eitaa logo
Tanha110
592 دنبال‌کننده
648 عکس
199 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالحکیم رابطه بین وضعیت اقتصادی مردم ، با تقوا ، انصاف،عدالت ، حقوق شهروندی و رشد و تعالی انسانی. در تبیین این مساله و در مقایسه بین دو قشر فقیر و برخوردار ، براساس شاخص هایی مانند؛ - اهل بذل و بخشش، - داشتن انصاف در معامله ، - پرهیز از دروغگویی ، - پرهیز از کم فروشی. - رعایت حلال و حرام. - نوع دوستی ، - علم گرایی، و... می توان علاوه بر ارائه مستندات جاری به نمونه های تاریخی هم رجوع کرد و حقیقت را اشکار نمود و به این سوالها پاسخ متقن داد؛ ایا مردم فقیر بیشتر پیرو حق و انصاف و اخلاق و عدالت و نوع دوستی هستند یا قشر برخوردار؟ ایا عموم اقوام گذشته که بواسطه عدم پذیرش راهنمایی ها و هدایت های پیامبران الهی و عدم رعایت اصول اولیه انسانی و الهی ، مورد خشم خدای مهریان قرار گرفتند و از صغحه روزگار محو شدند، دارای مشکلات اقتصادی و در فقر و فلاکت بسر می بردند، یا بر عکس، جز اقوام برخوردار تاریخ بودند.؟ شرح مساله؛ با مشاهده احوالات مردم معاصر (شمال شهری ها نسبت به جنوب شهری ها ، کشورهای متمول نسبت به کشورهای ضعیف) و هم با بررسی اقوام متعدد در تاریخ (که مجازات و محو شدند، یا همچنان حیات دارند) میتوان اینگونه جمع بندی نمود؛ میزان برخورداری جوامع و مردم از مواهب طبیعی، تاثیر محسوسی در تمکین انها از فرامین الهی و اصول اولیه انسانی دارد. میزان یاغیگری و غرور جوامع و اقشار و افراد برخوردار تر از مواهب طبیعی ، از احکام الهی و بی انصافی و بی رحمی انها نسبت به حقوق سایر همنوعان نسبت به افراد کم برخوردار بسیار بیشتر است. این مساله به ان معنا نیست که خدواند سبحان و به طبعه ان، پیامبران الهی جهت رام کردن مردم، انها را در فقر و فلاکت قرار می دادند، خیر. اتغاقا خداوند سبحان به اینکه به گمراهان بیشتر میدهیم تا بیشتر در قعر جهنم فرو بروند هم اشاره دارند . علی ایحال؛ فقر ، بیماری ،جنگ ، نا امنی و سایر مشکلات مادی و در آن سو ؛ سلامت ، امنیت ، ثروت ، فرزند و تمکن فراوان، همه اسباب آزمایش بشرند. تا جوهر ذاتی انسانها مشخص شود ، تا بر اساس انها مقام و جایگاه انسانها در دنیای اخرت مشخص شود ، البته اینگونه خواهد شد ؛ انگاه که همه انسانها از اولین تا اخرین نفر ، در مقابل پروردگار خود ظاهر میشوند و کارنامه اعمال و جایگاه خودرا دریافت میکنند، هیچکس خدای مهربان را بی عدالتی متهم نمی کند ، بلکه همه انسانها ؛ چه آنانکه غرق در ناز و نعمت و در خوش اب و هوا ترین نقطه روی زمین متولد شدند و تا اخر عمر حتی گزند بشه ای را تجربه نکرده اند، چه آنانکه در شعب ابی طالب بدنیا آمده ، در همان شرایط بزرگ شده و در همان شرایط مرده اند، چه انانکه در بالاترین مرتبه و در جوار پیامبر خدا محمد مصطفی (ص) جای می گیرند، چه آنانکه در قعر جهنم فرو می روند ، همگی نفس ضعیف و خودسر خودرا ملامت میکنند که در پیروی از هوا و هوس و یا از شیطان رجیم، آنان را از رسیدن به مقام اعلی علیین باز داشته است ، علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ آذر ۱۴۰۳ لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید. https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم مردمان در ناز و‌ نعمت ، اما بسیار فاسد. یکی از پیامبران خدا حضرت شعیب (علیه‌السّلام) است که نام او در قرآن یازده بار آمده است.  خداوند او را به سوی مردم  "مَدْین"  و "اَیکه"  فرستاد تا آنها را به یکتاپرستی و آیین خدایی دعوت نماید و از  بت‌پرستی  و  فساد اخلاقی نجات بخشد. ایشان ۲۴۲ سال عمر کردند. "مَدْین" شهری بود که در سرزمین معان، نزدیک شام، در قسمت انتهایی حجاز قرار داشت، مردم آن علاوه بر بت‌پرستی و فساد اخلاقی، در داد و ستدها ، خیانت  و کلاه‌برداری می‌کردند،  کم‌فروشی و خیانت در خرید و فروش، حتی کم نمودن  طلا  و  نقره  در سکه‌های پول، در میانشان رایج بود، و به خاطر حبّ دنیا و ثروت‌اندوزی، به نیرنگ و حیله دست می‌زدند و به انواع تباهی‌های اجتماعی خو گرفته بودند.  "ایکه" نیز قریه‌ای آباد و پر درخت  در نزدیک مدین بود، مردم آن جا نیز بسیار ثروتمند و در رفاه کامل ،هم چون مردم، مَدْین غرق در فساد بودند. حضرت شعیب (علیه‌السّلام) با منطق و استدلال و شیوه‌های حکیمانه ، قوم خود را به سوی خدا و عدالت دعوت می‌کرد، بیان او به قدری جالب و جاذب و گیرا بود که محمد مصطفی (ص) فرمودند: «کانَ شُعَیبٌ خَطِیبُ الْانبِیاءِ؛ شعیب (علیه‌السّلام) خطیب و سخنران در بین پیامبران بود.»  **حضرت می فرمودند؛** ای قوم من؛ خدا را پرستش کنید که جز او معبود دیگری برای شما نیست، پیمانه و وزن را در خرید و فروش کم نکنید، دست به کم‌فروشی نزنید، من هم اکنون شما را در نعمت می‌بینم، ولی از عذاب روز فراگیر بر شما بیمناک هستم. ‌**ای قوم من؛** پیمانه و وزن را با عدالت تمام دهید، و بر کالاهای مردم عیب نگذارید، و از حق آنان نکاهید، و در زمین به فساد و تباهی نکوشید. آن چه خداوند از سرمایه‌های  حلال  برای شما باقی گذارده، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید، و من پاسدار شما (و مامور بر اجبارتان به ایمان) نیستم.» ‌ای قوم من؛ دشمنی و مخالفت با من سبب نشود که شما به همان سرنوشتی که قوم نوح یا قوم هود یا قوم صالح گرفتار شدند، گرفتار شوید، و ماجرای عذاب قوم لوط از شما چندان دور نیست، ‌از درگاه پروردگار خود آمرزش بطلبید، و به سوی او باز گردید که پروردگارم مهربان و دوستدار (بندگان توبه‌کار) است. قوم شعیب به جای این که به دعوت منطقی شعیب (علیه‌السّلام) گوش فرا دهند و برای تامین سعادت دنیا و آخرت خود، از او اطاعت کنند، لجاجت کردند و با کمال گستاخی و بی‌پروایی در برابر او ایستادند، تا آن جا که او را جاهل و سفیه و کم عقل خواندند و با صراحت به او گفتند: «اِنَّکَ لَاَنْتَ السَّفِیهُ الْجاهِلُ؛ تو قطعاً‌ کم عقل و نادان هستی. و نیز گفتند: آیا نمازت به تو دستور می‌دهد که آن چه را پدرانمان می‌پرستیدند، ترک کنیم،؟ یا آن چه را می‌خواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟ ‌ای شعیب؛ بسیاری از آن چه را می‌گویی ما نمی‌فهمیم و ما تو را در میان خود ضعیف می‌یابیم (یعنی تو یک انسان  ضعیف‌الجثّه و ناتوان هستی، به چه دلیل ما که مرفّه و سرمایه‌دار هستیم، از تو پیروی کنیم ـ ؟ به این ترتیب سرکشی خود را به فرمان خدا آشکار نمودند و سرانجام با عذاب مستقیم الهی به هلاکت رسیدند. در مورد عذاب مردم اَیکه نوشته‌اند: هفت روز گرمای سوزانی سرزمین آنها را فرا گرفت و اصلاً نسیمی نمی‌وزید، ناگاه قطعه ابری در آسمان ظاهر شد و نسیمی وزیدن گرفت، آنها از خانه‌های خود بیرون ریختند و همه به طرف سایه آن ابر  رهسپار شدند و از شدت ناراحتی به آن پناه بردند. در این هنگام صاعقه‌ای مرگبار و گوش‌خراش از ابر برخاست، به دنبال آن آتش بر سر مردم اَیکه فرو ریخت و آنها را به هلاکت رسانید. در مورد چگونگی عذاب و هلاکت مردم مدین می گویند؛  زمین‌لرزه بسیار شدیدی سرزمین مَدْین را تکان داد و در همین وقت صیحه و فریاد آسمانی شدید آنها را فرا گرفت، و آنها به رو بر زمین افتادند و مردند، به گونه‌ای نابود شدند که گویی هرگز از ساکنان آن دیار نبوده‌اند. علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ آذر ۱۴۰۳ لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید. https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم جنگ در سوریه ، جنگ ایران است. کسانی که به کمک های ایران به دولت سوریه تردید ایجاد میکنند یا نادان و‌کم عقل هستند ، یا ایرانی نیستند، بیگانه ای با شناسنامه ایرانی هستند . زخم خورده های از پیروزی ایران در جنگ با صدام هستند. ایا مردم ایران می توانند، کمک‌ها و فداکاری‌های باور نکردنی حافظ اسد (پدر بشار اسد) به ایران در برابر صدام حسین را فراموش کنند.؟ حافظ اسد رئیس جمهور سوریه رسما ژنرال‌های ارتشش را مامور می‌کرد ، ادوات نظامی را از برزیل و دیگر کشورها خریداری کنند و در اختیار ایران قرار دهند. حافظ اسد با حمایت از ایران در تمام دوران جنگ تحمیلی بشدت مورد خشم صدام و تک تک کشورهای عربی و حامیان صدام در سراسر دنیا و از جمله اسرائیل و امریکا قرار گرفت. بخش مهمی از دشمنی های انها با خانواده اسد و همین نا امنی های امروز در سوریه، بخاطر همان حمایت اسد از ایران است. وقتی ایران در عملیات فاو کمبود مهمات داشت ، تنها با یک تماس با وزیر دفاع سوریه ۱۰۰۰ تن مهمات در ۳۶ ساعت به خط مقدم ایران رسید. علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ آذر ۱۴۰۳ لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید. https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم کار دنیا با خانم فاطمه زهرا (س) با عرض تسلیت شهادت صدیقه شهیده بی بی دوعالم خانم فاطمه زهرا(س) در توصیف وضعیت حضرت زهرا (س) فقط دو جمله عرض میکنم؛ اول؛ کار خدای عَزَّوَجَلَّ با حضرت زهرای اطهر (س)؛ خدای عزوجل فرمودند؛ ای فرشتگان من و ای ساکنان آسمان‌هایم، براستی که من نیافریدم آسمان بنا شده و نه زمین گسترده و نه ماه تابان و نه مهر درخشان و نه فلک چرخان و نه دریای روان و نه کشتی در جریان را مگر ؛ بخاطر دوستی این پنج تن اینان، که در زیر کسایند، پس جبرئیل امین عرض کرد؛ پروردگارا کیانند در زیر کساء؟ خدای عزوجل فرمودند؛ آنان خاندان نبوت و کان رسالتند، آنان؛ فاطمه و پدرش و شوهر و دو فرزندش هستند. دوم؛ کار مردم با حضرت فاطمه زهرا (س)؛ عده ای از مردمان هم عصر ، هم شهری و حتی همسایگانش، هیچگاه مقام و جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) را نفهمیدند و هیچ ارتباطی با ایشان برقرار نکردند. نفهمیدند، چگونه زندگی کرد، چه میخواست و چگونه بشهادت رسید و محل دفن پیکرش کجاست . عده ای هم انقدر ایشان را با گفتار و رفتار و حتی با ضربات سیلی و لگد و غلاف شمشیر زخم زدند تا ایشان ۹۵ روز پس از رحلت پدرشان محمد مصطفی (ص) بشهادت رسیدند. آنگونه که در تاریخ آمده است؛ حضرت با آن جایگاه الهی در این مدت ۹۵ روز، با حدود ۲۵۰ نفر از اصحاب خاص پدرش، به گفتگو چهره به چهره پرداختند (آنان که در زمان حیات پدرش ، هر روز وقتی به درب منزل ایشان می رسیدند، می ایستادند و به اهل ان منزل سلام می دادند.) تا آنان را براساس عهدی که با پیامبر خدا در غدیر خم بسته بودند به حرکت در آورند ، اما جز حدود ۴ نفر هیچکدام یا آن پیمان در غدیر را بیاد نمی آوردند و یا تمایلی به عمل به آن پیمان نداشتند. سر انجام در حالیکه ایشان از مردم زمانه غضب ناک بودند و مردم نیز هیچ اعتنایی به نظر و حب و بغض ایشان نداشتند، این دنیا را ترک کردند. علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ آذر ۱۴۰۳ لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید. https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی. باسلام و تحیات الهی لطفا و منبعد قانونی بنویسید که حضرات انصاری ، ابتکار، آخوندی، پژشکیان، حضرتی و امثالهم می پسندند . اینکه مجلس ، مستقل از دولت عمل کند ، بی معنا است. وفاق ملی ، یعنی مجلس در تابعیت دولت باشد . خلاف میل دولت عمل نکند . ظاهرا بخش هایی از برنامه هفتم کشور ، بودجه ۱۴۰۳، عفاف و حجاب و..‌. موجب تکدر خاطر اینها ، همسران ، فرزندان دوسنان و گوگوش ها و سروش ها شده است و به همین دلیل نمی خواهند انها را اجرا کنند. علیرضا تنهای کیسمی ۱۵ آذر ۱۴۰۳ لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید. https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم مرز بین دولت منافق و دولت صادق . داشتن نظر متفاوت با مفاد همه قوانین کشور و از جمله قانون حجاب و عفاف حق طبیعیه همه مردم ایران است . همانطور که وقتی موضوعی به قانون تبدیل شد، هیچیک از اعضای شاغل در قوای مجریه ( دولت و قوه قضائیه) نه اشکار و نه پنهان، حق مخالفت با قانون را ندارند و در صورت مخالفت، باید عزل بشوند . در این هنگام راهکار منطقی، استعفای مجریان قانون است، یعنی اگر مجریان قانون ، قانونی را قبول ندارند ، نباید به رغم میل باطنی خود ، به اجرای ان بپردازند ، اگر صداقت دارند ، باید استعفا بدهند و بروند . مجریان منافق و موذی در این زمان می مانند. اتفاقا می پذیرند که انرا اجرا کنتد و در هنگام اجرا ، ان قانون را از مسیر خود منحرف میکنند و به ضد اهداف اولیه قانون تبدیل میکنند ، در این شرایط هم قانون خراب میشود ، هم قانون گذار و هم کشور. علیرضا تنهای کیسمی ۱۵ آذر ۱۴۰۳ لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید. https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم در غم از دست دادن حضرت زهرا(س). (اين سخن از  حضرت علی(ع) روايت شده