هوالعزیز
سازوکار منفعل سازی نیروهای ارزشی با استفاده از ابزارهای قانون در انتخابات ها.
نمی دانم می توانم تلخترین و ننگین ترین واقعه تاریخی را با این قلم ضعیف و به زبان ساده شرح دهم و حق مطلب را ادا کنم یا خیر؟
ننگین ترین واقعه تاریخی آن هنگامی بود که ؛
کودتا سقیفه بنام انتخابات با حضور کمتر از ۱۰ نفر از صحابه فتنه گر ، علیه انتخاب خدا که با حدود ۱۲۰ هزار نفر در غدیر خم برگذار شد ، شکل گرفت.
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، جهت خنثی کردن نقشه شوم سامریها ، به اتفاق حسنین (ع) ، شبانه به منزل بزرگان انصار و مهاجرین می رفتند و با یادآوری غدیر از آنها میخواستند که حرکتی را در مقابله با این کودتا انجام دهند.
علامه امینی رحمت الله علیه در کتاب شریف الغدیر. فهرستی از پاسخ های این افراد را در عدم اجابت به درخواست بی بی دو عالم خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها اورده اند .
نتیجه اینکه؛
خانم فاطمه زهرا (س) هرکاری کردند، نتوانستند این اصحاب فریب خورده ، ترسو ، نادان و دنیا پرست را به سر عقل بیاورند و آنها با تمسک به مشتی اراجیف و توجیهات احمقانه ترجیح دادند ، در خانه بنشینند تا کودتای ننگین سقیفه به نتیجه برسد و حکومت مطلوب سامریها و گوساله پرستان بر امور مسلمین حاکم شود.
وقتی بصورت خیلی دقیق و تخصصی، هم به مجموعه قوانین و مقررات و هم به رفتار و باورها و روحیات بخش اعظمی از نیروهای ارزشی نظام در مورد نقش پذیری در انتخابات دقت میکنیم، تشابهات تعیین کننده ای بین رفتار صحابه صدر اسلام با رفتار صحابه و وارثان انقلاب اسلامی می بینیم که بسیار خطر ناک است .
بنده در اینجا فقط به شرح یک بعد از وضعیت بسیار خطر ناک حاکم بر انتخابات در جمهوری اسلامی ایران می پردازم و ان؛
"منفعل سازی نقش نیروهای ارزشی با استفاده از ابزار قانون در انتخابات" است .
شاید سوال کنید؛ چگونه؟؟
بسیاری از نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی بدلایل مختلف ، بحق یا بناحق ، غلط یا درست، عملا مجوز دخالت در سرنوشت انتخابات را ندارند و بشکل نیمه آشکار، میدان انتخابات را به گروهها و نیروهای کمتر ارزشی و حتی به افراد زاویه دار و پر حاشیه و طماع سپرده اند .
حقایق و واقعیت های انکارناپذیر جامعه؛
- انتخابات در جمهوری اسلامی ایران واقعی و سرنوشت ساز است .
- عده زیادی از نیروهای ارزشی به به دلیل اینکه عضو سپاه، ارتش، فراجا ، پایگاههای بسیج و... هستند از تاثیرگذاری در انتخابات مبرا شده اند.
- بخش زیادی از نیروهای ارزشی و مردمی در کف جامعه، توسط شورای نگهبان بعنوان ناظر و مجری در انتخابات جذب و عملا اجازه فعالیت انتخاباتی را ندارند .
- بخش زیادی از نیروهای ارزشی و معتمدین جامعه ، توسط ستادهای انتخاباتی (فرمانداریها) جهت برگذاری انتخابات جذب و اجازه فعالیت انتخاباتی را ندارند .
- بخش زیادی از نخبگان و فرهیختگان و نیروهای ارزشی و تحصیل کرده جامعه به استخدام سازمانها ، ادارات و نهادهای حاکمیتی در آمده و حسب شغل سازمانی، حق فعالیت های انتخاباتی را ندارند .
و...
با این اوصاف میدان انتخابات در اختیار چه کسانی قرار میگیرد
در این فضا ، لیدرهای انتخاباتی چه کسانی میشوند؟
عملا سرنوشت انتخابات بنفع کدام جریان تمام میشود ؟
خیلی ساده عرض میکنم ؛
نظام با ابزار خودش، دست ، پا و دهن وفادارترین نیروهای به خودش را بسته است و صحنه انتخابات را به گروهها و افراد دیگر سپرده است .
در چنین شرایطی نباید از صندوق های آرا، انتظار معجزه و اصلح را داشت .
آیا بهتر نبود مسئولیت برگذاری انتخابات به دیگران واگذار میشد ؟ تانیروهای اصیل ، انقلابی و ارزشی با فراغ بال و بدون هر گونه مسئولیت اجرایی و بدون اما و اگر های قانونی، وارد میدان انتخابات میشدند و به تعرفه کاندیداهای اصلح می پرداختند ؟
قطعا در چنین شرایطی، کانون اصلی تعرفه کاندیداها ، از نا کجا آبادها ، به درون مساجد، مراکز علمی و دانشگاهی و به جمع نخبگان و نیروهای ارزشی و سالم جامعه هدایت میشد .
علیرضا تنهای کیسمی
۱۰ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
آلبانی و منافقین
به این اظهارات نخستوزیر آلبانی دقت کنید :
""آلبانی هیچ قصدی برای در جنگ بودن با ایران ندارد و دوست ندارد که هیچ کسی از مهماننوازی ما سوءاستفاده کند. اگر مجاهدین میخواهند از خاک ما برای جنگ با ایران استفاده کنند باید خاک آلبانی را ترک کنند.""
این اظهارات و نیز آن اقدامات دولت آلبانی در یورش و تفتیش پادگان استقرار و فعالیت منافقین در پایتخت آن کشور ، هیچ ارزش عملیاتی ندارد .
دولت البانی مستعمره دولت آمریکا است و اساسا نخست وزیر آلبانی اختیاری از خود ندارد .
این دولت مانند ۱۶ دولت دیگر که تحت سلطه انگل یس خبیث هستند ، حسب نظر اربابان خود فقط می توانند اعلام نظر کنند.
حدود ۳ هزار نفر از اعضای سازمان منافقین در اروپا مستقر هستند .
ازاین تعداد کمتر از هزار نفر در این پادگان حضور دارند.
تاکنون فقط رایانه حدود ۸۰ نفر بصورت نمایشی جمع آوری شده است.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۱ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
آگاهی و اخلاق دو بال انسان آزاده و کامل
انسانهای گذشته بدلیل؛
"نا آگاهی"
و انسانها عصر حاضر بدلیل؛
"فساد اخلاقی"
تحت سلطه بیگانگان ، مستبدین و مستکبرین هستند .
به این مطلب شهید مطهری توجه بفرمائید؛
""انسان با دو بال حركت میكند؛
یكی بال آگاهی است.
آدم ناآگاه كور است. آدم كور چه حركت تندی میتواند بكند؟
مستبدها و استعمارگرها سالهای زیادی از ناآگاهی مردم استفاده كردند.
مردمْ، ناآگاه و بیخبر بودند و آنها هركاری دلشان میخواست با مردم میكردند.
اما (همان) مردم از نظر اخلاقی تا حدی سلامتهایی داشتند.
