eitaa logo
Tanha110
820 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
510 ویدیو
4 فایل
@alirezatanha110 https://sapp.ir/tanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقدیم به شما ؛ از برنامه کودک صدا و سیمای ما استفاده کنید . مشغول آموزش به فرزندان ما هستند به انها یاد میدهند؛ سازش بهترین راهکار است . احسنت به این دانشگاه ملی .
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اول دشمنت را خوب بشناس ، بعد با او بجنگ یا صلح کن ، یا مذاکره‌ کن . ببین دشمن در مورد شما چه می گوید . ترامپ: از اینکه ما اقای خامنه‌ای را ترور کردیم و دوباره پسر او جایگزین او شد خیلی ناامید شده‌ام و کار ما بدتر شد. با داخلیها داریم برای یک رهبر جدید حرف میزنیم .
«مِثلی لا یُبایِعُ مِثلَه» بیانات حضرت آیت‌الله العظمی شهید خامنه‌ای رضوان‌الله‌علیه تقریباً یازده روز قبل از شهادتشان: «ملّت ایران درسهای اسلامی و شیعیِ خودش را خوب بلد است؛ میداند که چه‌ کار کند. امام حسین (علیه السّلام)  فرمود: مِثلی لا یُبایِعُ مِثلَ یَزید؛ کسی مثل من، با کسی مثل یزید بیعت نمیکند. ملّت ایران در واقع میگویند: ملّتی مثل ما، با این فرهنگ، با این سابقه، با این معارف عالی، با سردمدارانی مثل افراد فاسدی که امروز در آمریکا بر سر کارند، بیعت نخواهد کرد.»  (۱۴۰۴/۱۱/۲۸)
هوالسمیع البصیر بنام وحدت و حفظ انسجام ملی ، به کام سازشکاران و کدخدا پرستان؛ مطلب اول؛ تکلیف معلوم است؛ ""اختلافات غیرموجّه و حتی موجّه را به تنازع و تفرقه تبدیل نکنند و قولاً و عملاً مظهر انسجام و یکپارچگی ملّت باشند،"" ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اما چه کسانی مظهر تبدیل اختلاف نظر ، به نزاع هستند ؟؟ وجه قالب انها، همان منافقین و افراد خارج از جامعه ایرانی و اسلامی هستند، همان‌ها که جسم و روح انها ، نه برای ایران می تپد و نه برای اسلام. اما شرح مساله؛ این روزها ، منافقین با تبلیغات وسیع خود ، مخالفین با مذاکره را به عنوان تندرو به جامعه معرفی و انواع اتهامات را به انها نسبت میدهند. امیدوارم نیروهای انقلابی و صادق و درست حسابی موافق مذاکره و مخالف مذاکره ، درهمان صفی که منافقین و روحانی و ظریف قرار دارند نباشند، همان حرف های سازشکاران و کدخدا پرستان را تکرار نکنند ، همان نسبت های ناروایی که گوگوش ها به اقای جلیلی و قالیباف نسبت می دهند را نشخوار نکنند . بهرحال هر کس هر چه هست ، هر جا هست، به اطرافش و به کلماتش خوب نگاه کند ، همان حرف های روحانی و ظریف را که جهت دو قطبی سازی جامعه و تحمیل برجام پر خسارت بر ملت ایران مطرح می کردند را مطرح نکنند . مطلب دوم؛ از کجا بفهمیم افرادی که از وحدت و انسجام ملی حرف می زنند ، راست می گویند؛ در جبهه خودی حکم این است؛ ""حفظ وحدت و انسجام ملی ، تحمل مخالف و حتی گذشت کردن از حق خود."" قطعا بسیاری از افرادیکه موافق یا مخالف مذاکره هستند ، حسب نیت پاک خود ، این افکار خودرا ترویج میکنند ، بنابراین همه آنانیکه در دایره انقلاب و نظام و ولایت حضرت اقا ، موافق یا مخالف مذاکره هستند ، جز نیروهای خودی محسوب شده و برابر حکم حضرت اقا ، حتی اگر در باب موافقت و مخالفت با مذاکره حق با انان باشد ، نباید این اختلاف نظر را به نزاع و توهین تبدیل کنند . و اما خط قرمز ؛ قطعا نه موافقین و نه مخالفبن مذاکره حق