eitaa logo
بحث تفسیر، فقه و اصول
3.6هزار دنبال‌کننده
32 عکس
21 ویدیو
94 فایل
مطالب را در سایت hoseinm.ir نیز می‌توانید پیگیری کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطالب مرتبط با جلسه امروز(١٠/ ٨/ ١۴٠٢) ثانی ما صنف فی الاسلام-کتاب سلمان-حدیث جاثلیق http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-033-033-homfatemah/q-tfs-033-033-ahlbayt-02-00027.html حدیث منزلت http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-007-000/q-tfs-007-142-manzelat-00000.html المجسِّمة http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-002-269-kalaam/q-tfs-002-269-kalaam-mojassemah-00000.html ابن حنبل و احاطه علم الهی-رجلا کان فی یدیه قدح http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-002-269-kalaam/q-tfs-002-269-kalaam-mojassemah-00000.html#h10 اثبات جهة الفوق(در عقاید مجسّمه http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-002-269-kalaam/q-tfs-002-269-kalaam-mojassemah-00001.html سامرا زندان بود-کلام ابن حنبل http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-033-033-homfatemah/q-tfs-033-033-ahlbayt-14-00005.html#sejn مقاله سه برهان تنبیهی بر مبرهن البرهان(شامل بحث از رابطه صفات با ذات و برهان فرارابطه) https://almabahes.bahjat.ir/%d8%b3%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d9%86%d8%a8%db%8c%d9%87%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d9%85%d8%a8%d8%b1%d9%87%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%b1%d9%87%d8%a7%d9%86/ مقاله نفس الامر https://almabahes.bahjat.ir/%d9%86%d9%81%d8%b3-%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%b1/ لوح الواقع اوسع من لوح الوجود-اوسعیت نفس الامر در کلام شهید صدر http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-002-269-hekmat/q-tfs-002-269-hekmat-nafsolamr-00009.html#nfs_1 ذوالعرش-روایات مسبوقیت مطلقه حقائق-الیه یرجع الامر کله http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-000/q-tfs-017-042-00010.html
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش و پاسخ بعد از جلسه پنجم فقه هوش مصنوعی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه پنجم فقه هوش مصنوعی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطالب مرتبط با جلسه فقه هوش مصنوعی(۵) (١١/ ٨/ ١۴٠٢) مقاله «مثال دقیق، سوال روان؛ ابزاری برای ارائه مجردات به همگان» (مجموعه افادات در زمینه ارائه مجردات که در ضمن بررسی مقاله اندیشه فرگه در جلسات اصول سال ١٣٩٨ صورت گرفت. ایده اصلی، شکستن ماده گرایی با استفاده از مثال های روشن از عالم هندسه و ریاضیات بود که برای همگان ما وراء ماده را عیان سازد) https://almabahes.bahjat.ir/%d9%85%d8%ab%d8%a7%d9%84-%d8%af%d9%82%db%8c%d9%82%d8%8c-%d8%b3%d8%a4%d8%a7%d9%84-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%9b-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%a6/ جایگاه «علوم پایه» در نظام آموزشی حوزه های علمیه https://almabahes.bahjat.ir/%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87/ مناظره در سایت باشگاه راجع به متافیزیک و افلاطونگرایی http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-riazi/q-tfs-017-012-riazi-falsafah-Platonism-00010.html گزارشی از این مناظره را در پیوست شماره ٩ مقاله بایستگی های حوزوی در عصر حاضر ببینید: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-050-000-bahth/q-tfs-050-000-bahth-11-motafarreq-0003-1401-hawzah-001.html#toc_346 مقاله آیا کامپیوتر دارای ذهن است؟ http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-it/q-tfs-017-012-it-hoosh-00001.html افلاطونگرایی http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-riazi/q-tfs-017-012-riazi-falsafah-Platonism-00000.html
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطالب مرتبط با جلسه امروز(١۶ / ٨/ ١۴٠٢) روایات سبعة احرف در تفسیر طبری http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00012.html#ahrof-tabari وجوه و اقوال در سبعة احرف http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00020.html اختلاف روش مدنیین و عراقیین در برخورد با قرائات مأثوره و ذکر حجج و وجوه قرائات http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00005.html نقد مکی ابن ابی طالب از طبری در الابانة http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00023.html فتوای ابوحنیفه در قرائت نماز به فارسی متخذ از قرائت ابن مسعود http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00004.html مصحف ابن مسعود http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-000-00000.html#moshaf-ibnmasud سبعة احرف در فضائل القرآن ابوعبید قاسم بن سلام http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00014.html مختار طبری و جواب از قول خودش http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00022.html مقاله«استانداردهای دوگانه اهل سنت در برخورد با روایات موهم تحریف قرآن» https://almabahes.bahjat.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%88%da%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%87%d9%84-%d8%b3%d9%86%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af/ مفتاح المفاتیح http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00012.html عیسی بن مینا قالون http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0200-0195-0816/0220-0214-0835-qaalun-00000.html ورش القاری http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0100-0098-0719/0197-0192-0813-warsh-00000.html اختلاف بين روايت ورش و قالون http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0100-0098-0719/0197-0192-0813-warsh-00000.html#w_1 موارد اختلاف حفص و ابن عیاش http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00011.html عرض قرائت حمزه بر امام صادق علیه السلام http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00016.html حمزه بن حبیب http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0100-0098-0719/0156-0152-0773-hamza-00000.html افراد القرائه در کلام ابن جزری http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00015.html#efr_1
برخی مطالب مرتبط با جلسه روز دوشنبه(١۵/ ٨/ ١۴٠٢) چند جلسه مربوط به تاریخ ریاضیات: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-riazi/q-tfs-017-012-riazi-00001.html معضلات ریاضیات: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-riazi/q-tfs-017-012-riazi-problems-00000.html بحران های ریاضیات: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-riazi/q-tfs-017-012-riazi-crisis-00000.html زبان برنامه نویسی: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-it/q-tfs-017-012-it-programminglanguage-00000.html زبان برنامه نویسی شیء گرا http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-it/q-tfs-017-012-it-programminglanguage-000-oop-00000.html کروی بودن زمین در هیئت قدیم http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-016-012-nojum/q-tfs-016-012-nojum-earth-00001.html کرویت زمین در حدیث و فقه http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-016-012-nojum/q-tfs-016-012-nojum-earth-00002.html کلام علامه مجلسی-اتفاق الطبیعیین و الریاضیین علی کرویة الارض http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-016-012-nojum/q-tfs-016-012-nojum-earth-00002.html#koreh_1 رابطه طولی احکام واقعی و ظاهری http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-osul-hokmezaheri-00002.html مقاله فعلیت حکم؛ فعالیت حکم https://almabahes.bahjat.ir/?p=14384
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح عبارت ِ وَ تَمَكَّنَ مِنْهَا لَا عَلَى الْمُمَازَجَة (توحید صدوق، ص۷۳) توضیحاتی درباره ماده «مزج» و بحثهایی در خصوص اشتقاق کبیر توضیحاتی درباره انواع مزج و اختلاط جسمی و فلسفی و منطقی و ...؛ و اینکه خداوند هیچیک از اینها نیست - توضیحی درباره اینکه اگر خداوند هیچیک از اینها نیست پس چیست؟ (بر اساس توضیحی درباره تفاوت مِثل با مَثَل)
مطالب مرتبط با جلسه روز گذشته(١٧/ ٨/ ١۴٠٢) زبان های ترکیبی؛ زبان های قیاسی http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-055-004-byan-lang/q-tfs-055-004-byan-lang-alson-00000.html تشکیک در ماهیّت و وجود حرف راء(مشتمل بر بحث انواع مصوّت ها و الفبای آوانگاری بین المللی) http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-030-022-loghat-dict/q-tfs-030-022-loghat-dict-arb-10-r-00001.html نظریه اطلاعات در فیزیک http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-041-053-fizik/q-tfs-041-053-fizik-information-00000.html برهم نهی کوانتومی- حضور یک ذره در دو مکان http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-041-053-fizik/q-tfs-041-053-fizik-superposition-00000.html جایزه نوبل فیزیک ٢٠٢٢ http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-041-053-fizik/q-tfs-041-053-fizik-superposition-00000.html#nobel_1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطالب مرتبط با جلسه امروز(٢٠/ ٨/ ١۴٠٢) الامتثال عقیب الامتثال(مشتمل بر بحث اعاده نماز فرادا به جماعت) https://almabahes.bahjat.ir/?p=12303 بررسی کراهت در عبادات https://almabahes.bahjat.ir/?p=17373 کلمات فقها در زمینه اعاده نماز فرادا به جماعت http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-qwaed-emtethaal-00004.html کلمات علما در مسئله اجتماع امر و نهی http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-qwaed-ejtemaa-00001.html سریان مناط اجتماع امر و نهی در سراسر فقه http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-qwaed-ejtemaa-00000.html
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطالب مرتبط با جلسه امروز(٢١/ ٨/ ١۴٠٢) سریان مناط اجتماع امر و نهی در سراسر فقه http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-qwaed-ejtemaa-00000.html کلام میرزای قمی در قوانین در مورد اجتماع امر و نهی http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-qwaed-ejtemaa-00001.html#ejt_30 مراحل طولی انشاء حکم(روایت حفص بن غیاث) http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-qwaed-emtethaal-00000.html انشائات طولیه و معالم آن در کلمات اصحاب http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-qwaed-emtethaal-00100.html افلاطونگرایی در بیان و رفتار اندیشمندان http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-riazi/q-tfs-017-012-riazi-falsafah-Platonism-00052.html بررسی کراهت در عبادات https://almabahes.bahjat.ir/?p=17373
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطالب مرتبط با جلسه هوش مصنوعی ۶(١٨/ ٨/ ١۴٠٢) سردر مدارس (مدرسه افلاطون، مدرسه معرفت شناسی و مدرسه هوش مصنوعی) http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-reference-00003.html حدیث لیتک تعلمت الفلسفة http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-049-006-hadith/q-tfs-049-006-hadith-id-02-falsafah-00000.html جایگاه تموج پایه در شکل گیری عالم(مشتمل بر بحث کرسی ظهور) https://almabahes.bahjat.ir/?p=17279 مبحث انصراف در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته است. به عنوان نمونه: جلسه ٣/ ٨/ ١۴٠٠ بررسی انصراف رؤیت هلال به فرد متعارف https://almabahes.bahjat.ir/?p=11582 نظریه اطلاعات در فیزیک http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-041-053-fizik/q-tfs-041-053-fizik-information-00000.html تأملاتی پیرامون منطق جدید(مکاتبات بین استاد و یکی از محققین حوزه منطق جدید بر محور مقاله راسل) https://almabahes.bahjat.ir/?p=20249 افلاطونگرایی در بیان و رفتار اندیشمندان http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-riazi/q-tfs-017-012-riazi-falsafah-Platonism-00052.html مقاله «مثال دقیق، سؤال روان؛ ابزاری برای ارائه مجردات به همگان» https://almabahes.bahjat.ir/?p=12505 کاربرد مفاهیم ریاضی در تبیین مفاهیم الهیاتی(١): عدد پی https://almabahes.bahjat.ir/?p=20493
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فواید یادگیری زبان برنامه نویسی برای طلاب (پرسش و پاسخ بعد از درس)
مطالب مرتبط با جلسه روز گذشته(٢٢/ ٨/ ١۴٠٢) مراحل طولی انشاء حکم-روایت حفص بن غیاث http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-qwaed-emtethaal-00000.html ارتکاز متشرعه(مبحث برده داری و حضور زنان در فصل اول ذیل انواع ارتکاز/ ارتکاز جهت گیری مطرح شده است) https://almabahes.bahjat.ir/?p=10336 رساله عدم اعتبار رؤیة الهلال قبل الزوال وحید بهبهانی(در ص 503 و 517 روایت اسحاق بن عمار مطرح شده است) http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-050-sowm-100-helaal-zawaal-00012.html
مطالب مرتبط با جلسه امروز(٢٣/ ٨/ ١۴٠٢) آیا عثمان در مصحف خود یک قرائت را اراده کرده است؟ http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-010-01151.html مصحف الجماعة عثمانی http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-010-01000.html روند تاریخی قرائات http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00510.html تکفیر اهل عراق نسبت به اهل شام http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-010-00301.html ابن مسعود نرم بود چگونه با خلیفه در افتاد؟ http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-010-00144.html همراهی ابن مسعود با خلفا و سپس پشیمانی http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0001-0001-0622/0032-0032-0653-ibnmasud-00001.html فرستادن عمر ابن مسعود را به عراق http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0001-0001-0622/0032-0032-0653-ibnmasud-00002.html کتاب الرد علی من خالف مصحف عثمان http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0300-0292-0913/0328-0319-0940-ibnanbari-00010.html ابن شنبوذ http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0300-0292-0913/0328-0319-0940-ibnshanbuz-00000.html النسخ للقرآن بالاجماع فیه اختلاف http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00019.html افتراء ناصر القفاری http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-011-00001.html جردوا مصاحفکم http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-010-00306.html سنجش انواع قرائت در قوت تعدد صدور http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-000-00010.html بلغ ما انزل الیک من ربک ان علیا مولی المومنین-قرائت ابن مسعود https://shamela.ws/book/639/4898 اختلاف مصاحف عثمانی http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-010-01020.html لو کلفونی نقل جبل من الجبال- کلام زید بن ثابت در صحیح بخاری http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-050-000-bahth/q-tfs-050-000-bahth-11-motafarreq-0003-1401-hawzah-001.html#toc_263 استانداردهای دوگانه اهل سنت در برخورد با روایات موهم تحریف قرآن https://almabahes.bahjat.ir/?p=17122