eitaa logo
کانال علامه طهرانی
3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
794 ویدیو
192 فایل
❤️عرفان با طعم زندگی❤️ 💎نشر آثار و معارف منتخب و ناب حضرت علامه آیت‌الله حسینی طهرانی (قدس سره) و سایر علما و عرفای بالله💎 ادمین: @Ya_bab_allah پیام ناشناس: daigo.ir/secret/allametehrani کانال خانواده و زندگی الهی: @ezdevaje_elahi
مشاهده در ایتا
دانلود
⚪️ معنی امام 💫 هدايت موجودات به دست امام است امام كسی است كه مردم بايد در كارهاى خود و گفتار خود و سلوک خود، و بالأخره در افكار و عقائد و اخلاق و ملكات خود از او تبعيت كنند. ... امام مطلق كسى است كه در تمام شئون از سكون و حركت، خواب و بيدارى، ظاهر و باطن، گفتار و كردار، عمل و اخلاق، عقيده و ملكات، همه و همه مردم بايد از او پيروى نموده، و نگاه به او كرده، طبق آثار او از او تبعيت كنند. ... در امامت بايد اولاً عنوان هدايت باشد، ثانياّ اين هدايت به أمرالله(۱) بوده باشد يعنى امام كسى است كه به امر خدا مردم را هدايت كند... ... بنابراين ائمه كه هدايت به امرالله می‌كنند، يعنى با ملكوت موجودات سر و كار داشته، و هر موجودى را از جنبهٔ امرى او نه تنها از جنبهٔ خلقى او، بسوى خدا هدايت می‌كنند، و به كمال خدا می‌رسانند. قلب موجودات در دست امام است، و از نقطه نظر سيطره و احاطه بر قلب، آنان را بسوى خدا هدايت می‌كند. پس امام كه مردم را بخدا هدايت می‌كند، به امر ملكوتى كه هميشه با آن موجود و ملازم است هدايت می‌كند، و اين در حقيقت ولايتى است به حسب باطن در ارواح و قلوب موجودات نظير ولايتى كه هر یک از افراد بشر از راه باطن و قلبش نسبت به اعمال خود دارد، اين است معنى امام. ... بنابراين امام كه هدايت به امر ملكوتى مى‏كند، حتماً بايد داراى مقام يقين باشد، و عالم ملكوت بر او منكشف بوده باشد، و متحقق به كلمات‌الله بوده باشد، و چون ذكر شد كه ملكوت همان وجههٔ باطنى موجودات است پس اين آيهٔ شريفهٔ: «و جعلناهم ائمة يهدون بأمرنا»[۲] به خوبى مى‏رساند كه هر چه راجع به امر هدايت است، كه عبارت از قلوب و اعمال بوده باشد باطن و حقيقت او در دست امام است، و وجههٔ ملكوتى و امرى آن حاضر در مشهد امام بوده، لحظه‏اى از او غائب نخواهد بود. 📚 امام‌شناسی ، ج۱، ص۱۳۰-۱۳۴ (با تلخیص) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱- اولاً امر خدا تعدد ندارد، يكى است، و علاوه زمانى و مكانى نيست، و ثانياً امر او همان ارادهٔ اوست كه به مجرد اراده، موجود لباس هستى و وجود بر تن می‌كند و آن همان ملكوت هر موجود است. چون خدا بخواهد موجودى را ايجاد كند بأمر خود، كه همان ملكوت آن موجود است، آن را بوجود می‌آورد، و معلوم است كه امر همان جنبهٔ ثبات است در مقابل خلق كه جنبه تغيير و زوال و كون و فساد است. بنابراين موجودات دو وجهه دارند: يک وجههٔ خلقى كه همان تغيير و فساد و تدريج و حركت در آنها مشهود است و يک وجههٔ امرى كه در آن ثبوت و عدم تغيير خواهد بود. آن جنبهٔ امرى را كه ملكوت گويند، حقيقت و واقعيت موجودات است، كه اين جنبهٔ خلقى به او قائم است و با تغييرات و تبديلاتى كه در اين جنبه مشهود است آن جنبه تغيير و تبديل پيدا نمى‏كند.