eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
226 دنبال‌کننده
679 عکس
33 ویدیو
72 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 تقدیمیه میگه بنویس کتابمو تقدیم می‌کنم به همسر عزیز و زحمتکشم. 😃 میگم آخه کتابو تقدیم کردم به یک کس دیگه 🙃 میگه کی؟ 😮 میگم شهید مطهری 😇 میگه باشه دیگههههههه باشه میگم آخه مگه کتاب شعره؟ آخه کی کتاب « و کاربست میان‌رشته‌ای آن» رو به همسرش تقدیم می‌کنه؟ 🙄 تشکر رو توی مقدمه باید بیارم. ... حالا هی از کنارم رد میشه، میگه برو به شهیدمطهری جونت برس... برو با شهیدمطهری جونت باش... [😅] 🌐 @aliebrahimpour_ir [98.05.16 - 02:00]
🏷 عنوان: هجوم غیرطبیعی ها به صداوسیما + عکس 🔻تاچندی پیش، در سه شبکه اصلی سیما -یعنی یک، دو و سه- هر شب، سه سریال به صورت پشت‌سرهم پخش می‌کنند که به‌صورت کاملا خودجوش (!) یکی از شخصیت‌های اصلی مرد آن، موهایی طلایی دارد. 🔻هماهنگی این سه‌سریالِ سه شبکه اصلی رسانه ملی، در طلایی‌کردن موهای سه شخصیت اصلی مردشان، غیرطبیعی نیست؟ 💠 متن کامل را در خبرگزاری یا کانال عقل سرخ بخوانید: 🔗 http://rasanews.ir/fa/news/615719/ 🔗 http://rasanews.ir/002aAx 🔗 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/597 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 625 🗓نگارش:1398.05.12 🗒انتشار: 1398.05.15 (15) 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#گزارش_یادداشت 🏷 عنوان: هجوم غیرطبیعی #موطلایی ها به صداوسیما + عکس 🔻تاچندی پیش، در سه شبکه اصلی سی
📌 هجوم غیرطبیعی ها به صداوسیما + عکس 👤 علی ابراهیم‌پور 🌸 چه‌کسی پیدا می‌شود که نقش در عمومی را انکار کند؟ هرچند برخی عامدانه تلاش می‌کنند این نقش را کمرنگ نشان دهند و صداوسیما را منزوی معرفی کنند، اما آمارهای معتبر نشان می‌دهد هر ایرانی در شبانه‌روز به‌صورت متوسط حدود «2ساعت» برنامه‌های صداوسیما را تماشا می‌کند.[1] همچنین برای حدود «60درصد» از مردم ایران، صداوسیما منبع اصلی برای کسب اخبار روز جامعه است.[2] 🌸 «55درصد» مردم ایران نیز فیلم و سریال‌ها را از طریق شبکه‌های صداوسیما می‌بینند. بنابراین صداوسیما خوراک فیلم و سریالی بیش از نیمی از مردم ایران را به‌صورت مستقیم مهیا می‌کند؛ نقش غیرمستقیم صداوسیما حتما به این درصد خواهد افزود. این حجم بالای مخاطب ، باعث می‌شود کوچکترین فعالیت تلویزیونی، اثر پربسامدی در فرهنگ ایجاد کند. نمونه‌ی واضح آن، تاثیری است که سریال‌ها بر نام‌گذاری نوزادان می‌گذارند. 🌸 برای نمونه نام «ستایش» در سال83 رتبه34 را در بین نام دختران داشت. اما با پخش سریال ستایش در سال89 رتبه «سوم» و در سال90 رتبه «دوم» را فتح کرد. با گذشت مدتی از این سریال، در تابستان91 این نام به رتبه «نهم» باز می‌گردد. نمونه ی دیگر، نام «آیدا» که در سال89 در رتبه44 قرار داشت؛ اما با پخش سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» در ماه رمضان90، در شهریور90 به رتبه «چهارم» می‌رسد. آمارها نشان می‌دهد اسامی که در سریال‌ها بر روی شخصیت‌های منفی گذاشته می‌شود، کمتر دیده می‌شود که جز 50 نام برتر در رتبه‌بندی‌ها قرار بگیرند. این آمار برای تقریبا تمامی سریال‌های پربازدید سالیان تلویزیون از مختار گرفته تا میوه ممنوعه، نرگس، جراحت و... قابل‌توجه است. این البته اختصاصی به ایران نیز ندارد؛ چندی‌پیش نقش سریال تاج‌و‌تخت در رواج نام «آریا» به‌عنوان یکی از اسامی پرطرفدار آمریکایی، مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفت.[3] 🌸 سریال‌های سیما، با ایجاد اتمسفر روانی و ارزشی حول یک شخصیت در داستان، نقش قابل‌توجهی در عادی‌سازی رفتار او دارند. این عادی‌سازی، هنگامی که به‌صورت پیوسته در قسمت‌های مختلف سریال تکرار می‌شود، به صورت عرف درآمده و عملا برای جامعه رفتارسازی می‌کند. 🌸 تاچندی پیش، در سه شبکه اصلی سیما -یعنی یک، دو و سه- هر شب، سه سریال به صورت پشت‌سرهم پخش می‌کنند که به‌صورت کاملا خودجوش (!) یکی از شخصیت‌های اصلی مرد آن، موهایی طلایی دارد؛ سریال‌هایی که اتفاقا دوتا از آن‌ها بسیار پربیننده نیز هستند. 🔥در شبکه سه در سریال « » به کارگردانی جواد افشار، «داوود» یکی از اعضای تیم اطلاعات سپاه است که نقش آن را اتفاقا آقازاده‌ی کارگردان یعنی علی افشار بازی می‌کند که موهای طلایی رنگ‌کرده‌اش او را از سایر اعضای تیم، شاخص کرده بود. 🔥 در شبکه دو در سریال « »، نقش اصلی سریال یعنی «دکتر ماهان» با بازی امین زندگانی نیز موهای خود را طلایی رنگ کرده بود. 🔥در شبکه یک، در سریال « (عروس تاریکی)» نیز «شهاب» با بازی محمدرضا هاشمی، علاوه بر مدل لباس خاص ساق‌دست‌دار زنانه‌ای که می‌پوشد، موهای طلایی تافت‌زده و رو‌به‌بالایی دارد که با توجه به پایگاه اجتماعی‌اش، ظاهر این شخصیت را قابل‌توجه کرده است. 🌺 هماهنگی این سه‌سریالِ سه شبکه اصلی رسانه ملی، در طلایی‌کردن موهای سه شخصیت اصلی مردشان، غیرطبیعی نیست؟ آیا واقعا صداوسیما متناسب با یک برنامه مدیریت فرهنگ عمومی، عمل کرده و برای پسران جوان امروز جامعه ایرانی، رنگ طلایی مو را تجویز می‌کند؟! طلایی یا غیرطلایی بودن، مشکل نیست؛ مسئله این است که عرف‌سازی و رفتارسازی چنین کاری، چه دلیل و ضرورتی دارد؟ 🌺 این پرسشی است که امثال آقای که به‌عنوان تئوریسین و مشاور فرهنگی دولت، در شورای نظارت بر صداوسیما هم فعالیت می‌کند و با جنجالی که حول سریال گاندو ایجاد کرد، بودجه صداوسیما را در دست خود گروکشی کرد، نه به آن فکر می‌کند و نه برای آن پاسخی دارد؛ چون فرهنگ گاهی تنها پوسته‌ای برای فعالیت‌های سیاسی است! براین‌اساس، هرچه‌طلایی‌تر و جیغ‌تر، برای پوسته‌سازی بهتر! //پایان// [1] خبرگزاری ایلنا، کد خبر: 739402 - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۵:۵۳:۱۸ [2] ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران)، سه شنبه, 17 مهر,1397 [3] فارس، کدخبر:13910508000458؛ تابناک، کدخبر:197853 ؛ باشگاه خبرنگاران جوان، کدخبر:6775794 📸 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/596 🔗 http://rasanews.ir/fa/news/615719 [مطالعه در رسا با تصاویر] [تاریخ نگارش:1398.05.12 – انتشار در رسا: 1398.05.15] تعداد واژگان: 625 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 هجوم غیرطبیعی #موطلایی ها به صداوسیما + عکس 👤 علی ابراهیم‌پور 🌸 چه‌کسی پیدا می‌شود که نقش #صداوس
🏷 عنوان: هجوم غیرطبیعی ها به صداوسیما + عکس 🔻تاچندی پیش، در سه شبکه اصلی سیما -یعنی یک، دو و سه- هر شب، سه سریال به صورت پشت‌سرهم پخش می‌کنند که به‌صورت کاملا خودجوش (!) یکی از شخصیت‌های اصلی مرد آن، موهایی طلایی دارد. 🔻هماهنگی این سه‌سریالِ سه شبکه اصلی رسانه ملی، در طلایی‌کردن موهای سه شخصیت اصلی مردشان، غیرطبیعی نیست؟ 💠 متن کامل را در خبرگزاری یا کانال عقل سرخ بخوانید: 🔗 http://rasanews.ir/fa/news/615719/ 🔗 http://rasanews.ir/002aAx 🔗 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/597 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 625 🗓نگارش:1398.05.12 🗒انتشار: 1398.05.15 (15) 🌐 @aliebrahimpour_ir
#کتاب_فصل_بذرپاشی 🔹بیانات رهبر معظم انقلاب #امام_خامنه_ای درباره #تربیت_کودک 🔹گردآوری: مسعود پارسافر 🔻 فایل پی دی اف در مطلب بعدی 🆔 @rasanews_agency
bazrpashiok[1].pdf
2.95M
🔸فایل پی دی اف کتاب «فصل بذرپاشی» 🆔 @rasanews_agency
📌ه‌کسره ✅نکته مهم فارسی؛ خصوصا در فضای مجازی 🔸کجا از -ِ و کجا از ه استفاده کنیم؟ 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 اثر دانینگ کروگر ✅ نمودار اثر دانینگ‌کروگر که نسبت بین #دانش و #تخصص را با #اعتماد_به_نفس نشان می‌دهد. 🌐 @aliebrahimpour_ir #روان_شناسی
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 اثر دانینگ کروگر ✅ نمودار اثر دانینگ‌کروگر که نسبت بین #دانش و #تخصص را با #اعتماد_به_نفس نشان می
🏷 عنوان: خطر سلبریتی‌های فکری 💠 آسیب‌شناسی معرفت‌دوست‌های رسانه‌ای و سلبریتی‌های فکری 👤 علی ابراهیم‌پور (بخش اول از سه) 🌺 دقت کرده‌اید برخی از سخنرانان خوش‌بیان که در بسیاری از زمینه‌ها اظهارنظر و خود را به عنوان متفکر به جامعه عرضه می‌کنند، فاقد تحصیلات آکادمیک منضبط بوده و اساتید مبرز روشنی ندارند؟! یا توجه داشته‌اید تعداد قابل‌توجهی از جوانان دغدغه‌مند طلبه و دانشجو، بیش از آنکه پای صحبت‌های متفکرین و نظریه‌پردازان درجه‌یک زانو بزنند، برخی از همین سخنورانی را به عنوان الگوی خود بر می‌گزینند که کلیپ‌های سخنرانی چنددقیقه‌شان در پیج‌های اینستاگرام و کانال‌ها دست‌به‌دست می‌چرخد؟ 🌺 این پرسش‌ها به نوعی آشفتگی نهان در فضای فکری جریان انقلاب اسلامی اشاره می‌کند که بایستی آسیب‌شناسی و در سیاست‌گذاری‌های خرد و کلان به آن توجه شود؛ آسیب‌شناسی‌ای که در مفهوم کلان‌تر خود وظیفه مدیریت دانش است. در واقع از عناصر اجتناب‌ناپذیر « »، ارائه و تدقیق منطق و مراتب دانایی و اندیشه‌ورزی است. بر اساس سلسله‌مراتب دانایی، می‌توان فرصت‌ها و تهدید‌های هر سطح را بررسی کرد و با دهک‌بندی علمی جامعه، متناسب با شرایط هر سطح، برای رشد علمی جامعه برنامه‌ریزی نمود. 🌺 نمونه‌ای از منطق اندیشه‌ورزی، سلسله‌مراتب هشت‌سطحی دانایی است که از مرحله «پیشامعرفت» آغاز می‌شود و تا سطح «نظام‌ساز جریان‌ساز» ادامه پیدا می‌کند. عناوین این سلسله مراتب به ترتیب عبارتند از: «پیشامعرفت»، «معرفت‌دوست رسانه‌ای»، «نظام‌دوست»، «نظام‌یاب مانوس»، «نظام‌یاب مولد»، «نظام‌گرا»، «نظام‌ساز متخصص» و «نظام‌ساز جریان‌ساز». 🌺 در میان این مراتب، عموم افرادی که برای دانایی در زندگی خود ارزش قائل هستند، به «معرفت‌دوست رسانه‌ای» نامیده‌شده‌اند که درعین‌حال، آسیب‌پذیرترین و خطرناک‌ترین سطح نظام دانایی محسوب می‌شوند. شمولیت و خطرناکی این سطح، باعث می‌شود نتوان به راحتی از کنار آن گذشت و لازم است با تحلیل دقیق آن، ضوابط و خط‌قرمزهای آن را روشن نمود. 🌺 معرفت‌دوست‌ها افرادی را شامل می‌شود که دانش و اندیشه برایشان مهم است و یکی از دغدغه‌های آنان را شکل داده، اما یا منبع موثقی اتخاذ نکرده‌اند و یا نهایتا افراد «رسانه‌ای» را به عنوان مراجع فکری خود برگزیده‌اند. این افراد صراحتا می‌گویند «دنبال ارتقای تفکر و دانش خود هستیم و فلان سخنران را دنبال می‌کنیم یا در فلان کانال تلگرامی عضو هستیم و مطالبش را پیگیری می‌کنیم»، اما منابعی که برگزیده‌اند، افرادی نیستند که خود نظریه‌پرداز واقعی و دارای نظام اندیشه باشند. (ادامه در پست بعدی) 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
