📝 1400/4/9 | جلسه اول و دوم آموزش کارگاهی تدبر سوره اعلی (ویژه طلاب حوزه علمیه بناب)
🌐 http://alisaboohi.com/?p=7646
#زمانبندی_برنامه_ها
---------------
در ثواب «حمایت از نهضت مردمی تدبرآموزی» سهیم باشید:
nehzattadabor.com
---------------
@alisaboohi_com | علی صبوحی
📝 1400/4/10 | جلسه سوم و چهارم آموزش کارگاهی تدبر سوره اعلی (ویژه طلاب حوزه علمیه بناب)
🌐 http://alisaboohi.com/?p=7648
#زمانبندی_برنامه_ها
---------------
در ثواب «حمایت از نهضت مردمی تدبرآموزی» سهیم باشید:
nehzattadabor.com
---------------
@alisaboohi_com | علی صبوحی
📝 آموزش کارگاهی تدبر سوره اعلی – جلسه اول (حوزه علمیه بناب)
🌐 http://alisaboohi.com/?p=7650
#اخبار_برگزیده #دوره_سطح_یک_آشنایی_با_تدبر_ویژه_طلاب_حوزه_علمیه_بناب #سوره_اعلی #فیلم
---------------
در ثواب «حمایت از نهضت مردمی تدبرآموزی» سهیم باشید:
nehzattadabor.com
---------------
@alisaboohi_com | علی صبوحی
📝 1400/04/23 |سخنرانی در همایش ملی جریان شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت های اجتماعی آن در ایران معاصر
🌐 http://alisaboohi.com/?p=7675
#زمانبندی_برنامه_ها
---------------
در ثواب «حمایت از نهضت مردمی تدبرآموزی» سهیم باشید:
nehzattadabor.com
---------------
@alisaboohi_com | علی صبوحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میخواهیم به غدیر برگردیم تا کار نیمهتمام پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را برای تحقق عدالت جهانی تمام کنیم.
🌾🌿🌷☘️🍀🌺 ☘️
nehzattadabor.com
@nehzattadabor
قرارگاه حمایت از نهضت مردمی تدبرآموزی
📝 تدبر در آثار روایی
🌐 http://alisaboohi.com/?p=7750
#تدریسها
---------------
در ثواب «حمایت از نهضت مردمی تدبرآموزی» سهیم باشید:
nehzattadabor.com
---------------
@alisaboohi_com | علی صبوحی
علی صبوحی طسوجی
#پرسش_و_پاسخ #پرسشهای_منتخب #سامانه_پرسش_و_پاسخ 🔸🔹🔸🔹🔸 سؤالات خود را در سامانۀ پرسش و پاسخ تدبر در قر
📝 مسئلۀ نگهداری سگ در خانه
❓ متأسفانه نگهداری از سگ در برخی از منازل در حال رایج شدن است و متأسفانه این فرهنگ -خصوصاً در بین جوانان- در حال گسترش هم هست. با توجه به سورۀ کهف آیا دربارۀ آن سگی که همراه آن افراد مؤمن بود، میتوانیم بگوییم که جنبۀ محافظتی داشته است؟ به هر صورت این مسئله را چطور باید برای افراد جوان توضیح داد؟
✅ سگ حیوانی است مخلوق خداوند که کاربردهایی در زندگی بشر دارد. نگاه افراطی (همراه با زیاده روی) و تفریطی (همراه با کوتاهی) به این موجود، هر دو غلط است؛
▫️نگاه افراطی این است که سگ را بهعنوان عضوی از اعضای خانواده قرار دهیم؛ آن را در متن زندگی روزمرهمان راه دهیم؛ سر سفره بنشانیم؛ در رختخواب راه دهیم؛ با آن زیست کنیم و با آن انسی بگیریم که با یک انسان میتوان گرفت؛ به آن عشق بورزیم؛ از مردن آن گریهها کنیم؛ از بودن آن خوشحال شویم؛ از نبودن آن غمزده باشیم و...؛ این غلط است.
▫️نگاه تفریطی این است که فکر کنیم سگ موجودی بیخاصیت است که فقط باید از آن دوری کرد. این هم غلط است. سگ برای نگهبانی گله، نگهبانی باغ، نگهبانی خانههای بزرگ و خانهباغها، شکار، یافتن انسانها از زیر آوار، یافتن موارد مخدر، یافتن موارد منفجره و استفادههای فراوان دیگر در جای خود بهکار انسان میآید.
اما اینکه بخواهیم سگ را در متن زندگی راه دهیم، با توجه به لزوم رعایت طهارت در زندگی و رعایت آن برای انجام عبادات و امثال آن، لزوم توجه به فرزندآوری و تکثیر نسل (برخی انس با سگ را جایگزینی برای خلأ فرزندآوری کردهاند) این کار پسندیدهای نیست که سگگردانی و نگهداری سگ در منزل، رایج شود. به نظر من اگر جانب اعتدال را رعایت و ترویج کنیم، بهتر است.
سگ اصحاب کهف هم سگ گله بوده است. یکی از اصحاب کهف، چوپانی بود که میخواست با این جوانان مؤمن همراه شود. سگی داشت که به او عادت داشت و با او همراه شد و خداوند آن سگ را هم بهعنوان یکی از نشانهها در این فرایند و این جریان قرار داد. اصلاً نمیتوان از این ماجرا تأییدی گرفت بر نگه داشتن سگ در منازل یا قرار دادن سگ بهعنوان فرزند خود و امثال اینها. آن ماجرا تأیید استفادۀ بهینه از سگ در جای خود است.
#18کهف #سگ #نگهداری_سگ
#پرسش_و_پاسخ
#پرسشهای_منتخب
#سامانه_پرسش_و_پاسخ
🔸🔹🔸🔹🔸
سؤالات خود را در سامانۀ پرسش و پاسخ تدبر در قرآن کریم مطرح کنید:
http://tadabbor.help
🔸🔹🔸🔹🔸
@alisaboohi_com | علی صبوحی