(ص۱۳۲) ۲- سورهٔ انبياء: 21 - آيهٔ 73. 🆔 @allame_tehrani
❤️ قلب امام كانون افاضهٔ علوم است 🔰 آثار ربط قلبی شیعیان به امام (علیه‌السلام) مبدأ افاضهٔ علم، قلب امام است كه بواسطهٔ سيطره بر ملكوت موجودات، به هر موجود به قدر استعداد افاضه مى‏كند «و جعلناهم ائمة يهدون بأمرنا»[۱] هدايت به امر خدا، همان رهبرى افراد بشر است از راه ملكوت و نفوس آنها. ... القا كنندهٔ معارف قرآن به قلب انسان، امام است؛ و بدون آن انسان نابيناى متهوس به شهوات و منغمر در لذات، آيات قرآن را وسيله‏اى براى رسيدن به منويات خود تفسير و تأويل مى‏كند، و بنابراين هر چه عمل كند از دائرهٔ اميال نفسانيهٔ او خارج نيست، و چنين قرآنى بدون روح زنده و دراک امام، لايزيد من الله إلّا بعداً. ... تسليم و خضوع و پيروى از امام است كه قلب را مستعد و آمادهٔ تلقى و اخذ معارف و علوم مى‏كند. ... در اثر اتصال قلوب پيروان امام به قلب امام، معارف و علوم الهيه در قلب جارى مى‏شود؛ و علت آنكه مؤمنين در بهشت داراى نهرهاى آب زلال هستند در اثر همان اتصال قلب و بهرمند شدن از چشمهٔ فضائل آنان است. 📚 امام‌شناسی، ج۱، ص۱۸۱-۱۸۳ (با تلخیص) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱- سورهٔ انبياء: 21 - آيهٔ 73. 🆔 @allame_tehrani
🔹فعل‌ امام و ولیّ‌خدا عين‌ حقّ است‌ فعل‌ امام‌ عين‌ حق‌ است‌، در كمال‌ صحّت‌ و راستی و درستی می‌باشد چه‌ بفهميم‌ يا نفهميم‌. ما بايد برای امام‌شناسی و معرفت‌ به‌ خصوصيّات‌ مراحل‌ سير و سلوک امام‌ برويم‌ و با نهايت‌ كنجكاوی، حقيقت‌ و عقيده‌ و صفات‌ نفسيّه‌ و افعال‌ خارجيّۀ وی را بسنجيم‌، و او را كَمَا كَانَ و حَيْثُ مَا كَانَ اسوه‌ و الگوی خود در جميع‌ شئون‌ قرار دهيم‌، نه‌ آنكه‌ در تصوّر و خاطرۀ خود امامی درست‌ كنيم‌ و سپس‌ آن‌ را تحميل‌ بر امام‌ موجود در خارج‌ بنمائيم‌. آن‌ دويّمی امام‌ خارجی و واقعی نمی‌باشد. امامی است‌ پنداری و تخيّلی و وَهْمی. آنگاه‌ اگر از او تبعيّت‌ كنيم‌، از امام‌ حقيقی پيروی نكرده‌ايم‌، بلكه‌ از امام‌ تصوّری خودمان‌، و در حقيقت‌ از خودمان‌ تبعيّت‌ نموده‌ايم‌، و چه‌ بسا عمری را به‌ نام‌ امامت‌ و ولايت‌ سپری نموده‌ باشيم‌، و فی‌الواقع‌ از نفس‌ خود تجاوز ننموده‌ و تبعيّت‌ از غير آن‌ نكرده‌ باشيم‌. در اين‌ صورت‌ عمری نفس‌پرست‌ بوده‌ايم‌، نه‌ خداپرست‌، و نه‌ پيرو و تابع‌ امامی كه‌ خداوند برای ارشاد و هدايت‌ ما به‌ ما نشان‌ داده‌ است‌. 📚 امام‌شناسی، ج۱۵، ص۲۹۰ 📍مشاهدهٔ متن کامل:👇 eitaa.com/allame_tehrani/4095 🆔 @allame_tehrani
