eitaa logo
منطق بلیغ / رمضان علی‌تبار
248 دنبال‌کننده
515 عکس
501 ویدیو
9 فایل
رمضان علی تبار ◽️ دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ◽️ پژوهشگر و نویسنده ◽️ استاد حوزه و دانشگاه ◽️ سردبیر مجله کتاب نقد ===== کانال #منطق_بلیغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e https://eitaa.com/alitabar_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
خاستگاه و مبادی شبهات علم دینی رمضان علی تبار دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چکیده امروزه در حوزه علم دینی، شبهات مختلفی، رواج یافته است. این شبهات که امکان، مطلوبیت و ضرورت علم دینی را نشانه رفته است، ریشه در تلقی و نوع نگاه به دین، علم و معرفت دینی دارد. بر پایه اختلاف نگاه‌ها در زمینه علم دینی، رویکردها و دیدگاه‌های مختلفی شکل گرفته است. این رویکردها در چند محور کلی؛ نظیر «نقل محور» (نص‌بسند)، تجربه‌محور، مبناگرا، اجتهاد‌محور و امثال آن، قابل تقسیم‌اند. در نقل‌محوری، اصالت به آموزه‌های نقلی داده می‌شود. این رویکرد، در میان موافقان و مخالفان علم دینی، طرفداران زیادی دارد. بیشتر منکران و مخالفان علم دینی، به دلیل نقل‌محوری در معرفت دینی و تجربه‌گرایی در معرفت علمی (انحصار دین به نقل و علم به تجربه) از اساس با امکان، مطلوبیت و ضرورت علم دینی مخالفت می‌ورزند؛ لذا شبهات زیادی را حوزه علم دینی طرح و رواج دادند. مقاله حاضر با روش تحلیلی-انتقادی به خاستگاه و مبادی شبهات علم دینی خواهد پرداخت. از مهم‌ترین یافته‌های مقاله این است که خاستگاه و مبادی اصلی شبهات علم دینی، ریشه در نوع دین‌شناسی، علم‌شناسی و روش‌شناسی دارد. متن کامل مقاله👇👇👇 https://www.shobhepajouhi.ir/article_176877.html کانال 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
🔴اگر "یک انسان" دستش را بدهد تا صورتش را جراحی کند؛ آیا شما صورت او را تحسین خواهید کرد؟ قطعا خیر اگر کسی چشمش را بدهد تا قدش را بلند کند آیا شما قد او را تحسین خواهید کرد؟ قطعا خیر اگر کسی روانش را نابود کند تا موهایش را زیبا کند آیا شما موهای زیبایش را تحسین می‌کنید؟ قطعا خیر پس موقع بررسی یک دستاورد باید هزینه آن را حساب کنیم و اگر هزینه غیرمنطقی بود قطعا آن دستاورد را "دستاورد" نمی‌نامیم حتی اگر در ظاهر آورده‌ای داشته باشد. ممکن است کشوری تمام ارزش‌ها را نابود کند تا بازارش رونق پیدا کند. (کشورهای غربی) ممکن است کشوری فرهنگش را نابود کند تا اقتصاد گردشگری‌اش رونق پیدا کند. (امارات) ممکن است کشوری آبرویش را نابود کند تا نفت ارزان داعش را بخرد. (ترکیه) ممکن است کشوری استقلالش را نابود کند تا صادراتش رونق پیدا کند. (کره و ژاپن) ممکن است کشوری رای و نظر و مشارکت مردم را نابود کند تا اقتصاد نفتی‌اش رونق پیدا کند. (دیکتاتوری سعودی) ممکن است کشوری ظلم کند، استثمار کند، استعمار کند و... تا قدری ثروت کسب کند. (آمریکا و انگلیس و فرانسه و...) ممکن است کشوری سلاح بفروشد برای کشتن کودکان تا GDPاش بالا رود. (آمریکا) کشوری که بتواند بدون حراج استقلال و عزت و فرهنگ و آبرو و انسانیت و... به دستاوردهای اقتصادی برسد کجاست به‌جز ایران؟ هر کس هنگام مقایسه اقتصاد ایران با سایر کشورها، هزینه‌هایی که آن کشورها داده‌اند را در نظر نگیرد، خواسته یا ناخواسته در حال فریب‌دادن شماست. کانال 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
