eitaa logo
علیٌّ امام الثقلین
81 دنبال‌کننده
17 عکس
8 ویدیو
0 فایل
قال اللهُ عزَّ و جلَّ: لو اجتمع الناسُ کلُّهم علی ولایةِ علیٍّ علیه السلام، ما خلقتُ النارَ.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره آل عمران قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَی کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِن تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ (۶۴) ---------- بگو: «ای اهل کتاب! بیایید به سوی سخنی که میان ما و شما یکسان است. که جز خداوند یگانه را نپرستیم و چیزی را همتای او قرار ندهیم. و بعضی از ما، بعض دیگر را غیر از خدای یگانه به ربوبیت نپذیرد. » هر گاه (از این دعوت، ) سرباز زنند، بگویید: «گواه باشید که ما مسلمانیم. » @aliemamosaghlan
شرایط سربریدن پنجم: حیوان بعد از سربریدن حرکتی بکند، اگرچه مثلاً چشم، یا دم خود را حرکت دهد، یا پای خود را به زمین زند، و این در صورتی لازم است که زنده بودن آن حیوان در حال ذبح مشکوک باشد وگرنه لازم نیست. @aliemamosaghlan
دعای عشرات سُبْحَانَ ذِی الْکِبْرِیآءِ وَالْعَظَمَةِ، الْمَلِکِ الْحَقِّ الْمُبینِ الْمُهَیْمِنِ الْقُدُّوسِ تسبیح می‌گویم خداوند صاحب عزّت و بزرگی را، تسبیح می‌گویم خداوند صاحب جلال و عظمت را، آن فرمانروای حقیقی روشنگر و نگهبان و پاکیزه از هر عیب @aliemamosaghlan
سخن ناب: رنگ چهره درون را آشکار می‌کند ما اَضمَرَ اَحَدٌ شَیئاً الّا ظَهَرَ فِی فَلَتاتِ لِسانِهِ و صَفَحاتِ وَجهِهِ هیچ کس چیزی را در دل پنهان نکرد مگر اینکه در لغزش‌های زبان و رنگ چهره اش آن را آشکار ساخت. توضیح کوتاه رنگ رخسار و لغزش گفتار باطن افراد را آشکار می‌کند کسانی که در مقام بازجویی و بازپرسی افراد خطاکار هستند بیشتر به این بیان امام علیه السلام واقفند که اگر کسی نخواهد واقعیت درونی خود را بیان و اعتراف کند از چهره اش براحتی می‌توان فهمید که راست می‌گوید و با خلاف. آدم‌های دروغگو در هنگامی که دروغ می‌گویند ارتعاش صوتی پیدا می‌کنند و رنگشان تغییر می‌کند مگر آنهایی که آنقدر گناه کرده و دروغ گفته اند که حتی حاضرند دست روی قرآن شریف بگذارند سوگند دروغ بخورند در حالی که کوچکترین عکس العمل در رخسارشان دیده نمی شود البته همین‌ها هم روزی رسوا شده و برای همیشه نمی توانند از چنگ قانون و حکم قطعی پروردگار متعال رهایی یابند چنانکه در تاریخ شاهد بودیم که چگونه خداوند متعال چهره‌هایی ر که لبریز از نفاق بودند یکی روزی جوهره باطنی آنها را آشکار ساخت و کوس رسوائیشان عالم گیر شد. اِنَّهُ عَلی رَجعِهِ لَقادِرٌ یَومَ تُبلَی السَّرائِرُ [۱] خداوند برای دوباره زنده کردن انسان قادر است روزی که باطن‌ها را آشکار می‌کند یعنی اگر در د نیا هم توانستند باطن و سریره خبیث خود را پنهان نگه دارند روز قیامت چه خواهند کرد که همه ضمیرها و سریره‌ها آشکار می‌گردد. ---------- [۱]: طارق ۹ @aliemamosaghlan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره آل عمران وَدَّت طَّائِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْکِتَابِ لَوْ یُضِلُّونَکُمْ وَمَا یُضِلُّونَ إِلَّا أَنفُسَهُمْ وَمَا یَشْعُرُونَ (۶۹) ---------- جمعی از اهل کتاب (از یهود)، دوست داشتند (و آرزو می کردند) شما را گمراه کنند. در حالی که گمراه نمی کنند مگر خودشان را، و نمی فهمند!
