eitaa logo
اخبار البرز
104 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
121 فایل
رسانه فرهنگی،سیاسی،اجتماعی وخبر رسانی البرز مرکزی(حصارخروان ،قزوین ومحمدیه،الوند،آبیک، الموت،بویین زهرا وتاکستان) ارتباط با مدیر @masjeedy
مشاهده در ایتا
دانلود
روزمان را با آغاز کنیم دفاع ادامه دارد (22) 🌿🌿 تفاوت عقلانیّت و محاسبه‌ی صحیح، با ترسیدن از دشمن و خالی کردن میدان [سوره آلعمران (3): آيه 175] إِنَّما ذلِكُمُ الشَّيْطانُ يُخَوِّفُ أَوْلِياءَهُ فَلا تَخافُوهُمْ وَ خافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (175) اين شيطان است كه دوستان خويش را (از قدرت كفّار) مىترساند، پس اگر ايمان داريد از آنان نترسيد و فقط از (مخالفت) من بترسيد. 🔰👇امام خامنه ای در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ما عرض کردیم که عقلانیّت به معنای محاسبه‌ی درست است؛ محاسبه‌ی صحیح و درست و دستگاه محاسباتی سالم؛ عقلانیّت به این معنا است. بعضی‌ها اسم عقل و عقلانیّت را که می‌آورند، منظورشان از عقلانیّت ترسیدن است؛ وقتی میگویند عاقل باشید، یعنی بترسید، یعنی منفعل باشید، یعنی از مقابل دشمن فرار کنید! نه،[این درست نیست] ترسوها حق ندارند اسم عقلانیّت را بیاورند. ترسیدن و فرار کردن و میدان را خالی کردن، اسمش عقلانیّت نیست، اسمش همان ترس و فرار و مانند اینها است؛ عقلانیّت یعنی محاسبه‌ِی درست. البتّه دشمن سعی میکند عقلانیّت به آن معنای غلط را تلقین کند، بعضی هم نادانسته گاهی حرفهای دشمن را تکرار میکنند. 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
♨️|ورود شهید مدافع حرم زکریا شیری به آبیک پیکر مطهر شهید زکریا شیری در حال انتقال به مراسم استقبال و وداع در جوار شهدای گمنام آبیک است. 📣 عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ 📣 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌺 به کانال اخبار استان قزوین در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌺👇 🆔 @Qazvinstatenews 🇮🇷
✨⁦🇮🇷⁩✨ | قدسیان آستان ‌‌ ◽️رقص جولان بر سر ميدان کنند ◽️رقص اندر خون خود مردان کنند مولوی ‌‌ 🔺 خوبه به چهره‌های این جوان ها نگاه کنیم، کسانی که نه در شور احساس پاک دهه شصت که در بحبوحه رقابت و حسادت دهه نود از همه چیز گذشتند... 🔸 به چهره کسانی که بین ما بودن ولی برای خدا بودن نگاه کنیم و به کمتر از خدا راضی نشیم... ✨⁦🇮🇷⁩⁦✨
KayhanNews759797104121505552120362.pdf
7.56M
✨⁦🇮🇷⁩⁦✨ تمام صفحات روزنامه کیهان امروز پنجشنبه ۲۴ مهر ۹۹ ✨⁦🇮🇷⁩✨
هدایت شده از مسجد اعظم شهدا
