eitaa logo
علی ارجمند عین الدین
463 دنبال‌کننده
215 عکس
56 ویدیو
32 فایل
علی ارجمند عین الدین @Mohajeredarya
مشاهده در ایتا
دانلود
•┈┈••••••••🔻•••••••┈┈• 📌حوزه نمایندگی ولی فقیه البرز ╭─┅─🍃🆔🍃─┅─╮ https://eitaa.com/hozealborz ╰─┅─🍃🆔🍃─┅─╯
┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
تبیینی زیبا و رسا در حکمت روزه داری بیانات حجت الاسلام والمسلمین علی ارجمند عین الدین مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز در جمع همکاران جهادی اگر چه ما در انجام عبادات و عمل به احکام الهی، "کارکرد گرا" نیستیم، ولی معتقدیم تمامی دستورات الهی بر اساس مصالح و منافع واقعی بشر صادر شده است، به عنوان مثال چون خداوند دستور داده است در ماه رمضان روزه بگیریم می گیریم، حالا چه فلسفه و حکمت آنرا بدانیم و چه ندانیم، با وجود این معتقدیم؛ تمامی دستورات الهی هم عالمانه است و هم حکیمانه، به عنوان مثال چند حکمت از حکمت های روزه داری به اختصار عبارتند از: ۱. روزه داری روح انسان را تلطیف می کند، عرفان عملی بخش مهمی از دین و به تعبیر برخی گوهر دین است، برای طی کردن مراحل عرفان عملی، به روح لطیفی نیاز است و روزه داری و آثار عملی آن باعث نورانیت و تلطیف روح می شود. ۲. روزه داری اراده را قوى می کند، چون انسان موجودی مختار است، پس در سراسر زندگی به "نه گفتن" نیاز دارد، اسلام با نه شروع شد، لا اله الا الله، انقلاب اسلامی با "نه" شروع شد، "نه شرقی نه غربی" و ماه رمضان که آغاز سفر معنوی یک ساله است، با نه شروع می شود نه به خوردن و آشامیدن، نه به برخی از مباحات در ایام دیگر، تا چه رسد به ارتکابِ گناهان. ۳. غریزه‌ها را تعدیل می‌کند. بر اساس بعضی از تعاریف، "اخلاق" یعنی کیفیت کنترل غرائز، انسان غرائز مختلفی دارد و در طول حیات مدام باید بین آنها تعدیل ایجاد کند، این که از جهتی به نفس انسان، نفس اماره گفته می شود، چون نفس انسان در ارضای غرایز حیوانی دائم امر می کند، مثل آتش جهنم که هر چه در او می ریزند می گوید: هَل مِن مَزید؟ هل من مزید؟ باز هم هست؟ باز هم هست؟! پس انسان موّحد باید اسب سرکش غرایز را کنترل، هدایت و به صورت مشروع و در حد معقولی، ارضا کند و روزه داری توان مدیریت و تعدیل غرائز را افزایش می دهد. ۴. روزه براى برقرارى مساوات میان فقیر و غنى است، تا مردم با چشیدن طعم گرسنگى، به یاد فقیران و محرومان بیفتند و حق آنان را ادا کنند. البته به صورت کلی همه می دانند که فقرا در مضیقه و محرومیت هستند ولی به قول معروف شنیدن کی بود مانند دیدن؟ انسان مسلمان با روزه داری مزه تلخ محرومیت و گرسنگی را به خود می چشاند و با فقرا هم ذات پنداری می کند و چشیدن مرتبه ای بالاتر از شنیدن و دانستن است. ۵. روزه اثر بهداشتى و درمانى فراوان دارد و باعث سلامتى و تندرستى جسم می‌گردد، توضیح این که، بدن انسان با سیستم "افرودن و کاستن" کار می کند، سیستم هوشمند بدن دائم تلاش می کند که نیازمندی های بدن را تامین و زائدات را دفع کند، مثلا اگر شما گوش خود را با گوش پاک کن مدام تمیز کنید، گوش جرم بیشتری تولید می کند! چون بدن فکر می کند در تولید جرم گوش کم کاری کرده است! اگر مدتی به بدن انسولین تزریق کنید، بعد از مدتی کم‌کم بدن انسولین تولید نمی کند، چون فکر می کند دیگر نیازی به تولید این ماده نیست، بر اساس همین ساختار هوشمند، اگر روزه بگیرید بدن بعد از مدتی بدن شروع به سوزاندن چربی ها و کشتن و مصرف کردن سلول های ضعیف، ناقص و سرطانی می کند، این است که بدن هوشمند انسان به راحتی می تواند صدها سال عمر کند، لذا بعضی از طبیبان گفته اند: اگر انسانی بمیرد و در بدن گوشت داشته باشد، یا خودش با قصور و تقصیر و افراط و تفریط، خودش را کشته است، یا کسی او را کشته است، این است حکمت جمله مشهور "صوموا تَصِحّوا" یعنی روزه بگیرید تا سالم شوید. این موارد بخشی از دستاوردهای آنهایی بود که در ماه رمضان روزه گرفتند و فهرستی از ضرر و زیان کسانی که فرصت روزه داری را از دست دادند. ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
📜 چگونگی پاسخ به سوالات فلسفه احکام 📜 یکی از تجربیاتی که در دوره تبلیغ در مراکز آموزشی و علمی کشور داشتم این بود که متوجه شدم مخاطبین بیش از آن که از مسائل فقهی و احکام عملی سوال داشته باشند از فلسفه و چرایی احکام پرسش می کنند، به نظرم پاسخ به سوالات مربوط به فلسفه احکام می تواند به دو صورت باشد، یکی پاسخ جزئی، علمی و اقناعی به همان سوال و دیگری پاسخ کلی و اجمالی به سوالات مربوط به فلسفه احکام. در مورد پرسش های مربوط به فلسفه احکام از گذشته دور تاکنون کتاب ها و مقالات مختلفی به رشته تحریر در آمده است کتبی مانند عِلَلُ الشَّرائِع، تألیف شیخ صدوق (متوفای ۳۸۱ ق) فقیه برجسته و راوی شیعی قرن چهارم هجرى قمری، مشتمل بر روایاتى از رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) است که موضوع آنها علت و فلسفه برخى از احکام شرعی و عقیدتى است و نیز مجموعه کتب اولین دانشگاه و آخرين پيامبر، تأليف شهيد دكتر سيد‌ ‎رضا پاک‌نژاد كه در حقيقت، رساله دوره دكتراى ايشان بوده است. اين مجموعه، حاوى مباحثى است از تمام برنامه‌هاى پزشکى معمول روز كه اسلام هم در آن باره نظر داشته است. اين رساله در ابتدا، «گفتارهاى طبى و بهداشتى پيشوايان اسلام» نام داشته، كه پس از تنظيم آن به شكل كتاب، با عنوان «اولین دانشگاه و آخرين پيامبر» چاپ و منتشر شد. اما آنچه راقم این سطور در صدد بیان آن است ارائه یک جواب کلی و اجمالی در حوزه کلیت فلسفه احکام می باشد تا مخاطب با اتمسفر و جغرافیای این حوزه آشنا شود. در یک دیدگاه کلی، فلسفه، حکمت و چرایی احکام اسلامی به سه دسته تقسیم می شوند. ۱. احکامی که حکمت و چرایی آن از سوی اهل بیت به ما رسیده است، اگر چه آن پاسخ به تمام حکمت ها و دلایل احکام نپرداخته باشد، مثل چرایی عده طلاق برای زنان و حکمت حرام بودن مسکرات. ۲. احکامی که از قرآن مجید و سنت پیامبر و اهل بیت به ما رسیده ولی دلایل آن ذکر نشده، ولی با گذشت زمان و به مرور، برخی از دلایل آن توسط متخصصین رشته های متخلف کشف شده و یا قابلیت کشف دارد، اما این که چرا اهل بیت سلام الله علیهم دلایل وضع این احکام را نگفته اند چون اولا؛ بسیاری از اهل بیت در دوران اختناق سیاسی و اجتماعی و در حال تقیه بوده اند و فرصت کافی برای بیان این مسائل را نداشته اند. ثانیا؛ اهل بیت آمده اند تا عقول مردم را بارور کرده و آنها را به تفکر و تحقیق دعوت کنند، نه این که همه علوم را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم مثل ربات فقط تبعیت کنند. ثالثا؛ اگر قرار بود همه حکمت ها به راویان احادیث