🏷 عنوان: خطر سلبریتی‌های فکری 💠 آسیب‌شناسی معرفت‌دوست‌های رسانه‌ای و سلبریتی‌های فکری 👤 علی ابراهیم‌
🏷 عنوان: خطر سلبریتی‌های فکری 💠 آسیب‌شناسی معرفت‌دوست‌های رسانه‌ای و سلبریتی‌های فکری 👤 علی ابراهیم‌پور (بخش دوم از سه) 🌺 معمولا افراد معرفت‌دوست، سخنرانان پرانرژی و چیره‌دستی که با عناوینی همچون استاد و دکتر و استراتژیست و... در موضوعات مختلف روز اظهارنظر می‌کنند و کلیپ‌های کوتاه‌شان در پیج‌های اینستاگرام و تلگرام، دست‌به‌دست می‌چرخد را به عنوان متفکرین مورد علاقه‌ی خود معرفی می‌کنند؛ این سخنرانان را به‌نوعی می‌توان «سلبریتی‌های عرصه فکر و اندیشه» نامید. 🌺 منطق رسانه‌ای است که بر تولیدات و محتواهای این سطح حاکمیت دارد. در واقع این سطح از دانش، سطح «ترویج» است؛ نه سطح «نظریه و نظام». رهبران فکری این سطح در خوش‌بینانه‌ترین صورت، «مروجین» اندیشه محسوب می‌شوند؛ نه مراجع تام و تمام فکری. در بهترین حالت، افرادی که در این سطح قرار دارند، با انبوهی گزاره‌های متفرق آشنا می‌شوند، بدون اینکه دارای سازواری و هماهنگی و انسجام با یکدیگر باشد. چنین فردی اگر در این مسیر مصر باشد و با گزاره‌های کسب کرده، به مباحثه با دیگران یا تفکر با خود بپردازد، آرام‌آرام دچار تناقضات متعدد فکری خواهد شد؛ زیرا شخص هنگامی که گزاره‌ها را اخذ می‌کرد، بر اساس شرایط بیرونی اقناع، آن‌ها را پذیرفت. اما هنگامی که قدری زمان می‌گذرد و گزاره‌های مختلف در ذهن با یکدیگر ضرب می‌شوند، خبری از هژمونی رسانه‌ای بیرونی نیست و ناهماهنگی‌های بنیادین گزاره‌ها، خود را نمایان می‌کنند. 🌺 افراد معرفت‌دوست در نسبت با مراجع فکری رسانه‌ای خود، در خطر مغالطه‌ی «انگیزه و انگیخته» هستند؛ سخنوران رسانه‌ای هرچند دغدغه‌های انقلابی و «انگیزه»‌های اسلامی داشته باشند، نتیجه نمی‌دهد که تمامی بیانات و نظرات و «انگیخته»هایشان هم دقیق و درست باشد. 🌺 ازطرف‌دیگر، سلبریتی‌های فکری نیز در نسبت با مخاطبین و طرفداران خود، در خطر «نفاق» هستند؛ این افراد از این جهت که مهارت بالایی در اقناع افراد دارد و می‌تواند با سخنرانی بلیغ خود، عموم مخاطبان را به سمت نظر خود جلب کنند، خواه‌ناخواه خود را در جایگاه دانشمند قرار داده و به خود اجازه می‌دهند درباره‌ی هر موضوعی اظهارنظر کنند و نظر خود را به عنوان حق تام، بر کرسی بنشانند. 🌺 مروجین معرفت و سلبریتی‌های فکری، باید سطح خود را بشناسند و از حریم خود تعدی نکنند. رهبران این سطح دانایی، باید خود با منابع اصیل در ارتباط باشند و محتوای نظریه‌پردازان و نظام‌سازان اسلامی و اصیل را برای مخاطبان خود به زبان روز «ترجمه» کنند؛ نه‌آنکه خود را در مقام تئوریسین و نظریه‌پرداز به جامعه معرفی کنند. از طرف دیگر رسانه‌ها و عموم جامعه نیز، با توجه به همین سطح از آنان محصول معرفتی مطالبه نمایند. (ادامه در پست بعدی) 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
🏷 عنوان: خطر سلبریتی‌های فکری 💠 آسیب‌شناسی معرفت‌دوست‌های رسانه‌ای و سلبریتی‌های فکری 👤 علی ابراهیم‌
🏷 عنوان: خطر سلبریتی‌های فکری 💠 آسیب‌شناسی معرفت‌دوست‌های رسانه‌ای و سلبریتی‌های فکری 👤 علی ابراهیم‌پور (بخش سوم از سه) 🌺 این سطح از نظام دانایی، خطرناک‌ترین سطح آن است. جمله مشهور الکساندر پوپ، شاعر انگلیسی‌زبان قرن18 در توصیف حال و روز همین سطح از دانایی است: «دانشِ کم خطرناک است، یا باید آبِ چشمه را تا قطره آخر بنوشید یا اصلأ لب نزنید.» 🌺 درواقع خطر مهمی معرفت‌دوست‌ها، مروجین دانش و سلبریتی‌های فکری را تهدید می‌کند، توهم دانایی و ایجاد اعتمادبه‌نفس کاذب است. معرفت‌دوست‌های رسانه‌ای در خطر قرارگیری در « » نمودار اثر قرار دارند. ، تحلیل روان‌شناختی جالبی از این خطر ارائه می‌دهد. مطابق نمودار اثر دانینگ‌کروگر، بالاترین مقدار اعتمادبه‌نفس ممکن در شخصی به‌وجود می‌آید که به‌تازگی دانش و تخصص بسیار کم و سطحی درباره‌ی موضوع پیدا کرده است؛ این حجم از اعتمادبه‌نفس آنقدر بالاست که حتی شخص در بالاترین حد تخصص و تجربه نیز به آن حد از اعتمادبه‌نفس دست نخواهد یافت!! این نقطه، همان «قله حماقت» است. 