🔹فعل‌ امام و ولیّ‌خدا عين‌ حقّ است‌ جميع‌ اعمال‌ و افعال‌ امام‌، فعل‌ خداوند است‌ بدون‌ استثناء، به‌ سبب‌ عبور امام‌ از مراحل‌ نفسانيّه‌، و استناد افعال‌ به‌ نفس‌ وی. بنابراين‌ فعل‌ او فعل‌ حق‌ است‌ و صحيح‌ است‌ و عين‌ صحّت‌ است‌. ما صحّت‌ آن‌ را ادراك‌ بكنيم‌ يا نكنيم‌. مثلاً در افعال‌ خارجيّه‌ مانند نزول‌ باران‌ و رحمت‌، و يا زلزله و غضب‌ چگونه‌ حتماً بايد بگوئيم‌: فعل‌ حقّ است‌ از دو مظهر جمال‌ و جلال‌ گرچه‌ فكر ما به‌ مصدر آن‌ نرسد، و انديشۀ كوته‌ ما حقيقت‌ حكمت‌ و فلسفۀ نه‌ اين‌ و نه‌ آن‌ را درنيابد، همچنين‌ افعال‌ أولياء خدا همچون‌ فعل‌ خِضْر در برابر حضرت‌ موسی - علی نبيّنا و آله‌ و عليهما السلام‌ - می‌باشد كه‌ در قرآن‌ كريم‌ بيان‌ آن‌ آمده‌ است‌. فعل‌ ولیّ‌خدا حقّ است‌، و حقّ جز آن‌ چيز دگری نيست‌. نه‌ آنكه‌ حق‌ چيزی است‌، و ولیّ‌خدا فعلش‌ را بر حق‌ منطبق‌ می‌نمايد. مصلحت‌ و حكمت‌ غير از فعل‌ خدا و فعل‌ امام‌ چيز دگری نيست‌، تا خداوند كارش‌ را طبق‌ مصلحت‌ قرار دهد، و امر كند تا امام‌ كارش‌ را بر آن‌ منطبق‌ سازد. نفس‌ كار خدا مصلحت‌ است‌. نفس‌ فعل‌ ولیّ‌خدا مصلحت‌ و مصلحت‌ساز است‌. بايد مصلحت‌ و حق‌ را از فعل‌ امام‌ و ولیّ‌خدا جستجو كرد، نه‌ آنكه‌ مصلحتی و حقّی را در انديشه‌ پنداشت‌، آنگاه‌ نظر نمود كه‌ كار امام‌ چنين‌ است‌ يا چنان‌؟! اين مطلب‌ از دقايق‌ و رموز عالم‌ توحيد است‌. حضرت‌ رسول‌الله‌ دربارۀ حضرت‌ اميرالمؤمنين‌ عليهماالسّلام عرضه‌ می‌دارد به‌ خداوند: اللَهُمَّ أدِرِ الْحَقَّ مَعَهُ حَيْثُ دَارَ! «بار خداوندا حق‌ را به‌ پيروی و تبعيّت‌ علی به‌ گردش آور هر آنجا كه‌ علی می‌گردد.» و عرضه‌ نمی‌دارد: اللَهُمَّ أدِرْ عَلِيّاً مَعَ الْحَقِّ حَيْثُ دَارَ! «بارخداوندا علی را به‌ پيروی و تبعيّت‌ حق‌ درآور هر كجا كه‌ حق‌ آنجاست‌.» و عليهذا فعل‌ امام‌ عين‌ حق‌ است‌، در كمال‌ صحّت‌ و راستی و درستی می‌باشد چه‌ بفهميم‌ يا نفهميم‌. ما بايد برای امام‌شناسی و معرفت‌ به‌ خصوصيّات‌ مراحل‌ سير و سلوک امام‌ برويم‌ و با نهايت‌ كنجكاوی، حقيقت‌ و عقيده‌ و صفات‌ نفسيّه‌ و افعال‌ خارجيّۀ وی را بسنجيم‌، و او را كَمَا كَانَ و حَيْثُ مَا كَانَ اسوه‌ و الگوی خود در جميع‌ شئون‌ قرار دهيم‌، نه‌ آنكه‌ در تصوّر و خاطرۀ خود امامی درست‌ كنيم‌ و سپس‌ آن‌ را تحميل‌ بر امام‌ موجود در خارج‌ بنمائيم‌. آن‌ دويّمی امام‌ خارجی و واقعی نمی‌باشد. امامی است‌ پنداری و تخيّلی و وَهْمی. آنگاه‌ اگر از او تبعيّت‌ كنيم‌، از امام‌ حقيقي‌ پيروی نكرده‌ايم‌، بلكه‌ از امام‌ تصوّری خودمان‌، و در حقيقت‌ از خودمان‌ تبعيّت‌ نموده‌ايم‌، و چه‌ بسا عمری را به‌ نام‌ امامت‌ و ولايت‌ سپری نموده‌ باشيم‌، و فی‌الواقع‌ از نفس‌ خود تجاوز ننموده‌ و تبعيّت‌ از غير آن‌ نكرده‌ باشيم‌. در اين‌ صورت‌ عمری نفس‌پرست‌ بوده‌ايم‌، نه‌ خداپرست‌، و نه‌ پيرو و تابع‌ امامی كه‌ خداوند برای ارشاد و هدايت‌ ما به‌ ما نشان‌ داده‌ است‌. 📚 امام‌شناسی، ج۱۵، ص۲۸۹ 🆔 @allame_tehrani
💫 تدبر در آثار و حالات اولیاء الله ... اگر با ذهنى صاف و فكرى استوار در آثار و حالات اولیای خدا تدبر كنيم خواهيم يافت كه راه ولايت و وصول به مقام عبوديت محضهٔ حضرت حق متعال باز است، و بر روى كسى بسته نيست؛ غايةالأمر، امامان و پيشوايان دين، معلمان اين طريق، و هاديان اين سبيل می‌باشند. فَلِلّهِ دَرُّهُم‌ و علَيه‌ أجرُهم‌. و لازمهٔ مقام امامت آنست كه: دست مأموم را بگيرند، و به همان جائى كه خودشان رفته‏اند رهبرى كنند، و السّلام علينا و على عباد الله الصالحين. 📚 امام‌شناسی، ج۵، ص۶۹ 🆔 @allame_tehrani
💫 سِرّ صلوات در اين‌ آيۀ مباركۀ صلوات‌، سرّی است‌ بس‌ عجيب‌. زيرا خداوند امر به‌ صلوات‌ بر رسول‌ می‌كند، نه‌ بر رسول‌ و آل‌ او. امّا در اين‌ روايات‌ بسيار، معنی صلوات‌ بر پيامبر را صلوات‌ بر او و بر آل‌ او گرفته‌اند. يعنی: رسول‌ عبارت‌ است‌ از رسول‌ و آل رسول‌. و اين‌ به‌واسطۀ شدّت‌ اتّصال‌ نفوس‌ قدسيّۀ آل‌ اوست‌ به‌ او، به‌طوری كه‌ ابداً ميان‌ نفس‌ رسول‌ و نفس‌ آل‌ او بينونت‌ و فاصله‌ای وجود ندارد، و آل‌ او چنان‌ در ارتقاء از مراتب‌ توحيد و معرفت‌ بالا رفته‌اند كه‌ در همان‌ مقام‌ و منزل‌ رسول‌الله‌ مقام‌ و منزل‌ گرفته‌، و لحظه‌ای از نردبان‌ و سُلَّمِ اين‌ معراج‌ معنوی و روحی درنگ‌ ننموده‌، و با نفس‌ رسول‌اكرم‌ هُوهُوِيَّت‌ پيدا نموده‌اند. 📚 امام‌شناسی، ج۱۵، ص۱۳۱ 📍مشاهدهٔ متن کامل:👇 eitaa.com/allame_tehrani/4099 🆔 @allame_tehrani
💫 سِرّ صلوات 🔰 اتحاد نفوس‌ امامان‌ با رسول‌خدا صلی‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّم مقتضی ذكر «آل‌» است‌ در اين‌ آيۀ مباركۀ صلوات‌، سرّی است‌ بس‌ عجيب‌. زيرا خداوند امر به‌ صلوات‌ بر رسول‌ می‌كند، نه‌ بر رسول‌ و آل‌ او. امّا در اين‌ روايات‌ بسيار، معنی صلوات‌ بر پيامبر را صلوات‌ بر او و بر آل‌ او گرفته‌اند. يعنی: رسول‌ عبارت‌ است‌ از رسول‌ و آل‌ رسول‌. و اين‌ به‌واسطۀ شدّت‌ اتّصال‌ نفوس‌ قدسيّۀ آل‌ اوست‌ به‌ او، به‌طوری كه‌ ابداً ميان‌ نفس‌ رسول‌ و نفس‌ آل‌ او بينونت‌ و فاصله‌ای وجود ندارد، و آل‌ او چنان‌ در ارتقاء از مراتب‌ توحيد و معرفت‌ بالا رفته‌اند كه‌ در همان‌ مقام‌ و منزل‌ رسول‌الله‌ مقام‌ و منزل‌ گرفته‌، و لحظه‌ای از نردبان‌ و سُلَّمِ اين‌ معراج‌ معنوی و روحی درنگ‌ ننموده‌، و با نفس‌ رسول‌اكرم‌ هُوهُوِيَّت‌ پيدا نموده‌اند. اين‌ وصول‌ به‌ مقام‌ فناء در ذات‌ خداوند است‌، و حقيقت‌ واحديّت‌ و وحدانيّتِ مفاد و معنی ولايت‌ كليّۀ مطلقۀ الهيّه‌ می‌باشد كه‌ در آن‌ تعدّد و تجزّی امكان‌ ندارد، و صِرف‌ تجرّد و نور محض‌ و بساطت‌ كامل‌ است‌. پس‌ در آنجا صلوات‌ بر پيغمبر صلوات‌ بر آل‌ اوست‌، و صلوات‌ بر آل‌ او صلوات‌ بر خود اوست‌. ذُرِّيَّةً بَعْضُهَا مِنْ بَعْضٍ وَ اللهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ.[1] در آنجا عنوان‌ محمّد عين‌ عنوان‌ علی، و نفس‌ عنوان‌ فاطمه‌، و حقيقت‌ عنوان حسن‌ و حسين‌ و واقعيّت‌ عنوان‌ علی و محمّد و جعفر و موسی و علی و محمّد و علی و حسن‌ و محمّد است‌. يعنی در لاعنوان‌ است‌. هُنَالِكَ الْوَلَايَةُ لِلّهِ الْحَقِّ هُوَ خَيْرٌ ثَوَاباً و خَيْرٌ عُقْباً.[2] و می‌دانيم‌ كه‌: ولايت‌ انحصار به‌ خداوند دارد: پس‌ همۀ اين‌ ولايتها به‌ نحو هُوهُوِيَّت‌ واقعی است‌، و يک ولايت‌ بيشتر نمی‌باشد. زيرا يک واقعيّت‌ و يک اسم‌ اعظم‌ وجودی بيش‌ نيست‌، و يک وجود اصيل‌ و بَحْت‌ و صِرف‌ بيشتر معنی ندارد. حالا اگر شما بگوئيد: در تفسير اين‌ آيه‌ كه‌ اين‌ معنی بسيط‌ و مجرّد و ذات‌ وُحدانی را می‌رساند، و خطاب‌ خدا با امر او به‌ مؤمنين‌ بر صلوات‌ بر پيغمبر است‌ و بس‌، چرا پيغمبر صلی‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّم در تفسير آيه‌، آل‌ را جدا نموده‌اند و آن‌ را عطف‌ بر رسول‌الله‌ گرفته‌اند؟! بايد پيامبر هم‌ بفرمايند: قُولُوا: اللَهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَی إبْرَاهِيمَ! پاسخ‌ آن‌ اين‌ است‌ كه‌: اين‌ معنی دقيق‌ را ادراک نمی‌توانند بكنند مگر صاحبان‌ ولايت‌ و شاگردان‌ ورزيدۀ اين‌ دبستان‌. و امّا سائر مردم‌ را از آن‌ بهره‌ای نمی‌باشد. فلهذا برای آنكه‌ اصل‌ صلوات‌ بر آل‌محمّد فراموش‌ نگردد، و در بوتۀ نسيان‌ و جهل و غفلت‌ سپرده‌ نگردد، پيامبر امر فرموده‌اند تا حتماً با صلوات‌ بر پيغمبر صلوات‌ بر آل‌ او ضميمه‌ شود، وگرنه‌ صلواتی كه‌ بر پيامبر باشد و بر آلش‌ نباشد در حقيقت‌ و لُبِّ معنی صلوات‌ بر پيغمبر نيست‌ و إنًّا كشف‌ می‌كنيم‌ كه‌: ما صلوات‌ بر نفس‌ واقعی رسول‌الله‌ نفرستاده‌ايم‌، بلكه‌ بر رسول‌خدائی كه‌ با آلش‌ جداست‌ صلوات‌ فرستاده‌ايم‌، و روی اين‌ اساس‌ حتماً بايد در عبارت‌ و تلفّظ‌ هم‌ كلمۀ آل‌محمّد را عطف‌ بر محمّد كرد تا صلوات‌ بر پيغمبر واقعاً جای خود را اتّخاذ نموده باشد. و اين‌ است‌ سرّ آنكه‌ هر جا ذكری، و يا نامی، و يا يادی از پيغمبر می‌شود، به‌ دنبال‌ آن‌ بدون‌ فاصله‌، صلوات‌ بر محمّد و آل‌محمّد بايد فرستاد. 📚 امام‌شناسی، ج۱۵، ص۱۳۱ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1- آيۀ 34 از سورۀ 3: آل‌عمران‌: ذرّيّه‌ای می‌باشند كه‌ بعضی از آنها از بعض‌ ديگرند و خداوند سميع‌ و عليم‌ است‌. 2- آيۀ 44 از سورۀ 18: كهف‌: در آنجا ولايت‌ اختصاص‌ به‌ خدا دارد كه‌ حقّ است‌. وَاللهِ حَقّ، بهترين‌ پاداش‌ و بهترين‌ عاقبت‌ می‌باشد. 🆔 @allame_tehrani
