8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبتهای بسیااااااارمهم #حاجمهدیرسولی رو چندبار گوش کنیم و سپس به این جملهای که شب قبل آیتاللهمیرباقری فرمودند دقت ویژه کنید؛
آیتاللهمیرباقری؛
مطمئن باشید مذاکرات جاری، ضعیف پیش نخواهد رفت. من چندان نگران این نیستم که اتفاق فاجعهآمیزی بیفتد.
📍آنچه حقیر مطلع هستم، رهبر معظم انقلاب، نظارت جدی دارند و تذکرات جدی میدهند و صحنه را کنترل میکنند.
✔️یکی از تفاوتهای فضای مذاکراتی امروز هم این است که تیم مذاکرهکننده، با تیمهای قبلی متفاوت است.بنابراین، نگران و مضطرب نباشید و پمپاژ اضطراب نکنید.
✅️حقیقتاجاداره این ویدیو رو بسیااااارگسترده انتشار دهید
دبیر شورای عالی امنیت ملی: پاسخ رزمندگان اسلام در پیش است
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیامی گفت: پاسخ رزمندگان اسلام در پیش است. وحدت میدانها یک زنجیره امنیتی در دفاع از منطقه ایجاد کرده است.
سلام؛
بنده از منظر جنگ اراده در حوزه شناختی، تحلیل های کوتاهی در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به مواجهه با دشمن نوشتم و باید بپذیریم که تبلور کشور پیروز جنگ میدانی، در عرصه شناختی مبتنی بر جنگ اراده ها است.
اما وقتی در سطح کلان نظام چنین تصمیمی یعنی، صرفه نظر از حمله تلافی جویانه دیشب به رژیم صهیونی و پذیرش پایان جنگ در ازای اخذ امتیاز برداشته شدن محاصره دریایی از صبح امروز گرفته می شود، قطعا این تصمیم مبتنی بر قوه عاقله، تدبیر و ملاحظات مصلحتی سطح کلان نظام تحت هدایت داهیانه رهبر معظم ایران اسلامی گرفته شده است.
بنابراین در اصل این تصمیم نه تنها هیج شبهه ای نبایستی وارد کرد، بلکه با تمام وجود پشت این تصمیم ایستاد و به نظرم از این ساعت همه روشنگران و تحلیل گران سیاسی موظفند مبتنی بر واقعیت های صحنه، بدور از اغراق و کار صرف تبلیغاتی، به صورت عالمانه و مستدل، اقدامات تبیینی در قالب جهاد روشنگری در سطوح مختلف جامعه می بایست انجام دهند.
✍ حیدری
ایران؛ پیروز جنگ ادارکی و ارادهها
پس از جنگ تحمیلی ۴۰ روزه و ورود به دوران آتشبس موقت عملاً آغاز «جنگ شناختی و رسانهای» بود؛ جایی که میدان اصلی، ذهنها و روایتها شد نه فقط خاک و مرزها. در این دوره، آمریکای تروریست و متحدانش تلاش کردند با بمباران خبری، تحریف واقعیتها، برجستهسازی هزینههای جنگ برای ایران و کوچکنمایی شکستهای خود، افکار عمومی داخل ایران و جهان را از «موازنه قوا به ضرر آمریکا» منحرف کنند. در مقابل، روایت رسمی و مردمی ایران بر سه محور استوار ماند: مشروعیت دفاعی و بازدارنده ایران، فرسایش قدرت تصمیمگیری آمریکا در میدان و عبور ایران از نقطهی بازگشتناپذیر در قدرت منطقهای و موشکی. این ثبات روایی، بهویژه وقتی با نشانههای عینی ضعف آمریکا در پاسخگویی میدانی همراه شد، پایه روانی التماس برای تفاهم از سوی این کشور را شکل داد.
نقش بازدارندگی موشکی و نظامی ایران در این روند، صرفاً نظامی نبود، بلکه «شناختی» هم بود. آمریکا و دولت ترامپ با محاسبه دقیق هزینهها، به این جمعبندی رسیدند که هر حرکت اشتباه، میتواند زنجیرهای از پاسخهای موشکی و منطقهای ایران را فعال کند که نه فقط پایگاهها و منافعش در منطقه، بلکه هیبت قدرتنماییاش را در سطح جهانی زیر سؤال ببرد. توان هدفگیری دقیق، شلیک انبوه، و آمادگی جبهه مقاومت، نوعی «قطع امید از پیروزی نظامی» را در ذهن تصمیمگیران آمریکایی ایجاد کرد و این، همان نقطهای است که در آن، پذیرش تفاهم نه یک انتخاب سیاسی، بلکه یک «اجبار راهبردی» برای آمریکا و ترامپ شد. به زبان ساده، موشکهای ایران پشت میز مذاکره، وزن کلمات دیپلماتیک را تعیین کردند.
