eitaa logo
💠کانال علامه حسن زاده آملی(ره)💠
10.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
519 ویدیو
98 فایل
لینک کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 گروه مباحثه👇 https://eitaa.com/joinchat/2520646120Ced09c8b1f5 بایگانی👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبادل و تبلیغ👇 @Mahdii233 کمک کانال👇 6037998130386609 🔴مدیریت کانال👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
☫﷽☫ " يكى از مشايخم (علامه طباطبایی) رضوان الله تعالى عليهم از شيخ خود (سید علی آقا قاضی طباطبایی)، اين دستور را حكايت فرمود كه: من قال فى الليلة كج (کج=23) من 3/6 ش 1/2 ه 2/6 ر 1/1 ا 2/4 ل 2/4 ل 1/1 ا 1/2 ه (= "شهر الله")، بعدد طَيْهار (عدد ابجد طَيْهار = ٢٢۵ مرتبه) : «يا طُهر يا طاهِر يا طَهور يا طَيْهُور يا طَيْهار» ساجداً، نَزَلَتْ عليهِ الملائكة و طَهَّرَتْهُ تَطهيرا (مجرب جدا). بايد به معنى نزول ملائكه توجه داشت." ترجمه: هرکسی در شب ٢٣ از ماه مبارک رمضان به تعداد ٢٢۵ مرتبه (که ابجد ذکر طَيْهار است)، «یا طُهرُ، یا طاهِرُ، یا طَهورُ، یا طَیهورُ، یا طَیهار» بگوید در حالت سجده، ملائکه الهی بر او نازل شده و او را پاک و طاهر می‌کنند، چه تطهیر و پاک کردنی. و این دستوری بسیار مجرب است. باید به معنی نزول ملائکه توجه داشت. 📗کتاب _هزار_و_یک_نکته، ٧٩٢ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🔥 تا عشق به خدا همه وجود انسان را چون آتشی نسوزاند، انسان به لقاء الهی نمی رسد! حضرت آیةالله حاج سیدمحمدصادق حسینی طهرانی https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🤲 الهی، عاشق راترک ماسوای معشوق، عین فرض است، که یک دل و دو معشوق کذب محض است. 💫 علامه حسن زاده آملی (ره) https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
* 💠 راه درک شب قدر 🔻چه کنیم تا شب قدر را درک کنیم؟ ۱_ خواندن مکرر خود سوره قدر، انسان را به مرکز قدريّت قدر نزديک مي‌کند. ۲_ سوره حم دخان، ابعاد ليلةالقدر را گوشزد مي‌کند. هرچه انسان بيشتر بتواند بخواند. ۳_ قدريت قدر و قطب قدر، حضرت بقيةالله (روحي له الفداء) است. در این شب ملائکه و روح بر چه کسي نازل مي‌شوند؟ بر امام زمان(عليه السلام). دعاي «اللهم كن لوليِّك الحُجَّةِ بن الحسن» براي شب قدر وارد شده است. ۴_ اعمال ديگر، مثل استغفار، نماز و... اين‌ها مقدماتي است که انسان را به اين مرکز می‌رساند. براي همين به شيعيان خود سفارش مي‌کردند دائم مشغول باشند به عبادت، به عبادت، به عبادت، شايد اين ارتباط برقرار شد و به درک خير و درک ليلةالقدر نزدیک شوند.