🌺 افراد معرفت‌دوست در تعامل با سلبریتی‌های فکری، با گزاره‌های جدید و جذابی مواجه می‌شوند. هیجان ناشی از این آگاهی آنقدر زیاد است که این افراد ناگهان با جهش بالایی در میزان اعتماد به نفس‌شان روبه‌رو می‌شوند؛ اعتمادبه‌نفسی که حتی برای خودشان هم ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. شیرینی این حباب اعتمادبه‌نفس آن قدر زیاد است که رفته‌رفته آن ها را با توهم فرهیختگی در دانش مربوطه مواجه می‌کنند. طبق نمودار اثر دانینگ-کروگر کم سوادان متوهم اعم از معرفت‌دوست و مروجین تفکر، پدیده‌هایی منحصر‌به‌فرد هستند که حباب اعتماد‌به‌نفس می‌تواند روند یادگیری‌شان متوقف کند. 🌺 این توقف، عموما با رویکردی عوام‌گرایانه همراه می‌شود و افراد معرفت‌دوست می‌کوشند خود در مقام سلبریتی فکری قرار بگیرند و توجه دیگران را به حضور خود در این قله، جلب کنند. در واقع، این سطح از دانایی، در خطر تولید چرخه بازتولید سلبریتی فکری است! فردی بی‌اطلاع، چیزکی از سلبریتی فکری یاد می‌گیرد و با اعتمادبه‌نفس کاذب می‌کوشد خود را در مقام استاد و متخصص و سلبریتی فکری قرار داده و چیزک خود را به دیگران «آموزش» دهد. در واقع این افراد ممکن است از هر راهی استفاده کنند تا تخصص توهمی خود را به دیگران اثبات و ارائه دهند. متاسفانه کلاس‌های آزاد روان‌شناسی، سبک‌زندگی، تحلیل سیاسی، غرب‌شناسی و... پر است از اساتیدنماهایی که دانسته یا نادانسته از حربه استفاده می‌کنند. 🌺 رفتارشناسی این افراد نشان می‌دهد که به‌شدت در خطر نفی «دانشی فراتر از دانش ناچیز خود» هستند. این افراد بی‌محابا تز و نظریه در موضوعات مختلف می‌دهند و با استقبال دیگران، اقدام به ارائه‌ی نظریات بزرگتر می‌کنند و این چرخه به سمت التقاط و هرزه‌گویی بیشتر ادامه پیدا می‌کند. ازهمین‌روست که قله‌ی حماقت، «حماقت» خوانده شده و خطرناک است؛ چراکه می‌تواند نقطه‌ی پایان حیات و رشد علمی و فکری فرد تلقی شود. 🌺 در سنت ما از نشانه‌های عالم فرهیخته، افتادگی و تواضع بوده و هست. درواقع اوج دانایی، آنجاست که عالم به نادانی خود اعتراف می‌کند. بیت منسوب به ابن‌سینا معروف است که گفته «تا به جایی رسید دانش من/ که بدانم همی که نادانم». تراث غنی ما در اخلاق علم‌آموزی، برگ‌برنده‌ی سنت ما برای گریز از آسیب‌های معرفت‌دوستی‌های رسانه‌ای است؛ البته اگر به کار ببندیم. //پایان// 📸 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/602 [نمودار اثر دانینگ‌کروگر] 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 1232 🗓نگارش:1398.05.09 🗒انتشار: 1398.05.18 (16) 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
🏷 عنوان: خطر سلبریتی‌های فکری 💠 آسیب‌شناسی معرفت‌دوست‌های رسانه‌ای و سلبریتی‌های فکری 👤 علی ابراهیم‌
🏷 عنوان: خطر سلبریتی‌های فکری + 💠 آسیب‌شناسی معرفت‌دوست‌های رسانه‌ای و فکری 🔥 درباره یادداشت: حسن‌عباسی‌ها، رائفی‌پورها و... چه برای خود، مخاطبانشان و جامعه دارند!؟ 🔻 معرفت‌دوست‌ها، مروجین دانش و سلبریتی‌های فکری، در خطر قرارگیری در « » نمودار اثر قرار دارند. ، تحلیل روان‌شناختی جالبی از این خطر ارائه می‌دهد... 💠 متن کامل را در خبرگزاری یا کانال عقل سرخ بخوانید: 🔗 rasanews.ir/fa/news/615806 🔗 rasanews.ir/002aCM 🔗 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/603 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 1232 🗓نگارش:1398.05.09 🗒انتشار: 1398.05.18 (16) 🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸 چهل اصل تبلیغی و قرآنی به مبلغان در آستانه محرم استاد #قرائتی در نامه ای خطاب مبلغان: 🔹اصولی را که باید در تبلیغ در آستانه محرم مراعات کرد، متذکر می‌شوم؛ تمام این اصول برخاسته از آیات قرآن است. 🌐 rasanews.ir/002aib 🆔 @rasanewsagency
عقل یشمی خال‌خال پشمی
🔸 چهل اصل تبلیغی و قرآنی به مبلغان در آستانه محرم استاد #قرائتی در نامه ای خطاب مبلغان: 🔹اصولی را
واقعا این چهل‌نکته آقای قرائتی فوق‌العاده‌اند. این نامه هم مثل نامه اول تابستان‌شان، عالی و بجا بود. خدا ایشان را حفظ کند. به نظرم این چهل نکته را ذخیره کنیم و چندوقت یکبار مرور کنیم؛ این نکات اختصاص به تبلیغ ندارند، برای کار فرهنگی به معنای عام آن هستند. لذت بردم. ۱۳۹۸/۶/۳ 🌐 @aliebrahimpour_ir
#داغ_داغ 🔥 ☘️ #یادداشت جدید من درباره #عالیس و #جوین ! 😇 که جزو پرطرفدارترین و پربحث ترین های #رسا ست. [🔺 #نقد فرهنگی آگهی ها] 🔗 http://rasanews.ir/fa/news/618265/ 🌐 @aliebrahimpour_ir
آغاز ایام سوگواری اباعبدالله را تسلیت می‌گم. ان‌شاءالله اگر توفیق باشد، محرم امسال (۹۸) هم مثل سال ۹۶ هر شب نکاتی با هشتک در کانال ارائه می‌دهم. ☑️اگر دوست داشتید دنبال کنید و اگر مفید یافتید شما هم به اشتراک بگذارید. 🌐 @aliebrahimpour_ir
🏴 #محرم 🏴 🔻 زِ راه آمده از خانه‌ی خدا برگرد اگر خودم به تو گفتم بیا؛ نیا برگرد 🔻تو را به حیدر کرار بگذر از کوفه برای خاطر خیرالنساء بیا برگرد 🔻برای قامت اکبر، دو تا عبا بردار که جا نمی‌شود این تن به یک عبا برگرد 🔻خدا به خیر کُند شمر چکمه پوشیده در انتظارِ تو اِستاده بی‌حیا برگرد 🔻یزید به دستش گرفته چوب؛ منتظر است که بر لبت بزند ضربه با عصا برگرد 🔻اگر به کوفه بیایی رُباب می‌بیند که می‌رود سرِ طفلش به نیزه‌ها برگرد #شعر #روضه #مسلم 🌐 @aliebrahimpour_ir
باسمه‌تعالی 📌 ضرورت اثربخشی دوره‌های تابستانه حوزوی 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت اول از دو) 🍀 «امسال(98) علی رغم مشکلات مالی، 20هزار طلبه در برنامه‌های تابستانی شرکت کرده‌اند». این آماری است که آیت‌الله اعرافی 8مردادماه اعلام کرد. با احتساب 150هزار طلبه کل حوزه‌های علمیه ، می‌توان گفت حدود 15درصد از کل طلاب حوزه، در اردوهای تابستانه شرکت می‌کنند. این رقمی قابل‌توجه است. 🍀 تعطیلی تابستانه، فرصتی است که طلبه‌ها، به برنامه‌هایی بپردازند که به صورت روزمره در برنامه‌ی علمی جایی ندارند. از جمله مهم‌ترین برنامه‌های تابستانه که چندسالی است در سطح کشور رونق دوباره‌ای گرفته و مورد استقبال جدی طلاب و دانشجویان دغدغه‌مند جریان انقلاب اسلامی واقع می‌شود، دوره‌هایی است که می‌کوشند نظامات اندیشه‌ای اسلام را در قالب یک منظومه منسجم و یک بسته‌ی شسته‌ورفته‌ی روزآمد، به مخاطبان ارائه دهند. 🍀 هرچند « » دراین‌میان سابقه‌ی طولانی‌ای در بین دانشجویان دارد، چند سالی است توانسته در حوزه‌ها نیز وارد شود و «طرح ولایت طلاب» را برگزار کند. در کنار این، دوره‌های مختلفی نظیر «اسلام ناب»، «آثار شهیدمطهری»، «نظام اندیشه اسلامی» و... نیز به دنبال ارائه نظامات اسلامی به طلاب و دانشجویان هستند. از طرفی، با توجه با نقش بنیادینی که دوره‌هایی با چنین موضوعاتی در بینش و گرایش طلاب می‌توانند داشته باشند و از طرف دیگر با توجه به تعداد قابل توجه طلابی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، «ارزیابی کیفی کارآمدی و اثربخشی» این دوره‌ها برای حوزه علمیه اهمیت بالایی دارد؛ هم از جهت اقتصادی و هم از جهت مدیریت نیروی انسانی. 🍀 این دوره‌ها خواه به صورت رسمی توسط حوزه و خواه توسط مراکز غیرحوزوی برگزار شوند، هیچ‌کدام از منظراقتصادی، خودکفا نیستند و همگی از بیت‌المال تغذیه می‌کنند. از منظر اقتصادی، اهمیت ارزیابی کارآمدی برای متولیان حوزه، برای خصوص دوره‌هایی که خود حوزه به صورت رسمی آن‌ها را برگزار می‌کند، دوچندان است؛ چراکه باید بداند بودجه بسیار اندک و حیاتی حوزه را دقیقا برای چه کاری خرج می‌کند؟ 🍀 ورای مسئله مالی، اهمیتی است که این ارزیابی در مدیریت نیروی انسانی دارد. سرمایه‌های اصلی حوزه، طلبه‌ها هستند؛ خصوصا طلبه‌های پایه‌های ابتدایی که آینده‌ی حوزه را تشکیل می‌دهند. این دوره‌ها برای نیروهای حوزوی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند و حوزه‌ی علمیه به‌عنوان متولی طلاب، همچون پدری که از کلاس‌های تابستانی فرزندانش مراقبت می‌کند، بایستی به‌درستی متوجه باشد که طلبه‌هایش را به دست چه برنامه‌ای می‌سپارد و این برنامه‌ها عملا چه نتیجه‌ای در پی دارند؟ 🍀 علاوه‌بر این‌ها، ارزیابی عامل شناخت استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه طلاب و دوره‌هاست. حوزه می‌تواند متناسب با توان و ظرفیتی که در این دوره‌ها وجود دارد، برخی از اهداف آموزشی‌تربیتی خود را از طریق همین دوره‌های تابستانه پیگیری کند، به‌عبارتی ارزیابی درست می‌تواند نقش این دوره‌ها را از برنامه‌های فوق‌برنامه به فعالیت‌های اصلی، ارتقا دهد. (ادامه در پست بعدی) 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
باسمه‌تعالی 📌 ضرورت #ارزیابی #کیفی اثربخشی دوره‌های تابستانه حوزوی 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت اول از دو)
📌 ضرورت اثربخشی دوره‌های تابستانه حوزوی 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت دو از دو) 🍀 بر اساس ارزیابی جامع کیفی کارآمدی و اثربخشی است که حوزه می‌تواند ورای تبلیغات رسانه‌ای و بیلان‌های کاری رنگارنگ، برنامه‌های ناکارآمد را کنار بزند و جا را برای دوره‌های مفید و اثربخش باز کند. 🍀 در ارزیابی عملکرد، دو رویکرد کلان وجود دارد. برخی ارزیابی‌ها، «فعالیت»‌های انجام گرفته را ارزیابی می‌کنند و برخی «نتایج»ی که باید از این فعالیت‌ها به دست آیند. در واقع شاخص‌هایی که در ارزیابی‌ها به آن‌ها پرداخته می‌شود، گاهی مربوط به فعالیت‌های آنان در دوره است و گاهی مربوط به نتایجی که از این فعالیت‌ها به دست می‌آید. 🍀 در خوش‌بینانه‌ترین حالت، گزارش‌های تبلیغاتی‌ای که مسئولین دوره‌ها در پایان کار به مافوق خود ارائه می‌دهند، عموما مربوط به فعالیت‌هاست، نه نتیجه‌ها! گزارش‌هایی که پارامترهایی همچون تعداد مخاطبان، تعداد اساتید و حجم ساعات فعالیت آن‌ها، تعداد و ساعت کلاس‌های برگزار شده، نشست‌های تخصصی برنامه‌ریزی شده، تعداد و حجم برنامه‌های معنوی و... را ارائه می‌دهند. اما گزارش عملکرد صحیح از دوره‌های تابستانه، ارزیابی‌ای است که «نتایج» دوره را مورد مطالعه قرار دهد؛ نتایجی که دوره برای نیل به آن به وجود آمده و برگزار شد. 🍀 متاسفانه گاهی مجریان با گزارش‌های مصور و پررنگ‌ولعابی که طراحی می‌کنند، خودشان را هم گول می‌زنند! ارزیابی عملکرد بر اساس نتایج، علاوه بر ثمری که برای مدیران حوزه دارد، به خود مجریان و مسئولان دوره‌ها نیز کمک می‌کند تا عیوب اساسی و بنیادین دوره را کشف کنند و برای سال‌های آینده، کیفیت و اثربخشی دوره را بالا ببرند. 🍀 آنچه تا از پوسترهای مختلف رنگی مختلف در کانال‌های تلگرامی و تابلوهای اعلانات جلوی در مدارس احساس می‌شود، جریانات فکری مختلف، دوره‌های تابستانه را به‌عنوان یکی از بهترین فضاهای جمع‌آوری مخاطب برگزیده‌اند و سرمایه‌گذاری بالایی روی آن می‌کنند؛ اما در مقابل، تا به امروز حوزه علمیه موضع فعالی در این راستا نگرفته و عموما به برگزاری دوره‌های درسی بسنده کرده است. این انفعال، زمینه‌ی مناسبی برای فعالیت موسسات و دوره‌های ریز و درشت فراهم کرده. جوش و خروش علمی، هرچند لازمه‌ی هر محیط علمی است، اما حوزه از نقش پدری خود برای طلاب پایه‌های ابتدایی نباید غفلت کند. به‌راستی این دوره‌ها چه تاثیری بر ذهن و روح طلاب می‌گذارند؟ این چیزی است که با «ارزیابی علمی کیفی اثربخشی و کارآمدی» از این دوره‌ها، روشن می‌گردد؛ ارزیابی‌ای که باید هم با روش‌های علمی طراحی و به صورت علمی اجرا شود.//پایان// 🌐 @aliebrahimpour_ir
باسمه‌تعالی 📌 چارچوب الگوی مطلوب دوره‌های تابستانه حوزوی 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت یک از سه) 🍀 فراغت تابستانی، فرصت مناسبی را برای جریانات فکری مختلف ایجاد کرده تا با برگزاری دوره‌های علمی تابستانه، متناسب با دغدغه‌های خود، به نیازهای معرفتی طلاب پاسخ دهند. اما لازم است حوزه‌های علمیه متناسب با نقش تربیتی و آموزشی که نسبت به طلاب، خصوصا طلبه‌های پایه‌های ابتدایی، دارد پدرانه بر این دوره‌ها نظارت کند و به‌خوبی از وضعیت دوره‌هایی که به صورت رسمی در مدارس تبلیغات و مخاطب جذب می‌کنند، خبر داشته باشد. (ر.ک: رسا، کدخبر:616334) 🍀 این اهمیت، برای دوره‌هایی که به دنبال آموزش نظامات اسلامی هستند، دوچندان است؛ زیرا مباحث مطروحه در این دوره‌ها، زیربنای فکری طلاب را هدف قرار می‌دهند و نقش قابل‌توجهی در ساختار شخصیتی و آینده علمی طلبه دارند. حوزه نه از راه گزارش‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی کمی متداول، بلکه از راه «ارزیابی کیفی اثربخشی و کارآمدی» که به صورت علمی طراحی و اجرا شده باشد، می‌تواند متوجه شود این دوره‌ها واقعا چقدر به اهداف خود دست می‌یابند. 🍀 این یادداشت می‌کوشد درآمدی بر چارچوب الگویی که بتواند به صورت علمی اثربخشی دوره‌های تابستانه‌ای را ارائه دهد که با هدف ارائه نظامات اندیشه اسلامی برگزار می‌شوند: 🌺1.«تعیین متناسب با » 🍀 اولین قدم ارزیابی، تعیین شاخص‌های ارزیابی است. به طور کلی ارزیابی‌ها از حیث شاخص، یا بر «فعالیت‌ها» تمرکز دارند یا «نتایج». برای ارزیابی اثربخشی اردوها، لازم است متناسب با اهداف بنیادین اردو، نظام مفاهیم اساسی استخراج شود و بر اساس آن، شاخص‌های ارزیابی معین گردد. 🍀به‌نظر می‌رسد این دوره‌ها مقتضی شاخص‌های پنج‌گانه زیر هستند: 1.نگرش نسبت به حوزه 2.نگرش نسبت به اسلام و معارف اسلامی 3.نگرش نسبت به متفکران اسلامی 4.نگرش نسبت به نظام اندیشه اسلامی 5.نگرش نسبت به آینده حوزوی. 🍀در واقع، آنچه نتیجه‌ی ارزیابی را مشخص می‌کند، میزان رشد افراد در شاخص‌های مورد نظر است، نه نمرات پایان دوره کلاس‌های مخاطبان. 🌺2.«منطق اندیشه‌ورزی و دانایی» 🍀دوره‌ها با هدف «رشد» طلاب برگزار می‌شوند؛ یعنی می‌کوشند افراد را نقطه‌ی فعلی به نقطه‌ای برسانند که فرد در آن زمینه ارتقا پیدا کرده باشد. لازمه‌ی سنجش میزان رشد و ارتقای افراد، وجود داشتن منطق و سلسله‌مراتب اندیشه‌ورزی و دانایی است. (ر.ک: رسا، کدخبر:615350) 🍀نمونه‌ای از منطق اندیشه‌ورزی، سلسله‌مراتب هشت‌سطحی دانایی است که از مرحله «پیشامعرفت» آغاز می‌شود و تا سطح «نظام‌ساز جریان‌ساز» ادامه پیدا می‌کند. عناوین این سلسله مراتب به ترتیب عبارتند از: «پیشامعرفت»، «معرفت‌دوست رسانه‌ای»، «نظام‌دوست»، «نظام‌یاب مانوس»، «نظام‌یاب مولد»، «نظام‌گرا»، «نظام‌ساز متخصص» و «نظام‌ساز جریان‌ساز». (ر.ک: رسا کد خبر:615457) 🍀با نگاه واقع‌بینانه، به‌نظر می‌رسد عموم شرکت‌کنندگان این دوره‌ها در مرحله‌ی دوم نظام دانایی قرار دارند که اتفاقا از نظر مقاطع رشد، آسیب‌پذیرترین و خطرناک‌ترین مرحله نظام دانایی است.(ر.ک: رسا، کدخبر:615806) اگر دوره بتواند مخاطب خویش را از مرحله «معرفت‌دوست رسانه‌ای» به مرحله سوم (نظام‌دوست) ارتقا دهد، حقیقتا به هدف خویش به خوبی دست یافته و مخاطب را در مسیر رشد پایدار قرار داده است. (ادامه در پست بعدی) 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