كمتر دزدی میكردند، كمتر دروغ میگفتند، كمتر مشروبخواری میكردند، كمتر فسق و فجور میكردند؛
اما همان مردم اخلاقی، تسلیم ناآگاهی بودند.
در آن وقت دشمن به اخلاق مردم كاری نداشت؛
از بی خبریشان استفاده میكرد.
ولی از روزی که مستبدها و استعمارگرها دیدند نمیشود جلو آگاهی را گرفت، گفتند؛
حالا وقت این است که آن بال دیگر را از مردم بگیریم و آن، بال "اخلاق" است.
از اینجا بود که به مسئله اشاعه انواع فساد اخلاقی به عنوان یک مخدّر پرداختند.
به نام تمدن، پیشرفت و آزادی، از راه فساد اخلاقی، در مردم بیحسی ایجاد کردند.
انسان اگر عالم و آگاه هم بشود، وقتی که روحیهاش فاسد شد، همان آگاهی بیشتر به زیان جامعهاش تمام میگردد.""
استاد مطهری، آینده انقلاب اسلامی، ص۲۱۴
علیرضا تنهای کیسمی
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
هنر اصلی فرانسویها
این روزها دنیا شاهد آشوب در پاریس است ، ان هم به بهانه قتل یک نو جوان غیر فرانسوی توسط پلیس فرانسه .
همه ماجرا مشکوک است ،
واقعا مردم فرانسه ، از قتل یک نوجوان بدست پلیس کشورشان ، ناراحتند ؟
واقعا ریخته شدن خون یک بیگناه در فرانسه ، اینهمه اهمیت دارد ؟
اما حقیقت و واقعیت؛
مردم فرانسه در چنین بستری و فضایی زندگی میکنند؛
- بیش از ۶۰ درصد از ثروت مادی و غیر مادی که در فرانسه وجود دارد از راه دزدی و غارت سایر ملت ها بدست آمده است.
- انهاییکه در روی سنگفرش های خیابان شانزه لیزه پاریس قدم میزنند ، در حقیقت روی تکه های بدن آسیایی ها، آفریقایی ها بخصوص الجزایری ها قدم می زنند .
- اگر روزی دیوارهای موزه ها و کف خیابانهای معرف فرانسه را بخواهند خراب کنند مانند کف اکثر مدارس کانادا ، گورهای دسته جمعی فراوانی کشف میشود .
- ۶۰ درصد جمعیت فرانسه از راه غیر ازدواج بدنیا آمده اند و توسط پدران جعلی بزرگ شده اند.
- بیش از ۹۵ درصد دختران آنها ، در زیر سن ۱۵سالگی ، حداقل یکبار سقط جنین را تجربه کرده اند.
شاید برای شما چنین مسائلی بسیار بسیار تعجب آور باشد.
حتی تصور اینکه در لایه دیوار منزل و یا کف خیابان شهر شما ، دست و پا و جمجمه انسانی وجود داشته باشد ، برای شما وحشتناک است .
اما برای اکثریت مردم فرانسه این موارد عادی است ، آنها می دانند:
اگر روزی واقعا دست از قتل و غارت و جنایات و دروغ و فریب و خباثت و کثافت کاری بر دارند ، از گرسنگی و فقر و بیچارگی و ذلت میمیرند و به دوره ای بر میگردند که در باتلاق ها ، جنگلها و یا در بالای درختان زندگی میکردند .
به همین دلیل ؛
همه قوانین و مقررات حاکم بر کشورشان را با مجموع اخلاق ، فرهنگ ، علم ، آداب ، باورها و رفتار های خودشان طوری ترکیب کرده اند که بتوانند از حداکثر رفاه، ثروت و امکانات در همه حال برخوردار باشند.
بعبارت دیگر همه چیز در این کشور ، در خدمت رفاه در آسایش آن مردم قرار دارد.
حتی اگر برای افزایش سطح رفاه زندگیشان، لازم باشد، ۱۰ میلیون از جمعیت ۳۰ میلیونی الجزایری ها را می کشند وکشتند .
فرانسه یعنی این .
آن چیزی که از فرهنگ و ادب و فلاسفه و اختراعات و تکنولوژی و ... در فرانسه می بینید و می شنوید، بخش اعظم اینها کذایی است ، دروغ است ، جعلی است .
محصول جنگ روانی و تبلیفاتی آنهاست.
همان طور که فرانسوی ها قادرند؛ با گردشگران آسیایی ، آفریقایی و حتی الجزایری ها کاری کنند که روی بدن اجداد خود در کف خیابانهای پاریس با لذت قدم بزنند و برای دیدن جمجمه های پدر بزرگ های خود در موزه های فرانسه که توسط فرانسوی ها کشته شده اند پول پرداخت کنند .
به همین شکل میتوانند ، بخش زیادی از بهترین فرزندان دنیا را به استخدام خود در آورده تا برای آنها تولید علم ، ادب ، هنر ، تکنولوژی و غیره داشته باشند و سرانجام بجای مصالح ساختمانی ، کف پوش خیابانها و یا بجای سنگ و آجر، درز دیوار های منازل آنها را پر کنند.
این هنر اصلی فرانسویها اینجاست.
وقتی از فرانسه صحبت میکنید، این موارد را بیاد داشته باشید .
علیرضا تنهای کیسمی
۱۴ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
غدیر آغاز حرکت و همه اسلام است.
ابتدا فرا رسیدن ایام غدیر که نقطه اصلی آفرینش عالم و آدم است را به همه بشریت و به پیروان همه ادیان الهی و به ویژه به شیعیان خاص غدیری آقا امیر المومنین علی (ع) تبریک عرض می نمایم.
بالا ترین منت، لطف و محبت خدای مهربان بر همه انسانهای روی زمین ، از ابتدا تا انتهای افرینش، غدیر است.
و متعاقبا؛
بالاترین ، قویترین و بیشترین مرتبه ی دشمنی همه شیاطین، معاندین، کفار و مشرکین با خدا و خدا پرستان، در موضوع غدیر است.
رسالت غدیر، مهمتر از رسالت بعثت تمام انبیا الهی است .
- رسالت بعثت ، تبیین ادیان الهی و اسلام بود.
- رسالت غدیر پیاده سازی تمام احکام الهی و اسلام است .
- رسالت بعثت تا غدیر بود.
- رسالت غدیر تا ظهور منجی عالم بشریت و پیاده شدن احکام و دلیل آفرینش عالم و آدم توسط فرزند رشید آقا امیر المومنین علی (ع) در سراسر کره زمین است .
بنابراین ،
غدیر یعنی حهاد و حرکت برای پیاده سازی منویات خدای متعال از آفرینش عالم و آدم بر روی همین زمین .
بشر بدون غدیر بی هدف، بدون مقصد و مقصود و سرگردان است .
مگر احوال پیروان سایر ادیان الهی را نمی بینید،؟
مگر احوال مسلمانان بی غدیر را نمی بینید ،؟
همه اینها ، بیش از هزار سال ابر و باد و ماه و خورشید و همه زخاروف و قدرت زمین را در خدمت داشتند، اما نتوانستند حتی یک حکم از احکام الهی را بر روی زمین پیاده کنند .
آن بخش از اهل تسنن هم که هیچ عنایتی و فهمی از غدیر ندارند وحتی دشمن امیر المومنین علی(ع) هستند هم ، باید بدانند؛ اگر غدیر نبود بمانند پیروان بدون حضرت هارون ( ع) و حضرت موسی (ع) گوساله پرست بودند و هستند.
به همین دلیل ،
پیامبر خدا محمد مصطفی(ص) به نیابت از همه پیامبران الهی و پس از عمری نماز و روزه وحج وجهاد به غدیر رسید واخرین حج خودرا با غدیر تمام کرد.
غدیر فقط بحث واگذاری جانشینی یک پیامبر الهی به یک فرد بعد از خود نیست.
غدیر امر واگذاری رسالت سلسله انبیا الهی و ۱۲۴۰۰۰ پیامبر خدا توسط خاتم الانبیا محمد مصطفی (ص) به اقا امیر المومنین علی بن ابیطالب علی (ع) به نیابت از سلسله ائمه اطهار ( ع) تا مهدی موعود (عج) است .
واضحتر عرض میکنم ؛
غدیر فقط مختص اقا امیر المومنین علی بن ابیطالب(ع) نیست.
غدیر آغاز دوره امامت و ولایت برگزیدگان و منتخبین خاص خدای مهربان بر همه مخلوقات عالم است،
پرچمدار و علمدار و سر سلسله این ولایت الهی ، آقا امیر المومنین علی (ع) و آخرین آنها حضرت بقیه الله الاعظم حضرت مهدی موعود ( عج) هستند .
همانطور که فلسفه وجودی و بعثت تمام پیامبران الهی بدون غدیر بی معنا است و همانطور که غدیر هم بدون امام علی ( ع) بی معنا است ،
غدیر هم بدون امامت تک تک ائمه معصومین (ع) و بدون منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) بی معنا است.
آنها که مفهوم غدیر را فهمیدند، همان طور که پای رسالت تمام پیامبران الهی و پای رسالت اسلام محمد مصطفی (ص) هستند، باید پای امامت و ولایت تک تک ائمه اطهار(ع) ، بویژه امامت مهدی موعود (عج) باشند.
آنها که غدیر را نفهمیدند، نه یهودی هستند، نه مسیحی هستند، نه مسلمانند و نه ...
بلکه همان گوساله پرستان سامری وشیطان پرستان سقیفه هستند .
خدا پرستی، قرآن، نماز، روزه، حج ، جهاد و.... بدون غدیر بی مفهوم است .
حرف آخر؛
غدیر آغاز راه است.
آغاز ابتلائات ، مشکلات و مصائب بشریت.
آغاز جهاد واقعی.
آغاز تلاش و کار برای ابادانی زمین.
آغاز آزمون الهی.
خودش معیار سنجش تمام موحدین عالم است.
دقیقا آنجا که خدای متغال می فرماید؛
ای مومنین به خدا ، ایمان بیاورید .
همینجاست .
آنانکه به خدا ایمان دارند، باید به غدیر ایمان بیاورند،
وگرنه بت پرست و گوساله پرستی بیش نیستند.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۵ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
بسمالله الرحمن الرحیم
امیر المؤمنین و غدیر در کلام امام خمینی رضوان الله تعالی علیه:
✨🌺این که در روایات ما و از آن زمان تا حالا این غدیر را آن قدر از آن تجلیل کردهاند، نه از باب این که حکومت یک مسألهاى است، حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس مىگوید که به قدر این کفش بى قیمت هم پیش من نیست ، آن که هست اقامه عدل است.
✨🌺 آن چیزى که حضرت امیر سلامالله علیه و اولاد او مىتوانستند در صورتى که فرصت به آنها بدهند، اقامه عدل را به آن طورى که خداى تبارک و تعالى رضا دارد انجام بدهند، اینها هستند لکن فرصت نیافتند.
✨🌺 زنده نگه داشتن این عید نه براى این است که چراغانى بشود و قصیدهخوانى بشود و مداحى بشود، اینها خوب است، اما مسأله این نیست.
✨🌺 مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشى که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دستاندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است، این است که قابل نصب است والا مقامات معنوى قابل نصب نیست، یک چیزى نیست که با نصب این مقام پیدا بشود،
✨🌺لکن آن مقامات معنوى که بوده است و آن جامعیتى که براى آن بزرگوار بوده است، اسباب این شده است که او را به حکومت نصب کنند. و لهذا مىبینیم که در عرض صوم و صلوه و امثال اینها مىآورد و ولایت مجرى اینهاست. ولایتى که در حدیث غدیر است به معناى حکومت است، نه به معناى مقام معنوى.
✨🌺و حضرت امیر را همان طورى که من راجع به قرآن عرض کردم که قرآن و در روایات است این نازل شده است به منازل مختلف، کلیاتش سبع و الى سبعین و الى زیادتر، تا حالا رسیده است به دست ماها به صورت یک مکتوب، حضرت امیر هم این طور است، رسول خدا هم این طور است. مراحل طى شده است، تنزل پیدا کرده است، از وجود مطلق تنزل پیدا کرده است، از وجود جامع تنزل پیدا کرده است و آمده است پایین تا رسیده است به عالم طبیعت، در عالم طبیعت این وجود مقدس و آن وجود مقدس و اولیاى بزرگ خدا.
✨🌺بنابراین، این که حدیث غدیر را ما حساب کنیم که مىخواهد یک معنویتى را براى حضرت امیر، یا یک شانى براى حضرت امیر درست کند نیست.
✨🌺حضرت امیر است که غدیر را به وجود آورده است، مقام شامخ اوست که اسباب این شده است که خداى تبارک و تعالى او را حاکم قرار بدهد.
✨🌺غدیر آمده است که بفهماند سیاست به همه مربوط است
مسأله، مسأله حکومت است. مسأله، مسأله سیاست است،حکومت عدل سیاست است، تمام معناى سیاست است.
✨🌺خداى تبارک و تعالى این حکومت را و این سیاست را امر کرد که پیغمبر به حضرت امیر واگذار کنند، چنانچه خود رسول خدا سیاست داشت و حکومت بدون سیاست ممکن نیست، این سیاست و این حکومتى که عجین با سیاست است، در روز عید غدیر براى حضرت امیر ثابت شد. این که در این روایت در روایات هست که بنى الاسلام على خمس این ولایت.
صحیفه نور :
جلد : 20 صفحه : 28
هوالعزیز
باسلام
"غدیر" روز اعلام سربازی و آغاز جهاد همه جانبه، تحت فرمان "بقیه الله الاعظم" (عج)، جهت پیاده سازی "قسط و عدل" بر روی همین زمین است
این روز بر شما مبارک باد.
علیرضا تنهای کیسمی
@alirezatanha110
هوالعزیز
اگر با سلاحهای انگل یسی ها ، آلمانیها ، فرانسوی ها، آمریکاییها ، مردم عراق، سوریه ، افغانستان، یمن، فلسطین ، لیبی و ... کشته شوند ، اشکالی ندارد ،
اما اگر روسیه در جنگ با اوکراین از پهپادهایی شبیه به پهپادهای ایران ، استفاده کند ، شورای امنیت سازمان ملل ، حق دارد، ایران را محکوم کنند ،
ای خاک بر سر این شورای امنیت.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۶ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
آیا میتوان غدیری شد؟
اطاعت از امر خدا در روز غدیر میتوانست آغاز ریل گذاری و هدایت جوامع بشری بسوی نور، (پس از دوره تبیین که توسط ۱۲۴۰۰۰ پیامبر الهی بخصوص خاتم الانبیا محمد مصطفی (ص) صورت گرفت)، باشد،
اما بدلیل نافرمانی بشریت (بر وفق همان نافرمانی ابلیس از سجده کردن بر آدم) از حکم خدا در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع)، به سلسله مصیبت هایی تبدیل شد که تا امروز ادامه دارد ...
- مهجوریت قرآن مجید، بخاطر عدم اطاعت مردم از حکم خدا در روز غدیر در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع) است ،
یعنی اگر قرآن مجید به قانون اساسی و دیگر قوانین عملی ، جهت راهبری بشر بسوی فلاح ، رستگاری و آبادانی زمین" تبدیل نشد و روی طاقچه ها مانده است ، بخاطر عدم اطاعت مردم ، از حکم خدا در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع) است .
- همه مصیبت های وارده به حضرت زهرا (س)، از آتش زدن درب منزل شان تا شکستن پهلو ، بازو ، سقط محسن، تا سیلی خوردن در کوچه های مدینه و...همه و همه بخاطر عدم اطاعت مردم ، از حکم خدا در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع) در غدیر است.
- همه فشارها، تحقیر ها و توهین های وارده بر امام علی (ع) ، از خانه نشینی تا عدم سلام گفتن و جواب ندادن به سلامشان توسط مردم مدینه و تا شهادت ... همه بخاطر عدم اطاعت مردم از حکم خدا در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع) در غدیر است.
- همه مصیبت های وارده بر امام حسن( ع) و دلیل اصلی شهادت امام حسین (ع) ، اسارت اهل بیت (ع) و تک تک ائمه اطهار(ع)، همه بخاطر عدم اطاعت مردم، از حکم خدا در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع) در غدیر است.
-**خلاصه:**
همه مصیبت های وارده بر بشر و بشریت بخصوص بر شیعیان و مسلمانان تا به امروز ، همه بخاطر عدم اطاعت مردم، از حکم خدا در فرمانبری از امیرالمومنین علی (ع) در غدیر است.
بشر از این مصیبت ها نجات نمی یابد تا دوباره به غدیر بر گردد، تا با توبه وندبه با فرزند رشید امام علی (ع) ، حضرت بقیه الله الاعظم ( عج) بیعت و اطاعت محض کند.
- روز غدیر، روز جشن به این معنای رایج نیست.
- روز غدیر ، روز بازگشت به خویشتن واقعی، به غدیر و به آقا امیرالمومنین علی (ع) است.
- روز غدیر ، روز بیعت با مهدی موعود (عج) است.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۶ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
خرید تضمینی برنج
از دو الی سه ماه قبل، مساله بفروش نرفتن محصول برنج سال قبل برنج کاران گیلانی و مازندرانی (به دلایل کاملا افتصادی و از جمله اشتباهات وزارت صمت) که در حال تبدیل شدن به یک بحران ملی بود را همراه با راهکار قانونی (خرید تضمینی محصول برنج کشاورزان به قیمت عادلانه توسط دولت)، مطرح و از بعضی از مسئولین ذی ربط بصورت حضوری و غیر حضوری پیگیر شدم.
چند روز پیش مطلع شدم ، دولت به خرید تضمینی برنج سال زراعی گذشته کشاورزان ، رضایت داده و قصد دارد این تکلیف قانونی را عملی و اجرایی کند.
گرچه دولت زمانهای مفید را برای خرید تضمینی برنج از دست داده است و جمع آوری کردن حدود ۱۰۰ هزار تن برنج موجود در انبارهای کشاورزان سراسر استان گیلان (از استان مازندران آماری ندارم) بسیار سخت شده است، اما حتما بعنوان تنها راهکار جهت نجات برنج و برنجکاران این اقدام باید اجرایی بشود .
- علی الظاهر دولت مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان جهت خرید برنج سال قبل کشاورزان گیلان و مازندران ، بودجه مشخص کرده است.
- قیمت اولیه برای خرید برنج درجه یک بین ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان برای هر کیلو تعیین شده است.
اما خبر خوش این است؛
مسئولین ذی ربط استان گیلان قصد دارند خرید تضمینی برنج را از یک الی دو روز آینده حتی اگر پولی از تهران نرسد، آغاز کنند .
این خبر خوب، حتما بازار برنج را بنفع کشاورزان تغییر خواهد داد .
برای خرید برنج به این شیوه توسط دولت، تجربیات باارزشی در بین عوامل اجرایی وجود دارد .
امیدواریم؛
این تصمیم دولت بنحوی اجرایی بشود که موجب افزایش انگیزه برنجکاران گیلانی ومازندرانی به امر کشت و تولید بیشتر برنج بشود، (نه تلاش برای تغییر کاربری زمین و ساختن ویلا در این اراضی)
و نیز مانع از سو استفاده سودجویان و آنانکه با مخلوط کردن انواع برنج های داخلی با داخلی و برنج های داخلی با خارجی، اصالت برنج اصیل ایرانی را که بنام برنج آستانه اشرفیه شهرت یافته است بشوند .
گرجه گناه و خطای عوامل محلی دولت ونمایندگان مجلس استانهای گیلان و مازندران در وارد کردن این خسارت خیلی سنگین به برنج کاران ، کاملا آشکار و غیر قابل جبران است و نمی تواند اثر بسیار منفی بر سرنوشت برنجکاران و برنج را جبران کند، اما از هیچ بهتر است.
دعا میکنم؛
عناصر دولت، این عملیات سخت را با حداکثر ظرافت، دقت ، سرعت و سلامت بزودی و بصورت شفاف اجرا نمایند و بیش از این ذائقه برنج کاران تلخ تر نشود.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۶ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
از لیله المبیت تا سقیفه
ایا فقط حکم خدا در غدیر موجب دشمنی مسلمانان و غیر مسلمانان با امام علی (ع) و با تک تک خاندان عطرت و طهارت (ع) در طول تاریخ شده است ؟؟
مقدمه ؛
منافقین در اسلام در چه زمانی متولد شدند؟؟
پس از هجرت رسول خدا (ص) به مدینه و شکل گیری هسته اولیه اسلام ، گروهی بنام منافقین از دل مردم مدینه بوجود آمدند.
تا قبل از این زمان نفاق و منافق بی معنا بود .
چرا؟؟؟
برای اینکه قبل از این زمان، مسلمانان و اسلام ، قوت و قدرتی و شکلی نداشتند .
شکی نیست حکم خدا در روز غدیر در انتصاب امام علی (ع) ، فقط تعیین یک فرد به جانشینی یک نفر دیگر نبوده و نیست .
"تعریف یک راهبرد دائمی جهت پیاده سازی احکام اسلام در روی زمین تا روز قیامت است ."
روز غدیر هم روز بعثت است، هم روز همه اسلام و هم روز همه عالم و آدم ، فلذا بالاتر و مهمتر از روز بعثت و همه روزهای خدا است .
از روز غدیر جهان وارد مرحله جدیدی میشود ،
نکالیف عالم اسلام و مسلمانان پس از روز غدیر با تکالیف اسلام و مسلمانان قبل از روز غدیر تفاوت معنا داری دارد.
لذا همه آنانکه کمترین شرک و نفاق و انگیزه غیر الهی در همراهی با رسول خدا (ص) در طول ۲۳ سال گذشته داشتند ، در این روز بوحشت افتادند.
همانطور که رسول خدا (ص) در روز غدیر دست علی (ع) را بلند کرد،
ابلیس رجیم نیز ، کینه ها و عقده ها و خباثت های درونی همه مشکل داران را بیرون ریخت.
همانطور که محمد امین (ص) در بین مردم مکه چهره نا آشنایی نبود و وقتی اعلام بعثت کردند همه کفار بوحشت افتادند و نقشه قتل ایشان را کشیدند .
علی (ع) هم در بین بزرگان انصار ومهاجر چهره نا آشنایی نبود .
آنان از لیله المبیت جایگاه علی (ع) را در مکتب اسلام فهمیده بودند .
درطول تک تک ۲۳ سال گذشته و در هر واقعه ای و در هر جنگی و در هر تصمیمی ، متوجه تفاوت امام علی (ع) با خودشان شده بودند .
لذا سقیفه فقط محصول فتنه بزرگان انصار ومهاجر نیست، محصول هنر نمایی ابلیس رجیم است . محصول همراهی کفار و مشرکین و یهودیان ومنافقین مدینه است.
بعبارت دیگر ؛
سقیفه همان لیله المبیت است ،
همانطور که لیله المبیت نماد خباثت و اوج فتنه و دشمنی سران قبایل و بزرگان عرب مکه و حتی اقوام محمد امین (ص) با زبان شمشیر علیه شخص پیامبر خدا محمد مصطفی (ص) بود.
سقیفه هم مراسمی در اوج خباثت ، فتنه و جنایت بزرگان انصار و مهاجر و صحابه و همراهان رسول خدا (ص) در بشهادت رساندن جان رسول خدا (ص) اقا امام علی (ع) بعنوان تنها نماد اسلام ناب ، اما با زبان اسلام بود .
سقیفه با لیله المبیت دو تفاوت داشت،
اول ؛
در لیله المبیت میخواستند از شمشیر استفاده کنند و خون بریزند ،
در سقیفه از زبان اسلام استفاده کردند و ابرو ریختند .
دوم ؛
در لیله المبیت ، پیامبر خدا (ع) علی (ع!) را داشت تا بجای خود قرار دهد، تا بتواند از مکه به مدینه هجرت کند .
اما آن هنگام که امام علی (ع) مشغول انجام مقدمات تدفین پیکر مطهر رسول خدا (ص) بودند ، فتنه گران هم، مشغول مراسم سقیفه بودند،
و آقا علی (ع) ، در آن زمان ، "علی" نداشت که سقیفه را بر سر اهل سقیفه خراب کند و بساط کودتاگران را بهم بریزد.
بیچاره حضرت ابوذر ، وقتی متوجه نقشه شوم آنان در سقیفه شد ، فریاد به اعتراض بلند کرد و چون از اهالی مکه یا مدینه نبود، زوری هم نداشت، آنان براحتی در همان لحظات اول با ضرب و شتم ، ایشان را از مجلس بیرون و صدای ایشان را خاموش کردند،
بله حضرت ابوذر این صحابه شجاع و فداکار اسلام، اولین مغضوب و مجروح فتنه سقیفه است .
دقیقا از همینجا نقشه تبعید حضرت ابوذر از مدینه کشیده شد و درزمان عثمان عملی شد.
روحش شاد .
علیرضا تنهای کیسمی
۱۷ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
ازحضرت ابوذر تا بچه های کلانتری ۱۶ زاهدان
نمیدانم این چه حساب و کتابی هست.
عدهای وحشی خشم خود را از حکم پیامبر اکرم(ص) در انتصاب آقا امیرالمومنین علی علیه السلام به جانشینی خود و آن اتفاق مبارکی که در غدیر خم رخ داد ، بر روی عدهای بیگناه تخلیه میکنند.
اولین بار اصحاب سقیفه تمام عقده های غدیری خود را از آقا امام علی (ع) با ضرب و شتم حضرت ابوذر تخلیه کردند .
امروز صبح هم عوامل اسماعیل زهی و نقشبندی که از حامیان داعش بوده و هستند، جهت تلخ کردن حضور باشکوه ملت ایران در جشن غدیر ، به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله ور شده و اقدام به ریختن خون چند بیگناه کردند .
واقعا من نمی دانم چرا اسم آقا امیرالمومنین علی (ع) اینقدر موجب وحشت کفار ، مشرکین، ملحدین ، تکفیری ها، یهودی ها و مزدوران آمریکا و انگل یس خبیث میشود. ؟
خدایا همه دشمنان خاندان عصمت طهارت (ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نیست و نابود بگردان .
علیرضا تنهای کیسمی
۱۷ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هدایت شده از احرار
علیرضا تنهای کیسمی :
نماینده عالی دولت در گیلان و نمایندگان مجلس قادر به دفاع از عملکرد خود و وضعیت فعلی کشاورزان برنجکار نیستند
مشروح خبر در لینک زیر:👇👇👇
https://ahrargil.ir/?p=250071
به احرارگیل بپیوندید :
👇👇👇👇👇
https://t.me/ahrargil تلگرام
👇👇👇👇
https://eitaa.com/ahrargil ایتا »
👇👇👇👇
سروش https://splus.ir/ahrargil
حکایت شنیدنی علامه جعفری از جشن غدی:
یکی از نوه های مرحوم مورخ الدوله سپهر نویسنده کتاب ناسخ التواریخ به منزل ما آمد و اظهار داشت در شب عید غدیر در منزلی در شمال تهران، جشنی برقرار است و علاقه مندم شما هم در آن شرکت کنید.
گفت: در این جشن تعداد زیادی از رجال لشکری و کشوری هستند. من تصور می کنم که اگر شما تشریف بیاورید و در آن محفل، مطالبی نیز بفرمایید مؤثر واقع شود.
محل برگزاری جشن،منزلی بزرگ و تقریبا جنگل مانند بود و بخش هایی از آن،به صورت آب نماهای بسیار بزرگ بود و به هرحال،باغی بود که کمتر نمونه آن را دیده بودم. وارد جلسه شدیم. دیدم سالنی بسیار بزرگ است که انواع و اقسام میوه ها و شیرینی ها جهت پذیرایی از حضار در آن چیده شده است. در ادامه برنامه برخی از اینها آمدند و در وصف امیرالمؤمنین (ع) اشعاری خواندند.برخی از شعرها خوب بود و برخی نیز سطحی نداشت...
من دیگر خسته شده بودم و بنا داشتم که بلند شوم که از در مجلس سیّدی با ظاهری بسیار ساده وارد شد و حتی کفش خود را برداشت و به داخل آورد که البته در آنجا این کار، خلاف عادت بود و پیدابود که صاحب مجلس و تعدادی دیگر ناراحت شده اند.
