#صدکلمه_درمعرفت_نفس ۲۲-۱۲-۴۰۰.m4a
13.54M
شرح اجمالی کلمه بیست ونهم
آن که در کسب علم وحرفه وصنعت خود تامل کند، در میابد که فعل او را ظاهری وباطنی است. ظاهر او که قشر است با زمان متصرّم است وناپایدار، وباطن او که لبّ است ملکه او گردد ومتحقق وبرقرار، وبدین ملکه ملک وسلطان واقتدار بر تصرف در ماده واِعمال اَعمال خود کند، پس آنگاه آگاه شود که علم وعمل جوهر و انسان سازند.
#صد_کلمه_درمعرفت_نفس
اثر علامه حسن زاده آملی
┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈
نکات سخنرانی🔻
گفتگو با عالم در خاکروبه بهتر است از گفتگو با نادان در روی تشک زربفت...!!!
منظور از "طوبی" در آیه ۲۹ رعد چیست؟!
هزار ویک نکته : نفس انسانی به پذیرفتن علم وعمل توسّع واشتداد وجودی میابد...
حضرت عیسی علیه السلام فرمودند : با کسی بنشینید که دیدارش شما را یاد خدا اندازد و...
🎙حجت الاسلام علی اکبر بیات
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️نامه خدا به علامه حسن زاده آملی ره❤️
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی (ره):
https://t.me/allameh_hasanzade
هدایت شده از 🔹تبلیغات کانال علامه حسن زاده آملی ره🔹
⭕️🔴⭕️
تبلیغات در کانال علامه حسن زاده آملی ره:
(تبادل با کانال های هم سطح امکان پذیر است)👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/tablighat_allameh
الهی! سستتر از آن كه مست تو نیست كیست؟!
#علامه_حسن_زاده
#الهی_نامه
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
رستگار و زيانكار حقيقى
كسى كه خود را فراموش كرده است ، دنيا و آخرتش هر دو را از دست داده است ، چنين كسى اهل دنيا هم نيست ، زندگى دنيا هم براى او لذت بخش نيست . مشاغل و آرزوهاى دنيوى و خواسته هاى نفسانى ، انسان را مبتلاى به مرض غفلت مى كند كه از توجه به ملکوت ، و سير و سلوك روحانى و نيل به لقاء الله باز مى ماند.
خداوند سبحان در سوره والشمس يازده بار قسم ياد فرمود و جواب قسم اين كه : (( قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاها وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسَّاها)) رستگار كسى است كه نفس را تزكيه كرد و پاك گردانيد و نااميد و زيانكار شد كسى كه نفس را گم كرد و از دست داد و در پى اصلاح و تزكيه آن برنيامد. ))
✍علامه حسن زاده آملی
📚ج ۳ پندهای حکیمانه
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاضرِ غائب
بدنتان اینجا باشد جانتان را سِیر بدهید به نظام هستی، به اصل...
🎙 #علامه_حسن_زاده
📻 رادیو توحید
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
مکتب سلوکی علامه حسن زاده آملی
قسمت یازدهم: عرفان نظری، بیانگر اوج توحید و ولایت
ما برای سلوک به توحید و ولایت احتیاج داریم و باید به صورت درست با خدا، رسولالله و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین تعامل کنیم.
تعامل درست را در عرفان نظری بیان کردند.
▫️ به همین دلیل حضرت علامه حسن زاده آملی بسیار اصرار داشتند سیر علمی به عرفان نظری ختم شود.
➖ از نظر علمی، عرفان نظری بخوانید تا بدانید اوج کجا است.
➖ در عمل نیز از اول تهذیب و طهارت را داشته باشید. تا به نتیجه برسید.
✖️هر چند برخی میگویند: «کار علمی را رها کن و فقط به معنویات بپرداز».
⚠️ اما این روش، انسان را به عمق نمیرساند.
