eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
368 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
چه زمانی «روح از تن آواز رفت»؟ 🌱‏دیدن ظاهر زیبایی و چشم بستن به باطن آن ظاهر بینی است. باطن هنر، اراده هنرمند است. اراده هنرمند باعث میشود محصول هنری، ابزاری باشد در دست او. مار خوش خط و خال زیبا است ولی خطرناک. 🌱‏چه بسا کسانی که بهترین فرم و بهترین محتوا را نیز انتخاب میکنند اما کارکرد و نتیجه فعلشان پر کردن پازل دشمن باشد و خراب کردن حرکت جبهه حق. به نیزه کردن قرآن با شعار وحدت نه به لحاظ فرم اشکال داشت و نه محتوا. مشکل اراده پشت آن بود. 🌱‏هنرمند و اهل علم و اهل ورزش حداقل اگر پیوستگی اش را با جبهه حق حفظ کند. حداقل هنرش تقویت حداقلی جبهه حق میکند. اما اگر همین هنر و علم و ورزش در خدمت جبهه باطل قرار بگیرد، اوستاد اوستادان هم باشی ول معطلی. بل هم اضل. 🌱‏ظاهرگرا نباشیم. عثمان که غصب خلافت کرده بود روز عید غدیر مرد. پس روز مرگ علت قداست نیست. هارون الرشید کنار امام رضا دفن است پس مکان قبر دلیل قداست نیست. فرح پهلوی هم دم از تمدن اسلامی میزد. معاویه شعر در مدح علی ع میسرود. لشکر عمر سعد نماز میخواند. پس فرم و محتوا دلیل قداست نیست 🌱‏هنرمند اگر سنتی بخواند یا پاپ بخواند یا رپ بخواند، شعر سنتی بخواند یا عرفانی یا حماسی. تعداد زیادی مخاطب و طرفدار داشته باشد یا کم. صدایش شش دانگ باشد یا نیم دانگ، اگر اراده اش در خدمت جبهه حق نباشد «روح در تن آوازش نیست» اتصالش را با جبهه حق به هم بزند، «روح در تن آوازش نیست» 🌱‏هنرمندی که فرح پهلوی به نعش او امید ببندد، فلان دروغگوی بی قانون ضد مردم به او امید ببندد، رسما خودش را بی ربط به حاکمیت شما قلمداد کند، بزرگترین فتنه را مدد کند و ناگهان سیاسی ترین اشعارش را برای جبهه مقابل بخواند، هنر مند نبوده. هنرش زیبا نیست. خوشتان میاید یا نه. 🌱‏حالا که او مرده. خدا رحمتش کند. اما من متاسفم از کسانی که به نام او هنر را از روح خودش خارج میکنند. خیال میکنند شعر عارفانه و موسیقی سنتی اوج تمدن اسلامی است. هنوز نمیدانند هنر بنا است حرکت ایجاد کند و آن فرم و محتوایی را عشق است که انقلاب در جان انسانها بیافریند نه مخدر باشد. 🌱‏اشعار و موسیقی ها اگر به نام عرفان انسان ها را اخته کنند، مار خوش خط و خالند. حداقل اگر در خدمت جبهه حق نیستند لااقل پیوستگی خود را با جبهه حق به هم نزنند. جبهه حق چیست؟ نظام امام و امت. @ali_mahdiyan
شاید یا قطعا سه توییت درباره نقل قولهای شیخ محمدشجاعی از صحیفه امام 🌱‏خدا نگذره از کسایی که نگذاشتند مردم ما حرفهای امام را بشنوند. نگذاشتند حرفهای امام توضیح داده بشه که الان با شنیدن چند جمله اش اینطور جوانها تعجب کنند. جالب است که حرفهای امام و رهبری در این جامعه سانسور میشه توسط خود ما آرمانجویان.... 🌱‏وقتی یک عالم عارف حکیم فقیه میاد روی منبر عمومی برای کل مردم کشور میگه شاید اینطور باشه .... این «شاید» اهل علم روی منبر از هزار «باید» بوقچی های رسانه ای، قطعی تره. وقتی خمینی روی منبر عمومی میگه «شاید» ، یعنی باید این «شاید» رو هم بشنوند. به دردشان میخورد. 🌱‏مشکل حضرات از گیر دادن به جملات امام خمینی این نیست که گفت «شاید» یا نگفت «قطعا» مشکل اصل، محتوای سخن امام است. چون اگر این دو سخن امام را مردم بشنوند و بفهمند منطقش را آن وقت به پروژه تحریف انقلاب و ناامیدسازی عمومی و خودحقیر پنداریشون ضربه میخوره. مشکل اینه... @ali_mahdiyan