عموم حضار به سید نگاهی تحقیر آمیز داشتند. کسی به او احترامی نگذاشت، ولی من در مقابلش به احترام برخاستم و او نیز سری تکان داد. سید،جوان بود و با یک طمأنینه و اطمینان خاصی بر روی زمین نشست و کسی هم تعارف نکرد که روی صندلی بنشیند.
بالاخره نوبت به اشعرالشعرا رسید و از او دعوت کردند که بیاید و اشعارش را بخواند. این شاعر با یک طمطراقی آمد و شروع به قرائت اشعار نمود.
وقتی بیت اول را خواند هر چند بد نبود ولی سید یک اشکال جدی به آن وارد کرد. اشعرالشعرا محل نگذاشت و بیت دوم را خواند. دوباره سید ایراد گرفت. شاعر همچنان توجه نمی کرد. وقتی بیت سوم را خواند،
سید گفت: این هم اشکال دارد. شاعر عصبانی شد و گفت: چرا؟
سید گفت: خوب،این را اول می پرسیدی. الان برایت توضیح می دهم.
سید بحثی از معانی بیان و صنایع ادبی را به صورت خیلی خلاصه بیان کرد...
دیدم که دریایی است بیکران...
چند نفر از حضار آمدند و احترام کردند و به زور سید را به بالای مجلس بردند.
در این هنگام یکی از حضار به سید گفت: اولا خوش آمدید، هر چند که نمیدانیم چطور آمدید. دوم این که آیا خودتان هم شعر می گویید؟
سید گفت: گاهی اوقات.
گفتند: می شود یکی از سروده های خود را بخوانید؟
گفت: آری و حتی میتوانم همین الان شعر تازه بگویم.
گفتند: پس بفرمایید.
گفت: نه، چرا که ممکن است بگویید این اشعار را قبلا گفته ای. شما بگویید که چه بسرایم؟
اینها با حالت اعجاب آمیز نگاهی به یکدیگر کردند و گفتند: غزلی بگویید در مدح امیرالمؤمنین که دو بیت اول عاشقانه باشد و بیت سوم این باشد که اگر علی به خاری نگاه کند،گلستان می شود و بیت چهارم این باشد که اگر معصیت کاران عالم حتی فرعون توسل به علی پیدا کنند بهره مند می شوند. خلاصه، محدوده را برای او خیلی تنگ کردند.
سید قبل از شروع نگاهی به حضار کرد که کسی اشعار او را ننویسد. من زیر عبا خودکار و کاغذ را آماده کردم تا اشعار را یادداشت کنم. فهمید اما اعتراضی به من نکرد. سید شعر را این گونه آغاز کرد:
گر شمیمی ز سر طرّه جانان خیزد
تا قیامت ز صبا رایحه جان خیزد
والهام من که چو ازخواب تو بیدار شوی
زچه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد؟
علی عالی اعلا که ز بیم نهلش
روح از کالبد عالم امکان خیزد
گر به خاری کند از قاعده لطف نظر
از بن خار، دو صد روضه رضوان خیزد
گر زند دست به دامان ولایش فرعون
از لحد با دو کف موسی عمران خیزد
داورا! دادگرا! جانب "جدّا" نظری
کز پی مدح تو چون بحر به طوفان خیزد
...
معلوم شد که اسمش جدّا و قمی است.
پس از خواندن شعر، سید خطاب به حاضران گفت:
آقایان! علی(ع) از این جلسات که دور هم بنشینید و انواع غذاها را بخورید و چند بیت هم شعر بخوانید راضی نیست.
علی مرد است و مردان را دوست دارد.
اگر مرد هستید و مردانگی دارید بروید سراغ محرومان، دردمندان و فقرا. یعنی همان کسانی که مورد عنایت علی بودند.
اینجا نشستهاید و غذاها، شیرینیها و شربتهای خوشمزه میخورید بعد میروید خانه و فکر میکنید که در مدح علی شعر گفتهاید.
صریح بگویم که باید وضعتان را عوض کنید و بروید سراغ محرومان جامعه.
این را گفت و کفش خود را برداشت و از مجلس بیرون رفت.
پس از رفتن او تا مدتی همه بهت زده بودند...
آن شب شاهد بودم که تعدادی از آنها بسیار گریه میکردند. آقای سپهر، بعدها میگفت: تعدادی از آنها زندگیشان را تغییر دادند و رفتند و به رسیدگی به محرومان پرداختند.
ابن سینای زمان ص ۹۷-۱۰۲.
هوالعزیز
الگوی جشن غدیر ظرفیت حل بسیاری از معضلات و چالش های فرهنگی و اجتماعی وحتی اقتصادی موجود در جامعه را دارد.
جشن های خیابانی غدیر که در اکثر شهرهای کشور برگذار شد ، همه مشخصات یک برنامه درست فرهنگی و اجتماعی دارای پیام مشخص ، شاد، واقعی و سالم را داشت.
بنظر می رسد پس از سالها آزمون وخطا ، بالاخره مسئولین فرهنگی و اجتماعی جامعه به یک الگوی مناسب در بزرگداشت ایام الله ها رسیده اند .
الگویی که در اجرای یک برنامه ی در تراز ملی وجهانی، بجای تصمیم سازی و تصمیم گیری چند نفر مشخص و اجرای چند برنامه صوتی و تصویری ان هم توسط چند نفر و بجای نشاندن مردم و فرزندان این کشور ، در منازل ، در پای گوشی های همراه ، تلویزیون و شبکه های ماهواره ای و پر رونق تر کردن بازار مشتی از سلبریتی های معلوم الحال (که با گرفتن دستمزدهای خیلی گزاف و دلقک باری های آنچنانی که خودرا شادی ساز هم می دانند)، نقش اصلی را به خود مردم واگذار کرد.
در جشن غدیر امسال ، خود مردم با ابتکارات خودشان ، شادی تولید کردند و خود مردم هم از آن استفاده کردند.
جشنی که بهانه ای شد تا کمک های بسیار چشمگیر مردم بسمت پذیرش هزینه های فرزندان یتیم کشور سرازیر شود.
حتما مستحضر هستید؛
هیچ فریضه ی غیر واجبی در روی کره زمین، به اندازه این عمل، اهمیت و ارزش ندارد .
بنابراین بدلیل وقوع این حادثه مقدس در این جشن ، هیچ جشنی به این اندازه محبوب خدای مهربان نیست .
بهرحال بنظر می رسد ؛
استقبال چشمگیر مردم از بر گذاری اینگونه جشن ها ، حجت را بر مسئولین فرهنگی و اجتماعی جامعه تمام کرد.
امیدوارم مسئولین ذی ربط متوجه شده باشند که باید برنامه ریزی و اجرای بسباری از ماموریت ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی عمومی و حتی اقتصادی را به خود مردم واگذار کنند .
در اینجا به چند مورد از چالش های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی موجود در بستر جامعه که امکان واگذاری مسئولیت رفع آنها به خود مردم را دارد اشاره میکنم و البته امید دارم؛
دوستان هم این موضوع را پردازش کنند و هم مطلب را به سمع و نظر مسئولین ذی ربط برسانند ؛
حل چالش جامعه در موضوع ازدواج ، طلاق ، کاهش جمعیت ، بی حجابی ، اداره شورای فرهنگ عمومی (که دارای ساختار رسمی و قانونی است ، اما محصول و خاصیت آنرا مردم نمی بینند)، اداره کمیته امداد (که بنظرم ، بسیار گران و سنگین اداره میشود) و حتی مسائلی مانند؛
عدم خرید کالاهای قاچاق ، عدم استقبال از کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی، فرهنگ سازی در مصرف اب، برق، گاز و... و مهمتر از همه؛
ایجاد سلامت جسمی ، روحی ، بهداشتی و اخلاقی در محیط رشد و تربیت فرزندان و دانش آموزان این سرزمین، بخصوص در محیط خانه، مدرسه، پارک ها و حد فاصل بین مدرسه تا منزل و...
اگر امکانات ، الزامات و مسئولیت اجرای هر یک از این برنانه ها به خود مردم واگذار شود (بجای تصمیم سازی و تصمیم گیری چند نفر در یک اتاق در بسته)، آنوقت معجزه آنرا به آشکار و بسیار موثر همه گان خواهند دید .
علیرضا تنهای کیسمی
۱۷ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رحیم پور ازغدی:
من عقیده دارم گاهی لازمه آدم اعتراض کنه، اگرهم افتاد زندان، بیفته!
من آمادگی دارم در جمهوری اسلامی ایران برم زندان. اصلا بچه ی سالم باید بره زندان**
هوالعزیز
گروگانگیری رائفی پور
دولت عربستان مانع از خروج استاد رائفىپور از خاک عربستان شد .
ایشان که به عنوان یک شهروند حجگزار ایرانی، کاملا قانونی به آن کشور سفر کرده بود ، در پایان انجام مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیل نامعلوم، با مشکل خروج مواجه شده است .
احتمالا مواضع انقلابی و مکتبی ایشان موجب این گروگانگیری توسط وهابی ها شده است .
حج گذاری که از این خاصیت ها نداشته باشد، حاجی نیست .
استاد حجتان مقبول.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۹ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هوالعزیز
آرد و نان
نمی دانم آخرین باری که نانوایی های استان گیلان با کمبود ارد روبرو بودند، مربوط به چه زمانی است.؟؟
تفاوت این روزها با آن زمانها، در کمبود آرد در کشور نیست .
ضعف در اطلاعات و محاسبات ریاضی است.
اگر مسئولین توزیع کننده آرد کشور ، با قاعده جمع کردن اعداد آشنایی داشتند ، قطعا مشکل کمبود ارد در نانوایی ها استان گیلان بوجود نمی آمد و مردم اینقدر اذیت نمی شدند.
آقایان ؛
جمعیت شب خواب (مسافر) استان گیلان ۲ تا ۳ برابر جمعیت اسمی آن است.
یعنی باید به استان گیلان، ارد به اندازه تامین نان حدود ۸ میلیون نفر تخصیص داده شود .
ممنونم که متوجه نیستید.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۹ تیر ۱۴۰۳
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هولعزیز
کم کم ، زیاد دیر میشود
حضرات متوجه هستید چه میکنید؟؟
آیا میدانید معنای بفروش نرفتن برنج کشاورزان چیست .؟
در حالیکه درد کاهش قیمت برنج و افزایش تورم و هزینه های خدمات کشاورزی بشدت کشاورزان را می آزارد،
با تاخیر در اجرای وعده ی خرید تضمینی برنج، بر درد و رنج کشاورزان اضافه نکنید.
ب**ه وعده هایی که دادید، زودتر عمل کنید.**
کمکم ممکن است زیاد دیر شود و قابل جبران نباشد.
علیرضا تنهای کیسمی
۲۰ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با سلام
لطفا نظرات خودتانرا نسبت به اقدام این فرد که "دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی" است، برای بنده بفرستید.
- نقش فساد و حماقت خودش؟
- نقش خانواده و لقمه های حرامی که با آن بزرگ شد ؟
- نقش نظام و برنامه های آموزشی پایه ؟
و ...؟
ممنونم.
علیرضا تنهای کیسمی
۲۱ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
امام خامنه ای (امروز) :
امروز سطح آگاهی عمومی جوان و غیرجوان با گذشته قابل مقایسه نیست.
بنده همهی عمرم تقریباً، عمر تبلیغیام شصت سال، بیشتر با جوانها گذشته.
آن روز هم فکر بچهها خوب بود،
جوانها خوشفکر بودند،
👈 اما با امروز قابل مقایسه نبود. سطح فکر بالا رفته.
علاوه بر اینکه سطح فکر جوان ما، نوجوان ما، مخاطب ما بالا رفته یک آفتی هم وجود دارد و آن اینکه:
⚠️در این آشفته بازار صداهای مختلف فضای مجازی و تکثر رسانهای که وجود دارد این تکثر رسانهای در این صداهای گوناگون،
یک صدا در انزوا قرار گرفته!
و آن صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی است.
پدرها، مادرها خیلی چیزها را به بچههایشان یاد میدادند.
در این غوغای تکثر رسانهای این صدا ضعیف شده.
۱۴۰۲/۴/۲۱
هوالعزیز
سهامداران وضعیت موجود
این مطلب که امروز عرض میکنم ، فقط جهت طرح موضوع و ورود به مهمترین چالشی است که امروز نظام و جامعه ما با آن بشدت دست به گریبان است.
امیدوارم اهل صدق ، تقوا و تخصص به این موضوع ورود کنند و نتایج بررسی ها و تحقیقات میدانی خودرا جهت تنویر افکار عمومی به سمع و نظر مردم برسانند.
اگر فرض کنیم در ساختار حاکمیتی کشور، (شامل سه قوه و دیگر دستگاههای حاکمیتی) مجموعا ۵۰۰ جایگاه و شغل کلیدی تاثیرگذار بر سرنوشت کشور وجود داشته باشد .
سوال ؛
سهم هر یک از اقشار در خلق وضعیت فعلی و سرنوشت مردم و کشور به چه میزان بوده و است؟
گرچه بعضی از جایگاهها بصورت انحصاری در اختیار قشر خاصی بوده و است که به آنها نمی پردازیم .
مانند ؛
- وزارت علوم و زیر مجموعه آن که کلا در اختیار جامعه پزشکان بوده و است.
- وزارت آموزش و پرورش و زیر مجموعه آن که کلا در اختیار فرهنگیان بوده و است .
بنابراین منظور ما ، نقش فرابخشی یک قشر در اداره کشور است .
۱- نقش قشر فرهنگیان و اهالی متعلق به جامعه آموزش و پرورش در اداره کشور در طول ۴۴ سال گذشته،
به عبارت دیگر؛ نقش این قشر بعنوان وزیر، نخست وزیر ، نماینده مجلس و غیره در اداره کشور.
۲- نقش اساتید دانشگاه ها در اداره کشور ...
۳- نقش جامعه پزشکان در اداره کشور ...
۴- نقش نظامیان در اداره کشور ...
۵- نقش روحانیون در اداره کشور ..
۶- نقش تحصیل کردگان در غرب در اداره کشور ...
۶- نقش متمولین و صاحبان شرکت های خصوصی و بازاریان در اداره کشور.
و...
همانطور که عرض کردم طرح این موضوع و مثال های که ارائه میشود فقط پیش درآمدی برای ورود به بحث است و حاوی نتیجه گیری نیست.
از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، آن ۵۰۰ جایگاه اصلی تصمیم سازی و تصمیم گیری در کشور، بیش از همه در اختیار جامعه فرهنگیان، اساتید دانشگاهها و از غرب بر کشتگان قرار داشته است.
بعنوان مثال؛
- بالای ۵۰ درصد اعضای هیات دولت مرحوم هاشمی ، خاتمی و روحانی از فارغ التحصیلان از دانشگاههای خارجی بودند، که ابتدا بعنوان استاد دانشگاه مشغول بکار شده و از همین راه به درون دولت و مجلس راه پیداکرده اند .
- یا بیشترین تعداد اساتید دانشگاهها از قشر متمولین و از وابستگان به عناصر موثر به سفارت خانه های خارجی و رژیم گذشته هستند.
- یا بیشترین افراد دارای خانواده های از هم پاشیده از قشر پزشکان هستند .
- یا درصد قابل توجه ای از روسای دانشگاهها و سازمانهایی مانند محیط زیست ، سازمان مراتع وجنگل ها ، روسای بانک ها و... در اختیار بهائیان بوده است .
- یا اکثر افراد بی حجاب در جامعه، ازهمان قشری هستند که دارای پرونده اختلاس، دزدی ، کلاهبرداری و غیره بوده و از اقوام ، نزدیکان ، همسایگان و همکاران خودشان دزدی کرده اند ، یعنی ارتزاق کنندگان از روی سفره های نجس، طبیعی است که کشف حجاب داشته باشند و به مسائل اخلاقی و ارزش های جامعه و خانواده پای بند نباشند.
بی حجابی یکی از نشانه های افرادی است که دارای منشا درآمد حرام و نجس در جامعه هستند ،
و...
و جالب است بدانید که اتفاقا بیشترین چالش و مشکل فعلی حاکمیت نیز در همین بخش ها وجود دارد؛
بعنوان مثال ؛
دانشگاههای کشور چه از حیث محصول یعنی نافع بودن علم فارغ التحصیلان انها ، چه از حیث میزان انطباق رفتار اساتید دانشگاهها و دانشجویان با قوانین و مقررات مصوب و فرهنگ عمومی جامعه، چه از حیث میزان سلامت جسمی، اخلاقی، معنوی ، روحی ، روانی ، خانوادگی و عناصر اصلی دانشگاهها .... با سطح متوسط سلامت سایر اقشار و مجامع و...
بدترین وضعیت را بین همه اقشار جامعه دارند،
در حالیکه همین ها ، بیشترین سهم را در اشغال آن ۵۰۰ پست و جایگاه تصمیم ساز و تصمیم گیرنده کشور را هم دارند .
بعبارت دیگر؛
هم درصد خودکشی ها ، هم درصد خانواده های از هم گسیخته ، هم درصد جاسوس ها ، هم درصد مفسدین مالی و اخلاقی ، هم درصد دو تابعیتی ها ، هم درصد متمولین و .... در بین اساتید دانشگاهها و جامعه پزشکان از همه اقشار بیشتر است.
هم این قشر بیشترین سهم را در تصاحب ان ۵۰۰ صندلی وزارت خانه ها ، مشاغل حساس ، کرسی های مجلس و غیره را دارند
بعبارت دیگر؛
هم بیشترین مقامات کشور از اساتید دانشگاهها و جامعه پزشکان و فرهنگیان هستند،
هم بیشترین درصد مفسدین فرهنگی ، اخلاقی، مالی و سیاسی در کشور از همین قشر هستند.
نتیجه؛
تا زمانی که این تناقض ها حل نشود ، بسیاری از مشکلات کشور حل نخواهد شد .
و السلام
علیرضا تنهای کیسمی
۲۲ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
هدالعزیز
لزوم تبیین مباهله های نهضت علوی و انقلاب اسلامی.
(دراینجا مباهله یعنی؛ بهترین ما در مقابل بهترین شما، نفرین ما در مقابل نفرین شما . شمشیر ما در مقابل شمشیر شما)
ابتدا فرا رسیدن ایام مباهله رسول خدا محمد مصطفی(ص) را به عموم مسلمانان جهان تبریک عرض میکنم .
مباهله رسول خدا (ص) با اهل کتاب ، در سال دهم هجری یکی از معجزات خدای مهربان در اثبات حقانیت اسلام است .
که البته بدلیل نقش بارز اهل بیت پیامبر اکرم (ص)، (آقا علی (ع) همسر و دو فرزندشان که همگی توسط مسلمان نماها بشهادت رسیدند) ، این معجزه مهم الهی، توسط بخش قالب اسلام نماها ، مورد سانسور شدید قرار گرفت.
اهمیت این مباهله که باید آنرا مباهله در حوزه تبیین و جنگ نرم. دانست ، بدون شک ، از اهمیت جنگ امام علی علیه السلام به عنوان بهترین در عالم اسلام با عمروبن عبدوود به عنوان بهترین در عالم اهل کفر در جنگ احزاب که باید آنرا مباهله جنگ سخت بدانیم ، کمتر نیست .
گرچه حماسه افرینی امام علی (ع) در جنگ احزاب نیز بدلیل حسادت و دشمنی بخش قالب اسلام از امام علی (ع) !، بدرستی تبیین و تشریح نشده است.
از این زاویه میتوانیم بگوئیم؛
هر مکتبی و هر جریانی و هر جامعهای در طول حیات خود ، بارها و بارها مجبور به مباهله و اثبات خودش است.
یعنی مجبور است. بهترینهای خودش را با بهترینهای مکاتب و جریانات رقیب رو برو کند .
مانند ؛ رویا رویی امام حسین(ع) با سپاه یزید لعنه الله علیه در محرم و عاشورای سال ۶۱ ه ق، که ان هم یک مباهله تمام عیار بود.
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم در طول ۴۳ سال گذشته بارها به مباهله با نظام استکباری و دشمنان خودش پرداخت..
- شهدای ترور ما از شهید بهشتی تا شهیدان رجایی و باهنر و دستغیب و... مباهله بودند .
جنگ تحمیل از نمونههای بارز مباهله بود،
بهترین فرزندان این سرزمین، در طول دوران دفاع مقدس در مقابل تمام دشمنان انقلاب اسلامی وارد میدان شدند و به عشقبازی پرداختند .
همین اغتشاسات اخیر هم یک مباهله بود .
سبک زندگی ، باورها و وصیت نامه های شهدای این اغتشاشات را ببینید .
شهید عجمیان ، شهید یوسفی ، شهید ارمان و...
بهترین های روزگار ما بودند.
آن چیزی که فتنه و توطئه های این اغتشاشات را نابود کرد ، زور بازوی این شهدا نبود .
پاکی ، صداقت ، مظلومیت و گرمای خون این شهدا بود.
هنر انقلاب اسلامی همین است.
تربیت بهترین ها و پاکترین انسانهای روی زمین .
بدانیم تا زمانی که پاکترین انسانهای روی زمین در اطراف ما هستند، دست نصرت و رحمت خدای متعال با ما است و ما پیروزیم.!
علیرضا تنهای کیسمی
۲۲ تیر ۱۴۰۲
@alirezatanha110
بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان