انسانِ عاشق، کسی است که آدمها
را از دریچهی تنگِ دلِ کوچکِ خود
نمیبیند؛ بلکه نگاهش به انسانها،از
دریچهی وسیع و مهربانِ قلبِ امام
زمان علیهالسلام است.
#استاد_شجاعی
شیدایی و فدایی شما شدن دعای بعد از
هر نمازم است عزیز دلم یابنالحسن ...
#امام_زمان
گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود !
و این نشدنها همه برای شدن است ،
برای بزرگ شدن روح تو ای انسان ...
#خودت رو بشناس
پای درس استاد شجاعی لایو امروز :
اگر انسان قیمت خودش رو ، خود حقیقی که انسان بودن هست رو درک کرد ، دیگه با هیچ اتفاقی احساس حقارت بهش دست نمیده ، گدایی عاطفی نمیکنه ، حساس نیست ، غصه نمیخوره.... ؛ تمام بدبختی ما از این هست که خودمون رو نمیشناسیم ؛ و خیال میکنم دنیا هست که به ما قیمت و شرافت میده !درصورتی که این قیمت و شرافت انسان در گرو بندگی خدا و شناخت خود هست ، نه مقامات دنیوی .
انسان وقتی فهمید انسان هست . انجام گناه رو بد میدونه ! چون شرافتش رو خیلی بالا میبینه که بخواد با گناه آلودهش کنه . اگر انسان در مسئلهای وسوسه شد ، یعنی ضعف داره در شناخت خودش .
پ.ن: سلسله جلسات انسانشناسی در آئینه صحیفه سجادیه / استاد محمد شجاعی
#استاد_شجاعی | #اندر_احوالات
امروز سالروز ازدواج مولایم امیرالمومنین با مادرم حضرت فاطمه ست علیهمالسلام ، سجده شکر دارد و الله قسم که حضرت رسول و اولاد علی و فاطمه شدند مأمن و رفیق و حبیب من ، از مولایم حسن تا مولایم حجتبنالحسن . . .
پ.ن: بهقول استاد شجاعی که فرمودند اهلبيت علهیمالسلام خانواده ما هستند ، درک و فهم قلبی این حقیقت خیلی مهم هست ، نه صرف دانش عقلی !
✍🏻#علیبنمهزیار | #یکم_ذیالحجه
¹⁴⁰⁵/²/²⁸
توهمی بیش نیست اینکه انسان خودش
را همین بدن مادی بداند که روزی از
نطفهای شکل گرفت و روزی هم میمیرد !
انسان روحی دارد به بلندای ابدیت ...
#خودت رو بشناس
بازی دنیا ترسناک است و فریبنده ؛
اما با وجود شما بر این ترسها
میتوان غلبه کرد آقای قلبم . . .
#امام_زمان