باسمه‌تعالی 📌 چارچوب الگوی مطلوب #ارزیابی #اثربخشی دوره‌های تابستانه حوزوی 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت یک
📌 چارچوب الگوی مطلوب دوره‌های تابستانه حوزوی 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت دو از سه) 🌺 3.«تحقیق طولی پنلی» 🍀از میان روش‌های مختلف تحقیق، ارزیابی علمی اثربخشی دوره‌ها، از کدام نوع است؟ به‌طورکلی تحقیقات اجتماعی از نظر زمان به دو نوع طولی و مقطعی تقسیم می‌شوند. در ارزیابی اثربخشی، هدف ما این است که ببینیم افراد شرکت‌کننده، که در زمان الف وارد اردو می‌شوند و در برنامه‌ها شرکت می‌کنند، نسبت به زمان ب که زمان خروج‌شان از دوره و اتمام برنامه‌هاست، چه تغییری در شاخص‌های معین‌شده داشته‌اند؟ در واقع برای ارزیابی اثربخشی، نیازمند محاسبه تغییرات خالص افراد در بازه الف تا ب هستیم. تحقیق طولی پنلی است که بر اساس نمونه آماری ثابت (که همان افراد شرکت‌کننده در دوره هستند) تغییرات خالص پارامترها را می‌سنجد. 🍀در مطالعات پنل، نمونه یکسانی از پاسخگویان در زمان‌های مختلف مورد آزمون قرار می‌گیرد. این نوع مطالعات می‌توانند تغییر در نگرش‌ها و الگوهای رفتاری را آشکار نمایند. برای نمونه، در یک مطالعه پانل برای بررسی اثر بخشی تبلیغات سیاسی، تمام اعضای پانل باید به طور دوره‌ای مورد مصاحبه قرار گیرند تا مشخص شود در طی یک مبارزه انتخاباتی هر پاسخگو در چه زمانی تصمیم به رأی‌دادن می‌گیرد. در اینجا نیز برای بررسی میزان اثربخشی دوره‌های تابستانه در شاخص‌های پنج‌گانه معین‌شده، بهترین روش، تحقیق طولی پنلی است. 🌺 4. «آزمون علمی "تی جفت‌شده" آماری» 🍀از کجا بفهمیم میزان ارتقا و رشد (و یا احیانا رکود) مخاطبین از نظر علمی «معنادار» است یا خیر؟ اینجا علم آمار به کمک ارزیابی می‌آید و آزمون آماری «T جفت‌شده» را توصیه می‌کند. این آزمون زمانی استفاده می‌شود که قصد داریم تاثیر نوعی مداخله را بر روی یک گروه در دو زمان متفاوت بررسی کنیم. در اینجا نیز دوره‌ی آموزشی، همچون سیستمی است که ورودی آن طلبه‌ها هستند. طلاب در زمان الف وارد سیستم می‌شوند و سیستم فعالیت‌هایی انجام می‌دهد و در زمان ب از سیستم خارج می‌شوند. اختلاف معدل افراد در شاخص‌های معین‌شده، نشانگر تاثیر مداخله آزمایش یعنی تاثیر دوره آموزشی است. 🍀آزمون T برای دو نمونه جفت شده، میانگین نمرات طلاب شرکت‌کننده در شاخص‌های ارزیابی را در دو وضعیت ابتدا و انتهای دوره با یکدیگر می‌سنجد و «معناداری اختلاف آن‌ها» را گزارش می‌دهد. این آزمون، از حیث کمی به نتیجه ارزیابی اعتبار علمی می‌دهد. 🍀برای این آزمون، لازم است پرسش‌نامه‌ای بر اساس شاخص‌های ارزیابی طراحی شود و بر اساس منطق و سلسله‌مراتب اندیشه‌ورزی، به هر گزینه‌ی پاسخ، وزن داده شود تا نمره‌ی هر فرد (نمره‌ی فرد از نظر شاخص‌ها) قبل از شروع دوره مشخص شود. شبیه چنین پرسش‌نامه‌ای نیز برای پایان دوره طراحی می‌شود تا وضعیت طلاب در پایان دوره نیز معین گردد. البته این پرسش‌نامه می‌تواند به صورت کتبی یا شفاهی پر شود. آزمون تی جفت‌شده، معناداری یا عدم معناداری اختلاف میانگین‌های نمرات قبل و بعد از دوره را اعلام می‌کند. 🍀نکته‌ی حائز اهمیت آن است که، نمرات آزمون‌های کلاسی نقشی در این ارزیابی ندارد. نمرات امتحانات، در بهترین‌حالت بیان‌کننده‌ی میزان محفوظات افراد از بیانات استاد و متن درسی است؛ نه تغییر نگرش در شاخص‌های پنج‌گانه معین‌شده. (ادامه در پست بعدی) 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 چارچوب الگوی مطلوب #ارزیابی #اثربخشی دوره‌های تابستانه حوزوی 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت دو از سه) 🌺 3
📌 چارچوب الگوی مطلوب دوره‌های تابستانه حوزوی 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت دو از سه) 🌺 5.«الگوی 360درجه ارزیابی» 🍀با الهام‌گیری از مدل ارزیابی عملکرد 360درجه در مدیریت منابع انسانی، می‌توان الگویی برای جمع‌آوری اطلاعات بازتعریف کرد. در الگوی مطلوب بازتعریف شده، از این افراد برای ارزیابی استفاده می‌شود: 1.خود طلبه شرکت‌کننده 2.اساتید دوره 3.هم‌بحث‌های طلبه 4.اساتید مشاور 5.مدیران دوره. 🍀در این میان، منبع اصلی اطلاعات، اظهارات خود طلبه است. اظهارات خود طلبه درباره‌ی نگرش خود نسبت به شاخص‌ها، حتی به تنهایی می‌تواند برای رسیدن به نتیجه، کافی باشد. با این‌حال می‌توان از اظهارات اساتید دوره و هم‌بحث‌های طلبه (در صورت وجود داشتن گروه‌های مباحثاتی در دوره) به عنوان موید و مکمل اطلاعات خود شرکت‌کنندگان استفاده کرد. چنان‌که پرسش‌های طلاب در مشاوره‌ها می‌تواند از عمیق‌ترشدن یا نشدن آن‌ها در شاخص‌های ارزیابی خبر دهد. 🍀به‌نظر می‌رسد برای خود اطلاعاتی که لازم است از خود طلبه شرکت‌کننده گرفته شود، کاراترین شیوه جمع‌آوری اطلاعات برای دست‌یابی به ارزیابی کیفی، برگزاری مصاحبه عمیق و متن‌باز از کل یا نمونه‌ای با تعداد معتبر از میان شرکت‌کنندگان دوره است. در این مصاحبه (یا پرسش‌نامه) لازم است سوالاتی بر اساس شاخص‌های پنج‌گانه پرسیده شود: 🍀1.نگاه فرد به حوزه چیست؟ مثبت است یا منفی؟ چه کارکردهایی را برای حوزه بیان می‌کند؟ فرضیه این است که عموم پاسخ‌ها کلیشه‌ای و شعاری است. عمیق‌تر شدن نگاه فرد بعد از پایان دوره به کلیت حوزه و کارکردهای آن؛ خصوصا تاکید بر وظیفه‌ی تولید بنیان‌ها و نظریات مبنایی و علوم انسانی برای اقامه‌ی دین در شئون مختلف آن، نقطه مطلوبی است که دوره‌ی کارآمد افراد را به آن خواهد رساند. 🍀2.نگاهش به اسلام و معارف اسلامی چگونه است؟ چه تعریفی از اسلام دارد؟ آیا فرد نگاه شبکه‌ای یا نظام‌واره دارد یا خیر؟ چه تفاوتی میان معرفت اسلامی با سایر معرفت‌ها می‌گذارد؟ ارزش‌افزوده دوره، باید افزایش عمق نسبت به نظام‌وارگی معارف اسلامی باشد. 🍀3.متفکران اسلامی را می‌شناسد؟ کدام‌شان را؟ اساسا متفکر اسلامی یعنی چه؟ چرا به کسی می‌گوییم متفکر اسلامی و به دیگری نمی‌گوییم؟ کار متفکر اسلامی دقیقا چیست؟ 🍀4.نظام اندیشه اسلامی یعنی چه؟ چه توقعی از شرکت در این دوره داشته است؟ آیا این توقع برآورده شده است؟ (هدف این است که متوجه شویم آیا واقعا مفهوم «نظام اندیشه» را متوجه می‌شود یا خیر؟) 🍀5.نگاهش به آینده طلبگی و شغلی‌اش چیست؟ امیدوارانه است یا ناامیدکننده؟ طرحی دارد یا ندارد؟ سیر مطالعاتی خاصی دارد؟ اصلا سیر مطالعاتی یعنی چه؟ چه کتاب‌هایی را می‌خواهد بخواند؟ ارزش‌افزوده دوره مطلوب، آن است که افراد نسبت به آینده حوزوی خود امیدوارتر شوند و دغدغه‌های علمی و تولید علم بیشتر شود و فرد مطالعه کتب متفکرین نظام‌ساز را جزو اولویت‌ها و برنامه‌های آینده خود معرفی کند و تخصص در این مسائل را جزء اهداف طلبگی خود برگزیند. *** 🍀«تعیین شاخص‌های ارزیابی متناسب با هدف»، «منطق اندیشه‌ورزی و دانایی»، «تحقیق طولی پنلی»، «آزمون علمی "تی جفت‌شده" آماری» و «الگوی 360درجه ارزیابی» چارچوب الگوی مطلوب ارزیابی اثربخشی دوره‌های تابستانه حوزوی را شکل می‌دهند. بر متولیان امر، فرض است متناسب با وظیفه‌ی هدایت و تربیت طلاب، در کنار حمایت و برگزاری از دوره‌های تابستانه خصوصا در موضوعات مرتبط با نظامات اندیشه اسلامی، ارزیابی علمی و دقیقی از اثربخشی این دوره‌ها داشته باشند.//پایان// 🌐 @aliebrahimpour_ir
💠از چند هفته قبل از شروع تعطیلات، تابلوی اعلانات مدارس و شبکه‌های اجتماعی، پر می‌شود از تبلیغات که با یکدیگر بر سر جذب طلبه‌ها رقابت می‌کنند. 🔥چرا لازم است حوزه ارزیابی اثربخشی دقیق و علمی‌ای از این دوره‌ها داشته باشد؟ 🔥و مهم‌تر آنکه: چه پارامترهایی، چارچوب الگوی چنین ارزیابی‌ای را شکل می‌دهند؟ ✔️این دو یادداشت، در تلاش‌اند به این دو سوال پاسخ دهند: 🏷ضرورت اثربخشی دوره‌های تابستانه حوزوی [نگارش 1398.05.10 ، انتشار 1398.05.24 ، 800کلمه] (17) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/904 🔗 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/612 🔗 rasanews.ir/fa/news/616334 🔗 rasanews.ir/002aKs 🏷چارچوب الگوی مطلوب دوره‌های تابستانه حوزوی [نگارش 1398.05.11 ، انتشار 1398.06.11 ، 1400کلمه] (18) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/906 🔗 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/614 🔗 rasanews.ir/fa/news/618560 🔗 rasanews.ir/002aum 🌐 @aliebrahimpour_ir
🔥 چرا لازم است روی تعیین منطق اندیشه‌ورزی، سرمایه‌گذاری جدی کنیم؟ 🏷 عنوان: ضرورت تعیین سلسله مراتب و اندیشه‌ورزی [نگارش: 98.05.06 - انتشار: 98.05.11 - 1520 واژه] 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/875 🔗 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/587 🔗 rasanews.ir/fa/news/615350 🔥 الگوی پیشنهادی برای مراتب دانایی چیست؟ 🏷 عنوان: مراتب و هشت‌سطحی و [نگارش: 98.05.09 - انتشار: 98.05.13 - 1363 واژه] 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/881 🔗 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/591 🔗 rasanews.ir/fa/news/615457/ 🔥 چه خطرات و آسیب‌هایی معرفت‌دوست‌های رسانه‌ای و های فکری را تهدید می‌کند؟ 🏷 عنوان: خطر سلبریتی‌های فکری [نگارش: 98.05.09 - انتشار: 98.05.18 - 1232 واژه] 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/893 🔗 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/603 🔗 rasanews.ir/fa/news/615806 🌐 @aliebrahimpour_ir
🏷 عنوان: زیر پوست آگهی‌های بازرگانی چه می گذرد؟ + تصویر 🔥 تبلیغ شیر و بیسکوئیت چه تاثیرات فرهنگی دارند؟! (موردپژوهی مفهوم ) 🔥 دلیل این اثرگذاری بالای چیست؟ 💠 متن کامل را در خبرگزاری یا کانال عقل سرخ بخوانید: 🔗 rasanews.ir/fa/news/618265 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/912 🔗 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/620 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 850 🗓نگارش:1398.06.04 🗒انتشار: 1398.06.06 (19) 🌐 @aliebrahimpour_ir