eitaa logo
سید علیرضا آل‌‌داود
10.4هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
4.1هزار ویدیو
80 فایل
کانال آموزشی هوش سفید، مقالات، صوت‌ها و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی سید علیرضا آل داود ، آموزش سواد و تربیت فضای مجازی و رسانه، پژوهش‌های جنگ شناختی 🇮🇷 کانال هنر جنگ شناختی👇 @iwebnevis تماس: @ibasirat معرفی کانال: عدد ۳۱ به ۳۰۰۰۱۵۱۵ پیامک شود
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫ قاتلان کربلا، کم‌خطرترین دشمنان امام حسین علیه‌السلام ✍ امام موسی صدر، کتاب سفر شهادت حسین علیه‌السلام سه گروه دشمن دارد: 1️⃣ دسته اول آنان که او را کشتند. این دسته کم‌خطرترین دشمنان هستند، چون تنها جسم امام را که محدود بود، کشتند. 2️⃣ دسته دوم آنان که تلاش کردند آثار امام را محو کنند؛ قبر امام را ویران کردند و از آمدن زائران جلوگیری کردند و کسانی که در اطراف قبر آن حضرت زندگی می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار دادند. خطر این دسته بیشتر از دسته اول است، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. 3️⃣ ولی دسته سوم که خطرناک‌ترین دشمنان آن حضرت هستند، آنانند که کوشیدند اهداف امام حسین (ع) و ابعاد انقلاب حسینی را تحریف کنند و آن را ابزار کسب و درآمد قرار دهند و بهره‌برداری‌های بی‌ارزش از آن کنند و یا آن را مورد سوء استفاده برای منافع شخصی قرار دهند. اینان تلاش کردند بالاترین بُعد حسینی یعنی هدف نهضت حسینی را از بین ببرند. من از خودم و شما سؤال می‌کنم ما از روز عاشورا چه بهره‌ای برده‌ایم؟ چه سودی به دست آورده‌ایم؟ چه استفاده‌ای در عرصه عمومی و چه استفاده‌ای در زمینه فردی برده‌ایم؟ اگر استفاده نبرده باشیم و تنها گریه کرده باشیم، من به شما خبر می‌دهم که این کار سودی ندارد؛ ما از کدام دسته هستیم؟ از کسانی که گریه می‌کنند و حسین را می‌کشند؟ روشن است که امام حسین (ع) الان نیست تا کسی او را بکشد، ولی چیزی گران‌بهاتر و مهم‌تر از خود امام حسین (ع) در دستان ماست: کرامت امت حسین، مقدسات حسین. اگر ما گریه کنیم ولی در عین حال برای تضعیف اهداف امام حسین (ع) تلاش کنیم؛ اگر گریه کنیم و در صف باطل باشیم؛ اگر گریه کنیم ولی گواهی دروغ بدهیم؛ اگر گریه کنیم ولی به دشمنان کمک کنیم و به اختلاف و تفرقه در جامعه خود دامن بزنیم؛ اگر گریه کنیم ولی گناهان‌مان بیشتر شود، در این صورت ما گریه می‌کنیم ولی در عین حال حسین را نیز می‌کشیم، زیرا تلاش می‌کنیم هدف حسین را از بین ببریم که گران‌بهاتر از خود اوست. انشاءالله که ما از این دسته نیستیم و نباشیم. @aledavood 👈 عضو شوید
برادران و خواهران ایمانی! بدانید خداوند ما را از تمامی نعمت های بیکرانش بهره‌مند ساخته است یکی از آن نعمت ها وجود رهبری است. به وسیله رهبری پیامبر گونه امام امت، و وجود علمای راستین، خطرهای سد راه اسلام اصیل شناخته می شود. مبادا ناسپاسی این نعمت های بزرگ را بنمایید که “لئن شکرتم لازیدنکم و لئن کفرتم انّ عذابی لشدید”. وحدت کلمه، وحدت رهبری ، وحدت هدف و جهت را حفظ کنید تا زمینه ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آماده شود و به دست مبارکش پرچم لا اله الا الله در سراسر جهان به اهتزاز در آید مبادا به دست خود ظهور امام علیه السلام را به تأخیر اندازید. دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم. بجنگید و کفار را بکشید که سازش و تسلیم در برابر آنان مرگ است. حیات انسانیت به واسطه مرگ کفار به دست خواهد آمد. به فلسفه قیام حسین بن علی علیه السلام توجه داشته باشید. محرم و عاشورا را فراموش نکنید که استاد شهادت در میان خون تدریس نمود. شهید جلال افشار ✏️ @aledavood 👈 عضو شوید 🙏
با صدای حاج قاسم سلیمانی1_1658430465.mp3
زمان: حجم: 8.8M
زیارت عاشورا با نوای بهشتی شهید سلیمانی
ابعاد شناختی عاشورا برای لحظات حساس امروز:کربلا نتیجه رفتار ۳ نوع مخاطب تحت تاثیر سازمان تبلیغاتی آن عصر است:۱.پروپاگاندای محاسباتی دستگاه تبلیغاتی معاویه و یزید و ایجاد اختلال محاسباتی و شناختی در مردم با تولید شبهه، شایعه و اخبار جعلی ۲.مخاطبی که به دنیا، باطل بینی و باطل شنیدن عادت کرده بود و در تشخیص حق دچار شک بود.۳.مخاطبی که حق را تشخیص داد اما غیرت دینی و جرات دفاع از حق از او با مارپیچ‌سکوت، تهدید و ترس گرفته شده بود.جهاد تبیین، جهاد امید و ارتقای سواد و مهارت رسانه‌ای مخاطب مانع از تکرار کربلا می شود.بسم الله 💡 @aledavood 👈 عضو شوید
🏴از امام باقر(ع) پرسیده شد که در روز عاشورا چگونه به همدیگر تسلیت بگوییم؟ 🔻حضرت فرمودند: بگوئید: «أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ(ع)» 🔻خداوند اجر ما را به سبب مصیبتی که از حسین به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار ولی دم او، امام مهدی از خاندان محمد(ع)، به خونخواهی او برمی خیزند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ﺍﻱ ﺟﺎﻥ ﺁﺭﺍم ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﻳﺎﻓﺘﻪ ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﻭ ﺍﻭ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺧﺸﻨﻮﺩ ﺍﺳﺖ ، ﺑﺎﺯ ﮔﺮﺩ. فَادْخُلِي فِي عِبَادِي ﭘﺲ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﻢ ﺩﺭﺁﻱ وَادْخُلِي جَنَّتِي ﻭ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺘﻢ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮ الفجر(٢٧)و(٢٨) (٢٩)و(٣٠) @aledavood 👈 عضو شوید
9.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تنی ماند و سری بر نیزه‌ها رفت بماند قصه‌ی انگشتر او... حسین @aledavood 👈 عضو شوید
هتک‌ حرمت‌ عاشورای ۸۸را توسط فتنه گران فراموش نخواهیم کرد 💠رهبر شهید انقلاب اسلامی: ‼️گناه نابخشودنی فتنه‌گران عاشورای۸۸ اینبودکه نظام را به لبه پرتگاه سقوط کشاندند! ۹۰/۳/۸ ‼️مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. ملّت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بی‌حیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با آن کسانی که با اصل انقلاب بدند و میگویند اصل نظام نشانه است، انتخابات بهانه است؛ با آنها آشتی نمیکند! ۹۵/۱۱/۲۷ ‼️بعد از اهانتی که در روز عاشورای سال ۸۸ به وسیله‌ی یک عده تحریک شده نسبت به امام حسین انجام گرفت، دو روز فاصله نشد که مردم در روز ۹ دی توی خیابانها آمدند و موضع صریح خودشان را علنی ابراز کردند. دستهای دشمن و تبلیغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دینی عقب بنشاند، بلکه روزبه‌روز این احساسات تندتر و این معرفت عمیق‌تر شده است! ۸۹/۷/۲
امام باقر علیه‌السلام فرمود: «جدم حسین را به شیوه‌ای کشتند که پیامبر خدا کشتن حیوانات را به آن صورت منع کرده بود. او را با شمشیر، نیزه، سنگ، چوب و عصا شهید کردند، و پس از شهادت، اسب‌ها بر پیکرش تاختند.» بحارالانوار، ج۴۵، ص۹۱
حکمرانی توحیدی؛ قیام عاشورا، فضای مجازی و جنگ شناختی ✍ سید علیرضا آل‌داود ⭕️ در عصر جنگ‌های شناختی-ترکیبی زندگی می‌کنیم؛ عصری که شمشیر و موشک، همزمان با الگوریتم و روایت به کار گرفته می‌شود. اگر قیام امام حسین علیه‌السلام را با مختصات این جنگ بسنجیم، خواهیم دید این قیام دقیقاً مطابق با مؤلفه‌های نبرد ترکیبی در برابر تمام شر بوده است. امروز نیز پس از دو جنگ تحمیلی رژیم‌های تروریست آمریکا و صهیونی غاصب برضد ایران اسلامی و در سایه‌ی آتش‌بس شکننده‌ای که دشمن تنها برای بازآرایی صفوف خود از آن استفاده می‌کند، خوانش عاشورا از این زاویه بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد. ⭕️ اگر هدف جنگ شناختی-ترکیبیِ دشمن استقرار حکمرانی طاغوت با هدف سکولاریزه کردن جامعه، اباحی‌گری و فروپاشی اراده‌ی ملت‌هاست، دقیقاً قیام امام حسین علیه‌السلام — که قیامی مبتنی بر سیاست و قدرت الهی است — در مقابل این نوع حکمرانی قرار دارد. دشمن در این دو جنگ تحمیلی، نه فقط موشک و بمب، که جنگ روایت و تحریف حقیقت را نیز همزمان به کار بست تا تسلیم و ذلت را به جای ایستادگی و عزت بنشاند. ⭕️ در نهضت حسینی عزت و ذلت دو مقوله‌ی بسیار مهم است و از نقطه‌ی شروع تا پایان قیام، تماماً ارتباط میان حکومت و حکمرانی عزتمندانه را می‌بینیم. امام حسین علیه‌السلام یک گونه از حکومت را طرد می‌کند و از نوع دیگری دفاع می‌کند؛ می‌خواهد به تاریخ نشان دهد حکمرانی توحیدی آن‌گونه که یزید برنامه‌ریزی کرده نیست. «مِثْلی لا یُبایِعُ مِثْلَهُ»؛ کسی همچون من با کسی مثل یزید بیعت نمی‌کند. امروز نیز ملت ایران در دو جنگ تحمیلی، با تکرار همین منطق عاشورایی، بیعت با ذلت و تسلیم را رد کرد. آتش‌بس شکننده‌ی امروز نیز محصول ناچاری دشمنی است که نتوانست اراده‌ی خود را بر ملتی عزتمند تحمیل کند؛ آتش‌بسی که خود دشمن بیش از هر کس به شکنندگی آن اعتراف دارد. ⭕️ در زیارت اربعین می‌خوانیم: «لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهِالَةِ...» امام حسین علیه‌السلام قیام کرد تا بندگان خدا را از جهالت خارج کند. در شرایط پس از جنگ و آتش‌بس شکننده، این جهالت‌زدایی وظیفه‌ای دوچندان یافته است؛ زیرا دشمنی که در میدان سخت شکست خورده یا به