* 🔻طبق آیات سوره مبارک قدر، خدواند در این شب، بیش از شصت هزار برابر شبهای دیگر، نصیب و رشد انسان را بیشتر می‌کند. خداوند، یک شب را که به طور معمول حدود دوازده ساعت دارد، برتر از هزار ماه قرار داده است و هزار ماه، سی هزار شبانه روز است. سی هزار شبانه روز شصت هزار برابر یک شب است؛ علاوه بر آن، خداوند می‌فرماید: «خیر من ألف شهر؛ شب قدر برتر از هزار ماه است» این کلمة «خیر» پایان را بدون توقف قرار می‌دهد؛ مانند کسی که یک دانه بکارد و بیش از شصت هزار برابر برداشت کند! چنین شخصی در قبر و قیامت، عقب افتادگی ندارد. حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ قابل توجه امام زمانی ها 🔸 حتما این قسمت برنامه زندگی پس از زندگی را ببینید https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
❇️رهبر انقلاب: در حقیقت از شب قدر، انسان مؤمن روزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار، سال نویی را آغاز میکند. در تقدیر او در دوران سال برای او از سوی کاتبان الهی نوشته میشود. انسان وارد یک سال نو، مرحله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی نو و در واقع یک حیات نو و ولادت نو میشود. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
Shabe23.pdf
506.8K
📚 اعمال شب بیست و سوم ماه رمضان 1.‌ غسل، در ابتدا و انتهای شب 2.‌ دو ركعت نماز؛ در هر ركعت بعد از حمد هفت مرتبه توحيد و بعد از نماز، هفتاد مرتبه‏ «أسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أتُوبُ إِلَيْهِ‏» بخواند. 3.‌ إحیاء و قرآن بر سر گرفتن و قسم دادن خداوند به اهل‌بیت «علیهم السلام» 4. ‌زيارت امام حسين «علیه السلام» 5.‌ خواندن صد ركعت نماز 6.‌ قرائت دعای: «اللَّهُمَّ إنِّي أَمْسَيْتُ لَكَ عَبْداً دَاخِراً ...» 7.‌ قرائت دعاى جوشن کبیر 8.‌ قرائت دعای: «يَا رَبَّ لَيْلَةِ الْقَدْرِ، وَ جَاعِلَهَا خَيْراً مِنْ ألْفِ شَهْرٍ وَ ...‏» 9.‌ خواندن مکرر دعای فرج: «اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ ...» 10.‌ خواندن مکرر دعای: «يَا مُدَبِّرَ الْأَمُورِ يَا بَاعِثَ مَنْ فِي الْقُبُورِ ...» 11.‌ تلاوت هزار مرتبه سوره قدر و سوره‌های عنكبوت، ‏روم و دخان و تلاوت آیات دیگر به اندازه توانایی.‏ 12. خواندن نماز و دعا به اندازه توانایی، به‌ویژه دعای مکارم الاخلاق و دعای توبه. 13.‌ قرائت دعای: «اللَّهُمَّ امْدُدْ لِي فِي عُمُرِي وَ أوْسِعْ لِي فِي رِزْقِي وَ ...‏» 14.‌ قرائت دعای: «اللَّهُمَّ اجْعَلْ فِيمَا تَقْضِي وَ فِيمَا تُقَدِّرُ...‏» 15.‌ قرائت دعای: «يَا بَاطِناً فِي ظُهُورِهِ وَ يَا ظَاهِراً فِي بُطُونِهِ وَ ...» 16. مذاکره علمی 17. طلب آمرزش و دعا براى حوائج دنيا و آخرت. 18. طلب عافیت برای خود و دیگران. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
در خلوتی ز پیرم، کافزوده باد نورش خوش نکته ای شنیدم؛ در وجد و در سرورش گفتا حضور دلبر، مفتاح مشکلاتست خرم دلی که باشد؛ پیوسته در حضورش •┈┈✾🍀🕊🍀✾┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
♻️ حضرت علامه حسن زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه) 🍃 "اهل بیت" (علیهم السّلام) ما را به سوی خودشان دعوت کردند و فرمودند: به سوی ما بیایید. 🍂 یعنی چنین نیست که ما را از طلا و نقره آفریده باشند و شما را از آهن و چدن. 🍃 شما انسانید و سرمایه‌‌ی کسب به شما داده‌‌اند، ما را ببینید و به راه بیفتید. تَعَالَوْا، بالا بیایید. 🍂 می‌‌بینید علی (علیهِ السّلام) در چه مقام شامخی قرار گرفته است؟ این انسان است و انسان ساز؛ 🍃 به ما می‌‌فرماید: به سوی من بیایید، و به خوی من درآیید که؛ 🍂 میزانِ قِسط منم، منطقِ صِدق منم، معیارِ حقّ منم، مِکْیالِ عَدل منم. 🍃 انسان یعنی خاتم(صَلّی الله عَلیهِ وَآلهِ وَسَلّم)، انسان یعنی علی، انسان یعنی امام صادق و امام باقر (عَلَیهم‌‌ُالسّلام)، انسان یعنی کسانی‌‌که در مسیر آن‌‌ها و در خطّ آن‌‌ها هستند. 📘 رساله‌‌ی قرآن و عترت(ع) صفحه ۱۰، ۱۱ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
حضرت علامه حسن‌‌زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه) قرآن، چون خداوند سبحان بی‌‌‌پایان و نور تبیان کلّ شئ است. زیرا که به حُکم محکم عقلِ ناصِع، هر اثر نمودار دارائی مؤثر خود است. لذا همانطور که حق سبحانه، صمدِ حقیقی، اَعنی وجودِ مطلق غیرمتناهی است؛ کتاب او نیز حافلِ جوامع کلِم نوریّه خارج از حدّ و عِدّ و اِحصاء است. قرآن کریم می‌‌فرماید: قُل لَّو کَانَ البَحرُ مِدَادًا لِکَلَماتِ رَبّی لَنَفِدَ البَحرُ قَبلَ اَن تَنفدَ کَلِماتُ رَبّی وَ لَو جِئنَا بِمِثلهِ مَدَدًا(کهف/۱۱۰) وَ لَو اَنَّما فِی الارضِ مِن شَجَرَهٍ اَقلمٌ وَ البَحرُ یَمُدُّهُ مِن بَعدِهِ سَبعهُ اَبحُرٍ مّا نَفِدَت کَلِماتُ الله اِنَّ الله عَزیزٌ حَکیم(لقمان/٢٨) و چنانکه الله تعالی، نور کلّ شئ است، و هر چیز بدو شناخته می‌‌شود که؛ الله نورُ السّموات وَ الْاَرض، و عَرفْتُ الْاَشیاءَ بِالله؛ کتاب او نیز نور و تبیان کلّ شئ است. فَأمِنوا بِالله وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الذّی اَنزَلنا(تغابن/٩) وَنَزَّلنَا عَلَیکَ الکتابَ تِبیانًا لِکُلِ شَیءٍ وَ رَحَمَهً بُشری لِلمُسلِمین(نحل/٩۰) کُلَ شئِِ أحصَیناهُ فِی اِمامِ مُبین(یس/۱٣) کلمه‌‌ی مبارکه‌‌ی کلّ شئ که اَنکر نکرات است، چیزی را فرو گذار نکرده است پس چیزی نیست که قرآن تبیان آن نباشد؛ ولی قرآن در دست انسانِ زبان فهم، تبیان کلّ شئ و زبان کلمات الله بی‌‌انتها است. این انسانِ زبان فهم، راسخِ در علم است وَ الرّاسِخونَ فِی الْعِلم یَقولون آمَنّا بِه(آل عمران/ ٨) لکنَ الرّاسِخونَ فِی العِلم مِنهُم وَ المؤمِنونَ بِما أنزَلَ اِلَیک(نساء/۱۶٣) 📚 هزارو یک نکته/ نکته٨۰۵ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🕊 روزه باعث خلوت روح می‌شود. خلوت روح یعنی استراحت دادن به روح برای انس با خدا و خلوت دل از غیر خدا. 📆 رمضان ۱۴۴۱ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
📚 گزیده کتاب| «سوخته» - در سیر و سلوک عارف توحیدی آیت‌الله شیخ محمدجواد انصاری همدانی 🔸 « دیدم تکبیرة الاحرام که می‌گویم صدای لبیک شیطان به گوشم میرسد که می‌گفت -لبیک یا عبدی- بازهم تکرار کردم، تا ۴۰۰ مرتبه صدای شیطان آمد ‌. دفعه آخر عاجز شدم و گفتم خدایا از من دست گیری کن، دیدم حق تعالی گفت -لبیک یا عبدی- پرسیدند شما صدای رحمان را از صدای شیطان چگونه تشخیص دادید؟ فرمودند: دوست صدای دوست را می‌شناسد.» ▫️«برنامه تلویزیونی کلمه در شبکه یک» https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
💫آیت الله تهرانی(ره): ☘هیچ دعایی را کوچک نشمارید، شاید استجابت در همان دعا باشد.بعد از هر نماز دست خود را بلند کن و حاجت از خدا بخواه. هر کس بعد از نماز یک دعا پیش خدا محل دارد که حاجت بگیرد، آن وقت بلند می شود و می رود. ☘تا نماز خود را خواندی بلند نشو و برو، تعقیبات بخوان، دعا بخوان. همانطور که بادبادک بدون دنباله بالا نمی رود، نماز هم بدون تعقیب بالا نمی رود. بعد از نماز حتما تعقیبات بخوان.بنشین درِ خانه ی خدا و گدایی من و حاجت بخواه. شاید همین امشب دعایت گرفت. ☘انسان باید در گدایی از خدا سماجت کند. خود خدا می فرماید:«اُدْعوُنی اَسْتَجِبْ لَکُمْ» شما بخوانید مرا، من دعایتان را مستجاب می کنم. 📚 کتاب طریق وصل https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🌷 علامه حسن زاده آملی رحمت الله عليه: الهی اگر حق یکی است، یکی را اصلاً قرب و بُعد نیست که کسی نسبت به او احساس دور و نزدیکی کند، چرا که خود احساس نزدیکی، به نحوی دوری است 📘 الهی نامه https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت کامل کلمه هفدهم - یادنامه آیت الله شیخ حسن پهلوانی گفتگو با حجت‌الاسلام کربلایی ▫️«برنامه تلویزیونی کلمه در شبکه یک» https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام برای اینکه اثر منفی کامل از بین بره باید چیکارکنیم؟ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰علامه حسن زاده آملی رحمت الله عليه : همه افعال و اقوال ما ملکوت دارد، افعال و اقوال خود را مراقب باشید، تا به مقام عندیت برسید. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
📲 نرم افزار اندروید گنجینه آثار بستری فوق العاده جهت دسترسی به آثار علامه حسن زاده آملی (ره) و استاد صمدی آملی جهت تهیه این نرم افزار به کافه بازار یا مایکت مراجعه فرمایید. لینک دانلود از کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/ir.seer.ganjine لینک دانلود از مایکت: https://myket.ir/app/ir.seer.ganjine https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🌷 حضرت علامه حسن زاده آملی (قدّس سِرّهُ) 🔰مقاله‌‌ی استاد آیةالله قزوینی در بیان لیلةالقدر: 🟢 بدان که هر حقیقتی از حقایقِ مُمکنات، به حَسَب نشئآت و عوالِم هستی، دارای مراتبِ مختلفه‌‌ی وجود است. 🟡 مجمَل آن، سه مرتبه از وجود است: اوّل= وجودِ عقلیِ مُجرّدِ از مادّه و لَواحِق آن، در عالَم اِبداع است. 🟢 دوم= وجودِ مِثالیِ برزخی است که هرچند حقیقت در این وجود، از مادّه مُجرّد است، لکن تجرّد عقلی ندارد: 🟡 بلکه لواحِق مادّه را از شکل و مقدار دارا است؛ همچون صُوَر خیالیّه که در صُقعِ خیال، وجود دارد. 🟢 و چون مادّه‌‌ی جسمانیّه در این وجود نیست لذا تأثر و اِنفعال و تَغیُّر در این وجود راه ندارد. 🟡 سوم= وجودِ طبیعیِ مادّی، که حقیقتِ شئ قائم به مادّه‌‌ی جسمانیّه است. اما موجودیّت در عالَم عقلیِ ابداعی، که از همه‌ی شئون مادّه، مجرّد است؛ 🟢 پس حقیقت شئ در آن وجود، تعدّد پذیر نیست بلکه فقط یک فردِ کاملِ تامّ است که جمیعِ خواص و آثار آن نوع، در آن یک فرد، به نهجِ عقلی مُتحقّق است، 🟡 و به منزله‌‌ی کلّ افرادِ مادیّه‌‌ی آن نوع است و در عینِ بَساطَت و وحدت، وجودِ جمعیِ همه‌‌ی آنان می‌‌باشد. 🟢 لیکن در وجودِ مِثالی و طبیعی از برای آن نوع، افراد بسیاری مُتصوّر است که به واسطه‌‌ی عوارض از هم مُتَمیِّز و جدا هستند. 🟡 باید دانست که این مراتبِ سه‌‌گانه از وجود، که برای هر حقیقتی گفتیم، از هم دور و بیگانه نیستند. 🟢 بلکه به حُکم دو قاعده‌‌ی مُحکمه‌‌ی حِکمیّه‌‌ی اَصالتِ وجود، و اشتراکِ معنویِ آن، نسبتِ وجودِ طبیعی به وجودِ مِثالی، نسبتِ ظِلّ به ذی‌‌‌ظِلّ است؛ 🟡 و نسبتِ عکس است به عاکِس، و نسبتِ فَرع است به اصل، 🟢 و همچنین نسبتِ وجودِ مِثالی و طبیعی، به وجودِ عقلانیِ اِبداعی، نسبتِ ظِلّ و عکس است به ذی‌‌ظِلّ و عاکِس. 🟡 که گویا وجودِ عقلانی را فرود آورده‌اند و به صورتِ وجودِ مِثالِ طبیعی برآمده است. 🟢 یا آن‌‌که وجودِ طبیعی را بالا برده‌‌اند (که) مِثالی گردیده، و بالاتر رفته و وجودِ عقلی گردیده است. 🟡 این تفاوت از نظر صافی و پاکیِ حقیقت و یا آلودگی و تَنزُّل به حَسَب اختلافِ اقتضائآتِ نشئآتِ عالَمِ وجود، ظهور یافته و البته وجودِ مِثالی و طبیعی از آثار وجودِ عقلی است. {ادامه دارد} 📗 رساله‌‌ی قرآن و لیلةالقدر، صفحه ۱۹، ۲۰ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
⭕️کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام کوشا باشیم🙏
آیت‌الله بهجت ( ره) خدا کند از خود راضی نباشیم. اگر از خود راضی باشیم، هرگز نمی‌توانیم حق ربوبیت را در عبودیت و بندگی ادا کنیم. 📚 در محضر بهجت، ج٢، ص٨١ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh