eitaa logo
علی شیرازی
2.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
545 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سیمای قرآنی شهید سلیمانی ◇ قسمت نهم ¤ علی شیرازی سردار سید اکبر طباطبایی می گفت: شهید سلیمانی تاکید داشت در انجام عملیات ادلب، در سوریه تعجیل شود. او می گفت: اگر این عملیات انجام شود، دل خانواده شهدا شاد می گردد؛ چون پیکر بسیاری از شهدا در خان طومان و حلب مانده است و با عملیات ادلب، آن ها آزاد می شوند. یکی از فرماندهان ارشد سوریه می گفت: سردار سلیمانی به فرماندهان جوان دل بسته بود و هوایشان را داشت. وقتی خبر شهادت یکی از آن ها را می شنید، به هم می ریخت وتا چند روز توی حال خودش نبود؛ مگر اینکه می رفت و از نزدیک با خانواده آن شهید دیدار می کرد و کمی آرام می شد. ◇ اهل رکوع و سجود آرامش واقعی اش را در ذکر و دعا می دیدی. در رکوع و سجود می دیدی. نزدیکترین حالتش به خدای کریم، در حال سجده بود. خداوند در ادامه آیه ۲۹ سوره فتح می فرماید: تَراهُمْ رُكَّعاً سُجَّداً يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللهِ وَ رِضْواناً سيماهُمْ في وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ - پيوسته آن‌ها را در‌حال ركوع و سجود مى‌بينى، درحالى‌كه همواره فضل خدا و رضاى او را مى‌طلبند. نشانه‌ی آن‌ها در صورتشان از اثر سجده نمايان است. رکوع و سجود، کنایه از نماز است. برخی نیز معتقدند، رکوع بیان کننده رازی است که به خدا می گوییم: خدایا برایت سر آورده ام. سر می دهم، اما از دین نمی گذرم.‌ جانم را فدای دینت می کنم. این ذکر دائم‌ شهید سلیمانی بود. راز سجده، بیانگر خلقت از خاک است.‌ همه انسان ها از خاکند. منم از خاکم. دوباره به خاک بر می گردم و قیامت از درون خاک برانگیخته می شوم. همه این توجه را در وجود حاج قاسم می دیدی. همواره هم فضل و رضای الهی را طلب می کرد. نور نماز و اثر سجده، در سیمایش نمایان بود. در ادامه آیه ۲۹ سوره فتح می آورد: ذلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ مَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوى عَلى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ - اين توصيف آنان در تورات و توصيف آنان در انجيل است؛ همانند زراعتى كه جوانه‌هاى خود را خارج ساخته، سپس به تقويت آن پرداخته تا محكم شده و بر پاى خود ايستاده است و بقدرى نموّ و رشد كرده كه زارعان را به شگفتى وامى‌دارد. ◇ معشوق مردم وقتی حاج قاسم در فرودگاه بغداد، ترور شد، خیلی ها باور نمی کردند، این فرد شهیدی است که عراق و ایران سراسیمه برایش عزادار می شوند. بارها در سفر و حضر، در ایران و عراق و سوریه، در فرودگاه و هواپیما، عشق مردم و رزمندگان را به او دیدم. آن روز که رهبر حکیممان به دانشگاه امام حسین (ع) آمده بودند، پس از رفتن ایشان، مردم روی سر حاج قاسم ریختند؛ تا به او ابراز عشق کنند. در همایش خانواده شهدا در هتل استقلال تهران هم، حادثه ای مشابه پیش آمد. بچه های شهدا محاصره اش کردند و از سر و کولش بالا می رفتند. خودش می گفت: داشتند مرا می کشتند! دو بار در هواپیما هم، همین اتفاق تکرار شد. مردم برای دیدن حاج قاسم به جلوی هواپیما آمدند! باورم بود که کاظمین و کربلا و نجف، به احترام حاج قاسم، به تشییع می آیند.‌ اما باور کردنی نبود که در کرمان، به علت ازدحام جمعیت، تعدادی شهید بشوند و خانواده هایشان بگویند: فدای حاج قاسم!! در خوزستان و خراسان رضوی و تهران و قم هم تشییع شد. در کرمان، بعضی به من گفتند: در تشییع همه شهرها بوده اند و حالا نیز در کرمانند! بچه های شهدا، شب تا صبح ۱۶ دی ماه، در آن هوای سرد، در محیطی باز ماندند تا عموقاسم را دفن کنند. فرزند شهیدی به من گفت: من در سوگ پدرم اینطور اشک نریختم. اماممان هنوز ، پس از سه سال در ماتم نبود شهید سلیمانی می سوزد. ادامه دارد .... https://eitaa.com/alishirazi_ir
سیمای قرآنی شهید سلیمانی ◇ قسمت دهم ¤ علی شیرازی ◇ آمر به معروف و ناهی از منکر شهیدی که گویا همه اوصاف مطرح شده در آیه ۱۱۲ سوره توبه، درباره اوست: التَّائِبُونَ الْعابِدُونَ الْحامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ الْحافِظُونَ لِحُدُودِ اللهِ ‌ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنينَ - توبه‌كنندگان، عبادت‌كنندگان، سپاس‌گويان، جهادگران، ركوع‌كنندگان، سجده‌گزاران، امركنندگان به معروف، نهى كنندگان از منكر، و حافظان حدود [و مرزهاى] الهى [مؤمنان حقيقى‌اند] و بشارت ده به [اينچنين] مؤمنان! همه این ویژگی ها را در وجود شهید سلیمانی می بینی: اهل عبادت و شاکر و اهل رکوع و سجود، ذاکر الهی، آمر به معروف و ناهی از منکر ، حافظ حدود الهی. خداوند عزیز به چنین شخصیتی بشارت می دهد. به چنین فردی وعده آمرزش و اجر بزرگ می دهد. وعده بهشت برین می دهد. اشک هایش را در حالت دعا و مناجات و استغفار و ذکر می دیدی. در عبادت، عبد ذلیل و ضعیف و فقیری می ماند که بر درب خانه خدا می ایستاد و گدایی می کرد. بر همه نعمت هایی که پروردگارش به او داده بود، شکرگزار بود. مهاجر مجاهد بی نظیری بود که زمین و زمان کم دیده اند. اهل امر به معروف و نهی از منکر بود. می گفت: وقتی با همسرت می خواهی سوار هواپیما بشوی، اول خانمت از پلکان بالا برود؛ تا اندامش را نامحرم نبیند. اگر در جلسه ای به رهبرش جسارت می شد، تاب نمی آورد و خشمگین می شد و عکس العمل نشان می داد. آن روز که یکی از مسئولین نیروی قدس از جلسه ای در یکی از وزارتخانه ها گفت که در آن کسی به آیت الله العظمی خامنه ای اهانت کرده است، طاقت نیاورد و خطاب به وی گفت: اگر من جای تو بودم، لیوان را در صورتش خورد می کردم! بلی! او اهل جناح و باند نبود، اما خط قرمز داشت. انقلابی بود. مدافع ارزش ها بود. از حدود الهی دفاع می کرد. از مظلوم‌ حمایت می کرد. با ظالم می جنگید. خشمی بر ستمگران و کفار و منافقین بود. ◇ اجر الهی در ادامه آیه ۲۹ سوره فتح می آورد: وَعَدَ اللهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيماً - اين براى آن است كه كافران را به خشم آورد [ولى] كسانى از آن‌ها را كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‌اند، خداوند وعده‌ی آمرزش و اجر عظيمى داده است. عزت در دنیا، یک اجر او بود. تشییع جنازه بی مانندش، اجر دیگر او بود. عشق مردم ایران و دنیا به او، اجر دیگرش بود. او صاحب مکتب شد. مزدی بر مزدها و اجر او اضافه گشت. رهبر حکیممان فرمود: "ما به حاج قاسم سلیمانی، شهید عزیز، به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس آموز، با این چشم نگاه کنیم." حالا در این مکتب، پای درس های قرآن مجید نشسته ایم تا زیباتر، عظمت وجودی حاج قاسم سلیمانی را نظاره نماییم. شهید عزیزی که گوی سبقت را از تمام شهیدان جنگ و مدافع حرم ربود و سیدالشهدای جبهه مقاومت گشت. حالا اجر عظیم و پاداشی که خدا به این شهید گرانسنگ و مومن واقعی و عزیز می دهد، چه اجر و پاداشی است؟ ادامه دارد ..... https://eitaa.com/alishirazi_ir
سیمای قرآنی شهید سلیمانی ◇ قسمت یازدهم و پایانی ¤ علی شیرازی خدای کریم بی همتا در آیه ۱۹۵ سوره آل عمران می آورد: فَالَّذينَ هاجَرُوا وَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيارِهِمْ وَ أُوذُوا في سَبيلي وَ قاتَلُوا وَ قُتِلُوا لَأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئاتِهِمْ وَ لَأُدْخِلَنَّهُمْ جَنّاتٍ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ ثَواباً مِنْ عِنْدِ اللهِ وَ اللهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الثَّوابِ - كسانى كه در راه خدا هجرت‌ كردند، و از خانه‌هاى خود بيرون رانده ‌شدند و در راه من آزار ديدند، و جنگ كردند و كشته شدند، به يقين گناهانشان را مى‌بخشم؛ و آن‌ها را در باغ‌هاى بهشتى، كه از پاى درختانش نهرها جارى است، وارد مى‌كنم. اين پاداشى است از طرف خداوند؛ و بهترين پاداش‌ها نزد خدا است. پروردگار جهانیان در آیه ۲۲ سوره شوری می فرماید: وَ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ في رَوْضاتِ الْجَنَّاتِ لَهُمْ ما يَشاؤُنَ عِنْدَ رَبِّهِمْ - كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‌اند در باغ‌هاى سرسبز بهشتند و هرچه بخواهند نزد پروردگارشان براى آن‌ها فراهم است. در سوره نبا می فرماید: حَدَائِقَ وَأَعْنَابًا - باغ هایی خرم و محصور، و انواع انگورها. وَكَوَاعِبَ أَتْرَابًا - و حوریانی دلربا و همسال. وَكَأْسًا دِهَاقًا - و جام هایی لبریز. لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا وَلَا كِذَّابًا - در آنجا نه بيهوده‏ اى بشنوند و نه [يكديگر