در سطح اجتماعی نیز ایستادگی مردم ایران در خیابانها و صحنه عمومی، طی بیش از ۱۰۰ شبانه روز، عملاً به «عمق راهبردی دیپلماسی» تبدیل شد. این حضور مستمر، چند پیام شناختی همزمان داشت: به داخل، اینکه جامعه با تحمل برخی فشارها در خیابان است اما تسلیمپذیر نیست؛ به میدان، اینکه نیروهای عملکننده در خط مقدم تنها نماندهاند؛ و به طرف مقابل، اینکه فرسایش اجتماعی مورد انتظار آمریکا محقق نشده و جنگ فرسایشی ارادهها علیه مردم ایران پاسخ نداده است.
تداوم این حضور، محاسبات طرف مقابل درباره امکان «فشار تا نقطه فروپاشی از درون» را مختل کرد و بهتدریج این فهم را جا انداخت که جامعه ایرانی علیرغم برخی نارضایتیها و هزینهها، در بزنگاههای امنیت ملی، پشت ساختار دفاعی و مذاکراتی خود میایستد.
برآیند این سه سطح – میدان نظامی و موشکی، جنگ شناختی و رسانهای، و ایستادگی مردم در خیابان – معادله را به سود ایران در «جنگ ارادهها» تغییر داد. آمریکا و ترامپ، زیر فشار همزمان هزینههای نظامی، بنبست روایی و ناکامی در شکستن مقاومت اجتماعی رو به التماس برای امضای تفاهم با ایران با پذیرش شروطمان آوردند؛ تفاهمی که در ذهن بسیاری از ناظران، نه بهعنوان بخشش قدرت از سوی آمریکا، بلکه بهمثابه اعتراف غیررسمی به تثبیت نقش ایران بهعنوان بازیگر تعیینکننده در امنیت منطقهای تفسیر شد. به این ترتیب، پیروزی ایران در این مقطع، بیش از آنکه یک پیروزی صرفاً میدانی باشد، پیروزی در سطح «اراده، ادراک و روایت» است؛ جایی که طرفی که تسلیم نمیشود، در نهایت قواعد بازی را بازنویسی میکند.
#مذاکره
#ایران_قوی
#آمریکا
#توافق
#تفاهم
💡 سید علیرضا آلداود
@aledavood 👈 عضو شوید
السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الصِّدِّیقُ الْأَکْبَرُ
سلام بر تو ای راستگوی بزرگ، که ولایتت گواه صداقت نبوّت است.
مفاتیحالجنان
💡 سید علیرضا آلداود
@aledavood 👈 عضو شوید
هدایت شده از سید علیرضا آلداود
خیابانِ مقاومت، میدانِ حکمرانی
✍ سید علیرضا آلداود
"رهبر حکیم انقلاب در پیامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم: بنده تصور میکنم همانطور که ملت عزیز ایران با حضور در میادین و خیابانها از نیروهای نظامی کشور خود حمایتی درخور بهعمل میآورند، شایسته است در یاری کردن معلمان و کارگران هم پشتیبانی قویای از خود نشان دهند."
در روزگاری که رژیمهای تروریست آمریکا و صهیونی جنگ را فقط در میدان نبرد نمیبینند و با ابزار رسانه، فضای مجازی، روایت، شایعه و عملیات روانی به جانِ ملتها علی الخصوص ملت بزرگ ایران در ۲ جنگ سخت ۱۲ و ۴۰ روزه افتادهاند، خیابان و میدان به خط مقدمِ حکمرانی تبدیل شده است. امروز حضور مردم در صحنه، فقط یک تجمع ساده نیست؛ اعلامِ صریحِ ایستادگیِ یک ملت است در برابر محاصرهی ذهنها و هجمهی دشمن. این حضور، وقتی با آگاهی و بصیرت همراه باشد، خودِ حکمرانی است؛ حکمرانیِ مردم مبعوث شده بر سرنوشت خویش.
در جنگ شناختی، دشمن میخواهد امید را بزند، اعتماد را بشکند و مردم را از هم جدا کند. اما ملتِ ایران بارها نشان داده که هرگاه پای عزت، هویت و میهن در میان باشد، از خانه بیرون میآید، در میدان میایستد و روایتِ خود را بر جهان تحمیل میکند. حمایت از معلم و کارگر نیز در همین میدان معنا پیدا میکند؛ یعنی پاسداشتِ ستونهایی که کشور را سرپا نگه داشتهاند. معلم، رزمندهی جبههی آگاهی است و کارگر، سربازِ سنگرِ تولید؛ و ملت اگر پشتیبان این دو نباشد، دشمن از شکافها برای ضربه زدن نهایت استفاده را میکند.
رهبر معظم انقلاب در پیام خود با اشاره به حضور مردم در حمایت از نیروهای کشور، در واقع یک قاعدهی بزرگ را یادآوری کردند: ملتِ زنده، ملتی است که در لحظهی نیاز، در صحنه حاضر شود. امروز هم اگر مردم در خیابان و میدان، از معلم و کارگر حمایت کنند، پیامش فقط اقتصادی نیست؛ پیامش این است که این کشور صاحب دارد، این ملت پشتِ ستونهای خودش میایستد و اجازه نمیدهد دشمن با جنگ شناختی و روانی، بنیانهای آن را فرو بریزد. این همان حکمرانیِ انقلابی است؛ حکمرانیِ حضور، بصیرت و مقاومت.
در این میدان، سکوتِ مردم به سودِ دشمن است و حضورِ آگاهانهی آنان، شکستِ تحریف. خیابان اگر در اختیار ملت باشد، به سنگر تبدیل میشود؛ سنگری برای دفاع از حقیقت، عدالت و عزت ملی. پس باید معلم و کارگر را نه در حاشیه، بلکه در متنِ این نبرد دید؛ زیرا هر گامِ مردم در حمایت از آنان، یک گلوله علیه جنگ شناختی و یک ضربه به پروژهی ناامیدسازی دشمن است. این حضور، فریادِ یک ملت است: ایرانِ اسلامیِ عزیز تسلیم نمیشود.
💡 سید علیرضا آلداود
@aledavood 👈 عضو شوید
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه🔹
🔸سند حقانیت🔸
عاشورا سندی مثل حضرت علی اصغر علیه السلام داشت که بر حقانیتش شهادت بدهد و اثبات کند که انقلابی در این عالم به وجود آمده است. ما وقتی میخواهیم رذالت یزید را ثابت کنیم، با شهادت علی اکبر ثابت میکنیم یا با شهادت علی اصغر؟ شهادت علی اصغر را دلیل بزرگ تری بر رذالت آنها میدانیم یا شهادت علی اکبر را؟ همۀ شهدای کربلا که بی گناه کشته شدند، حجّت هستند، اما حجّت کبری و بزرگ ترین حجّت امام حسین علیه السلام در روز قیامت، علی اصغر اوست؛ چون نشان میدهد که او برای چه حرکت کرده و مقابل او چه افرادی بوده اند.
این انقلاب هم برای تداومش باید یک علی اصغر داشته باشد. اثر بمباران شدن شهرهای بیدفاع ما و شهادت ساکنان آن ها، مشابه اثر شهادت علی اصغر علیه السلام بود. ما باید بدانیم نسبت به این مدت که صبر و تحمل کرده ایم، اثر روانی بزرگی برای جامعه خود و دیگر جوامع داشته ایم. اثر این صبر ما مشابه بود با اثر شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام.
مردم جهان وقتی می شنیدند که مملکتی در مقابل چنین مصائبی این طور صبر میکند و مملکتی هم بی رحمانه شهرهای آن را بمباران می کند، به این فکر می کردند که چرا با مردم این شهرها که با کسی جنگ ندارند، اینگونه رفتار می شود.
کتاب آئینه تمام نما/فصل درسهای عاشورا/ صفحه 51
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانهای 👇
@aledavood 👈 عضو شوید
🕋در جوشن كبير يک عبارتی هست كه مىگوييم: "يا كٓريمٓ الصَّفْح"
💠معناش خيلى جالبه! یک وقتی یک کسی تو رو میبخشه، اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یهجوری نگات میکنه که تو میفهمی هنوز یادش نرفته؛ یهجورایی انگار که سابقهی بدت رو مدام به یادت میاره
💠ولی یک وقتی، یک کسی تو رو میبخشه و یکطوری فراموش میکنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی اصلا هم به روت نمیاره...
به این نوع بخشش میگن صَفح.
و خدای ما اینگونه است...
از صمیم قلب میگویم:
"يا كٓريمٓ الصَّفْح"
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانهای 👇
@aledavood 👈 عضو شوید
چقدر محرم امسال عجیب شده است !
نایب امام را شهید کردند؛
سردار زدن،
فرمانده زدن،
علمدار شهید کردن،
زن و بچه زدن،
کودک شیرخوار شهید کردن،
بانو ایرانی در وسط معرکه ایستاد و خطبه حیدری خواند،
پیشنهاد اماننامه در مقابل دست کشیدن از ولی خدا فرستادن !
صحنه روشن است، یزید همان یزید است و ولی همان ولی .
و تو بنگر که در کجای تاریخ ایستادهای...
#اللهم_عجل_لوليك_الفرج