📌کیفیت دعا برای فرج حضرت قائم علیه السلام
🔺آیت الله حاج میرزا احمد سیبویه، ساکن تهران، از آقای شیخ حسین سامرایی که از بزرگان اهل منبر در عراق بودند، نقل کردند:
در ایامی که در سامرا مشرف بودم، در روز جمعه ای، طرف عصر به سرداب مقدس رفتم. دیدم غیر از من احدی نیست. حالی پیدا کردم و متوجه مقام حضرت صاحب الأمر علیه السلام شدم.
در آن حال از پشت سر شنیدم که به فارسی فرمودند: «به شیعیان و دوستان بگویید که خدا را به حق عمه ام حضرت زینب قسم دهند، که فرج مرا نزدیک گرداند.»
📒شيفتگان حضرت مهدى(عج)،ج1،ص251
○کانال #الممهدون_للمهدی
@almahdi_14
📌تنها راه نجات
قال أبو محمد الحسن بن علی العسكري علیه السلام: وَ الله ليَغِيبَنَّ غَيبة لَا يَنْجُو مِنَ الهلکة فِيهَا إِلا مَن ثبتَهُ الله عَلَى القول بامامتهم ، وَ وَفَّقَهُ لِلدعاء بتعجيل الفرَج.
💠 حضرت عسکری علیه السلام فرمودند: به خدا قسم، فرزندم مهدی، چنان غیبتی خواهد داشت که در آن کسی از هلاکت و نابودی نجات نمی یابد مگر کسی که خداوند وی را بر اعتقاد به امامت اهل بیت علیهم السلام پایدار سازد و بر دعای بر تعجیل فرج توفیق دهد.
📚إعلام الوری، ص439
📛پین رو مطالعه کنید و شرکت کنید✌️
○کانال #الممهدون_للمهدی
@almahdi_14
📌اتصال انقلاب ایران به ظهور حضرت حجت علیه السلام در کلام امام خمینی ره
🔺به جرات می توان گفت بزرگترین ، مهمترین و شوق آورترین پیش بینی حضرت امام ، بحث نزدیک بودن ظهور و اتصال این انقلاب الهی به انقلاب جهانی امام عصر(عج) است در حالی که برخی از افراد در حال حاضر و با رخ دادن بسیاری از نشانه ها ، هنوز هم در مورد نزدیک بودن ظهور شک و تردید دارند ، امام عزیز از سه دهه قبل با قاطعیت و صراحت ، نزدیک بودن ظهور و اتصال این انقلاب به انقلاب مبارک امام مهدی(عج) را پیش بینی کرده و آن را قریب الوقوع می دانست. برای مثال ؛
1⃣ما امروز دورنمای صدور انقلاب اسلامی را در جهان مستضعفان و مظلومان بیش از پیش می بینیم و جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است ، امید بخش آتیه روشن است و وعده خداوند تعالی را نزدیک و نزدیکتر می نماید. گویی جهان مهیا میشود برای طلوع آفتاب ولایت از افق مکه معظمه و کعبه آمال محرومان و حکومت مستضعفان.
📒امام خمینی (ره)؛ 15 خرداد 1362
2⃣و مستضعفان که اکثریت قاطع جهان را تشکیل میدهند مطمئن باشند که وعده حق تعالی نزدیک است و ستاره نحس مستکبران رو به زوال و افول است.
📒امام خمینی (ره)؛ 10 مرداد 1360
3⃣من امیدوارم که این کشور با همین قدرت که تا اینجا آمده است و با همین تعهد و با همین بیداری، که از اول قیام کرده است و تا اینجا رسانده است، باقی باشد این نهضت و این انقلاب و قیام، تا صاحب اصلی ان شاء الله، بیاید. و ما و شما و ملت ما امانت را به او تسلیم کند.
📒امام خمینی (ره)؛ 03 آذر 1360
4⃣سلام بر ملت بزرگ ایران که با فداکاری و ایثار و شهادت راه ظهورش را هموار میکنند.
