چای تازه دم انگار حرف میزنه
میگه خستگیهات به سَرم
خودم همشو میشورم میبرم😊
@alfavayedolkoronaieh🌱
#مهیای_مهمانی
محیط خرابه منم خراب شدم!
💠 بیستموششم رجب| هر چه جامعهات فاسدتر شد، تو لباس تقوایت را ضخیمتر کن تا به تو نفوذ نکند...
@TebyanOnline
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدیه همراه اول به مناسبت عید مبعث رسول اکرم(ص)
۳گیگابایت اینترنت هدیه (ویژه محتوای داخلی)
فرصت فعالسازی بسته تا ۲۱ اسفند
با شماره گیری کد
*100*67#
@alfavayedolkoronaieh🌱
آمار کرونا - چهارشنبه ۲۰ اسفند
مبتلایان: ۸۶۰۳ نفر
قربانیان: ۶۱ نفر
@Farsna
@alfavayedolkoronaieh🌱
قرنطینه کامل یک روستا به دلیل کرونا
روستانی سونتو در استان زنجان به دلیل ابتلای شمار زیادی از اهالی، به طور کامل قرنطینه شد.
مسافرت یکی از اهالی روستای سونتو به آبیک قزوین و شرکت در جشن تولد باعث شد در بازگشت، بیش از ۵۰ نفر از اهالی روستا کرونا بگیرند/ صدای زنجان
@Toofaneyazd
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔸این عَلَمی که بلند شده، نباید بیفتد🔸
📝#خاطره دکتر علی حائری از ملاقات #آیت_الله_حائری_شیرازی با #آیت_الله_سیستانی
🕌 پس از استقرارمان در هتل نجف، پدر غسل زیارت کرد و دشداشۀ سفیدِ بلندی پوشید و به جای عمامه یک دستار سفید به سر کشید. عصا به دست، با آن محاسن سفید، هیبت دلربایی پیدا کرده بودند. به مزاح گفتم: بسان حضرت موسی شدید! لبخند زدند و گفتند: با این هیبت قابل شناسایی ام؟
سری به انکار و لبخند تکان دادم و به سمت حرم راه افتادیم.
🕌 به محض ورود در حرم، پاها را برهنه کردند. سرشان کاملاً پایین بود. چیزی را با صدای بی جوهری تند تند زمزمه میکردند و اشکشان متصل جاری بود. حال عجیبی پیدا کرده بودند. این حال و این حجم از تواضع را نه در حرم رضوی و نه حتی در کربلای معلی ندیده بودم. گویی هیبت امیر مؤمنان را به تمامه درک میکردند. گوشۀ حیاط حرم در آفتاب سوزان نشستند و شروع به خواندن زیارت کردند. به نظرم زیارت جامعه کبیره بود. نمیدانم، هرچه بود، طولانی بود. زیارت که تمام شد، باز با تواضعی زائدالوصف به سمت حرم راه افتادیم. هر دیوار یا دری را که میدیدند گونه ها را متواضعانه به آن می مالیدند. صورت یکسره تَر بود و اشک، دائم سرازیر. سرشان پایین بود و یک لحظه هم سر را بلند نکردند. بوسه ای کوتاه به گوشه ضریح و زیارتی مختصر. بدون آنکه روی برگردانند، سر به زیر و آرام آرام عقب رفتند. حالشان طبیعی نبود. گویا اتفاقی رخ داده بود که من از درک آن عاجز بودم. نماز ظهر را هم همانجا خواندیم.
🕌 در مسیر بازگشت، درست در ورودی، یک فردی که روی ولیچر بود -یک انسان هیکل مندِ نورانی، با جای مهر روی پیشانی بلندش و یک لباس سفید - حال معنوی پدر را که دید، دست پدر را محکم گرفت و بصورت چسباند. میبوسد و می گریست و فریاد میزد: یا ابا صالح مددی! ... یا انصار دین الله مددی! پدر که متوجه حال غریب او شده بودند، آرام دستشان به قلبش کشیدند و پیشانی اش را بوسیدند و گفتند: «یا اخی! سیأتی قريباً، اطمئن، اطمئن، نحن أيضاً ننتظره ...»
آرام شد و دست پدر را بوسید و رها کرد. این مواجهه توجه برخی را به ما جلب کرد؛ مِن جمله، سید جوانی که متوجه شدم دارد پشت سر ما به سمت هتل میآید. در ورودی هتل، خودش را به ما رساند. به من با ته لهجۀ عربی گفت: «آقای حائری شیرازی هستند؟» بدون آنکه جواب مشخصی بدهم گفتم: «مطلبی هست؟»
گفت از طرف آیت الله سیستانی است و برای ترتیب ملاقات آمده. یکه خوردیم، گویا پس از دیدار پدر با عبدالمهدی کربلایی (امام جمعۀ کربلا)، ایشان زمان مراجعت ما را به نجف، به دفتر آیت الله اطلاع داده و ایشان آمادگی این دیدار را داشتند. البته شاید کسی از همراهان ما این تقاضا را از عبدالمهدی کرده باشد که من مطلع نبودم.
🕌 بگذریم. به پدر در راه گفتم. ایشان هم کمی غافلگیر شدند. ... بنا شد کسی از دفتر برای راهنمایی بیاید. یک پیرمرد سیه چرده عینکی آمد. فاصلۀ هتل و دفتر آیت الله را پیاده راه افتادیم. جلو کوچه، گیت بازرسی بود. چیزی به عربی گفت، زنجیر را برداشتند و وارد دفتر شدیم. ما که چند نفری بودیم را در اتاق انتظار جای دادند و پدر را بردند. چند دقیقه بعد، دنبال من هم آمدند. گویا پدر سفارش کرده بود. قبل از ورود، کسی به من فهماند که فقط مصافحه کنم. اینجا دست بوسی قدغن است. خیلی ساده، دو زانو در اتاق بزرگی که با موکت پوشیده شده بود، کنار میزی کوچک روی ملحفه ای سفید نشسته بودند. خیلی لاغرتر از آن چیزی که تصور میکردم. پیشانی را بوسیدم و سلام کردم. گویا در خلال صحبت با پدر بودند. پاسخ سلام را دادند. فارسی را روان صحبت میکردند اما با ته لهجۀ غلیظ عربی.
🕌 از مرحوم پدر بزرگ ما -شیخ عبدالحسین حائری- گفتند که ایشان را ندیده بودند، اما به عنوان یک فقیه زاهد متقی در کربلا معروف بودند. بعد، از پدر گفت که مطالب شما را مدتیست پیگیری می کنم. از طرح «فلاحت در فراغت» خبر داشت. می گفت ورود در اینگونه مسائل، روحانیت را واقع بین میکند. از نظریات اقتصادی پدر مطلع بود و میگفت هر چند شاید قابلیت اجرا نداشته باشد اما تحقیقات در این رابطه را برای اسلام مفید می دانم و قائلم از وجوهات میتوان در آن خرج کرد و حمایت خواهند کرد. بعد گفتند: «با این همه، #احترامی که برای شما قائلم، بیشتر به خاطر #مواضعتان و حضور فعالتان در #قضایای_سال_گذشته است (این دیدار در سال 89 واقع شده بود [و منظور ایشان، فتنۀ سال 88 است]).
اندکی تأمل کردند، بعد ادامه دادند:
«این #عَلَم، حالا که بلند شده، #نباید_بیفتد. اگر افتاد دیگر هیچ کس نمیتواند آنرا بلند کند. البته که مسائلی هست که باید بیان شود که حفظ این عَلَم و بیان آن مسائل، مانعة الجمع نیست. شما در شرایطی که مسئولیتی نداشتید و شاید بی مهری هایی دیده باشید، نقش ممتازی ایفا کردید»
(ادامه دارد) ...
منبع: (@dralihaeri در تلگرام)
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
ادامه ...
🕌 پدر که گویا یکّه خورده باشد، سرش را بلند کرد. نگاهی به آیت الله انداخت و بعد نگاهی به من کرد. گویا مایل نبودند برخی مسائل را در حضور من بیان کنند. گفتند چند نفری میهمان داریم. با اجازۀ شما، علی برود ایشان را بیاورد تا از زیارت شما محروم نباشند. به اتفاق یکی از اعضای دفتر، به اتاق انتظار رفتیم و بعد از چند دقیقه به سالن برگشتیم. همان شخص این بار بالای سر آیت الله ایستاده بود و تکرار میکرد: «فقط مصافحه، دستبوسی ممنوع». گرد ایشان نشستیم. گفتند: «عزیزان همه شیرازی هستید؟» همه پاسخ دادند.
گفتند: «اولاً قدر این حاج آقا که همراهش به دیدن من آمدید را بدانید. انسان وارسته ای است و برخی اوصافش کم نظیر است». بعد گفتند: «دو گوهر در شهر شما زندگی میکنند که تا هستند، از وجودشان مستفیض شوید. اینها نورند! یکی آیت الله آشیخ محمد رضا حدائق و دیگری آیت الله پاکدل». بعد نگاهی به من کردند و گفتند: «اهل زیارت قبر حافظ هستی؟» گفتم بله.
گفتند: «از جانب من برو و بالای سر قبر حافظ فاتحه بخوان». بعد اندکی سکوت کردند و گفتند: «به مسئولین سلام مرا برسان و بگو: حافظ، سینه سوخته بوده. اهل معنا بوده. وصیت کرده قبرش زیارتگاه باشد. ترتیبی دهند از این حالت که هرکس تفریحی که جای دیگری نمیتواند بکند، می رود آنجا انجام می دهد، در بیاید! زیارتگاه، جای قلیان و قهوه خانه نیست. جای ادب است. آدم باید آنجا به یاد خدا بیفتد، نه به یاد خلق خدا که دخترها و پسرها قرارشان را آنجا میگذارند [با خنده].»
🕌 همه از اشراف آیت الله به جزئیات امور شهرمان مبهوت بودیم. کسی را صدا زدند که برای میهمان ها دُرّ نجف بیاورید. با دستشان هدیه ها را بدستمان کردند و گفتند تا هر وقت که مایل بودید در نجف بمانید، اسبابش را فراهم میکنند و متواضعانه جمع را ترک کردند و من هنوز در فکر اِشراف آیت الله به امور بودم.
منبع: (@dralihaeri در تلگرام)
@haerishirazi
📜 #مفاتیح_رجب
🗓 اعمال شب #عید_مبعث
+ ثواب عمل و انتشار این مجموعه، هدیه به محضر رسول خدا و جان او امیرالمومنین است.
#ماه_رجب
@ehsanSaadi
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مناظره کارشناس ایرانی و سعودی
📍سلاح ها توسط ایران به دست انصارالله میرسد/اتفاقات یمن به ایران مربوط نیست، یمن همسایه ما است...!
🔻یمن سال ها در محاصره است امکان انتقال هر محموله ای منتفی است/سعودی ها یمنی ها را کوچک شمرده و اصرار دارند همه اتفاقات را به ایران ربط دهند...!
#عربی
بسیار دیدنی
🆔 @Kavoshmedia
@alfavayedolkoronaieh🌱
👓 زيارت حضرت اميرالمؤمنين (عليه السّلام) برترين اعمال اين شب مي باشد!
🔹 و بدان كه ابوعبدالله محمّد بن بطوطه كه يكي از دانشمندان اهل سنت است در ششصد سال پيش از اين زمان مي زيسته، در سفرنامه ي خود در بيان ورودش از مكّه معظّمه به نجف اشرف، روضه و قبر مبارك مولايمان اميرالمؤمنين (عليه السّلام) را ذكر نموده، و گفته است:
همه ي اهل اين شهر رافضي هستند،و براي اين روضه ي مباركه كراماتي ظاهر شده:
از جمله در شب بيست وهفتم ماه رجب كه نامش نزد اهل آنجا 《ليله المحيا》 [شب بيداري يا شب زندگاني] است، از بصره و كوفه و خراسان و شهرهاي فارس، و روم، افراد شل و مفلوج و زمين گيري را كه حدود سي يا چهل نفر مي شوند پس از عشا نزد ضريح مقدّس علي (عليه السّلام) مي آورند، آنگاه مردم اجتماع مي كنند، و به انتظار شفا يافتن و برخاستن آنان مي مانند.
گروهي از اجتماع كنندگان نماز مي خوانند، و عده اي ذكر مي گويند، و گروهي قرآن تلاوت مي كنند، و بعضي هم به تماشاي روضه ي مباركه مشغول مي شوند، تا آنكه نصف يا دوسوم از شب بگذرد، در اين هنگام تمام مبتلايان و زمين گيران كه محروم از حركت بودند، از جاي برمي خيزند درحالي كه صحيح و تندرستند و نقصي در آنان نيست...
🔹 من گرچه آن شب را در آن روضه در نيافتم، ولي از مردمان مورد اطمينان كه بر گفتارشان اعتماد داشتم شنيدم.
و همچنين سه نفر را که قدرت حرکت نداشتند مشاهده کردم، گفتم شما چگونه شفا نیافتید؟ گفتند ما شب ۲۷رجب را درک نکردیم، مانده ایم تا شب ۲۷ رجب سال آینده برسد تا شفا بگیریم!!
💬 مفاتیح الجنان
#عید_مبعث
@HozeTwit
@alfavayedolkoronaieh🌱
آدم که بر گندم کار کرد از گندم خورد و دیگران که آرد کردند از آن آرد خوردند و آنها که خمیر کردند، خمیر خوردند...تا نان پخته محمّد و محمّدیان. آنها نانی خوردند که از تنور محبت محمّدی پخته برآمده بود.
- مرصادالعباد
@maae_maein
@alfavayedolkoronaieh🌱
فردا که بیاید می شود هزار و چهارصد و پنجاه و پنج سال. از آن شب که از جبل النور سرازیر شدید و خبر را مثل نان گرمی توی سفرهی خدیجه گذاشتید. ما از همانجا جوانه زدیم، ریشهی ما از دل همان خانه کوچک زمین را در آغوش گرفت. به لبخند رشد کردیم. ساقهی ما به آفتاب مهر شما قطور شد، جان گرفتیم، قد کشیدیم. به آفتاب شما و فرزندانتان.
این روزهای ما را می بینید؟ شبیه حسن یوسف هایی هستیم که خیلی وقت است دستشان به آفتاب نرسیده. رنگ پریدهایم، کوچکایم، بی هدف ساقه دراز کردهایم.
تشنه ایم! تشنه لبخند آخرین آفتاب. دست های ما کوتاه است. دست های پسرتان را به دستهای ما نزدیک کن، حبیب خدا!
#یا_حبیبی_یا_محمد
#عید_مبعث
#زهرا_کاردانی
@elteiyam
@alfavayedolkoronaieh🌱
دَریا
ترانهِ تو را میخواند
زمین
آرزوی پاکی تو را دارد
و من
بر ماسههای ساحل دریا
مینویسـم
جهان به مهربانی تو زنده اسـت
یا مـحمد
🎉 بعثت رَسـول اکرم مبارک همتون باشه، دلتون شاد.
@TebyanOnline
@alfavayedolkoronaieh🌱
#مهیای_مهمانی
همنشینی چای با صابون!
💠 بیستوهفتم رجب| با هر کسی نشست و برخاست داشته باشیم، رنگ و بوی او را میگیریم...
@TebyanOnline
@alfavayedolkoronaieh🌱
محمدی:
💢رفتار پیامبر(ص) در زمان حکومت
📌 مبعث پیامآور خیر(ص) که خدا او را صاحب «خُلُق عظیم» (اخلاق پسندیده اجتماعی -از قبیل استواری بر حق، صبر در مقابل آزار مردم و خطاکاری اراذل و عفو و اغماض از آنان، سخاوت، مدارا، تواضع- میداند، مبارک باد.
📌برخی گزارشهای تاریخی از رفتار ایشان با دیگران به شرح ذیل است:
💎اقلیتهای مذهبی
پیامبر(ص): «اگر در حق اهل ذمه ستمي روا دارد، در قيامت، من حامي آن ستم دیده هستم» (اسلام خاستگاه تفاهم و مدارا، ص4)
💎بانوان
فرهنگ غلط زنستیزی را تغییر داد و تلاش فراوانی در برابر کردن وظایف و حقوق جنسیتها کرد و آنقدر شان و جایگاه زنان را آنقدر ارتقاء داد که زنان به عنوان الگوی مردان مومن معرفی شدند.(تحریم 11)
💎پادشاهان
نامههایی به قيصر روم، مقوقس و خسرو پرويز برای دعوت به اسلام و بیان مسئولیت پادشاه در قبال مردم نوشت. (تاريخ طبري 2/295)
💎پرسشگران حقیقت جو
به ایشان امان میدادند و سپس آنها را به محل زندگی بازمیگرداندند (توبه: 6) گروههای متعدد به صورت رسمي و عمومي با حضرت(ص) مناظره ميکردند. (احتجاج طبرسی، ص ۲۷ و ۳۸ ـ ۳۴)
💎تنگدستان
پيامبر(ص) احترام ویژه ای به تنگدستان میگذاشت (مکارم الاخلاق،ص15) گاهی از ایشان میپرسید: آيا كاري داري كه انجام دهم؟ (مسند احمد 2/234)
💎در امور دینی
نماز را کوتاه میخواند تا مردم خسته نشوند (مسند احمد 5/218) پس از آن، مشكلات نمازگزاران را پيگيري ميكرد. (كحل البشر في سيرة سيد البشر(ص)، ص95) برای تبلیغ دین می فرمود: «آسان بگيريد و سخت نگيريد و خبر خوب بدهيد و مردم را بيزار نکنيد» (الثقات، 2 /110)
💎دشمنان داخلی و خارجی
در غزوه اُحد وقتی مجروح شد، فرمود: من برای لعن کردن نیامدهام؛ خداوندا! قوم مرا هدایت کن، ایشان از حق بی اطلاعاند. (الشفا بتعریف حقوق المصطفی(ص)؛ ج 1، ص 135 ـ 137)
در فتح مكه چنان با قريش برخورد كرده بود كه می گفتند: «تو برادر بخششگري هستي و پدرانت هم چنين بودند». (سيرة النبي(ص)، 4/49)
💎کودکان
هرگاه ميوهي نوبري براي حضرت(ص) ميآوردند، دعا ميكرد و میوه ها را به كودكان ميداد. (المعجم الكبير2/157) کودکان را با احترام صدا می زد (احياء العلوم 2/366)
💎مردم
براي همه «پدري مهرورز» بود. (معانی الاخبار، ص81)
💎همراهان و همسفران
محمد(ص) در سفر به دنبال همه حركت ميكرد. (سنن ابی داوود، 1/167) نمیگذاشت کسي پشت سرش حركت كند. (مستدرك حاكم 2/132) در طول سفر به ناتوانان كمك ميكرد (سنن ابی داود، 1/167) و اگر سواره بود، نميگذاشت كسي پياده همراهش باشد. (مكارم الاخلاق،ص22) و در کارها کمک میکرد. (كحل البشر في سيرة سيد البشر(ص)، ص95)
💎یاران
همیشه به گونهاي در ميان اصحاب مينشست كه مشخص نبود، ايشان بزرگ اين جمع است. (مكارم الاخلاق،ص 26) اگر سه روز، يكي از ياران را نميديد، جوياي حالش ميشد. (مکارم الاخلاق،ص23) و به قدری بدیشان اهمیت میداد که پیش از تصمیمگیری در کارهای مهم با يارانش مشورت ميكرد. (آل عمران: ۱۵۹) با آنها شوخی میکرد تا ابهت ایشان مانع ارتباط گیری مردم نشود. (مکارم الاخلاق،ص21 ؛ طبقات الکبري 8/224؛ المعجم الاوسط 6/334)
•┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾••
@mazahebslamic
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸به مناسبت #مبعث پیامبراکرم(ص)
🎼 اجرای #گروه_سرود_آباده در محضر امام خمینی
➖ عید مبعث سال ۱۳۶۶
@EMAM_COM
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 برنامه حکمرانی الهی در بعثت به پیامبر ارسال شد
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: بعثت به معنی برانگیختگی پیغمبر است. این برانگیختگی با ارسال کتاب الهی و دستور حکمرانی الهی به پیغمبر همراه است و مفاد این حکمرانی را پیغمبر خدا اعمال میکند و اجرا میکند و راهبری میکند.
🔹️ دین با این نگاه گسترده وقتی که نگاه میکنیم عبارت است از مدیر مجموعه زندگی انسان. یعنی دین یک برنامه جامع است، نه برنامههای صرفا عبادی و فردی انسان که بعضی خیال میکنند دین فقط متکفل برنامههای فردی است و مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و غیره از حوزه دین خارج است.
🔹️ دین جامعیت دارد و طبعا دین با این نگاه مورد دشمنی هم قرار میگیرد. در همه زمانها اشرار عالم با یک چنین دینی مخالفت کردهاند.
🔺️ شما امروز هم مشاهده میکنید در تبلیغات دشمنان از چیزی به نام اسلام سیاسی نام آورده میشود. اسلام سیاسی همینی است که در نظام سیاسی ایران تحقق پیدا کرده و امام بزرگوار ما انجام دادند. و آماج حملات آنها اسلام سیاسی است. اسلام سیاسی یعنی همین اسلامی که توانسته با تشکیل حکومت، دستگاههای گوناگون نظام های اقتصادی اجتماعی سیاسی نظامی و ... به وجود بیاورد و یک هویت دینی و اسلامی را برای یک ملت ایجاد بکند. ۹۹/۱۲/۲۱
#بسته_خبری
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 انقلاب اسلامی ما، مضمون بعثت پیامبر را تجدید کرد
👈🏻 امام خمینی احیاکننده ابعاد فراموششدهی دین اسلام
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد.
🔹خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خط مستمر بعثت نبوی را در این دوران با ابتکار و شجاعت و اندیشه بلند خود و فداکاری خود پررنگ کند و نمایان کند. امام بزرگوار توانست همان خط بعثت را که در طول زمان کمرنگ بود، پررنگ کند و جامعیت اسلام را در عمل نشان بدهد و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است.
🔹امام ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شد بود، احیا کرد و به یاد آورد. این انقلاب به پیروی از بعثت نبوی بر ضد ظلم بود بر ضد استبداد بود و برضد استکبار بود طرفدار مظلومان از هر آئینی از هر دینی و طرفدار محرومان و مستضعفان بود، از هر ملتی و با هر دین و مسلکی.
🔺وقتی که این انقلاب تشکیل شد و نظام جمهوری اسلامی را به وجود آورد، همان حادثه ای که برای پیغمبران پیش می آمد، تکرار شد. یعنی اشرار عالم در مقابل این انقلاب صف کشیدند همچنانی که در مقابل پیغمبران صف میکشیدند. ۹۹/۱۲/۲۱
#بسته_خبری