eitaa logo
علیرضا مهرپرور
157 دنبال‌کننده
478 عکس
1هزار ویدیو
99 فایل
در این کانال یافته ها را تقدیم میکنم ارتباط @mehrparvar110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌺🌿🌺🌿🌺 شفا دادن نابینایی ابوبصیر کرامتی ازامام پنجم شیعیان حضرت باقر العلوم علیه السلام(از کتب اهلسنت)🌿🌺🌿🌺🌿🌺 ابن‌صباغ کرامتی را چنین نقل می‌کند: قال ابو بصیر: قلت یوما للباقر علیه السّلام: انتم ذرّیة رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله؟ قال (لی‌) نعم، قلت: رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله وارث الانبیاء جمیعهم و وارث جمیع علومهم؟ قال: نعم، قلت: فانتم ورثة جمیع علوم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله؟ قال: نعم، قلت: فانتم تقدرون ان تحیوا الموتی و تبرءوا الاکمه و الابرص و تخبرون الناس بما یاکلون (و یدّخرون‌) فی بیوتهم؟ قال: نعم نفعل ذلک کلّه باذن اللّه تعالی. ثمّ قال: ادن منّی یا ابا بصیر- و کان ابو بصیر مکفوف النظر- فدنوت منه فمسح یده علی عینی فابصرت السهل و الجبل و السماء و الارض، فقال: اتحبّ ان تکون هکذا تبصر و حسابک علی اللّه او تکون کما کنت و لک الجنّة؟ قلت: الجنّة احبّ الیّ. قال فمسح بیده المبارکة علی عینی فعدت کما کنت. ابوبصیر گوید روزی به امام محمدباقر (علیه السلام) عرضه داشتم که شما از نسل رسول خدا هستید؟ فرمود: بله. گفتم: رسول الله وارث علوم همه پیغمبران است؟ فرمود: آری، گفتم: شما تمامی علوم رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) را به ارث برده‌اید؟ فرمود: بله، گفتم: شما قدرت دارید که مرده‌ها را زنده کنید و نابینای مادر زاد را بینا کنید و بیماری برص را شفاء بدهید و مردم را از آنچه می‌خورند و در خانه‌های خود ذخیره می‌کنند، با خبر سازید؟ فرمود: بله با اذن و اجازه خداوند می‌توانیم. بعد فرمود: نزدیک من بیا‌ ای ابوبصیر، - ابوبصیر نابینا بود- نزدیک رفتم دست مبارک را بر چشم من کشید (چشم باز کرده) دیدم صحرا و کوه و آسمان و زمین را می‌بینم. ابوبصیر می‌گوید که: بعد از آن، حضرت به من فرمود: آیا می‌خواهی که بینا باشی و حساب تو بر خدای تعالی باشد، و یا می‌خواهی همچنان که بودی نابینا باشی و پاداش تو بهشت باشد؟ گفتم: بهشت نزد من محبوبتر‌ است. بعد از آن حضرت دست به روی چشمانم کشید و مانند گذشته نابینا شدم. [۹۰] [۹۱] [۹۲]" ".↑ ابن‌صباغ، علی بن محمد بن احمد (متوفای ۸۵۵)، الفصول المهمة فی معرفة احوال الائمة، ج۲، ص۸۹۷.     ۹۱.↑ شبلنجی شافعی‌، مؤمن بن حسن، نور الابصار فی مناقب آل بیت النبی المختار (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، ص۲۹۱، قم‌، ناشر:رضی‌، چاپ:دوم‌، سال ۱۴۲۲ق.     ۹۲.↑ شبلنجی شافعی‌، مؤمن بن حسن، نور الابصار فی مناقب آل بیت النبی المختار (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، ص۱۹۴، قم‌، ناشر: رضی‌، چاپ: عثمانیه مصر، الطبعة الحدیثة"
23.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نشان دادن ملکوت آسماان‌ها و زمین به جابر جعفی توسط امام باقر علیه‌السلام. دکتر باقر پور کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج محمد علی قاسمی-سرود،مدح امام باقر (علیه‌السّلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعوت ملک داعی در شب های ماه رجب و رسیدن بنده به مقام ربوبیّت آیه الله حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله علیه
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توی این ماه چه خبره رسیدن به خدا ۵۰ سال زمان نمی‌خواهد! دلت رو یه لحظه پاک کن، پیداش میکنی... استاد انصاریان
