هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
31.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آیه_های_زندگی
قسمت پنجم - اراده قوی شناخت حق و باطل
🎤استاد ابوالفضل بهرام پور
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
🎆 عملی در ماه رمضان که جواز عبور از صراط
🎤 استاد فرحزاد
#شرط #رمضان #اخلاق #خانواده #فرزندان #انسان #خدا #استاد_فرحزاد #سخنرانی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
خود را به جای همسر خود قرار دهید
#ارتباط #همسر #زندگی #زناشویی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
❤️ قدردانی و تحسین
#ارتباط #همسر #زندگی #زناشویی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
⭕️ انتقاد شدید آیت الله علم الهدی از وضعیت عفاف و حجاب شهر و کشور/
بلاتکلیفی لایحه عفاف و حجاب، ننگ و عار مجلس یازدهم
عضو مجلس خبرگان رهبری در آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ با تأکید بر ضرورت مدیریت جریان بی حجابی به عنوان یکی از آفات اغتشاشات سال ۱۴۰۱ گفت:
🔹در سال ۱۴۰۱، توطئه دشمن در اغتشاشات اجرا شد و معلول آن، یک جریان فرهنگی نفوذی در کشور بود که بی حجابی و بدحجابی را توسعه می داد.
🔹امام جمعه مشهد افزودند: متأسفانه در سال ۱۴۰۲ ما نتوانستیم جلوی این توسعه را بگیریم.
این یک عدم موفقیت است برای دستگاه های مسئول، چه در دولت چه در مجلس
🔹نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ابراز داشتند: پیرو همین نقطه، اگر بنا باشد مجلس یازدهم تمام شود و رسیدگی به مسئله حجاب صورت نگیرد، این یک ننگ و عار برای مجلس یازدهم خواهد بود و متاسفانه باید اذعان کرد که تا به امروز هنوز این معضل فرهنگی حل نشده و دولت و مجلس باید توجه جدی در این عرصه داشته باشند.
🌍
من و گذشته ام!
✍روح الله کریمی خویگانی
خیلی ها در گذشته مانده اند و وقتی خاطراتشان را مرور می کنند خود را سرزنش می کنند. سالهای پیش در یک کلاسی شرکت کرده بودم که استاد یک کار خواسته به ما داد. گفت: روی صفحه کاغذ یک خط عمودی تا پایین بکشید، طرف راست خط اشتباهاتی را که در زندگی داشته اید و مدام خودتان را سرزنش می کنید بنویسید و سمت راست آن خط درسی که از آن تجربه برایتان حاصل شده است را قید کنید:
مثلا سمت راست بنویسید:چقدر ساده بودم که یک عمر تحقیر می شدم و فقط توی خودم می ریختم و در تنهایی خودم گریه می کردم. در سمت چپ بنویسید: آدم باید مهارت ابراز وجود داشته باشد و ضمن رعایت احترام دیگران اجازه ندهد او را تحقیر کنند. گریه کردن و لال مونی گرفتن گره ای را باز نمی کند!
در سمت راست بنویسید: من با تمام صداقت نقاط ضعفم را برای دیگران گفتم ولی آنها آن نقاط ضعفم را چماق کردند و دائم بر سرم کوبیدند! و در سمت راست بنویسید: آدم نباید در روابط با دیگران از نقطه ضعف خود وارد شود بلکه باید نقاط قوت خود را رو کند!
بعد از آنکه تمام اشتباهات و درسهای آن اشتباهات را در دو سوی چپ و راست نوشتید، یک قیچی بردارید و سمت چپ خط عمودی(یعنی اشتباهات زندگیتان) را ببرید و آتش بزنید و سمت چپ را جایی بچسبانید که هر روز آن را ببینید. این ها حاصل عمر شماست که حکم «رساله ی زندگی» را برای شما دارند.
حالا این کار به شما حس رهایی از گذشته را خواهد داد و امیدواری نسبت به آینده.
حالا شما باید با این رساله ی زندگی بقیه عمرتان را زندگی کنید و دوباره زندگی را بسازید. این یعنی خردمندی.
قصد متضاد!
✍ روح الله کریمی خویگانی
حکیم هادی سبزواری که حدود ۲۰۰ سال پیش در سبزوار زندگی میکرده است، کتابی سنگین و بسیار مهم در فلسفه دارد به نام “منظومه حکمت” که به زبان عربی است.
سبزواری در جایی از این کتابِ عمیق به اصل عجیبی اشاره می کند! او می گوید: اذا جاوز الشيء حدّه انعكس ضدّه. یعنی اگر چیزی به نهایت شدتِ خودش برسد، تبدیل به ضدش میشود!
امروزه در معنادرمانی اصلی وجود دارد به نام “قصد متضاد”. طبق این اصل به مراجعینی که ترس و اضطرابِ انتظاری دارند، راهکاری برای درمان ترس و اضطراب آنها داده میشود مبنی بر اینکه هرچیزی را که از آن میترسید و نسبت به وقوع آن اضطراب دارید با شدت تمام طلب کنید و خواستار آن باشید و به دنبال آن بروید!
به عنوان مثال، فردی را تصور کنید که از بی خوابیِ مفرط رنج میبرد و تمام توجه خود را معطوف میکند که خوابش ببرد و هر چه تلاش میکند تا بخوابد نمیتواند!
حال این فرد چه کند!؟
معنادرمانی میگوید برای اینکه این فرد بتواند به آرامی و براحتی خوابش ببرد باید به جای اینکه به مصرف انواع و اقسام داروها پناه ببرد و تمام توجهش را روی خوابیدن متمرکز کند، برعکس عمل کند!
یعنی تمام سعی خودش را بکند که بیدار بماند! تصمیم بگیرد که نخوابد. به رختخواب برود و به خودش بگوید من امشب نمیخوابم و تمام تلاشم را خواهم کرد که لحظه ای پلک روی هم نگذارم و از روی عمد و خیلی جدی بخواهد که نخوابد و بیدار بماند!
خیلی عجیب است اما اتفاقی که میفتد این است که این فرد خودبخود خوابش می برد.
اگر از بی خوابی رنج میبرید یک شب هم که شده مصرف داروهای خواب آور را کنار بگذارید و این درمان را امتحان کنید. فقط فراموش نکنید که نباید به خوابیدن توجهی کنید بلکه همه توجه و تمرکزتان روی بیداری و نخوابیدن باشد.
بله. این اثرِ “قصد متضاد” یا همان اصلِ فلسفی است که حکیم سبزواری در ۲۰۰ سال پیش بیان کرده است.
شما هر چقدر تلاش کنید که نترسید، مضطرب نشوید، خجالت نکشید و استرس نداشته باشید؛ بیشتر خواهید ترسید، مضطرب تر خواهید شد، از خجالت سرخ و سفید خواهید شد و از استرس خواهید مُرد!
پس بجای اینکه تمام تلاشتان را بکنید که نترسید و …
اگر از تاریکی میترسید و مدام به دنبال روشنایی هستید؛ به درون تاریکی شیرجه بزنید خواهید دید که تاریکی خودش به روشنی مبدل می شود.
هدایت شده از روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
ماه رمضان، ماه نهجالبلاغه است
خطبه ۵۰ : از خطبه هاى آن حضرت است در بيان #فتنه
إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى
ترجمه:
ابتداى ظهور فتنه ها هواهايى است كه پيروى مىشود، و احكامى كه در چهره بدعت خودنمايى مىكند، در اين فتنهها و احكام با كتاب خدا مخالفت میشود، و مردانى مردان ديگر را بر غير دين خدا يارى و پيروى مینمايند. اگر باطل از آميزش با حق خالص میشد راه بر حق جويان پوشيده نمیماند. و اگر حق در پوشش باطل پنهان نمیگشت زبان دشمنان ياوه گو از آن قطع میگشت. ولى پاره اى از حق و پاره اى از باطل فراهم شده و در هم آميخته میشود، در اين وقت شيطان بر دوستانش مسلط میشود، و آنان كه لطف حق شاملشان شده نجات می يابند.