#استاد_یزدان_پناه
#عرفان_در_وادی_عمل
#مکتب_سلوکی_علامه_حسن_زاده
🗂 جلسه ۳۴۷
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
اَللَّهُمَّ لاَ اَجِدُ لِذُنُوبِي غَافِراً وَ لاَ لِقَبَائِحِي سَاتِراً وَ لاَ لِشَيْ ءٍ مِنْ عمَلِيَ الْقَبِيحِ بِالْحَسَنِ مُبَدِّلاً غَيْرَكَ
(دعای کمیل)
خدايا! آمرزنده اي براي گناهانم و پرده پوشي براي زشتكاريهايم و تبديل كننده اي براي كار زشتم به زيبايي، جز تو نمي يابم
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
الهی!
اگر كودكان سرگرم بازیاند، مگر كلانسالان در چه كارند؟!
#علامه_حسن_زاده
#الهی_نامه
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
آفت هاست در تاخير!
امام صادق (عليه السلام ) مى فرمايد: (( اگر پرده برداشته شود و شما آن سوى را ببينيد، خواهيد ديد كه اكثر مردم به علت تسويف ، مبتلاى به كيفر اعمال بد اينجاى خودشان شده اند. ))
تسويف ؛ يعنى سوف سوف كردن ، يعنى امروز و فردا كردن ، بهار و تابستان كردن ، امسال و سال ديگر كردن .
آن که در وادی مقدس من کیستم؟
قدم ننهاده است، خرواری به خردلی
✍علامه حسن زاده آملی
📚جلد سوم پندهای حکیمانه
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما را برای جهنم نیافریدند
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا
آماده اند شما را بیم بدهند
از عاقبت وخیم بدکاران
خودتان را گرگ نسازید
خودتان را حیوانات نسازید
خودتان را جهنم نسازید
خداوند شما را نیافرید
که شما جهنم بوده باشید
و جهنمی بوده باشید
خداوند شما را نیافریده که
مثل وَ إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَت
در مورد شما صادق بوده باشد
خداوند شما را انسان آفریده
شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا
بشارت بدهد از عواقب خوشتان
و شما را بیم بدهد از عواقب اعمال بدتان
هیچ کس کسی را نکوهش نکند
مگر خودش را و بداند که هر کسی مهمان سفره خودش است.
🎙علامه حسن زاده آملی
📻 رادیو توحید
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
شیادان جن وارد کن.mp3
9.14M
شیادانی که به اسم دوا ، #جن وارد زندگی شما می کنند ❌
خاطره ای #جنجالی و #مهم از صحبتهای یک مدیر حوزه درباره به دام افتادن یک بانوی مومنه در دام این شیادان
🎤 #احسان_عبادی
هر وقت مواردی که در صوت توضیح داده شد را از شما خواستند ، به آنها ندهید ، قصد مختل کردن زندگی شما از طریق ورود #جن را دارند.
این موارد را به دیگران هم بگویید.
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
يكى از رساله هاى شيخ ر ئيس ابوعلى سينا رساله عهد او است , در آن رساله با خدايش پيمان بسته است , كه مقالات و رمان ها و افسانه هاى هرزه نخواند , كه رمان مسموم و آلوده , رهزن درست انديشى انسان مى گردد , حتى در خوابهاى انسان اثر مى گذارد , كه انسان خواب هاى آشفته مى بيند .
📚مجموعه مقالات
✍علامه حسن زاده آملی
•┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
هُو
بسم[۱] الله الرحمن الرحيم
#بخش_اول[ ۲] از فتح مکی
دقت و تفکراتی چند در حقیقت وجودی[ ۳]
۱/۱ سپاس مر پروردگاری را که موجودات را از عدم[ ۴]، و از عدم آن عدم پدید آورد
و وجودشان را موقوف بر توجه[ ۵]کلمه ساخت تا بدان، راز حدوث اشیا و قِدمشان از قِدم او، ما را تحقق و ثبوت یابد[ ۶]، و نزد این تحقق و ثبوت ( آنگونه که از صدق)[۷] قِدمش ما را بدان آگاهی بخشید - بایستیم.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی (ره):
https://t.me/allameh_hasanzade
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
هُو بسم[۱] الله الرحمن الرحيم #بخش_اول[ ۲] از فتح مکی دقت و تفکراتی چند در حقیقت وجودی[ ۳] ۱/۱ سپ
پی نوشت:
۱. «باء» اولین حرفی است که زبان انسانیت در نخستین مرتبه بدان بازگردیده و گفته: «بلیٰ» ( در پرسش : الست بربکم ) آیا پروردگار شما نیستم؟ گفتند بلیٰ (۱۷۲ - اعراف ) از این روی خداوند آن را از دیگر حروف اختیار کرده و کلامش را با آن آغاز کرد.
۲، فتح عبارت است ازحصول چیزی که انتظارش نبود ( بخشش و دهش موهوبی)
٣. این عنوان و عنوان بعدی، یعنی: دقت و تفکراتی چند در حقیقت محمدیه، از مصحح کتاب - دکتر عثمان يحيی - است و از مؤلف نیست.
۴. یعنی خداوند تمام موجودات محقق و یا مقدر را از عدم آفرید و از عدم آن عدم پدیدارشان ساخت، و آن وجود است، یعنی اشیا را از صور علمی که به نام اعیان ثابته نامیده می شود پدید آورد و سایه وجودش را بر آنها گسترانید.
به وجهی دیگر: مراد از اشیاء، حقیقت محمدیه است و مراد از عدم، جوهر «هباء» است که از آن تعبیر به عنقاء» می شود که در ظاهر معدوم است و در واقع اولین موجود می باشد، و مرادش از «عدم عدم» عدم وجود مطلق است و حاصل معنی آنکه: خداوند حقیقت محمدیه را از جوهر «هباء» و از وجود مطلق - هردو - آفرید، زیرا « هباء» واسطه بین واجب تعالی که خالق است و بین حقیقت محمدیه که نخستین مخلوق است - به اعتبار - می باشد.
و گفته اند: «واو» در «و عدمه » برای جمعیت است، یعنی او عالم را از مجموع عدم و وجود - که مستفاد از عدم عدم است - پدید آورد، زیرا ایجاد از وجود فقط، مستلزم تحصيل حاصل است، و از عدم مطلق، مستوجب انقلاب حقایق است و هرد و ممتنع اند، بنابراین معنی چنین می شود: موجودات و اشیایی که به وجود علمی موجود بودند، آنها را به وجود عيني خارجي پدیدار ساخت.
۵. یعنی به اتجاه كلمه «کن»، اشياء و موجودات را از وجود حضوری علمی، به وجود شهودی عینی خارجی کرد.
۶. تا آشکار شود که وجود امکاني اشيا با مقایسه وجود واجبی امری موهوم است و بلکه در واقع امری معدوم است، زیرا وجودی که پذیرای تغییر و انتقال است و فنا و زوال عارضش می گردد، نزد وجود باقی ابدی امری اعتباری است، و مراد از قدم اشياء نور محمدی است که قدم زمانی دارد، یعنی بعضی از اشیا اگر حادث بالذاتند، ولی قدم زمانی دارند.
مترجم گويد: شيخ رضي الله عنه در مجلد دوم از کتاب فتوحات گوید: عدم العدم، وجود است، و آن نسبت بودن موجودات است در خزاینی که موجوداند و نزد خداوند به اعیانشان ثابت اند و به نفس خودشان غير موجود اند، پس با نظر به اعیان آنها، موجود از عدم اند، و با نگرش به اینکه در این خزاین نزد خداونداند. موجود از عدم عدم اند - و آن وجود می باشد - و خزائن الهی همانهاست که فرموده:
« وان من شتى الا عندنا خزائنه و ما ننزله الا بقدر معلوم (۲۱- حجر).
۷. در فقره نخستین مراد از قدم اشيا، قِدم زمانی است و در این فقره حدوث ذاتی آنهاست و ضمير «ش» در «صدق قِد مش » بازگشت به خداوند ندارد، بلکه به «مرفوعی» در ضمن مرفوعات باز می گردد، و مراد از آن چیزی است که بازگشتگاه صدق قدم او، حقیقت محمدیه می باشد که اصل حقایق و تمام اشیاء است.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی (ره):
https://t.me/allameh_hasanzade

مکاشفه علامه حسنزاده آملی درباره حضرت زهرا(س)
*به عنوان سؤال نخست درباره مقام عصمت کبری حضرت زهرا(س) توضیح دهید و اینکه درباره این مقام چه روایاتی مطرح شده است؟
-حضرت زهرا(س) از مقام عصمت کبری و ولایت عظمی برخوردار هستند، امام حسن عسکری(ع) فرمودند: «نحن حجج الله علیکم و اُمُّنا فاطمة حجة الله علینا» ما حجتهای خدا بر شماییم و مادر ما فاطمه(س) حجت خدا بر ما (اهل بیت) است، پس ائمه ما بر ما ولایت دارند، چطور میشود که حضرت زهرا (ص) بر ما ولایت نداشته باشد؟
حضرت علامه حسنزاده آملی در کتاب «شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه» که به «فص فاطمی» معروف است، میگوید که روزی در کنار دیواری نماز میخواندند ـ ما در اذان میگوییم «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِیّاً وَلِیُّ اللَّهِ» و بعد «حی علی الصلاة» میگوییم ـ که علامه از دیوار «اشهد ان فاطمة بنت رسول الله عصمت الله کبری و حجت الله علی الحجج» میشنیدند، بار اول و دوم ایشان اعتنا نمیکند و بعد باز هم این مکاشفه دست داد، اینجا بود که وقتی به این حدیث امام حسن عسکری(ع) رسیدند، یقین یافتند که حضرت فاطمه(س) عصمت کبری و ولایت کبری دارند، لذا از آن پس در اذان و اقامه خود این عبارت را تکرار میکردند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی (ره):
https://t.me/allameh_hasanzade
شماره کارت بانکی جهت نذورات معنوی و حمایت مالی (روی شماره کارت بزنین کپی میشه)🌹
شماره کارت بانکی:
💳
6037997529258452شماره حساب بانک ملی:
0306210725008شبای بانک ملی:
IR490170000000306210725008به نام «حسین ملااحمدی نمین» 🌹🌹🌹🙏
انسان كامل
انسان كامل ، خواه مرد، خواه زن ، ميوه درخت وجود است ؛ يعنى انسان كامل غايت دو حركت ايجادى و وجودى است
📚فص حكمه عصمتيه ، حسن زاده آملى ، ص 42 و 43.
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
انسان كامل انسان كامل ، خواه مرد، خواه زن ، ميوه درخت وجود است ؛ يعنى انسان كامل غايت دو حركت ايجاد
. انسان کامل اگر مرد باشد، مظهر و صورت عقل کلّ است و اگر زن باشد، مظهر و صورت نفس کلّ است، بنابراین سیّد اوصیاء و سرّ انبیاء و مرسلین علیّ عالی اَعلی، صورت عقل کل و مظهر او بر وجه اتمّ است و همچنین حقیقت امّ الکتاب سیّدة نساء العالمین فاطمة بتول زهراء، صورت نفس کل بر وجه اتمّ است.
📚 شرح فصّ حکمة عصمتیة فی کلمة فاطمیّة (س)/ ص ۷۸
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
#شرح_کتاب_الموت_بحارالانوار ج هفتادوچهار ۲۴-۱۲-۴۰۱.m4a
14.51M
#معرفی_اذکار 14
ادامه معرفی ادعیه واذکارو یادگاریهای از اساتید.../
دعای ۲۵ صحیفه در هدایت فرزند.../
نماز هدایت فرزند سفارش آقای بهجت و آثار.../
دعای درعک الحصینه برای امان ماندن از جمیع بلایا.../
دعای حافظه و آثار بسیار آن.../
نماز جعفر طیار برای رفع مشکلات پیچیده و خصوصا ازدواج به سفارش آقای بهجت.../
آیه نور قبل از خواب، در ماه قمری که اول آن روز جمعه باشد و در حرم امام رضا علیه السلام.../
ذکری به سفارش آقای فاطمی نیا برای قبل از تکبیره الاحرام نماز.../
ذکر اعظم به دستور آقای شوشتری و آقای ناصری...
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
#معرفی_اذکار 14 ادامه معرفی ادعیه واذکارو یادگاریهای از اساتید.../ دعای ۲۵ صحیفه در هدایت فرزند..
┄═﷽═┄
این همه اذکار، ادعیه، نماز که از اهل بیت علیهمالسلام نقل شده برای این است که ساعاتِ شب و روز ما با اینها پر شود و یاد خدا در قلب زنده گردد.
📚وصایای سلوکی
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
#شرح_کتاب_الموت_بحارالانوار ج شصت ۱۹-۱۱-۴۰۱.m4a
17.98M
#شرح_کتاب_الموت_بحارالانوار
صحبتهای رهبر عزیز پیرامون کمک جنها به دشمنان ما برای ضربه زدن به انقلاب.../
آیه ای از قرآن که دخالت جن را صریحا بیان میکند /
معرفی برخی فیلمها وسریالها پیرامون جن /
مفضل از امام صادق علیه السلام پرسید آیا ملائکه واجنه را خواهیم دید؟! /
چرا جن از آپارتمان نشینی وآهن خوشش میآید /
دلائل ورود اجنه به شهرها و زندگی انسانها... /
کلمه ۳۳۵ هزار ویک کلمه علامه پیرامون دین ومذهب جنیان /
مجلس ختم آقای بروجردی برای زعفر جنی...
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه چیز ملکوت دارد
🎙علامه حسن زاده آملی
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
شجره طوبی
حرف عمده ما در پيرامون اين موضوع اصيل و قويم معارف انسانى اين است كه انسان را قابليت و لياقتى است كه اگر نهال وجودش را به دست مربيان كامل و مكمل بسپارد , و دستورالعمل باغبان دين و نهال پرور و انسان ساز را در متن وجود و شؤون زندگيش پياده كند آنچنان عروج وجودى و اشتداد روحى پيدا مى كند كه اگر در مقام تمثيل بخواهيم حقيقت آن را بازگو كنيم و نمايش دهيم , شجره طوبى الهى مى شود كه اصلها ثابت و فرعها فى السماء تؤتى أكلها كل حين باذن ربها .
✍علامه حسن زاده آملی
📚ولایت تکوینی ص 5
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نفس به هرچه رو کند، با آن #خو میکند.
این انسان که از این طرف وابسته است به طبیعت و با طبیعت خو میکند، حالا مبانی حرف که در دست سرکار عالی هست که "بِیَدِه مَلَکوتُ کُلِّ شَیء" و دانستی که جدولی از بحر بیکران هستی، هستی و از این هستی، بریده نیستی و آن مقدّمات توحید قرآنی _ اسلامی درست شده، بعد حالا میدانی وقتی از این سوی الفتپذیر است، از آن سوی هم الفتپذیر است، با ملائکه بنشیند، به خوی آنها درمیآید.
حشرش هم با محبوبش است ولو اینکه به تعبیر جناب ثامن الائمه صلوات الله علیهم اجمعین ولو اینکه محبوب او پاره سنگی بوده باشد، جماد بوده باشد، با او #محشور است.
مگر انسان به جایی برسد که مظهر اسم شریف "یا مَن لایَشغَلُهُ شأنٌ عَن شأنٍ" بشود که او را توجه به سمتی از توجه به سمت دیگر باز ندارد که عرفا تعبیر میکنند او را حضرتی از حضرتی باز ندارد، میبینید اینطور حضرتی، پیشگاهی از پیشگاهی او را باز نمیدارد، به این صورت نفس قوی میشود.
🎙علامه حسن زاده آملی
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7