eitaa logo
Tanha110
823 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
519 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
روزنامه‌نگار لبنانی: مطمئن باشید بیانیه‌های کشورهای اروپایی ، آلمان، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، و غیره که حملات به لبنان را محکوم کردند، «دلیل آن حقوق لبنانی‌ها نیست، بلکه به این دلیل است که از ایران برای بستن تنگه هرمز می‌ترسند»
🔻 پاسخ به 16 شبهه درباره این روزها 🔹1.چرا مذاکره؟ چون اینبار ایران به مذاکره نیاز دارد، نه آمریکا برای اینکه پیروزی‌های میدانی را به دستاوردهای سیاسی و حقوقی تثبیت‌شده تبدیل کند. 🔹2.کدام پیروزی؟ شعاری نیست؟ همین الان چند چندین؟ دشمن به هیچ هدفش نرسید. نه براندازی نه آشوب و نه برچیدن هسته ای و نه موشکی همین؟ خیر بسیار هزینه داد هم اختلاف داخلی. هم اختلاف با اروپا و هم‌پیمان ها. هم ضعف شدید در روایت و رسانه. هم محکومیت نزد افکار عمومی دنیا و حتی خود آمریکا. بی آبرویی در میدان نظامی و شکست ادوات افسانه ای اش. بسته شدن تنگه هرمز. افزایش درآمد برای ایران. و.... 🔹3. چرا آمریکا سراغ مذاکره آمد؟ چون عملاً گزینه مؤثری در میدان نداشت؛ نه تهدیدها اثر گذاشت، نه فشارها به هدف رسید. از سویی معادله داشت از کنترل خارج می‌شد؛ ایران وارد زدن زیرساخت‌های نفتی شده بود و اگر گره تنگه هم باز می‌شد، اصلاً نفتی برای عبور باقی نمی‌ماند 🔹4. رهبرانقلاب از مذاکره خبر داشت؟ بله؛ چون جنگ و صلح در حوزه مسئولیت ایشان است، در بیانیه‌ شعام به آن تصریح شده، منطق مذاکره هم روشن و قابل دفاع است، و اساساً عقلاً و قانوناً چنین تصمیمی بدون اطلاع ایشان ممکن نیست. 🔹5. آیا این خواست اصلاح‌طلبان است؟ خیر؛ این موضوع اصلاً میدان رقابت جریان‌های سیاسی نیست، تصمیم در سطح کلان حاکمیت و نهادهای عالی با تأیید رهبری اتخاذ می‌شود، و این مذاکره از موضع قدرت است، نه از جنس مذاکره‌ای که از سر انفعال مطرح می‌شد. 🔹6. چرا جنگ را ادامه ندهیم؟ جنگ فقط نظامی نیست، گام بعدی هر جنگ، مذاکره است، وقتی از موضع قدرت باشیم، مذاکره مؤثرتر است، و جنگِ دائمی هم هزینه‌زاست و به ضرر مردم و زیرساخت‌هاست. 🔹7. ما قبلاً هم مذاکره کردیم و نتیجه نگرفتیم بله؛ اما این‌بار فرق دارد. دشمن دو خطای محاسباتی‌اش را اصلاح کرده: قدرت نظامی ایران را فهمیده، و پشتوانه مردمی آن را—با همه سلیقه‌ها—دیده است. بنابراین دیگر از موضع قلدری مذاکره نمی‌کند. 🔸8. چرا می‌گوییم مذاکره بر سر شروط پیروزی است؟ چون همین شروط قبلاً ارائه شد و نپذیرفتند، اما حالا به‌دلیل ضعف در میدان، ناچار به پذیرش نزدیک شده‌اند. حتی اگر در نهایت هم کامل نپذیرند، باز هم این مسیر برای ما آورده و دستاورد دارد. 🔸9.اگر شروط را نپذیرند چه آورده‌ای دارد؟ با توجه به دست برتر ایران در میدان، این‌بار دشمن دچار بحران مشروعیت می‌شود، و ایران می‌تواند اهدافش را بدون توافق پیش ببرد. یعنی بازگشت به قبل، اما بدون اثرگذاری اهرم تهدید و سایه جنگ 🔸10. از کجا معلوم مذاکره‌کننده خیانت نکند؟ اولاً مذاکره‌کننده تصمیم‌گیر نهایی نیست، ثانیاً بی‌اعتمادی در جنگ به مسئولان آنهم در این شرایط و پاکاری تمام عیار مسوولین نهایت بی انصافی است. البته جای نقد باقی است 🔸11.وقتی لبنان را می‌زنند چرا آتش‌بس کردیم؟ موضع ایران روشن است: مذاکره بعد از آتش‌بس کامل در کل جبهه، به‌ویژه لبنان. 🔸12.پس چرا پاسخ نظامی نمی‌دهیم؟ در گام اول، تلاش بر فشار سیاسی برای تثبیت آتش‌بس کامل است؛ چون همین حالا همراهی اروپا و برخی کشورها شکل گرفته و اقدام نظامی زودهنگام می‌تواند این اجماع را از بین ببرد. اما این یک تصمیم موقت است؛ در صورت لزوم، مرحله بعدی می‌تواند اقدام نظامی باشد. 🔸13. پس تقاص خون رهبرمان چه؟ اولا ترامپ را هم بزنیم تقاص تار عبای رهبرمان نیست بعد هم مگر قرار است نبرد ما با استکبار تمام شود؟ در این مرحله فقط دنبال این هستیم که پیروزی میدان را تثبیت حقوقی کنیم برای تقاص گرفتن حالا حالا با دشمن کار داریم فقط توجه کنیم که جنگ ما نامتقارن و نرم است 🔸14. پس حذف اسرائیل چی؟ این جنگ، کوتاه‌مدت و یک‌مرحله‌ای نیست؛ همه اهداف هم قرار نیست در یک مقطع محقق شود. این یک نزاع بلندمدت است که زمان و استمرار می‌خواهد؛ یک روز آقای شهیدمان فرمودند آمریکا باید از منطقه برود. این مهم بعد سالها و الان در حال تحقق است مقاومت یعنی: حماسه، صبوری، استمرار و پایداری تا رسیدن به اهداف نهایی. 🔸15. وظیفه ما چیست؟ خیابان چه میشود؟ اولا پیروزی را ببینیم و حتما روایت کنیم دوم ماندن در میدان توجه کنیم آنچه همه محاسبات دشمن را بهم ریخته است حضور میدانی مردم سوم فقط انسجام. وحدت مردم با مردم و مردم با مسوولین 🔸16. مقابل وحدت شکنان چه کنیم؟ اطلاع رسانی کسانی که اتهام سازشکار به برخی مسوولین می زنند عمدتا نگرانند و محق. تنها شبهه دارند. باید کمک کرد مطلع شوند تا نگرانی شان رفع شود
هوالسمیع البصیر لزوم مدیریت هوشمندانه بر تنگه هرمز؛ امریکا امروز بدنبال ساماندهی سه راهبرد جهت کسب آمادگی برای اغاز مجددا جنگ تمام عیار علیه ایران است؛ اول؛ تقویت کمیت و کیفیت نیروهای رزمی خود در منطقه ، دوم ؛ بروز رسانی اطلاعات خود از وضعیت و نیات ایران ، سوم ؛ تقویت ائتلاف ضد ایران ، ماجرای تنگه هرمز در این جنگ ثابت کرد که اهمیت راهبردی ان بیش از حد تصور است ، موضوعی که بنظر می رسید؛ ایران تاکنون مایل به استفاده از ان در تنظیم روابط خود با دوست و دشمن نبوده است و امریکاییها در تمام برنامه ریزیهای خود علیه ایران ، از اهمیت ان غافل بوده و در محاسبات و طرحریزیهای عملیاتی حسابی برای ان باز نکرده بودند ، نتیجه اینکه ؛ امروز کنترل ، تصرف و تامین تنگه هرمز به هدف قاطع برای طرفین در این جنگ تبدیل شده است. امریکا بصورت تک محوری بدنبال استفاده از زور برای بازگشایی تنگه هرمز بود که با شکست واضح روبرو شد، ایران نیز با انداختن سایه خود بر ابن تنگه عملا انرا در کنترل خود گرفته است. از سوی دیگر : امریکا پس از شکست نظامی در بازگشایی تنگه هرمز، اینک می خواهد ؛ با مظلوم نمایی در مساله بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران و بوجود اوردن مشکلات نفتی برای اکثر کشورهای دنیا ، ضمن تخریب چهره ایران ، کشورهایی که شدیدا به تنگه هرمز برای تامین انرژی مورد نیاز خود نیاز دارند را تحریک نموده و با کمک انها نسبت به تشکیل ائتلافی از کشورهای مختلف، جهت بازگشایی تنگه هرمز اقدام نماید . اما ایران لازم است ؛ جهت خنثی سازی جنگ روانی امریکاییها و جلوگیری از شکل گیری ائتلاف ضد ایران. تداییر لارم را جهت مدیریت هوشمند بر تنگه هرمز اتخاد نماید؛ ۱- به کشتی های تجاری و نفتی کشورهای دوست اجازه دهد، بدون هرگونه مشکلی و حتی بدون پرداخت عوارض از تنگه هرمز عبور نمایند . ۲- به کشتی های نفتی و تجاری کشورهای بی طرف در جنگ، اجازه دهد با پرداخت عوارض از تنگه عبور کنند . ۳- تمامی کشتی های متعلق و یا از مبدا و به مقصد کشورهای متخاصم ، نباید به هیچ قیمتی اجازه دهد از تنگه عبور کنند. ۴- تردد کلیه کشتی های نظامی و یا با باز نظامی در تنگه هرمز را ممنوع اعلام نماید . علیرضا تنهای کیسمی ۲۱ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر تاریخ موجودی بی شرف تر و نمک به حرام تر از شما سراغ ندارد؛ همانطور که به سران دولت های متخاصم عربی حاشیه خلیج فارس گفتیم، به سران دولت اقلیم کردی عراق و به فرزندان بارزانی و خانواده انها و به فرزتدان جلال طالبانی و به خانواده انها می گوییم ؛ ما حساب های تسویه نشده زیادی با شما داریم ، به زودی به سراغ شما خواهیم آمد و نسل شما را از منطقه اقلیم عراق پاک خواهیم کرد، دلیل ؛ خودتان بهتر میدانید. چنان شما را ذلیل میکنیم که مجبور شوید قبل از فرار از کردستان عراق ، حتی هزینه تک تک موشک هایی که در این مدت بر سر حامیان امریکایی و اسرائیلی شما کوبیدیم و با انها لانه گروههای معارض ایرانی را که شما برای فتنه گری در ایران در سرزمین خود به انها پناه دادید را ویران کردیم، پرداخت کنید. تاریخ موجودی بی شرف تر از شما سراغ ندارد . علیرضا تنهای کیسمی ۲۲ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
یابن الحسن ،یا صاحب الزمان (عج)؛ عاشقانی که مدام از فرجت می‌گفتند، عکسشان قاب شد و از تو نیامد خبری،
هوالسمیع البصیر ترکیه اماده باشد: در صورت از بین رفتن جنگ نظامی بین ایران و آمریکا، رژیم صهیونی به سراغ ترکیه خواهد و این سرزمین را پاره پاره خواهد کرد. در حالیکه؛ - دولت مردان ترکیه نه خدا را دارند که آنها را یاری کند ، - نه مردم خود را دارند که به دولت مردان خود اعتماد داشته باشند. - نه ناتو و اروپا را دارند که در مقابل امریکا دست بسته است. - نه همسایه های خود را دارند که هیچگاه به انها وفادار نبوده اند. - حتی جولانی در سوریه هم به تلفن انها پاسخ نخواهد داد‌. و ایرانیانی که در ترکیه سرمایه گذاری کرده اند؛ سرنوشت ترکیه مانند سرنوشت کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس خواهد شد؛ دیدید؛ به رغم اینکه امریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی حامی و حافظ سرزمین و سرمایه های انها بوده اند ، اما ظرف چند روز تمام سرمایه گذاریهای حتی ابر شرکت ها در این کشورها همه نابود شد و هرگز این کشورها به شرایط گذشته بر نخواهند گشت. ترکیه نیز چنین سرنوشتی پیش روی خود دارد، لذا بهتر است سرمایه های خود را از این کشور خارج کنند . علیرضا تنهای کیسمی ۲۲ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر "به‌جرأت میتوان گفت که شما ملت قهرمان ایران، پیروز قطعی این میدان بوده‌اید. امروز طلیعه‌ برآمدن جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت بزرگ و قرار گرفتن استکبار در سراشیبی ضعف، مقابل چشم همگان آشکار شده است. این بی‌شک نعمتی الهی است." (بخشی از پیام حضرت آیت‌الله سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای ۲۰/فروردین/۱۴۰۵)
هوالسمیع البصیر همسایگان جنوبی ایران در دو راهی سرنوشت ساز تاربخی؛ عمر بسیار کوتاه شیوخ شبه جزیره نشین حاشیه جنوبی خلیج فارس اینک به یک دو راهی بسیار سخت، تیز و سرنوشت ساز رسیده است. انها با سیاست های خبیثانه خود بیگانگان ستمگر را وارد منطقه ما کردند ، انها را بر تمام امورات خود مسلط کردند و در نهایت در قالب طرح سلیمان با صهیونیست های جنایتکار پیمان دوستی بستند و به پشتیبانی انها ، هر روز هم به خباثت خود علیه جهان اسلام بخصوص علیه محور مقاومت ( فلسطین ، عزه ، انصارالله یمن ، حزب الله لبنان ، ایران ، سودان و...) افزودند و هرروز هم ، بیشتر از گذشته به این دشمنان اسلام و مسلمین دل بسته و وابسته شدند. و دیدیم که در نهایت ، هم محرک و هم حامی مالی و هم تامین کننده بخش زیادی از نیازمندیهای امریکا و رژیم صهیونی در تحمیل این جنگ مستقیم به ملت ایران بوده اند. ما امروز دست های خونین انها را در همه جنایاتی که امریکاییها و صهیونیست در همه جهان اسلام و بخصوص در جنگ رمضان مرتکب شده اند ؛ به وضوح می بینیم. اما این همه داستان نیست؛ با همه ان مسائل اینک این کشورها در یک نقطه بسیار حساس تاریخی قرار گرفته اند.** ادامه حضور یا عدم حضور امریکا و رژیم صهیونی در منطقه، هیچ تاثیری در این تصمیم انها ندارد. انها امروز باید انتخاب کنند؛ یا با ایران خواهند بود ، یا علیه ایران . بی طرفی یعنی بی‌شرفی و تکرار خیانت و جنایات گذشته و منبعد هیچ معنایی ندارد. امیدوارم به برکت این بخش از پیام مقام معظم رهبری ، امام خامنه ای (مدظله‌العالی) راه و مصلحت و خیر خود و ملت خود را خوب بشناسند و تصمیم درست بگیرند . امیدوارم از این فرصت که آخرین فرصت بقای انها است، بخوبی و بموقع استفاده کنند و بجای رفتن در ذیل پرچم شیطان و کفر و شرک جهانی ، به آغوش ملت ها و اسلام عزیز رجعت نمایند که راهکار حیاتی انها آمدن به اغوش ملت ایران است؛ ""به همسایگان جنوبی ایران، میگویم که شما در حال دیدن یک معجزه هستید. پس درست ببینید و درست درک کنید و در جای درست بایستید و به وعده‌های دروغین شیاطین بدگمان باشید. ما هنوز منتظر واکنش مناسبی از سوی شما هستیم تا برادری و خیرخواهی خود را به شما نشان دهیم. این صورت نمیگیرد مگر با اِعراض شما از مستکبران که هیچ فرصتی را برای تحقیر شما و استثمارتان از دست نمیدهند."" (بخشی از پیام حضرت آیت‌الله سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای ۲۰/فروردین/۱۴۰۵) 📲 @rahbar_enghelab_ir
هوالسمیع البصیر اموزه های این جنگ و لزوم رسیدن به سازمان رزم جدید، برای جنگ جدید؛ تجربه دفاع مقدس ۸ ساله با صدام افلغی بما می‌گوید؛ که ایجاد تحول در ساختار و سازمان رزم در زمان جنگ برای ایجاد پویایی و برطرف کردن نیازمندیهای در جنگ بسیار ضروری است . ما در ان جنگ توانستیم ؛ بخشی از سپاه را بصورت یک ارتش منظم نظامی در بیاوریم و در ان نیروی زمینی ، هوایی و دریایی ایجاد کنیم . ما در ان جنگ به لزوم شکل دهی سپاه برون مرزی رسیدیم . ما درآن جنگ یاد گرفتیم که باید بصورت قرارگاهی واحد های رزمی خودرا هدایت و بکارگیری کنیم ، ما در ان جنگ به قرارگاه مهندسی رزمی رسیدیم که نقش بسیار مهمی در جنگ داشت . و.... در این جنگ نیز ما باید بسمت ایجاد تحولات اساسی و سرنوشت ساز در ساختار و سازمان رزم نیروهای مسلح منطبق با شرایط و توان رزم دشمن ، جهت بر طرف کردن ضعف های اساسی خودمان باشیم؛ - در این جنگ مشخص شد نیروی هوایی ارتش قابلیت عملیاتی ندارد و بدرد نمی خورد. قطعا باید نیروی هوایی مناسبی برای سازمان رزم کشور مان ایجاد کنیم. - ضعف های ما در حوزه پدافند هوایی و مقابله با پرنده های ریز و درشت دشمن کاملا آشکار بود ، باید در قرارگاه پدافند هوایی ارتش تحولات اساسی بوجود بیاوریم . - در طول این جنگ دیدیم که دشمن ، همه اطلاعات زیر ساختی و حتی جای خواب مقامات و فرماندهان ما را دارد ، پس هم باید در حوزه حفاظت اطلاعات و ضد جاسوسی و هم در حوزه پدافند عامل و غیر عامل، تحولات مهمی بوجود بیاوریم. - در این جنگ دشمن براحتی می توانست شخصیت ها و مقامات مارا ترور کند در حالیکه ما از ترور مقامات انها ناتوان بودیم ، پس باید بسمت ایجاد یک یگان خاص جهت اجرای عملیات ویژه در آنسوی مرزها باشیم . - در اجرای عملیات های پهپادی و موشکی، بعضی از اهدافی که انتخاب می شد ، اهداف اصلی و مهم و حیاتی نبود، این یعنی بانک اهداف ما کامل و دقیق و بروز نبود ، این ضعف باید بسرعت برطرف شود. - تقریبا اطلاعات تمام شبکه های مخابراتی، ارتباطی و انترنت کشور ما و حتی دور بین مداربسته و کنترلی عمومی و خصوصی ما ، در اختیار دشمن بود ، پس باید بتوانیم شبکه داخلی ایجاد کنیم و شبکه ها و ساختارهای ارتباطی کشور را متحول کنیم. و... همه اینها از آموزه های این جنگ است؛ در این بازنگری ممکن است ما وزارت اطلاعات را به یک سازمان اطلاعات تبدیل کنیم تا با تغییر دولت ها ، وضعیت ان بهم نریزد و... . بدون شک مقاومت در مقابل این تحولات ساختاری، احمقانه و جاهلانه و بعضا آلوده به خیانت است. زیرا؛ اصل حفظ نیروی هوایی ارتش یا ان بخش سپاه ، یا این وضعیت که عده ای فکر می کنند حتما باید به شبکه انترنت جهانی وصل باشیم، نیست . اصل؛ حفظ کرامت و عزت و جان و مال و امنیت مردم، در مقابل تجاوزات مخرب نظام سلطه است، - هر ساختار و سازمانی که در این امر مفید است، باید تقویت بشود ، - هر ساختار و سازمانی که بی فایده است باید منحل بشود و ساختارها و سازمانهایی که می توانند در جنگ اینده موثر باشند ایجاد گردد. والسلام علیرضا تنهای کیسمی ۲۲ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر این مسلک و مکتب یک خبرگزاری امریکایی است؛ واشنگتن پست در یادداشتی به ترامپ پیشنهاد داد ؛ ""در صورت عدم حصول توافق، تیم مذاکره‌کننده ایران را ترور کند."" ببینید این دشمنان ما چقدر در اهداف خود ثابت قدم هستند. واشنگتن پست یک خبر گزاری است ، ابزارش کاغد و قلم لست ، تخصصش کشتار و ترور نیست ، اما تعصب انها نسبت به اهداف امریکا بیشتر از سربازان امریکایی است . حالا اینها را با اصحاب مطبوعات ما مقایسه کنید. اکثر روزنامه نگاران و اصحاب مطبوعات ما ، عین ماست . کاش می شد صدها نفر از اعصای هیت تحریریه روزنامه های خودمان را با چند نفر از مقاله نویس های این خبر گزاری عوض می کردیم . علیرضا تنهای کیسمی ۲۲ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
🔺فقط در ۴۰ روز لیست بخشی از ‌ جنایت جنگی‌ آمریکا و اسرائیل فقط در ۴۰ روز علیه ایران ؛
هوالسمیع البصیر خوش بحال شهدا ، یا خوش بحال ما،؟؟؟ ما که زنده ماندیم حوادث زیادی در طول عمرمان دیدیم ، که شهدا و گذشتگان ما ندیدند و ظاهرا قرار است حوادث زیاد تری را هم ببینیم ، از نقشه خدای متعال در مورد زنده نگهداشتن ما هم مطلع نیستم، فقط می‌دانم؛ اگر قرار بر این بود که بواسطه پیروزی بر امریکا وارد دوره آسایش و راحتی بشویم ، تصور می‌کنم؛ بسیاری از،شهدای ما برای بهره گیری از نعمت آسایش و آرامش از ما محق تر بودند. زیرا زجر و زحماتی که در طول عمرشان تحمل کردند ، بسیار بسیار بیشتر از ما بود. پس با این حساب قرار نیست ما در این دنیا کنار جوی اب بنشینیم و برای هم قصه تعریف کنیم و نگرانی و دغدغه ای نسبت به اصل جنگ و جهاد با نظام سلطه و استکبار جهانی نداشته باشیم . از همین منظر عرض میکنم ؛ مذاکرات تاثیری بر حال ما نخواهد داشت . ما تا زنده ایم ، رزمنده ایم علیرضا تنهای کیسمی ۲۳ فروردین ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110