بن‌بست رسیده، تمام توان خود را مصروف القای جهالت، ناامیدی و تحریف واقعیت در ذهن ملت می‌کند. ⭕️ حال وقتی به شرایط فعلی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در عصر سایبر-رسانه تمام تلاش سپاه شر، استقرار حکمرانی طاغوتی با بستر فضای مجازی است. دشمنی که در دو جنگ تحمیلی نتوانست به اهدافش دست یابد، اکنون در فاصله‌ی آتش‌بس شکننده، جنگ شناختی را با شدتی بی‌سابقه به راه انداخته است. اینجاست که حسینِ زمان ما، رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در مقابل استقرار این حکمرانی طاغوتی تمام‌قد ایستاده و دنبال استقرار حکمرانی توحیدی در این دنیای حقیقی و سایبری است؛ یعنی تعریف نقش مستقل، قوی و عزتمندانه مبتنی بر توحید، قسط و عدل برای ملت ما در سطح جهان دقیقا همان ادامه‌ی راه و مشی امامِ شهیدان. ⭕️ در این شرایط قرآن کریم تکلیف جبهه‌ی حق را با قاعده‌ی «نفی سبیل» مشخص کرده است. اگر حکومتی دست خود را از ولایت الهی جدا کند، سر از طاغوت درمی‌آورد. همچنین اگر حکومتی سرمایه‌ی اجتماعی خویش را در این جنگ شناختی-ترکیبی در اختیار دشمن قرار دهد، در دو دوره‌ی میان‌مدت و بلندمدت، هویت و نسل آن جامعه با تزویر و نفاق دگرگون خواهد شد. تجربه‌ی این دو جنگ نشان داد که هر جا سرمایه‌ی اجتماعی و وحدت ملی حفظ شد، دشمن ناکام ماند؛ و هر جا شکاف ایجاد شد، دشمن بهره برد. ⭕️ قیام امام حسین علیه‌السلام قیامی در مقابل نفاق و تزویر نیز بود؛ مبتنی بر آیه‌ی «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الکُفّارَ وَ المُنافِقین» با دو نوع دشمن مقابله کرد: کفار و منافقین. امروز نیز امام امت که مهم‌ترین دغدغه‌اش جهاد تبیین در برابر تحرکات دشمن در فضای مجازی ول است، در حال نبرد با همین دو نوع دشمن است. در فاصله‌ی آتش‌بس شکننده، دشمنان خارجی (آمریکا و رژیم صهیونیستی) که در میدان نظامی به اهدافشان نرسیدند، اکنون در کنار منافقین داخلی، فضای سایبر را به کارگاه نفاق و تزویر تبدیل کرده‌اند تا دستاوردهای ایستادگی ملت مبعوث شده را وارونه جلوه دهند. ⭕️ در پایان باید گفت: برای استقرار حکمرانی توحیدی در فضای سایبر و عبور هوشیارانه از این آتش‌بس شکننده، توجه به تمام ابعاد قیام امام حسین علیه‌السلام هدایتگر ما خواهد بود، والا علی‌رغم تذکرات متعدد امام خامنه‌ای و امام شهید انقلاب در خصوص فضای مجازی ول و تحت مدیریت دشمنان، شاهد پیاده‌سازی حکمرانی طاغوت در اذهان و قلوب مردم خواهیم بود. دشمن می‌خواهد خستگی ناشی از جنگ را به انفعال و یأس تبدیل کند و آتش‌بس را به فرصتی برای نفوذ شناختی بدل سازد.
⭕️در پایان باید گفت ایران عزیز ما امانت شهدا است؛ امام شهیدمان و تمام شهدایی که در این دو جنگ تحمیلی و در تمام میدان‌های نبرد، خون خود را برای عزت این خاک نثار کردند. تلاش کنیم حاج‌قاسم‌های فضای مجازی و فضای حقیقی باشیم؛ که قطعاً برای حاج‌قاسم شدن، ابتدا باید در برابر جنگ شناختی-ترکیبی آبرو داد و سپس جان... یاران آخرالزمانی سیدالشهدا، بسم‌الله...🙏🌹 @aledavood 👈 عضو شوید