که روایات را از اهل بیت نقل کرده اند گفته شود، آنها توانایی فهم و درک همه موضوعات علمی و حکمت ها را نداشتند رابعا؛ اگر امروزه با پیشرفت علوم و فنون می توان در یک فلش مموری، متون هزارن جلد کتاب را حمل کرد ولی در گذشته که ابزار کتابت بسیار ساده بود، عملا توان ثبت همه حکمت های مقدور نبود. حقیقت این است که با گذشت زمان و به مرور فلسفه بسیاری از احکام در رشته های مختلف علمی کشف و به حقانیت اسلام پی برده می شود، مثل فلسفه بهداشتی روزه داری، حکمت های ذبح شرعی، فلسفه استقبال قبله، نجس بودن ذاتی سگ و خوک و .... ۳. فلسفه برخی از احکام را نه اهل بیت فرموده اند و نه حداقل فعلا علوم روز داعیه کشف آنرا دارد، مثل فلسفه بسیاری از اجزای نماز و حج و غیره این موارد از مصادیق ایمان به غیب است به این معنا که ما چون باور داریم شارع مقدس حکیم است و همه دستورات ایشان از روی حکمت بوده و تمامی احکام بر اساس مصالح و مفاسد واقعی صادر شده، پس حتی اگر دلیل آنرا ندانیم از آن تبعیت و پیروی می کنیم. در پایان ذکر دو نکته ضروری به نظر می رسد اولا؛ دین خداوند در واقع تجلی اسما و صفات خداوند است و همه احکام الهی سر منشا در صفات الهی دارد و چون "کل یعمل علی شاکلته" رسیدن به کنه احکام الهی نیز برای بشر غیر معصوم مقدور نیست، چون به تعبیر قرآن مجید "و ما اوتینم من العلم الا قلیلا" اگر ما با پژوهش های علمی، دلیلی و حکمتی بر هر کدام از احکام الهی یافتیم باز نمی توانیم مدعی شویم که آن حکم صرفا بخاطر آن دلیل یا دلایل تشریع شده است. ثانیا؛ حوزه مسائل مربوط به فلسفه احکام بسیار بسیار فراتر از خود علم فقه است به این معنی که دلایل تشریع یک حکم همزمان می تواند بهداشتی، روانی، اجتماعی، اخلاقی و غیره باشد، پس نباید از فقیه، هر چند که اعلم باشد، انتظار داشت که غالب فلسفه احکام را بداند، هر چند که با پیشرفت علم و کاهش تعبد، امروزه دانستن فلسفه احکام برای یک فقیه فضیلت بلکه ضرورت می باشد. ✍علی ارجمند عین الدین ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
📜 ساختار جامع و متفاوت برای تبیین و تبلیغ مفاهیم مربوط به زکات سخنرانی حجت الاسلام علی ارجمند عین الدین مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز در جلسه مشترک مدیر محترم زکات کمیته امداد امام خمینی(ره)،استان البرز و کارشاسان ترویج مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های استان: یکی از ساختار های مشهور در تقسیم بندی معارف اسلامی این است که علما بزرگوار اسلام معارف اسلام را به سه بخش تقسیم می کنند ۱. عقاید ۲. اخلاقیات ۳. احکام . این که آیا این یک تقسیم بندی جامعی است و یا خیر، موضوعی است که در این بیان در صدد تایید یا رد آن نیستم اما بر فرض که این ساختار یک ساختار جامعی برای انتقال کلیه مفاهیم دینی باشد، می توان بر اساس آن، مفاهیم فریضه زکات را با ساختار جامع و جدید و بهتری ارائه کرد، توضیح این که از دیر باز تاکنون، مباحث مربوط به زکات در کتب فقهی طرح و موضوعات غیر فقهی زکات به صورت طفیلی و حاشیه ای مطرح شده است، در که حالی که جایگاه طرح مباحث اخلاقی زکات، اگر از مباحث فقهی مهم تر نباشد کم اهمیت تر نیست. بنابراین در یک تقسیم بندی بهتر مباحث مربوط به زکات را می توان در سه حوزه مطرح کرد ۱. فریضه زکات در حوزه