📒امام خمینی (ره)؛ 02 فروردین 1368
○کانال #الممهدون_للمهدی
@almahdi_14
📌کلام امام
🔺گویی وعده خداوند قادر نزدیک است و امید است این بارقه برقآسا که در سراسر جهان پرتو افکنده و نوید فتح مبین میدهد، به حکومت مطلقه منجی آخر الزمان و پناه مستضعفان متصل شود.
🗓22 بهمن 1364
○کانال #الممهدون_للمهدی
@almahdi_14
📌در دوران ظهوریم و ورق برگشته است ، آیت الله حائری شیرازی
💠آیا از دوره رحلت رسول خدا صلیالله علیه و آله دیده اید که مرجع تقلیدی بشود فرمانده کل قوا؟ این از علامات ظهور است که نایب امام زمان بشود فرمانده کل قوا. این یعنی امام زمان فرمانده کل قواست.
💠مگر مراجع تقلید کارشان به جنگ و لشکرکشی و اردوکشی بود؟ بههیچوجه. اصلاً در این عالمها نبودند. درسی میداند، درسی میخواندند، مسجد و محراب و موعظهای داشتند.
💠مردم، مگر اهل اسلحه بودند؟ شاید تا چند نسلشان میآمدند و میرفتند و قنداقه تفنگ به دستشان لمس هم نمیشد.
⚠️این ورق که برمیگردد معنایش این است که یک خبرهایی است، یک برنامههای است.
شما ببینید شاگرد بزاز میشود یک فرمانده عملیات در جبهه. شاگرد نجار میشود فرمانده یک گردان. بچه یک چوپان میشود فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. محسن رضایی خودش و پدرش هر دو چوپان بودهاند.
👈اینها چیست؟ این اتفاقات بوی آن بزرگوار را میدهد که دارد ورق برمیگردد.
○کانال #الممهدون_للمهدی
@almahdi_14
⭐ لوح | حضرت آیتالله خامنهای ماه مبارک رمضان را «ماه فرصتها» میدانند.
🔺️ پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در این اطلاعنگاشت ۱۰ توصیه کاربردی رهبر انقلاب اسلامی را برای بهرهبرداری از این فرصت عظیم الهی مرور میکند.
@Khamenei_ir
@almahdi_14
◇ بحث سوم ؛ ایران قبل از ظهور بر اساس نصوص / قسمت دوم ؛ قم و مردمانش
#پست_اول
در روایات شیعی ، توجه ویژه ای به قم و مردمانش شده است. و اهل بیت از ابتدا در صدد آماده سازی مردم قم برای زمینه سازی ظهور حضرت بوده اند.
💠مردم قم ، قبل از اینکه حضرت مهدی موعود عجل الله فرجه متولد بشوند ، به آن حضرت و دولتش اشتیاق داشتند و انقدر محبت اهل بیت در دلشان رسوخ کرده بود که تمجیداتی عجیب از اهل بیت علیهم السلام درباره آنان صادر شد.
📖بحارالانوار ،ج۶۰ ، ص۲۱۶ ؛
از صفوان بن یحیی نقل میکند ؛ حضور امام رضا علیه السلام بودم که سخن از اهل قم و اشتیاق آنان به حضرت مهدی علیه السلام به میان آمد ، ایشان بر آنها رحمت فرستاده و فرمودند ؛
خدا از آنان راضی باشد ... آنان بهترین شیعیان ما از بین سرزمین ها هستند ، خداوند تعالی ولایت مارا در طینت آنان عجین کرده است.
همانطور که مطالعه کردین ، ارتباط اهل قم با مهدویت به قبل ولادت آن حضرت برمیگرده و جالب این است که این محبت را تا به امروز نگه داشتند.
💯اما چند روایت کلیدی در مورد قم و مهدویت حائز اهمیت می باشد که الان بدان اشاره میکنیم؛
1⃣روایت اول؛ بحارالانوار،ج۶۰ ،ص ۲۱۶ ؛
بإسناده عن عفان البصري، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: قال لي: أتدری لم سمي قم؟ قلت: الله ورسوله وأنت أعلم.قال: إنما سمي قم لان أهله يجتمعون مع قائم آل محمد صلوات الله عليه و يقومون معه ويستقيمون عليه و ينصرونه.
امام صادق علیه السلام به عفان بصری فرمودند؛ آیا میدانی چرا قم ، قم نامیده شده ؟ عرض کردم خدا و رسولش داناترند. حضرت فرمودند؛ زیرا اهالی آن با قائم آل محمد علیه السلام اجتماع و قیام می کنند ، بر او استوار مانده و یاری می دهند.
✅نکات و اشارات؛
🔺اولا ؛ نام گزاری قم ، به علت قیامی هست که با حضرت قائم میکنند و ان حضرت رو کمک و یاری می رسانند.
🔺دوما؛ تو این روایت ، حضرت عنوانی و خط و منهجی را مطرح میکنند که دیگران هم میتونند واجدش باشند و انحصار در قم نداره ؛ که این منهج ، خط ولایت و قیام با حضرت حجت علیه السلام هستش.
اینجا باید گفت که اهالی شهر قم ، اولا و بالذات به این وصف و منهج متصفند و بقیه مردم از دیگر شهرها ثانیا و بالتبع متصفند.
اینکه میگم ثانیا و بالتبع یعنی مردم دیگر شهر ها بواسطه قم هست که در دین استوارند و به قیام حضرت شتاب می کنند و تحت تاثیر قمیون قرار میگیرند.
در روایات بعدی قرائنی را ذکر میکنیم برای این مدعا
🔺فضای این روایت ناظر به زمان قرب ظهور هستش ؛ زیرا از تعابیری مثل "یجتمعون معه" و "یقومون معه" استفاده شده که ناظر به اتصال نصرت قمیون به زمان ظهور است.
🔺این روایت نشان می دهد که اهل بیت علیهم السلام از ابتدا ، مردم را به شان و منزلت قم آگاه میکردند و به قمیون آگاهی میدادند که چه وظیفه ای بر دوششان قرار گرفته و آنان را اماده میکردند برای حرکت به سمت این هدف.
🔺نصرت مردم قم قبل از ظهور در روایات بسیاری وجود دارد و ضعف سندی این دسته روایات با مویدات روایی دیگر جبران می شود و نوعی اطمینان به روایات حاصل میشود.
و این نصرت با توجه به روایات دیگر ، به نصرت علمی و نصرت عملی تفسیر شده است.
✏️ذوالفقار سیدعلی
¤کانال الممهّدون للمهدی
✨ @almahdi_14
◇ بحث سوم ؛ ایران قبل از ظهور بر اساس نصوص / قسمت دوم ؛ قم و مردمانش
#پست_دوم
همانطور که گفتیم ، در قم خط و منهجی وجود دارد که مورد تایید اهل بیت بوده و این منهج به بلاد دیگر هم سرایت میکنه و روایات قم اولا و بالذات در مورد قم و ثانیا و بالتبع بر اهالی دیار دیگه صادق است که در این به یک روایتی اشاره میکنیم که موید این مطلب می باشد.
2⃣روایت دوم؛ بحارالانوار ،ج۶۰، ص۲۱۶ ؛
گروهی از اهل ری بر امام صادق ع وارد شدند و عرض کردند : ما اهل ری هستیم. حضرت فرمود؛ برادران ما از قم خوش آمدند.دوباره گفتند:ما اهل ری هستیم. باز حضرت مانند اول پاسخ داد. آنان چند بار همان جمله را تکرار کردند و حضرت نیز مانند اول پاسخ فرمود. حضرت ادامه داد: خداوند حرمی دارد و آن مکه است. پیامبر (ص) حرمی دارد و آن مدینه است. امیر المؤمنین (ع) نیز حرمی دارد که کوفه است و برای ما نیز حرمی است و آن شهر قم است.
✅ نکات و اشارات؛
🔺هنانطور که ملاحظه کردید ، قم فقط بر شهر قم صادق نیست و بر دیگر دیار ، مثل ری نیز صدق می کند. بنابراین برای تحلیل روایات قم باید دقت به خرج داد.
