eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
248 دنبال‌کننده
709 عکس
35 ویدیو
75 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
📌"من مرجع هستم" 🌱 ، با بقال عادلی که سر کوچه است، در اینکه فردا روز اول ماه رمضان یا روز باشد بر اساس روئت ماه، هیچ فرقی ندارد! 🌱متاسفانه اعلام نظر دفاتر، باعث شده عموم مردم فکر کنند اگر مرجعشان عید اعلام نکند، عید نیست! اگر مرجع حکم داد که توسط همه اطلاعت می‌شود، اما غیر از حکم، و و فرقی ندارند؛ همانطور که می‌شود به بقال عادل سرکوچه اعتماد کرد، به مرجع هم اعتماد می‌کنیم. 🌱متاسفانه این اعلام هم دارد باب می‌شود که به مراتب از روز عید غلط‌تر است و هییییچ بنیان ندارد! قیمت سه‌کیلو گندم یا یک مدّطعام، کاملا به بستگی دارد. هیچ وقت قیمت گندم و برنج در وسط کلان‌شهر با فلان روستای شمال، یکسان نیست. این اعلام قیمت دقیقا زمینه‌ساز رفتار عمل غلط مکلفین می‌شود. 🌿نهایتا برای تسهیل کار مردم، امامان جمعه هر شهر، قیمتی را برای همان ، آن‌هم متناسب با قوت غالب همان منطقه، اعلام کنند. 🍀به‌نظر می‌رسد ، با تعدی وظایف مرجعیت به مسائلی که مراجع در آن ، می‌خواهند عنوان "مرجعیت" را برای خود کنند. 🌐 @aliebrahimpour_ir [1398.03.15]
📌 #بیا_اینم_پشت_بلندگو #انسان_خردمند #کتاب استاد یهودی دانشگاه #اسرائیل که تفسیری داروینی از تاریخ انسان است، می‌شود اولین کتاب سیر مطالعاتی #مملکته! کتابی بسیارجذاب و بسیار پرپرسش. به قول برخی اساتید، جدی‌ترین #شبهات_روز را بیان کرده. واقعا؟ بله! شاهدش همین که می‌بینید شده سیر مطالعاتی مملکته. قیمت کتاب گران است؛ بااین‌حال آمار تیراژ بالای کتاب آن هم در زمان محدود، خبر از مخاطب وسیع آن می‌دهد. پ.ن: بعد از نمایشگاه کتاب، اعلام کردند ممنوع‌الچاپ شده. چند روز بعد تکذیب شد. 🌐 @aliebrahimpour_ir [1398.3.20]
📌 سینمای در هند و ایران 🎞 جمعه شب، شبکه نمایش هندی «قیام» را پخش کرد و شب قبلش، فیلم هندی «باج» و دو هفته قبل از آن در ایام نوروز، فیلم سینمایی «قاتلان هندوستان». وجه مشترک تمام این فیلم‌ها، همکاری فعال یکی از سه «خان» معروف سینمای بالیوود، یعنی است که نقش اولی آن‌ها را برعهده دارد و یا در کنار آن، تهیه‌کننده نیز هست. اما علاوه بر این، وجه اشتراک دیگری نیز وجود دارد. 🎞 فیلم «باج» محصول سال2001، جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های آن سال و علاوه بر نامزدی اسکار، برنده تعداد قابل توجهی از جوایز داخلی و خارجی شد، داستان زندگی مردم یک روستا در دوران حکومت بریتانیا بر هند را روایت می‌کند که به خراج سنگین انگلیسی‌ها اعتراض می‌کنند و با شرط‌بندی زندگی خود در مسابقه کریکت در مقابل آزادی از خراج، آرام‌آرام به خودباوری می‌رسند و با تلاش از جان و دل، رقیب را شکست می‌دهند. فیلم «قیام» محصول 2005 نیز، روایت‌گر زندگی مانگال پاندی یک سرباز هندی است که به روشن‌کننده جرقه جنش‌های استقلال طلبی سال ۱۸۵۷ میلادی در هند علیه بریتانیا شناخته می‌شود. 🎞 فیلم « » اما داغ داغ است. محصول 2018؛ با نقش اولی دو ستاره بی‌رقیب بالیوود یعنی آمیتاب باجان و عامرخان. روایت گروهی مبارز خودجوش هندی علیه استعمارگران بریتانیایی. تهيه كنندگان فيلم از آن به عنوان گران‌ترين و پرخرج ترين محصول تاريخ سينمای هند تا اين لحظه اسم بردند. 🎞 اینها مشتی از نمونه خروار محصولات بالیوود است و نشان می‌دهد، ساخت فیلم‌های با موضوع مبارزان استقلال‌طلبی هند هنوز هم به عنوان یکی از مهمترین سوژه‌ها در سینمای هند زنده است و مخاطب دارد. فیلم‌هایی که می‌کوشند در کنار روایت ظلم استعمار، روح و را در مخاطب احیا کنند و آفات و نابه‌سامانی‌های استعمار و استثمار را در ذهنیت تاریخی مردم . 🎞 این جدیت بالیوود نسبت به تاریخ و دوران خود، ما ایرانی‌ها را ناخودآگاه به فکر وامی‌دارد. ما چند فیلم درباره‌ی استعمار و مبارزان استقلال‌طلبی تاریخ خود ساخته‌ایم؟ در انتهای این سبد غیر از «» ساخته ابوالقاسم طالبی، چه فیلم قابل‌توجه و حتی غیرقابل‌توجهی باقی می‌ماند؟! آیا یکی از دلایلی که برخی مسئولین، در مسیر چشم‌امیدبستن به غرب و بیگانگان، مردم را هم‌فکر و هم‌راه خود می‌بینند و مردم نیز احیانا تعامل با بیگانه را راه‌حل مسائل کشور بپندارند، مخدوش شدن حافظه‌ی تاریخی ملت نیست؟ 🎞به‌نظر می‌رسد در بازتولید روایت‌های جذاب و حفظ ملت از تجربیات دردناک استعمار و استثمار ذلت‌بار خود، وظیفه‌ی سنگینی به دوش دارد. چنانکه مقام معظم رهبری نیز در دیدار با سینماگران فرمودند: «ما بایستی تصویر درستی از رژیم طاغوت، رژیم گذشته را به جوان امروز نشان بدهیم؛ این کار نشده، به خوبی انجام نگرفته. راجع به انقلاب باید صحبت بکنیم، راجع به دفاع مقدس باید کار کنیم، راجع به مسئله‌ی خانواده باید کار کنیم؛ خانواده‌ی ایرانی، هویت ایرانی، فرهنگ ایرانی، گذشته‌ی ایرانی، » (24/8/1397) 🖌علی ابراهیم پور 🗓 (نگارش:25 فروردین98 - انتشار: 28فروردین98) 🔗 http://rasanews.ir/fa/news/602988/ [کد خبر در : 602988] 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 سینمای #استثمار در هند و ایران 🎞 جمعه شب، شبکه نمایش #فیلم هندی «قیام» را پخش کرد و شب قبلش، فیل
🌷 « / » 🌷 [ ] ✅موضوع: اهتمام بالیوود به تاریخ مبارزات استعمار هند و نقد وضعیت سینمای ایران 🏷 عنوان: «سینمای در هند و ایران» 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 479 🗓تاریخ نگارش: 25فروردین98 🗒تاریخ انتشار: 28 فروردين ۱۳۹۸ 📎توضیح: منتشر شده در (2) : 📸http://rasanews.ir/fa/news/602988/ مطالعه در تلگرام: https://t.me/aliebrahimpour_ir/818 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌نقدی بر یادداشت «سیاست‌زدگی در مسئله حجاب» 🔖ضرورت تفکیک مسئله «حجاب اجباری» از «حجاب قانونی» 🖌 علی‌
🌷 « » 🌷 🏷 عنوان: « یا ؟» ✅موضوع: استفاده از واژه‌سازی‌های بیگانه 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 750 🗓تاریخ نگارش: 16 اردیبهشت98 🗒تاریخ انتشار: 19اردیبهشت98 📤 انتشار در خبرگزاری (3): 🔗 http://rasanews.ir/fa/news/605821 🔗 http://rasanews.ir/002XbJ 📌 توضیح: پیشتر این متن را در نقدی بر یادداشت یکی از دوستان در عقل سرخ منتشر کرده بودم. همان متن را در قالب یک یادداشت، بازطراحی کردم و با اندکی اضافات در رسا منتشر شد. https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/542 [دانلود متن] 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌نقدی بر یادداشت «سیاست‌زدگی در مسئله حجاب» 🔖ضرورت تفکیک مسئله «حجاب اجباری» از «حجاب قانونی» 🖌 علی‌
📌 ، از منظر فرآیند سیاست‌گذاری فرهنگی 🌺 در عمومی همیشه می‌توان یک را با نوع صورت‌بندی و اسم‌گذاری تحت تاثیر قرار داد. در واقع از آنجاکه تعیین دستورکار، مرحله اول فرآیند سیاست‌گذاری است، اینکه مسئله چطور وارد این مرحله شود، آینده‌ی آن را پیشاپیش معین می‌کند. به‌عبارتی، نوع صورت‌بندی دستورکار، هویت پایگاه حل مسئله را نیز معین می‌کند و ازاین‌رو، مرحله مطالعه و سپس تدوین سیاست، متاثر از آن خواهد بود. 🌺 گروه‌های فشار، همواره سعی می‌کنند مسئله را به‌گونه‌ای مسئله کنند و در افکار عمومی مطرح نمایند تا نوع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری حاکمیت، در راستای اغنای افکار عمومی، تحت تاثیر قرار بگیرد. بنابراین روشن‌بینان جامعه و صاحبان اندیشه و قلم، بایستی نسبت به نوع ادبیات و مسئله‌سازی رسانه‌ای دشمنان ظاهر و آشکار، دقت نظر وافر داشته باشند. 🌺 «حجاب اجباری» از جمله مصادیق این مسئله‌سازی در حوزه حجاب در سال‌های اخیر است که لازم است درباره خطر تاثیر شیوع ادبیات عنوان‌گذاری آن در افکار عمومی و سیاست‌گذاری فرهنگی، تامل کرد؛ اسم رمزی که توسط افرادی تبلیغ می‌شود که هیچ ابایی از هم‌آغوشی با دشمنان رسمی ملت ایران ندارند و در مغرض بودنشان هیچ شکی نیست. طبیعی است که با طرح این واژه در حوزه عمومی، به دنبال مطالبه فکری افراد جامعه، نویسندگان و اندیشمندان نیز وارد گود مباحثه شده و درباره این مسئله اظهار نظر می‌کنند. 🌺 به نظر می‌رسد، خطای اساسی هر گفت‌وگویی که با این مفهوم آغاز شود، خود این عنوان است. مفهوم حجاب اجباری، اساسا انگاره‌ای نادرست و استفاده از آن، بازی در زمین است. مفهوم درست مسئله «حجاب قانونی» است نه «حجاب اجباری». این دو مفهوم را بایستی به کمک اصل هم‌نشینی -یکی از اصول اولیه زبان‌شناسی- معنا کرد. 🌺 حجاب اجباری در مقابل «حجاب اختیاری» است. اما حجاب قانونی در مقابل «حجاب غیرقانونی». به حکم فطرت، آدمی میل به اختیار دارد و از هرگونه اجبار بی‌زار است؛ بنابراین با استفاده از اصطلاح حجاب اجباری، پیشاپیش مخالف فطرت و وجدان بودن مسئله را پذیرفته‌ایم! 🌺 در حالی که اصلاح «حجاب قانونی» چنین بار معنایی نادرستی ندارد. پوشش، یکی از عناصر فرهنگی هر جامعه است و هر جامعه دارای فرهنگ، به حکم آنکه فرهنگ دارد، چارچوب‌هایی برای پوشش افراد معین می‌کند که به‌صورت نانوشته در جامعه جریان پیدا می‌یابد. همچنین هرجامعه‌ای برای پاسداری و حراست از فرهنگ خویش، اصول مهم فرهنگی خود را به صورت قانون در می‌آورد تا بتواند از بی‌نظمی‌های احتمالی و اختلال در نظام اجتماعی جلوگیری کند. 🌺 بنابراین اصل «پوشش و » اصلی وجدانی است؛ هرچند هر فرهنگ پویا، درباره‌ی حدود آن بستر گفت‌وگو را فراهم می‌کند و معیارهای متفاوتی را مشخص می‌کند؛ اما اصل معیارداشتن پوشش و سپس جعل قانون بر اساس آن، امری وجدانی است. چنان‌که بسیاری از کشورها حد و مرزهای مشخصی برای پوشش شهروندان معین کرده و می‌کنند؛ مثلا قانون می‌کنند که کسی نباید حجاب داشته باشد و گشت‌های ارشادشان (!) با حضور زنان با پوشش اسلامی مقابله می‌کنند! 🌺 به نظر می‌رسد اهالی اندیشه بایستی با دقت نسبت واژگان مطروحه در مسئله و بار معنایی آن‌ها، وارد گود هر مباحثه‌ای بشوند. ورود بدون تامل در اصطلاح، در نهایت به نوعی وادادگی فرهنگی می‌انجامد. بدین‌صورت که دشمن برای تحمیل فرهنگ خود، با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای دست روی هر مسئله فرهنگی گذاشت و از الفاظ خاص استفاده کرد، تحت قالب زیبا و فریبنده‌ی گفت‌وگو، از ابتدا را بپذیریم و در نهایت از موضع خود عقب نشینی کنیم و در فرآیند سیاست‌گذاری فرهنگی، بر اساس همان ادبیات ازپیش‌تعیین‌شده سیاست را تدوین کنیم. 🌺 متاسفانه در چندسال اخیر، جریان‌های ضد انقلاب، برخی از اصلاح‌طلبان، برخی باصطلاح روشنفکران و دگراندیشان بر مسئله و مسائل مرتبط با آن همچون غیرت، خانواده، ازدواج و زنا تمرکز کرده اند و سعی دارند با تقدس‌زدایی از مفاهیم مثبت شرعی و قبح‌زدایی از مفاهیم منفی همچون زنا و لواط، بی‌حیایی، بی‌عفتی و بی‌حجابی را حق جلوه دهند؛ و برای این هدف، اولین قدم خود را وضع الفاظ جدید می‌دانند؛ «حجاب اجباری» یکی از آن عناوین در کنار عناوینی همچون « » و «» است و قطعا آخرین آن نخواهد بود. آنچه مهم است، عدم رسمیت‌دادن به این ادبیات منکرزا است. //پایان// 📅 تاریخ نگارش: 98.2.25 - انتشار: 98.2.29 📇 انتشار در روزنامه ، (شماره707، ص6) (6): http://sobhe-no.ir/assets/press/1521/153-494-212-850/sobhe-no_707_6_28224.jpg [عکس] http://sobhe-no.ir/newspaper/707/6/28224 [متن] http://sobhe-no.ir/newspaper/707/6 [صفحه] 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌نقدی بر یادداشت «سیاست‌زدگی در مسئله حجاب» 🔖ضرورت تفکیک مسئله «حجاب اجباری» از «حجاب قانونی» 🖌 علی‌
یکی از دوستان، مطلبی درباره بحث حجاب اجباری نوشت، متنی در نقد ایشان نوشتم. (https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/477) چندی بعد، برای اینکه قابل استفاده برای عموم باشد، قدری ویرایشش کردم و در قالب یک یادداشت، در خبرگزاری رسا منتشر شد. (https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/541) دیدم موضوع جالبی است که می‌شود به عنوان تحقیق کلاسی داد. با افزودن چند پاراگراف به اول و آخر، یادداشت کوتاهی استخراج کردم و برای صبح‌نو فرستادم تا مجموع این دو یادداشت را به عنوان تحقیق کلاسی تنظیم کنم. (https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/543) چند روز گذشته به فراخور تحقیقی درباره‌ی یک اصطلاح، در سایت ، دیدم مقاله‌ای کار شده که دقیقا همین موضوع را بحث کرده و به صورت علمی، دلایل را بسط داده و نمونه آورده. ارائه عناوین جایگزین و تحلیل آنها، قسمت بسیار مفید این مقاله است. مقاله‌ی مفیدی است. دوستان علاقه‌مند می‌توانند از طریق این لینک بخوانند: (متاسفانه لینک‌دهی سایت پژوهه افتضاح است! آقای قمی یک فکری بکنند! 😃) http://pajoohe.ir/%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%AD-%C2%AB%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C%C2%BB-%D9%88-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D8%9B-%C2%AB%D9%85%D9%86%D8%B9-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D9%86%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%B1%C2%BB-%DB%8C%D8%A7-%C2%AB%D8%A7%D9%84%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B6%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4%C2%BB-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86__a-46448-65659.aspx 🌐 @aliebrahimpour_ir
محتوای / 🌟 ساختار دعای افتتاح، از دو بخش عمده تشکیل شده است که حجمی نسبتا مساوی دارند؛ در بخش اول، محور است و بر رابطه انسان با خدا متمرکز است. محور بخش دوم، در پرتو حضرت حجت و درخواست برای تشکیل حکومت و دولت کریمه ایشان است و بر روابط جامعه و ولی تمرکز دارد. 🔖 مطالعه متن کامل «دعای «دولت کریمه» یا افتتاح، دعایی برای تمام فصول جامعه ایمانی» : ♻️ http://rasanews.ir/fa/news/608591 📥دانلود متن دعای افتتاح به صورت بخش‌بندی‌شده: https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/547 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 دعای « » یا افتتاح، دعایی برای تمام فصول جامعه ایمانی 🔖 [از دعای "دولت کریمه" تا شکل‌گیری جامعه ایمانی] 🌟 اگر بخواهیم به حضرات معصومین، متوسل شویم، اولین دعایی که به ذهنمان می‌آید، دعای « » است؛ درحالی که ادعیه زیادی برای توسل به اهل‌بیت وجود دارد، چرا در میان این همه، دعای «توسل» گزینه‌ی اول ماست؟ اولین دلیل را در همین می‌یابیم. این نام خاص و ویژه، سبب ایجاد شده و باعث شده این دعا از بقیه ادعیه در ذهن سبقت بگیرد. بنابراین نوع نام‌گذاری در ایجاد تصویرذهنی اولیه نقش مهمی دارد و این تصویر ذهنی، ایجاد اراده و طلب درونی را می‌تواند تقویت با تضعیف کند. 🌟 حال اگر بخواهیم دعایی معنوی-سیاسی بیابیم که در آن از بستر حضرت حجت و برپایی حکومتش، مومنان را طلب کنیم، چه دعایی به ذهنمان می‌آید؟ احتمالا دعای که آن هم بر اساس عنوان است؛ اما دعای فرج به تناسب اختصار خود تنها اصل فرج را طلب می‌کند و دعایی نیست که دال مرکزی آن جامعه و سیاست باشد و فرج را از دیدگاه اجتماعی و به صورت تفصیلی بیان کند. به نظر می‌رسد ، دعای مطلوب این پرسش است. برای تقریر این مطلب، این دعا را از نظر محتوا به‌صورت گذرا مرور می‌کنیم: 🌟 ساختار دعای افتتاح، از دو بخش عمده تشکیل شده است که حجمی نسبتا مساوی دارند؛ در بخش اول، محور است و بر رابطه انسان با خدا متمرکز است. محور بخش دوم، در پرتو حضرت حجت و درخواست برای تشکیل حکومت و دولت کریمه ایشان است و بر روابط جامعه و ولی تمرکز دارد. 