eitaa logo
🏴کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🏴
11.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
545 ویدیو
100 فایل
لینک کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 گروه مباحثه👇 https://eitaa.com/joinchat/2520646120Ced09c8b1f5 بایگانی👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبادل و تبلیغ👇 @Mahdii233 کمک کانال👇 6037998130386609 🔴مدیریت کانال👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غافل نباش که این نظام هستی را حسابی است . 🎙حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
از همسالان و همزادان خود که شب و روز را به بیکاری و ولگردی و هرزگی به سر می برند سخت دوری گزینید که رهزن شمایند، این گروه روی سعادت را نخواهند دید. ✍علامه حسن زاده آملی (ره) 📚دروس معرفت نفس/ص۵۵ •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
#نمی_از_دریای_معرفت ۲.mp3
7.38M
🔷 ۲ 🔷🔸هر منحتی همراه با محنت است...!!!🔸 ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی (ره): https://t.me/allameh_hasanzade
آفت حب دنيا اميرالمومنين (عليه السلام ) فرمود: حب الدنيا يفسد العقل و يصم القلب عن سماع الحكمه حب دنيا عقل را فاسد مى كند و گوش قلب را از شنيدن سخن حكمت كر مى سازد. ( شرح ) هر كه دوست دنيا و عاشق مال و جاه دنياست ، عقل فطرى و هوش حقيقى او فاسد شود و ديگر به سخن حكمت الهيات مايل نباشد و گوش به گفتار انبياء و اولياء و حكماى الهى كه دنيا را در نظرش حقير كند ابدا ندهد، مبادا از دنيا موهوم كه معشوق است دور شود و اما عاقل گويد: دنيا بتى است عشوه گر و بى وفا زين بى وفا چه تمنا كنى ؟! يا گويد: مجو درستى عهد از جهان سست نهاد كه اين عجوزه عروس هزار داماد است دلا دايم گداى كوى او باش ! در توحيد بايد مراقبت را تقويت كرد. مراقبت تخم سعادت است كه در مزرع دل كاشته مى شود و سائر آداب و اعمال پروراندن آن است . مراقبت ، كشيك نفس كشيدن و همواره در حضور بودن است ✍علامه حسن زاده آملی 📚پندهای حکیمانه جلد سوم •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
لینک کانال علامه حسن زاده آملی ره در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 لینک تلگرام👇 https://t.me/+LLuKUmkh1VQ2YTU8 گروه مباحثه👇 https://eitaa.com/joinchat/2520646120Ced09c8b1f5 کانال بایگانی صوت ها وسخنرانی های کانال👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبلیغ👇 @tablighat_allameh مدیر👇 @alfaghir_59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درجات و مقامات انسان ، قرآن است. باید سعی کنید قرآن بشوید. 🎙علامه حسن زاده آملی •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
چشم باطنی دو چیز در بصیرت و باز شدن چشم باطنی انسان عجیب دخیلند و عجیب مزاحمند تا قوی بشود . این دو چیز یکی بخش غذاست که غذا باید طیب و پاک باشد و عامل دوم محرم و نامحرم است که برای باز شدن چشم باطنی انسان باید غض بصر کند ✍علامه حسن زاده آملی 📚سرح العیون فی شرح العیون •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
در جلد دوم «عیون مسائل نفس» از زبان علامه حسن‌‌زاده آملی آمده است: در عنفوان جوانى و آغاز درس زندگانى که در مسجد جامع آمل، سرگرم به صرف و تهجد، عزمى راسخ و ارادتى ثابت داشتم؛ در رؤیاى مبارک سحرى به ارض اقدس رضوى تشرف حاصل کردم و به زیارت جمال دل آراى ولى الله اعظم، ثامن الحجج، على بن موسى الرضا - علیه و على آبائه و ابنائه آلاف التحیة و الثناء- نائل شدم. در آن لیله مبارکه قبل از آن که به حضور باهرالنور امام (ع) مشرف شوم ، مرا به مسجدى بردند که در آن مزار حبیبى از احباء الله بود و به من فرمودند: در کنار این تربت دو رکعت نماز حاجت بخوان و حاجت بخواه که بر آورده است، من از روى عشق