eitaa logo
الیس الصبح بقریب ۲
207 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
5.8هزار ویدیو
87 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سوریه‌ی بدون اسد: رؤیایی یا کابوسی نو؟ تصویر سوریه پس از سقوط بشار اسد به نحوه انتقال قدرت، بازیگران داخلی و خارجی، و الگوهای سیاسی و امنیتی جدید در این کشور بستگی دارد. با این حال، بر اساس تجربیات تاریخی و وضعیت فعلی سوریه، می‌توان سناریوهای مختلفی برای سوریه پس از اسد تصور کرد: ۱. تجزیه یا ضعف دولت مرکزی احتمال تجزیه: یکی از سناریوهای محتمل، تقسیم سوریه به مناطق نفوذ بازیگران داخلی و خارجی است. این مناطق ممکن است شامل: شمال غربی (تحت کنترل ترکیه و گروه‌های مسلح همسو): احتمالاً ادلب و بخش‌هایی از شمال غرب سوریه تحت نفوذ ترکیه و گروه‌های مخالف باقی خواهد ماند. شمال شرق (کردها و نیروهای آمریکایی): منطقه‌ای که نیروهای دموکراتیک سوریه و کردها کنترل آن را در اختیار دارند، ممکن است تلاش کند خودمختاری یا حتی جدایی را پیش ببرد. جنوب و مرکز (بی‌ثباتی یا دولت ضعیف): این مناطق می‌توانند صحنه رقابت گروه‌های مسلح و بازیگران منطقه‌ای مانند اردن و اسرائیل باشند. دولت مرکزی ضعیف: اگر سوریه تجزیه نشود، ممکن است تا مدت‌ها یک دولت مرکزی ضعیف و ناکارآمد جایگزین شود، که توانایی کنترل کامل کشور را نداشته باشد. ۲. رقابت شدید بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی ترکیه: ترکیه احتمالاً تلاش خواهد کرد تا نفوذ خود را در شمال سوریه گسترش دهد و از ایجاد دولت کردی در مرزهای جنوبی خود جلوگیری کند. ایران: ایران با اتخاد رویکردی متعادل به دنبال حفظ نفوذ روابط از طریق تقویت ارتباط با دولت جدید و حفظ روابط با گروه‌های شیعه و علوی خواهد بود. عربستان و قطر: این دو کشور ممکن است برای حمایت از گروه‌های سنیِ مخالفِ ایران و نفوذ در دولت جدید سوریه تلاش کنند. روسیه: روسیه، به عنوان یکی از بازیگران کلیدی جنگ سوریه، به دنبال حفظ پایگاه‌های نظامی و نفوذ سیاسی خود خواهد بود. آمریکا و غرب: واشنگتن احتمالاً بر محدود کردن نفوذ ایران و جلوگیری از بازگشت محور مقاومت متمرکز خواهد بود. ۳. احتمال بازگشت بی‌ثباتی و خشونت پس از دوره‌ای کوتاه جنگ داخلی طولانی‌تر: اگر یک توافق سیاسی جامع میان گروه‌های مختلف صورت نگیرد، احتمال ادامه درگیری‌ها میان گروه‌های مختلف (علوی‌ها، سنی‌ها، کردها، و دیگران) وجود دارد. احتمال بازگشت داعش: در غیاب یک دولت مرکزی قوی و کارآمد، خلأ قدرت می‌تواند زمینه را برای بازگشت گروه‌های تروریستی مانند داعش فراهم کند. خشونت‌های فرقه‌ای: اختلافات فرقه‌ای میان علوی‌ها، سنی‌ها، و کردها ممکن است شدت گیرد و به افزایش خشونت‌های داخلی منجر شود. ۴. بحران‌های انسانی و اقتصادی بازسازی دشوار: بازسازی سوریه به صدها میلیارد دلار نیاز دارد، اما اختلافات سیاسی و نبود یک حکومت قوی احتمالاً روند بازسازی را مختل خواهد کرد. فقر و بیکاری: تخریب زیرساخت‌ها، کاهش تولید نفت، و بی‌ثباتی اقتصادی می‌تواند مشکلات معیشتی سوری‌ها را تشدید کند. ۵. سناریوی اصلاح و سازش سیاسی در صورت حاکم شدن عقلانیت اگر در روندی بر مبنای عقلانیت سیاسی، انتقال قدرت با توافق میان گروه‌های مختلف داخلی و حمایت بین‌المللی انجام شود، می‌توان سناریوی امیدوارکننده‌تری را متصور بود: ایجاد حکومت فراگیر: یک دولت فراگیر با مشارکت گروه‌های مختلف قومی و مذهبی می‌تواند پایه‌ای برای ثبات باشد. تمرکز بر بازسازی: اگر حکومت جدید بتواند حمایت مالی بین‌المللی جلب کند، روند بازسازی سریع‌تر پیش خواهد رفت. رابطه مثبت با کشورهای منطقه: سوریه می‌تواند با کاهش تنش‌ها و همکاری با کشورهای همسایه، جایگاه خود را به عنوان پلی میان شرق و غرب بازیابد. سوریه پس از بشار اسد با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد بود، از جمله خطر تجزیه، رقابت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، بازگشت بی‌ثباتی، و بحران‌های انسانی. به هر حال آینده‌ی این کشور به نحوه‌ی مدیریت انتقال قدرت، توافق میان گروه‌های داخلی، و نوع دخالت قدرت‌های خارجی بستگی دارد. اگر یک رویکرد دیپلماتیک و همه‌جانبه اتخاذ شود، ممکن است سوریه از بحرانی مزمن به مسیری برای بازسازی و ثبات حرکت کند. که با شروع دخالتهای رژیم صهیونیستی و نوع ارتباط تحریم الشام با این رژیم این ثبات بعید به نظر می‌رسد. https://eitaa.com/alisalsobh
سیر تکامل یک تروریست داعشی توسط غرب
اعلام رسمی پایان حاکمیت جمهوری عربی سوریه سقوط دمشق، سقوط سوریه و سقوط بشار اسد، رسماً درج و اعلام شد. دوره‌ای تمام شد و دوره‌ای جدید آغاز شد. غرب آسیا روزهای بد را پشت سر گذاشت و روزهای بدتر را خواهد دید. جمهوری عربی سوریه هم عمرش تمام شد تا دوباره در تاریخ تکرار و اثبات شود: کسانی که به‌جای مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن، به سمت آنها می‌روند و دم از مذاکره می‌زنند همگی یک سرنوشت دارند و آن هم سقوط است. (قابل توجه دیوسان وشارلاتانهای سیاسی) عبرت بگیرید و دهان کسانی که دم از مذاکره با دشمنان ایران می‌زنند را گِل بگیرید! هر کس در هر جایگاه و پست و مقامی! مانعشان شوید پیش از آنکه به واسطه‌ خیانت‌های این خائنین که در آزمون‌ها مردود شده‌اند، کشورمان به سرنوشت سوریه دچار شود! این هشدار را جدی بگیرید‼️ خداوند متعال، سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی‌کند مگر آنکه خودشان خواهان تغییر سرنوشت خود باشند و متحدانه اقدام کنند. https://eitaa.com/alisalsobh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏تروریست های تحریرالشام، برادرزاده بشار اسد در دمشق را از جرثقیل حلق آویز و اعدام کردند. https://eitaa.com/alisalsobh
هنوز تروریست های تحریرالشام وارد حرم نشده اند. و فقط اطراف حرم هستند و قصد ورود را دارند ولی همچنان مقاومت مدافعین حرم پابرجاست و دارند دفاع از حرم میکنند
13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مئیر داگان، رئیس پیشین موساد: من مبتلا به سرطان هستم و دیگر از گفتن هیچ چیزی نمی‌ترسم، تهدیدهای مکرر نتانیاهو علیه ایران فقط کار را برای ما سخت تر و دردسر زیادی ایجاد می‌کرد، برای اولین بار اعتراف می‌کنم که شک دارم اسرائیل بتواند با این اوضاع دوام بیاورد... https://eitaa.com/alisalsobh
حقیقتا غرب گرایان موجودات عجیبی هستند...
همه چیز از ۳۰ اردیبهشت شروع شد...
جناب داماد لمپن! اتفاقا پدر زن توهم حقوق دان بود اما از چیزی که سردر نمی اورد ونمیفهمید حقوق ملت بود . فقط حقوق فک وفامیل دزدش رو رعایت میکرد ع...ش
مغضوبین ارض 💥 یهود و یائسگی ذهن زمانی‌که قرآن عزیز باب گفت‌وگو از یهود را باز می‌کند، از و از می‌گوید. این‌جا که می‌فرماید: «ای مؤمنان با طایفهٔ "مغضوبٌ علیهم" دوستی نداشته باشید». بلافاصله مشخّصهٔ کلیدی این گرفتاران خشم الهی را می‌آورد که: «قَدْ یئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ»، اینان امیدی به آخرت ندارند. وقتی شما را معنا می‌کنید، می‌گویید: نااُمید شدن. اکنون بگویید زمانی‌که آدمی به یأس و نااُمیدی می‌رسد، یعنی در ذهن و اندیشهٔ او چه امری پدید آمده است؟ یقیناً در جواب خواهید گفت: «طمع» و «انگیزه» که رکن اصلی همهٔ تلاش‌ها و کوشش‌هاست، در او منقطع شده است. و این آغاز بیماری خطرناکی است که پیامدهای عدیدهٔ آن را در کتاب‌هایی که از اخلاق و روان آدمی گفت‌وگو می‌کنند، می‌توانید مطالعه کنید. آن‌چه می‌خواهم بگویم این است که تمام معنای یأس، «اِنقطاعُ الطمع» نیست. «یَئِسَ، یَیْأسُ، یَأساً»، به‌معنای «نازاشدن» و «سِتَرْوَن‌گردیدن» نیز به‌کار می‌رود. عرب وقتی می‌خواهد بگوید: آن زن نازا شد، می‌گوید: تَئِسَتْ المَرْأةُ. و می‌خواهم به این معنا این نکته را نیز بیفزایید که: یأس، می‌تواند در حوزهٔ فکر و اندیشه هم باشد. از همین‌روست که و «اندیشهٔ یهودی‌شده» نمی‌خواهد و یا نمی‌تواند از تصوّری بدهد. همان‌گونه که زنِ پا به سن گذاشته، زنی که به سنّ پنجاه یا شصت سال رسیده، می‌شود، یعنی از او گرفته می‌شود، فکر یهودی نیز به‌واسطهٔ شدّت دل‌بستگی به دنیا، قدرت را ندارد. لذا، «آخرت» امری موهوم، و در حرکات و سکنات یهود و نیز یهودی‌زدگان مفقود گردیده است. ✍ علی خلیل اسماعیل https://eitaa.com/alisalsobh
ما در طول این سالهایی که از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد تجربه کرده ایم که هر حادثه واتفاقی که برای این نظام مقدس می افتد در اخربه خیر منتهی میشود
آقای پزشکیان! دوره‌ روخوانی گزینشی و دلخواهانه از قرآن و نهج‌البلاغه برای تبلیغات انتخاباتی گذشته است! چندین ماه است که «رئیس‌جمهور» و «رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی» شده‌اید! به‌جای سخنرانی و کلی‌گویی و نقد گذشته، «برنامه‌ی عملیاتی‌»تان را برای ایجاد تحول اقناعی و غیراجباری در فرهنگ ارائه کنید! https://eitaa.com/alisalsobh