است، كه هنگام به خاك سپردن سيده زنان، حضرت فاطمه (عليهما السلام) ، بر سر قبر رسول اللّه (ص)، چنانكه گويى با او راز مى گويد، بيان فرمودند: سلام بر تو، اى پيامبر خدا؛؛ سلام من و دخترت كه اكنون در كنار تو فرود آمده و چه زود به تو پيوست. اى رسول خدا، بر مرگ دخت برگزيده تو، شكيبايى من اندك است و طاقت و توانم از دست رفته ، ولى مرا، كه اندوه عظيم فرقت تو را ديده ام و رنج مصيبت تو را چشيده ام، جاى شكيبايى است. من خود تو را به دست خود در قبر خواباندم و هنگامى كه سر بر سينه من داشتى، جان به جان آفرين تسليم نمودى. «انا لله و انا اليه راجعون». آن وديعت بازگردانده شد و آن امانت به صاحبش رسيد و اندوه مرا پايانى نيست. همه شب خواب به چشمم نرود تا آن گاه كه خداوند براى من سرايى را كه تو در آن جاى گرفته اى، اختيار كند. بزودى، دخترت تو را خبر دهد كه چگونه امتت گرد آمدند و بر او ستم كردند. همه سرگذشت را از او بپرس و خبر حال ما از او بخواه. اينها در زمانى بود كه از مرگ تو ديرى نگذشته بود و تو از يادها نرفته بودى. بدرود تو را و دخترت را. بدرود كسى كه وداع مى كند، نه بدرود كسى كه رنجيده و ملول است. اگر از اينجا بازمى گردم نه از روى ملالت است و اگر درنگ مى كنم نه به سبب آن است كه به وعده اى كه خدا به صابران داده است بدگمان شده ام. (ترجمه خطبه 202 نهج البلاغه) علیرضا تنهای کیسمی ۱۵ آذر ۱۴۰۳ لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید. https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم آفتاب امد ، دلیل آفتاب الحمد الله  خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی ایران هم  با انتشار بیانیه‌ای، قانون اخیر موسوم به «عفاف و حجاب» را «ضد ملی و تفرقه‌افکنانه» عنوان کرده و خواستار لغو آن شدند. این سه مرکز فرهنگی از حیث؛ بی حجابی ، بد حجابی ، روابط نا سالم اخلاقی، دوتابعیتی،  طلاق، پیشتازی در فتنه ها،  دعواهای بین صنفی  و... در کشور و بین سایر صنف ها دارای مقام اول است . بنابراین ؛ اگر اینها از قانونی و موضوعی در جامعه ما حمایت کردند و  راضی بودند ،  حتما در آن فتنه و فسادی هست و بالعکس؛ اگر علیه موضوعی  موضع  گرفتند،  حتما در ان خیر و صلاح است . موفق و موید باشید. علیرضا تنهای کیسمی ۱۶آذر ۱۴۰۳ لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید. https://t.me/alirezatanha_110 https://eitaa.com/alirezatanha110 Instagram.com/tanhaie_ir
اگر آدم باشیم ، با معیارهای انسانی به دنیا نگاه داشته باشیم و بخور و بخواب و زرق و برق دنیا ، چشم و گوش ما را نبسته باشد و از طرف دیگر؛ کمی برای صفت آدمیت مان ، عزت مان و خدایی که با هدف خاصی بجای اینکه ما را گاو و خوک خلق کند، آدم آفرید و گفت؛ اگر نخواهی مثل حیوانات زندگی کنی ، اشرف مخلوقات خواهی بود ، اهمیت بدهیم و فکر و تلاش کنیم ، آنگاه می فهمیم ؛ همین الان ، چه تفاوت هایی با بقیه ادم های روی زمین داریم . هرگز خودمانرا را با یک انسانی غربی بی خبر از معارف خلقت و منویات خدای متعال، انهم در حوزه مشترک با حیوانات قیاس نخواهیم کرد. سلامت و عاقبت بخیر باشید . علیرضا تنهای کیسمی ۱۶ آذر ۱۴۰۳