🔺گفتیم که روایت اول ، یک خط و منهجی را ترسیم میکند که قمیون اون را واجد هستند و روایت هم ناظر به اخرالزمان بود.
✋ممکن است این سوال پیش بیاد که پس چطور در زمان امام صادق علیه السلام ، به مردم ری ، عنوان "قم" اطلاق شده ؟؟؟
👈در جواب باید گفت ؛ در زمان حضور امامان شیعه، بلاد مختلفی میتونستن اون خط و منهج رو داشته باشند و مستقیما هم از اهل بیت ، اون منهج رو کسب کرده باشند و از قمیون اخذ نکرده باشند.
ولی قم و اهالی قم ، تا زمان ظهور حضرت حجت این خط و منهج رو حفظ میکنند و مرکزیت علم و قیام و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت میشوند و دبگر بلاد در علم و عمل از قم متاثر می شوند.
🔺درباره نصرت عملی اهل قم قبلا در بحث قمیون و فساد اسرائیل صحبت هایی کردیم ولی ادامه دار هست و بعدا بعد عملی این نصرت رو تکمیل میکنیم ولی الان اشاره ای به نصرت علمی اهل قم میکنیم؛
✋بحارالانوار ، ج۶۰ ،ص۲۱۹ ؛
امام صادق علیه السلام میفرمایند ؛ أما إنهم أنصار قائمنا ودعاة حقنا. بدان! اهل قم یاران قائم ما و دعوتگران به حق ما هستند.
که قمیون نصرت میدهند به حضرت حجت و نصرتشان در این روایت ، نصرت علمی و از نوع دعوت کردن دیگران به اهل بیت است.
✏️ذوالفقار سیدعلی
¤کانال الممهّدون للمهدی
✨ @almahdi_14
◇ بحث سوم ؛ ایران قبل از ظهور بر اساس نصوص / قسمت دوم ؛ قم و مردمانش
#پست_سوم
3⃣روایت سوم؛ بحارالانوار ، ج۶۰، ص۲۱۳؛
امام صادق فرمودند؛ در آینده کوفه از مومنان خالى می شود و علم و دانش بدان پشت می کند همچنانکه مار در لانه خویش پشت میکند. آنگاه علم در شهرى به نام قم ظاهر وآنجا معدن علم و فضلیت می شود به طورى که دیگر به روى زمین کسى که به امور دینى آگاه نباشد، پیدا نمیشود. در آن زمان حتى زنان پرده نشین هم از مسایل دینى آگاهى دارند. و این هنگام نزدیک شدن ظهور قائم ماست. در آن هنگام خداوند قم و ساکنانش را قائم مقام حجت قرار میدهد. واگر چنین نباشد، زمین ساکنان خود را فرو میبرد و دیگر بر روى آن حجتى باقى نخواهد ماند. در آن عصر علم از قم به دیگر نقاط جهان در شرق و غرب جارى میشود. لذا حجت خدا بر مردم تمام میگردد به گونه اى که دیگر کسى یافت نمیشود که دستورهاى دینى و علم الهى بدو نرسیده باشد. آنگاه قائم (ع) ظهور میکند و وسیله انتقام و خشم خداوند بر بندگان میگردد؛چون خداوند از مردم انتقام نمیگیرد مگر بعد از آنکه حجت را انکار کنند.
✅ نکات و اشارات ؛
🔺باتوجه به این روایت ، علم از کوفه به قم نقل میکند و قم معدن علم و فضیلت می شود. و از قم به دیگر بلاد پخش میشود.
🔺حوزه علمیه قم در سال ۱۳۰۰ شمسی توسط شیخ عبدالکریم حائری تاسیس شد و کم کم شاگردان ایشون از اراک به قم مهاجرت کردند مانند؛ امام خمینی ، سید احمد خوانساری ، سید محمد تقی خوانساری ، سید محمدرضا گلپایگانی و شیخ محمد علی اراکی.
و کم کم حوزه علمیه با ورود سید ابوالحسن اصفهانی و میرزای نائینی و علمای اصفهان به قم تقویت گرفت و همچنین با زعامت آیت الله بروجردی بر قوای حوزه علمیه قم افزوده شد و قوت بسیاری گرفت.
رفته رفته علی الخصوص بعد از انقلاب اسلامی حوزه علمیه قم تقویت شد و حوزه علمیه نجف از مرکزیت افتاد و قم مرکز علمی تشیع گردید.
🔺با توجه به روایت بالا ، این اتفاق یعنی انتقال علم از کوفه به قم در نزدیکی ظهور اتفاق میوفته و تعبیر روایت اینه؛ و ذلک عند قرب ظهور قائمنا.
و این روایت و اتفاقات اخیر در ایران سندی محکم بر نزدیک بودن حقیقی ظهور می باشد که معصومین از آن گزارش دادند.
🔺این روایت به ما می فهماند که قمیون جدای از قیامی که برای نصرت حضرت حجت علیه السلام می کنند ، قبل از حضرت زمینه سازی علمی نیز می کنند و اهل قم کسانی هستند که باید ، باید ، باید در ترویج اسلام و مکتب تشیع تمام تلاش خودشون رو بکنند و به تمام دنیا صادر بکنند تا زمینه ظهور حضرت فراهم بشود.
🔺از این روایت تاثیر دیگر بلاد از قم فهمیده می شود ، و اون مطلبی که قبلا گفتیم با این روایت تایید می شود ؛ که خط و منهج مورد تایید در روایات اولا و بالذات به قمیون و ثانیا و بالتبع به دیگر بلاد صدق میکند.
🔺در پاورقی صفحه ۱۲۱ کتاب پیدایش مذاهب اسلامی نوشته آیت الله مکارم امده که ؛
از اين جمله چنين استفاده مىشود كه علم به كلّى از كوفه (و اطراف آن) برچيده نمىشود، بلكهمحدود و جمع مىگردد و از صورت يك واحد علمى جهانى به صورت يك واحد علمى محلّى در مىآيد
🔺این روایت نمیخواهد بگوید که اسلام به تک تک افراد روی زمین برسد بلکه به این معناست که دست یابی به مقررات و دستورات اسلام برای همه امکان پذیر خواهد بود.
🔺طلاب دینی از این روایت ، باید به اهمیت یادگیری زبان خارجه و تبلیغ در غرب پی برده و از الان برای نصرت حضرت حجت قدم بردارند.
🔺در این روایت نکات دیگری وجود دارد که به مباحث آینده مرتبط است و ان شالله در آینده مطرح میکنیم.
✏️ذوالفقار سیدعلی
¤کانال الممهّدون للمهدی
✨ @almahdi_14
📸دانلود پوستر با کیفیت بالا
○آیت الله خامنه ای ؛
امروز، هم بشریت بیش از بسیاری از دورانهای تاریخ، دچار ظلم و جور است، هم پیشرفتی که امروز بشریت کرده است، معرفت پیشرفتهتر است. ما به زمان ظهور امام زمان ارواحنافداه، این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شدهایم؛ زیرا معرفتها پیشرفت کرده است. 1378/09/03
🔺کانال الممهّدون للمهدی
✨ @almahdi_14
📌آیت الله حائری شیرازی
🔺عصر و زمانه ما
⚠️نمودارهایی که از خصوصیات عصر و زمان ما رسم می شود، همان امتی را نشان می دهد که حضرت حجت علیه السلام انتظارش را میکشید تا ظهور کند.
قبرستان «دارالسلام شیراز» سابقه هزار ساله از دوره دیلمیان دارد. قبرستان «تخته فولاد اصفهان» و «قبرستان تهران» همینطور.
در این هزار سال تعداد شهدای این قبرستانها یا هیچ است یا یکی دو تا. چطور شده که در این عصر در بعضی از قبرستانها هزار شهید داریم؟ اینها نشان میدهد این امت همان امتی است که حضرت انتظارش را می کشید. اما ما چون زیاد می بینیم برایمان عادی شده است. این شهید هایی که آمدهاند و هنوز هم میآیند نشانه این است که عصرما با عصر هزارسال گذشته متفاوت است.
○کانال #الممهدون_للمهدی
@almahdi_14