ندارند در اثبات حقانیت باور خود به عناصر باطل تمسک کنند . برای یار گیری بسمت اصلاح طلبان بروند ، حرف های انان را در اثبات درستی یا غلط بودن عقاید طرف مقابل منتشر کنند . علیرضا تنهای کیسمی ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر تفاهم نامه خاتمه جنگ بین ایران و امریکا امضا شد ، بد یا خوب ،کامل و یا ناقص، اینکه ایا همین تفاهم نامه مقدمه جنگ است ، یا دفع کننده شر دشمن از سر ملت ایران . اما واقعیت ها و حقایق مسلم؛ از ۹ اسفند تا به امروز و در راس همه، رهبری حکیمانه ، امت مبعوث و نیروهای مسلح ایران عزیز نقش بسیار مهمی برای اینکه این جنگ و در ادامه ان ، اتش بس ، مذاکره ، تفاهم نامه ، توافقنامه و... به قله افتخار ایران تبدیل شود، داشته اند. از امام شهیدمان که راست قامت در سنگر خود ایستاد و در همانجا بشهادت رسید ، تا رزمندگان ما که در حین شلیک موشک ها بشهادت رسیدند، تا امت مبعوث ما که در مقابل هواپیماهای جنگی دشمن سینه سپر کردند . تا فداکاریهای بخش های خدماتی نظام در اوج بمباران وحشیانه دشمن ، همه و همه سند افتخار نظام است و در نهایت هم آهنگ سازی و مقاوم سازی همه اجزا و اضلاع نظام توسط رهبر اندیشمند انقلاب اسلامی ما ، که توانست نظام ما را با افتخار از این پیچ مهم تاریخی عبور دهد. امروز که این تفاهم نامه به امضا رسید؛ مردم ما و نظام ما در شرایطی بسیار امیدوار تر به اینده ، بسیار قویتر و پر صلابت تر و عزیز تر از گذشته بر روی این کره زمین می درخشند. امروز که این تفاهم نامه به امضا رسید؛ دشمنان ما نسبت به قدرت و جایگاه ایران عزیز ، بسیار ضعیف تر و نا امیدتر جلوه می کنند. ودر مجموع ؛ امروز اعتراف دوست و دشمن به قدرت ایران ، به حقوق ملت ایران ، به صلابت نیروهای مسلح ایران، به پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به قدرت رهبری در ایجاد وحدت ، انسجام و هدایت همه اجزای نظام و تکیه گاه بی بدیل مردم ، جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ، صد چندان متحول و ارتقا یافته است. قطعا امروز ایران ، از جایگاه بسیار بالاتری و با دستان بازتری نسبت به همه ادوار تاريخي خود به محیط پیرامونی خود توجه دارد و به مناسبات با دوستان و دشمنان خود در منطقه و در کل کره زمین می اندیشد و متقابلا همه بازیگران اصلی و فرعی در نظام بین الملل به ایران امروز بسیار متفاوت از گذشته می نگرند. قطعا دولت و تک تک ارکان حاکمیتی نظام ، امروز بیش از گذشته توفیق خدمت به مردم را دارند . قطعا همه اینها مرهون لطف خدای مهربان، درایت و هوش امام شهیدمان ، خون های پاک فرزندان شهید و مجروح و مجاهد و رزمنده این سرزمین و صبر و استقامت ملت ایران است . خدا را بواسطه همه این نعمت ها، بی نهایت شاکریم، بر استانش سجده شکر بجا می اوریم ، و از او می‌خواهیم همچنان ملت ایران را در مسير صبر و سلامت و عزت و برخورداری از زندگی همراه با آسایش و آرامش یاری فرماید، دشمنان این ملت را نیست و نابود بگرداند. و همه ما را قدر دان اسلام عزیز ، قران مجید و ائمه اطهار (ع) و بویژه عنایات حضرت حجت (عج) که افتخار ما به سربازی تحت فرماندهی ایشان و نایب بر حق ایشان امام خامنه ای حفظه الله است ، بگرداند. به لطف و مرحمت دائم خود ، امین یا رب العالمین علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همیشه حسینی زندگی کنید...
هوالسمیع البصیر (یادداشت منتخب از حسین قتیب) ""‌سپاس خدای را که سهم ما از تاریخ، ایستادن در روزگار سقوط نیشابور نبود؛ نه هنگام جدا شدن هرات از پیکر ایران زیستیم و نه در شهریور بیست، آن‌گاه که بیگانگان از شمال و جنوب آمدند و وطن را اشغال کردند. تقدیر نسل ما این نبود که تنها راوی شکست باشد. ما را برای روز دیگری نگه داشتند؛ برای روز ایستادن. ‌انقلاب اسلامی پنجاه‌وهفت، با همه فراز و فرودها و همه داوری‌ها، چیزی را در جان این ملت زنده کرد که قرن‌ها تحقیر و شکست می‌کوشید از او بگیرد: اعتماد به نفس ملی. این باور که ایران می‌تواند بر پای خود بایستد، برابر دو قدرت اتمی عقب ننشیند، عراق نشود، لیبی نشود، ونزوئلا نشود و سرنوشتش را دیگران برایش ننویسند. ‌ما افسانه شهرهای موشکی را نشنیدیم؛ بلکه دریچه‌هایشان را دیدیم که گشوده شد. دیدیم چگونه از دل کوه، آتش برخاست و آسمان را شکافت. دیدیم مردانی را که در پای پرتابگرها ماندند، و آنان را که پشت سامانه‌های پدافندی، چشم به آسمانی دوختند که هر لحظه می‌توانست مرگ از آن فرود آید. ‌ما قهرمانان را این بار روی پرده سینما ندیدیم. نسخه واقعی دلیران تنگستان را دیدیم؛ در خلیج فارس و هرمز؛ بی‌گریم، بی‌موسیقی حماسی، بی‌نورپردازی. مردانی خاموش، کنار قایق‌ها، پهپادها، موشک‌ها و رادارها، در میان آژیر و آتش، که شاید نام بسیاری‌شان هرگز دانسته نشود، اما "ایران" نام و کارشان را به یاد خواهد سپرد. ‌و دیدیم که زندگی نیز تسلیم نشد. نوازنده‌ای در دل خطر، در کنار نیروگاه ساز زد؛ مردمی روی پل‌ها ایستادند، با آنکه می‌دانستند آسمان امن نیست. شبها و شبها در خیابان با وجود تهدید. گویی هر کدام می‌خواستند به دشمن بگویند: می‌توانید آسمان را ناامن کنید، اما نمی‌توانید زندگی را از این سرزمین بگیرید. ‌ما ایران را بی‌زخم ندیدیم. داغ دیدیم، ترس دیدیم، ویرانی دیدیم. اما نگریختیم. آن روز که تاریخ در خانه ما را کوبید، پشت در پنهان نشدیم. ایستادیم و فهمیدیم که میهن فقط خاک نیست؛ لحظه‌ای است که می‌دانی خطر نزدیک است، اما باز هم جایت را ترک نمی‌کنی."" و من به این یاداشت اضافه میکنم؛ به مصداق همه همسایه هایم ، همه مردم محله ام ، که ماندند ، قبل از اصابت موشک ماندند ، حین اصابت موشک ماندند ، بعد از اصابت موشک ماندند و اینک نیز در میان اتش و خون و خرابه ، با صلابت و راست قامت ایستاده اند . با درود و سلام به یازده همسایه پرکشیده از جوار ما و غفران و رحمت بی انتهای الهی نصیب انان باد . ان شا الله. علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌ جمهوران ایران و امریکا؛ بسم‌ الله‌ الرّحمن ‌الرّحیم ملّت پرشور و باوفای ایران همانگونه که مطلع شُدید، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس‌جمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند و البته این رئیس‌جمهور آمریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد. بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف انواع نصرت‌ها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد. والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته سید مجتبی حسینی خامنه‌ای ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
هوالسمیع البصیر تکلیف امروز ما در قبال این تفاهم نامه و آمریکای خبیث؛ خدایا شکر و هزاران درود و سلام بر امت مبعوث، بنظر می رسد امت مبعوث بر خلاف میدان داران عرصه دیپلماسی ، در اولین ازمون بصیرت و نحوه تعقیب و تنبیه دشمن ، نمره عالی گرفتند. نظر ملت مبعوث هم ، در مورد مسیری که میدان داران دیپلماسی شامل رئیس‌ جمهور و رئیس تیم مذاکره کننده و اعضای شعام از ابتدای تهاجم امریکا و رژیم صهیونی به میهن اسلامی جهت مقابله و تنبیه این دشمنان و دفع شر دائمی انها از سر ملت مظلوم ایران و محور مقاومت ، انتخاب و طی کرده اند متفاوت بوده است، در همه این مدت امت مبعوث برغم موافق نبودن با نظرات و راه و روش مسئولين ذی ربط از همان اولين لحظات که زمزمه اتش بس و سپس مذاکره‌ و در نهایت مفاد این تفاهم نامه شیوع یافت ، اما جهت حفظ وحدت و انسجام ملی و عدم سو استفاده دشمنان (که این موارد هم از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد) ، در همه حال حداکثر حمایت را از مسئولین ذی ربط داشته اند، اگر، اگر ، اگر مسئولین عرصه دیپلماسی گوش شنوایی می داشتند و فریادهای امت مبعوث را می شنیدند و تهمت هایی مانند تند رو و غیره به مخالفین اتش بس و مذاکره و مفاد تفاهم نامه نسبت نمی دادند ، احتمالا بر همان مسیری حرکت می کردند که نظر امام مسلمین بوده است . امیدواریم منبعد گوش و عقل و فهم مسئولين ذی ربط بیش از پيش با فریادهای امت مبعوث هماهنگ باشد. واما انچه که منبعد بر امت مبعوث تکلیف است همین فراز تذکر و تاکید مقام معظم رهبری است و لاغیر ؛ "بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود." علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
هوالسمیع البصیر لطفا جلوی اشتباهات فاحش شورای عالی امنیت ملی را بگیرید؛ ‌ این شورا مجددا در یک اقدام تعجیلی که فاقد هرگونه مبنای حقوقی است ، طی بیانیه اعلام نمود ؛ ""به موجب یادداشت تفاهم اسلام‌آباد، به مدت شصت روز، هیچ‌گونه هزینه‌ای از متقاضیان ( کشتی های خواهان عبور از تنگه هرمز)؛ اخذ نخواهد شد و این هزینه‌ها توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌گردد. ‌و در اجرای بند ۵ یادداشت تفاهم اسلام‌آباد، کشتی‌های تجاری متقاضی عبور از تنگه هرمز باید درخواست خود را به مدیریت آبراه خلیج فارس (PGSA.ir) ارسال نمایند."" ‌ سوال از شعام ؛ ایا امریکاییها هم بیانیه ای جهت انجام تکالیف خود از جمله ؛ رفع محاصره دریایی ایران و ... صادر کرده اند .؟ چرا باید ایران هزینه تردد کشتی های کشورهای حتی متخاصم از تنگه هرمز را متقبل شود ؟ این تکلیف از کجای تفاهم نامه برداشت شده است؟ از کدام کیسه می بخشید ؟ علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110