و علاقه مفرطى که به علم داشتم نماز خواندم و از خداوند سبحان علم خواستم. سپس به پیشگاه والاى امام هشتم، سلطان دین رضا - روحى لتربه الفداء و خاک درش تاج سرم - رسیدم و عرض ادب کردم، بدون اینکه سخنى بگویم، امام که آگاه به سرّ من بود و اشتیاق و التهاب و تشنگى مرا براى تحصیل آب حیات علم مى‌دانست فرمود: نزدیک بیا! نزدیک رفتم و چشم به روى امام گشودم، دیدم آب دهانش را جمع کرد و بر لب آورد و به من اشارت فرمود که :بنوش، امام خم شد و من زبانم را در آوردم و با تمام حرص و ولع از کوثر دهانش آن آب حیات را بوسیدم و در همان حال به قلبم خطور کرد که امیرالمؤمنین على(ع) فرمود: پیغمبر اکرم(ص) آب دهانش را به لبش آورد و من آن را بخوردم که هزار در علم و از هر در هزار در دیگرى به روى من گشوده شد. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی (ره): https://t.me/allameh_hasanzade
باسلام 🟢خرید عسل طبیعی مصرف روزانه عسل ارگانیک برا پیشگیری ودرمان بیماریها🟢 برای عضوشدن درکانال جدید بابت پیشگیری ازبیماریهاباعسل درمانی به این شماره پیام بدهید‌ 📞۰۹۱۹۲۲۸۱۸۷۰ درغیراین صورت ازطریق این لینگ وارد کانال شوید👇 🍯🍯 ارسال رایگان 🍯🍯 عضویت در کانال بزن روی لینک👇 https://eitaa.com/joinchat/2687598C951744af0e شماره ارتباطی 📞 09192281870 ☎️ @salari78619 👆👆 ✅ 👈 بزن روی پیوستن تاکانال را گم نکنی👉
اخلاق ربوبی چون روح انسان بر اثر ارتقاء و اشتداد وجودی نوری، از سنخ ملکوت و عالم قدرت و سطوت میگردد، هرگاه طبیعتش را مسخّر خود کند و بر آن غالب آید، احکام عقول قادسه و اوصاف اسمای صقع ربوبی بر وی ظاهر میگردند تا به حدی که وعای وجودش، وعای وجود موجودات قاهره و بسایط نوریه ی دایمه گردد و متخلق به اخلاق ربوبی شود ✍علامه حسن زاده آملی 📚شرح انسان کامل از دیدگاه نهج‌البلاغه، ص318 •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
#صدکلمه_درمعرفت_نفس ۲۲-۱۲-۴۰۰.m4a
13.54M
شرح اجمالی کلمه بیست ونهم آن که در کسب علم وحرفه وصنعت خود تامل کند، در میابد که فعل او را ظاهری وباطنی است. ظاهر او که قشر است با زمان متصرّم است وناپایدار، وباطن او که لبّ است ملکه او گردد ومتحقق وبرقرار، وبدین ملکه ملک وسلطان واقتدار بر تصرف در ماده واِعمال اَعمال خود کند، پس آنگاه آگاه شود که علم وعمل جوهر و انسان سازند. اثر علامه حسن زاده آملی ┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈ نکات سخنرانی🔻 گفتگو با عالم در خاکروبه بهتر است از گفتگو با نادان در روی تشک زربفت...!!! منظور از "طوبی" در آیه ۲۹ رعد چیست؟! هزار ویک نکته : نفس انسانی به پذیرفتن علم وعمل توسّع واشتداد وجودی میابد... حضرت عیسی علیه السلام فرمودند : با کسی بنشینید که دیدارش شما را یاد خدا اندازد و... 🎙حجت الاسلام علی اکبر بیات •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️نامه خدا به علامه حسن زاده آملی ره❤️ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی (ره): https://t.me/allameh_hasanzade
⭕️🔴⭕️ تبلیغات در کانال علامه حسن زاده آملی ره: (تبادل با کانال های هم سطح امکان پذیر است)👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/tablighat_allameh
الهی! سست‌تر از آن كه مست تو نیست كیست؟! •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
رستگار و زيانكار حقيقى كسى كه خود را فراموش كرده است ، دنيا و آخرتش هر دو را از دست داده است ، چنين كسى اهل دنيا هم نيست ، زندگى دنيا هم براى او لذت بخش نيست . مشاغل و آرزوهاى دنيوى و خواسته هاى نفسانى ، انسان را مبتلاى به مرض غفلت مى كند كه از توجه به ملکوت ، و سير و سلوك روحانى و نيل به لقاء الله باز مى ماند. خداوند سبحان در سوره والشمس يازده بار قسم ياد فرمود و جواب قسم اين كه : (( قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاها وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسَّاها)) رستگار كسى است كه نفس را تزكيه كرد و پاك گردانيد و نااميد و زيانكار شد كسى كه نفس را گم كرد و از دست داد و در پى اصلاح و تزكيه آن برنيامد. )) ✍علامه حسن زاده آملی 📚ج ۳ پندهای حکیمانه •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاضرِ غائب بدن‌تان اینجا باشد جانتان را سِیر بدهید به نظام هستی، به اصل... 🎙 📻 رادیو توحید •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
مکتب سلوکی علامه حسن زاده آملی قسمت یازدهم: عرفان نظری، بیانگر اوج توحید و ولایت ما برای سلوک به توحید و ولایت احتیاج داریم و باید به صورت درست با خدا، رسول‌الله و اهل بیت صلوات‌ الله علیهم اجمعین تعامل کنیم. تعامل درست را در عرفان نظری بیان کردند. ▫️ به همین دلیل حضرت علامه حسن زاده آملی بسیار اصرار داشتند سیر علمی به عرفان نظری ختم شود. ➖ از نظر علمی، عرفان نظری بخوانید تا بدانید اوج کجا است. ➖ در عمل نیز از اول تهذیب و طهارت را داشته باشید. تا به نتیجه برسید. ✖️هر چند برخی می‌گویند: «کار علمی را رها کن و فقط به معنویات بپرداز». ⚠️ اما این روش، انسان را به عمق نمی‌رساند. 🗂 جلسه ۳۴۷ •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
اَللَّهُمَّ لاَ اَجِدُ لِذُنُوبِي غَافِراً وَ لاَ لِقَبَائِحِي سَاتِراً وَ لاَ لِشَيْ ءٍ مِنْ عمَلِيَ الْقَبِيحِ بِالْحَسَنِ مُبَدِّلاً غَيْرَكَ (دعای کمیل) خدايا! آمرزنده اي براي گناهانم و پرده پوشي براي زشتكاريهايم و تبديل كننده اي براي كار زشتم به زيبايي، جز تو نمي يابم •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
الهی! اگر كودكان سرگرم بازی‌اند، مگر كلان‌سالان در چه كارند؟! •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
آفت هاست در تاخير! امام صادق (عليه السلام ) مى فرمايد: (( اگر پرده برداشته شود و شما آن سوى را ببينيد، خواهيد ديد كه اكثر مردم به علت تسويف ، مبتلاى به كيفر اعمال بد اينجاى خودشان شده اند. )) تسويف ؛ يعنى سوف سوف كردن ، يعنى امروز و فردا كردن ، بهار و تابستان كردن ، امسال و سال ديگر كردن . آن که در وادی مقدس من کیستم؟ قدم ننهاده است، خرواری به خردلی ✍علامه حسن زاده آملی 📚جلد سوم پندهای حکیمانه •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما را برای جهنم نیافریدند يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا آماده اند شما را بیم بدهند از عاقبت وخیم بدکاران خودتان را گرگ نسازید خودتان را حیوانات نسازید خودتان را جهنم نسازید خداوند شما را نیافرید که شما جهنم بوده باشید و جهنمی بوده باشید خداوند شما را نیافریده که مثل وَ إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَت در مورد شما صادق بوده باشد خداوند شما را انسان آفریده شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا بشارت بدهد از عواقب خوشتان و شما را بیم بدهد از عواقب اعمال بدتان هیچ کس کسی را نکوهش نکند مگر خودش را و بداند که هر کسی مهمان سفره خودش است. 🎙علامه حسن زاده آملی 📻 رادیو توحید •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
شیادان جن وارد کن.mp3
9.14M
شیادانی که به اسم دوا ، وارد زندگی شما می کنند ❌ خاطره ای و از صحبتهای یک مدیر حوزه درباره به دام افتادن یک بانوی مومنه در دام این شیادان 🎤 هر وقت مواردی که در صوت توضیح داده شد را از شما خواستند ، به آنها ندهید ، قصد مختل کردن زندگی شما از طریق ورود را دارند. این موارد را به دیگران هم بگویید. •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
يكى از رساله هاى شيخ ر ئيس ابوعلى سينا رساله عهد او است , در آن رساله با خدايش پيمان بسته است , كه مقالات و رمان ها و افسانه هاى هرزه نخواند , كه رمان مسموم و آلوده , رهزن درست انديشى انسان مى گردد , حتى در خوابهاى انسان اثر مى گذارد , كه انسان خواب هاى آشفته مى بيند . 📚مجموعه مقالات ✍علامه حسن زاده آملی •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
هُو بسم[۱] الله الرحمن الرحيم [ ۲] از فتح مکی دقت و تفکراتی چند در حقیقت وجودی[ ۳] ۱/۱ سپاس مر پروردگاری را که موجودات را از عدم[ ۴]، و از عدم آن عدم پدید آورد و وجودشان را موقوف بر توجه[ ۵]کلمه ساخت تا بدان، راز حدوث اشیا و قِدمشان از قِدم او، ما را تحقق و ثبوت یابد[ ۶]، و نزد این تحقق و ثبوت ( آنگونه که از صدق)[۷] قِدمش ما را بدان آگاهی بخشید - بایستیم. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی (ره): https://t.me/allameh_hasanzade
پی نوشت: ۱. «باء» اولین حرفی است که زبان انسانیت در نخستین مرتبه بدان بازگردیده و گفته: «بلیٰ» ( در پرسش : الست بربکم ) آیا پروردگار شما نیستم؟ گفتند بلیٰ (۱۷۲ - اعراف ) از این روی خداوند آن را از دیگر حروف اختیار کرده و کلامش را با آن آغاز کرد. ۲، فتح عبارت است ازحصول چیزی که انتظارش نبود ( بخشش و دهش موهوبی) ٣. این عنوان و عنوان بعدی، یعنی: دقت و تفکراتی چند در حقیقت محمدیه، از مصحح کتاب - دکتر عثمان يحيی - است و از مؤلف نیست. ۴. یعنی خداوند تمام موجودات محقق و یا مقدر را از عدم آفرید و از عدم آن عدم پدیدارشان ساخت، و آن وجود است، یعنی اشیا را از صور علمی که به نام اعیان ثابته نامیده می شود پدید آورد و سایه وجودش را بر آنها گسترانید. به وجهی دیگر: مراد از اشیاء، حقیقت محمدیه است و مراد از عدم، جوهر «هباء» است که از آن تعبیر به عنقاء» می شود که در ظاهر معدوم است و در واقع اولین موجود می باشد، و مرادش از «عدم عدم» عدم وجود مطلق است و حاصل معنی آنکه: خداوند حقیقت محمدیه را از جوهر «هباء» و از وجود مطلق - هردو - آفرید، زیرا « هباء» واسطه بین واجب تعالی که خالق است و بین حقیقت محمدیه که نخستین مخلوق است - به اعتبار - می باشد. و گفته اند: «واو» در «و عدمه » برای جمعیت است، یعنی او عالم را از مجموع عدم و وجود - که مستفاد از عدم عدم است - پدید آورد، زیرا ایجاد از وجود فقط، مستلزم تحصيل حاصل است، و از عدم مطلق، مستوجب انقلاب حقایق است و هرد و ممتنع اند، بنابراین معنی چنین می شود: موجودات و اشیایی که به وجود علمی موجود بودند، آنها را به وجود عيني خارجي پدیدار ساخت. ۵. یعنی به اتجاه كلمه «کن»، اشياء و موجودات را از وجود حضوری علمی، به وجود شهودی عینی خارجی کرد. ۶. تا آشکار شود که وجود امکاني اشيا با مقایسه وجود واجبی امری موهوم است و بلکه در واقع امری معدوم است، زیرا وجودی که پذیرای تغییر و انتقال است و فنا و زوال عارضش می گردد، نزد وجود باقی ابدی امری اعتباری است، و مراد از قدم اشياء نور محمدی است که قدم زمانی دارد، یعنی بعضی از اشیا اگر حادث بالذاتند، ولی قدم زمانی دارند. مترجم گويد: شيخ رضي الله عنه در مجلد دوم از کتاب فتوحات گوید: عدم العدم، وجود است، و آن نسبت بودن موجودات است در خزاینی که موجوداند و نزد خداوند به اعیانشان ثابت اند و به نفس خودشان غير موجود اند، پس با نظر به اعیان آنها، موجود از عدم اند، و با نگرش به اینکه در این خزاین نزد خداونداند. موجود از عدم عدم اند - و آن وجود می باشد - و خزائن الهی همانهاست که فرموده: « وان من شتى الا عندنا خزائنه و ما ننزله الا بقدر معلوم (۲۱- حجر). ۷. در فقره نخستین مراد از قدم اشيا، قِدم زمانی است و در این فقره حدوث ذاتی آنهاست و ضمير «ش» در «صدق قِد مش » بازگشت به خداوند ندارد، بلکه به «مرفوعی» در ضمن مرفوعات باز می گردد، و مراد از آن چیزی است که بازگشتگاه صدق قدم او، حقیقت محمدیه می باشد که اصل حقایق و تمام اشیاء است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی (ره): https://t.me/allameh_hasanzade