🌟 بخش اول، خود دو فراز دارد. هر فراز از لحاظ ساختاری، از دو اللهم و چند حمد تشکیل شده. در فراز اول از خداوند تشکر می‌کنیم که به ما اجازه و توفیق دعا داده است و در ادامه با بیان پنج حمد، ضمن بیان صفات عزت، بخشندگی، قدرت و کبریایی الهی، خداشناسی‌مان مرور می‌شود: «اللَّهُمَّ اذِنْتَ لِي فِي دُعائِكَ وَ مَسْأَلَتِكَ، فَاسْمَعْ يا سَمِيعُ مِدْحَتِي، وَ اجِبْ يا رَحِيمُ دَعْوَتِي، وَ اقِلْ يا غَفُورُ عَثْرَتِي...؛ خدايا در خواندن و درخواستِ از خودت به من اجازه دادهاى، پس اى شنوا ستايشم را بشنو و اى مهربان دعايم را اجابت كن و اى آمرزنده از لغزشم در گذر...» 🌟 در فراز دوم بر حمد ربوبیت الهی متمرکز است و به رابطه مهربانانه خدا با ما تاکید می‌شود. در این بند، برای درخواست‌های مهم‌مان زمینه‌چینی می‌کنیم و در عین‌حال به کم‌کاری‌ها و غفلت‌هایمان اعتراف می‌کنیم؛ اعترافی که بیانی شفاف از حال درونی ماست: خدایا، بخشش و گذشت و پرده‌پوشی و صبوری تو، من را به طمع انداخت که از تو چیزی را بخواهم که خودم می‌دانم لایقش نیستم! «انَّ عَفْوَكَ عَنْ ذَنْبِي وَ تَجاوُزَكَ عَنْ خَطِيئَتِي وَ صَفْحَكَ عَنْ ظُلْمِي وَ سِتْرَكَ عَلى قَبِيحِ عَمَلِيوَ حِلْمَكَ عَنْ كَثِيرِجُرْمِي عِنْدَ ما كانَ مِنْ خَطايِ وَ عَمْدِي، اطْمَعَنِي فِي انْ أَسْأَلَكَ ما لا اسْتَوْجِبُهُ مِنْكَ...» و در ادامه اعتراف می‌کنیم که مهربان‌تر و صبورتر و دلسوزتر از خدا، کسی را سراغ نداریم؛ چرا که او ما را صدا می‌زند ولی ما کلاس می‌گذاریم و روی بر می‌گردانیم! انگار که ما بر او منّتی داریم و با این حال، این بی‌معرفتی ما باعث نشده و نمی‌شود که او دست از بخشش و بزرگواری بردارد! «فَلَمْ أَرَ مَوْلىًكَرِيماً اصْبَرَ عَلى عَبْدٍ لَئِيمٍ مِنْكَ عَلَيَّ يا رَبِّ، انَّكَ تَدْعُونِي فَأُوَلِّى عَنْكَ وَ تَتَحَبَّبُ الَيَّ فَأَتَبَغَّضُ الَيْكَ وَ تَتَوَدَّدُ الَيَّ فَلا أَقْبَلُ مِنْكَ، كَأَنَّ لِيَ التَّطَوُّلَ عَلَيْكَ، فَلَمْ يَمْنَعْكَ ذلِكَ مِنَ الرَّحْمَةِ لِي وَ الإِحْسانِ الَيَّ وَ التَّفَضُّلِ عَلَيَّ بِجُودِكَ وَ كَرَمِكَ» سپس در یازده حمد بر صفات الهی تاکید شده و این اعترافات با خداشناسی متناظر، تقویت می‌شود. با این مجموعه حمد و ثنا و توبه، زمینه برای بیان درخواست‌های مهم و اساسی (حاجَةٍ بِي إِلَيْهِ عَظِيمَةٌ) فراهم می‌شود. 🌟 بخش دعا، با صلوات مبسوطی به پیامبر و سپس اهل‌بیت آغاز می‌شود تا صلوات را به حضرت حجت می‌رساند. از اینجا به بعد، با 3تمرکز بر حضرت حجت، با دعا برای ایشان، مسائل مهم و اساسی جامعه ایمانی در پرتو ظهور ایشان درخواست و بیان می‌شوند: (ادامه در پست بعدی👇) 📊 https://t.me/aliebrahimpour_ir/827 ♻️ http://rasanews.ir/fa/news/608591 [لینک مطلب در ] https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/547 [دانلود دعای افتتاح به صورت نموداری و بخش‌بندی شده] 🌐 @aliebrahimpour_ir