این کتاب را از دست ندهید. حاصل چهل سال اندیشه و تدریس نهج البلاغه استاد بزرگوار اخلاق شیخ علی رهبر کسی که در گمنامی چهل سال است مشغول تربیت دانشجویان فنی و مهندسی در دانشگاه صنعتی اصفهان است. بیان معنوی و نورانی او و نکته سنجی ها و دستگیری های او باعث شده حتی مخالفینش نیز از او به بزرگی یاد کنند. در دوران دانشجویی ام از خیلی از مخالفین حتی میشنیدم که میگفتند در بین اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان، این شیخ اهل فضل، حرفهایش قابل تامل است. اما وقتی به او نزدیکتر شدم تحت تاثیر روح لطیف و معنوی اش چنان مجذوب شدم که هنوز هم شیفته او هستم. حالا این استاد نهج البلاغه امیرالمومنین معتقد است حاصل عمر خود را در این مجموعه کتاب پنج جلدی که جلد اولش چاپ شده ارائه کرده است. @ali_mahdiyan
🔰جایگاه «» در سخنان امام🔰 📝نقل سخنان حضرت امام در اين چند روزه مورد واكنشهاي زيادي بوده است؛ برخي با استناد به اينكه امام لفظ «شايد» و «احتمال» را به كار برده است خواسته اند اين تفسير امام را قبول نكنند و يا اينكه آن را در حد همين احتمال دنبال كنند و نه بيشتر. 📝اما حقيقت اين است كه اگر به منظومه فكري و ادبياتی حضرت امام كمي نزديك شده باشيم و حداقل كتب ايشان را ديده باشيم، راز اشتباه اين تحليل مشخص مي گردد. 📝امام در تفسير ايات و روايات مشي عرفاني دارد و در اين مشي امام مقيد است كه برداشت هاي خود را به صورت احتمالي مطرح كند و این بخاطر نهایت احتیاط حضرت امام در برخورد با حقایق قرآنی و روایی است که نمی خواهد تعیین تکلیف جزمی کرده باشد که اگر مرتبه بالاتری از فهم این حقایق پیدا شد، راه فهم بسته نباشد؛ 📝لیکن باید توجه داشت برای یک حکیم که روی حرفهایش دقت دارد، اين به اين معنا نيست كه اين احتمال فقط يك احتمال است و از کنار آن رد بشویم و برویم، بلكه در مقابل قول جزميِ قطعي، احتمال است اما در حد خودش آن قدر وزن دارد كه مورد توجه ایشان قرار گرفته است و حتی گاهي بر اساس همين احتمالات فتوا و حکم شرعی مي دهد چنانچه كه در مورد اينكه بسم الله هر سوره متعلق به آن سوره است بر اساس همين احتمالي كه مي دهند حكم داده اند که در نماز باید به نیت همان سوره بسم الله بگوییم و گرنه باطل است(تفسير سوره حمد ص 18) 📝حضرت امام در كتاب آداب الصلوه ، در برداشت از آيات و روايات بيش از 20 احتمال را داده اند و هر كدام را به صورت مفصل توصيح داده اند و حتي دستورات ويژه اخلاقي و عرفاني را بر اساس آن احتمالات به مخاطب توصيه كرده اند و خود عمل نموده اند؛ پس اين احتمالات متخصص يك فن غير از احتمالات نيشقولي ديگران است؛ گاهي نيز امام چند احتمال مي دهند و همه احتمالات را قبول مي كنند. 📝نكته در اينجاست كه گاهي يك مطلب داراي مصاديق متعدد و گاه در طول هم مي باشد و حضرت ا مام براي اينكه در اين مصداق محتمل، توقف نشود و مصاديق بالاتر مورد انكار واقع نگردد، به صورت احتمال مطرح مي كنند. چرا كه حضرت امام در مورد تفسير قران و روايات خاص، معتقدند اينها داراي مصاديق جامعتر و بالاتر هستند و آنچه كه به آن رسيده اند را به صورت احتمال مطرح مي كنند كه مبادا خواننده در اين احتمال متوقف شود : ✅ «و احاطه به جميع آنها و به تفسير حقيقى قرآن، كه كلام جامع الهى است، از طوق امثال نويسنده خارج است(إنَّما يَعْرِفُ الْقُرآنَ مَنْ خُوطِبَ بِه)و آنچه ذكر شد على سبيل الاحتمال‏ بود. و اللَّه الهادى.»(سوره حمدص 12) 📝حضرت امام در انتهای کتاب آداب الصلوه راز این احتمال گویی را چنین بیان می کنند: ✅«و ممكن است بعضى غفلت از حقيقت حال كنند، و چون از معارف قرآنيّه و دقايق سنن الهيّه بى‏خبرند، بعضى از مطالب اين رساله را تفسير به رأى گمان كنند. و اين خطاى محض و افتراى فاحش است، زيرا كه: 1️⃣اولا، اين معارف و لطائف همه از قرآن شريف و احاديث شريفه مستفاد، و شواهد سمعيّه بر آنها هست، چنانچه بعضى از آنها در خلال مباحث مذكور، و بيشتر آنها براى اختصار مذكور نگرديد. 2️⃣و ثانيا، همه يا اكثر آنها موافق براهين عقليّه يا عرفانيّه مى‏باشد، و چنين امرى تفسير به رأى نخواهد شد. 3️⃣و ثالثا، غالبا مطالبى كه ما ذكر كرديم يا در بيان آيات شريفه ذكر مى‏كنيم، از قبيل بيان مصاديق مفاهيم است. و بيان مصداق و مراتب حقايق مربوط به تفسير نيست تا آن كه تفسير به رأى باشد. 4️⃣و رابعا، بعد از همه مراحل، ما براى در دين- با آن كه جاى آن نبود- در مطالب غير ضرورى على سبيل الاحتمال‏ و بيان احد محتملات، مطالب را بيان كرديم»(تفسیر سوره حمد190) 📝خلاصه اينكه امام اولا احتمال را در مقام تطبيق مصاديق و مراتب حقايق به كار مي برند چرا كه مي تواند مصاديق و مراتب بالاتر هم محتمل باشد و هر دو هم درست باشند. ثانيا روحيه به شدت محتاطانه امام در امور ديني، باعث مي شود كه حتي مطالب در حد يقين را به صورت احتمال بيان كنند. و ثالثا امامي كه ميتواند احتمالات متعدد ديگر بدهد و در مسائل ديگر صحبت كند احتمالاتش به راحتي قابل كنارگذاشتن نيست.«ظنّ العاقل أصحّ من يقين الجاهل‏»(غرر الحکم ص439) @m_shaban
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وحید جلیلی و مقایسه کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» با کتاب «عصر حیرت» مهدی نصیری مساله بیماری روانی بخشی از بدنه حزب اللهی مقتل شهدای حزب جمهوری @ali_mahdiyan
استدلال های پشتیبان این جمله را در کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» ببینید. @ali_mahdiyan
وحدت و مبارزه ⚡️مساله وحدت و جنگ در اندیشه حضرت امام چگونه است؟ مرز جبهه حق و باطل را چه نکته ای تعریف میکند؟ مسلمان بودن و کافر بودن؟ پس چرا امام میگوید ان شاء الله استکبار را شکست میدهیم و با بوداییان برادرانه زندگی میکنیم؟ (۱۸-۶-۴۳) ⚡️ از آن طرف چرا اسلام را دو بخش میکند، اسلام آمریکایی را در جبهه مقابل قرار میدهد و در نامه به گورباچف مینویسد یک تقریر از اسلام هست که افیون توده ها است و مذهب واقعی نیست و ما هم با آن درگیریم؟ او به گورباچف میگوید تو هم بیا با ما در این جبهه در مقابل آن جبهه و آن اسلام. ⚡️جالب است که خیلی ها نمیدانند حکم کافر در کار فقهی علما در خیلی از موارد غیر از حکم جاهل قاصر است و امام در مکاسب محرمه خود معتقد است عوام مردم دنیا بلکه خواص و علمای آنها اکثرشان جاهل قاصرند. و همین یک نکته نوع مبارزه و جبهه بندی او را متفاوت میکند. او در «تقریرات فلسفه» اش میگوید اکثر مردم بهشتی اند و جماعت کمی وارد جهنم میشوند. ⚡️با این حساب جبهه بندی امام را مقوله ولایت خدا و ولایت طاغوت مشخص میکند. چه بسا شیعیانی امام زمانی مثل انجمن حجتیه و امثالهم که در جبهه مقابلند و چه بسا جماعت زیادی از مردم دنیا که در جبهه ما هستند. ⚡️اما یک نکته مهم این است که درگیری امام با این جماعت فقط علمی نیست. وقتی که سطح درگیری در سطح اراده ها است باید به جز کار علمی نشان دهیم چطور این علم و این اندیشه اراده آمریکا یا همان طاغوت یا شیطان اکبر را پیش میبرد. و بعلاوه دامنه تاثیرشان را به هر روش محدود کنیم. ⚡️در ساحت علم ، مقابله علمی است ولی وقتی بحث در سطح رسانه ای و تاثیر اجتماعی بر عموم است تعابیر صرفا علمی نخواهد بود، امام به این اهل علم شیعه میگوید افعی، میگوید مار خوش خط و خال، میگوید «عمامه از سرشان بردارید»، این یعنی وقتی ماجرا در سطح علمی صرفا نیست و بعد رسانه ای و اجتماعی پیدا کرد باید رفتاری که با سامری اتفاق افتاد رخ دهد او باید بایکوت اجتماعی شود و «لامساس» سر دهد. @ali_mahdiyan
نشریه خط حزب الله امید صادق در این یادداشت توضیح داده ام که بر اساس نظام اندیشه رهبری چرا دقیقا بر خلاف تصور عادی خیلی ها وضعیت امروز ما امیدوارانه است. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 گروه جهادی محبین ائمه (علیهم السلام)🌀 📺 جشن ازدواج آسان منطقه محروم بشاگرد و اهدای جهیزیه 📺 🌸 گروه جهادی محبین ائمه (علیهم السلام) جشن ازدواج آسان در منطقه بشاگرد برگزار می نماید. همراه با اهدای هجده قلم کالای ضروری به عنوان جهیزیه 💳 شماره کارت جهت واریز هدایا برای جهیزیه، مراسم جشن ازدواج و اطعام🔻🔻🔻 6037997950091752 به نام گروه جهادی محبین ائمه (علیهم السلام) @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗜گزیده ای از سخنان برادر در آیین رونمایی از کتاب ✌🏼جبهه فکری انقلاب در حال تهاجمی شدن است 📕چیزی که انسان را به شوق می آورد وقتی کتاب را میبیند ادبیات مستقل کتاب است. ✌🏼هرکس کتاب را بخواند میفهمد که یک فضلی درآن هست و منطق آن منطق اقناعی خوبی است صرفاً یک بحث احساسی نیست. این کتاب کمک میکند به اهل اندیشه ما که فضای نا امیدی و دیمنتوری و افسرده سازی را که دارد در فضای اندیشگی ما پمپاژ می‌شود، لاخوف علیهم و لاهم یحزنون در مقابلش ایجاد میکند. 📕این کتاب با ادبیات قرآنی همان لاخوف علیهم و لا هم یحزنون است ✌🏼یعنی درش نه افسردگی می‌بینید و نه ترس، این خطی است که خط شهادت و شهدا است 📚چقدر ادبیاتش، ادبیات فعلیه است جملات کتاب را نگاه کنید خود کتاب انگار در حال قیام است ✌🏼این اعتماد بنفسی که در این کتاب دیدم و اطمینانی که به نرم افزار اسلام دارد به نظرم این چیز خیلی گرانبهایی است. 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 🌎خرید آسان 👈 khanetolab.ir/book.php 📞شماره تماس👈 32603677-025 @ali_mahdiyan
تماشایی ✍️ درگیری ترامپ با رسانه ها در این ایام وارد فاز جدیدی شده. بعد از اینکه فاکس نیوز مهمترین رسانه حامی ترامپ ، بایدن را برنده ایالت اریزونا پیش بینی کرد ترامپ بر سر روبرت مرداک مالک فاکس نیوز فریاد میزند که این رسانه حرف خود را پس بگیرد اما او نمیپذیرد. توئیتر بارها توئیت های ترامپ را تخطئه میکند. رسانه ای که مهمترین تریبون ترامپ است. بله درگیری ترامپ با رسانه ها اساسا امر جدیدی است. او از ابتدای رقابتش با هیلاری کلینتون میگفت من دارم با رسانه ها رقابت میکنم. او با نیویورک تایمز و واشنگتن پست و سی ان ان و هافینگتن پست و دیگر رسانه ها هم درگیر شده بود. آنها را دروغگو میخواند. اما واقعیت این بود که این بار او داشت با رسانه هایی که از آنها در مدت ریاست جمهوری اش استفاده میکرد درگیر میشد و این مقوله جدیدی بود. ✍️ترامپ میداند که بدون رسانه اساسا توان حکمرانی نخواهد داشت. اگر بنا باشد تصمیم گیری به مردم سپرده شود و در عین حال حکومت واقع شود حاکمان محتاج رسانه ها خواهند بود. رسانه ها جهت دهنده توجهات و دغدغه ها و تصمیمات و دیدنها و ندیدنهای مردمند. پس چرا ترامپ با آنها درگیر میشود؟ 👌اول اینکه درگیری او با رسانه ها معنی اش این است که افکار عمومی آمریکایی نسبت به رسانه های نسل گذشته بی اعتماد شده. او فقط داشت این بی اعتمادی عمومی به رسانه های سنتی را به زبان میآورد. این نکته مهمی است. 👌دوم اینکه خود این درگیری ها اساسا او را در فضای رسانه ای به چشم میاورد. و در قامت یک شخصیت حقیقتا اهل تغییر. آلن لیچمن پیشگو و استاد تاریخ سیاست در امریکا معتقد است که اساساً محبوبیت ترامپ بواسطه رسانه ها افزایش یافته و وی تنها در ظاهر آنها را به باد انتقاد می گیرد. لیچمن در یک برنامه تلویزیونی گفته که از برکت آنها، دونالد ترامپ به محصول رسانه ها تبدیل شده است. 👌سوم اینکه به نظر میرسد در دوران ریاست جمهوری ترامپ بیشترین خدمت به رسانه های مدرن و شبکه های اجتماعی اتفاق افتاده است. شاید جالب باشد که پنج شرکت اصلی که در ایام کرونا بیشترین سود را برده اند مایکروسافت، آمازون، اپل، الفبت (مالک گوگل) و فیس‌بوک هستند. و البته اگر بخواهیم حدس بزنیم که ویروس کرونا دست ساز کسی باشد باید دید بیشترین سود را عائد چه کسی کرده است. این درگیری ها خودش به تقویت رسانه های مدرن مدد بیشتری میرساند. ✍️اما درگیری امروز ترامپ با رسانه ها یک دلیل جدی تری هم دارد و آن اینکه تقریبا همه رسانه ها دست به کار شده اند که او را از جایگاه خود به زیر بکشند. در فضای وضعیت پنجاه پنجاه رای های آمریکایی تغییر جزئی در انتخابات میتواند به نفع یک طرف تمام شود. و امروز ترامپ میبیند که همه رسانه ها برای کنار گذاشتن او دست به یکی کرده اند. ✍️ترامپ چه یک دوره چه دو دوره، بودنش برای آمریکا مصرف داخلی داشت. باید توجه کرد که آنکس که حاکمیت و راهبرد آمریکا را تعیین میکند همان کسی است که دست پشت پرده رسانه های نسل قبل و نسل جدید است. همان کسی که در اواخر دوره اول ریاست جمهوری اش ترامپ تلاش میکرد با عادی سازی روابط کشورهای خاورمیانه و اسرائیل او را راضی نگه دارد. چه کسی ؟ حاکم اصلی آمریکا لجنه های صهیونیستی اند. همیشه همین بوده و اکنون نیز. لجنه هایی که نه آزادی و نه جان مردم آمریکا برایشان مهم است و نه هیچ کجای دیگر.برای آنها آنچه مهم است سود است. فقط سود. ✍️اوباما با شعار تغییر آمد ولی ترامپ خود تغییر بود. تغییرهای مهم راهبردی، مثل عطف توجه از الزامات حاکمیت جهانی به حاکمیت خود آمریکا البته همراه با ژست متکبرانه همیشگی. مثل تقابل با رسانه ها. مثل توجه به معیشت و اقتصاد داخلی. این موجود میتوانست مثل سوپاپ اطمینانی کمی فضای متشنج و نا امید داخلی آمریکایی را مهار کند. کافی است به فیلمهای سینمایی هالیوودی از این منظر نگاه کنیم که چطور همگی تلاش میکنند همین احساس را به مردم بدهند. اما مشکل این بود که حضور بیش از اندازه ترامپ رسما آمریکا را به وضعیت انزوای کامل در عرصه جهانی میکشید که چنین هم کرده بود. پس باید دیر یا زود همه چیز به وضعیت قبل بر میگشت. ✍️مهم این است اینکه وضعیت جامعه آمریکایی رو به فروپاشی از درون است. همه چیز برای جامعه آمریکایی درحال بر ملا شدن است. و کثافتهای فرهنگی و اجتماعی پنهان شده زیر پوست متمدن این کشور در حال فوران است. آنچه رخ میدهد تلاش حاکمان پشت پرده آمریکا برای مهار این واقعه است. ترامپ و بایدن همه قطعه های پازل این مهارند. قطعه هایی که در مقام انفعال حاکمان آمریکایی جابجا میشوند. @ali_mahdiyan
راست و دروغ 🌱‏۱٫۴ درباره «دست به یکی کردن همه رسانه ها و قدرت های پشت پرده که نتیجه انتخابات را عوض کرده اند»، یا ترامپ درست میگوید یا خطا میکند. اگر درست میگوید این یعنی قدرتی پشت پرده حاکم بر رای مردم وجود دارد. و اگر خطا میگوید سوال این است که چطور مخاطب ترامپ این حرف را میپذیرد؟ 🌱‏۲٫۴ اگر ترامپ درست میگوید آن قدرت پشت پرده کیست؟ آن اتاق فرمان واحد که میتواند رای ها را جابجا کند و همه رسانه ها را مقابل او متحد کند کیست؟ آیا این دروغین بودن دموکراسی آمریکایی را لو نمیدهد. ولو بیشترین مشارکت رخ دهد؟ 🌱‏۳٫۴ اگر ترامپ دروغ بگوید این مهم است که دروغ دو طرف دارد یکی کسی که آن را میگوید دوم فضایی که دروغ در آن گفته میشود و احتمال پذیرش دروغ در آن داده میشود؟ چرا جامعه آمریکایی لااقل پنجاه درصدش این دروغ را باور میکند؟ چطور این دروغ گفتنی شده؟ در حالیکه همه رسانه ها مقابل آنند؟ ( خلاف ماجرای ۸۸ که همه این رسانه ها با طرف دروغگو بودند و پذیرش دروغ را سهل میکردند.) 🌱‏۴٫۴ چون یا مردم آمریکا متوجه هویت دیکتاتوری رسانه هایشان شده اند و متوجه استبداد پشت پرده شان شده اند و این یعنی لو رفتن حاکمان پشت پرده یا چون در فضای دو قطبی هر دروغی پذیرفته میشود این دروغ گفته شده،این یعنی حرکت سوی فروپاشی جامعه. یا هر دو شکستن ذره ذره طاغوت تماشایی است @ali_mahdiyan
اول که حضرت آقا تو را «هنرمند جهادگر» نامید فکر میکردم به این اشاره کرده که اردوی جهادی میرفتی یا اهل هنر و گرافیک و عکاسی و اینها بوده ای. اما واقعیت این بود که هنر مگر چیست به جز ظرافت و زیبایی. هنر واقعی اتفاقا با عروج روح شکل میگیرد. انسان هنرمند میتواند حقایقی که برای دیگران سخت یاب است آسان یاب کند. هنر هویت ایمان دارد که تنزیل داناییها است به ساحت قلب. هنرمند حقیقی همه زندگیش هنر است مرگش هم هنر است لذا «شهادت هنر مردان خدا است.» و جهادگر بودن یعنی چه؟ یعنی تا نهایت توان تلاش کردن. و همه وجود را خرج پیش بردن امر ولی و درگیر با طاغوت بودن. جهادگری حقیقی یعنی همه زندگی عمل صالح باشد همه اش حداکثری بودن و مبارز بودن باشد. من عمل صالحا من ذکر او انثی و هو مومن فلنحیینه حیوه طیبه. تو حیات طیبه را نوشیدی . خودت و همسرت و سه دخترت. ما تو را از نزدیک دیدیم و چه خوش نعمتی بود با تو بودن، هنر و جهاد هویت تو شده بود. تو هنرمندانه و جهادگرانه زندگی میکردی هم خودت و هم خانواده ات. برای همین آقا مدال زد به سینه ات «هنرمند جهادگر» پ ن. بچه های رسانه خانه طلاب مستند جدیدی برایش ساخته اند. همه او نیست اما زیبا است. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاش مسوولین کشورم کمی شبیه تو بودند. خاکی، دلسوز، کاری، مردمی. شب وقتی همه بچه های جهادی خواب بودند خسته تر از همه از سر کار بر میگشت. یک نگاهی میکرد کسی بی پتو نباشد، پتویش را رویش میانداخت، کسی مریض نباشد احوالش را میپرسید. اگر غصه ای داشتی خسته پای درد دل های ما مینشست. گاهی هم اگر همه خواب بودند و پتو نبود همانطور روی زمین خودش رو جمع میکرد و میخوابید. شبیه مادر بود . بود ولی احساس نمیکردی. پشتت به او گرم بود. اگر احساس میکردی مشکلی پیدا کنی با خودت میگفتی سید محمد هست، به او میگویم. میگفت این بچه های روستایی را دوست دارم. وقتی پا برهنه روی خاک میدوند. وقتی صادقانه میخندند. وقتی دورت حلقه میزنند و زود با تو رفیق میشوند. بغلشان میکرد میگفت بوی بدنشان را هم دوست دارم. بوی سادگی بوی خاک بوی فطرت. محمد یادت هست کربلا بار اول پای برهنه یک بیرق بر دوشت بود رویش نوشته بود «الی بیت المقدس» ؟ یادت هست همه کاروان پشت سرت بودند و به بیرقت نگاه میکردند و اگر گم میشدند با نگاه بیرق بلند تو پیدا میشدند. محمد امسال نرفتیم اربعین کربلا... با معرفت ما ، بیرق به دست ما، همسفر ما، نرفتیم کربلا.... همین. @ali_mahdiyan
حنیف باشیم 🌱همیشه این سوال برام مهم بوده که چرا بعضی ها وقتی با نظام اسلامی و رهبری در میافتدن یک جورهایی به نفهمی و گیجی میرسن؟ اسم نمیبرم که اهانت به کسی نشه ولی حتما شماها هم دیدید. این درباره خیلی هایی که دم از رهبری و نظام و اینها هم میزنن ولی در عمل دنبال کار خودشون و زندگی و شان و شوونات خودشون هستند هم صادقه. چرا اینطوریه؟ خیلی وقتها در زندگی خودمون هم احساس گیجی و روزمرگی میکنیم. نمیدونم شما ها این سه مساله رو مرتبط به هم میفهمید یا نه. اما من دیروز آیه ای رو خوندم که احساس کردم به هر سه مساله مربوطه. 🌱رفقا این آیه رو دیده بودید؟ حُنَفَاءَ لِلَّهِ غَيْرَ مُشْرِكِينَ بِهِ ۚ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَكَأَنَّمَا خَرَّ مِنَ السَّمَاءِ فَتَخْطَفُهُ الطَّيْرُ أَوْ تَهْوِي بِهِ الرِّيحُ فِي مَكَانٍ سَحِيقٍ (۳۱ حج) آیه درباره مناسک حجه . میفرماید این فعل خوب را به یک وضعیت خالص برای خدا انجام بدید. مشرک نباشید. با جملات بعدش توضیح میده که این حرف عمومیت داره برای کل زندگی ماها. یعنی مخلص باشید. حالا خوب چی؟ میخوای توصیه معنوی کلی بکنی؟ نه نکته ای به نظرم رسید. 🌱ببینید لابد قبول دارید که یکی از مصادیق اخلاص اینه که کار رو برای پیش بردن امر ولی بر حق جامعه انجام بدیم. خیلی وقتها ما ها میفهمیم که این کار خاص که رهبر میخواد قطعا از من بر میاد بیش از خیلی ها. اما شوونات زندگیم درگیرم کرده. اینجا یک جورهایی از دایره اخلاص داریم بیرون میایم. گاهی هم احساس میکنیم این کار رو انجام بدیم آبرومون میره یا فحش میخوریم یا ضایع میشیم. باز هم همینطور. 🌱 حالا به نظرم آیه میگه اگه کار امامت رو پیش نبری مثل کسی میشی که بین زمین و آسمان رها شده و پرنده ای بین زمین و آسمان میبردت یا تندبادی تو را به مکان دوری پرتت میکنه. مراد اینکه یا توسط انسانهای کالانعام و یا وقایع تکوینی اساسا، پرت میشی و گم میشی. و چه حس بدیه گم و گور بودن. تو باغ نبودن. اسکل شدن. 🌱به نظرتون واقعا این ایام سر کاری که باید باشیم هستیم ؟ یا داریم ول میگردیم؟ @ali_mahdiyan
هفت رنگ 🌱بابام تعریف میکرد، قدیم ترها، قبل انقلاب، صبح های زود که میرفت امام زاده صالح تجریش، حرم خیلی خلوت بود شاید یکی دو نفر تو صحن و حرم بیشتر نبودند. وسط حیات یک حوض آبی بود خنک. هر روز صبح یک مرد میانسال میآمد کنار حوض و سرش رو میکرد تو آب حوض و بیرون میاورد. هی داخل آب میکرد و هی خارج میکرد. 🌱بابام میگه یک بار از اون متولی امامزاده پرسیدم این کیه هر روز صبح میاد اینجا، اینطور میکنه؟ گفت اینو نمیشناسی؟ مهدی هفت رنگه دیگه. همه میشناسنش. چطور نمیشناسی؟ 🌱این مهدی هفت رنگ، شبها میره عرق خوری و قماربازی میکنه، صبح ها میاد اینجا تو امامزاده توبه میکنه. هی سرش رو میکنه تو آب حوض واسه توبه. سالهاس کارش همینه. شب عرق و‌ قمار ، صبح حوض امامزاده. بهش میگن هفت رنگ. 🌱این قصه رو که بابام تعریف کرد نمیدونم چرا یاد یه عده افتادم تو این کشور. امروز گفتگو با آمریکا و امید به نظامات حقوقی دنیا که توافقنامه ها رو مگه میشه زیرش زد. فردا که همه چی به باد میره و میشه کشک، دم از مقاومت و بازگشت به داخل و توان مردم. پس فردا ترامپ میره بایدن میاد، چشمک میزنن و پالس میفرستن و امید درست میکنن و صدای مچکریم مچکریمشون بلند میشه، فرداش دوباره وقتی یارو همه رو مچل خودش کرد دم از مقاومت و دوران صبوری میزنن. باور کنیم اینها هفت رنگن. رنگ به رنگن. امشب عرق و ورق فردا حوض امامزاده. اینها هم خودشون مسخره ان هم ملت رو مسخره میکنن. هفت هشت سال علاف این جماعتیم. برگردیم به خودمون. والا به خدا... @ali_mahdiyan
در این فضای تقلید و تکفیر، وجود ایشان مغتنم بود. لعنت به کرونا @ali_mahdiyan
اینستاگرام: @sut_live اسکای روم: https://vc.sharif.edu/ch/farhangi1 @ali_mahdiyan