پای درس استاد شجاعی لایو امروز :
اگر انسان قیمت خودش رو ، خود حقیقی که انسان بودن هست رو درک کرد ، دیگه با هیچ اتفاقی احساس حقارت بهش دست نمیده ، گدایی عاطفی نمیکنه ، حساس نیست ، غصه نمیخوره.... ؛ تمام بدبختی ما از این هست که خودمون رو نمیشناسیم ؛ و خیال میکنم دنیا هست که به ما قیمت و شرافت میده !درصورتی که این قیمت و شرافت انسان در گرو بندگی خدا و شناخت خود هست ، نه مقامات دنیوی .
انسان وقتی فهمید انسان هست . انجام گناه رو بد میدونه ! چون شرافتش رو خیلی بالا میبینه که بخواد با گناه آلودهش کنه . اگر انسان در مسئلهای وسوسه شد ، یعنی ضعف داره در شناخت خودش .
پ.ن: سلسله جلسات انسانشناسی در آئینه صحیفه سجادیه / استاد محمد شجاعی
#استاد_شجاعی | #اندر_احوالات
امروز سالروز ازدواج مولایم امیرالمومنین با مادرم حضرت فاطمه ست علیهمالسلام ، سجده شکر دارد و الله قسم که حضرت رسول و اولاد علی و فاطمه شدند مأمن و رفیق و حبیب من ، از مولایم حسن تا مولایم حجتبنالحسن . . .
پ.ن: بهقول استاد شجاعی که فرمودند اهلبيت علهیمالسلام خانواده ما هستند ، درک و فهم قلبی این حقیقت خیلی مهم هست ، نه صرف دانش عقلی !
✍🏻#علیبنمهزیار | #یکم_ذیالحجه
¹⁴⁰⁵/²/²⁸
توهمی بیش نیست اینکه انسان خودش
را همین بدن مادی بداند که روزی از
نطفهای شکل گرفت و روزی هم میمیرد !
انسان روحی دارد به بلندای ابدیت ...
#خودت رو بشناس
بازی دنیا ترسناک است و فریبنده ؛
اما با وجود شما بر این ترسها
میتوان غلبه کرد آقای قلبم . . .
#امام_زمان
باید دوید برای رسیدن به او ...
گاه باید بیخوابی کشید ، سختی ،
گذشتن از خوشی ، حتی تا به دل
کوهها سفر کرد ، تحمل سخنان
دیگران ... ؛ اما به چه قیمت ؟
به قیمت رسیدن به رضایت معشوق .
مثل شهید رئیسی که تمام سختیها
و سخنان را به جان خرید تنها برای
رضایت او ... . تا وقتی عاشق نشوی
نمیتوان از خود گذشت ، و خستگیهای
جان و تن را ندید گرفت و اصلا حس
نکرد ! هدف که شد خدا ، معشوق که
شد خدا ... ؛ مگر برای عاشق چیزی
شیرینتر کار برای معشوق وجود دارد ؟
✍🏻#علیبنمهزیار | #سالروز_شهادتشهیدرئیسی
نبودش هنوز برایمان درد نيست ...
و این دردناکترین حالت ممکن است .
#امام_زمان
درد نیاز به امام دردی است که بدن ما
حس نمیکند ! بلکه قلب و روح ماست
که باید درک کند .
#امام_زمان