eitaa logo
🏴کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🏴
11.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
553 ویدیو
103 فایل
لینک کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 گروه مباحثه👇 https://eitaa.com/joinchat/2520646120Ced09c8b1f5 بایگانی👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبادل و تبلیغ👇 @YaqtilalUbrat کمک کانال👇 6037998130386609 🔴مدیریت کانال👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🍃 اهمیت صمت و سکوت سكوت خيلى مشكل است و خيلى رياضت میخواهد، و چقدر زحمت میخواهد و چقدر كشيك نفس كشيدن میخواهد تا سكوت اختيار شود و تا حرف‏ها جمع و جور و غربال گردد تا هرزه‏ گو و هرزه خوار نباشد و روى حساب حرف بزند سپس كم‏ كم میبينيد كه قلمش سنگين میشود وعبارت‏هاى او وزين میگردد، و لذا آدم ساكت و آرام كه حرف نمیزند يك وقتى میبينيد كه به حرف درآمده هر جمله اش كتابى میشود و اگر دست به قلم شود و چيزى بنويسد بايد نوابغ دهر جمع شوند تا آن را شرح كنند. 📗 حضرت https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🍃 🔸سوال ؛ میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم. آیا این امر ممکن است؟ 🔻پاسخ آیه الله حسن زاده آملی (ره) : بله. 🔹 هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد. ◽️اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و به اطراف کاری ندارد "بهيمه" (چهار پایان آرام و غیر درنده) است ◽️ و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است. ◽️و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد بطوریکه درباطن دشمن اما به ظاهر دوست است "شيطان" است. ◽️ و اگر صفات سبعى و شيطانى ندارد و خالصانه به عبادت پروردگار مشغول است و به مردم منفعت رسانده و خلق خدا از او آسوده‏ اند، "ملَك" (فرشته)است ◽️و اگر علاوه بر عبادات و مقامات ملَك، با ترک انواع معصیت، بسوى معارف الهی و درك حقايق و سيروسلوک الى اللّه ، حرکت دارد "انسان" است. 🔹خلاصه اینکه بشرخاکی به پنج گونه تقسیم میشود : بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان‏ . حال هر کسی با این علم میتواند بفهمد که در باطن به چه صورت است. نیازی نیست انسان نزد کسی برود که چشم برزخی دارد و از وی بخواهد باطن او را بگوید ...! https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
ضرورت کنار زدن تعلقات 🔻حضرت علامه حسن زاده آملی : حضرت صادق (ع) فرموده است: 【هرچه که تو را از خدایت باز می دارد بت تو است.】 " این جان عرشی را "، این سیمرغ ملکوتی را پایبند یک مشت "هوای نفسانی" نکن، از این گونه تعلقات آزادش بگذار تا به سوی اسماء و صفات الهیت و به جانب مدارج و معارج قرآنی ارتقا بنماید، و او را گرفتار قفس هوای نفسانی مکن تا به کمال مطلوب خود برسد. 📗فضایل و سیره معصومین (ع) https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
#سئوال_در_مورد_سیر_مطالعاتی.m4a
16.65M
🍃پاسخ به سئوالی پیرامون سیر مطالعاتی برای مبتدیان سیر وسلوک و نیز خداشناسی روان...🍃 https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
حامل-اسرار.pdf
15.53M
⭕️رساله :مجموعه دستورالعمل‏های اخلاقی به عنوان راهنمای مشتاقان عالم انوار در «سیر علمی و عملی»
✳️بسم الله الرحمن الرحیم✳️ ⬅️ شرح ✳️استاد صمدی آملی حفظه الله 🔺چهل جلسه ی اول بصورت لیست: ۱. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4659 ۲. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4660 ۳. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4661 ۴. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4662 ۵. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4663 ۶. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4691 ۷. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4692 ۸. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4693 ۹. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4694 ۱۰. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4695 ۱۱. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4732 ۱۲. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4733 ۱۳. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4734 ۱۴. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4735 ۱۵. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4736 ۱۶. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4737 ۱۷. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4738 ۱۸. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4739 ۱۹. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4740 ۲۰. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4741 ۲۱. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4783 ۲۲. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4784 ۲۳. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4785 ۲۴. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4786 ۲۵. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4787 ۲۶. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4788 ۲۷. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4789 ۲۸. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4790 ۲۹. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4791 ۳۰. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4792 ۳۱. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4846 ۳۲. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4847 ۳۳. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4848 ۳۴. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4849 ۳۵. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/4850 ۳۶. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/5545 ۳۷. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/5546 ۳۸. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/5547 ۳۹. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/5548 ۴۰. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh/5549
🔺من نمی گویم چه دارید و چه ندارید اگر میل به شب و سحر دارید همه چیز دارید خدا شما را دعوت کرده مهمان یارید! https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
إلهی 🔻حاصل یک عمر درس و بحثم این شد که جهان را جهانبانی است و انسان را سر و سامانی https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🏷اهمیت خودشناسی و معرفت نفس حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه می فرماید: [مَن عَرَفَ نَفسَهُ جاهَدَها ، مَن جَهِلَ نَفسَهُ أهمَلَها] هركه نفس خود را شناخت، به جهاد با آن برخاست و هر كه آن را نشناخت، به حال خود رهايش ساخت. 🔺غرر الحكم : ۷۸۵۵ ـ ۷۸۵۶ همچنین می فرماید : [عَجِبتُ لِمَن يَنشُدُ ضالَّتَهُ و قَد أضَلَّ نَفسَهُ فلا يَطلُبُها] در شگفتم از كسى كه گمشده خود را مى جويد، امّا خويشتن را گم كرده و آن را نمى جويد! 🔺غرر الحكم : ۶۲۶۶ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
عزيزان ! 🏷 خودتان را حساب كنيد تا مصداق (( يدخلون الجنه يرزقون فيها بغير حساب )) باشيد. از بدى ها استغفار كنيد و از خوبى ها حمد كنيد، كه محاسبه ، مراقبه مى آورد و مراقبه ، حضور و حضور، فتوح به دنبال دارد!. در امر سلوك الى الله از نامحرم اجتناب كنيد چه زن و چه مرد!! نخست موعظه پير مى فروش اين است كه از مصاحبت ناجنس احتراز كنيد https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔸يكى از مستحبات كه براى سالكين الى الله در حد وجوب است (البته نه واجب تكليفى ) نماز شب است ، نماز شب آب حيات است و دل شب ، ظلمات و استاد سلوك ، خضر اين راه كه اگر كسى از آب حيات نوشيد به سعادت جاويد و حيات ابدى مى رسد. مرا در اين ظلمات آن كه راهنمايى كرد نماز نيمه شب بود و گريه سحرى ☘امام صادق (عليه السلام ) مى فرمايند: (( ليس من شيعتنا من لم يصل صلاه الليل )) كسى كه نماز شب نمى خواند از شيعيان واقعى نيست . (( عزيزان وقت نيست ... دير است !! به انتظار ننشينيد، انسان با 40، 50 سال عمر مى خواهد خودش را براى ابد بسازد، كم كم مزاج جواب مى كند، البته با مزاج مخالفت هم نكنيد، ثلث آخر شب بسيار خوب است . غذا هضم شده ، هوا لطيف گشته ، خلوت با شب داشته باشيد كه انس با عالم غيب و ملكوت ببار مى آيد )) https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷معنای‌فرج فرج گشایش‌است پیاده‌شدن‌حقیقتِ دین‌است. ظهورفرج‌پیاده شدن‌حقیقت‌قرآن وولایت‌دراجتماع است. https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
لینک کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 گروه مباحثه👇 https://eitaa.com/joinchat/2520646120Ced09c8b1f5 کانال بایگانی صوت ها👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبادل و تبلیغ👇 @alfaghir_59 کمک کانال👇 6037998130386609 🔴مدیریت کانال👇 @alfaghir_59
کانال علامه حسن زاده آملی (ره) : 📚دستورالعمل های برای 📜معرفی و علامه حسن زاده آملی و 📖 و علامه حسن زاده آملی 📚 از جمله شرح دروس و.... ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ ورود به کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🏷حضرت‌علامه‌ره: 💢سعی کنید با نامحرم ارتباط نداشته باشید چه زن باشه چه مرد... 📍گفتند آقا مگر مرد هم نامحرم می شود؟ علامه فرمود : هرکس با خدا ارتباط ندارد نامحرم است! https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
📚شخصیت‌شناسی علامه حسن حسن‌زاده آملی رحمت الله علیه استاد علامه حضرت آیت الله حسن زاده آملى متضلع در علوم عقلیه و نقلیه، صاحب علم و عمل، و طود عظیم تحقیق و تفکیر، حِبر فاخر و بحر زاخر و عَلَم علم، عالم به ریاضیات عالیه از هیئت و حساب و هندسه، عالم به علوم غریبه و متحقق به حقائق الهیه و اسرار سبحانیه، مفسّر تفسیر انفسى قرآن فرقان، معلم اخلاق و مکمل نفوس مستعده، جناب حسن بن عبدالله طبرى آملى(رحمه الله) که به" حسن زاده" شهرت دارند. زندگى نامه در اواخر سال 1307 هجرى شمسى در روستاى ایراى لاریجان آمل متولد و در حجر کفالت و تحت مراقبت پدر و مادرى الهى، بزرگوار و اهل یقین، تربیت و از پستان پاک مادرى عفیفه صدیقه طاهره و پاک از ارجاس حین الولاده که پستان معرفت و اخلاص و صداقت بود، شیر نوشیدند و پرورش یافتند. در حالى که شش ساله بودند، به مکتبخانه خدمت یک معلم روحانى شرفیاب شدند و پیش او خواندن و نوشتن یاد گرفتند و تعدادى از جزوات متداول در مکتبخانه هاى آن زمان را خواندند، تا اینکه در خردسالى تمام قرآن را به خوبى یاد گرفتند. پس از آن وارد دوره ابتدایى شدند. تاریخ ورود حضرت استاد(رحمه الله تعالى) حوزه علمیه مهرماه سال 1323 هجرى شمسى مطابق با شوال المکرم سال 1363 هجرى قمرى بود. تحصیلات کتب ابتدائیه را که در میان طلّاب علوم دینيّه معمول و متداول است از نصاب الصبیان، رساله عملیه فارسى آیه الله سید ابوالحسن اصفهانى(چون ایشان مرجع على الاطلاق در آن زمان بودند)، کلیات سعدى، گلستان سعدى و جامع المقدمات و شرح الفیه و سیوطى و حاشیه ملا عبد اللّه بر تهذیب منطق و شرح جامى بر کافیه نحو و شمسیه در منطق و شرح نظام در صرف و مطول در معانى و بیان و بدیع و معالم در اصول و تبصره در فقه و مغنى اللبیب در نحو و شرایع محقق در فقه و چندین کتب، جلدین شرح لمعه در فقه و قوانین در اصول تا مبحث عام و خاص را در آمل که همواره از قدیم الدهر واجد رجال علم بوده، از محضر مبارک روحانیین آن شهر آیات عظام و حجج اسلام: محمد آقا غروى و آقا عزیزالله طبرسى و آقا شیخ احمد اعتمادى و آقا عبدالله اشراقى و آقا ابوالقاسم رجائى و غیرهم که همگى از این نشأه رخت بربسته اند و به ریاض قدس در جوار رحمت ربّ العالمین آرمیده اند، فرا گرفتند و نیز از حضرت آیه الله عزیزالله طبرسى تعلیم خط مى گرفتند تا اینکه خود حضرتش در آمل چند کتاب مقدماتى را تدریس مى کردند. استاد حسن زاده خود مى فرمایند: در عنفوان جوانى و آغاز درس زندگانى که در مسجد جامع آمل سرگرم بصرف ایام در اسم و فعل و حرف بودم، و محو در فرا گرفتن صرف و نحو، در سحرخیزى و تهجّد عزمى راسخ و ارادتى ثابت داشتم؛ در رؤیاى مبارک سحرى به ارض اقدس رضوى تشرف حاصل کردم و بزیارت جمال دل‌آراى ولى اللّه اعظم ثامن الحجج على بن موسى الرضا- علیه و على آبائه و ابنائه آلاف التحیة و الثنا- نائل شدم. در آن لیله مبارکه قبل از آنکه بحضور با هر النور امام- علیه السلام- مشرف شوم مرا به مسجدى بردند که در آن مزار حبیبى از احبّاء اللّه بود و به من فرمودند در کنار این تربت دو رکعت نماز حاجت بخوان و حاجت بخواه که برآورده است، من از روى عشق و علاقه مفرطى که به علم داشتم نماز خواندم و از خداوند سبحان علم خواستم. سپس به پیشگاه والاى امام هشتم سلطان دین رضا- روحى لتربته الفداء، و خاک درش تاج سرم- رسیدم و عرض ادب نمودم بدون اینکه سخنى بگویم امام که آگاه به سرّ من بود و اشتیاق و التهاب و تشنگى مرا براى تحصیل آب حیات علم مى‌دانست فرمود نزدیک بیا، نزدیک رفتم و چشم به روى امام گشودم دیدم با دهانش آب دهانش را جمع کرد و بر لب آورد و بمن اشارت فرمود که بنوش، امام خم شد و من زبانم را درآوردم و با تمام حرص و ولع که خواستم لبهاى امام را بخورم، از کوثر دهانش آن آب حیات را نوشیدم و در همان حال به قلبم خطور کرد که امیر المؤمنین على- علیه السلام- فرمود: پیغمبر اکرم(ص) آب دهانش را به لبش آورد و من آنرا بخوردم که هزار در علم و از هر درى هزار در دیگرى به روى من گشوده شد. پس از آن امام- علیه السلام- طى الارض را عملا به من بنمود، که از آن خواب نوشین شیرین که از هزاران سال بیدارى من بهتر بود بدر آمدم، به آن نوید سحرگاهى امیدوارم که روزى بگفتار حافظ شیرین سخن بترنّم آیم که:. دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند * وندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند چه مبارک سحرى بود و چه فرخنده شبى * آن شب قدر که این تازه براتم دادند من اگر کامروا گشتم و خوشدل چه عجب *** مستحق بودم و اینها برکاتم دادند . ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
AKHLAG10.mp3
6.72M
⬅️ شرح ابن مسکویه ⭕️جلسه دهم 📎مجموعا ۴۵ جلسه ✅شارح حضرت استاد صمدی آملی حفظه الله 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
شرح _رساله_سیرو-MP3MusicAmplifier.mp3
35.35M
🌳سخنرانی🌳 ☀️جلسه ۳۱☀️ 🔷🔸مراتب عقل عملی از نظر ملا صدرا در "شواهدالربوبیه" و لایروبی مراتب وجودی انسان...🔸🔷 🌲موضوع : ✨شرح ۴۰۲/۱۱/۴ ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
⭕️تا لینک کانال برداشته نشده لطفا عضو شوید در کانال ستارگان سلوک زود همه بیایید ☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
📚شخصیت‌شناسی علامه حسن حسن‌زاده آملی رحمت الله علیه مهاجرت به تهران  پس از آن در شهریور 1329 هجرى شمسى در 22 سالگى به تهران آمدند و چند سالى در مدرسه مبارک حاج ابوالفتح(رحمه الله علیه) به سر بردند و باقى کتب شرح لمعه و از عام و خاص قوانین تا آخر جلدین آنرا در محضر شریف مرحوم آیه الله آقا سید احمد لواسانى(رضوان الله تعالى علیه) درس خواندند. در محضر علامه شعرانى و بعد از آن چندین سال در مدرسه مبارک مروى به سر بردند. و به ارشاد جناب آیه الله حاج شیخ محمد تقى آملى(قدس سره) به محضر مبارک علامه حاج میرزا ابوالحسن شعرانى طهرانى(اعلى الله مقامه) رسیدند و آن بزرگوار چون پدرى مهربان، سالیانى دراز در کنف عنایتش، همّ خویش را به تربیت و تعلیم ایشان مصروف داشت(به مدت 13 سال) و از فنونى چند درى به روى ایشان گشود. از منقول تمام مکاسب و رسائل شیخ انصارى(قدس سره) و جلدین کفایه آخوند خراسانى(قدس سره) و پس از آن کتاب طهارت و کتابهاى صلوه و خمس و زکات و حج و ارث جواهر را به صورت درس فقه خارج استدلالى محققانه، تا اینکه مطمئن شد و باور نمود که بر استنباط فروع از اصول تواناست. آنگاه حضرتش را به تصدیق مُنّه استنباط و قوه اجتهاد مشرف ساخت. از معقول اکثر شرح خواجه طوسى قده بر اشارات ابن سینا قده و اکثر اسفار ملّاصدرا قده و کتاب نفس و حیوان و نبات و تشریح شفاى شیخ رئیس که از کتاب نفس تا آخر طبیعیات شفاء است. از تفسیر تمام دوره تفسیر مجمع البیان طبرسى از بدو تا ختم آن. از کتب قرائت و تجوید: شرح شاطبیه. شرح شاطبیه به نام(شراج المبتدى و تذکار المقرى المنتهى) که شرح علامه شیخ على بن قاصح عذرى بر قصیده لامیه منظومه علامه شیخ قاسم بن فیره رعینى شاطبى در علم قرائات است. این قصیده 1375 بیت دارد که قافیه همه ابیات فقط(لام) است. مطلع این ابیات "بَدَأتَ ببسم الله فى النّظم اوّلا * تبارک رحمانا رحیما و موئلًا" و مختوم این ابیات "و تبدى على اصحابها نفحاتها * بغیر تناهِ زربنا و قرنفلا" مى‌باشد. شرح شاطبیه(در علم قرائات و معرفت قاریان) از کتابهاى درسى بود که در مراکز علمى خوانده مى شد و استاد علامه شعرانى(قدس سره) آنرا پیش پدرش خوانده بود. از کتب ریاضى، هیئت و نجوم رساله فارسى ملاعلى قوشچى در علم هیئت شرح قاضى زاده رومى بر(الملخّص الهیه) از مؤلفات محمّد بن محمود خوارزمى چغمینى معروف به(شرح چغمینى). استدراک بر تشریح الافلاک شیخ بهایى تألیف علامه شعرانى، کتاب(الاصول) مشهور به اصول اقلیدس صورى به تحریر خواجه طوسى که حاوى پانزده مقاله در حساب و هندسه است که همه مسائلش به براهین ریاضى مبرهن است. اكَرمالاناوؤس به تحریر خواجه طوسى، اكَر ثاوذوسیوس در مثلثات و اشکال کروى به تحریرخواجه طوسى. شرح علامه خفرى بر(تذکره فى الهیه) محقق طوسى در علم هیئت که شرحى استدلالى است بر مسائل هیئت. بعد از تعلّم شرح خفرى بر تذکره به زیج بهادرى که اتمّ و ادقّ و اجدّ زیجات است، پرداختند. تعلیم کتاب کبیرمجسطى تألیف بطلیموس قلوذى به تحریر طوسى در علم هیئت است و شریفترین مصنف در این علم است و نیز مقصد اسنى و مطلب اعلى و نهایه النهایات در درس هیئت استدلالى مى باشد، همانگونه که شرح خفرى یاد شده و اكَر ثاوذسیوس و اكَر مالاناوؤس و کتاب(الکره المتحرکه) تألیف اوطوقوس به تحریر خواجه طوسى و رساله قسطابن لوقا در عمل به کره ذات الکرسى و نظایر این کتاب از متوسطات و اصول اقلیدس و کتابهاى پایین تر از آن در حساب و هندسه و هیئت از بدایات در این رشته طبق مراتب درجاتى که نزد اهل هیئت معمول است مى باشند. استخراج تقویم نجومى که چهار سال تعلیم آن در محضر علامه شعرانى طول کشید حضرت استاد علامه حسن زاده(مدّ ظله العالى) به غوص در مسایل آن تا آنجا متبحر شدند که بر استخراج آن مسلط گشتند و آنرا به طور کامل شرح کردند که هنوز چاپ نشده است. از این زیج نه سال استخراج تقویم کردند که چاپ و منتشر شد. در عمل به آلات رصدى اسطرلاب و ربع مجيّب به نحو کمال و معرفت آلاتى که در کتابهاى یاد شده مذکور است. از کتب طبّ قانونچه محمد بن محمود چغمینى، شرح الاسباب نفیس بن عوض بن حکیم طبیب، تشریح کلیات قانون شیخ الرئیس. در علم درایه و رجال دوره کامل رساله استاد علامه شعرانى که تاکنون چاپ نگشته است و دوره کامل(جامع الرواه اردبیلى) علیه الرحمه. در حدیث و روایت جامع وافى فیض کاشانى(رضوان الله تعالى علیه). پس از خواندن جامع وافى به انخراط در سلک روات دین و انسلاک درسلسله حمله احادیث صادره از اهل بیت عصمت و وحى مشرف گشته است که دستخط شریف علامه شعرانى در کتاب(درآسمان معرفت) حضرت مولى آمده است. ادامه دارد... ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🏴🏴🏴 مصیبت عظمای گزین خلایق، نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله و سلم و شهادت غریبانه سبط اکبر، صادر اول حقیقت فاطمی، کریم آل الله، حضرت امام حسن مجتبی صلوات الله علیه را به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه و جمیع شیعیان و مسلمانان تسلیت عرض می‌کنیم. •┈┈✾🍀🏴🍀✾┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
▪️ نبی اکرم صلوات الله علیه می فرماید : [أعدَلُ النّاسِ مَن رَضِی لِلنّاسِ ما یرضی لِنَفسِهِ، وکرِهَ لَهُم ما یکرَهُ لِنَفسِهِ] پیامبر خدا(ص): عادل ترینِ مردم، کسی است که برای مردم، آن چیزی را می پسندد که برای خود می پسندد، و برای آنها خوش ندارد، آنچه را برای خود خوش ندارد. 🔸کتاب من لا یحضره الفقیه: ج ۴ ص ۳۹۵ ح ۵۸۴۰ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7