را] تكذيب [كنند]. خدای حکیم‌ در آیه ۱۵ سوره آل عمران فرموده است: عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنّاتٌ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها وَ أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللهِ - در نزد پروردگارشان، باغ‌هايى بهشتى است كه نهرها از پاى درختانش مى‌گذرد؛ جاودانه در آن خواهند بود؛ و همسرانى پاكيزه، و خشنودى خداوند [نصيب آن‌هاست]. خداوند در آیه ۲۳ سوره ابراهیم فرمود: جَنَّاتٍ تجَرِي مِن تحَتهِا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ تَحِيَّتَهُمْ فِيهَا سَلَامٌ - باغ‌هايى كه نهرها از پاى درختانش جاریست؛ به اذن پروردگارشان، جاودانه در آن مى‌مانند و تحيّت آن‌ها در آن، «سلام» است. ◇ بهترین پاداش چیست؟ مزد و اجر و پاداش شهید سلیمانی، طبق آیات قرآن مجید، بدین شرح است: ۱. بخشش تمام گناهان؛ ۲. ورود به باغ های بهشتی: الف: درختان سر سبز ؛ ب: خرم و محصور؛ ج: دارای نهرهای جاری؛ د: انواع میوه ها. ۳. هر چه از نعمت های الهی بخواهد موجود است؛ ۴. حوریان پاکیزه، دلربا و همسال؛ ۵. جام های لبریز از شراب های بهشتی؛ ۶. رضایت خداوند؛ ۷. سخنان آرامبخش و سلامتی آور؛ ۸. زندگی جاودانه و همیشگی. در آیه ۲۰ سوره توبه هم فرمود: الَّذينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في سَبيلِ اللهِ ‌ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللهِ ‌ وَ أُولئِكَ هُمُ الْفائِزُونَ - كسانى‌ كه ايمان آوردند، و هجرت كردند، و با مال و جانشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است؛ و آن‌ها رستگارانند. برترین و بالاترین مقام و رستگاری و پیروزی و سربلندی و عزت همیشگی را به شهید سلیمانی می دهند. https://eitaa.com/alishirazi_ir
عظمت و مدیریت شایسته امامین انقلاب اسلامی ¤ علی شیرازی دیروز بر کشور ایران شاه حکومت می کرد. کسی که نوکر و مستعمره امریکا و اروپا بود. بدون اجازه کاخ سفید آب نمی خورد. نخست وزیرش را ایالات متحده معین می کرد. اسرائیل در این کشور جولان می داد. پنجاه هزار مستشار امریکایی و دو هزار اسرائیلی در کشورمان همه کاره بودند. مردم حق رای نداشتند. فرهنگمان غربی بود. تعداد مشروب فروشی از کتابفروشی بیشتر بود. در پرتو زعامت امامین انقلاب اسلامی و مدیریت آنان، امروز ایران، به قدرت های بزرگ جهان تنه می زند. امریکا در مسیر سقوط قرار گرفته است. اسرائیل در پله آخر نابودی است. مردم حق رای دارند. اسلام بر کشور حاکم است. رشد اسلامگرایی را در جهان شاهدیم. قدرت منطقه در دست ملت ایران است. شهدای ما الگوی امت اسلامند. نظام ما حرف نو دارد. این عظمت و عزت و اقتدار کشور، جای شکر دارد. در شب های قدر دعا کنیم، قدر انقلاب و ولایت و کشورمان را بدانیم.
خطرات دنیاگرایی و دوستی دنیا چیست؟ ¤ علی شیرازی دنیا دوستی و دنیا خواهی، آفت ها و خطراتی دارد که اگر آن ها را نشناسیم، دنیا و آخرت خود را خراب می کنیم. پیامبر بزرگوار اسلام (ص) فرمودند: حُبُّ الدُّنْیَا رَأْسُ کُلِّ خَطِیئَةٍ وَ مِفْتَاحُ کُلِّ سَیِّئَةٍ وَ سَبَبُ إِحْبَاطِ کُلِّ حَسَنَة - دوستی دنیا منشأ هر اشتباه و کلید هر گناه و سبب نابودی هر نیکویی است. یعنی: ۱. من و شما به سبب دوستی دنیا هر اشتباهی را مرتکب می شویم تا به آنچه میل ماست برسیم؛ ۲. در نتیجه اشتباهات زیاد، مرتکب گناهان زیاد می شویم؛ ۳. برخی از آن گناهان، سبب نابودی بعضی از خیرات می شود. لذا دوستی دنیا هم علت اشتباه و هم منشأ گناهان و هم سبب حبط خیرات است. خداوند در سوره حجر،‌ خطاب به پیامبر اسلام (ص) می فرماید: لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ وَ لا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ - هرگز چشم خود را به نعمت‌هاى [ ناقابل و مادّى دنیا]، كه به گروه‌هايى از كفّار داديم؛ ميفكن! و به‌خاطر آنچه آن‌ها دارند، غصه مخور و غمگين‌ مباش. در ادامه می آورد: وَ اخْفِضْ جَناحَكَ لِلْمُؤْمِنينَ - و پر‌و‌بال [عطوفت] خود را براى مؤمنين فرود آر. اهل ایمان را زیر پر و بال علم و حکمت خود بگیر و با کمال حسن خلق بپروران و آنان را از دنیا خواهی و دنیا دوستی جدا کن. از اشتباه و گناه و حبط اعمال برحذر دار. آن ها را به خدا وصل کن. آن ها را در پی کسب آخرت و رضای خداوند بفرست. آنان را بهشتی کن. در سوره اسراء می فرماید: مَنْ كانَ يُرِيدُ الْعاجِلَةَ عَجَّلْنا لَهُ فِيها ما نَشاءُ لِمَنْ نُرِيدُ ثُمَّ جَعَلْنا لَهُ جَهَنَّمَ - هركس‌ كه [تنها] زندگى زودگذر [دنيا] را مى‌طلبد، آن مقدار را كه بخواهيم به هركس اراده كنيم، مى‌دهيم، سپس دوزخ را براى او قرار خواهيم داد. هر کس دنبال متاع عاجل و دنیای فانی است، متاع دنیا را به او می دهیم، اما نصیب او در آخرت، جهنم است. پایان دنیا گرایی، دوزخ و آتش است: يَصْلاها مَذْمُوماً مَدْحُوراً - در آتش سوزان جهنم مى‌سوزد؛ درحالى‌كه نكوهيده و رانده‌ی [درگاه خدا] است. با نکوهش و مردودی وارد آتش دوزخ می شود و در آتش قهر الهی می سوزد. دنیا را برای مومن و اهل تقوی نیافرید.‌ دنیا سرای اهل ایمان نیست. لهذا خداوند در آیه ۳۳ سوره زخرف می فرماید: وَ لَوْ لا أَنْ يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً لَجَعَلْنا لِمَنْ يَكْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُيُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ وَ مَعارِجَ عَلَيْها يَظْهَرُونَ - اگر [بهره‌ی فراوان كفّار از مواهب مادى] سبب نمى‌شد كه همه‌ی مردم امّت واحد [گمراه] شوند، ما براى خانه‌هاى كسانى كه به [خداوند] رحمان كافر مى‌شدند، سقف‌هايى از نقره و نردبان‌هايى [نقره‌اى] كه از آن بالا روند؛ قرار مى‌داديم. وَ لِبُيُوتِهِمْ أَبْواباً وَ سُرُراً عَلَيْها يَتَّكِؤُنَ - و براى خانه‌هايشان درها و تخت‌هايى [زيبا و نقره‌اى] قرار مى‌داديم كه بر آن تكيه كنند. وَ زُخْرُفاً وَ إِنْ كُلُّ ذلِكَ لَمَّا مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا - و انواع زيورها را به آن ها می دادیم و خانه هایشان را به زر و زیور می آراستیم؛ ولى تمام اين‌ها بهره‌ی زندگى پست و فانی دنياست. دنیا که برای اهل ایمان نیست. در ادامه فرمود: وَ الْآخِرَةُ عِنْدَ رَبِّكَ لِلْمُتَّقينَ - و آخرت نزد پروردگارت از آن پرهيزگاران است. آخرت را به خداباوران و محبان اهل بیت و قاریان قرآن و نمازگزاران و روزه داران و خمس و زکات دهندگان و حاجیان و مجاهدان و آمران به معروف و ناهیان از منکر و دشمن ستیزان و ولایتمداران و غیرتمندان و اهل حیا و عفت و ترک کنندگان گناه و سحرخیزان و مخلصان و متواضعان می دهند. دنیا را به کفار و منافقین و مشرکین و گناهکاران و دنیاطلبان می دهند. آنان را با خانه مجلل و کاخ و باغ و ریاست و قدرت و فساد و فحشا، سرگرم می کنند. چقدر زیبا در سوره محمد، دنیا را ترسیم می کند: إِنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ إِنْ تُؤْمِنُوا وَ تَتَّقُوا يُؤْتِكُمْ أُجُورَكُمْ وَ لا يَسْئَلْكُمْ أَمْوالَكُمْ - زندگى دنيا تنها بازى و سرگرمى است. در ادامه می فرماید: و اگر به خدا ايمان آوريد و تقوا پيشه كنيد، پاداش‌ اعمال شما را مى‌دهد و از اموال شما چیزی مزد هدایت نمی خواهد. خوب دقت کنید: إِنْ يَسْئَلْكُمُوها فَيُحْفِكُمْ تَبْخَلُوا وَ يُخْرِجْ أَضْغانَكُمْ - چرا نمی خواهد؟ می فرماید: هرگاه اموال شما را طلب كند و بر آن تأكيد نمايد، بخل مى‌ورزيد؛ و كينه و خشم درونی شما را آشكار مى‌سازد. اگر حقیقت دنیا را بشناسیم و بدانیم ارزش دنیا چیست که عاشق آن نمی شویم. فهم خود و معرفت خود را نسبت به باطن دنیا بالا ببریم. مولایمان حضرت مولی الموحدین (ع) فرمودند:
ارزش دنیا ازعطسه بز مادینه کمتر است. ارزش دنیا از بند کفش پایین تر است. امير المؤمنين على بن ابيطالب (ع) می فرمایند: إِنَّكُمْ إِنْ رَغِبْتُمْ إِلَى اَللَّهِ غَنِمْتُمْ وَ نَجَوْتُمْ وَ إِنْ رَغِبْتُمْ إِلَى اَلدُّنْيَا خَسِرْتُمْ وَ هَلَكْتُم - همانا شما اگر شیفتۀ خداوند باشید،بهره برده و رهایى یافته اید و اگر شیفتۀ دنیا باشید، زیان کرده و هلاک گردیده اید. خود را به هلاکت و ضلالت و بدبختی و عذاب و رسوایی نیندازیم. دنیا سرای تجارت است. مبادا زیان دهیم و ضرر کنیم. با خدا تجارت کنیم و وارد معامله با شیطان و هوای نفس نشویم. در حدیث دیگری می فرمایند: انکم ان رغبتم في الدنيا افنيتم اعمارکم فيما لا تبقون له و لا يبقي لکم - شما اگر به دنيا ميل و رغبتي پيدا کنيد، عمرهاي خود را در چيزي تمام کرده‏ايد که نه شما براي آن مي‏مانيد و نه آن براي شما. اما اگر پشت به دنیا کردیم: من عصی الدنیا اطاعته - هرکه ازفرمان دنیا سربپیچی کند، جهان فرمانبر او می شود. من اعرض الدنیااتته - و هر که از دنیا روی گرداند، دنیا به او روی می آورد. به جای اینکه نوکر دنیا شویم و دنیا ما را ذلیل و رسوا و بدبخت کند، در مسیری حرکت کنیم که خدای واحد عزیز حکیم، دنیا را اسیر ما کند. مقام اسیر ما باشد. ریاست اسیر ما باشد. قدرت اسیر ما باشد. نفس اسیر ما باشد. ما صاحب نفس لوامه و مطمئنه بشویم. ما بنده مخلص خدا بشویم. ما صاحب کاخ و باغ و ملکوت بهشتی گردیم. ما صاحب زندگی ابدی شویم. فراموش نکنیم، حب دنیا منشا هر اشتباه و کلید هر گناه و سبب نابودی هر نیکویی است.‌ راه را درست انتخاب کنیم و در مسیر مستقیم الهی گام برداریم و بنده خالص خدا شویم. https://eitaa.com/alishirazi_ir
توجه، توجه! به زودی منتشر خواهد شد: مقاله ای خواندنی: اسرائیل در مسیر محو شدن از صحنه جهانی خواندن این مقاله را از دست ندهید. @alishirazi_ir
‌ اسرائیل در مسیر محو شدن از صحنه جهانی ○ قسمت اول ¤ علی شیرازی پس از برگزاري اوّلين كنگره جهاني صهيونيسم  در سال ۱۸۹۷ میلادی و علني شدن هدف صهيونيست ها براي اشغال فلسطين، ديويد تريج  به تئودور هرتزل، بنيان‌گذار اين كنگره، نوشت: بايد عبارت فلسطين بزرگ؛ يعني سرزمين فلسطين و سرزمينهاي مجاور آن، در برنامه بال گنجانده شود؛ زيرا شما قادر نخواهيد بود ميليون ها يهودي را در سرزميني به مساحت ۲۵ هزار كيلومتر مربّع گرد هم آوريد. رایزنی های بسیاری انجام گرفت و سرمایه های زیادی متمرکز شد، تا تشکیل دولت یهود در فلسطین و استقرار صهیونیسم سیاسی را اعلام کند. با صدور قطعنامه ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ در سازمان ملل، تقسیم فلسطین اجرا شد و در ۱۴ مه ۱۹۴۸ تاسیس و استقلال اسرائیل توسط بن گوریون، نخست وزیر موقت اسرائیل اعلام گردید. از همان روز، اسرائیل با شعار از نیل تا فرات، به دنبال گسترش سرزمین حکومتی خود بود و تلاش می کرد از مصر تا عراق جزء قلمرو حاکمیتی صهیونیست ها گردد. صهیونیست ها با این نگاه، بنا به اعتراف وایزمن، به دنبال سلطه بر جهان رفتند و با شعار یک ملت، یک ارتش، یک رهبر، در صدد تکرار نگاه آلمان هیتلری برآمدند. در سال ۱۹۱۷ با حمایت انگلیس، اعلامیه بالفور را مشی رفتاری خود قرار دادند و در سال ۱۹۴۸ دولت اسرائیل را شکل بخشیدند. آن روزی که هربرت ساموئل، بر کرسی ریاست حکومتی غاصب نشست، تصور می شد که جهان در زیر سلطه دائمی صهیونیست ها قرار می گیرد. امریکایی ها نیز با حمایت و پشتیبانی سیاسی، مالی و نظامی خود، هموار کننده راهی شدند که بتواند ظلم جهانی را علیه فلسطین و مسلمانان تقویت نماید. سال ها قبل از تشکیل رژیم خائن و آدم کش اسرائیل، ۲۴ پروتکل دانشوران صهیون را تدوین کردند، تا بر جهان سیطره اندازند و ظلم جهانی را رقم بزنند. زولمان شوُال، سفير رژيم صهيونيستي در آمريكا، طيّ مصاحبه‌اي تلويزيوني در تاريخ ۲۴ اكتبر ۱۹۹۱ و در مادريد اسپانيا با همان نگاه گفت: تل‌ آويو اعتقاد دارد سرزميني كه در حال حاضر به عنوان اسرائيل شناخته مي‌شود، تنها ۲۰ درصد از سرزمين وعده داده شده را در بر مي‌گيرد. این بیان نشان از اهداف چپاولگرانه صهیونیست ها دارد. هدفی که در پیوند با استکبار جهانی، اسرائیل را به سمت وسعت محدوده غصب شده برد و آنان استراتژی خود را تصاحب سرزمین های مسلمانان قرار دادند. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیوند صهیونیست‌ها با بزرگ‌ترین سرمایه‌داران غرب به ویژه آمریکا، فرمودند: “اسرائیل با تبانی و هم‌فکری دولت‌های استعماری غرب و شرق زاییده شد و برای سرکوب و استعمار ملل اسلامی به وجود آمد و امروز از طرف همه استعمارگران حمایت و پشتیبانی می‌شود. انگلیس و آمریکا با تقویت نظامی و سیاسی و با گذاشتن اسلحه‌های مرگبار در اختیار اسرائیل آن را به تجاوزات پی‌درپی علیه اعراب و مسلمین برمی‌انگیزانند.” امام خمینی (ره) تأکید داشتند که صهیونیست ها با ایدئولوژی از نیل تا فرات به دنبال گسترش جغرافیای اسرائیلند. امام بر این باور بودند با اشغال فلسطین، تجاوزات صهیونیست‌ها، خاتمه نخواهد یافت، بلکه آن ها به منظور تحقق اسرائیل بزرگ گام برمی‌دارند و خطرشان متوجه همه غرب آسیا و سرزمین‌های اسلامی است. با تأسیس دولت اسرائیل، پنجاه کشور جهان، او را به رسمیت شناختند و سازمان ملل نیز بر حاکمیت این غده سرطانی صحه گذاشت. ادامه دارد ... https://eitaa.com/alishirazi_ir
اسرائیل در مسیر محو شدن از صحنه جهانی ○ قسمت دوم ¤ علی شیرازی بن گوریون، نخست وزیر موقت اسرائیل، دکترین پیرامونی خود را بر این اساس استوار نمود، که اسرائیل باید از طریق اتحاد با کشورهای ترکیه، ایران و اتیوپی، دولتهای عربی را محاصره نماید تا بهتر بتواند انزوای خویش را کاهش داده و به اهداف خود از جمله امنیت ملی نائل آید. وی بعد از تشکیل دولت اسرائیل، تمامی ارگان های نظامی را به صورت سازمان و تشکیلات نظامی در آورد و با دستور او، این ارتش به صورت سازمانی مدون زیر نظر دولت و جدای از تصمیم گیری های سیاسی آغاز به کار کرد. با علنی شدن ایجاد دولت اسرائیل، اعراب به یک باره  علیه یهودیان شوریدند و نیروهای نظامی و چریکی، با هدف درهم کوبیدن اسرائیل از سراسر جهان عرب به سوی فلسطین سرازیر شدند. بدین ترتیب اولین جنگ اعراب و اسرائیل با پیروزیهای اولیه اعراب آغاز گردید. اما سرانجام با حمایت ایالات متحده از اسرائیل و نیز با فشار دول قدرتمند دیگر و به وسیله شورای امنیت سازمان ملل متحد، طرفین متخاصم در تاریخ دوم ژوئیه ۱۹۴۸  به آتش بس رضایت دادند. در دوره فترتی که با آتش بس آغاز گردید، دولت اسرائیل توانست مقادیر متنابهی سلاح و مهمات خریداری نماید. در مقابل اعراب منطقه به خاطر فشار و نفوذ یهودیان بر آمریکا و انگلیس، نتوانستند مجهز به سلاح هایی بیشتر و یا مدرن‌تر‌گردند. در هشتم ژوئن ۱۹۴۸ با شکستن آتش بس اول، جنگ دوباره آغاز گردید. با شروع نبرد کشورهای عربی نه تنها شکست را متحمل شدند، بلکه اراضی وسیعی نیز به تصرف نیروهای اسرائیلی درآمد. بدین ترتیب دولت اسرائیل عملا تاسیس شد و توانست در جنگی زود هنگام اعراب را شکست دهد و موقعیت خود را مستحکم نماید. البته از همان روزهای نخستین، مردم فلسطین در برابر حکومت غاصب صهیونیستی قد علم‌ کردند و به مرور زمان،‌ انتفاضه سنگ را شکل دادند و با سنگ به جنگ موشک رفتند. با پیروزی انقلاب اسلامی، و با شکل گیری روز قدس به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تاریخ افول قدرت اسرائیل رقم خورد و امام خمینی هشدار دادند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. امام خامنه ای در آذرماه ۱۳۶۹ و در اولین کنفرانس اسلامی فلسطین فرمودند: حرف، همانی است که امام راحل عظیم الشأن فرمودند: اسرائیل بایستی محو بشود. ایشان افزودند: در مسأله‌ی فلسطین، آنچه که هدف است، استنقاذ فلسطین است؛ یعنی محو دولت اسرائیل. فرقی بین سرزمینهای قبل از سال ۶۷ و بعد از آن نیست. هر یک وجب از خاک فلسطین، یک وجب از خانه‌ی مسلمین است. رهبر حکیم انقلاب اسلامی در تداوم راه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اول مرداد ۱۳۹۳ فرمودند: رژیم صهیونیستى یک رژیمى است که از اولِ تولد نامشروع خود، بنا را گذاشته است بر خشونت آشکار، انکار هم نمی کنند؛ بنا را گذاشتند بر مشت آهنین، همه جا هم می گویند، افتخار هم می کنند، سیاستشان هم همین است. از سال ۱۹۴۸ که این رژیم جعلى به‌‌طور رسمى به‌‌وجود آمد تا امروز... این واقعیت رژیم صهیونیستى است؛ علاجى هم ندارد جز از بین رفتن این رژیم. ایشان در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۷۰ نیز به روشنی راه‌حلِ پایان یافتن مسئله را مشخص کرده‌ بودند و فرمودند: نظر ما نسبت به مسایل فلسطین روشن و واضح است. ما راه‌حل فلسطین را نابودی رژیم اسرائیل می دانیم. ادامه دارد.... https://eitaa.com/alishirazi_ir
اسرائیل در مسیر محو شدن از صحنه جهانی ○ قسمت سوم و آخر ¤ علی شیرازی با حمایت جدی ملت و دولت ایران از مردم مظلوم‌ فلسطین، مسیر نابودی رژیم غاصب صهیونیستی ترسیم شد و انتفاضه سنگ به انقلاب موشک تبدیل گشت. امروز غداره بندها، گرفتار بند شده اند. کسانی که خویشتن را در برابر انتفاضه سنگ، ناتوان می دیدند، در انقلاب موشک فلسطینی، حرف از روزهای پایانی اسرائیل می زنند. نفتالی بنت، نخست وزیر سابق اسرائیل، در نامه ای به سران صهیونیست اعتراف می کند: صهیونیست ها ۳ بار بر این سرزمین حاکم شدند. ۲ بار حکومتشان به ۸۰ سال نرسید، و الان ما در ۷۵ سالگی عمر اسرائیلیم. وی می نویسد: حماس و جهاد اسلامی، جسورانه به سمت اورشلیم، پایتخت اسرائیل، موشک شلیک کردند! او اعتراف می کند: آنان ۱۳۰۰ موشک به سوی شهروندان اسرائیلی، در تل آویو، اورشلیم، سدروت، اشکلون، و نوار غزه شلیک کردند. بنت می گوید: در لودوعکا، شورشیان عرب، شهروندان اسرائیلی را مورد ضرب و شتم قرار دادند، مشاغل و کنیسه ها را سوزاندند و کنترل دولت از بین رفت. این نامه در خرداد ۱۴۰۱ نوشته شد. اما امروز و در دوران نتانیاهو، مردم اسرائیل بر علیه دولت او به خیابان ها ریخته اند و نزدیک ۲ میلیون یهودی ساکن اسرائیل در حال کوچ کردن به موطن خود هستند. این حرکت؛ یعنی سراشیبی سقوط اسرائیل،‌ به شیب تندتری تبدیل شده است. نقطه عطف مسیر نزولی اسرائیل و قرار گرفتن آن در سراشیبی سقوط، نبرد شمشیر قدس، در مه ۲۰۲۱ بود؛ جنگی که بعد از گذشت ۲ دهه از جنگ دوم لبنان، اسرائیلی‌ها را میان یک نگرانی و اضطراب بزرگ موجودیتی قرار داد. در این مرحله صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیدند که پروژه تثبیت موجودیت اسرائیل در منطقه از طریق مثلث امنیت ـ شهرک‌سازی و جذب یهودیان از سراسر جهان، به پایان راه خود رسیده است. الیعزر شکیدی، فرمانده اسبق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت، گفت: رژیم اسرائیل تاکنون با چنین تهدید موجودیتی مواجه نبوده است. وی افزود: ابدا و حتی در سخت‌ترین شرایط، مانند امروز احساس نمی‌کردم که ما در برابر یک تهدید موجودیتی قرار گرفته‌ایم. من در جسم و جانم حسی دارم که قبلا تجربه‌اش نکرده‌ام. من این حس را در نزد اکثریت همکارانم احساس می‌کنم. اسرائیل در خطر واقعی بازگشت به هرج و مرج، روزهای پرهیاهو، ضعف در برابر حماس، فلج شدن در نبود بودجه، توقف شدید، و مشغولیت بی وقفه به کارزارهای سقوط است. امروز بنیامین نتانیاهو، اسرائیل را به پرتگاه سقوط برده است. مردم اسرائیل در حال اغتشاش علیه حکومت نتانیاهو هستند. صهیونیست‌ها از مصر خواسته اند تا در فلسطین آتش بس برقرار شود. هیئت مصری آماده است تا به تل آویو برود و برای آتش بس و انجام مذاکرات عمیق در مورد این موضوع زمینه چینی کند. طرف صهیونیستی نیز به قاهره اطلاع داده است که مایل به برقراری آتش بس است و این آتش بس با فلسطینی‌ها، منوط به توقف پرتاب موشک به اسرائیل است!! رژیمی که خود را ارتش چهارم دنیا می دانست، و هدفش تسخیر جهان بود و افتخار می کرد که در جنگ ۶ روزه، مصر و اردن و سوریه را شکست داده است، امروز خود را محتاج پا در میانی مصری ها می داند و دم از پایان یافتن حکومت اسرائیل می زند. یقینا مصری ها هم در این گرداب ایجاد شده نمی توانند برای تداوم عمر اسرائیل کار مهمی انجام‌ بدهند. سقوط اسرائیل، اراده خداوند بزرگی است که اگر با بصیرت به صحنه جهانی نگاه کنیم، قدرت نمایی او را در صحنه های گوناگون، از جمله در عرصه افول پر سرعت قدرت ایالات متحده هم می بینیم. امام خامنه ای در دیدار اخیر مسئولین نظام فرمودند: ما گفتیم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نمی بیند، خودشان عجله کردند و زودتر می خواهند بروند. اراده الهی بر تغییر نظم امروز جهان است و بنا دارد در نظم آینده جهان، به جمهوری اسلامی، جبهه مقاومت و ملت فلسطین، توجه خاص کند. اراده خداست که امریکا و اسرائیل سقوط کنند و صابران بر کرسی پیروزی بنشینند، و روز تحقق وعده الهی بسیار نزدیک است. https://eitaa.com/alishirazi_ir
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته امشب، شب قدر است. قدر؛ قدر را بدانیم. بیدار بمانیم و دعا کنیم بیدار شویم. امشب شب دعاست؛ برای ظهور منجی عالم بشریت دعا کنیم. برای انقلاب و نظام و جبهه مقاومت دعا کنیم. برای امام و شهدا و بزرگان دین دعا کنیم. برای سلامتی مولا و آقایمان دعا کنیم. برای عاقبت به خیری نسل جوان و مردم و برای شهادت عاشقان دعا کنیم. برای اموات و شفای بیماران دعا کنیم. برای نابودی امریکا و اسرائیل و منافقین و کفار و مشرکین دعا کنیم. مبادا از اعمال امشب غفلت نماییم؟ شما را به خدا برای شهادت من هم دعا کنید. @alishirazi_ir
فلسفه رعایت کردن حجاب اسلامی چیست؟ ¤ علی شیرازی حجاب اسلامی نیز مانند سایر دستورات دین، دارای فلسفه و دلایل روشنی است که ما در این نوشتار به برخی از آن اشاره می کنیم: ۱. علت تاکید اسلام بر متانت و وقار و عفیف‌ بودن زن و حفظ حجاب اسلامی از سوی او، رشد احترام به زن و حفظ جایگاه زن در جامعه است. ۲. از جنبه‌ی خانوادگی‏، حجاب اسلامی سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت کامل بین زن و شوهر است. ۳. فلسفه‌ حجاب، همان امنيت رواني، پاك‌دامني، سلامت فرد، خانواده و سعادت جامعه‌ي بشري است و تخلف از آن موجب ناكامي، نگون‌بختي، فساد و تباهي فرد، خانواده و جامعه می شود. ۴. رعایت حجاب و حفظ عفت در زن، وسيله‌اي براي کسب کمالات معنوی و علم و اخلاق و رسیدن او به رتبه های بالای انسانی و کمالات الهی و عرفانی است. ۵. مسأله‌ي حجاب و محرم و نامحرم و نگاه كردن و نگاه نكردن به خاطر آن است كه عفاف زن سالم نگه داشته شود. ۶. حجاب زن مسلمان، عامل رسیدن او به حد اعلای توفیق در بعد اجتماعي است. ۷. زن با حفظ حجاب اسلامی باعث می گردد تا محيط مقدس كاري‌اش به هرزگي‌هاي شهواني آلوده نشود. ۸. مسئلۀ حجاب و حرام بودن نگاه مرد به موی زن، احترام اسلام به زن است. ۹. رعایت حجاب اسلامی در کم کردن فساد جنسی و فساد اخلاقی ارتباط مستقیم دارد و بی‏بندوباری جنسی را به طور ملموسی کاهش می دهد . ۱۰ حفظ حجاب اسلامی از سوی زنان، یک پایه بزرگ تربیت زن و مرد مسلمان است؛ به طوری که در برخورد با یکدیگر مواظب باشند چه می‏کنند. ۱۱. اگر زن حجاب خود را رعایت کند و تمام توجهش به همسرش باشد؛ عشق و محبت خود را در او خلاصه خواهد کرد و زندگیشان بسیار شیرین و با صفا خواهدشد. ۱۲. اگر زنان با حجاب کامل وارد اجتماع شوند؛ چشم طماع مردان هوسباز را از خود دور نگه می دارند و بدون دغدغه فعالیت اجتماعی خود را به بهترین شکل انجام می دهند. ۱۳. رعایت حجاب اسلامی از سوی زنان باعث می شود، مردان بدون دغدغه ذهنی و آزار دهنده و با آرامش کامل به کارها و فعالیت های اجتماعی خود بپردازند. ۱۴. بی حجابی زنان باعث تحریک جنس مخالف، به خصوص جوانان می شود و ممکن است هیجانات بیمارگونه ای در آنان ایجاد کند. تحریک نادرست غریزه جنسی، به عنوان قوی ترین غریزه آدمی، می تواند تبعات سختی همچون جنایات هولناک و مرگبار داشته باشد. ۱۵. آمار های قطعی در سطح بین المللی نشان می دهد که بی حجابی و افزایش بی بند و باری، نسبت مستقیمی با افزایش میزان طلاق و در نتیجه فروپاشی نظام خانواده دارد. ۱۶. یکی از پیامدهای دردناک بی توجهی به حجاب اسلامی، گسترش فحشا و افزایش فرزندان نامشروع است که می تواند سرچشمه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی باشد. ۱۷. عدم رعایت حجاب از سوی زنان، باعث دید کالا گونه به مقام والای زن در اجتماع می شود و از کرامت انسانی او می کاهد و قدر و ارزش زن را بسیار پایین می آورد. ۱۸. کارکرد حجاب در حفظ شخصیت زن این است که با پوشاندن جذابیت ها و زیبایی های ظاهری او، توجه و نگاه ها به سمت شخصیت انسانی زن جلب شود و تمرکز نگاه ها را ازظاهر به باطن و اصل هدایت کند.  ۱۹. وقتی زن با حفظ پوشش کامل وارد اجتماع شود، مرد هوسباز هرگز تصور اذیت و آزار او را به خودش راه نمی دهد و پایش را از حریم شخصی و زندگی خصوصی او عقب می کشد. ۲۰. زنی که با بی حجابی، هیچ محدودیتی برای خود در مقابل نگاه مردان نامحرم قائل نمی شود، به مرد هوسباز اجازه تحقیر خود را می دهد و مفسدان اجتماعی، زن را از شان انسانی خود جدا می سازند. ۲۱. حجاب اسلامی، به عنوان حائلی بین زن و مرد، دسترسی به زن را دشوارتر می کند. هر چیزی که دست یافتن به آن سخت تر باشد، خواستنی تر و ارزشمندتر است و مفهوم عشق واقعی نیز در سایه همین منطق شکل می گیرد. ۲۲. زنی که با رعایت حجاب و وفاداری به شوهر، زیبایی هایش را تنها مختص شوهر خود می داند، علاقه شوهرش را به خود متمرکز می کند و مرد خانواده از نگاه و علاقه به دیگران پرهیز می نماید. ۲۳. حجاب راه توجه به زن را از منظر جسمانی مسدود می کند، و وی را در شرایط برابر قرار می دهد تا از رهگذر رسیدن به کمالات، مورد توجه و تمجید قرار گیرد. ۲۴. آثار و دلایل فردی حجاب بر اساس آیات قرآن، فلاح و رستگاری، دستیابی به اجر عظیم، رحمت، علم و حکمت، مغفرت، توبه، عفاف،‌ طهارت قلب، تزکیه، تقوا و اطاعت از خداست. ۲۵. حجاب باعث حقظ انگیزه ازدواج و تن دادن مرد به مسئولیت ها و دشواری های تشکیل و اداره خانواده است. ۲۶. از نظر تمام ادیان، تعالی معنوی زن مستلزم حجاب و پوشیدگی اوست. زن با پوشاندن سر و پیکر خود در حجاب، دل و جان خودش را از حجاب های باطنی رها می کند و بر شیطان نفس غالب می شود.