کانال علامه طهرانی
📜 صلوات امام زمان (أرواحنا فداه) [معروف‌به‌صلوات‌ابوالحسن‌ضرّاب‌اصفهانی] 🔰معرفی این صلوات شریف: 🔸د
salavate-zarabe-esfahani.mp3
10.82M
📜صلوات‌امام‌زمان‌(أرواحنا‌فداه) [مـــــــعـــروف بــه صــــلـــــوات ابـوالـحسن ضــرّاب اصـفـهـانـی] 🎙با نوای حاج مهدی صدقی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📖 صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه ▪️سید‌بن‌طاووس‌فرموده‌است: این‌صلوات‌از‌مولای‌ما‌حضرت‌مهدی (عـجـل‌اللـه‌تـعـالی‌فرجه‌الشریف) روایـت‌شـده‌اسـت‌و‌چــنــانــچــه تعقیبات‌روز‌جـمعه‌را‌به‌جهت‌عـذری نتوانستی‌بخوانی،هرگز‌این‌صلوات را‌ترک‌نکن،‌به‌جهت‌امری‌که‌خداوند جَلَّ‌جَلالُه‌ما‌را‌به‌آن‌آگاه‌کرده‌است. 📚 مـفـاتـیـح‌الـجـنـان 📍مشاهدهٔ متن دعا:👇 🌐 http://B2n.ir/erfan_zarrab 🌐 http://B2n.ir/bahjat_zarrab 💎 گنج پنهان:👇 eitaa.com/allame_tehrani/940 🔰 معرفی این صلوات شریف:👇 eitaa.com/allame_tehrani/941 🆔 @allame_tehrani
📜 دعای سِمات دعای سِمات‌ و آن را دعای «شَبور» نيز گويند و از ادعيۀ مشهوره‌ و معروفه‌ است‌ و دارای اسم‌ اعظم‌؛ و بزرگانِ از علماء بالله‌ خواندن‌ آن را در ساعت‌ آخر روزهای جمعه‌ ترک نمی‌كرده‌اند. 📚 معادشناسی، ج۳، ص۱۵۲ 📍مشاهدهٔ متن کامل:👇 eitaa.com/allame_tehrani/2257 🆔 @allame_tehrani
🔵 منتظر حقیقى کسى است که... منتظر و مشتاق حقیقى کسى است که با تبعیّت از آثار حجج إلهى در مقام تهذیب نفس مى‌کوشد و هر روز رنگ توحید را در صفحهٔ دل تقویت و با اطاعت و ورع و تقوى، امام علیه‌السّلام را در إعمال ولایت و تکمیل نفس خود، یارى می‌کند و در مقام تسلیم، به استقبال از قضا و تقدیر إلهى مى‌رود و در هر حال تسلیم است و شاکر. خواه زیارت ظاهرى آن بزرگواران روزى او بشود یا نه! رَزَقَنا اللّٰهُ ذلکَ بِمُحمّدٍ و آلِهِ الطّاهرین. ✍ حضرت آیت‌الله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظه‌الله) 📚 نورمجرّد، ج۱، ص۵۲۴ 🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 مناجات با امام زمان (علیه‌السلام) 😭 در انتظار آمدنم ایستاده‌ای... 🎙استاد میرزامحمدی 🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.mp3
6.87M
▪️حسينِ من... ▪️بيا و اين دل شكسته را بخر... 🎙حاج محمود کریمی 🆔 @allame_tehrani
Mahmoud Karimi - Bezar Begam Ba Zabon Sadeh (128).mp3
6.67M
😭 بذار بگم با زبون ساده 😭 همین حسین حسینم از سرم زیاده 😭 خدا اجازه‌شو به هر کسی نداده 🎙حاج محمود کریمی 🆔 @allame_tehrani
📜 زیارت اربعین؛ از نشانه‌های مؤمن 🔰اربعین سیدالشهداء علیه‌السّلام مصادف با روز بیستم صفر است، شیخ طوسى در کتاب تهذیب و مصباح از حضرت‏ حسن عسکرى علیه‌السّلام روایت کرده: 💠 نشانه‏هاى مؤمن پنج چیز است: پنجاه‏ویک رکعت نماز گذاردن، که مراد هفده‏ رکعت واجب، و سى‏وچهار رکعت نافله [مستحب] در هر شب و روز است، و زیارت اربعین، و انگشتر به دست راست‏ نمودن، و پیشانى را در سجده بر خاک نهادن، و بلند گفتن «بسم الله الرّحمن الرّحیم». 📚 مفاتیح‌الجنان 🆔 @allame_tehrani
📜 زیارت اربعین شیخ طوسی در دو کتاب‏ تهذیب و مصباح از صفوان جمّال روایت کرده، که صفوان گفت: مولایم امام صادق علیه‌السّلام دربارهٔ زیارت‏ اربعین به من گفت: هنگامى‏که قسمت قابل توجهى از روز برآمده، بخوان: زیارت اربعین امام حسین (علیه‌السلام) پس دو رکعت نماز مى‏خوانى، و به آنچه مى‏خواهى دعا مى‏کنى و برمى‏گردى. 📚 مفاتیح‌الجنان 🔉 فایل صوتی «زیارت اربعین» 🔰اعمال روز اربعین (وسائل‌الشیعه، ج۱۰، ص۳۷۳) 🆔 @allame_tehrani
🕌 زیارت مجازی حرم امام حسین علیه‌السلام 🔰مشتاقان عزادار می‌توانند از طریق لینک‌های زیر به صورت مجازی حرم مطهر حضرت امام حسین (علیه‌السّلام) را زیارت نمایند: ▪️زیارت مجازی حرم امام حسین علیه‌السلام (همراه با نوای زیارت اربعین) ▪️زیارت مجازی حرم امام حسین علیه‌السلام (همراه با نوای زیارت عاشورا) ▪️زیارت مجازی حرم امام حسین علیه‌السلام ▪️زیارت مجازی خیمه‌گاه حسینی 🆔 @allame_tehrani
🔰 🏴 مراسم عزاداری اربعین حسینی 📍از طریق: صفحهٔ «نورمجرّد» در آپارات https://www.aparat.com/Nooremojarrad_com/live ⏰ زمان: یکشنبه ۲۰ صفرالخیر ۱۴۴۶، حدود ساعت ۵:۰۰ صبح 💠 مکان: بیت حضرت آیت‌الله حسینی طهرانی (مدّظلّه‌العالی) 🆔 @allame_tehrani
▪️اهمیت اربعین▪️ اربعين در اسلام فقط براى حضرت سيّدالشهداء عليه‏‌السّلام وارد شده و از اختصاصات آن حضرت بوده و زيارت آن حضرت در اربعين از علامات مؤمن و شعائر شيعه است؛ و حتّى براى حضرت رسول‌أكرم يا أميرالمؤمنين يا صدّيقه كبرى صلوات‌اللـه‌وسلامه‌عليهم‌أجمعين اربعين وارد نشده است‏. 📚 «نورمجرد»، ج۲، ص۸۷ 🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️دور حرم دویده‌ام ▪️صفا و مروه دیده‌ام ▪️هیچ کجا برای من ▪️کرب و بلا نمی‌شود 🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 اربعین سیدالشهداء احــرام در مـیـقـات عـشـق 🔸چگونه با یک نیت در زمرهٔ اصحاب سیدالشهداء علیه‌السلام قرار بگیریم؟ 🎙حضرت علامه آیت‌الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدس‌اللـه‌نـفـسـه‌الـزکـیـة) 🆔 @allame_tehrani