شرایط سربریدن هفتم: آنکه بریده شدن گلو به قصد ذبح باشد، پس اگر چاقو از دست کسی بیفتد و گلوی حیوان را ناخواسته ببرد، یا ذابح خواب یا مست یا بیهوش یا کودک یا دیوانه غیر ممیز باشد، یا برای مقصود دیگری چاقو را بر گلوی حیوان بکشد و اتفاقاً بریده شود، حلال نمی شود.
دعای عشرات سُبْحانَ اللَّهِ الْمَلِکِ الْحَیِ الَّذِی لایَمُوتُ تسبیح می‌گویم خداوند را، آن فرمانروای زنده ای که (هرگز) نمی میرد،
سخن ناب: سازش با درد اِمشِ بِدائِکَ ما َمشی بِکَ با درد خود بساز مادامی که با تو سر سازش دارد. توضیح کوتاه روش درمان دردها متفاوت است بعضی از امراض جز با مراجعه به طبیب و خوردن دارو و معالجه جدی برطرف نمی شوند اما مواردی از دردها هستند که باید با آنها کنار آمد و تحملشان کرد و به قول معروف کجدار و مریض با آنها برخورد کرد. گاه دردها جسمانی نیست بلکه روحی و آزاردهنده دل و ضمیر انسان است همنشینی و سرکردن با شوهر و یا همسر بداخلاق و یا فرزندان ناباب و ناخلف و یا ارحام و فامیل غیرمتعارف انس گرفتن و تحمل بدرفتاری‌های آنان درد است ولی باید تا آنجا که به دین و اعتقادات ما لطمه وارد نمی شود آنها را تحمل کرد چنانکه پیامبران الهی مثل نوح و لوط علیه السلام و رسول الله صلی الله علیه و آله و امام حسن علیه السلام و امام جواد علیه السلام تحمل کردند و حضرت آسیه با چون فرعونی زندگی کرد و این سازش را به حساب خدای خویش گذاشت و در پایان گفت: رَبِّ ابنِ لی عِندَکَ بَیتاً فِی الجَّنهِ و نَجِّنِی مِن فرعونَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنی مِنَ القَومِ الظّالِمین [۱] پروردگارا! خانه ای برای من نزد خودت در بهشت بساز و مرا از دست فرعون و کارهایش نجات ده و نیز از دست مردم ستمکار نجاتم ده. ---------- [۱]: تحریم۱۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢 باده بده ساقیا! ولی ز خُمِّ غدیر چنگ بزن مطربا! ولی به یاد امیر تو نیز ای چرخ پیر! بیا ز بالا به زیر دادِ مسرّت بده، ساغر عشرت بگیر بلبل نطقم چنان قافیه پرداز شد که زُهره در آسمان به نغمه دمساز شد محیط کون و مکان، دایره ساز شد سَرور روحانیان هو العلی الکبیر فاتح اقلیمِ جود به جای خاتم نشست یا به سپهرِ وجود نیر اعظم نشست؟ یا به محیط شهود مرکز عالم نشست؟ روی حسود عنود سیاه شد همچو قیر یوسف کنعان عشق، بنده رخسار اوست خضر بیابان عشق، تشنه گفتار اوست موسی عمران عشق، طالب دیدار اوست کیست سلیمان عشق بر درِ او؟ یک فقیر ✔️ محمدحسین غروی اصفهانی(کمپانی) 📷 تصویر از: الآثارالباقیه عن القرون الخالیه ابوریحان بیرونی نسخه کتابخانه ملی فرانسه، پاریس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 کشف الیقین - الأولى ما ورد في التوراة من ذكره ع رَوَى أَخْطَبُ خُوارَزْمَ [۱] عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَا عَبْدَ اللَّهِ أَتَانِي مَلَكٌ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ سَلْ مَنْ أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ مِنْ رُسُلِنَا عَلَى مَا بُعِثُوا قَالَ قُلْتُ عَلَى مَا بُعِثُوا قَالَ عَلَى وَلاَيَتِكَ وَ وَلاَيَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ-عليه السلام ترجمه: رسول خدا ص فرمودند: ندایی آمد که ای بنده خدا ملکی نزد من آمد سپس گفت: ای محمد! از پیامبران پیش از خود بپرس که بر چه چیزی مبعوث شده اند؟ از آنها پرسیدم. گفتند: بر ولایت تو ای رسول خدا و ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام. ---------- [۱]: -مناقب الخوارزمي۲۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 💎 ثمره محاسبه نفس = 🔻امام علی علیه‌السلام: مَنْ حاسَبَ نَفسَهُ وَقَفَ عَلي عُيُوبِهِ وَ أحاط بِذُنُوبِهِ وَاستَقالُ الذُّنُوبَ وَ أَصلَحَ العُيوُبَ ❇️ هر کس به خود بپردازد، از عيب‏ها و گناهان خويش آگاه مي‏شود. چنين فردي سرانجام در زدودن گناه و اصلاح عيوب خود موفق خواهد شد. 📚 غررالحکم و دررالحکم، ص ۲۱۵ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈•
❇️ آن خطبه‌ای که خواند، اقیانوس و و است. 💯 فرمود: «من كنت مولاه فهذا علیّ مولاه»؛ با این بیان حجت بر عالمیان بر خلافت بلافصل علیه‌السلام تمام است. ✅ و به حكم عقل و كتاب و سنت، تقدیم مفضول بر فاضل و ترجیح مرجوح بر راجح مردود است و بر حكیم علی الاطلاق محال،‌ و ساحت دینی كه بر مبنای ‌﴿إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ﴾ و رسالتی كه بر اساس ﴿وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ﴾ استوار است، از آن منزه است... 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخن ناب: بهترین مرتبه زهد پنهان نمودن آن است الامام علی: اَفضَلُ الزُّهدِ اِخفاءُ الزُّهدِ بهترین مرتبه زهد در دنیا پنهان نمودن زهد است توضیح کوتاه تظاهر به زندگی زاهدانه یک نوع فریب خلق خداست مثل آنکه کسی در پوشش و در گفتار و رفتار اظهار زهد کند ولی در باطن دلبسته به دنیا و زخارف آن باشد در صورتی که اگر به گونه ای وانمود کند دنیا دار و دارای انس با دنیاست برای آنکه کسی به او ترح نکند و او را بینوایش ندادند به قول معروف صورتش را با سیلی سرخ نگه دارد اما در باطن هیچ چیز از این دنیا نداشته و نخواهد که داشته باشدو غیر محبت خدا و اولیائش در کانون قلبش یافت نشود او زاهد است و زهدش را پنهان کرده است. غلام همت آنم که زیر چرخ کبود***ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است مگر تعلق خاطر به ماه رخساری ***که خاطر از همه غم‌ها به مهر او شاد است امام صادق علیه السلام فرمود: جُعِلَ الخَیرُ کُلُّه فِی بَیتٍ وَ جُعِلَ مِفتاحُهُ الزُّهدَ فِی الدُّنیا [۱] همه خوبی‌ها را در یک خانه در نظر بگیرید که کلید آن زهد در دنیاست. ---------- [۱]: سفینه البحار ج۱ ص۵۶۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 💎 ای مردم، نهراسید 🔻امام علی علیه‌السلام: أَیُّهَا النَّاسُ لَا تَسْتَوْحِشُوا فِی طَرِیقِ الْهُدَی لِقِلَّةِ أَهْلِهِ فَإِنَّ النَّاسَ قَدِ اجْتَمَعُوا عَلَی مَائِدَةٍ شِبَعُهَا قَصِیرٌ وَ جُوعُهَا طَوِیلٌ ❇️ ای مردم؛ از راه حق براى كمى اهلش هراس نكنيد، زيرا مردم گِرد سفره دنيا فراهم شدند كه دوران سيرى آن اندك و گرسنگى آن دراز است. 📚 نهج البلاغه، خطبه ۱۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا