eitaa logo
الفقه و الاصول
1.2هزار دنبال‌کننده
327 عکس
28 ویدیو
212 فایل
با ارائه #تحقیقات_فقهی_اصولی_رجالی با دغدغه #فقه_حکومت با نظری به #فلسفه_اصول ✍️مدرس_پژوهشگر فقه و اصول؛ محمد متقیان تبریزی ♨️مطالب این کانال تولیدی است، لطفاً با #لینک نقل کنید. مسیر گفتگو؛ @mmsaleh_313
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️نکته آقای محمد مهدی. 🔹یکی از دوستان، اختلاف فاحش را به اختلاف در ویرایش نسخ بازگردانیده‌اند. این نکته، میتواند رافع چنین اشکالی باشد، فقط ابهام این است که: طبق این بیان، متن سایت کتابخانه فقاهت باید از نسخه ای متقدم باشد و متن چاپی هم از ویرایشی متاخر. اما در شناسنامه سایت؛ تاریخ طبع متاخر از تاریخ کتاب است. @alfigh_alosul
☀️تمام الکلام درباره سایت کتابخانه فقاهت 1⃣با تشکر از لطف عزیزانی که امعان نظر داشتند. در باب «چرایی عدم نقل اخبار بحارالانوار» پاسخ، با اختلاف ویرایش حل نمی‌شود، چون سؤال از عملکرد سایت کتابخانه فقاهت است. این امر، پذیرفته است که دو ویرایش از این کتاب وجود دارد: ویرایش متقدم بدون نقل اخبار بحارالانوار، و ویرایش متأخر با نقل اخبار. دلیل بر اختلاف ویرایش هم آن عبارتی است که مؤلف در ابتدای برخی مجلدات از جمله مجلد دوم آورده است. برای اینکه، مطلب واضح شود میان دو مجلد ۲ و ۲۶ این کتاب مقایسه‌ای صورت می‌گیرد که تصویر شناسنامه هر دو مجلد در کانال آمده است. 2⃣هم در متن چاپی مجلد ۲ و هم در متن چاپی مجلد ۲۶، اخبار بحارالانوار موجود است. اما در مقایسه میان متن چاپی مجلد ۲ با متن سایت، معلوم می‌شود که اخبار بحارالانوار در سایت نیامده، اما این امر، درباره متن مجلد ۲۶ اتفاق نیافتاده و در متن سایت از مجلد ۲۶ اخبار بحارالانوار نقل شده است. پس، معلوم می‌شود که در بارگذاری مجلد ۲ از ویرایش متقدم استفاده شده است و در بارگذاری مجلد ۲۶ از ویرایش متأخر، اما چرا؟ 3⃣شاید پاسخ داده شود که: ویرایش متأخر و کامل از مجلد ۲ در اختیار سایت نبود، اما این پاسخ درست نیست. زیرا، کسی که ویرایش متأخر و کامل از مجلد ۲۶ را در اختیار دارد، قطعاً ویرایش کامل از مجلد ۲ را هم در اختیار خواهد داشت. چرا که، با مراجعه به متون چاپی این دو مجلد به دست می‌آید که: هر دو در یک سال شمسی به چاپ رسیده‌اند و فاصله زمانی زیادی ندارند. پس این نکته پذیرفته نیست که، ویرایش متأخر و کامل مجلد ۲ در اختیار سایت نبوده است. تنها یک راه وجود دارد و آن هم اینکه، مندرجات شناسنامه از متون چاپی درست و صحیح نباشد که این هم عقلایی نیست. 4⃣با این اوصاف، اعتبار متن سایت کتابخانه فقاهت، مخدوش می‌شود و برای تشخیص کمال و نقص مجلدات آن، باید چاره‌ای اندیشید. البته، شاید بتوان شاخصه «نقل اخبار بحارالانوار» را به عنوان ویژگی کتاب کامل در نظر گرفت، اما از آنجا که مشاهده شده است که، روایاتی از برخی منابع مانند الهدایة نقل نشده، فلذا ممکن است در مجلداتی که براساس نقل اخبار بحارالانوار کامل محسوب می‌شوند، نواقصی وجود داشته باشد. فلذا، بهتر آن است که جهت استفاده از این کتاب، به متن چاپی آن مراجعه شود. @alfigh_alosul
3.mp3
11.79M
🔊جلسه سوم ▫موضوع: بررسی حجیت سیره ▫استاد: آیت‌الله احمدی شاهرودی(زیدعزه) @alfigh_alosul
حجیت سیره،3.pdf
188.1K
📙جلسه سوم ▫موضوع: بررسی حجیت سیره ▫استاد: آیت‌الله احمدی شاهرودی(زیدعزه) @alfigh_alosul
4.mp3
14.02M
🔊جلسه چهارم ▫موضوع: بررسی حجیت سیره ▫استاد: آیت‌الله احمدی شاهرودی(زیدعزه) @alfigh_alosul
حجیت سیره، 4.pdf
49.9K
📙جلسه چهارم ▫موضوع: بررسی حجیت سیره ▫استاد: آیت‌الله احمدی شاهرودی(زیدعزه) @alfigh_alosul
•| فقدان دلیل بر لزوم تقریر امام |• ☀استاد احمدی شاهرودی: «مسئله حجیت سیره عقلاء، ۸۰ درصد فقه را دربرمی‌گیرد، اما استدلال این مسئله با بازگشت به «لزوم تقریر» از ناحیه امام معصوم(سلام لله علیه) مخدوش است. یعنی هیچ دلیلی وجود ندارد که دلالت کند بر لزوم تقریر و وجوب موضع‌گیری امام در برابر خلاف شرع مکلف.» @alfigh_alosul
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️آجرک‌الله یابقیةالله▪️ 🏴 وَ مِنْ کَلَامٍ مولانا أمير المؤمنين (علیه السلام) رُوِیَ عَنْهُ أَنَّهُ قَالَ عِنْدَ دَفْنِ سَیِّدَةِ النِّسَاءِ فَاطِمَةَ (علیها السلام) کَالْمُنَاجِی بهِ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) عِنْدَ قَبْرِهِ: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ عَنِّی وَ عَنِ ابْنَتِکَ النَّازلَةِ فِی جِوَارِکَ وَ السَّرِیعَةِ اللَّحَاقِ بکَ. قَلَّ یَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِیَّتِکَ صَبْرِی وَ رَقَ عَنْهَا تَجَلُّدی، إِلَّا أَنَّ فِی التَّأَسِّی لِی بعَظِیمِ فُرْقَتِکَ وَ فَادحِ مُصِیبَتِکَ مَوْضِعَ تَعَزٍّ، فَلَقَدْ وَسَّدْتُکَ فِی مَلْحُودَةِ قَبْرِکَ وَ فَاضَتْ بَیْنَ نَحْرِی وَ صَدْرِی نَفْسُکَ، فَ "إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ". فَلَقَد اسْتُرْجِعَتِ الْوَدیعَةُ وَ أُخِذَتِ الرَّهِینَةُ، أَمَّا حُزْنِی فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَیْلِی فَمُسَهَّدٌ، إِلَی أَنْ یَخْتَارَ اللَّهُ لِی دَارَکَ الَّتِی أَنْتَ بهَا مُقِیمٌ. وَ سَتُنَبِّئُکَ ابْنَتُکَ بتَضَافُرِ أُمَّتِکَ عَلَی هَضْمِهَا، فَأَحْفِهَا السُّؤَالَ وَ اسْتَخْبرْهَا الْحَالَ، هَذَا وَ لَمْ یَطُلِ الْعَهْدُ وَ لَمْ یَخْلُ مِنْکَ الذِّکْرُ. وَ السَّلَامُ عَلَیْکُمَا سَلَامَ مُوَدِّعٍ، لَا قَالٍ وَ لَا سَئِمٍ، فَإِنْ أَنْصَرِفْ فَلَا عَنْ مَلَالَةٍ، وَ إِنْ أُقِمْ فَلَا عَنْ سُوءِ ظَنٍّ بمَا وَعَدَ اللَّهُ الصَّابرِینَ» @alfigh_alosul
🏴در روز شهادت صدیقه الشهیدة فاطمة الکبري، لعن بر قاتلین و ظالمین و ضاربین و غاصبین حق مولاتنا فاطمةالزهراء را فراموش نکنیم. @alfigh_alosul
5.mp3
16.21M
🔊جلسه پنجم ▫موضوع: بررسی حجیت سیره ▫استاد: آیت‌الله احمدی شاهرودی(زیدعزه) @alfigh_alosul
حجیت سیره،5.pdf
140.9K
📙جلسه پنجم ▫موضوع: بررسی حجیت سیره ▫استاد: آیت‌الله احمدی شاهرودی(زیدعزه) @alfigh_alosul