برای ما هر دو مریم قابل احترام هستند ولی وقتی رسانه های خارجی و داخلی را و را میکنند به این نتیجه میرسیم که برای آنها مهم نیست بلکه نخبه بی مهم است وگرنه مریم کوچکی نژاد هم استاد دانشگاه نورت وسترن آمریکا ودانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف جزو ۴۰ دانشمند برتر زیر ۴۰ ساله دنیا است ولی کسی او را نمیشناسد و یا خانم دکتر شاگرد پروفسور سمیعی که در ۲۸ سالگی ۵۰۰ عمل موفق مغز انجام داده است را کسی نمیشناسد چون این ها دارند و غرب نمیخواهد زن محجبه را موفق نشان بدهد. رسانه‌های غرب و غرب‌گرایان، تلاش! می‌کنند بگویند خانم محجبه نمیتواند به مراحل عالی تحصیلی و... برسد. کانال 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
گونه‌شناسی فلسفه دین و طبقه‌بندی آن (از اقسام رایج تا رویکردهای مطلوب) نوع مقاله : مقاله پژوهشی رمضان علی تبار دانشیار ،گروه منطق فهم دین، پژوهشکده حکمت و دین پژوهی ،پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،قم، ایران. چکیده فلسفۀ دین به مثابۀ دانش مستقل، به لحاظ موضوع، ماهیت، رویکرد و هویت، به اقسام مختلفی قابل طبقه‌بندی است. این مسئله دربارۀ فلسفۀ دین موجود و مطلوب صادق است. فلسفۀ دین رایج، هم به لحاظ موضوع و هم به لحاظ رویکردی، اقسام مختلفی دارد و به شکل‌های مختلف، قابل طبقه‌بندی است. فلسفۀ دین مطلوب نیز به لحاظ گسترۀ موضوع و مسائل، قابل تقسیم است. مقالۀ حاضر در مقام گردآوری از روش کتابخانه‌ای و به لحاظ ماهیت، از روش عقلی به برخی طبقه‌بندی‌ها و اقسام رویکردهای مهم در فلسفۀ دین می‌پردازد. از یافته‌های این پژوهش، می‌توان به اقسام فلسفۀ دین به لحاظ پیشینی و پسینی، به لحاظ قلمرو موضوعی، به لحاظ گرایش‌ها و رویکردها اشاره کرد. یافتۀ دیگر، اینکه فلسفۀ دین موجود، به لحاظ موضوع (دین) به رغم ادعای جهان‌شمولی، ناظر بر همۀ ادیان نیست؛ بلکه بیشتر ناظر به دین مسیحیت است و به لحاظ هویتی نیز، امری خنثی و بی‌طرف نیست؛ بلکه دانشی جهت‌دار و هویت‌مند است و بر این اساس، به رویکردهای مختلفی نظیر الحادی، انتقادی، تحلیلی، هرمنوتیکی، فمینیستی و امثال آن، طبقه‌بندی می‌شود. کلیدواژه‌ها فلسفۀ دین گونه‌شناسی اقسام فلسفۀ دین فلسفۀ دین رایج فلسفۀ دین مطلوب مجله فلسفه تطبیقی: https://cph.samt.ac.ir/article_710559.html کانال 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
⭕️ پیمان سعدآباد بین ایران، ترکیه، عراق و افغانستان در سال ۱۳۱۶ 🔻طبق این پیمان رضاخان؛ ۸۰۰ کیلومترمربع اراضی مرغوب کوه آرارات به ترکیه، ۳ هزار کیلومترمربع دشت ناامید به افغانستان، و اروند رود را به عراق داد! کانال 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
🌸بین الطلوعین ساعتی از ساعات بهشت است، آن را از دست ندهید. 🌷امیر مؤمنان على(ع): «هر کس هرکدام از سوره‌هاى توحید و قدر و آیة الکرسى را یازده بار پیش از طلوع آفتاب بخواند، از خسارت‌هاى مالى محفوظ می‌ماند». شیخ صدوق، الخصال، ج ‏2، ص 622 🌷امام باقر(ع): «هر کس سوره "قدر" را پس از طلوع فجر هفت بار بخواند، هفتاد صف از فرشتگان بر او درود می‌فرستند و هفتاد مرتبه براى او طلب رحمت می‌کنند». مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ‏83، ص 161 کانال 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
