 ترجمه: دیدگاه اسلام در مورد ازدواج زن و مرد و نقش آن‌ها چیست؟ آیا زن باید در خانه بماند یا کار کردن برای او جایز است؟ ✅ پاسخ مرکز: From An Islamic perspective, great men grow from great women. If the dignity of a woman is questioned, the dignity of a generation is questioned. For this reason, Islam has issued rules for them to protect their sanctity, such as the rule of hijab. Hijab is not for indoors. Rather, it is for outdoors, and this means that from an Islamic perspective, the presence of women in society is not prohibited, but women have a very colorful role in social activities, but their privacy must be preserved. Let me explain a little bit more about this. Does anyone look down on a queen? Does anyone have the right to communicate with a queen? The answer is clear: no. No one has the right to enter a queen's privacy. From the Islamic point of view, all women are considered to be queens. Their privacy should be safeguarded. It is better for them not to be present in such a way that non-mahram can communicate with them and that no stranger's eyes fall on them. On the other hand, by their social presence, I don't mean the women working to gain income Women can work in the field of their interest, but preferably in a female and without non mahram environment . Although there is no prohibition for women to earn money, Islam obliges a man to support his wife by working outside the home. This is so that the woman feels comfortable and prefers staying at home to working outside the home, and if she wants, she can engage in social activities with other women in the society, such as learning and teaching, artistic activities, charity activities, etc. 🔶 ترجمه: از منظر اسلام، مردان بزرگ از دامن زنان بزرگ رشد می‌کنند. اگر حیثیت زن زیر سؤال رفت، حیثیت یک نسل زیر سؤال می‌رود. به همین دلیل، اسلام برای محافظت از حرمتشان، برای آن‌ها احکامی صادر کرده است، مثل حکم حجاب. حجاب برای داخل منزل نیست. بلکه برای بیرون از منزل است و این یعنی از منظر اسلام، حضور زنان در اجتماع منعی ندارد بلکه زنان نقش بسیار پر رنگی در فعالیت‌های اجتماعی دارند اما بایستی حریم‌شان حفظ شود. اجازه دهید این موضوع را بیشتر باز کنم. آیا کسی به ملکه نگاه بد می‌کند؟ آیا هر کسی حق دارد با ملکه ارتباط بگیرد؟ جواب واضح است: خیر. هیچ کسی حق ندارد وارد حریم ملکه شود. از منظر اسلام، زنان مؤمن همه مثل ملکه هستند. باید حریم‌شان حفظ شود. حضورشان بهتر است طوری باشد که هیچ نامحرمی با آن‌ها ارتباط نگیرد و بلکه نگاه هیچ مرد بیگانه‌ای به آن‌ها نیفتد. از طرف دیگر منظور من از حضور اجتماعیِ آن‌ها، کار کردن زنان برای درآمدزایی نیست. اگرچه منعی برای درآمد زایی زنان نیست، آن‌ها بهتر است در محیطی زنانه، بدون ارتباط بانامحرمان کار کنند؛ ولی اسلام، فقط مرد را موظف کرده تا با کار کردن بیرون از منزل، همسرش را تأمین کند. طوری که زن احساس آسایش کند و در خانه ماندن را بر کار کردن بیرون از منزل را ترجیح دهد و اگر خواست بتواند با دیگر زنان جامعه به فعالیت‌های اجتماعی مثل آموزش دیدن یا آموزش دادن، فعالیت‌های هنری، فعالیت‌های خیریه و... بپردازد. ‌ 🔶 واحد ارتباطات مرکز العلامة العسکري للدراسات الإسلامية 💠@alaskari_farsi
‌ ✴ مخاطبان گرامی در نظر داشته باشند، این سؤالات از جانب کسانی طرح شده که در یک جامعه‌ی کاملاً لیبرال و سکولار نفس کشیده‌اند اما در عین حال با عمق جان اسلام را پذیرفته‌اند و تازه با احکام دین آشنا شده‌اند، به همین علت، سؤالاتی برایشان پیش آمده است، ممکن است برخی سؤالات بسیار پیش پا افتاده باشد و البته برخی سؤالات هم در عین سادگی، بسیار پیچیده بود. ✅ این سؤالات از زمینه‌های فرهنگی آن‌ها برخاسته، بنابراین می‌بایست جوابی متناسب با زمینه‌ی فرهنگی خودشان داده شود. به همین دلیل ممکن است برخی پاسخ‌ها با فرهنگ ما متفاوت باشد. ✅ ما این پرسش و پاسخ‌ها را منتشر می‌کنیم، تا ضمن بشارت به زمزمه‌های: «إذا جاء نصر الله و الفتح و رأيتَ الناس یدخلون في دین الله افواجا (وقتی یاری و گشایش الهی فرا رسید و دیدی که مردم فوج فوج وارد دین الهی می‌شوند... سوره‌ی مبارکه‌ی نصر)»، الهام بخش کسانی باشد که مایلند فعالیت‌های فرامرزی‌شان را توسعه دهند. ‌ در آینده ان‌شاءالله سؤالات دیگری هم منتشر خواهیم کرد. ‌
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🎧 ⚫ ۲ روایت از سیره امام کاظم (سلام الله علیه) ⚫ مرکز العلامة العسكري للدراسات الاسلامية 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org
‌‌ ┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔶 کلاس جلسه (۳۸) 🔶 موضوع: سیره‌ی حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) (قسمت دوم) 🔶 مدرس: حجة الاسلام والمسلمین سلیمی 🔶 جهت استفاده از ویدیو کلاس این متن را لمس کنید. 🔶 مرکز العلامة العسكري للدراسات الاسلامية 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔶 جلسه (۳۸) 🔶️موضوع: سیره‌ی حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) (قسمت دوم) 🔶 مدرس: حجة الاسلام و المسلمين سلیمی 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org ‌‌‌
کتاب جمع القرآن و مصطلحات قرآنی ✴ قرآنی که امروز در دستان ماست چه زمانی جمع آوری شد؟ آیا در زمان ابوبکر جمع آوری شد؟ یا در زمان عمر یا عثمان؟ ❇ چنان که برخی منابع، چنین ادعاهای متناقض، همراه با ادعای زیادت و نقصان در آیات قرآن را مطرح می‌کنند! و همین موضوع دستاویز معاندان برای ایراد شائبه‌ی تحریف قرآن شده است؛ ❇ یا آن که قرآن پیش از خلفاء و در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) بی‌هیچ زیادت و نقصانی جمع آوری شده بود؟ ❇ علامه عسکری در کتاب حاضر به بررسی این مسأله و نقد روایات مزبور می‌پردازد و روشن می‌کند که پروژه‌ی جمع آوری دوباره قرآن و سوزاندن مصاحف با چه هدفی صورت گرفته است و بسیاری از روایات مدعی زیادت و نقصان یا جعل شده‌اند و یا بر اثر گذشت قرن‌ها بد فهمیده شده‌اند. ✅ این کتاب، به زودی منتشر خواهد شد... (إن‌شاءالله) 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org
به مناسبت سال روز وفات حضرت ابوطالب، حامي الرّسول (ص) و ناصره مرحوم آیة الله علامه سید مرتضیٰ العسكري، در مبحث اثبات ایمان حضرت (علیه السلام)، کتابی را در ضمن مجلدات «» نوشته‌اند که از یک روش ویژه استفاده کرده‌اند. ایشان ضمن بررسی متنی و سندی تمام روایات منابع پیروان مکتب خلفاء که در آن به دنبال اثبات عدم ایمان حضرت ابو طالب (علیه السلام) بوده‌اند و بر اساس کتب رجالی آنان، موفق شده‌اند تا ثابت کنند که قریب به اتفاق این روایات از لحاظ سندی باطل بوده، فلذا ایمان حضرت ابو طالب را ثابت کرده‌اند. این کتاب به زودی به زیور طبع آراسته خواهد شد. 🔶 واحد ارتباطات مرکز العلامة العسکري للدراسات الإسلامية 💠@alaskari_farsi
‌‌ ┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔶 کلاس جلسه (۳۹) 🔶 موضوع: سیره‌ی حضرت علی (سلام الله علیه) (قسمت اول) 🔶 مدرس: حجة الاسلام والمسلمین سلیمی 🔶 جهت استفاده از ویدیو کلاس این متن را لمس کنید. 🔶 مرکز العلامة العسكري للدراسات الاسلامية 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔶 جلسه (۳۹) 🔶️موضوع: سیره‌ی حضرت علی (سلام الله علیه) (قسمت اول) 🔶 مدرس: حجة الاسلام و المسلمين سلیمی 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org ‌‌‌