eitaa logo
علیرضا مهرپرور
144 دنبال‌کننده
406 عکس
890 ویدیو
77 فایل
در این کانال یافته ها را تقدیم میکنم ارتباط @mehrparvar110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایت خواننده «میشه ضامنم بشی» از روزهایی که صدایش را از دست داده بود غلامرضا صنعتگر: 🔹۶۵ روز به واسطه داروهایی که مصرف کرده بودم صدا نداشتم 🔹سه روز در حرم امام رضا علیه السلام دخیل بستم که صدایم برگردد و برنگشت 🔹دلخور به تهران برگشتم و دم اذان صبح با صدای یا امام رضا علیه السلام از خواب بیدار شدم و...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای توسل آقای دهقان (بازیگر) به آقا امام رضا علیه السلام و لطف و عنایت حضرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شام غریبان حضرت امام رضا علیه السلام و وداع با دو ماه محرم وصفر امام زاده ابوالعباس خوراسگان مجلس مرحوم آقای مهندس فوده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📆یک ربیع الاول 💫لیله المبیت 💫 شب اول این ماه پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله از شر کفار از مکه به مدینه کردند. در آن شب آقا و مولایمان امیر المؤمنین علیه السّلام جان نثاری فرموده به جای رسول گرامی اسلام صلّی اللَّه علیه و آله در بستر ایشان خوابیدند. چه اینکه کفار قریش قصد کشتن حضرتش را داشتند. به این مناسبت آیه: «و من الناس من یشتری نفسه ابتغاء مرضات اللَّه. . . »: «از مردم کسی هست که جان خویش را در راه رضایت خداوند می فروشد و خدا بر بندگان مهربان است» در شأن علی بن ابی طالب علیه السّلام نازل شد. 📚سوره بقره: آیه 207) در شبی که امیر المؤمنین علیه السّلام به جای پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله خوابید به جبرئیل و میکائیل خطاب رسید که من بین شما دو نفر برادری قرار دادم و عمر یکی از شما را بیش از دیگری قرار دادم. کدامیک از شما ایثار می کند که عمر طولانی از آن دیگری باشد؟ هر دو عمر طولانی را اختیار کردند. خطاب آمد: «به زمین نگاه کنید و ببینید که چگونه علی علیه السّلام حیات خود را به برادرش پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله ایثار نموده و به جای او خوابیده و جان خود را فدای او نموده است. به زمین بروید و او را از دشمنان حفظ کنید». آنان آمدند و جبرئیل بالای سر امیر ال مؤمنین علیع السّلام و میکائیل سمت پاهای آن حضرت نشست و ندا کرد: «بخ بخ من مثلک یابن ابی طالب، خداوند در جمع ملائکه به تو مباهات فرمود». اینجا بود که آیه شریفه «و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات اللَّه» نازل شد. 📚بحار الانوار: ج 19، ص 39) 🤲بحق امیرالمومنین علی علیه السلام اللهم عجل الولیک الفرج🤲 ‌🕊🕊🕊❤️❤️❤️🕊🕊🕊 🌟به عشق امیرالمؤمنین پست ها رو نشر بدین 👇👇👇👇 @maktabmortezaali مکتب مرتضی علی (صلوات الله علیه)
💐🌷💐🌷💐🌷💐🌷در لیله المبیت چه اتفاقی افتاد؟از کتاب اهل سنت (با تصویر کتاب)💐🌷💐🌷💐🌷💐🌷 وقال الثعلبي: ورأيت في الكتب إن رسول الله صلّى الله عليه وسلّم لما أراد الهجرة خلف علي بن أبي طالب بمكة لقضاء ديونه ورد الودائع التي كانت عنده فأمره ليلة خرج إلى الغار وقد أحاط المشركون بالدار أن ينام على فراشه صلّى الله عليه وسلّم وقال له: «اتشح ببردي الحضرمي الأخضر، ونم على فراشي، فإنّه لا يخلص إليك منهم مكروه إن شاء الله، ففعل ذلك علي، فأوحى الله تعالى إلى جبرئيل وميكائيل إني قد آخيت بينكما وجعلت عمر أحدكما أطول من عمر الأخر فأيكما يؤثر صاحبه بالبقاء والحياة؟ فاختار كلاهما الحياة فأوحى الله تعالى إليهما: أفلا كنتما مثل علي بن أبي طالب عليه السّلام آخيت بينه وبين محمّد صلّى الله عليه وسلّم فبات على فراشه [يفديه] نفسه ويؤثره بالحياة، اهبطا إلى الأرض فاحفظاه من عدوه، فنزلا فكان جبرئيل عند رأس علي وميكائيل عند رجليه، وجبرئيل ينادي: بخ بخ من مثلك يا بن أبي طالب، فنادى الله عزّ وجلّ الملائكة وأنزل الله على رسوله صلّى الله عليه وسلّم وهو متوجه إلى المدينة في شأن علي عليه السّلام وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ». قال ابن عبّاس: نزلت في علي بن أبي طالب حين هرب النبيّ صلّى الله عليه وسلّم من المشركين إلى الغار مع أبي بكر الصديق ونام عليّ على فراش النبيّ صلّى الله عليه وسلّم. سند روایت الثعلبي النيسابوري ابوإسحاق أحمد بن محمد بن إبراهيم (متوفاي427هـ) الكشف والبيان، ج 2 ص 125 و 126 ، تحقيق: الإمام أبي محمد بن عاشور، مراجعة وتدقيق الأستاذ نظير الساعدي، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت، الطبعة: الأولى، 1422هـ-2002م ترجمه روایت: چون پيامبر خدا صلي الله عليه وآله اراده هجرت به سوى مدينه را فرمود، على علیه السلام را در مكه به جاى خود گذارد تا ديون پيامبر و ودايعى كه خدمت حضرت گذارده بودند رد كند، و در شب خروج به سوى غار، در حاليكه مشركين اطراف خانه را گرفته و قصد كشتن حضرت را داشتند، به على امر فرمود كه در بستر او بخوابد، امر كرد: برد سبز حضرمى مرا به خود پيچ و در بستر من بخواب يقين بدان كه از ناحيه مشركين بتو آسيبى نخواهد رسيد انشاالله. على علیه السلام به دستور حضرت عمل كردو در نتيجه خداوند به جبرئيل و ميكائيل وحى فرستاد كه: من بين شما دو، برادرى افكندم و عمر يكى از شما دو نفر، طولانى تر از ديگرى است اينك كدام يك از شما برادر خود را بر خود مقدم مي دارد؟ هر دو طول زندگى را اختيار نمودند، سپس خداوندوحى فرستاد كه: چرا شما مثل على علیه السلام نبوديد، من بين او و محمد صلي الله عليه وآله عقد برادرى بستم، در جاى پيغمبر خوابيد و جان خود را براى فدا نمودن آماده ساخت و او را بر خود مقدم داشت، فرود آئيد و او را از دست دشمنان حفظ كنيد. هر دو فرود آمدند، جبرئيل نزد سر حضرت على علیه السلام و ميكائيل نزد پاى او نشستند جبرئيل بانگ زد: بخ بخ من مثلك يا على يباهى الله تبارك و تعالى بك الملائكه. مبارك باد مبارك باد كيست مانند تو اى على كه خداوند به وجود تو بر ملائكه مباهات ميفرمايد". در حاليكه پيامبر خدا، روانه مدينه بود، خداوند اين آيه را در شان على علیه السلام نازل فرمود:" وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ ". ابن عباس گويد كه اين آيه در حال فرار كردن پيامبر صلی الله علیه وآله از دست مشركين به سوى غار و خوابيدن حضرت على در جاى او نازل شد.
21.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه لیله المبیت برای حضرت علی علیه السلام افتخار است با اینکه آن حضرت میدانستند که کشته نمی شوند؟
لیله المبیت قصیده وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّه رَؤُفٌ بِالْعِبادِ. (بقره/٢٠٧) تا در اوصاف امیرالمؤمنین آید به کار نه قلم را اقتدار و نه زبان را اختیار مظهر حق شیر حق مرآت حق میزان حق کشور حق را مدیر و لشكر حق را مدار گو که بنویسند جّن و انس وصفش را مدام نیست ممکن وصف مولا را یکی از صد هزار قصّهء جانبازی آن جان شیرین رسول جان شیرین می دهد بر تن برادر گوش دار کافران دادند با هم دست از هر طایفه بهر قتل خواجۀ لولاک در یک شام تار گفت پیغمبر به شیر حق امیرالمؤمنین کای نبی را جان شیرین ای ولیّ کردگار کافران بر قتل من با یکدگر بستند عهد باید امشب جای من در بسترم گیری قرار گفت حیدر: ای دو صد جان علی قربان تو این تو، این جان علی، این تیغ خصم نابکار جان پاک تو سلامت جان من بادا فدات گو ببارد تیغ و تیرم از یمین و از یسار خفت آن شب مرتضی در بستر ختم رسل گشت پیغمبر دل شب در بیابان رهسپار ناگهان بوبکر آمد بر سر راه نبی در درون آن شب تاریک، دور از انتظار چشم پیغمبر چو بر وی در سر راه اوفتاد برد همره تا نگردد راز پنهان آشکار نفس خود را جای خود در بستر خود جای داد خصم خود را ناگزیر آورد سوی کوهسار آنکه جای مصطفی خوابید، باشد جانشین وآنکه یار غار او شد، به که بنشیند به غار با نبی در غار بودن کی کرامت می شود جان به راه یار دادن عزّت است و افتخار این تعصّب نیست انصاف است لختی گوش کن فرق بسیار است بین یار غار و یار یار او به "لا تحزن" ز فعل خویشتن گردید منع این به "مرضات اللّه"ش گوید ثنا پروردگار او ز بیم جان فراری بود از میدان جنگ این به دور مصطفی گردید روز کارزار او "اقیلونی" سرود این بر "سلونی" لب گشود او سراپا عجز بود این پای تا سر اقتدار او ز خیبر شد فراری این در از خیبر گرفت فرق دارد فرق، مرد جنگ با مرد فرار هر نفس در بستر ختم رسل بهر علی بود بیش از طاعت کونین اجرش در شمار ذات حق آن شب به جبراییل و میکاییل گفت کی کند جان از شما در راه یکدیگر نثار؟ هر دو ماندند از جواب و سر به زیر انداختند هر دو ساکت هر دو گردیدند از حقّ شرمسار پس خطاب آمد که بگشایید چشمی بر زمین بذل جان شیر حق بینید در این شام تار خفته بهر بذل جان در بستر ختم رسل گشته محو این همه ایثار چشم روزگار ای وجودت شمع جمع آفرینش یا علی وی خزان زندگی را نام دلجویت بهار با سر انگشت تو مهر و مه کند در چرخ سیر بر تماشای تو می گردند این لیل و نهار گو برد حقّ تو را صد تن به جای آن سه تن آنچه زآن تو است، آن تو است ای جان را قرار چه شوی مسند نشین و چه شوی خانه نشین تو امامیّ و امامت از تو دارد اعتبار بانگ جبریل از اُحد آید به گوش جان که گفت لافتی الاّ علی لا سیف الاّ ذوالفقار لب نمی بندد ز اوصاف تو «میثم» یا علی گر فتد در زیر تیغ و گر رود بر اوج دار استاد غلامرضاسازگار
حسین جان شب جمعه است هوایت نکنم میمیرم من اگر گریه برایت نکنم میمیرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁🌿🍁🌿🍁🌿دلایل انکار وفات پیامبر صلی الله علیه وآله توسط عمر بن خطاب🍁🌿🍁🌿🍁🌺 -هرگز انکار وفات پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) توسط عمر، یک انکار واقعی و ناشی از جهل و عدم آگاهی نبود؛ بلکه نقشه‌ای بود در راستای عملی کردن سناریوی غصب خلافت و کنار زدن امیرالمومنین(علیه‌السلام) و رقیبان انصاری. عمر بن خطاب بلافاصله پس از شهادت رسول اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) برای عملی کردن سناریوی غصب خلافت، اولین اقدام خود را با انکار وفات پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) شروع می‌کند، زیرا ابوبکر در مدینه حضور نداشت و او درصدد فراهم آوردن زمانی برای رسیدن ابوبکر به مدینه بود تا در کنار او نقشه‌ی غصب خلافت را به سرانجام برساند. انگیزه دوم: ایجاد تشویش در ذهن مردم تا این‌که به سراغ امیرالمومنین(علیه‌السلام) نروند. مردم بارها و بارها تاکید پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بر جانشینی امیرالمومنین(علیه‌السلام) و ولایت ایشان را دیده و شنیده بودند. آنان‌که موافق خلافت حضرت علی(علیه‌السلام) بودند، طبعا بلافاصله بعد از وفات پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بر گِرد امیرالمومنین(علیه‌السلام) حلقه می‌زدند و با حضرت بیعت می‌کردند. قشر شناور جامعه نیز طبعا وقتی بیعت برخی خواص با امیرالمومنین(علیه‌السلام) را می‌دیدند، آن‌ها نیز با حضرت بیعت می‌کردند. اما عمر بن خطاب با انکار شهادت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) توانست در اذهان مردم و حتی برخی صحابه، تشویش و شک و شبهه ایجاد کند که شاید پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نمرده است. به علاوه اینکه عمر با ایجاد رعب و وحشت و تهدید به مرگ، توانست برای مدتی میان صحابه سکوتی ایجاد کند تا آن‌ها نتوانند از روی ترس، رحلت حضرت را تایید کنند. با این اوصاف، آیا جز این است که عمر با شهادت پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) کار خلافت را از دست رفته می‌دید و سعی داشت با وقت‌کشی و بیان کردن این سخن، مردم را از حرکت به سوی امیرالمومنین(علیه‌السلام) و بیعت با ایشان دور سازد؟! تا اینکه ابوبکر به مدینه آمد و در میان مردم به ایراد سخن‌رانی پرداخت. وقتی ابوبکر در کنار عمر قرار گرفت، عمر حرف خود را پس گرفت. و بلافاصله سخن از بیعت با ابوبکر به میان آورد! او زیرکانه از طرح و نقشه‌ای استفاده کرد که موفقیت‌آمیز خواهد بود، زیرا طرح او براى مردمی که دوست‌دار پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بودند امیدوار کننده بود و این طرح با میل درونی و طبع مردم سازگارتر بود چون آن‏ها آرزو مى‏‌کردند این سخن راست باشد و رهبر محبوب خود را به‌این زودى ‏از دست ندهند؛ از این‌رو شک و تردید به راحتی در دل‌های مردم رسوخ کرد و برای تعیین جانشین، دست نگه داشتند تا مساله حیات یا ممات پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) روشن شود. انگیزه سوم: برای این‌که انصار نتوانند نقشه خود را بلافاصله عملی کنند در مقابل امیرالمومنین(علیه‌السلام) برخی انصار نیز داعیه خلافت داشتند و عمر از نقشه آن‌ها نیز با خبر بود و با این عمل خود خواست کاری کند تا فعلا انصار نیز برای بیعت با سعد بن عباده نتوانند فرصت بیابند. تا این‌که ابوبکر برسد و او با ابوبکر و برخی هم‌پیمانان قریشی خود، بتواند در برابر نقشه انصار ایستادگی کنند و سرانجام خلافت را از آن خودشان کنند. بنابراین، عمر با این انکار و تهدیدش، مردم را در یک برزخ و در حالت نفی و اثبات نگه داشت و نگذاشت بیعت مردم با امیرالمومنین(علیه‌السلام) یا با یکی از انصار صورت بگیرد چراکه بر پایه آن ادعا وقتی پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) زنده باشد، نیازى به کوشش براى‏ تعیین جانشین او نیست.[1] انگیزه چهارم: پاک کردن نقاط تاریک خود در ضدیت و مخالفت با پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) عمر از جمله کسانی بود که به امر پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در مورد حضور در سپاه اسامه، عمل نکرد و با امر حضرت به مخالفت پرداخت. و نیز او بود که در جریان حدیث قرطاس با کلام پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) مخالفت کرده و باعث ایجاد جنجال در حضور پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) شد. نقطه‌های تاریک دیگری نیز برای او در زمان حیات حضرت و در مخالفت با ایشان وجود داشت که باعث شد ولایت‌مداری و محبت او نسبت به پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را مخدوش کند. او با این عمل خود می‌خواست این‌گونه جلوه دهد که چقدر پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را دوست داشته و هیچ رغبتی به مرگ حضرت ندارد. او با تظاهر به حب شدید نسبت به پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌خواست آن نقاط تاریک و لکه‌های ننگ را تحت الشعاع قرار دهد.[2] با این توضیحات، آشکار می‌شود که هرگز انکار شهادت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) توسط عمر، یک انکار واقعی و ناشی از جهل و عدم آگاهی نبوده است، بلکه تظاهر او نقشه‌ای بود در راستای عملی کردن سناریوی غصب خلافت و کنار زدن امیرالمومنین(علیه‌السلام) و رقیبان انصاری.
____ پی‌نوشت [1]. أين سنة الرسول وماذا فعلوا بها؟، أحمد حسين يعقوب، ص158-159، نسخه الکترونیکی، متن کتاب. [2]. اغتيال النبی(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، الشيخ نجاح الطائی، بیروت، دار الهدى للتراث، چاپ اول، 1419ق-1998م، ص159.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا ابوبکر و عمر در دفن پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) حضور داشتند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عایشه متوجه دفن پیامبر صلی الله عليه وآله نبود تا آمدن صدای کلنگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه روز بعد ار شهادت پیامبر صلی الله علیه و اله استخوان سینه (حضرت فاطمه سلام الله علیها )شکست آیه الله العظمی وحید خراسانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در هنگام ترکیدن لاستیک ⭕️ چه کنیم که دچار دادن تلفات نشویم؟! 👈محل اظهارنظر(کامنت) 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
بنام خدا باعرض سلام و احترام و با آرزوی قبولی عزاداریها وابراز ارادتها سخنرانی بسیار عالی و ارزنده استاد محترم حوزه و دانشگاه جناب آقای دکتر علیرضا هزار با عنوان منظومه دینداری را به همه سروران و علاقه مندان تقدیم مینمایم . امیدوارم با عنایت به مطالب عمیق و اساسی این فایل که در ظهر شهادت حضرت امام رضا علیه السلام سال ۱۴۴۶ قمری مطابق با ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ شمسی ایراد گردیده است دیگر عزیزان خود را با انتشار آن از ابن فیض بزرگ بهره مند گردانید . ممنون وسپاسگزارم جزاکم الله خیرالجزا خادم الذاکرین علیرضا مهرپرور