eitaa logo
الحَقُّ الجَدید(معارف مهدویت)
2.4هزار دنبال‌کننده
850 عکس
402 ویدیو
96 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴توجه : اگر در #۲۴_ساعت فقط به اندازه صلوات برای امام زمان "سلام الله علیه" فرصت دارید ، در این گروه عضو شوید . گروه ( و زیارت عاشورا) به نیت تعجیل در فرج http://eitaa.com/joinchat/2978086929C4b61c2798a
🔻قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِنَّ اَلْقَائِمَ إِذَا قَامَ بِمَكَّةَ وَ أَرَادَ أَنْ يَتَوَجَّهَ إِلَى اَلْكُوفَةِ نَادَى مُنَادِيهِ أَلاَ لاَ يَحْمِلْ أَحَدٌ مِنْكُمْ طَعَاماً وَ لاَ شَرَاباً وَ يَحْمِلُ حَجَرَ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ وَ هُوَ وِقْرُ بَعِيرٍ فَلاَ يَنْزِلُ مَنْزِلاً إِلاَّ اِنْبَعَثَ عَيْنٌ مِنْهُ فَمَنْ كَانَ جَائِعاً شَبِعَ وَ مَنْ كَانَ ظَامِئاً رَوِيَ فَهُوَ زَادُهُمْ حَتَّى يَنْزِلُوا اَلنَّجَفَ مِنْ ظَهْرِ اَلْكُوفَةِ. سلام الله علیه فرمود: چون حضرت قائم سلام الله علیه در مكه قيام كند و خواهد متوجه كوفه شود مناديش فرياد كشد كه، كسى خوردنى و آشاميدنى همراه خود بر ندارد، و علیه السلام كه به وزن يک بار شتر است با آن حضرتست، در هر منزلى كه فرود آيند، چشمه آبى از آن سنگ بجوشد كه گرسنه را سير و تشنه را سيراب كند و همان سنگ توشه آنهاست تا هنگامى كه در نجف به پشت كوفه فرود آيند. 📚الکافي ج ۱، ص ۲۳۱ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
⭐️ 🔴 دستورالعملی از امیرالمومنین سلام الله علیه برای وصول به مقام اولیا الله....... 🔻سلیم بن قیس میگوید : به امیر المومنین سلام الله علیه عرض کردم از خداوند بخواهید تا مرا در دنیا و اخرت از اولیاء و دوستان خاص شما قرار دهد، حضرت فرمود : خداوندا او را از آنان قرار ده. سپس حضرت رو به من کرد و فرمود : آیا به تو چیزی بیاموزم که از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله شنیدم که به سلمان و ابوذر و مقداد اموخت؟ عرض کردم بلی یا امیر المومنین. فرمود : هر صبح و شام ١٠ مرتبه بگو: 🔸 اللهُمَّ ابْعَثنی عَلى الایمانِ بکَ والتصدیق بمُحَمَّدٍ رَسُولِکَ وَ الولایَةِ لِعَلیَّ بْنِ أبی طالِبٍ و َالإیتِمامِ بالأئَمَّةِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ , فإنی قدْ رَضیتُ بِذلِکَ یا رَبّ ♦️امیرالمومنین فرمود ای سلیم تا زنده هستی این دعا را ترک مکن!!! 📚 کتاب سلیم بن قیس هلالی ج۱ص۲۶۴ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻ابن عيّاش مي‏گويد : توقيع ديگري که به دست جناب شيخ ابوالقاسم حسين بن روح از صادر شده اين است که اين دعا در خوانده شود : أَللَّهُمَّ إِنّي أَسْأَلُکَ بِالْمَوْلُودَيْنِ في رَجَبٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الثَّاني، وَابْنِهِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْمُنْتَجَبِ، وَأَتَقَرَّبُ بِهِما إِلَيْکَ خَيْرَ الْقُرَبِ، يا مَنْ إِلَيْهِ الْمَعْرُوفُ طُلِبَ، وَفيما لَدَيْهِ رُغِبَ. أَسْأَلُکَ سُؤالَ مُعْتَرِفٍ مُذْنِبٍ قَدْ أَوْبَقَتْهُ ذُنُوبُهُ، وَأَوْثَقَتْهُ عُيُوبُهُ، فَطالَ عَلَي الْخَطايا دُؤُوبُهُ، وَمِنَ الرَّزايا خُطُوبُهُ، يَسْأَلُکَ التَّوْبَةَ، وَحُسْنَ الْأَوْبَةِ، وَالنُّزُوعَ عَنِ الْحَوْبَةِ، وَمِنَ النَّارِ فَکاکَ رَقَبَتِهِ، وَالْعَفْوَ عَمَّا في رِبْقَتِهِ، فَأَنْتَ يا مَوْلايَ أَعْظَمُ أَمَلِهِ وَثِقَتِهِ. أَللَّهُمَّ وَأَسْأَلُکَ بِمَسائِلِکَ الشَّريفَةِ، وَوَسائِلِکَ الْمُنيفَةِ، أَنْ تَتَغَمَّدَني في هذَا الشَّهْرِ بِرَحْمَةٍ مِنْکَ واسِعَةٍ، وَنِعْمَةٍ وازِعَةٍ، وَنَفْسٍ بِما رَزَقْتَها قانِعَةٍ إِلي نُزُولِ الْحافِرَةِ، وَمَحَلِّ الْآخِرَةِ، وَما هِيَ إِلَيْهِ صائِرةٌ. 📚بحار الأنوار ج ۹۸ ص ۳۹۳ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
در ايّام 🔻محمّد بن عبدالرحمان تستري مي‏گويد : از منطقه بني رواس مي‏گذشتم يکي از برادرانم گفت : اگر ميل داري با هم به مسجد صعصعه برويم و در آنجا نماز بخوانيم، چون اين ماه، ماه رجب است ؛ و در اين ماه زيارت همچو مکان‏هاي شريفي که به قدوم امامان معصومين عليهم السلام مبارک شده و در آن‏ها نماز خوانده‏اند، مستحبّ است، و مسجد صعصعه از جمله آنها است. راوي مي‏گويد : با او به طرف مسجد به راه افتاديم، نزديک درب مسجد که رسيديم ناگاه شتري را ديديم که پالان بر پشت او و کنار درب مسجد خوابانيده شده بود، وارد مسجد شديم شخصي را ديديم که لباس حجازي بر تن و مانند آنها عمامه‏اي بر سر گذاشته بود، او نشسته و دعا مي‏خواند، من و رفيقم آن دعا را حفظ کرديم، و دعا چنين است : ( مرحوم شيخ طوسي اعلي اللَّه مقامه فرموده است : مستحبّ است در ماه رجب هر روز اين دعا خوانده شود.) أَللَّهُمَّ يا ذَا الْمِنَنِ السَّابِغَةِ، وَالْآلاءِ الْوازِعَةِ، وَالرَّحْمَةِ الْواسِعَةِ، وَالْقُدْرَةِ الْجامِعَةِ، وَالنِّعَمِ الْجَسيمَةِ، وَالْمَواهِبِ الْعَظيمَةِ، وَالْأَيادِي الْجَميلَةِ، وَالْعَطايَا الْجَزيلَةِ. يا مَنْ لايُنْعَتُ بِتَمْثيلٍ، وَلايُمَثَّلُ بِنَظيرٍ، وَلايُغْلَبُ بِظَهيرٍ، يا مَنْ خَلَقَ فَرَزَقَ، وَأَلْهَمَ فَأَنْطَقَ، وَابْتَدَعَ فَشَرَعَ، وَعَلا فَارْتَفَعَ، وَقَدَّرَ فَأَحْسَنَ، وَصَوَّرَ فَأَتْقَنَ، وَاحْتَجَّ فَأَبْلَغَ، وَأَنْعَمَ فَأَسْبَغَ، وَأَعْطي فَأَجْزَلَ، وَمَنَحَ فَأَفْضَلَ. يا مَنْ سَما فِي الْعِزِّ فَفاتَ نَواظِرَ الْأَبْصارِ، وَدَنا فِي اللُّطْفِ فَجازَ هَواجِسَ الْأَفْکارِ، يَا مَنْ تَوَحَّدَ بِالْمُلْکِ فَلا نِدَّ لَهُ في مَلَکُوتِ سُلْطانِهِ، وَتَفَرَّدَ بِالْآلاءِ وَالْکِبْرِياءِ، فَلا ضِدَّ لَهُ في جَبَرُوتِ شَأْنِهِ، يا مَنْ حَارَتْ في کِبْرِياءِ هَيْبَتِهِ دَقائِقُ لَطائِفِ الْأَوْهامِ، وَانْحَسَرَتْ دُونَ إِدْراکِ عَظَمَتِهِ خَطائِفُ أَبْصارِ الْأَنامِ. يا مَنْ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِهَيْبَتِهِ، وَخَضَعَتِ الرِّقابُ لِعَظَمَتِهِ، وَوَجِلَتِ الْقُلُوبُ مِنْ خيفَتِهِ، أَسْألُکَ بِهذِهِ الْمِدْحَةِ الَّتي لاتَنْبَغي إِلّا لَکَ، وَبِما وَأَيْتَ بِهِ عَلي نَفْسِکَ لِداعيکَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ، وَبِما ضَمِنْتَ الْإِجابَةَ فيهِ عَلي نَفْسِکَ لِلدَّاعينَ. يا أَسْمَعَ السَّامِعينَ، وَأَبْصَرَ النَّاظِرينَ، وَأَسْرَعَ الْحاسِبينَ، يا ذَاالْقُوَّةِ الْمَتينِ، صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ خاتَمِ النَّبيّينَ، وَعَلي أَهْلِ بَيْتِهِ [الْأَئِمَّةِ الصَّادِقينَ]، وَاقْسِمْ لي في شَهْرِنا هذا خَيْرَ ما قَسَمْتَ، وَاحْتِمْ لي في قَضائِکَ خَيْرَ ما حَتَمْتَ. وَاخْتِمْ لي بِالسَّعادَةِ فيمَنْ خَتَمْتَ، وَأَحْيِني ما أَحْيَيْتَني مَوْفُوراً، وَأَمِتْني مَسْرُوراً وَمَغْفُوراً، وَتَوَلَّ أَنْتَ نَجاتي مِنْ مُسائَلَةِ الْبَرْزَخِ، وَادْرَأْ عَنّي مُنْکَراً وَنَکيراً، وَأَرِ عَيْني مُبَشِّراً وَبَشيراً، وَاجْعَلْ لي إِلي رِضْوانِکَ وَجِنانِکَ مَصيراً وَعَيْشاً قَريراً، وَمُلْکاً کَبيراً، وَصَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَآلِهِ کَثيراً. آن گاه سجده طولاني نمود، و برخاست و سوار شتر شد و رفت. رفيقم رو به من کرد و گفت : به نظر من او حضرت خضر عليه السلام است، چرا نتوانستيم با او حرف بزنيم؟ گويا او زبان ما را بسته بود. از مسجد بيرون آمديم ابن الورداء رواسي را ديديم، گفت : از کجا مي‏آييد؟ گفتيم : از مسجد صعصعه مي‏آييم، او را از قضيّه آگاه نموديم. او گفت : اين سوار هر دو سه روز به اين مسجد مي‏آيد و با کسي حرف نمي‏زند. گفتيم : او کيست؟ گفت : به نظر شما چه کسي مي‏تواند باشد؟ گفتيم : ما گمان مي‏کنيم که او حضرت خضر عليه السلام است. گفت : به خدا سوگند ؛ به نظر من او کسي است که حضرت خضر عليه السلام نيازمند ديدار اوست. پس برگشتيم و فهميديم که جريان از چه قرار است و رفيقم به من گفت : به خدا قسم او حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه بود. 📚 بحار الأنوار ج ۱۰۰ ص ۴۴۶ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
▪️ به مناسبت شهادت امام هادی سلام الله علیه؛ » شیعه شده بود، شیعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی امام هادی سلام الله علیه. دلیلش را پرسیدند. گفت: از اصفهان آمده بودم بغداد؛ همشهری ها می دانستند آدم زبان‌داری هستم؛ مرا فرستاده بودند پیش متوکل برای عرض شکایت. پشت دربار منتظر بودم. همان وقت متوکل دستور داد امام هادی علیه السلام را بیاورند. از یکی پرسیدم کسی که احضار شده کیست؟ گفت: «امام شیعه هاست. به نظرم متوکل او را احضار کرده تا بکُشد!» لحظه ای بعد آمد. با همان نگاه اول، محبّتش به دلم افتاد. در دلم شروع کردم به دعا کردن برایش. از خدا می خواستم شرّ متوکل را از سرش کوتاه کند. به من که رسید توقف کرد؛ نگاهش را دوخت به صورتم؛ همین قدر شنیدم که فرمود: خدا دعایت را مستجاب، عمرت را طولانی و مال و بچه هایت را زیاد کند. از هیبت نگاه و کلامش به لرزه افتادم و زمین خوردم. به هوش که آمدم، مردم قصه را پرسیدند. چیزی نگفتم. به اصفهان که برگشتم زندگی ام از این رو به آن رو شد. حالا همه چیز دارم: ثروت، ده تا فرزند، هفتاد و چند سال عمر. همه‌ی اینها از برکت دعای امام زمانم است. 📚الخرائج و الجرائح، ج‏۱، ص ۳۹۲ سلام الله علیه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
به امام سلام الله علیه 🔻اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ عَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمَا السَّلامُ اِلّا اَعَنْتَنى بِهِ عَلى تَاْدِیَةِ فُرُوضِکَ وَبِرِّ اِخْوانِىَ الْمُؤْمِنینَ وَسَهِّلْ ذلِکَ لى وَاقْرُنْهُ بِالْخَیْرِ وَاَعِنّى عَلى طاعَتِکَ بِفَضْلِکَ یا رَحیمُ. خدایا، من از تو درخواست مى ‏کنم به حق ولیّت على بن محمّد (امام هادی سلام الله علیه) که مرا بر اداى واجباتت، و نیکى به برادران ایمانى‏ ام یاری نمایى، و این امور را بر من آسان گردانى و انجام آن ها را قرین خیر و خوبى فرمایى، و مرا به فضل خویش بر طاعتت کمک کنى اى مهربان. 📚مفاتیح الجنان، دعای توسل دیگر کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
💢ادله عرضه کتاب شریف کافی به محضر امام زمان ارواحنا فداه 🔻کسانی که معتقدند کتاب بر ارواحنا فداه عرضه شده است، دلایل زیر را مطرح می کنند: 👈 اول آن که زمان تالیف کتاب در عصر غیبت صغری امام زمان سلام الله علیه بوده است و شیخ کلینی هم عصر و هم مکان با نواب خاص آن بزرگوار بوده اند؛ با توجه به این که شیخ کلینی در اواخر عمر خویش در شهر بغداد می زیسته و ارتباط تنگاتنگی با نواب اربعه داشته و بسیار بعید است که کتاب کافی را به امام زمان سلام الله علیه عرضه نداشته باشد. 👈دوم آنکه ارتباط با امام زمان سلام الله علیه به وسیله رقعه ها و نامه هایی بوده است که شیعیان به وسیله چهار نایب خاص امام زمان سلام الله علیه برای آن حضرت می‌فرستادند. در این میان به پدر شیخ صدوق معاصر شیخ کلینی اشاره می‌کنند که در سال ۳۲۸ به بغداد آمد و خدمت حسین بن روح رسید و بنابر نامه‌ای که برای حضرت حجت فرستاد از ایشان تقاضای اولاد کرد. امام زمان سلام الله علیه در جواب ابن بابویه (علی بن حسین بن بابویه قمی) رقعه‌ای به این مضمون نوشت: «وصیت می‌کنم تو را ای شیخ من و معتمد من و فقیه من ابالحسن علی بن حسین قمی خداوند تو را در خشنودی اش توفیق دهد و از صلب تو اولاد صالح را قرار داد با مهربانی اش» (۱) برخی از بزرگان به این وقایع تاریخی استناد می‎کنند و بیان می‌دارند همان گونه که ابن بابویه برای درخواست فرزند از امام یاری می‌طلبند چگونه شیخ کلینی برای چنین امر مهمی از امام استمداد نطلبیده و احادیث اصول کافی را از طریق نواب اربعه بر ایشان عرضه نکرده است. 👈دلیل سوم آنکه در زمان ائمه سلام الله علیهم اجمعین علی الخصوص سه ائمه آخر مرسوم بوده است که علماء احادیث و مکتوبات خود را بر اهل بیت یا نواب ایشان عرضه می کردند تا از صحت و درستی آن مطمئن شوند چنان چه مرحوم حاجی نوری در خاتمه مستدرک الوسائل می فرماید: «عرضه نمودن کتاب بر ائمه مرسوم بوده است و در شرح حال گروهی از راویان آمده است که کتاب‌های خود را بر ائمه عرضه داشته اند.(۲) همچنین برخی از علماء مانند سید بن طاووس اعتقاد دارند که کتاب کافی بر امام زمان سلام الله علیه عرضه شده است؛ وی در کتاب کشف المحجه در این باره می‌نویسد: «محمد بن یعقوب کلینی در زمان حیات وکلای ما حضرت مهدی سلام الله علیه می زیسته‌اند، یعنی در زمان عثمان بن سعید عمروی، فرزندش ابوجعفر محمد بن عثمان، ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی و علی بن محمد سمری رحمهم الله. پس کتاب ها و روایات این شیخ بزرگوار _ یعنی محمد بن یعقوب _ در زمان وکلای یاد شده بوده؛ هنگامی که کلینی راهی برای تحقیق منقولات و تصدیق تؤلیفاتش داشته است». (۳) همچنین مرحوم محدث نوری شرح مفصلی بر نظر شیخ طاووس دارد و بیان می دارد: «پس بعید است که یکی از وکلای خاص، کتابی را که کلینی برای عمل نمودن عموم شیعیان تألیف کرده است؛ نزد او ندیده و در آن نظر نکرده باشند؛ در حالی که همه علماء و بزرگان شیعه در آن کتاب معتکف بوده اند. (۴) 📚منابع: ۱. رجال نجاشی ص ۲۶۲ ۲. مستدرک الوسائل محدث نوری ج ۳ ص۵۳۳ ۳. کشف المحجه سید بن طاووس ص ۱۵۹ ۴. مستدرک الوسائل محدث نوری ج ۳ ص۵۳۳ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
آثار و تالیفات گرانبهای بزرگان مکتب تفکیک 👇👇👇 @k_maktabtafkik
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
Zyaratname-Makhsos-Mahe-Rajab-PDF.pdf
3.39M
▫️ فایل PDF «زیارتنامه مخصوص ماه رجب» برای حاجت روایی. 📚 مصباح الزائر ص۴۹۳ 📚 مفاتیح الجنان سلام الله علیه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
Hekayat Emam Reza- Zoje Masihi_6044012716350244552.mp3
10.35M
▫️ای راهـب کلیـسا دیـگر مـــزن به نـاقـوس خاموش کن صدا را، نقاره می زند طوس عنایت عجیب سلام الله علیه و امام زمان ارواحنا فداه به یک زوج مسیحی. 📚مقدمه صحیفه رضویه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
بسم الله و بذکر ولیه 🔻🔻با عنایات امام عصر سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف در راستای و ترویج نام و یاد حضرت برنامه هایی را در فضای مجازی و خارج از فضای مجازی تدارک دیده ایم بزرگوارانی که در راستای خدمت به امام زمان سلام الله علیه حاضر به همکاری هستن به آی دی زیر👇اطلاع بدن @m_tohidi کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
بِاَبى اَنْتَ وَ اُمّى لَقَدْ عَظُمَ مُصابى بِکَ فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَ مَقامَکَ وَ اَکْرَمَنى بِکَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ و َآلِهِ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
سلام الله علیهم اجمعین 🔻تفسیر علی بن ابراهیم قمی: ابوالجارود از حضرت باقر سلام الله علیه درباره آیه «ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِهِ. » [۱] {خداوند برای هیچ مردی در درونش دو دل ننهاده است} نقل کرد که فرمود: دوست داشته باشد با این قلب و دشمن داشته باشد با همان قلب. اما ، چنان چه طلا به وسیله آتش خالص می‌شود که دیگر کدورتی در آن نیست. هر که مایل است بداند که محبت ما را دارد یا نه، پس باید قلب خود را امتحان نماید؛ اگر در قلب خود با محبت ما محبت با دشمنان ما را نیز یافت، از ما نیست و ما نیز از او نیستیم، خدا با آنها دشمن است و جبرئیل و میکائیل و خداوند دشمن کافران است. [۲] 🔻بزنطی نقل می کند: حضرت رضا سلام الله علیه به من نوشت که حضرت باقر سلام الله علیه فرموده است: هر که مایل است بین او و خدا حجابی نباشد تا به خدا نظر کند و خدا به او توجه نماید، باید دوست بدارد آل محمّد را و از دشمنان آنها بیزاری جوید و پیرو ائمه از آل محمّد باشد. وقتی چنین بود، توجه به خدا نموده و خدا نیز متوجه اوست. [۳] علامه مجلسی رحمه الله علیه: نگاه کردن به خدا کنایه از کمال معرفت است به حسب طاقت و قابلیت او و نگاه خداوند به بنده،، کنایه از کمال لطف و مرحمت است. ---------- [۱]: . احزاب / ۴ [۲]: . 📚تفسیر علی بن ابراهیم قمی: ۵۱۴ [۳]: . 📚قرب الاسناد: ۱۵۳ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻 امام صادق سلام الله علیه فرمود: پیامبرصلی الله علیه و آله هرگز با بندگان خدا بر اساس توانایی عقل خویش سخن نمی گفت [زیرا] رسول خدا فرمود: ما گروه پیامبران مأموریم که با مردم به اندازه عقلشان سخن گوییم. ---------- 📚امالی صدوق: ۳۴۱ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
▫️هرچند در تقویمهای فعلی روز ۱۵ ذی حجه به عنوان ولادت امام هادی علیه السلام ثبت شده است؛ اما در مفاتیح الجنان دعایی از وجود نازنین امام عصر علیه السلام نقل شده که نشان میدهد ولادت امام هادی علیه السلام در ماه رجب رخ داده است: «اَلّلهُمَّ اِنّي اَسْئَلْكَ بِالْمَوْلُودَيْنِ في رَجَبٍ، مُحَمَّدِ بْنِ عَليٍّ الثّاني وَابْنِهِ عَليِّ بْنِ مُحَمّدٍ الْمُنْتَجَبِ...» 💬 «خدایا از درگاه تو خواهش میکنم به حق دو مولود ماه رجب، امام جواد و فرزندش امام هادی علیهما السلام...» 🔹طبق برخی نقلها، ولادت امام هادی علیه السلام در پنجم (یا دوم) ماه رجب اتفاق افتاده است. لذا لازم است دوستداران اهلبیت علیهم السلام این روزها را هم گرامی بدارند. 📚بحارالانوار ج۵۰ ص۱۴ و ج ۵۰ ص۱۱۳ تا ۱۱۷ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 رغبتِ انسان باید رغبتِ در رسول باشد نه رغبتِ در خود. اگر رو به خودت آوردی و از او غافل شدی نمی‌توانی با او راه بروی. اگر رغبتِ به رشد خودمان و حتی رغبتِ به منافعِ معنوی خودمان، در ما شکل گرفت، این رغبت ممکن است در جایی موجب جدا شدنِ ما از امام بشود. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «رغبت بزرگ یعنی آدم فقط دنبال رشد خودش نباشد که خودش به ثواب برسد؛ رغبت بزرگ یعنی در انسان این رغبت پیدا شود که ظهور امام واقع بشود و عالم به توحید و امامت برسد و حجاب از عالَم برداشته شود. اگر این رغبت در آدم پیدا شد، اقدامات انسان هم به اندازه رغبتش بزرگ می‌شود. انسانی که رغبت می‌کند، خودش را به امام می‌رساند و حلول در آستان امام پیدا می‌کند («حلت بفنائک»). بزرگ‌ترین رغبتی که ما باید به آن برسیم و رغبت بالله است، این است که در مسیر رغبت در قرب به خدای متعال، رغبت در تحقق ولایت امام در عالم پیدا کنیم. این غیر از رغبت در این است که من خودم آدم خوبی بشوم که البته آن‌هم در جای خودش رغبت خوبی است. وقتی رغبت به خدا و رغبت به ولیّ خدا در انسان پیدا شد، انسان کنار حضرت قرار می‌گیرد و در طرح حضرت عمل می‌کند. ما اگر رغبتمان رفعت پیدا نکند نمی‌توانیم در طرح امام قرار بگیریم و کنار امام عمل بکنیم. اگر رغبت ما با رغبت امام گره خورد و یکی شد و آن رغبت‌های بزرگ در ما شکل گرفت، این رغبت‌ها ما را به امام می‌رساند و کنار امام قرار می‌گیریم و سختی‌های راه را کنار امام تحمل می‌کنیم و با امام راه را طی می‌کنیم. ولی اگر رغبت دیگری در ما شکل گرفت و توجه به خودمان، حتی توجه به منافع معنوی خودمان، داشتیم، این، ممکن است موجب جدا شدن ما از حضرت بشود. در عالم با امام راه رفتن و در طرح امام عمل کردن، وقتی ممکن می‌شود که انسان رغبتش، رغبت در رسول باشد نه رغبت در خود. اگر رو به خودت آوردی و از او غافل شدی نمی‌توانی با او راه بروی. «وَ لا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِه» یعنی شما حق ندارید میل به خودتان پیدا کنید و رویتان را از رسول برگردانید. «اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقين»؛ در عالم با حضرت راه بروید. اگر می‌خواهید با حضرت راه بروید، باید رغبت در حضرت داشته باشید نه رغبت در خودتان. اگر انسان راغب در حضرت شد، چنین رغبتی انسان را در همه سختی‌ها همراه با حضرت می‌کند.» 🌐 https://b2n.ir/t71590 ☑️ @mirbaqeri_ir