eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
2.8هزار دنبال‌کننده
70 عکس
70 ویدیو
11 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
⚖مقایسه اتباع احمد بصری با دیگر فرقه ها 🔸بنده در عمر چهل و چند ساله‌ حوزوی‌ام با خیلی از فِرق بحث کردم با «کمونیست‌»‌ها مناظره داشتم، با قطب‌های «دراویش» مناظره داشتم با «وهابی»ها بیش از دویست جلسه مناظره با مفتیان و اساتیدشان در خاک «عربستان» داشتم . 🔘ولی من بی‌محتواتر، بی‌منطق‌تر و بی‌دلیل‌تر از طرفداران «احمد اسماعیل بصری» ندیدم. 🔈بخشی از سخنرانی آیت‌الله‌حسینی قزوینی 1397/08/3 @basaer_l
🔴 نتیجه دفاع نکردن از حق معصومین علیهم‌السلام!! یکی از دوستان أمیرالمؤمنین عليه السلام را عقرب نیش نیش زد و سریعا نزد أمیرالمؤمنین عليه السلام  آمد... حضرت به او فرمود: بر اثر این نیش نمی میری برو، او رفت و پس از مدتی آمد و عرض کرد: یا أمیرالمؤمنین بر اثر آن نیش عقرب دو ماه زجر کشیدم، حضرت به او فرمود: میدانی آن عقرب چرا تو را نیش زد؟ عرض کرد خیر، حضرت فرمودند: چون یک بار در حضور تو سلمان را به خاطر دوستی ما مسخره کردند و تو هیچ نگفتی و از سلمان دفاع نکردی، این نیش عقرب بخاطر آن است. @ali_m_hoshyar 📗 مستدرک الوسائل، ج 12، ص 336 .
رجعت امام حسین علیه‌السلام چه‌زمانی خواهد بود؟ در روایتی آمده است: اَلْفَضْلُ بْنُ شَاذَانَ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ أَبِي اَلْمِقْدَامِ عَنْ جَابِرٍ اَلْجُعْفِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: وَ اَللَّهِ لَيَمْلِكَنَّ مِنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ رَجُلٌ بَعْدَ مَوْتِهِ ثَلاَثَمِائَةِ سَنَةٍ يَزْدَادُ تِسْعاً قُلْتُ مَتَى يَكُونُ ذَلِكَ قَالَ بَعْدَ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قُلْتُ وَ كَمْ يَقُومُ اَلْقَائِمُ فِي عَالَمِهِ قَالَ تِسْعَ عَشْرَةَ سَنَةً ثُمَّ يَخْرُجُ اَلْمُنْتَصِرُ فَيَطْلُبُ بِدَمِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ دِمَاءِ أَصْحَابِهِ فَيَقْتُلُ وَ يَسْبِي حَتَّى يَخْرُجَ اَلسَّفَّاحُ. جابر جعفى گفته است: از امام باقر عليه السّلام شنيدم كه مى‌فرمودند: به خدا قسم كه مردى از ما اهل بيت، بعد از مردنش زنده شده و سيصد و نه سال حكومت خواهد كرد. به حضرت عرض كردم: اين واقعه كى اتفاق مى‌افتد؟ حضرت فرمودند: بعد از قائم عليه السّلام. عرض كردم: قائم در عصر خود چه مدّت حكومت مى‌كند؟ حضرت فرمودند: نوزده سال و بعد از آن منتصر خروج كرده، خون حسين و يارانش را طلب خواهد كرد. پس قاتلان آن حضرت را مى‌كشد و اسير مى‌كند تا اين‌كه سفاح خروج مى‌كند. در این روایت، مراد از منتصر امام حسین علیه‌السلام است که با عنوان رجل منا اهل البیت آمده است ✅در روایات متعددی نام امام حسین علیه‌السلام را با منتصر تطبیق داده اند. مانند: يَا جَابِرُ وَ هَلْ تَدْرِي مَنِ اَلْمُنْتَصِرُ وَ اَلسِّفَاحُ يَا جَابِرُ اَلْمُنْتَصِرُ اَلْحُسَيْنُ وَ اَلسَّفَّاحُ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. التفسير (للعیاشی)، ج ۲، ص ۳۲۶. @ali_m_hoshyar
معرفی کارگزاران ائمه اطهار علیهم السلام با واژگان گوناگون ✍علی محمدی هوشیار ۱. وکیل و وکلاء امام هادی علیه السلام جانشینی ابوعلی بن راشد به جای علی بن حسین بن عباده ربّه را چنین مرقوم فرمود: قد اقمت ابا علی بن راشد مقام علی بن الحسین بن عبده ربّه و من قبله من وکلائی... ۲. قوّام در رجال کشّی درباره برخی وکلای امام کاظم علیه السلام که البته واقفی هم شدند آمده: مات ابوالحسن علیه‌السلام و لیس من قوّامه احد الا و عنده المال الکثیر... ۳. تولّی در الغیبة طوسی آمده است: من اخبار من کان یختص بکل امام و یتولی له الامر یعنی یوکل له الامر... ۴. صاحب در الغیبة طوسی درباره جناب محمد بن عثمان آمده: فقلت یا سیدی رجل یری بأنه صاحب الامام و وکیله ۵. طریق در الغیبة طوسی آمده: لا ترجعون الی ابی جعفر محمد بن عثمان العمری فتسالونه عن ذلک فیوضح لکم الحق فیه فانه الطریق الی صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه ۶. نیابة قطب الدین راوندی آورده است: کان عثمان بن سعید وکیل العسکری علیه‌السلام ثم نائب القائم علیه‌السلام ۷. الابواب الاربعة در الاحتجاج طبرسی آمده است: ذکر طرف مما خرج ایضا عن صاحب الزمان علیه السلام من المسائل الفقهیه و غیرها فی التوقیعات علی أیدی الابواب الاربعة و غیرهم ۸. المنصوب الیوم لهذه الطائفه در الغیبة طوسی امده است: ان تَلقی ابا جعفر و تحدث به عهدا فانه المنصوب الیوم لهذه الطائفه ۹. سفراء در بحارالانوار آمده است: و قال: ابوالفرج المظفر بن علی بن حسین الحمدانی ثقة عین و هو من سفراء الامام صاحب الزمان علیه السلام ۱۰. باب الاحتجاج طبرسی آورده است: الابواب المرضیون و السفراء الممدوحون فی حال الغیبة ۱۱. قائم مقام در إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات، توقیع ناحیه مقدسه آمده است: لیس فینا شک و لا فی من یقوم مقامنا بأمرنا... @ali_m_hoshyar
تعریف اجتهاد در کلام امام خمینی(ره): «شکی نیست در این که تفریع بر اصول، اجتهاد است و اجتهاد در عصر ما به جز همین تفریع نیست. پس مثل قول معصوم که «یقین به شک» شکسته نمیشود یک اصل است و احکامی که مجتهدین از آن استنباط میکنند تفریعات است و تفریع مانند قیاس حکم به اشباه و نظایر نیست؛ بلکه تفریع استنباط مصادیق و فروع از کبراهای کلی است» امام خمینی، الرسائل، ج۲، ص۱۲۵. @ali_m_hoshyar
اجتهاد صحابه در عصر رسول خدا(ص): «اولین بار اجتهاد در میان صحابه واقع شده است؛ مانند واقعه بنی قریظه» علی آل کاشف الغطاء، ادوار علم الفقه و اطواره، ص۱۶. پس از پایان جنگ احزاب پیامبر گرامی(ص) به اصحاب فرمودند: نباید احدی از شما نماز عصر را به جا آورد جز در بنی قریظه. گروهی از اصحاب به ظاهر امر توجه کرده و نماز عصر را در وقت ادا ترک کردند و نماز را علی رغم فوت وقت نخواندند و آن را به هنگام شب در بنی قریظه خواندند. گروه دیگری اجتهاد کردند و نماز عصر را پیش از رسیدن به آنجا در وقت ادا به جا آوردند. این گروه با توجه به معنا، از راه اجتهاد به این نتیجه رسیدند که غرض رسول خدا از آن فرمان، تسریع در رسیدن به بنی قریظه بوده است نه نهی از نماز عصر در وقت خود. بنابراین هم نماز عصر را در وقت خودش خواندند و هم به غرض رسول خدا که تسریع در رسیدن به مقصد بوده توجه کردند. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆این کلیپ را از پیروان فرقه ببینید و سپس پاسخ ما را مطالعه کنید👇 اولاً کتاب های و گمراه کننده شما از هر صلاحی برای روح و اعتقاد انسانها خطرناک تر است. قرآن کریم فرمود: وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّخِذَهَا هُزُوًا ۚ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ؛ و بعضی از مردم سخنان بیهوده را می‌خرند تا مردم را از روی نادانی، از راه خدا گمراه سازند و آیات الهی را به استهزا گیرند؛ برای آنان عذابی خوارکننده است! ثانیاً سخنان و نوع استدلال شما در خصوص اعتراض به محدودیت های تبلیغی؛ دقیقا همانند ها و ها است. آنان نیز همانند شما صحبت میکنند و میگویند: ما از روایات و قرآن استدلال می آوریم و نباید ما رو دستگیر کنند! ثالثاً شما هم از گذشته فرقه عبرت بگیرید. آنان نیز مانند شما می اندیشیدند و پس از گمراه کردن صدها شیعه، در راه دفاع از عقائد باطل علی محمد شیرازی به هلاکت رسیدند. رابعاً شما اگر اهل گفتگوی علمی بودید، دعوت های صدباره ما را اجابت می کردید و به جای مظلوم نمایی، از باورهای خود به طور علمی دفاع می کردید https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3649 نه اینکه به بهانه 👆 داشتن به صدای ما از میدان مناظره فرار کنید!! @ali_m_hoshyar
بازگشتی به گذشته درباره تطبیق علائم ظهور 🗣سال ۱۳۹۰ شهید سید حسن نصرالله در یک کنفرانس خبری ابراز کرد: نه من سید یمانی هستم نه رهبر انقلاب سیدخراسانی تطبیق علائم ظهور بر افراد باعث ایجاد تزلزل در اعتقادات مردم و جامعه می شود. من تطبیق علامات را نه صلاح می دانم و نه جایز و این به ضرر بحث عمیق مهدویت است و مورد سوء استفاده واقع می شود. 🌐https://moqawama.ir/?speech=930811 سخنرانی شهید سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، در شب تاسوعای محرم 1436  امیدوارم روزی برسد که به بساط تطبیق ها پایان دهیم @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه‌السلام فرمود: بِنَا يُبْدَأُ اَلْبَلاَءُ ثُمَّ بِكُمْ وَ بِنَا يُبْدَأُ اَلرَّخَاءُ ثُمَّ بِكُمْ - وَ اَلَّذِي يُحْلَفُ بِهِ لَيَنْتَصِرَنَّ اَللَّهُ بِكُمْ كَمَا اِنْتَصَرَ بِالْحِجَارَةِ بلاء از ما شروع مى‌شود سپس به شما مى‌رسد و آسايش نيز از ما شروع شده آنگاه بشما خواهد رسيد. سوگند به آن كس كه به او سوگند ياد مى‌شود هر آينه خداوند به دست شما پيروزى حاصل مى‌كند، چنانچه با مشتى سنگريزه (در داستان اصحاب فيل) پيروزى حاصل نمود. الأمالي (للمفید)، ج ۱، ص ۳۰۱. @ali_m_hoshyar
سایکدلیک یکی از معضلات جدید: یکی از گیاهان متداول در سایکدلیک برای درک خدا و حضور معنوی، مصرف ال اس دی است. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا هند نیست / اینجا ایران است کلاس های مراقبه و طلب شفا در تهران رفته رفته این جلسات، جای جلسات دعا و توسل را می گیرد. جلساتی که خداوندِ آن شَمن و کائنات است. محصولات این جلسات چه درکی از ارزش های دینی می توانند داشته باشند؟ @ali_m_hoshyar
🎙 علی محمدی هوشیار ۱. بایسته های فرقه شناسی https://eitaa.com/53438070/4 ➖➖➖➖➖ ۲. امکان تطبیق علائم ظهور https://eitaa.com/53438070/5 ➖➖➖➖➖ ۳. حکمرانی مهدوی https://eitaa.com/53438070/6 ➖➖➖➖➖ ۴. سلسله جلسات «الهیات اسلامی»(۷ جلسه) https://eitaa.com/53438070/8 ➖➖➖➖➖ ۵. سلسله جلسات نقد جریان احمدالحسن(۱۶ جلسه) https://eitaa.com/53438070/17 ➖➖➖➖➖ ۶. شگرد شناسی تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت https://eitaa.com/arshi_ali/47 ➖➖➖➖➖ ۷. بررسی روایات یمانی https://eitaa.com/arshi_ali/49 ➖➖➖➖➖ ۸. بررسی روایات نهی از قیام https://eitaa.com/arshi_ali/51 ➖➖➖➖➖ ۹. دوره نظامات فکری ولایت فقیه(۱۳ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/53 ➖➖➖➖➖ ۱۰. جغرافیای ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/55 ➖➖➖➖➖ ۱۱. کارگاه فرقه شناسی(۳ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/57 ➖➖➖➖➖ ۱۲. مناظره با حسین موسوی(از اتباع احمدالحسن) به تعداد ۲۱ جلسه https://eitaa.com/arshi_ali/62 ➖➖➖➖➖ ۱۳. نقد اخباریگری(پنج جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/84 ➖➖➖➖➖ ۱۴. روش شناسی جریان شناسی https://eitaa.com/arshi_ali/90 ➖➖➖➖➖ ۱۵. مروری بر فرقه های انحرافی مهدویت(چهار جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/91 ➖➖➖➖➖ ۱۶. تبیین وحدت بین مذاهب https://eitaa.com/arshi_ali/96 ➖➖➖➖➖ ۱۷. آشنایی با فرقه های فعال در ایران(۵ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/97 ➖➖➖➖➖ ۱۸. نشست علمی با موضوع: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای در معنویت های نوظهور در اسلام با تکیه بر مفهوم هویت https://eitaa.com/arshi_ali/103 ➖➖➖➖➖ ۱۹. کارگاه نقد منصور هاشمی خراسانی(۲جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/105 ➖➖➖➖➖ ۲۰. توضیح روایت بنی اسرائیل https://eitaa.com/arshi_ali/108 ➖➖➖➖➖ ۲۱. معرفی جریان احمدالحسن https://eitaa.com/arshi_ali/109 ➖➖➖➖➖ ۲۲. جامعه و حاکمیت مهدوی https://eitaa.com/arshi_ali/110 ➖➖➖➖➖ ۲۳. مرگ سرخ و سفید https://eitaa.com/arshi_ali/111 ➖➖➖➖➖ ۲۴. قوانین مناظره https://eitaa.com/arshi_ali/112 ➖➖➖➖➖ ۲۵. مفهوم شناسی تعجیل در ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/113 ➖➖➖➖➖ ۲۶. مسأله شناسی مدعیان https://eitaa.com/arshi_ali/114 ➖➖➖➖➖ ۲۷. علائم ظهور(۲ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/115 ➖➖➖➖➖ ۲۸. سید خراسانی https://eitaa.com/arshi_ali/117 ➖➖➖➖➖ ۲۹. معنا شناسی عدالت در عصر ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/119 ➖➖➖➖➖ ۳۰. جایگاه ولایت فقیه در عصر غیبت https://eitaa.com/arshi_ali/120 ➖➖➖➖➖ ۳۱. جامعه شناسی تحریف از عصر نبوی تا قیام حسینی(۲ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/121 ➖➖➖➖➖ ۳۲. تدریس کتاب من لا یحضره الفقیه(۶جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/127 ➖➖➖➖➖ ۳۳. نقد نواخباریگری (پنج شماره) https://eitaa.com/arshi_ali/134 ➖➖➖➖➖ ۳۴. پاسخ به چند سوال اعتقادی https://eitaa.com/arshi_ali/141 ➖➖➖➖➖ ۳۵. نشست علمی مهدیون https://eitaa.com/arshi_ali/147 ➖➖➖➖➖ @ali_m_hoshyar
📸 گزارش تصویری نشست علمی مساله شناسی فقهی فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی معاصر از منظر سیاسی 📆 زمان:پنجشنبه 1 آذر 1403
چند نمونه از نمادها یا نقاشی های ذهن های اعضای سایکدلیک @ali_m_hoshyar
واکنش بر اساس کلیپی در فضای مجازی اخیرا کلیپی مبنی بر رقص جنیفرلوپز در عربستان بر روی نماد کعبه منتشر شد و بسیاری از مدیران کانال ها نیز متاثر از اخبار فضای مجازی، هتک حرمت کعبه را محکوم کردند! و اکنون مشخص شده است که این کلیپ مربوط به پنج ماه گذشته و برای مراسمی در سوئد بوده است، نه عربستان! ضمن اینکه رقاص نیز کسی غیر از جنیفرلوپز بوده است... به یاد داشته باشید که بن سلمان با همه جهالت هایش، این را به خوبی می‌داند که نان و نام حکومت او در گرو کعبه مکرمه است، پس در مقام تخریب معنوی آن گامی بر نمی‌دارد. @ali_m_hoshyar
🚨📣اطلاعیه #ــــــــورے 📣همه ،بدون ،موردتایید👇 📣🔴 اولین وعالیترین کانال به و مباحث دینی در 👇 آیاشایعات علیه ایران صحت دارد❓ 🔴 واقعیت برخی مسئولین رابشناسید❌ 🔴شایعــات آب وبرق مجانی و.... 🔵ازدست ندین طلاب وکاربران مجازی 📝🔴پاسخ به همه شبهات و شایعات 📢🔴روشنگری با دلایل مستدل و مستند 👌🔴مطالب ارزنده تربیتی، مذهبی ✅موردتأیید اسلامی ونهادهااخــــــبار بروز، پاسخ به شایعات روز و دروغها❌👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: «إِنَّا وَ آلُ أَبِي سُفْيَانَ أَهْلُ بَيْتَيْنِ تَعَادَيْنَا فِي اَللَّهِ قُلْنَا صَدَقَ اَللَّهُ وَ قَالُوا كَذَبَ اَللَّهُ قَاتَلَ أَبُو سُفْيَانَ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ قَاتَلَ مُعَاوِيَةُ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَاتَلَ يَزِيدُ بْنُ مُعَاوِيَةَ اَلْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ اَلسُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ اَلْقَائِمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ؛ ما و خاندان ابوسفیان دو خاندانیم که در مورد برنامه هاى الهى با هم مخالفت داریم: ما گفته هاى پروردگار را تصدیق کرده ایم و آنها تکذیب کردند. ابوسفیان با رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم مبارزه کرد؛ و معاویه با على بن ابیطالب علیه السلام؛ و یزید با حسین بن على علیه السلام و سفیانى با امام قائم علیه السلام مبارزه خواهد کرد». معاني الأخبار ج ۱، ص ۳۴۶. @ali_m_hoshyar