سیمای اخلاقی پیامبر(صل الله علیه و آله) از نگاه امام حسین حسین ( علیه السلام) ✅ بر پایه روایت صدوق در معانی الاخبار، حسین بن علی (علیهما السلام) از زبان پدرش سیمای اخلاقی رسول خدا(صلى الله عليه و آله ) را چنین ترسیم کرده است: ✅ وقت خود را در خانه به سه جزء تقسيم مى كرد، قسمتى را براى عبادت خدا،و قسمتى را براى به سر بردن با اهلش و قسمتى را به خود اختصاص مى داد، در آن قسمتى هم كه مربوط به خودش بود، باز به كلى قطع رابطه نمى كرد، بلكه مقدارى از آن را بوسيله خواص خود در كارهاى عامه مردم صرف مى فرمود، و از آن مقدار چيزى رابراى خود ذخيره نمى كرد. ✅اهل فضل را با ادب خود ايثار مى فرمود، و هر كس را به مقدار فضيلتى كه در دين داشت احترام مى نمود، و حوائجشان را برطرف مى ساخت ، چون حوائجشان يكسان نبود، بعضى را يك حاجت بود و بعضى را دو حاجت و بعضى را بيشتر، رسول خدا (صلى الله عليه و آله ) با ايشان مشغول مى شد و ايشان را سرگرم اصلاح نواقص شان مى كرد، و از ايشان درباره امورشان پرسش مى كرد، و به معارف دينيشان آشنا مى ساخت. ✅ نيز مى فرمود: حاجت كسانى را كه به من دسترسى ندارند به من ابلاغ كنيد، و بدانيد كه هر كس حاجت اشخاص ناتوان و بى رابطه با سلطان را نزد سلطان برد، و آنرا برآورده كند، خداى تعالى قدم هايش را در روز قيامت ثابت و استوار مى سازد. ✅در مجلس آن حضرت غير اينگونه مطالب ذكر نمى شد، و از كسى سخنى از غير اين سنخ مطالب نمى پذيرفت ، مردم براى درك فيض و طلب علم شرفياب حضورش مى شدند و بيرون نمى رفتند مگر اينكه دلهاى شان سرشار از علم و معرفت بود و خود از راهنمايان و ادله راه حق شده بودند. ✅سپس از پدرم از برنامه و سيره آن جناب در خارج از منزل پرسيدم ، فرمود: رسول خدا زبان خود را از غير سخنان مورد لزوم باز مى داشت ، و با مردم انس مى گرفت ، و آنان را از خود رنجيده خاطر نمى كرد، بزرگ هر قومى را احترام مى كرد، و توليت امور قوم را به او واگذار مى نمود ، هميشه از مردم برحذر بود، و خود را مى پائيد، و در عين حال بشره و خلق خود را درهم نمى پيچيد، همواره از اصحاب خود تفقد مى كرد، و از مردم حال مردم را مى پرسيد، و هر عمل نيكى را تحسين و تقويت مى كرد، و هر عمل زشتى را تقبيح مى نمود، در همه امور ميانه رو بود، گاهى افراط و گاهى تفريط نمى كرد، از غفلت مسلمين و انحراف شان غافل نبود، و درباره حق ، كوتاهى نمى كرد و از آن تجاوز نمى نمود، در ميان اطرافيان خود كسى را برگزيده تر و بهتر مى دانست كه داراى فضيلت بيشتر و براى مسلمين خيرخواه تر بود، و در نزد او مقام و منزلت آن كسى بزرگ تر بود كه مواسات و پشتيبانيش براى مسلمين بهتر بود. ✅ از پدرم از وضع مجلس رسول الله پرسيدم، فرمود: هيچ نشست و برخاستى نمى كرد مگر با ذكر خدا، و در هيچ مجلسى جاى مخصوصى براى خود انتخاب نمى كرد، و از صدرنشينى نهى مى فرمود، و در مجالس هر جا كه خالى بود مى نشست ، و اصحاب را هم دستور مى داد كه چنان كنند. و در مجلس ، حق همه را ادا مى كرد، به طورى كه احدى از همنشينانش احساس نمى كرد كه از ديگران در نزد او محترم تر است ، و هر كسى كه شرفياب حضورش مى شد اين قدر صبر مى كرد تا خود او برخيزد و برود، و هر كس حاجتى از او طلب مى كرد برنمى گشت مگر اينكه يا حاجت خود را گرفته بود، يا با بيانى قانع ، دلخوش شده بود، خلق نازنينش اينقدر نرم بود كه به مردم اجازه مى داد او را براى خود پدرى مهربان بپندارند، و همه نزد او در حق مساوى بودند، مجلسش ، مجلس حلم و حيا و راستى و امانت بود و در آن صداها بلند نمى شد، و نواميس و احترامات مردم هتك نمى گرديد، و اگر احيانا از كسى لغزشى سر مى زد، آن جناب طورى تاديبش مى فرمود كه براى هميشه مراقب مى شد، همنشينانش همه با هم متعادل بودند، و مى كوشيدند كه با تقوا يكديگر را مواصلت كنند، با يكديگر متواضع بودند، بزرگتران را احترام نموده وبه كوچكتران مهربان بودند، و صاحبان حاجت را بر خود مقدم مى شمردند، و غريب ها را حفاظت مى كردند. ✅ پرسيدم سيره آن حضرت در ميان همنشينانش چطور بود؟ فرمود: دائما خوش رو و نرم خو بود، خشن و درشت خو و داد و فرياد كن و فحاش و عيب جو و همچنين مداح نبود، و به هر چيزى كه رغبت و ميل نداشت بى ميلى خود را در قيافه خود نشان نمى داد و لذا اشخاص از پيشنهاد آن ماءيوس نبودند، اميدواران را نااميد نمى كرد. نفس خود را از سه چيز پرهيز ميداد: 1 - مراء و مجادله 2 - پر حرفى 3 - گفتن حرف هاى بدرد نخور. و نسبت به مردم نيز از سه چيز پرهيز مى كرد: 1 - هرگز احدى را مذمت و سرزنش نمى كرد 2 - هرگز لغزش و عيب هايشان را جستجو نمى نمود 3 - هيچ وقت حرف نمى زد مگر در جائى كه اميد ثواب در آن مى داشت .
هدایت شده از مسجد اعظم شهدا
✅وقتى تكلم مى فرمود همنشينانش سرها را به زير مى انداختند ، و وقتى ساكت مى شد، آنها تكلم مى كردند، و در حضور او نزاع و مشاجره نمى كردند،اگر كسى تكلم مى كرد ديگران سكوت مى كردند تا كلامش پايان پذيرد. تكلم شان در حضور آن جناب به نوبت بود، اگر همنشينانش از چيزى به خنده مى افتادند، آن جناب نيز مى خنديد و اگر از چيزى تعجب مى كردند او نيز تعجب مى كرد. ✅ اگر ناشناسى از آن حضرت چيزى مى خواست و در درخواستش اسائه ادب و جفائى مى كرد، آن جناب تحمل مى نمود، به حدى كه اصحابش در صدد رفع مزاحمت او برميامدند و آن حضرت مى فرمود: هميشه صاحبان حاجت را معاونت و يارى كنيد، و هرگز ثناى كسى را نمى پذيرفت مگر اينكه به وى احسانى كرده باشد، و كلام احدى را قطع نمى كرد مگر اينكه مى ديد كه از حد مشروع تجاوز مى كند كه در اين صورت يا به نهى و بازداريش از تجاوز يا به برخاستن از مجلس ‍ كلامش را قطع مى كرد. ✅سپس از سكوت آن حضرت پرسيدم ، فرمود: سكوت رسول خدا چهار گونه بود: 1 - حلم 2 - حذر 3 - تقدير 4 - تفكر. سكوتش از حلم و صبر اين بود كه هيچ چيز آن حضرت را به خشم در نمى آورد و از جاى نمى كند، سكوتش از حذر در چهار مورد بود: 1 - در جائى كه مى خواست وجهه نيكو و پسنديده كار را پيدا كند تا مردم نيز در آن كار به وى اقتدا نمايند. 2 - در جائى كه حرف زدن قبيح بود و مى خواست بطرف ياد دهد تا او نيز از آن خوددارى كند. 3 - در جائى كه مى خواست درباره صلاح امتش مطالعه و فكر كند. 4 - در مواردى كه مى خواست دست به كارى زند كه خير دنيا و آخرتش در آن بود. سكوتش از تقدير اين بود كه مى خواست همه مردم را به يك چشم ديده و به گفتار همه به يك نحو استماع فرمايد، و اما سكوتش ‍ در تفكر عبارت بود از تفكر در اينكه چه چيزى باقى است و چه چيزى فانى . علی میرموسوی 💠 @mas_jeed
| چهره‌ی دیگرگون جنگ ‌‌‌ ◽️امام حسن صحنه‌ی‌ مبارزه‌‌ی حق و باطل را به زیر زمین منتقل کرد و وضع جنگ را به سود خود تغییر داد. به دوستان خود تفهیم کرد که با معاویه در میدان آشکار نمی‌شود جنگید؛ بروید پشت پرده. | برداشتی از کتاب | صفحه‌ی ۱۲۸ ‌‌‌ ▫️ایده پرداز: صادق جمالی ▫️طراح گرافیک: محمد تقی‌پور ▫️شعار: پویا سرابی ▫️طراح نوشتار: مجتبی حسن‌زاده ‌‌ ⬇️دریافت نسخه‌ی باکیفیت | ۳۰مگابایت ‌‌ ‌ ●خانه‌ی طراحان انقلاب اسلامی 🍃🍃به کانال اخبار البرز بپیوندید: 💠 @alborzenews
✨🇮🇷✨ ✅ تسامح در حکمرانی و سخت‌گیری با مردم پرویز امینی 🔴 حکمرانی بر اساس ادبیات و متون دینی ازجمله نامه امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر، متکی به سخت‌گیری در مناسبات حکمرانی و مواجهه بدون اغماض نسبت به حاکمان، و مواجهه عاطفی و با تسامح و حتی پرده‌پوشانه نسبت به مردم است. اما در جمهوری اسلامی کم اتفاق نیافتاده است که این قاعده برعکس شده و مردم مستحق سخت‌گیری شده‌اند و درباره حاکمان و مناسبات حکمرانی، تسامح صورت گرفته است. 🔴 از مصادیق تازه آن، فرمایش اخیر جناب روحانی است. روحانی گفته است که کسانی که ماسک نزنند مستحق جریمه ۵۰ هزار تومانی و کسانی که ابتلای خود به کرونا را انکار کنند، ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. اما نگفتند کسانی که از شنبه ده اسفند ۹۸، دنبال عادی‌سازی‌اند و هر بار که کشور در مهار و کنترل این بیماری توفیقی بدست آورد، با تشدید عادی‌سازی‌ها، مجاهدت و فداکاری کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم را به باد دادند، مستوجب کدام جریمه و عقوبت‌اند؟ آنهایی که با آمریت، اصرار بر آموزش حضوری میلیون‌ها دانش‌آموز و خانواده‌هایشان در اوج کرونا داشتند، چقدر و چطور باید مجازات شوند؟ اگر تأثیر ماسک نزدن یک فرد را با سیاست‌های جناب روحانی (که حتی بعضا مخالف دیدگاه کارشناسانه ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است) در شیوع کرونا مقایسه کنیم، واقعا روحانی مستحق کدام تنبیه‌ها و کدام مجازات‌هاست؟ آثار تصمیمات او، جان انسان‌های زیادی را هدف گرفته است و امروز بر اساس آمار رسمی از مرز ۲۵۰ نفر در یک روز گذشته است! 🔴 اگر بنا باشد با قاعده حکمرانی دینی یعنی سخت‌گیری با حاکمان و سهل‌گیری با مردم، با روحانی و فرد ماسک‌نزده برخورد شود، در ازای طلب ۵۰ هزارتومانی از آن فرد، از روحانی چه چیزی باید مطالبه کرد که با حق و حقیقت و عدالت سازگار باشد؟ 🔴 بسیاری از مردم هستند که ناتوان از تأمین هزینه چند هزار تومانی ماسک روزانه خود و خانواده خویش‌اند، از تأمین هزینه میلیونی آزمایش کرونا عاجزند، آنوقت روحانی می‌خواهد از آنها جریمه ۵۰ هزار تومانی و ۲۰۰ هزار تومانی بگیرد! اگر بنا بر قاعده حکمرانی دینی و سخت‌گیری بر حاکمان بود، روحانی و معاون اولش که ذخایر ارزی کشور را با دلار ۴۲۰۰ تومانی بر باد دادند و بر ذخایر طلای کشور در وسط جنگ اقتصادی، چوب حراج زدند، مستحق کدام جریمه‌ها و مجازات‌ها بودند؟ اگر آن دلارها به یغما نرفته بود، شاید امروز برای همه کسانی که ناتوان از تأمین مالی ماسک‌اند، می‌شد ماسک رایگان تهیه و در اختیار آنها گذاشت. 🔴 حکم جناب روحانی در جریمه ۵۰ و ۲۰۰ هزار تومانی، حاکی از عمق بی‌خبری یا بی‌خیالی او از وضعیت مردم، خصوصا مردم مستضعف و ناتوان از تأمین مالی ماسک است. فرمان جریمه مالی ماسک نزدن روحانی، شبیه پاسخی است که ملکه آنتوانت در گرماگرم انقلاب فرانسه در کاخ ورسای به اعتراض مردم در نبود نان داد که حالا که نان نیست مردم بروند کیک خامه‌ای بخورند! 🔴 جناب روحانی اگر بنا بر حکمرانی دینی باشد، این شمایید که باید جریمه و مجازات شوید نه مردم مستضعف و محروم! 🍃🍃به کانال اخبار البرز بپیوندید: 💠 @alborzenews ✨🇮🇷✨
هدایت شده از مسجد اعظم شهدا
19.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 نامِ کریم اهل بیت که می‌آید، غمی در دلم تازه می‌شود، نمی‌دانم از کدام درد باید نالید؟! از داغِ کوچه‌های بنی هاشم؟ از نامردانِ منفعت طلب؟ از یارانِ بی‌اخلاصِ خیانتکار و حق ناشناس؟ از بیعت‌های سُست؟ از طعنه‌ها و زخمِ زبان‌ها؟ از جگرِ سوخته‌اش؟ ▫️ از تشییعِ غریبانه‌ی پیکرش که آماج تیرهای کینه شد؟ از غربتی که در خاندان پیامبر موروثی است و تا همین امروز هم ادامه دارد؟ از مردمانی که امام زمانشان را تنها می‌گذارند؟ ▪️ ای کاش تمام شود این همه غربت. کاش درس بگیریم از این همه مصیبت و با زهرِ دنیادوستی، ریا، تفرقه، جهل و ناآگاهی، جگرِ مجتبای زمانمان را نسوزانیم. 🔻 کاش برای آمدنش کاری کنیم. تا هرچه زودتر بیاید و تمام شود این همه مظلومیت. 🔘 شهادت مظلومانه مجتبی علیه‌السلام💚را محضر امام زمان(عج)🌦وهمه امت اسلام تسلیت عرض می‌کنیم🥀🥀🥀🌟🤲🌟🤲التماس دعا ویژه🌟🤲🌟 💠 @mas_jeed
✨🇮🇷✨ 🌹🌹🌹 🌷خدا قوت به متولیان برنامه وداع با پیکر شهید مدافع حرم زکریا شیری در گلزار شهدای قزوین 🌹🌹🌹 🍃🍃به کانال اخبار البرز بپیوندید: 💠 @alborzenews ✨🇮🇷✨
✨⁦🇮🇷⁩✨ ‌‌↶【 】↷ 🖌 | نکته ای برای اهل ‼️ 🔻رهبر معظم انقلاب: « گاهی شهید شدن، آسان تر از زنده ماندن است!!. آدم های اهل معنا، اهل حکمت و دقت، خوب درک می کنند گاهی زنده ماندن و زندگی کردن و در یک محیطی تلاش کردن، به مراتب مشکل تر از کشته شدن و شهید شدن و به لقا خدا پیوستن است....امام حسن(ع) این سخت تر را انتخاب کرد » 🍃🍃به کانال اخبار البرز بپیوندید: 💠 @alborzenews ✨⁦🇮🇷⁩✨