eitaa logo
علی صمیمی
1هزار دنبال‌کننده
378 عکس
218 ویدیو
12 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
آفرین آقای پرزیدنت...! 🔰 حاشیه ای بر بیان یک نکته خوب در گفتگوی تلویزیونی رئیسی! 🔹رئیس‌جمهور: چه اشکالی دارد مراکزی برای گفتگو و اعتراض نسبت به برخی تصمیم ها اختصاص دهیم؟ این در قانون اساسی وجود دارد باید حدفاصل بین اعتراض و اغتشاش مشخص شود. پ. ن؛ ✅ اگر بخواهیم یک جمع بندی از ماجرای تجمع اعتراضی داشته باشیم باید عرض شود که 🔰 برخی قائلند: از طرفی دراصل 27 قانون اساسی حق تجمع اعتراضی به مردم داده شده اما با دو قید که مخل مبانی اسلام نباشد و بدون سلاح باشد. ⚠️""تشکیل اجتماعات و راه پیمایی ها، بدون حمل سلاح ، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است ."" از طرفی هم اصل 4 قانون اساسی و اصل 9 در واقع کمک کننده و بازوی اصل 27 عمل میکنند. ⚠️ اصل چهارم میگوید: کلیه قوانین و مقررات مدنی ، جزائی ، مالی ، اقتصادی ، اداری ، فرهنگی ، نظامی ، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است. ⚠️ اصل نهم میگوید: در جمهوری اسلامی ایران آزادی و استقلال و وحدت وتمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است . هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، نظامی وتمامیت ارضی ایران کمترین خدشه ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی های مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات ، سلب کند. 🔰 در واقع طبق این سه اصل تجمعی که همراه با سلاح باشد و مخل اسلام بوده و همچنین امنیت کشور را به خطر اندازد ممنوع است. ⛔️ ممکن است کسی دو اشکال کند: 1⃣ طبق آیین نامه وزارت کشور تجمع باید از شورای تامین مجوز بگیرد و مجوز هم فقط وقتی داده میشود که اشخاص حقوقی بوده و از احزاب رسمی و مجوز گرفته وزارت کشور باشند در واقع یک دور خنده دار پیش آمده که رسما وجود هرتجمعی را ازبین میبرد انگار باید برای اعتراض به یک نهاد از همان نهاد مجوز بگیریم که یک محال عرفیست در واقع انگار اجرای این اصل به میل و فکر مسئولین ربط دارد ممکن است مسئولی یک تجمع به حق اعتراضی را خلاف اسلام و امنیت کشور بداند ومجوز ندهد اما دیگری چنین نیندیشد به طور کلی درین بین مردم معترض باید دست به دعا باشند تا مسئولی خوش فکر بر راس کاربیاید و حق را به آنها بدهد🤷‍♂ 2⃣ادله امر به معروف و اصل 8 قانون اساسی مطلق است و شامل اشخاص حقوقی و حقیقی مجوز گرفته یا نگرفته میشود و نیازی به مجوز گرفتن نیست اینگونه حتی اشخاص حقیقی مستقل از هرگونه حزب و جناح هم اجازه تجمع دارند. هردو اشکال وارد است. اما اشکال دوم در قانون سال 94 اصلاح شد به این صورت که ""قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانونی در ایران در جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است که پس از شهادت علی خلیلی توسط مجلس ایران تصویب شد طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در تیر ۱۳۹۳ از سوی هیئت رئیسهٔ مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، کلیاتش در ۱۶ مهر همان سال و جزئیاتش در ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ به تصویب مجلس رسید. شورای نگهبان در ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ آن را تصویب کرد و علی لاریجانی در ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ آن برای اجرا به دولت یازدهم ابلاغ کرد."" دو تبصره ذیل ماده 16 این قانون وجود دارد و نشانگر این است که اشخاص حقیقی هم میتوانند مجوز تجمع بگیرند حتی مسئولین اگر بی دلیل مجوزی ندادند مشمول مجازاتند. هرچند اصل مجوز گرفتن و اشکال اول پابرجاست. تبصره ها بدین شرحند: ⚠️ تبصره ۲ـ ستادهای استانی و شهرستانی می توانند درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و در صورت تأیید، نظر مشورتی خود را جهت صدور مجوز حسب مورد به استانداردی ، فرمانداری یا بخشداری ارسال کنند. ⚠️ تبصره ۳ـ هر گاه مسؤولان ذی ربط با تشخیص مراجع قضایی بدون عذر موجه از صدور مجوز موضوع تبصره های (۱) و (۲) استنکاف نمایند؛ مستوجب مجازات موضوع ماده (۵۷۰) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم ـ تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۲/۳/۱۳۷۵) می باشند. ☑️ @ali_samimi71
👇👇ادامه یادداشت...! 👇👇 ✅ آقای رئیسی یک بار برای همیشه این راه را دنبال کنید ✅ بنده هیچ راهی را بهتر از تحلیل و پیشنهاد استاد قنبریان برای حل مساله سراغ ندارم. 🔶 در حوزه رفتاری راه حل استاد جالب بود ایشون در یادداشتی با عنوان پلیس امنیت تراز نشان داده که پلیس میتواند دو رویکرد در حوزه رفتار در برابر تجمعات داشته باشد 1. به بهانه اینکه شرور هستند سرکوب کنند و تمام 2. سعی کنند بجای تقابل ، بادرک وضعیتشان تجمع را با ابزاری که دارند امن کنند تا مردم مطالبه خود را به گوش نهاد مربوطه برسانند. و دومی به صواب نزدیکتر و آرمان عدالت و آزادی را در دسترس تر میکند. ضمن اینکه اصل 9 اصل 27 هم رعایت شده. این لینک رو سری بزنید👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2255 ✅ اما برای مکان تجمع است که در واقع یک حاشیه بر قانونیست که دولت وقت بعد از فاجعه آبان بنزینی میخواست تصویب کند که البته با رای دیوان عدالت وتو شد و بجایی نرسید ماجرا ازین قرار بود که بعد تجمعات آبان دولت مقرر کرد که مکانهایی را برای تامین امنیت و تجمعِ بی دردسر فراهم کند و مکانهایی رو هم مثل ورزشگاه و.... هم انتخاب کرد استاد ذیل این قانون حاشیه ای زد و پیشنهادِ احیای یک سنت دیرینه به نام بست نشینی در حرمهای اولیای خدا را مطرح کرد که هم یک کارکردِ مغفول مانده از حرمها یعنی بستری برای قیام مطالبات مردم، فراهم شود و هم خودبه خود توسط بازرسی های حرم امنیتش تامین میشود و با اشاره به تجمع خوزستانی ها برای پیگیری مساله آب در حرم رضوی و تجمع احمدی نژادی ها در حرم عبدالعظیم حسنی این راه حل را شدنی دانستند و قابل گسترش و پیگیری به عنوان یکی از برنامه های ثابت حرمها این لینک هم بنگرید👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2250 علاقه مندان این جزوه را هم برای مباحثه و گعده علمی درین حوزه ازدست ندهند.👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2374 ☑️ @ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تاریخِ تحمیل یا تحمیلِ تاریخ ▫️نامه امیرالمومنین به مالک و شرایط عهد بستن[مذاکره] با دشمن ▫️سایه جنگ در صلح امام حسن ✍ چکیده شب پایانیhttps://eitaa.com/ali_samimi71/323 ☑️@ali_samimi71
💠 تاریخِ تحمیل یا تحمیلِ تاریخچکیده شب پایانی 💠 عهد بی فریب و استوار امیر(ع) در نامه به مالک فرمود: " لاتَعْقِدْ عَقْداً تُجَوِّزُ فيهِ الْعِلَلَ، وَ لاتُعَوِّلَنَّ عَلي لَحْنِ قَوْل بَعْدَ التَّأْكيدِ وَ التَّوْثِقَةِ عهد و پيماني برقرار مكن كه در آن راه تأويل و بهانه و توريه و فريب باز باشد و پس از تأكيد و استوار نمودن عهد و پيمانْ گفتار توريه مانند و دوپهلو به كار مبر. " ⁉️برجام چه شد؛ آخرش رفع تحریم یا تعلیق تحریم..؟! در همان نامه فرمود: " وَ لا تَدْفَعَنَّ صُلْحاً دَعاك اِلَيهِ عَدُوُّك وَ لِلّهِ فيهِ رِضًي فَاِنَّ فِي الصُّلْحِ دَعَةً لِجُنُودِك،وَ راحَةً مِنْ هُمُومِك، وَ اَمْناً لِبِلادِك. وَلكنِ الْحَذَرَ كلَّ الْحَذَرِ مِنْ عَدُوِّك بَعْدَ صُلْحِهِ، فَاِنَّ الْعَدُوَّ رُبَّما قارَبَ لِيتَغَفَّلَ. فَخُذْ بِالْحَزْمِ، وَ اتَّهِمْ في ذلِك حُسْنَ. وقت مذاکره دشمنی او را فراموش نکن شاید نزدیک شده که ضربه بزند حسن ظن اینجا معنایی ندارد. " 🚫 ..جاسوس در تیم نباشد امضای کری تضمین نباشد.. و... 💠 پایان عهد و پیمان قرآن کریم نه تنها نقض عهد را بلکه بالاتر طعنه و تمسخر به مسلمین را هم تحمل نکرده و دستور به اتمام عهد میدهد: وَإِنْ نَكَثُوٓا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوٓا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَآ أَيْمَانَ لَهُمْ. 💠 سایه جنگ بعد از صلح امام حسن تاریخ تجربه سیاسی امت امام حسن مجتبی (ع) در سازش با معاویه را نشان میدهد که مذاکره صلح برای مردم صلح و آرامش که نیاورد هیچ! سایه جنگ بر سرشان هم نشست. همین مردمی که برای عافیت و آرامش صلح را بر حسن (ع) تحمیل کردند با شمشیر معاویه مجبور به جنگ با خوارج شدند و بعدا همین ابوموسی اشعری شد زیر دست یزید برای جنگ با رومیان!..این یعنی هزینه مقاومت کمتر است تا هزینه سازش.. 🔸قاعده نفی سبیل و ماجرای واکنش تند امام به کاپیتولاسیون! 🔸نقل سعید جلیلی از نخست وزیر ژاپن درمورد اعتماد سازی با آمریکا! 🔸جمله عجیب برژینسکی درمورد امام خمینی! 🎙تفصیل را در صوت بشنویدhttps://eitaa.com/ali_samimi71/322 ☑️ @ali_samimi71
38.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 درس مذاکره در تاریکترین ساعت 📽 این سکانس ها فوق العاده است 🔰 در پایانِ سلسله بحث مذاکره گفتم چند سکانس از فیلم کم نظیر "تاریکترین ساعت" را به اشتراک بگذارم تا ببینیم انگلستانِ پادشاهی چگونه از شخصیت مرموز چرچیل، یک قهرمانِ تمام عیار در میدان مذاکره و تعامل با دنیا ساخته! این فیلم تلاش وینستون چرچیل را برای رهایی سیصد هزار سربازِ انگلیسی در محاصره نازی ها را نشان می دهد. ..گفتمان مذاکره یا مقاومت را بسیار عالی نشان داده..👌 🎬 پادشاه همه کاره انگلستان سکانس اول رو همینطور تفننی گذاشتم تا ببینید چگونه پادشاه همه چیز را در انگلیس تعیین می کند و با افتخار هم اعلام می کنند و صحنه پردازی می کنند. 🎬 سازش یا مقاومت از نظر مقامات سکانس دوم بحث های زیبایی درمورد صلح یا مقاومت شکل می گیرد که دیدنیست. 🎬 سازش یا مقاومت از نظر مردم سکانس بعد نظرخواهی از مردم آن هم در قطار شهری که در نوع خود بی نظیر است. 🎬 حس ذلت ناپذیری در عرصه سیاست سکانس بعد نشان می دهد چگونه باید حس مقاومت و ذلت ناپذیری مردم را تقویت کرد و به عرصه سیاست آورد. ⚠️ من برای این فیلم کلاه از سر برمیدارم. بسیار عالی😊 ☑️ @ali_samimi71
🔰 کدام خمینی را میگویی...!؟ ⛔️ این روزها بازار نسبت دادن حرفهای دلخواه به آدمها و شخصیتهای موجه داغ است. مضحکترینش نسبت آزادی حجاب در حکومت اسلامی به حضرت امام بود. 🖋 کمی از سخنان کمتر شنیده شده از امام را درینباره بنوشید. 1⃣ الان وزارتخانه ها باز (این را می گویم که به دولت برسد) وزارتخانه ها آن طوری که برای من نقل می کنند باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود، در وزارتخانه های اسلامی نباید زنهای لخت بیایند، زن ها بروند اما با حجاب باشند، مانعی ندارد بروند اما کار بکنند لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند. صحیفه نور جلد 5 صفحه 150 57.15.12 (جالب است تجمع اعتراضی گسترده به حجاب اجباری در واکنش به این سخنان امام بود) 2⃣ فالاچی: آیا صحیح است که این زن ها خود را در زیر چادر مخفی کنند؟این چادر هم یک رسم از قدیم مانده ای است، حالا دیگر دنیا هم عوض شده، حالا این صحیح است که مثلاً اینها خودشان را مخفی کنند؟ امام: اولاً اینکه این یک اختیاری است برای آنها، خودشان اختیار کردند. شما چه حقی دارید که اختیار را از دستشان بگیرید؟ شما چه حقی دارید که جلو اینها را بگیرید؟ این چه دیکتاتوری است که شما نسبت به زن ها دارید؟ ثانیا ما زن های جوانی که وقتی ایشان آرایش می کنند و می آیند یک فوج را دنبال خودشان می کشند، اینها را داریم جلوشان را می گیریم، شما هم دلتان نسوزد.صحیفه نور جلد 9 صفحه 96 «58.6.21» 3⃣ اسلام جلوی شهوات را می گیرد، اسلام نمی گذارند که لخت بروند توی این دریاها شنا کنند، پوستشان را می کند با زن ها لخت بروند آنجا و بعد زن ها لخت بیاند توی شهرها، مثل کارهائی که در زمان طاغوت می شد همچو کاری اگر بشود، پوستشان را مردم می کنند، مسلمانند مردم، نمی گذارند زن ها و مردها با هم داخل هم بشوند و توی دریا بریزند و به جان هم بیفتند. این تمدنی است که آقایان می خواهند، این تمدنی است که در رژیم سابق تحمیل بر مملکت ما شد که بعد از اینکه می رفتند زن و مرد در دریا، زن همانطور لخت و همانطور لخت می آمدند توی شهر، مردم هم جرأت نمی کردند حرف بزنند. امروز اگر یک همچو چیزی بشود اینها را ما خواهیم تکلیفشان را معین کرد و دولت هم معین کرد، البته دولت طوری که وزیر کشور گفتند، گفتند که ما جلویش را گرفتیم، اگر نگیرند مردم می گیرند. مگر مازندرانی ها می گذارند یا رشتی ها می گذارند که باز کنار دریاشان مثل آنوقت باشد؟ مگر بندر پهلوی ها مرده اند که زن و مرد با هم در یک دریا بروند و مشغول عیش و عشرت بشوند، مگر می گذارند اینها را؟ تمدن های اینها این است و آزادی که آنها می خواهند همین است، اینجور آزادی بروند قمار کنند و با هم لخت بشوند و با هم چه بشوند و این آزادی. آزادی در حدود قانون است، اسلام از فسادها جلو گرفته و همه آزادی ها را که مادون فساد باشد داده، آنی که جلو گرفته فسادهاست که جلویش را گرفته است و ما تا زنده هستیم نمی گذاریم این آزادی هائی که آنها می خواهند تا آن اندازه ای که می توانیم آن آزادی ها تحقق پیدا کند. «58.4.7» ☑️ @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آرزوی مردم ایران، خاطرات گذشته مردم آمریکاست‼️ 🎥 مستند ؛ پرمخاطب‌ترین مستند ساخته‌شده در موضوع تبعات ولنگاری و ، به‌روایت یک پورن استار آمریکایی ⚠️ اثری جنجالی و پرحاشیه که رسانه پرمدعای بی‌بی‌سی فارسی تمام تلاشش را کرد که دیده نشود... 🔻 دانلود و تماشای رایگان: 🌐 b2n.ir/xsnmi ✅ در با خانواده فیلم ببینید 🆔 @AmmarYar_IR
👆👆👆👆👆👆 این روزها دیدن این مستند به شدت پیشنهاد میشه
📣 ؛ یکی از مهم‌ترین و جنجالی‌ترین بسته آثاری که حتماً باید دید‼️ ⭕️ چهار مستند عماریار در واکاوی رفتار جریان سلبریتی‌های داخلی و خارجی در حوادث مختلف سیاسی و اجتماعی🔻 🔸 🔹 🔸 🔹 🎥 دانلود و تماشای این آثار🔻 🌐 b2n.ir/celbrity عرضه‌کننده آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🆔 @AmmarYar_IR
و ایضا این آثار 👆👆👆👆👆 برای دوستانی که علاقه به گفتگو و چالش دارند اطلاعات خوبی داره.
فتنه ۸۸ چگونه گزینه تحریم علیه ایران را احیا کرد.pdf
442.7K
همان فرمول است...! 🔶 توئیت جدید بایدن و اعلام تحریمهای بیشتر همزمان با شورش و آشوب در ایران یاد آور ماجرای 88 و قطعنامه 1929 از طرف اوباما بود همان فرمول که از طرفی بخاطر ماجراهای جهانی ایران دست برتر را در مذاکره دارد و اروپا خود را محتاح نفت و گاز ایران میداند و نزدیک است که امتیاز دهد. یکباره باشروع آشوبها همه چیز دگرگون شده هم توافق عقب می افتد هم طرف مذاکره شمشیر میکشدتا شاید دوباره امتیاز بگیرد. اینها گام به گام همان اتفاقات گذشته است که تکرار میشود. مهدی محمدی درین مقاله مستند کاملا شرح ماجرا داده و رابطه تحریم و آشوب را با ذکر مصادیق از گذشته مذاکرات، کاملا تبیین کرده برای دوستان پیگیر و مبلغ فوق العادست. ☑️ @ali_samimi71
🔰 آزادی، حجاب، ارتداد...! توفیق شد در سه جلسه این مفاهیم را تبیین کنیم با محوریت کتاب آزادی یعنی آزادی که دوباره بازنشر میشه برای مبلغین شاید مفید باشه. اگه نقدی بود درخدمتم. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰چینش و سیر مطالب جلسه اول: 🔶 در کارنامه آخرت ضریب زیست اجتماعی بالاتر از زیست فردی ست‼️ 🔶سوره ماعون علامت تکذیب دین را چه می داند؟! 🔹 تکلیف فهم مبانی و آرمانهای انقلاب برای «همه» 🔶ضرورت مذاکره آرمانها به خصوص برای جوانان 🔴 نفی بازخوانی آرمانها یعنی اسلام راکد(به تعبیر عین صاد)و غرور حقانیت(به تعبیر آیت الله شاه آبادی) 🔶 نظام فکری شهید مطهری مبنای فکری انقلاب اسلامی 🔹گزارش بی بی سی از فقدان شهید بهشتی 🔶 آیت الله خامنه ای نزدیکترین فهم گفتمانی را در عصر حاضر به امام عزیز دارند 🔸همه انسانها کمال گرا هستند پس حتما هدف و آرمانی دارند در نتیجه محدودیت پذیرند و چارچوبی دارند؛برایش هم خون می دهند. «تو کم نیار!» 🔶 494رای موافق برای نفی نمادهای مذهبی(مثل حجاب) برای آرمان «سکولاریزم»! 🔴 جنگ برای دموکراسی _لزوم توازن و عدالت بین 23نهاد که مأمور تأمین «حجاب» اند. 🔹اصل آزادی در انقلاب اسلامی از منظر رهبری 🔵 تعریف آزادی چیست؟!رابطه آزادی و محدودیت چگونه ست؟! قانون پوشش منافی با آزادی ست یا عین آزادی؟! ☑️ @ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سیر مطالب جلسه دوم 🔸آزادی مطلق نداریم؛ نزاع بر روی نوع محدودیت هاست. جنگ برای «صلح بین الملل» _جواز استماع مکالمات مردم در زمان بوش به خاطر «امنیت» 🔹تفاوت آزادی غربی با آزادی اسلامی _آزادی غربی منحصر به زیست اجتماعی است. _ اما آزادی اسلامی هم موانع بیرونی را از بین می برد و هم «موانع درونی» را. 🔸آزادی بیان و عقیده در اسلام _قانون اساسی پیامبر در مدینه النبی با دیگر ادیان ⚠️ شهید بهشتی:مبارزه فکری با اسلام مجاز است اما به شرطها و شروطها 🔶 داستان حق ادای قرض یهودی و زیست مسالمت آمیز پیامبر _آیین نامه خلیفه دوم و اخراج دگر اندیشان _داستان پاسخ امیرالمومنین به یک سوال توحیدی در وسط جنگ 🔹ارتداد اعلام ارتداد دو شرط را با هم میخواهد: ۱_ایمان یقینی( و آگاهانه) نه ایمان روانی(به تأثر از محیط) ۲_جحود (توطئه فرهنگی و فکری به شیوه غیر مجاز) ▪️شیوه آگاهی بخشی امیرالمومنین: _شهید احتجاج _ دشنام و لعن حاکم اما قطع نکردن بیت المال آنها _شبهه جنگ صفین:۱_شیعیان گفتند چرا راه شهادت را بستی! ۲_ خوارج می گفتند تو کافر شدی! ابن عباس مامور بود در میدان،روشنگری کند.بعد ۳۰هزار نفر جمع شد برای نخیله. _ مکانی به نام بیت القصص _نامه ۵۷ نهج البلاغه(جنگ بصره) و درخواست عتاب از مردم برای خود(حاکم) _روش شهید بهشتی و تبیین بند بند حزب نامه برای جوانان _داستان: اگر خلیفه کج رفت چکار می کنید؟! با شمشیر به راه درست می آوریمش. _امویان و بستن دهان مردم _آزادی بیان علیه اسلام بزرگترین خدمت است(شهید مطهری) _وظیفه دولت تأمین آزادی است(رهبری) ☑️ @ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جلسه سوم (آخر) 🔸ائمه علی رغم تفاوت ها، وجه مشترک و اصول ثابتی دارند ▪️آزادی عمل و عدم تحمیل _مالک اشتر می گفت تو حاکمی! برای حضور مردم به جبهه ها شمشیر بکش اما امیرالمومنین این کار را نکرد. _رسول خدا فرمود: مردم مانند دانه های شانه برابرند؛ عقد اخوت و جیره بندی مساوی از بیت المال از سیره رسول خداست. _در شب عاشورا هم همه آزاد بودند تا از معرکه دور شوند. _امام حسن مجتبی نیز صلح کرد اما تحمیل نه! _معاویه کمیته ترور داشت! اما ائمه هیچکدام قتیل الجن و کمیته ترور نداشتند! _منبر عبدالملک بن مروان و نهی از امر به تقوا برای «حاکم» مستبد _برهم زدن نظم هندسه ارزشها و آرمانها نتیجه بازی دشمن .اعلام خطر رهبری از «ارتجاع»/ او نیز گفته مشکل از داخل و ترس از کرم درون است نه از هیمنه خودساخته دشمن در بیرون .«عدالت خواهی» وظیفه «امنیتی ها» هم هست طبق بیان رهبر انقلاب .عدالتخواهی وظیفه بسیجی تلقی شده؟! .بخشنامه شده؟! اصلا کتاباش خونده میشه؟! .سید حسن نصرالله و حزب الله با کتابهای رهبری چه کردند؟! _همراهی مردم منوط به دیدن تعقیب این آرمانها از طرف بسیجی ها و انقلابی هاست. ▪️احتجاب ممنوع _برای یک مسئول احتجاب حرام است و بین مردم آمدنش واجب(فقهی) _ابتکار امیرالمومنین و امام حسن برای میان مردم بودن/ هردو نیز ترور شدند. ⬅️حکومت عدل برقرار نشود اما آرمانها سرجایش باشد.⤵️ شهید بهشتی هم می گفت:مگر از علی ارزنده تر؟! _مناظره بهشتی با توده ای ها _ترور نافرجام رهبری ☑️ @ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🔰 سلسله نشست های "بررسی فقهی وظایف حکومت اسلامی نسبت به وضعیت پوشش در جامعه" 🔺 جلسه دوم: نگاهی فقهی به فرآیند تحقق حجاب 💬 با حضور استاد ارجمند؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان زیدعزه 📚 استاد معظم حوزه علمیه قم 📍مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام طبقه ۳ سالن سلمان فارسی @asranehelmi
✅ امسال فرصتی شد تا کتاب اندیشه سیاسی امام خمینی ره رو به طور کامل در حوزه علمیه تدریس کنیم و به بحث بگذاریم. 🔶 ویژگی های منحصر به فرد کتاب و توجه ویژه به نکات اساسی و مغفول مبانی فکری امام عزیز و مشورت با اساتید خبره درین حوزه باعث شد این کتاب رو جایگزین کتاب حکومت اسلامی کنیم تا هرچه بیشتر مبانی فکری انقلاب اسلامی رو به مباحثه با طلاب فهیم بذاریم. انشالله کم کم صوت کلاس رو همراه با چکیده تقدیم میکنیم. نقدی بود استفاده میکنیم. ☑️ @ali_samimi71
🔰 دیوارِ محکمِ بهبهان...! جای جای قرآن را ببینید و نوع مواجهه اولیه پیامبر با قریش را موشکافی کنید از قُلْ‌ هَاتُوا بُرْهَانَکُمْ‌ گرفته تا جادِلْهُمْ بِالَّتي‏ هِيَ أَحْسَنُ تا تحدی به اینکه سوره ای مثل قرآن بیاورید همه سخن از گفتگو و استدلال و منطق است دقیقا همینجا که مشرکان دلیلی برای اقامه ندارند فحش و ناسزا و برچسب و توهین شروع میشود باورکنید یک دلیل منطقی می آوردند کافی بود نیازی نه به جنگ بود نه فحش و وحشی گری اما وقتی جریانی عاجز از استدلال و فراری از گفتگوست و به هوچی گری رو می آورد یعنی هنوز غلبه حجت با پیامبر است. 🔶 دیشب نمادی از مقدساتِ این شهر را آتش زدند. (میدان غدیر) اینکه چرا به این راحتی آتش زدند و رفتند آنهم در مکانی که نزدیک کلانتری است و مطالبه امنیتش بماند برای بعد اما ببینید چقدر باید دست یک معترض و به قول خودشان برانداز خالی از حجت و فهم و شناخت بومی منطقه باشد که مشترک ترین عقیده مردمِ بهبهان را هدف قرار دهد. اینجا همه سلیقه های سیاسی اعم از اصول گرا و اصلاحاتی و حتی بالاتر سلطنت طلب و... بین مردمش پیدا میشود اما اشتراک قطعی شان روی محبت علی و آل علیست. بهبهانِ پذیرای زائرین اربعین بهبهانِ پیاده روی پرشور قدمگاه بهبهانِ دسته جات زیبای محرم ⛔️ برلین شاید اما اینجا به دیوار محکمی خواهید خورد. علی صمیمی 1401.8.3 ☑️ @ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰"اندیشه توحیدی در نگاه هستی شناسی و انسان شناسی امام" 📚جلسه اول از سلسله درس های تقریر جلسه اولhttps://eitaa.com/ali_samimi71/343 💠@ali_samimi71
💠 تقریر جلسه اول از سلسله درس های 🔸با مرور کوتاهی از تاریخ حیات طیبه امام خمینی در دوران کودکی،تحصیل علوم حوزوی، مرجعیت و رهبری سیاسی ایشان، بی شک و تردید انسان منصف به شخصیت بی نظیر و جامعیت علمی ایشان اعتراف خواهد کرد.(چنانچه در فصل اول گذشت که خواندنش به عهده دوستان بود چون تاریخ بود.) 🔹اما بعد،باید دانست که ریشه و تکیه گاه اندیشه سیاسی امام متاثر از مبانی مختلفی در مباحث فلسفه، کلام،عرفان،فقه و اصول است که هر یک جداگانه در ساختن شخصیت علمی امام نقش مهمی داشته اند. هستی شناسی و انسان شناسی امام 🔸امام در باب هستی شناسی معتقد به جهان بینی الهی و توحید محور است./انسان نیز به عنوان بخشی از عالم هستی با همان نگاه توحیدی تجزیه و تحلیل می شود. ✔️انسان دارای سه ساحتِ "عقاید، اخلاق و رفتار" است. اگر انسان با این تعریف به مثابه سه قالب باشد،خمیر اسلام آنرا پر می کند بدین معنا که دین پاسخگوی هر سه ساحت او خواهد بود به دو دلیل: ۱_جامعیت و گستردگی دین ۲_ پیوستگی و عینیت اجزای آن ▪️علامه طباطبایی: مهم ترین مشاهده من از اسلام،توحید است که اگر آنرا باز کنی، عقاید_اخلاق و رفتار می شود و اگر آنرا جمع کنی توحید می شود. نکته مهم اینکه این سه ساحت کاملا بهم مرتبط بوده و برهم اثر گذارند. 🔚این مشاهده از دین و نگاه توحیدی به انسان می تواند کل زیر ساخت های فرهنگی کشور را تغییر دهد.(تفصیل با مثال در صوت!) ثمره جهان بینی الهی در انسان شناسی **ازدل توحید مبانی انقلاب را بیرون میکشد.** 🔸در اندیشه توحیدی، مالکیت فقط از آن خداست. پس تنها تسلیم او هستیم در نتیجه هیچ طاغوتی را نمی پذیریم. لازمه آن آزادی و نفی هر گونه دیکتاتوری،زور و زورگویی است.(لازمه اول) لذا وقتی همه در برابر او تسلیم اند یعنی همه بندگان خدا هستند(زن و مرد با هر رنگ و زبان و نژادی)و این اصل مساوات است .(لازمه دوم) 🔸و امتیاز دهی و برتری هر یک از بندگان بر دیگری نیز به دست خدا و با معیار های اوست. این عدالت است.(لازمه سوم) جمله طلایی رهبری: شرک تئوری جامعه تبعیض است. اندیشه توحیدی به هستی و انسان در بیان امام 💠یک نکته: آن صفت که موجب برقرای نظم میان صفات خدا و از حد تعادل خارج نشدنشان می شود، صفت عدل الهی ست. 🔸امام: ساختن انسان و تشبه آدمی به پرودگار عالم نیز خود مراحلی دارد که از آن جمله قیام مستمر در راه عدالت و همچنین تربیت برای تحقق این قیام است. 🔹امام: البته بسط عدالت، همان بسط صفت حق تعالی است برای اشخاصی که چشم دارند. بسط عدالت هم می‌دهند، عدالت اجتماعی هم به دست آنهاست، حکومت هم تأسیس می‌کنند، حکومتی که حکومت عادله باشد. ⛔️ امام عزیز صفت هسته ای خدا را حکم العدل معنا میکنند و عدالتخواه را تجلی این صفت رئیسیه خداوند میداند. ☑️ @ali_samimi71
شبِ طلبِ بشارت از خدا....! قرآن در احوالات شهید میگوید از فضل خدا خوشحالند و علی الدوام و مستمر از خدای خویش طلب بشارت میکنند و از او خبر خوش میخواهند برای سرافرازی و پیروزی جاماندگان برای آنانی که باید هنوز راه را ادامه دهند. فَرِحِينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ...! وقتش رسیده آرامکو حالاحالاها روی آرامش نبیند نه با تیر غیب و درخفا وبا واسطه بلکه با فوج فوج ابابیل و شهاب. بغضمان را تاکی نگهداریم...؟! علی صمیمی ☑️ @ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 "جایگاه عدالت در اندیشه توحیدی امام" 📚جلسه دوم از سلسله درس های تقریر جلسه دومhttps://eitaa.com/ali_samimi71/346 💠@ali_samimi71
💠 تقریر صوت جلسه دوم از سلسله درس های ✔️ در جلسه گذشته اینگونه گفته شد که با توجه به هستی شناسی حضرت امام(ره) ، شعارهای اساسی انقلاب اسلامی از جمله : آزادی/ مساوات/ عدالت را ناشی از همان نگاه توحیدی ایشان می بینیم. 🔸در نگاه متعالی ایشان، عدالتخواهی، در واقع بسط صفت رئیسیه خداوند(عدل) است. 🔰 رهبر انقلاب در باب نگرش توحیدی نسبت به بی عدالتی در کتاب طرح کلی اندیشه میفرماید: شرک تئوری جامعه تبعیض است 🔰 جمله بی نظیر علامه در تاثیرات اجتماعیان و اقتصادیات بر ایمان و توحید مردم به شدت راهگشاست 👇👇👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/269 🔶 نقل از بحث زیبای استاد قنبریان از تفسیر اولوا بقیهٍ https://eitaa.com/m_ghanbarian/2875 🔶 گزارش آماری به نقل از کتاب پرمحتوای فقر احمق میکند...! 🔰 فقها و علمای اهل حدیث متاثر از نگرش خودبه دین و محیط پیرامون خود به تدوین کتب حدیثی پرداخته اند بُلد شدن احکام فردی و کم بودن اجتماعیات در روایات برای همین است. امام عزیز میفرمایند: قرآن و کتابهای حدیث، که منابع احکام و دستورات اسلام است، با رساله های عملیه، که توسط مجتهدین عصر و مراجع نوشته می شود، از لحاظ جامعیت و اثری که در زندگانی اجتماعی می تواند داشته باشد، بکلی تفاوت دارد. نسبت اجتماعیات قرآن با آیات عبادی آن، از نسبت صد به یک هم بیشتر است! از یک دوره کتاب حدیث که حدود پنجاه کتاب است و همۀ احکام اسلام را در بر دارد، سه ـ چهار کتاب مربوط به عبادات و وظایف انسان نسبت به پروردگار است؛ مقداری از احکام هم مربوط به اخلاقیات است؛ بقیه همه مربوط به اجتماعیات، اقتصادیات، حقوق و سیاست و تدبیر جامعه است‏ آنقدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است، در عبادات وارد نشده است. شما پنجاه و چند کتاب فقه را ملاحظه می کنید، هفت ـ هشت تا کتابی است که مربوط به عبادات است، باقی اش مربوط به سیاسات و اجتماعیات و معاشرات و اینطور چیزهاست. ما همۀ آنها ‏را گذاشتیم کنار و یک بُعد را، یک بعد ضعیفش را گرفتیم. ⚠️تفصیل مطالب را در صوت بشنوید.. ☑️ @ali_samimi71
مستند جمله رهبری در طرح کلی اندیشه درمورد رابطه توحید و تبعیض طبقاتی👇👇👇👇👇👇👇👇