آمار کرونا - شنبه ۱۶ اسفند
مبتلایان: ۸۲۱۲ نفر
قربانیان: ۸۲ نفر
@Farsna
@alfavayedolkoronaieh🌱
📌مراقب #دین و ایمانت باش
علي بن سُوَيْد سائي میگوید:
«زماني که امام #کاظم(ع) در #زندان بود، در پاسخ نامة من نوشت:
اي علي، آنچه دربارة فراگيري #معارف و اصول دينت نوشتهاي که آنرا از چه کسي دريافت کني؟
آنها را از غيرشيعيان ما نگير؛ چرا که اگر از آنان فراگرفتي، دينت را از خائناني گرفتهاي که به کتاب خدا، رسول خدا(ص) و امانات او خيانت کرده اند.»
📚کلینی، الکافی، ج8، ص126ـ 124؛
📚طوسی، اختیار معرفه الرجال، ج1، ص7.
@ahlebait110
@alfavayedolkoronaieh🌱
در باب معناشناسی واژگان فراز {وَبِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ} :
الغیث به معنای باران و گیاهی است که بر اثر باران میرویَد و گاه به ابر هم گفته میشود. به دیدهی برخی از واژهپژوهان، "غیث" از "غوث" و اجوف واوی است که حرف واو به یاء بدل شده و میان "غیث" و "غوث" اشتقاق کبیر است. پس میتواند به معنای نصرت هم باشد.
"غیث" به معنای "غوث نازل" به کار میرود؛ لیکن واژهی "مطر" فقط حیثیت فرود آمدن از بالا را دارد؛ ولی در "غیث" نجات از سختی و خشکسالی و تشنگی نیز لحاظ شده است.
طبرسی {رحمهالله} نیز در بیان فرق "غیث" و "مطر" مینویسد:
«غیث، باران سودمندیست که به وقت نیاز میبارد؛ ولی مطر، گاه سودمند است و زمانی زیانبخش؛ چه به وقت حاجت ببارد یا هنگام عدم نیاز.»
با تأمل در کاربردهای این دو واژه در قرآن حکیم، روشن میگردد که در مفهوم مشترکند و در مصداق متفاوت؛ یعنی مطر در باران عذاب و نقمت، غیث در باران رحمت و نعمت به کار میرود.
[ادب فنای مقربان]
ظرافت معنا رو ببینید.
اهل بیت سبب نزول غیث هستند که سراسر رحمته و نعمت. ولی گاهی بارون سیل و خرابی هم به دنبال داره و در نتیجه میتونه سودمند یا زیانبخش باشه که این بارون، مطره.
@alfavayedolkoronaieh🌱
8.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معاویهها و عمرو عاصها همیشه وجود دارند و همچنین سادهلوحانی که از آنان فریب میخورند.
#استاد_مطهری
از کانالِ : @motahari_ir
@story_ofyour_hands
@alfavayedolkoronaieh🌱
از اقوال حکماء
قالَ بعضُ الحکماء جزاهمُ اللهُ خیراً
البخیلُ یأکلُ ولا یُعطِي
والسّخیُّ یأکلُ ویُعطِي
والکریمُ لایأکلُ و یُعطِي
واللّئیمُ لا یأکلُ ولا یُعطي¹
ترجمه :
از کلام بعض حکماء که خدای جزای خیر بدانان دهاد:
بخیل آنست که خود خورد و به دیگری عطا نکند.
سخیّ آنست که خود خورد و به دیگری نیز عطا کند.
کریم آنست که ازخود بازگیرد و به دیگری عطا کند.
ولئیم آنست که نه خود خورد ونه به دیگری دهد.²
________
1_بیاض تاج الدّین احمد وزیر ،چاپ عکسی ،صفحهٔ ۳۳۶
2_عامّهٔ مردم گویند:نه خود خوری نه کس دهی گنده کنی به سگ دهی😊
@adabvahekmat
@alfavayedolkoronaieh🌱
😍 تا اینجا که خدا بوده
از اینجا به بعد هم خدا هست...
@alfavayedolkoronaieh🌱
@TebyanOnline