هوالحکیم
تحلیلی بر آنچه در حواشی استان حلب و ادلب سوریه می گذرد.
۱- هجوم نیروهای تکغیری به شهر حلب حتی با تهدید دمشق و ایران به مانند عملیات مرصاد منافقین در پایان جنگ تحکیلی است، که با پشتوانه صدام تا گردنه چهار زبر کرمانشاه هم نفوذ داشتند.
۲- این عملیات با پشتیبانی نظامی ترکیه و اطلاعاتی اسرائیل و امریکا صورت گرفت .
۳- بجای چچنی ها که نقش مهمی در بدنه عملیاتی گروه داعش داشتند ، اخیرا اویغور های چینی در شاخه های جبهه النصره با گرایش طالبانیسم از جمله جیش الاسلام ، تحریرالشام و... نقش محوری دارند،
۴- این گروههای تکفیری حسب توافق چندین سال پیش در منطقه ادلب ، تا حاشیه حدود ۱۷ کیلومتری شهر حلب ، بدون تعرض ارتش سوریه مستقر بودند ، بنابراین نقطه آغاز حرکت انها بسمت شهر حلب از حدود ۱۷ کیلومتری اغاز شد.
۵- انچه در پس این عملیات رخ خواهد داد ، شکسته شدن ان توافقات و جمع شدن بساط تمام گروههای تکفیری در منطقه ادلب است که با خانواده های خود در این حاشیه امن به لطف و محبت بشار اسد آزادانه زندگی می کردند.
۶- غیر از بحث های مربوط به اثرات پشتیبانی سوریه از حزب الله و انتقام گیری اسرائیل، این تحرکات ارتباط مستقیمی با تغییر دولت در امریکا و طرح امنیتی ترکیه دارد، فلذا این گروههای مزدور به نیابت وارد این جنگ شدند تا در معادلات آینده جایگاه بهتری داشته باشند.
۷- این گروهها در این هجوم بر خلاف رویه های معمول، از تاکتیک هایی نرم تری در اجرای این عملیات استفاده می کنند و به همین دلیل پیروزی انها وسیعتر جلوه دارد.
الف- اجرای عملیات از نقاط مختلف با استفاده از نفوذ و لباس ارتش سوریه ،
ب- پرهیز از کشتارهای وحشیانه همه مردم که در مسیر حرکت انها قرار دارند.
ج- استفاده وسیع از رسانه و فضای مجازی، که پیروزی های انها را صد برابر نشان میدهد.
۸- سطح هماهنگی تلویحی و تصریحی و آشکار و پنهان این حرکت مزدوران مثلث عبری، عربی و غربی بسیار وسیعتر از این موارد است ،
تقریبا همه جریانات مخالف ایران، روسیه و سوریه ، حزب الله ، حماس و... ، بعبارت دیگر حتی گوگوش ها و سروش های ایرانی نیز آگاهانه و یا از روی حماقت از جنگ روانی این مزدوران حمایت می کنند.
۹- به مانند گذشته تاکید دارم،
به اخبار های موجود در فضاهای مجازی کمتر اعتماد کنید.
ومن نصر الا من عندالله العزیز الرحیم
علیرضا تنهای کیسمی
۱۰ آذر ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
🌹 دستنوشته_شهید القدس
دلنوشته حاجهاشم
شهادت سوریه ۸ آذر ۱۴۰۳
▪️خودم شخصا نمیخواهم از کار با مقاومت دست بکشم و بازنشسته بشوم.
دوست دارم در این منطقه عاقبتم ختم به شهادت شود و شهید بشوم.
خیلی دوست دارم این اتفاق بیفتد.
واقعا الان سه چهار سال است منتظرم.
تقریبا دو سال آخر، مخصوصا بعد از شهادت شهید سلیمانی میلم به شهادت خیلی زیاد شده است.
.
▪️ آن جمله که ایشان به ما گفت:
میوه رسیده هستی و اگر بمانی میگندی.
خیلی نگرانم کرده است.
با خودم میگویم نکند خدای ناکرده به پوسیدگی و گندیدگی دچار شوم!
در این یک سال اخیر، در این سالهای کرونایی که پیش آمده است، خیلی نگران این هستم که نکند خدای ناکرده، به درد و بیماری کرونا یا مثلا در تصادف یا سکته [بمیرم]. بعد از چهل و دو سال هجرت و جهاد،
حالا به مرگ طبیعی بمیرم، خیلی سخت است.
از خدا خواسته بودم بعد از ازدواج بچههایم شهید شوم.
من از گفتن این شرط پشیمانم.
یعنی شرط برای خدا گذاشته بودم!
آنها خدا دارند.
من کی هستم که این حرف را بزنم.
از این جهت خیلی پشیمان هستم.
مرتب استغفار میکنم.
هوالحکیم
سیاست دو ستونی دولت پزشکیان.
شهید رئیسی ، یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی و مردم شریف و عزتمند ایران بودند ،
ده ها نفر مثل پزشکیان ، شبانه روز مطالعه ، دوندگی و زحمت بکشند هم نمی توانند ، به گرد ایشان برسند.
این را پزشکیان هم فهمیده و کم کم در حال اعتراف است ،
گر چه اختلاف دیدگاه بین دولت ها طبیعی است ، انهم این دولت که از مشتی معارض ، دلار خوار، نجومی بگیر ، منحرف و فتنه گر سر هم شده است، با دولت شهید رئیسی که پاک دستانه و جانانه فقط بدنبال خدمت به مردم بود.
به همین دلیل دولت پزشکیان بصورت طبیعی نمیتواند دوام بیاورد،
لذا برای ماندگاری خود به دو ستون میخواهد تکیه کند وگرنه سقوط میکند؛
۱- وفاق ملی؛
یعنی سهم دهی در قدرت و ثروت و فضاهای سیاسی به گوگوش ها ، سروش ها، نق زن ها ، فتنهگران و منافقین تا آنها با احساس هم سرنوشتی با این دولت ، اگر کمکی هم نمی کنند ، مشغول بخود بشوند و مشکلاتی ایجاد نکنند.
۲- وفاق با اروپاییها؛
بنویسید معامله و همراهی با اروپاییها در حل مسائل منطقه ای، انهم بنفع امریکا.
تا با خیال خام خود ، با کاهش فشار آنها بتواند بخشی از مشکلات خودرا حل کند،
دولت پزشکیان میداند؛
چین و روسیه خبیث نیستند،
هیچگاه مستقیم علیه منافع ایران کاری انجام نمی دهند.
اگر با ایران دوستی نمی کنند، دشمنی هم نمی کنند،
گرچه طبیعی است منافع خودرا بر منافع ایران ترجیع بدهند .
اما اروپاییها و آمریکا خبیثند.
دنبال امتیاز گیری و سلطه بر ایران هستند ،
در هر مساله بی ربط و با ربط علیه ایران عمل میکنند.
لذا اگر مختصر حالی به انها داده شود، شاید فشار خودرا کم کنند،
این خوشبین ترین نیت خوانی از دلایل رفتن زیر میز مذاکره با اروپاییها ، توسط پزشکیان در این زمان است.
البته نیت های میانه و بد بینانه ای هم وجود دارد که جهت پرهیز از اطاله کلام به آنها نمی پردازم.
اما آنچه مسلم است.
تا آدم، آدم نباشد،
اهل صلح و سازش و احترام به حقوق انسانها و دیگر ملت ها و عدالت و... نخواهد بود.
نه فتنه گران ما آدمند .
نه اروپایبها آدمند .
لذا حتما نتیجه این مذاکرات و تفاهم ، بنفع ملت شریف ایران نخواهد بود .
علیرضا تنهای کیسمی
۱۱ آذر ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم
امام خامنه ای ( مدظله العالی):
میرزا کوچک خان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی را در رشت و در محدوده خاص گیلان بهوجود آورده بود.
«نهضت جنگل» او، حرکتی صددرصد اسلامی ایرانی است.
اخلاص او باعث شد که بر خلاف دیگر مبارزان آن زمان، اسمش سر زبانها باشد.
درباره میرزا کتابهای زیادی نوشته شده است.
یازدهم آذر سالروز شهادت بزرگمرد گیلان میرزا کوچک خان جنگلی گرامیباد.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۱ آذر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوالحکیم
ما این اقدام دکتر عراقچی، که در وسط فضا سازی علیه امنیت موجود در دمشق ، به اتفاق وزیر امور خارجی سوریه، غذای خود را در داخل یک رستوران عمومی، وسط شهر دمشق میل کردند، بی نهایت تشکر می کنیم .
اقدامی بسیار شجاعانه، عاقلانه و مدبرانه ای بود.
ارادتمند
علیرضا تنهای کیسمی
۱۲ آذر ۱۴۰۳
هوالحکیم
از غزه تا سوریه و ایران.
نکته اول؛
همچنان مساله اصلی جهان اسلام و منطقه ، مساله فلسطین و غزه است،
خط مقدم ما آنجاست ،
مساله سوریه نباید ما را از مساله اصلی یعنی جنایات بی حد رژیم صهیونیستی غافل بکند.
نکته دوم؛
ما این روزها، دو تا سوریه داریم،
- سوریه واقعی؛
که وجود دارد با همه مشکلاتش .
- سوریه در فضاهای مجازی ؛
که توسط دشمنان محور مقاومت و پادوهای گروههای مجازی توصیف می شود.
این پادوهای بظاهر ایرانی ، در فضاهای مجازی می چرخند و اخباری که قوت و قدرت تکفیریها را که توسط منافقین و تروریست و اتاق های عملیاتی مثلث عبری، عربی و غربی ضریب داده میشود را انتخاب میکنند و با استفاده از جهل مردم و بخصوص طرفدارانشان، در فضاهای مجازی منتشر میکنند و خوشحالند که به سهم خود در ضریب دادن به بوجود امدن نا امنی ها و رشد تکفیری ها و آواره شدن مردم سوریه ، سهمی داشته اند.
نکته سوم؛
فراموش کنید آدمهای بی عقل و ذلیل را که می گویند ؛
مسائل فلسطین، لبنان ، سوریه ، عراق و... مساله ملت ایران نیست.
این جماعت از پیروان همان پادشاهان فاسدند که چون نمی فهمیدند در محیط پیرامونی ایران چه می گذرد، با یک تشر آمریکا ، انگل یس و روسیه ، بخش های زیادی از سرزمین ایران را می بخشیدند و ایران به آن عظمتی را به گربه ای تو سری خور تبدیل کرده بودند.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۲ آذر ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هو الحکیم
گردن کلفت محله پزشکیان.
سکینه سادات پاد مسئول پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی ریاست جمهوری:
گردنم آنقدر کلُفت نیست که بتوانم جلوی قانون عفاف و حجاب را بگیرم!
این زن که آرزوی گردن کلفتی دارد ، مارا بیاد قلدرهای محلات پر شرارت می اندازد، که حاضر نبودند، قوانین کشور را تمکین کنند ،
اما قانون بر گردن بسیاری از اینها قلاده انداخت ومجبور به تمکین از قانون کرد .
لطفا به این قلدر بگویید ؛
تو در جایگاهی هستی که باید مجری قانون کشور باشی .
نه اینکه آرزو داشته باشی تا گردنت کلفت تر بودی ، تا از اجرای قانون تمرد می کردی.
اینگونه موضع گیری علیه قوانین کشور در شان یک مجری قانون نیست.
همه باید به قوانین کشور تمکین کنند.
تو غلط میکنی که قانون را قبول نداری ،
قانون تو را قبول ندارد.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۳ آذر ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هوالحکیم
جایگاه عفاف و حجاب
بحث عفاف و حجاب در مرتبه اول :
یک بحث سیاسی و حکومتی نیست،
یک بحث اجتماعی، حقوقی ، انسانی و الهی است.
آیا یک زن در تراز یک جامعه انسانی ، اخلاقی و الهی می تواند بی حجاب هم باشد؟
این بحث در مرتبه دوم؛
یک بحث حکومتی و سیاسی است.
آیا حکومت ها و نظام هایی که مدعی اجرای عدالت ، سلامت ، پاکی و تربیت فرزندانی در تراز شرف و عزت و ارزش های اصیل ملی و الهی هستند، میتواند، در مقابل رواج بی حجابی ، بی عفتی ، بی اخلاقی و غرب زدگی در جامعه بی تفاوت باشند؟
این بحث ها ، بحث های فقهی ، حقوقی ، قانونی ، علمی و علمایی است .
جامعه شناسان، حقوق دانان، قانون مندان و مراجع دینی میتوانند در مورد اینها نظر بدهند.
هر کسی که از راه می رسد حق اظهار نطر در مورد بود و نبود و اندازه عفاف و حجاب در جامعه را ندارد .
اگر ایرانی هستید؛
ارزش های ملی ایرانی ، تکلیف عفاف و حجاب زن ایرانی در تراز ملت ایران را طول قرن ها مشخص کرده است.
اگر قانون گرا هستید؛
قانون اساسی ، تکلیف عفاف و حجاب زن پای بند به قانون را مشخص کرده است.
اگر مسلمان هستید؛
اسلام تکلیف عفاف و حجاب زن مسلمان در تراز اسلام را مشخص کرده است.
واگر ...
هرچه هستید ، در آن بخش منابع و کارشناسان و علمایی وجود دارند که میتوانند ، نظر مستند و متقن و حکم قاطع ارائه دهند و به جدال کوچه و بازاری این بحث مهم پایان بدهند.
موفق و موید باشید.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۳ آذر ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir