این را به جوانترها میگویم، قصه دست دادن و لبخند حدادعادل را یادتان هست؟
دیدید چه رگ گردنی بیرون زده بود و غیرتی شده بودند برای انقلاب اسلامی؟
خاتمی بی آبرو است اما از خودتان بپرسید آن بزرگواران چرا الان سکوت کرده اند؟
رفقا!خیلی از این دعواها ولو با استدلالهای به ظاهر حزب اللهی، پشتش یک جنگ قدرته، همین
@ali_mahdiyan
عکس با خاتمی
🌱خبرها امروز پیش از آنکه بیان یک واقعه جزیی باشند خاصیت نمادگونگی و کنایی جدی پیدا کرده اند. اگر متوجه این نکته نباشیم در بسیاری از موارد دچار خطا خواهیم شد. عکس حدادعادل با خاتمی را یادتان هست؟ کسانی که ارتباطاتی با اهالی فتنه داشتند و از طرفی با انقلابیون هم مرتبط بودند یا انقلابیون بنا داشتند آنها را محترم بدارند، بعد از فوتشان باعث میشدند مسوولین انقلابی با پیشروان فتنه مثل خاتمی چشم در چشم شوند. از این ماجرا عکسهایی بیرون میآمد که یکی از آنها عکس حدادعادل با خاتمی بود.
🌱به محض پخش شدن این عکس یک موج تخریب جدید علیه او شکل گرفت. خوب حداد عادل هم مثل همه مسوولین دارای قوت و ضعف هست اما اصلا مساله حداد هم نبود. مساله نمادی بود که این عکس نشان میداد. حداد نماد اصولگرایی سابقه داری بود که معمولا در زمان انتخاباتها تلاش میکنند لیست واحدی را ترتیب دهند و رای انقلابیون و متدینین را جمع کنند. خاتمی هم تکلیفش روشن بود. دست دادن و لبخند این دو نفر نماد چه بود؟ اینکه اینها همه دلشان با هم است و این راه را برای کسانی باز میکرد که معمولا در این لیستهای مشترک جایی ندارند و بیرون میافتند یا دوست دارند جریان دیگری به موازات اصولگرایی و اصلاح طلبی شکل دهند. یادتان باشد برخی چهره ها کلا نمادند مثل قالیباف یا حداد عادل در اصولگرایی امروز یا خاتمی و میرحسین مثلا در فتنه و امثالهم. اگر شما جایی بگویی فلان سخن بی انصافی در حق فلانی است آن نماد را در واقع خراب میکنی و مورد غضب دوستان واقع میشوی.
🌱عکس حداد با خاتمی متاسفانه یک مزاحم داشت و او آقای محمدیان از مسوولین بیت بود که در حال لبخند زدن بود ، کاش نبود ولی چاره نبود حالا که بود باید او را هم میزدند. اما متاسفانه یا خوشبختانه ماجرای عکس آقای محمدی گلپایگانی در مراسم مرحوم صانعی در کنار خاتمی، کار را خراب میکرد. حالا نه میشد آنطور با دالام دولوم و سر و صدا آبرو ریزی کرد نه میشد چیزی نگفت. بی انصافی دوستان در صحنه سیاسی باعث آبرو ریزی شان شد. مجبور بودند همان حرفها را هم به بیت بزنند خوب نمیشد نمیچسبید ، تن صدایشان را پایین آوردند یا سوت زنان عبور کردند.
🌱من اولا با شکل گیری جریانهای جدید موازی با اصولگرایی و اصلاح طلبی در کشور موافقم. بارها هم گفتم این دو تایی ناقص اشکال اصلی اش جلوگیری از مردمسالاری است. ما باید جریانهای خالص تر و صریح تر بسازیم. اما باید یاد بگیریم سبک کار سیاسی انقلابی را از بی انصافی و بی اخلاقی ها به سبک غربی جدا کنیم. حتی اگر بگویید خندیدن یا دست دادن حداد عادل یا محمدی گلپایگانی اشتباه بوده خودتان هم میدانید که این حجم از تقابل با آنها به این بهانه غیر عادی است. ما اشکالات روشن تری را میتوانیم بیان کنیم مثل سکوتهای عجیب و غریب در اغتشاشات مثل عدم ورود جدیشان در جهاد تبیین، مثل عدم پاسخگویی هایشان و عدم حضورشان بین جوانان ، مثل عدم تلاش برای حضور مردم در صحنه، مثل نبودنشان وقتی در قدرت نیستند و هزار و یک خطای دیگر. اما بی انصاف نباشیم. بی اخلاق نباشیم.
🌱خدا رحمت کند حاج قاسم عزیز را، رفتارهای سیاسی اش را خیلی ها نمیفهمیدند چرا؟ چون به ما یاد داده اند که باید از دریچه تنگ جنگ داخلی قدرت تحلیل کنی. او اینگونه نبود هم صریح بود هم خلوص گفتمانی بیشتری داشت اما در قالبهای مسخره جنگ قدرت هم جا نمیشد. با لاریجانی رفیق بود با ظریف رفیق بود با هاشمی رفیق بود آن نامه عجیب و غریب و مهم راهبردی چند خطی را به روحانی نوشت که برخی دوستان به او کنایه زدند. اینگونه بود که عده ای حتی بعد شهادتش و اذعان رهبری به هوش و شجاعت سیاسی او گفتند که فلانی را الگوی عدالتخواهی و آرمانجویی نمیدانیم. چرا؟ چون این بازی مسخره پرسپولیس استقلالی که انصاف و فهم را از ما گرفته، بهم میزد.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست
🚩 جامعه امام حسینی یک دستش در دست اوست و دست دیگرش در دست دیگران
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
#محرم_۱۴۴۵
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #فیض_منبر
5⃣ قسمت پنجم: حلقههای میانی
▫️ حجتالاسلام علی مهدیان
#محرم_۱۴۴۵
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
شب پنجم-حجت الاسلام مهدیان.pdf
1.03M
▫️ #جزوه سخنرانی شب پنجم #محرم_۱۴۴۵
📜 مدت زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 هیئت از نگاه مخاطبین
▫ حاج آقا غلامی
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #فیض_منبر
6⃣ قسمت ششم: جامعه حسینی؛ جامعه زنده
▫️ حجتالاسلام علی مهدیان
#محرم_۱۴۴۵
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست
🚩 حضرت امام بجز روضه اباعبدالله دو جای دیگه گریه کردن...
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
#محرم_۱۴۴۵
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 دینم رو کاملا مدیون زینب ام ...
🎤 کربلایی هادی خادمحسینی
#محرم_۱۴۴۵
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
@fadaeyan_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زینب من مدافع حرم باش
مراقب چادر دخترم باش
نیفتد از سر چادر و معجر، الله اکبر الله اکبر
@ali_mahdiyan
گریه بر شهید
مقام سید الشهدایی را دست کم نباید گرفت. آقایی همه شهیدهای تاریخ است. این آقایی هم یک امر قراردادی و من باب تعارف نیست یک واقعیت است. یک حقیقت است. هر کدام از امامان ما یک وجه از وجود پیامبر اکرم ص که بالاترین و برترین جایگاه را در عالم دارا است، به نمایش میکشد و امام حسین ع به نمایش کشیده است وصف سید الشهدایی پیامبر اکرم ص را. به تعبیر قرآن
«فکیف اذا جئنا من کل امه بشهید و جئنا بک علی هؤلاء شهیدا»
میخواهید بدانید شهادت یعنی چه؟ شهادت دادن های متداول را ببینید شخصی که شهادت میدهد، مساله ای را که در حضورش رخ داده ، اعلام میکند. شهید احاطه و علم شهودی دارد به آنچه میگوید و البته با همه وجود اعلامش میکند. شهید همه هویت امت را در خود دارد داشته هایشان را و از همه نیز جلوتر و برتر است لذا با همه وجودش هم داشته ها و هم نداشته های امت را اعلام میکند. تا کنون در مقابل یک انسان وارسته بوده اید؟ یا یک عالم؟ وقتی با او سخن میگویید هم داشته ها و دانسته هایتان و هم ضعفهایتان را متوجه میشوید.
شهید به این دلیل شاخص است، الگو است، جلو دار است و دستگیر است. اما برای یک امت. او گسترده میشود به قول امام خمینی درباره شهید بهشتی میفرمود او خود یک امت بود. بهشتی شهید بود و گسترش داشت و همه امت در وجودش جمع بود. یا رهبری درباره حاج قاسم گفت او هویت ایران را در خود جمع داشت او شهید ایران بود و البته شهید کل جهان اسلام. شهید امت اسلام بود.
حالا سیدالشهدا کیست؟ او به اندازه کل تاریخ بسط دارد از ابتدا که حبرییل برای آدم داستان او را گفت تا انتها که ندای ان جدی الحسین را امام عصر عج سر میدهد. او جلودار است. الگو است. دستگیر است.
اشک بر او و بر مصائب او باعث میشود به این واقعیت متصل شویم، آنگاه به او نزدیک شویم و در نهایت یک امت شهید شکل بگیرد. امتی اهل قیام و انقلاب، بلکه بالاتر اهل حفظ قیام یعنی اهل مقاومت.
«و کذالک جعلناکم امه وسطا لتکونوا شهداء علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا»
این چنین نور الهی فراگیر میشود. و اینگونه جملات حاج قاسم عزیز تفسیر میشود که فرمود «ما ملت امام حسینیم ، ما ملت شهادتیم»
اشک بر سید الشهدا، این چنین عالم را زنده خواهد کرد و صلای لبیک یا حسین را که امروز نه فقط ایران بلکه کل جبهه جهانی مقاومت را فراگرفته ، عالم گیر میکند.
امام صادق ع فرمود به زیارت هم بروید و یکدیگر را ملاقات کنید و ارتباطات ولایی را شکل دهید «متحابین فی الله» باشید و اندیشه ما و راهبرد و مکتب ما را گفتمان کنید«تذاکروا امرنا» که چه شود؟ «احیوا امرنا» این اندیشه و راهبرد و مکتب زنده شود. بعد میفرماید ولو در این جلسات اندازه بال مگس چشمانتان خیس شود. اشک حول سیدالشهدا این چنین اسلام را زنده میکند. چون آقای شهیدان یعنی آقایی که الگو بودن پیامبر ص را نشان داده است به عالم. او انسان موحدی را که درگیر با همه طاغوت ها است و مردم را بر میخیزاند «لاصلاح امه جدی» را به تصویر میکشد.
اینگونه است که «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»
@ali_mahdiyan
May 11
علم در دست و مشک آب بر دوش
که هم سردار و هم سقاست عباس
نمیدانم چرا این شعر را که در کتیبه دیدم دلم کنده شد
هم آرام کننده قلب امام و هم آرام کننده دل امت
هم یاری کننده امام و هم یاری کننده امت
هم پرچمدار و جلودار و هم متوجه پشت سر و خیمه ها
هم شدید با دشمنان و هم مهربان با جامعه
او کاشف الکرب است
@ali_mahdiyan
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
شب هفتم- حجت الاسلام مهدیان.pdf
1.07M
▫️ #جزوه سخنرانی شب هفتم #محرم_۱۴۴۵
📜 مدت زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #فیض_منبر
7⃣ قسمت هفتم: امت مجاهد
▫️ حجتالاسلام علی مهدیان
#محرم_۱۴۴۵
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #فیض_منبر
8⃣ قسمت هشتم: مسئولیتپذیری
▫️ حجتالاسلام علی مهدیان
#محرم_۱۴۴۵
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
⚫️اگر زینبی روایت نکنیم...
1⃣یکم. هرجا جنگ فیزیکی بوده، پیش از آن جنگ روایت ها شکل گرفته است. آمریکا به عراق حمله کرد؛ به بهانه نابودی سلاح کشتارجمعی. به افغانستان حمله کرد به بهانه 11 سپتامبر. صدام به ایران حمله کرد به بهانه نقض یک توافقنامه بین المللی.
بهانه یعنی چی؟ یعنی روایتی از واقعیت که بتواند افکار عمومی را مجاب کند که این هجمه فیزیکی مشروع است.
کربلا نیز همین بود...
2⃣دوم. زمانه ای را که کربلا ساخت مرور کنید...
شهادت امام حسن و نقض صلح نامه و سب امیرالمومنین و جلوگیری از تفسیرقرآن و ترویج عقاید دروغین مثل جبر و بدعت های آشکار و نصب منافقین در پست های کلیدی و در انتها تلاش برای بیعت گرفتن از تک تک مسلمانان تا همه زشتی ها را رسمیت ببخشد.
معاویه همه ابزارهای جنگ روانی را بکار بست؛ از تطمیع تا تهدید و تحمیق تا سفیدنمایی خود تا خوارانگاری اهل بیت تا شعارهای دروغین تا شایعه ها و ...
به بخش هائی از ادبیات نامه معاویه توجه کنید که چطور برای تحمیق دیگران به سیدالشهدا می نویسد: "تقوا پیشه کن و با خویشاوندان خود جنگ نکن...از تو انتظار نداشتم چنین کنی. ...تو داری نقص عهد می کنی. ...خود را خوار نکن"
خلاصه اقدامات روانی معاویه وارونه نمائی حقایق بود. چنان تصویری از امیرالمومنین ساخته بود که مردم از فرزندانش نیز کینه گرفتند... تا عاشورا رقم خورد...
3⃣سوم. خطبه منا را ببینید...
خطبه سیدالشهدا دو سال قبل از عاشورا. حضرت در آنجا در میان 700 نفر از صحابه و تابعین سخن گفتند. 2 بند در این خطبه می درخشد. یکی شناساندن ماهیت انحرافی بنی امیه و دیگر انذار و هشدار به علما و خواص. فرمودند چرا مقابل ظلم ها ساکتید؟ بانی ظلم به ضعفا شمائید...شمایی که امربه معروف و نهی از منکر نمی کنید...
4⃣چهارم. مخاطبان جنگ روانی معاویه را ببینید...
مردم کوفه و شام. اما ایندو متفاوت بودند. مردم شام به شدت دنیاگرا و جاهل و بی قید. اما مردم کوفه نه. مردم کوفه ظاهرا اهل دین بودند اما بی طرف. جامعه ای نیم بند که می خواستند نه با باطل باشند و نه حق. به تعبیر امروزی ها مذهبی سکولار و صورتی و عافیت اندیش و محافظه کار.
5⃣پنجم. شد آنچه نباید می شد...اما همچنان جنگ روایت ها.
خلاصه تقابل رسانه ای ابن زیاد و یزید مقابل اسرا چنین بود: شکست خوردید و این شکست یعنی مغضوب خدائید. خواستند بگویند قلت و مصائب بر حسینیان نشانه باطل بودن و فتوحات ظاهری یزیدیان نشانه حق بودن است.
این دست اقدامات برای تان امروزی نیست؟ بماند. اما ما رایت الا جمیلا مقابل همین دسیسه بود. نفرمود زیبایی دیدم. فرمود جز زیبایی ندیدم. یعنی همه این بلاها و مصائب برای ما جز پیروزی نبود و چنان شرح داد که در تاریخ بماند و دست به دست شود تا امروز...آن حسینی را که دشمن کشت پیش چشم دوست/ چشم دشمن کور اینک عالمی مجنون اوست
سبک روشنگری حضرت زینب و امام سجاد در دو شهر کوفه و شام و در مجالس یزید و ابن زیاد متفاوت بود. در کوفه هشداردهنده تا از خواب غفلت بیدار شوند و اما در شام آگاهی دهنده تا حجاب خرافات و جهل ها برداشته شود؛ این نیز مهمترین درس جنگ روایت ها یعنی مخاطب شناسی است.
در هردو مجلس عده ای می گریستند. اما در کوفه جماعتی کمر به جبران بستند و در مجلس یزید گروهی جدا شدند و مجلس ختم و عزا گرفتند ...و اینطور شد که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.
6⃣ششم و در نهایت. و اگر زینبی روایت نکنیم...
در جنگ روایت ها شکست بخوریم باز هم خون ها ریخته می شود. خون عجمیان ها و آرمان ها و رضازاده ها و زینال زاده ها ثمره تسلط موقت روایت دشمن در فضای مجازی بود. برخی مسخ شدند و خون بهترین ها را ریختند.
و اما غلبه دشمن در جنگ روایت ها آنجا شکل می گیرد که اهل خرد و علما و خواص سکوت کنند. ببینند و بگذرند. خطبه منا خاطرتان هست؟ همان. اینجاست که در مارپیچ سکوت خواص، اوباش بپا می خیزند و تلقی قدرت و تسلط برای جبهه باطل می سازند و دو جماعت جاهل(غرب زده و شامی مسلک) و جماعت وسط باز(حزب اللهی سکولار و کوفی صفت) نیز همراهی می کنند. اینجاست که خون ها ریخته می شود. خون بهترین ها. حتی خون انسان کامل. چه بخواهیم و نخواهیم.
لب کلام؛
هرکس هرجا هست قیام کند. قیام امروز روایت حق است و منحصر به رسانه ها و منبری ها نیست. جنگ روایت ها جنگ توده هاست. هرکس هرجا نشسته، بایستد...واگرنه عاشوراها رقم می خورد. پایان پیام.
همشهری
@mahdian_mohsen
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست
🚩 مغضوب علیهم و الضالین مقابل امت وسط به هم دست میدن...
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
#محرم_۱۴۴۵
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #فیض_منبر
9⃣ قسمت نهم: مسئلهای بنام دشمن!
▫️ حجتالاسلام علی مهدیان
#محرم_۱۴۴۵
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
"طلبگی از همه تخصص های موجود، تأثیرش بیشتر است"(رهبر انقلاب)
📌 با توجه به حضور طلاب در تبلیغ
ثبت نام#تمدید شد.
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
اولین اردوی سالیانه "مثل خمینی"
•هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب•
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
۱۵ الی ۲۰ مرداد ماه
قم، مدرسه علمیه سجادیهی دستجرد
مهلت ثبت نام: تا ۱۰ مردادماه
👈برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید👉
📱جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی @mesle_komeini در ارتباط باشید.
╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮
@ahd_ba_khomeini
╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
ویرایش جامعه در روزهای عزا
روز هشتم محرم با جمعی از دوستان هیات رفتیم به منزل یکی از شهدای محله، «شهید مسعود حاجی زاده». شهید مفقود الاثری که سرباز ارتش بود و شهید شده بود. توی اتاقی که تخت مادر شهید بود، سه تا عکس شهید به دیوارها خورده بود. گفتیم مادر از پسرت بگو. میگفت پسرم آرام بود، سر به زیر بود، عقد کرده بود که شهید شد. اینها را گفت اما شروع کرد درباره روضه ماهیانه اش سخن گفتن. نگران روضه خانگی بود. در خانه تک تک همسایه ها میرفت و در میزد و دعوتشان میکرد. هر ماه. خودش.
بعد گفت آن پسر دیگرم صحبت کند، برادر شهید. او هم شروع کرد طرح های خود را درباره آسان شدن ازدواج جوانان محله بیان کردن.
خیلی ها منتظر بودند چیزی از این خانواده بیاموزند، اما به رفقا گفتم این خانه همه اش مسوولیت است. همه اش بر پا کردن غیرت است. همه اش دلسوزی برای مردم است.
بچه ها تایید میکردند.
اتصال به شهدا ، اتصال به یک زندگی است. زندگی که میتواند یک محله را یک شهر را یک جامعه را و همه عالم را ویرایش کند.
نقشه های دشمنان را در این ایام دیدید؟
برخی سعی میکردند مداحی ها و روضه ها را تطبیق کنند بر قاتلین و منافقین و اراذلی که زندگی را جهنم کرده بودند بر این مردم. چرا؟ برای آنکه باز هم همه ما را به جان هم بیندازند.
برخی روضه و مداحی و هیات را مسخره میکردند تا مردم عصبانی شوند و به جان هم بیفتند.
برخی سعی میکردند از گوشه و کنار اختلافات و درگیری ها را برجسته کنند تا مردم به جان هم بیفتند.
برخی سعی کردند یک عده را ترغیب کنند به بی حیایی و بی حجابی و با ظاهری توهین آمیز در هیاتها حاضر شدن، تا مردم عصبانی شوند.
اما هیچ یک اثر نداشت. این تاثیر ارتباط با شهدا و سیدالشهدا است. آنها زندگی را پر از آرامش و وحدت و حرکت میکنند. مثل آب گوارایی که کف های روی آب را میبرد با خود و نابود میکند.
أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَابِيًا ۚ وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ ۚ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ ۚ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً ۖ وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ ۚ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ
خدا از آسمان، بارانی میفرستد و رودهایی کوچک و بزرگ روان میشوند و سیلابها کفِ پُفکرده همراه خود میآورند. روی موادی هم که در کورهها برای ساخت زیور یا ابزار ذوب میکنند، کفی مثل کف سیلاب جمع میشود. خدا حق و باطل را به آب و فلز و کفِشان تشبیه میکند: آخرسر، باطل محو میشود، عین آن کفها! اما حق که مثل آب و فلز برای مردم سودمند است، در زمین باقی میمانَد. بله، خدا چنین نکتههای سودمندی میآورد.
رابطه با سیدالشهدا اینگونه زندگی را زیر و رو میکند. خانواده های شهدایمان را ببینیم آنها الگویند. منزلشان پر از نشاط است پر از آرامش. اتصال به سید الشهدا و همه شهدای حول او یعنی ارواح الذی حلت بفنائه، چنین اثری دارد.
فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
از پاداشی که خدا از سرِ بزرگواری به آنان داده است، خوشحالاند و دربارۀ همرزمانشان که هنوز به آنان نپیوستهاند، اینطور مژده میگیرند: نه ترسی بر آنان غلبه میکند و نه غصه میخورند.
اتصال به شهدا و سید الشهدا، انسجام اجتماعی را شدیدتر میکند. کسانی که جلودار جامعه دینی و جبهه حقند اینگونه مدد میدهند به وحدت جامعه
وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا ۖ فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ ۚ أَيْنَ مَا تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعًا ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
هر گروهی بههرحال، قبلهای دارد که بهطرف آن رو میکند؛ پس بیشتر از این، دربارۀ تغییر قبله بحث نکنید و بهجایش در کارهای خوب از همدیگر سبقت بگیرید! که هر کجا هستید و هر کسی باشید، خدا برای روز قیامت احضارتان میکند. آخر، خدا از عهدۀ هر کاری برمیآید.
این محرم است که اینگونه عمق جانمان را تا صحنه جامعه را ویرایش میکند.
همشهری
@ali_mahdiyan
درباره كشف حجاب12
خاتمي و دوستانش متن جالب توجهي را درباره حجاب و حكومت نوشته اند. يكي از فوايد اين بحث حكومت و حجاب اين است كه خيلي از انديشه ها را ميتوان ارزيابي و بررسي كرد و بر شاخص مكتب امام به آنها پرداخت.
خاتمي در جايي بيان كرده كه «حكومت بايد با مقوله مخالفت اكثريت با حجاب اجباري كنار بيايد.» سوال من اين است كه با «عقيده اكثريت به حجاب» چه بايد كرد؟ در تمام نظر سنجي ها جمعيت بالاي هشتاد درصد معتقد به حجاب و پوشش بر اساس عقيده به دين هستند. خاتمي و دوستانش در متني كه نوشته اند اذعان كرده اند كه حكم حجاب اجماعي و اتفاقي در فريقين است و البته ميدانند كه مردم ايران معتقد به دين هستند و حفظ آن را ميخواهند. خوب چه بايد كرد؟ خاتمي معتقد است اين خواست عمومي مردم را بايد كنار گذاشت به دليل تشخيص غیر تخصصیشان. اين يعني چي؟ اين يعني عدول از مردمسالاري _كه مراجعه به نخبگان و متخصصين در آن مرجع تشخيص امور تخصصي هستند_ به نظریه عوام سالاری.
خاتمي در همان مقدمه خود از اصطلاح «نفع عمومي» با يك چرخش قلم به اصطلاح «احساس نفع عمومي» تغيير موضع ميدهد. يعني در دو جمله پشت سر هم از دو اصطلاح استفاده ميكند.اين دو با يكديگر خيلي تفاوت ميكنند. اولي مراجعه به متخصصين و عقلانيت جامعه را ضروري ميداند و دومي مراجعه به حال عمومي عوام خصوصا اگر در خدمت رسانه هاي ذائقه ساز باشند. اين يعني حتي عوام سالاري هم نه بلكه يك قدم عقب تر شيطان سالاري.
خاتمي و دوستانش را در فتنه هشتاد و هشت البته آزموده بوديم آنجا كه شعار قانون و راي مردم و آزادي شان را به تمسخر گرفتند با اغتشاش اجتماعي و فشار به حكومت براي ابطال راي عمومي و عمل به خلاف قانون اساسي و اجبار مردم.
اما در اين متن ميتوان پنهانكاري اين جريان را كه البته ملهم از جريان جهاني دروغ و نفاق است مشاهده كرد. جريان ليبراليسم ذاتا دروغ است و سر از استبداد به بدترين شكل خود در مياورد منطقا و عملا و تجربيا. جريان دموكراسي غربي هم همينطور. و خاتمي بارها خود به صراحت اعلام كرده است كه او مردمسالاري را از غرب آموخته است نه از دين.
در متني كه اين جريان نوشته است در پاسخ به اين نكته كه حد يقف مقوله پوشش كجا است؟ ميگويد كلا ورود حكومت در پوشش غلط است و اين مساله بايد با گفتگو حل و فصل شود. اين يعني به جاي حكومت و قانون و عقلانيت، آنانكه در بستر جامعه قدرت بيشتري دارند بتوانند جامعه را تحت تاثير قرار دهند و باز هم او قدرت رسانه غربي را به رخ ميكشد.
در جايي متن به صراحت ميگويد مردم از آن اهداف و آرزوهاي خود دست برداشته اند. اين يعني شعارهاي آزادي و استقلال و عدالت و اسلام و مردمسالاري را مردم كنار گذاشته اند. اين فهم اين جريان از مردم خودشان است. به همين دليل باز در این متن معتقدند اغتشاشات پاييز گذشته نماد مردم ايران است.
تحليلهاي ديني اين جريان البته بسيار نحيف است. استفاده از مقوله تزاحم در اين جا بدون بحث از اثبات «عدم مندوحه» يعني اثبات عدم امكان جمع احكام، و همينطور بحث از حرمت سياسي و سيطره اراده دشمن و امثالهم كه حكومت بر بسياري از قوانين جزئي شرعي دارد، نشان ميدهد اين متن قوت علمي كافي را در تحليل از زاويه شرعي را ندارد. همينطور قاعده فقهي حرمت تنفير كه فقهاي ما بر بستر هدايت جامعه قرار ميدهند و ميفهمند نه در خدمت جريان كفر و شرك در عالم كه براي عموم مردم ذائقه سازي ميكنند نيز شاهد ديگري است بر ضعف استدلالهاي فقهي و شرعي متن اين جماعت. اما يك نكته را نشان ميدهد و آن اينكه اين جريان از همه امكان خود استفاده ميكنند تا اراده اقليت داخلي و مستكبرين خارجي را بر اراده و عقيده و هويت عموم مردم ايران چيره كنند.
@ali_mahdiyan