عقاید اولین موضوعی که از این منظر مطرح می شود این است که زکات از ضروریات دین اسلام و مورد اتفاق همه مسلمانان است و انکار وجوب آن موجب ارتداد خواهد شد. موضوع دوم این که اگر شخصی منکر ضروری بودن زکات نبود، امام منکر مسائلی از مسائل زکات بود آیا باز می توان او را منکر ضروریات دانسته و حکم ارتداد داد یا خیر؟! ۲. زکات در حوزه فقه و احکام زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند. این ۹ کالا عبارتند از نقدین (طلا و نقره)، انعام ثلاثه ( گاو، گوسفند و شتر) و غلات اربعه (گندم، جو، کشمش و خرما). مقدار پرداختی هر یک از این کالاها متفاوت بوده و در فقه تعیین شده است. از دیگر مسائل فریضه زکات در حوزه فقه، تقسیم زکات به زکات مستحبی و واجب و همچنین تشریح شرایط وجوب زکات، حد نصاب زکات، موارد مصرف زکات و غیره می باشد. ۳. زکات در حوزه علم اخلاق بخش مهمی از مسائل و مصادیق زکات به حوزه اخلاق مرتبط است، مسائلی مثل آثار زکات( حداقل بیش از ۲۰ اثر در روایات مطرح شده)، پیامدهای ترک زکات، مصادیقی از زکات که در حوزه اخلاق می گنجد و غیره به عنوان مثال از دید روایات: زکات چشم، نگاه عبرت انگیز و چشم پوشی از شهوات است. زکات گوش، شنیدن دانش و حکمت و قرآن و هر آنچه رهایی روح آدمی در آن است و دوری کردن از آنچه موجب گرفتاری روح است مانند دروغ و غیبت و امثال آن زکات زبان، خیرخواهی برای مسلمانان و بیدار کردن غافلان و تسبیح و ذکر بسیار است زکات دست، بخشش و جود و عطا به دیگران از نعمتهای الهی و به کار انداختن آن در نوشتن علم و هر آنچه مسلمانان در راه طاعت خدا از آن سود می‌برند و خودداری از انجام کارهای بد. زکات پاها، کوشش در گام برداشتن در راه حقوق خداوند از دیدار صالحان و مجالس ذکر و اصلاح کار مردم و صله رحم و جهاد و هر آنچه صلاح دل و سلامت دین انسان در آن است‌. در کتاب غرر و درر از امیرالمؤمنین علی(ع) زکات برخی نعمت‌ها این‌گونه بیان شده است: زکات علم، نشر و گسترش دادن آن است زکات جاه و مقام، بذل آن برای انجام کار خیر زکات بردباری، تحمل زکات مال، بخشش زکات قدرت، انصاف زکات زیبایی، پاکدامنی زکات ظفر و پیروزی، احسان زکات بدن، جهاد و روزه زکات دارایی، نیکی به همسایگان و صلۀ ارحام زکات تندرستی، سعی و کوشش در اطاعت و فرمانبرداری خدا زکات شجاعت، جهاد در راه خدا زکات حاکم، دادرسی درماندگان زکات نعمتهای الهی، انجام کارهای نیک زکات علم و دانش، بذل آن به کسانی که استحقاق آن را دارند و واداشتن نفس در عمل بدان است. ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
جلسه زکات در سازمان جهاد کشاورزی ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
💠 بازدید گروهی از مجموعه بسته بندی زرین گوشت جم در شهرستان فردیس ┄┅┅┅❀🔹💠🔹❀┅┅┅┄ 🗓 ١٨ اردیبهشت ١۴٠٢ ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
💠 دیدار و تکریم خانواده جهادگر شهید محمود آثاری ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥غُر بزنید تا عالم به‌نظر برسید رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: 🔸اگر تمام هنر ما سیاه‌نمایی بدون ارائه راه‌حل باشد بعید می‌دانم بتوان آن را خدمت به کشور دانست. 🔹جریانی در بین صاحب‌نظران شکل‌گرفته که هرچقدر تندتر و منفی‌تر حرف بزنید عالم‌تر به نظر می‌رسید.
یادداشت/ حجت الاسلام والمسلمین ارجمند عین الدین 🛑 با موج‌ فزاینده خودتحقیری ها چه کنیم!؟ متن کامل خبر👇 🌐 http://didebanealborz.ir/?p=17234 ✴️ پایگاه خبری دیده بان البرز ✴️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هر وقت به‌خاطر هجمه‌های دشمن، از آینده ناامید شدید، این صحبت‌ها رو بشنوید، ایشون هر وقت مطلبی از آینده گفته همان شده ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
PZ-1 Penza Broschure 200x200 RU 15Sep.pdf
5.43M
سیمای جمهوری پنزای روسیه (۱) ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
Инвестиционный потенциал 2023 eng.pdf
3.66M
سیمای جمهوری پنزای روسیه (۲) ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقام معظم رهبری می‌فرمایند: زنده نگه داشتن یاد گرامی شهیدان، زنده نگه داشتن آزادگی و فداکاری است و برای ملتی که چشم به افق‌های بلند دوخته است این از برترین نیازها وضرورت‌هاست. دیدارهای مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز از خانواده معظم شهدا •┈┈••••••••🔻•••••••┈┈• 📌حوزه نمایندگی ولی فقیه البرز ╭─┅─🍃🆔🍃─┅─╮ https://eitaa.com/hozealborz ╰─┅─🍃🆔🍃─┅─╯
📜حکایت برادران دانا و نادان مرحوم پدرم تعریف می کرد که در روستای ما دو برادر فقیر در یک خانه نقلی و کوچک زندگی می کردند، هر کدام با زن و فرزند خود در یک اتاق اقامت داشتند، خانه آنها یک حیاط کوچک داشت، شستشوی لباس ها و ظرف و همه کارهای معمول آن زمان در آنجا انجام می شد، برادر بزرگ تر فردی دانا، غیور و آبرومند بود و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می داشت، برادر کوچک تر فردی بیش فعال اما نادان بود، القصه یک روز برادر کوچک توله سگی را با خود به خانه برد و در حیاط منزل بست! برادر بزرگتر با دیدن این صحنه، به او گفت: برادرم! عزیزم! آخه سگ را باید کسی نگه بداره که گله گوسفندی، باغی، چیزی داشته باشه من و تو که چیزی نداریم، تازه این سگ نجسه زن و بچه در این حیاط ظرف و لباس می شورن و... برادر کوچک در جواب گفت: حالتو درک می کنم از حسادت داری منفجر می شی!!! برادر بزرگتر هر چه تلاش کرد نظر برادر کوچک را عوض کند، فایده ای که نداشت که هیچ بلکه این نصحیت ها باعث ایجاد کدورت و دلخوری هم می شد! بنابراین برادر بزرگ روشش را عوض کرد و گفت: باشه اصلا حق با شماست، توله سگ را با هم بزرگ می کنیم! برادر کوچک گفت: چرا؟ مگه تو بهش غذا می دی که حالا انتظار شراکت هم داری!؟ برادر بزرگ قول داد از این به بعد بهش غذا هم بدهد! مدتی گذشت و توله سگ کم کم بالغ شد، یک شب نیمه شب برادر بزرگ در خواب عمیقی بود، که ناگهان با صدای کوبیدن در اتاق از خواب پرید و هراسان به سمت در اتاق رفت! برادر کوچکتر بود که پشت در ایستاده بود، تا در را باز کرد سراسیمه پرسید؟ چی شده زلزله اومده؟ برادر کوچک با خنده گفت: نه بابا زلزله کجا بود! پرسید جایی آتش گرفته؟! باز جواب داد نه! پرسید کسی طوری شده؟! باز جوابش نه بود! برادر بزرگ پرسید، نصف جون شدم خب بگو چی شده؟! برادر کوچیک گفت: گوش کن ببین سگمون چه خوب پارس می کنه!!! ✍علی ارجمند عین الدین ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
📜 تلخ ترین نوشته من ( ۱ ) اواخر وزارت دکتر ساداتی نژاد در وزارت جهاد کشاورزی، در جلسه مشترک مسئولین حوزه های نمایندگی ولی فقیه و روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها که در سالن جلسات وزارت جهاد برگزار شده بود، دکتر در ضمن صحبت های خود گفت: منِ وزیر که نباید دغدغه نهاده های دامی مثلا هرمزگان را داشته باشم، باید از تمرکز گرایی فاصله بگیریم، هر استانی نهاده می خواد خودش برود وارد کند تامین دلار دولتی با من وزیر! همانجا به آرامی به دکتر بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفتم: دکتر بگو ان شاالله ما اولین استان در این حوزه خواهیم بود دو سه روزی گذشت تا این که یک شب یکی از دوستان جوان که در زمینه تجارت به روسیه تجارب ارزنده ای دارد با من تمام گرفت و گفت که یک هیئت تجاری از جمهوری پنزای روسیه به ایران آمده است فرصت خوبی است تا از ظرفیت این هئیت استفاده شود، دل به دریا زدم و موافقت کردم که همان شب به دیدار آنها در هتل استقلال برویم، پالتویی پوشیدم و به همراه آن دوست جوان به هتل بین المللی استقلال رفتم، دیدار هماهنگ شده بود، رئیس هئیت آقای میخائیل معاون اقتصادی نخست وزیر پنزا بود آقای مترجمی هم با خود داشتند که به زبان فارسی مسلط بود و همسر ایرانیش هم آنجا بود، بعد از آن که خودمان را به هم معرفی کردیم، از ایشان سوال کردم که با چه هدفی به ایران آمده اند و به چه جمع بندی رسیده اند؟ گفت: به نیت توسعه همکاری های اقتصادی ایالت پنزا با ایران و گفت متاسفانه هنوز هیچ دستاوردی نداشته ایم جز یکسری بازدید های بی هدف که توسط اتاق انجام شده است و از مسکن مهر پرند تا خودرو سازی سایپا بازدید داشته اند! به ایشان گفتم: ما متولی بخش کشاورزی هستیم و سه پیشنهاد راهبردی و شفاف برای همکاری داریم ۱. نهاده های دامی استان ما را تامین کنید با قیمتی ۱۰ درصد زیر قیمت جهانی! ۲. نمایشگاهی به استان ما اختصاص دهید تا تولیدکنندگان ما بتوانند ابتدا در قالب نمایشگاه موقت و بعد از بازاریابی و بازار سازی به صورت دائم محصولات خود را در جمهوری پنزا عرضه کنند. ۳. جمهوری پنزا که در منتهی الیه رودخانه پرآب پنزا قرار دارد اراضی بسیار حاصل خیزی دارد و ما نیز کشاورزان پیشرو و کارکشته ای داریم بنابرین شما بخشی از اراضی کشاورزی خود را به صورت مشارکتی یا اجاره ارزان و بلند مدت به کشاورزان ما واگذار کنید تا ما در پنزا شهرک های گلخانه ای احداث کنیم و بخشی از نهاده های مورد نیاز استان را کشت فراسرزمینی کنیم. بعد از ارائه پیشنهادات ایشان به شدت استقبال کرد و گفت من اختیار دادن این قول ها را به شما دارم، از تهران بازگشتیم فردا گزارش دیدار با هئیت روس را به دکتر بازدار دادم ایشان هم استقبال کرد و گفت با آنها تماس بگیرید و برای تشکیل جلسه به سازمان جهاد کشاورزی استان البرز دعوت کنید، همین کار را کردم زمان جلسه مشخص شد و آقای میخائیل با یکی از سرمایه گذاران منطقه خودشان به نام آقای ایگر به جلسه آمدند، در جلسه رئیس سازمان و معاونین و بخش های دیگری مثل اتاق تعاون شرکت داشتند در نهایت پیشنهادات من مطرح و به عنوان مصوبه جلسه تایید شد، لذا روس ها عکس یادگاری گرفتند و نتیجه جلسه را به عنوان دستاورد خود از سفر به ایران به روسیه بردند، در تماس های بعدی قرار شد اینبار آنها از چند نفر از مسئولین استانی دعوت کنند تا برای ظرفیت سنجی، سفری کاری به جمهوری پنزا ترتیب داده شود، بنابراین بلافاصله دعوت نامه ای از طرف نخست وزیر پنزا به دست ما رسید، مخاطب نامه وزیر کشاورزی بود و بنده و رئیس سازمان و یکی از معاونین به همراه آن مترجم ایرانی به پنزا دعوت شده بودیم، رئیس سازمان بعد از دریافت دعوت نامه با آقای فتحی در وزارت جهاد کشاورزی که مسئولیت امور بین الملل را به عهده دارد تماس گرفت و موضوع را مطرح کرد، ایشان به شدت از این موضوع استقبال کرد و گفت من نمی دانم چطور شما با جمهوری پنزا ارتباط برقرار کرده اید، من آن منطقه را می شناسم، شما بهترین انتخاب را کرده اید و.. گفت: باید فرم های سفر را پر کنید تا مقدمات سفر آماده شود، بنده به همراه مسئول دفترم فرم ها را از سایت گرفته و با کمال دقت پر کردیم در متن فرم پیشنهاد دادم که برای بهتر برگزار شدن این سفر توصیه می شود این سفر دوجانبه باشد و معاون اقتصادی استاندار البرز نیز دعوت شود، فرم ها ارسال شد بعد از مدتی از دفتر آقای فتحی تماس گرفتند که ما موافق این سفر هستیم ولی پیشنهاد ما این است که در این سفر معاون اقتصادی استاندار هم باشد! دوباره با آقای میخائیل تماس گرفتیم و گفتیم لطفا دعوت نامه جدیدی بنویسید و نام معاون اقتصادی استاندار البرز را هم ذکر کنید، زمان این درخواست مصادف با روز کارگر بود که یکی از مهمترین تعطیلات مردم روسیه است، باوجود این، نخست وزیر محترم وقت گذاشت و در روزهای تعطیل نامه جدیدی ارسال کرد... ✍ علی ارجمند عین الدین