eitaa logo
علی ارجمند عین الدین
421 دنبال‌کننده
223 عکس
104 ویدیو
39 فایل
علی ارجمند عین الدین @Mohajeredarya
مشاهده در ایتا
دانلود
جشن برداشت گندم در شرکت آب و خاک پارس شهرستان فردیس با حضور همکاران و فرماندار محترم فردیس ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
نشست مسئولین حوزه های نمایندگی ولی فقیه در سازمان های جهاد کشاورزی منطقه ۱ کشور در سمنان ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
چگونه نام امام حسین ( ع) و حضرت اسماعیل در تاریخ جاودانه شد؟! خداوند منان در قرآن مجید می فرماید: فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ یاد کنید مرا، تا یاد کنم شما را، یاد و ذکر خداوند سه نوع است؛ ۱. یاد عام که شامل همه موجودات الهی اعم از انسان و غیر انسان و دیندار و بی دین و ... می شود یاد خداوند از اقتضائات عالم و علیم بودن خداوند، ربوبیت الهی و دایم الفیض بودن و بسیاری از صفات دیگر الهی است. ۲. یاد خاص الهی که شامل بندگانی می شود که در برهه ای از زندگی بندگان به صورت ویژه خداوند یا را یاد می کنند، مثل لحظات نورانی دعای خالصانه، توبه، استغاثه، نماز و غیره در این لحظات انسان به صورت ویژه به یاد خداوند است و او را حاضر و ناظر می بینند و خداوند هم به صورت خاصی به آنها توجه و عنایت می فرماید. ۳. یاد اخص، که مخصوص انسان های مقرب الهی است و در آن لحظات انسان های خود ساخته، کاری را برای خداوند انجام می دهند که مورد توجه او قرار می گیرد؛ خداوند اراده کرده که یاد این بندگان و کار مخلصانه و بزرگ آنها در تاریخ بشریت ماندگار و الگوی دیگران قرار گیرد، نمونه بارز این یاد اخص عنایت خداوند برای ماندگاری نام امام حسین علیه اسلام است، تا جایی که پیامبر اعظم فرمودند: «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.» پیامبر اکرم (صلّى اللّه علیه و آله) فرمود: «براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» (جامع احادیث الشیعه ، ج ۱۲، ص ۵۵۶) یکی از یادهای اخص الهی در مورد بندگانش یاد کردن خداوند نسبت به سه بنده خود یعنی ابراهیم و هاجر و اسماعیل است، عمل سعی بین صفی و مروه که از اعمال واجب حج است در واقع یاد اخص الهی نسبت به حضرت هاجر است، حضرت هاجر در زمانی که اسماعیل طفلی بیش نبود به فرمان الهی گردن نهاد و در بیابان های خشک و سوزان مکه با همسر خود ابراهیم خدا حافظی کرد، وقتی فرزندش تشنه شد برای تامین آب، ۷بار بین کوه صفا و مروه دوید، تا برای فرزند شیرخوارش آب بجوید، در آنجا نه خبرنگاری بود نه فیلم برداری و حتی نه شاهدی، بجز خداوند و فرشتگان الهی، خداوند ارده کرد تا این عمل حضرت هاجر جزو اعمال حج قرار داده شود تا میلیون ها میلیون انسان مسلمان به تاسی از ایشان بین صفا و مروه بدوند، تا نام هاجر در صحنه تاریخ ابدی شود. همچنین برای جاودانه شدن یاد حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل، قربانی کردن در حج برای حُجاج را واجب و انجام آن برای همه مسلمانان در روز قربان را مستحب موکد قرار داد به تعبیر خداوند در قرآن مجید: وَفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ ﴿١٠٧﴾ و ما اسماعیل را در برابر قربانی بزرگی [از ذبح شدن] رهانیدیم، (۱۰۷) آری این است یاد اخص الهی در مورد بندگان مقربش. الهم الرزقنا حج بیتک الحرام ✍ علی ارجمند عین الدین ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
🔴نماینده ولی فقیه جهاد کشاورزی استان در گفتگو با «البرزخاتون» ۳۲ مرکز ذبح شرعی دام در البرز فعال است نماینده ولی فقیه جهاد کشاورزی البرز گفت: شهرستان‌های فردیس ۵، چهارباغ ۶، هشتگرد ۴، کرج ۱۴، اشتهارد ۲، نظرآباد ۲ و طالقان یک مرکز ذبح شرعی دارند. ادامه خبر را اینجا بخوانید. @alborzkhatun
🔰بازدید از مرکز ذبح بهداشتی دام در فردیس ✍به گزارش روابط عمومی و رسانه نهاد امامت جمعه شهرستان فردیس، ۸ تیر ۱۴۰۲ همزمان با عید سعید قربان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان فردیس به همراه جناب دکتر عباسی نماینده مردم شریف فردیس در مجلس شورای اسلامی ، جناب دکتر توکلی مدیرکل دامپزشکی البرز و حجت الاسلام ارجمند عین الدین نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی البرز از مرکز ذبح بهداشتی دام در شرکت کرج راک بازدید به عمل آوردند. ✔️ ایـتــا: 💻 @namazjomefardis
هدایت شده از خنده حلال
حیفِ نون رفت حج. وقتی از حج برگشت رفت سراغ بقالی محلشون. به مغازه دار گفت دفترهای قرض رو در بیار. صاحب مغازه خیلی خوشحال شد و با خودش گفت: خیلی خوبه، اومده قرضشو ادا کنه و پولمو بهم بده. وقتی دفتر رو در آورد، حیف نون به صاحب مغازه گفت: اسم من رو توی دفتر پیدا کن. صاحب مغازه گفت؛ بله! این هم اسم مبارک شماست حیف نون گفت؛ آفرین! حالا جلو اسمم یه حاجی اضاف کن😳😂 ❣خنده حلال ❣ ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @khandehhhalal ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
دو سال از آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری می گذره، خدا را شکر در این مدت دندان طمعی برای قبل و بعد از پیروزی انتخابانی آیت الله رئیسی نداشتیم🙏 ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
آيا اقدام به ذبح اسماعيل به دست پدر در عيد قربان، عملی ضد اخلاقی بود؟ ✍️ابوالفضل ساجدی پاسخ: خير. تلقی تقابل دين و اخلاق (كه برخی نویسندگان داخلی، خودشان، یا به تبع امثال كی يركگور «انديشمند مسيحي» با تكيه به مثال ذبح حضرت اسماعيل (ع)، پذیرفته اند،) صحيح نيست زيرا: 🔹اولا امر خداوند به حضرت ابراهیم (ع) برای ذبح فرزندش، امر واقعی نبوده بلكه امتحانی بوده است و لذا، اسماعيل، قرباني نشد. 🔹ثانيا اين حكم، دستوري عام براي همه مسلمانان نبوده بلکه اختصاصی است و لذا تكرار آن براي ديگران حرمت شرعي دارد و مستوجب عقوبت است. 🔹ثالثا اين نوع اقدام به ذبح و كشته نشدن، از مصاديق معجزات و كرامات الهي است كه نمي تواند با قواعد نظام اسباب و مسببات مادي مقايسه شود. در صورتي دين با اخلاق تعارض پيدا مي كند كه با معجزه الهي، مانعي براي بريدن كارد حاصل نشود. 🔹رابعا در خصوص حضرت ابراهیم نیز ضد اخلاقی نیست چرا كه بنا بر ديدگاه صحيح در فلسفه اخلاق، بالاترين كمال اخلاقي كه ارزش ذاتي دارد (يعني ارزش آن بخاطر خودش است نه چيزي ديگري) رضا و قرب الهي است. ساير رفتارها در صورتي خوب و اخلاقي خواهند بود كه ما را به اين هدف برسانند. لذا پای نهادن بر خواسته های نفسانی برای نیل به كمال (نزدیک شدن به خدا)، از مصادیق آشكار رفتار اخلاقی است؛ بلكه قربانی جان خود یا فرزند و شهادت در راه خدا، برترین نمونه‌ی آن به شمار می‌رود. 🔹خامسا در همين مورد خاص نيز ابراهیم فرزند خویش را به این كار مجبور نكرد بلكه اسماعیل بود كه به استقبال اجرای فرمان معشوق شتافت. به فرموده قرآن، اسماعيل خطاب به پدر گفت: قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ ۖ سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ يعني ای پدر، هر چه مأموری انجام بده که ان شاء اللّه مرا از بندگان با صبر و شکیبا خواهی یافت. 🔹در نهایت نیز می‌بینیم كه آنان در این آزمون كامیاب شدند و آنچه قربانی شد نه تن جسمانی كه نفس آنان بود. 🔰@Sajedi_ir
حجت الاسلام والمسلمین دکتر ساجدی، استاد راهنمای من در تدوین پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد بود. کانال ایشان مفید و قابل استفاده است.
سلام علیکم ویژه برنامه عید بزرگ غدیر خم سخنران:حجت الاسلام والمسلمین علی ارجمند مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز مداح: کربلایی محمد خمبری زمان و مکان: پنجشنبه ساعت ۷ صبح نماز خانه اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس شروع مراسم ساعت ۶:۳۰ با قرائت زیارت عاشورا ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا به عید غدیر "يوم العهد المعهود" گفته می شود!؟ عید غدیر خم به عنوان بزرگترین عید اسلامی در روایات اسلامی دارای ده ها نام می باشد و هر نام حکمت و فلسفه ی مخصوص به خود دارد؛ یکی از آن نام ها که در متون اندیشمندان مسلمان کمتر به تبیین آن پرداخته شده "یوم العهد و المعهود" است. یکی از واژه های مشترک و مقدس در ادیان ابراهيمي که جایگاه ویژه ای در آنها ( يهوديت، مسیحیت و اسلام) دارد، کلمه "عهد" است، اگر واژه عهد را مورد بررسی تاريخي قرار دهیم پی می بریم که در ابتدا خداوند با اشاره به عالم ذر می فرمايد: أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ ۖ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ. ای آدم زادگان، آیا به شما سفارش ننمودم که شیطان را نپرستید، زیرا روشن است که او دشمن بزرگ شماست؟! این عهد اولیه آنچنان اهميتي در سرنوشت انسان ها دارد که پس از مرگ هر مسلمان، واجب کفایی است که به میت مسلمان تلقین کنند که: اِسْمَعْ اِفْهَمْ یا فُلانَ بْنَ فُلان هَلْ انْتَ عَلَی الْعَهْدِ الَّذِی فَارَقْتَنا عَلَیهِ مِنْ شَهَادَةِ انْ لٰا إِلٰهَ إِلَّا اللّٰهُ وَحْدَهُ لَا شَریکَ لَهُ وَ انَّ مُحَمَّداً صَلّی اللّٰهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ سَیدُ النَّبِیینَ وَ خاتَمُ الْمُرْسَلِینَ و انَّ عَلِیاً أَمیرُالْمُؤمِنینَ ... لذا وجود انسانی و احوالات او از عالم ذر تا عالم قبر از عالم فنا تا عالم بقا‌، تحت تاثیر پایبندی به این عهد است، این عهد که از پذیرش و اقرار به ولایت خداوند منان شروع و با ولایت ائمه اطهار استمرار می یابد، یک مجموعه به هم پیوسته و تفکیک ناپذیر است، لذا خداوند منان خطاب به پیامبر اعظم می فرماید:  يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ، ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد (به خلق) برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده‌ای! پیامبر اعظم ضمن برگزاری مراسم غدیر، فرمان داد که خیمه ای برای امیرالمؤمنین بنا کرده و همه حاضران با ایشان بیعت کنند و بزرگترین تراژدی در این عید الله الاکبر این است که هزاران مسلمان که عهد بستند از ایشان حمایت کنند، پیمان شکسته و حتی آنجا که بعد از ۲۴ سال خودشان به سراغ امیرالمؤمنین رفتند و با اصرار فراوان ایشان را بر کرسی خلافت نشاندند باز عهد شکسته و در قالب سه گروه بزرگ در مقابل ایشان به جنگ و نزاع پرداختند. ناکثین و قاسطین و مارقین! اصحاب جمل که خود حضرت آنان را «ناکثین » نامید و اصحاب صفین که آنها را «قاسطین » خواند و اصحاب نهروان یعنی خوارج که خود آنها را «مارقین » می خواند. این سه گروه مسلمان در حالی پیمان شکستند که پیمان شکنی حتی در میان مشرکین نیز خیانت و پایبندی بر عهد و پیمان جزو افتخارات محسوب می شد. خداوند در قرآن مجید در مورد مسلمانانی که با پیامبر اعظم تحت عنوان بیعت رضوان عهد بستند و به عهد خود پایبند ماندند می فرمايد: لقد رضی اللّهُ عن المؤمنینَ اِذْ یبایعونَکَ تَحتَ الشجرة فَعَلِمَ ما فی قُلوبِهم فَأَنْزَلَ السَّکینة علیهم. ترجمه: خداوند همانا از مؤمنان، هنگامی که با تو در زیر درخت بیعت کردند خشنود شد و دانست آنچه در دل آنهاست، پس آرامش را برآنان فرو فرستاد و در مورد پیمان شکنان می فرماید: «إِنَّ شرَّ الدَّوَاب عِندَاللَّهِ الَّذِینَ کفَرُوا فَهُمْ لایؤْمِنُونَ الَّذِینَ عَاهَدتَّ مِنْهُمْ ثُمَّ ینقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی کلِّ مَرَّةٍ »؛ بدترین جنبندگان نزد خدا کسانی هستند که راه کفر پیش گرفتند و ایمان نمی آورند. کسانی که با آنها پیمان بستی سپس هر بار عهد خود را می شکنند پیمان شکنی از جمله گناهانی است که در دنیا نیز گریبان آنها را می گیرد. مکافات بیعت شکنان در دنیا در حدیثی آمده که پنج چیز با پنج چیز مقابله می شود: نقض عهدی قومی نکردند، مگر این که خدای متعال دشمنشان را بر آن ها مسلط کرد (بحارالا نوار، ج۷۰، ص۳۷۰)، لذا می بینیم که کسانی که با دست امیرالمؤمنین بیعت نکردند، سر انجام با پای حجاج ابن یوسف سقفی بیعت کردند و کسانی که بیعت با مسلم ابن عقیل را شکستند در نهایت به حکومت حرام زاده ای به نام ابن مرجانه گردن نهادند! درست است که ما در بیعت رضوان و غدیر نبوده ایم، ولی همچنان که گفته شد، ولایت یک خط ممتد و مستمر است لذا توصیه شده که در زمان غیبت بر خواندن دعای عهد مداومت داشته باشیم و گفته شده که هرکس چهل صبح این دعا را بخواند از یاوران امام زمان(ع) خواهد بود. ✍ علی ارجمند عین الدین ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛
28.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 به بار نشستن درختان میوه در پشت بام 🍇 😍 ┏━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌━━━┓ 🆔 @aliarjmand_jahad ┗━━━🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃━━━┛