🌺🌸🌺🌸🌺🌸 علت صبر و سکوت ائمه علیه‌السلام در کلام امام باقر علیه السلام (با تصویر کتاب )🌺🌸🌺🌸🌺🌸 👈 منظور ما از  سکوت به معنای: عدم قیام مسلحانه است. 〰〰〰〰〰▪️🌟 ٢٢٦ ـ نص : أبوالمفضل الشيباني ، عن جعفر بن محمد الحسيني العلوي ، عن أحمد بن عبدالمنعم الصيداوي ، عن عمرو بن شمر ، عن جابر ، عن أبي جعفر قال : قلت له : يا ابن رسول الله : إن قوما يقولون : إن الله تبارك وتعالى جعل الامامة في عقب الحسن والحسين ، قال كذبوا الله ، أولم يسمعوا الله تعالى ذكره يقول : وجعلها كلمة باقية في عقبه « فهل جعلها إلا في عقب الحسين؟ ثم قال : يا جابر إن الائمة هم الذين نص عليهم رسول الله (ص) بالامامة ، وهم الذين قال رسول الله  : لما اسري بي إلى السماء وجدت أساميهم مكتوبة على ساق العرش بالنور اثني عشر اسما ، منهم علي وسبطاه ، وعلي ومحمد وجعفر وموسى وعلي ومحمد وعلي والحسن والحجة القائم ، فهذه الائمة من أهل بيت الصفوة والطهارة ، والله ما يدعيه أحد غيرها إلا حشره الله تبارك وتعالى مع إبليس وجنوده. ثم تنفس وقال : لارعى الله حق هذه الامة فإنها لم ترع حق نبيها ، أما والله لو تركوا الحق على أهله لما اختلف في الله تعالى اثنان ثم أنشأ يقول : إن اليهود لحبهم لنبيهم أمنوا بوائق حادث الازمان  والمؤمنون بحب آل محمد يرمون في الآفاق بالنيران قلت : يا سيدي أليس هذا الامر لكم؟ قال : نعم ، قلت : فلم قعدتم عن حقكم و دعواكم وقد قال الله تبارك وتعالى : « وجاهدوا في الله حق جهاده هو اجتباكم » قال فما بال أمير المؤمنين قعد عن حقه حيث لم يجد ناصرا؟ أولم تسمع الله تعالى يقول في قصة لوط : « قال لو أن لي بكم قوة أو آوي إلى ركن شديد » ويقول في حكاية عن نوح : «فدعا ربه أني مغلوب فانتصر» ويقول في قصة موسى : « رب أني لا أملك إلا نفسي وأخي فافرق بيننا وبين القوم الفاسقين » فإذا كان النبي هكذا فالوصي أعذر ، يا جابر مثل الامام مثل الكعبة إذ يؤتى ولا يأتي . جابر بن عبدالله انصاری چنین روایت می‌کند: به امام باقر علیه السلام گفتم:« ای آقای من، آیا ولایت متعلق به شما نیست؟ »فرمود:« آری.» گفتم:« پس چرا قیام نکردید و حق خود را نگرفتید، در حالی که خداوند می‌فرماید: « و جاهدوا فی الله حق جهاده هو اجتباکم »؛ _سوره حج، آیه 78_ (در راه خدا حق جهاد را به جا آورید، اوست که شما را برگزیده است.) امام فرمود: « وقتی امیرالمؤمنین علی علیه السلام یار و یاوری پیدا نکرد، وظیفه ای برای قیام نداشت و مسئولیتی متوجه او نبود. آیا تو در قرآن نخوانده ای که حضرت لوط در برابر مردم (شهوتران و همجنس باز) گفت: « ای کاش مرا بر جلوگیری از کارهای شما قوتی بود؛ از شر شما به رکن محکمی پناه خواهم برد.» (سوره هود، آیه 81) و نیز حضرت نوح چنین می‌گوید: « بارالها، من سخت مغلوب قوم خود شده ام. تو مرا یاری فرما.» (سوره قمر؛ آیه 10)و نیز موسی علیه السلام گفت: « خدایا، من جز بر خود و برادرم مالک و فرمانروای هیچ چیز و هیچ کس نیستم. تو میان ما و این قوم فاسق جدایی انداز.» (مائده، آیه 25) هنگامی که پیامبران خدا این گونه باشد که بدون یاور نتوانند اقدامی کند، عذر وصی و جانشینان آنها پذیرفته است. ای جابر! امام همانند کعبه است - باید دیگران به سوی کعبه بروند و به دورش طواف کنند؛ کعبه به سوی کسی نمی رود - و مردم باید به سوی امام روند نه اینکه امام به سوی کسی رود.» نام کتاب : بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء نویسنده : العلامة المجلسي جلد : 36  صفحه :358-357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام رسول خاتم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم )بر امام باقر علیهما السلام آیه الله العظمی وحید خراسانی
11.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ولادت حضرت امام محمدباقر علیه السلام محمد فصولی