. 💠 هدف پژوهشکده فقه و علوم انسانی استفاده از ظرفیت علوم انسانی در نزدیک‌کردن فقه به کاربرد است 💠 به گزارش روابط عمومی پژوهشکده فقه و علوم انسانی، سومین جلسه کلان‌گروه علمی با حضور آیت الله رشاد (ریاست پژوهشکده)، اعضای گروه، حجج اسلام و مسلمین حسن‌علی علی‌اکبریان (استاد شاخۀ فلسفه فقه)، علی‌رضا قائمی‌نیا (استاد شاخۀ فلسفۀ دین) و رمضان علی‌تبار (استاد شاخۀ فلسفه علوم انسانی)، هادی افخمی (مدیر پژوهشکده)، ذبیح الله (مدیر موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام) و فرامرز فیاضی (مدیر گروه) برگزار شد. در آغاز این جلسه آیت الله ضمن اشاره به نسبت بین فقه و علوم انسانی گفت: هدف پژوهشکده استفاده از ظرفیت علوم انسانی در موضوع‌شناسی و ساماندهی فقه و همچنین نزدیک کردن فقه به کاربرد است. ما می‌خواهیم از پایگاه فقه به علوم انسانی نگاه و از علوم انسانی در فقه استفاده کنیم. در ادامه، دو بخش سیاست‌ها و اهداف کلان شناختنامه گروه مبانی و منطق فقه نظام‌ساز مورد نقد و بررسی اعضای گروه قرار گرفت. تعیین اولویت‌های چهارگانه متون درسی مورد نیاز موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام دستور جلسه بعدی بود که مقرر شد هرکدام از اعضا ادبیات علمی عناوین مرتبط با شاخۀ خودش را بررسی و مشخص کند متن درسی مناسبی وجود دارد یا ندارد. در صورت نبود متن آموزشی مناسب، کار تالیف با نظارت استاد محوری هر شاخه و همکاری آغاز می‌شود. در پایان نحوۀ فعال‌سازی شاخه‌های گروه، چگونگی جذب و استفاده از دستیاران پژوهشی، معیارها و ملاک‌های لازم در جذب و همچنین چگونگی تعامل اساتید شاخه‌ها با دستیاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 🌐 - کانال پژوهشکده فقه و علوم انسانی ایتا / بله . کانال 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
🔹اگر برای یک اشتباه هزار دلیل بیاورید، در واقع هزار و یک اشتباه از شما سرزده است. If you provide a thousand reasons for one mistake, you have in fact made a thousand and one mistakes. کانال 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
آیة الکرسى، یک آیه است یا سه آیه؟ پاسخ اجمالی: از روایاتی که در مورد آیه الکرسی وارد شده و از وجه تسمیه آن استفاده می شود که آیة الکرسى فقط همین یک آیه است که از «الله لا اله الّاهو» شروع مى شود، و به «هُوَ الْعَلِىُّ الْعَظِیْم» ختم مى گردد. پاسخ تفصیلی: 👇 https://makarem.ir/maaref/fa/article/index/319780/ کانال 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
فلسفه امتحانات الهی از زبان امام علی (ع) لَا يَقُولَنَّ أَحَدُكُمْ اللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْفِتْنَةِ لِأَنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ إِلَّا وَ هُوَ مُشْتَمِلٌ عَلَى فِتْنَةٍ وَ لَكِنْ مَنِ اسْتَعَاذَ فَلْيَسْتَعِذْ مِنْ مُضِلَّاتِ الْفِتَنِ فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ يَقُولُ وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ وَ مَعْنَى ذَلِكَ أَنَّهُ يَخْتَبِرُهُمْ بِالْأَمْوَالِ وَ الْأَوْلَادِ لِيَتَبَيَّنَ السَّاخِطَ لِرِزْقِهِ وَ الرَّاضِيَ بِقِسْمِهِ وَ إِنْ كَانَ سُبْحَانَهُ أَعْلَمَ بِهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ لَكِنْ لِتَظْهَرَ الْأَفْعَالُ الَّتِى بِهَا يُسْتَحَقُّ الثَّوَابُ وَ الْعِقَابُ لِأَنَّ بَعْضَهُمْ يُحِبُّ الذُّكُورَ وَ يَكْرَهُ الْإِنَاثَ وَ بَعْضَهُمْ يُحِبُّ تَثْمِيرَ الْمَالِ وَ يَكْرَهُ انْثِلَامَ الْحَالِ . فردى از شما نگويد خدايا از فتنه به تو پناه مى برم، زيرا كسى نيست كه در فتنه‌اى نباشد، لكن آن كه مى خواهد به خدا پناه برد از آزمايش‌هاى گمراه كننده پناه ببرد؛ همانا خداى سبحان مى فرمايد: " بدانيد كه اموال و فرزندان شما فتنه شمايند " معنى اين آيه اين است كه خدا انسان ها را با اموال و فرزندانشان مى آزمايد، تا آن كس كه از روزى خود نا خشنود و آن كه خرسند است، شناخته شوند؛ گرچه خداوند به احوالاتشان از خودشان آگاه تر است، تا كردارى كه استحقاق پاداش يا كيفر دارد آشكار نمايد چه آن كه بعضى مردم فرزند پسر را دوست دارند و فرزند دختر را نمى پسندند و بعضى ديگر فراوانى اموال را دوست دارند و از كاهش سرمايه نگرانند. (نهج البلاغه، حکمت 93) کانال 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سواد امنیتی👆 🎬 فیلم کوتاه: عامل کارشناس برنامه های مذهبی 🔹براساس پرونده ای واقعی این هر چند یک فیلم بود؛ اما گویای واقعیت‌های تلخی است! کانال👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدر این عمر گران را نه تو دانی و نه من اسب آمال جهان را نه تو رانی و نه من گر هم از لطف خدا عمر دوصد نوح کنی با خبر باش که آخر نه تو مانی و نه من کانال👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
🔰 گروه علمی فلسفه دین 🔻 علم دینی از دیدگاه شهید مطهری 🎤 دکتر رمضان علی تبار 🗓 سه شنبه 11 اردیبهشت ، ساعت 20 📲جلسه به صورت مجازی برگزار می‌شود 💻لینک حضور در جلسه https://b2n.ir/f.din 🆔@hekmateislami کانال👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴روش برخورد زیبای مرحوم علامه جعفری با شخص سوال کننده ➕هفته معلم گرامی باد کانال👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می‌کند: ⬅️ به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری(ره) 🔰حکمرانی اسلامی در اندیشه استاد شهید مطهری 🎤حجت‌الاسلام دکتر نجف لک‌زایی 🗓 سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱ ساعت ۲۰ 💻لینک حضور در جلسه https://b2n.ir/f.siasi _______________________ 🔰علم دینی از منظر شهید مطهری 🎤دکتر رمضان علی‌تبار 🗓 سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱ ساعت ۲۰ لینک ورود جلسه https://b2n.ir/f.din ____________________________ 🔰بررسی تحلیل انتقادی مفهوم آزادی نزد اگزیستانسیالیسم با تأکید بر دیدگاه شهید مطهری 🎤ارائه:حجت‌الاسلام دکتر جمال سروش 🎤ناقد: حجت‌الاسلام دکتر محمود نمازی 🗓 سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱ ساعت ۱۷ لینک ورود جلسه https://b2n.ir/f.akhlagh 🖇حضوری و مجازی 🏢 قم، خیابان ۱۹ دی، کوچه ۱۰، فرعی اول سمت چپ، اتاق جلسات مجمع عالی حکمت اسلامی 🆔@hekmateislami
✅ به هر اداره که می رویم کارمند نشسته و ارباب رجوع ایستاده! به جز کلاس درس ... که ارباب رجوع تکریم شده و نشسته است و معلم دلسوزانه و فروتنانه ایستاده! اساتید گرامی، کسوت زیبای معلّمی بر قامت رعنایتان، زیبنده باد. 💐💐 کانال👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
◽️ علم دینی از منظر شهید مطهری ✍️ نوشتاری از عضو هیأت علمی گروه منطق فهم دین پژوهشگاه؛ 🔸 همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) و گرامیداشت روز معلم 🔹 مسأله با قرائت جدید و تمدنی، پس از انقلاب اسلامی مطرح شد و دیدگاه‌هایی در این زمینه شکل گرفت. برخی مسائل در این زمینه عبارتند از: علم دینی به چه معناست؟ معیار دینی‌بودن هر علم چیست؟ آیا علم دینی امکان دارد؟ چه علومی، ظرفیت دینی‌شدن را دارند؟ ➕ این ویژگی‌ها را در چه عوامل و مؤلفه‌هایی می‌توان جستجو کرد؟ شاید به صورت مستقیم و تفصیلی، به این مسائل به معنای امروزین آن، نپرداخته باشند؛ خیلی از این مسائل را می‌توان در آثار شهید مطهری جستجو و استنباط نمود. 🔍 ادامه را اینجا بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/elmmotahar 🆔 @iictchannel کانال👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
🌓 گفتگوی مملی با خدا 👈
برشی از کتاب حاج آخوند‌ اثر عطاء الله مهاجرانی
؛👈 به مناسبت روز معلم 
🔸یادداشت روز 🔹حاج شیخ محمودرضا امانی فرزند مرحوم شیخ علی اصغر ، در روستای مهاجران زندگی میکرد و معروف و مشهور به حاج آخوند بود. اما حاج آخوند چیز دیگری بود! روحانی ،ِ ملّا ، ادیب و نکته دان و عارفی که از مدرسه و شهر گریخته بود. شیخی شاد که خانقاهی نداشت. دستهایش بسیار نیرومند بود و زندگی اش از دسترنج خود و باغ انگورش می گذشت. مدرسه ما بنام مارون دو کلاس درس و دو معلم داشت ، از اول زمستان یکی از آموزگاران بنام خانم منصوری نیامد گفتند مرخصی دارد ، بناچار هر شش مقطع تحصیلی رفتیم توی یک کلاس آقای اخوان ، هم مدیر مدرسه بود هم معلم ، خوب درس می داد تا اینکه یرقان گرفت و در خانه ما بستری شد و از حاج آخوند خواهش کرد به جایش درس بدهد حاج آخوند همه بچه ها را ، چه مسلمان و چه ارمنی هائی را که در روستای ما زندگی می کردند را با نام می شناخت حاج آخوند روز اول حضور در کلاس گفت ، بچه ها امروز ما میخواهیم درباره خدا صحبت کنیم ، فرقی ندارد ارمنی باشید و مسلمان ، همه ما از هر دین و مسلکی با خدا حرف می زنیم ، حالا خیال کنید خودتان تنها نشسته اید و می خواهید با خدا حرف بزنید حالا از هر کلاسی از اول تا ششم ، یک نفر بیاید برای ما تعریف کند چطوری با خدا حرف می زند از خدا چه می خواهد در همین حال مملی دستش را بالا گرفت و گفت ، حاج آخوند ، حاج آخوند اجازه من بگویم ، حاج آخوند گفت بگو پسرم مملی گالش های پدرش را پوشیده بود هوا که خوب بود پابرهنه به مدرسه می آمد ، مملی چشمانش را بست و گفت خداجان ، همه زمین های دنیا مال خودته پس چرا به پدر من ندادی ، این همه خانه توی شهر و ده هست ، چرا ما خانه نداریم ، خدا جان تو خودت می دانی ما در خانه مان بعضی شبها نان خالی می خوریم ، شیر مادرم خشک شده حالا برای خواهر کوچکم افسانه دیگر شیر ندارد. خداجان گاو و گوسفندم نداریم اگر جهان خانم به ما شیر نمی داد خواهرم گرسنه می ماند و می مرد ، خدا جان ما هیچ وقت عید نداریم تاحالا هیچ کدام از ما لباس نو نپوشیده ایم اگر موقع عید مادرِ هاسمیک به مادرم تخم مرغ رنگی نمی داد ، توی خانه ما عید نمی شد کلاس ساکت ساکت بود ، مملی انگار یادش رفته بود توی کلاس است. حاج آخوند روبروی پنجره ایستاده بود داشت از آنجا به افق نگاه می کرد ، بعضی بچه ها گریه می کردند حاج آخوند آهسته گفت ، حرف بزن پسرم ، با خدا حرف بزن ، بیشتر حرف بزن مملی گفت ، اجازه ! حرفم تمام شد. حاج اخوند برگشت و مملی را بغل کرد و گفت ، بارک اله پسرم ، با خدا باید همین جور حرف زد کلاس تمام شد و حاج آخوند بخانه خود رفت و همان شب با خط خودش نامه ای نوشت که باغ پدری اش را که بهترین باغ انگور در روستای مارون بود را به خانواده مملی بخشید. فصل انگور که رسید ، غیر از آقا مرتضی که مرید حاج آخوند بود و هر روز انگور برای خانه حاج آخوند می بُرد ، بقیه ارمنی ها و مسلمان های روستا به خانه حاج آخوند انگور می بردند عصمت خانم همسر حاج آخوند می گفت ما به عمرمان این قدر انگور ندیده بودیم ، حتی وقتی باغ داشتیم نصف این هم نبود ، همه باغ های انگور مارون و حمریان شده باغ انگور حاج آخوند اي رفيقان ، بشنويد اين داستان بشنويد اين داستان ، از راستان مال در ایثار اگر ، گردد تَلَف در درون ، صد زندگی آرَد به بار 📙 حاج آخوند‌ اثر عطاء الله مهاجرانی، نشر امید ایرانیان؛ سال ۱۳۹۷. ✍ پی نوشت: این بود رمز موفقیت روحانیان و معلمان در گذشته که شریک در شادی و غم مردم بودند؛ همان چیزی که امروز شاید کمی رنگ باخته و یا کم رنگ شده که نویسنده کتاب به خوبی نقش یکی از این دست معلم روحانیان را به تصویر کشیده؛ کتابی که به قول خود اقای مهاجرانی؛ مرحوم حاج قاسم سلیمانی وقتی این کتاب را میخونه علاقمند میشه با مولف آن گفتگویی داشته باشند که من را از لندن به سوریه دعوت کردند و در کنار زیارت اماکن مقدسه با ایشون نیز ملاقات و گفتگویی داشتم که برای من سفر و ملاقاتی شیرین و تاریخی بود.👈
به امید گسترش فرهنگ محبت و مهرورزی در میان دینداران جامعه.
کانال 🔻 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
انسان‌ها دو گونه زندگی می‌کنند: یا انسان‌ها را زیر پایشان می‌گذارند و با غرورشان زندگی می‌کنند! یا غرورشان را زیر پایشان می‌گذارند و با انسان‌ها زندگی می‌کنند! https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
💎قالَ الإمام جعفرالصادق«علیه السلام»: 📘إنَّ اللَّهَ أَنْعَمَ عَلَى قَوْمٍ بِالْمَوَاهِبِ فَلَمْ يَشْكُرُوهُ فَصَارَتْ عَلَيْهِمْ وَبَالًا وَ ابْتَلَى قَوْماً بِالْمَصَائِبِ فَصَبَرُوا فَكَانَتْ عَلَيْهِمْ نِعْمَةً. 📚تحف‌العقول صفحه۳۵۹ ✍️خداوند بخشش‌هایی به مردمى داد و شکرش نکردند و آن نعمت‌ها وبال آنها شد؛ و مردمى را به مصیبت‌ها گرفتار کرد و صبر کردند، و بلاها براى آنها نعمت شد 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 شهادت جانسوز ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفرصادق«علیه السلام» بر صاحب الامر ولی عصر والزمان«عجل الله تعالی فرجه الشریف»و عموم شیعیان تسلیت باد کانال 🔻 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ حجت الاسلام و المسلمین رستم‌نژاد به شبهه اقای الهی قمشه‌ای در مورد اینکه در قرآن یک توصیه است!! کانال 🔻 https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e