eitaa logo
دفتر آیت الله العظمی مظاهری
3.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
616 ویدیو
45 فایل
کانال رسمی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مظاهری @almazaheri مؤسسهٔ فرهنگی مطالعاتی الزهراء @alzahrabook_ir مشاهده فیلم و کلیپ صوتی B2n.ir/g17641 ارتباط با دفتر: @almazaheri_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️درس اخلاق آیت‌الله العظمی مظاهری؛ ده حدیث نورانی از امام حسین«سلام‌الله‌علیه» 🔸حدیث هفتم: نیل به نتیجۀ مطلوب، تنها از راه مستقیم و متعارف 🔹امام حسین«ع» در روایتی می‌فرمایند: اگر کسی از راه گناه بخواهد مطلوب خودش را به دست بیاورد، دوان دوان به ضد مطلوب می‌رود و از آنچه می‌ترسیده، به سرش خواهد آمد. 🔹هرکه از راه گناه بخواهد به جایی برسد، حتماً نمی‌شود. نشدن آن هم به خاطر اینست که راه،‌ بی‌راهه است و معلوم است اگر کسی بخواهد از بی‌راهه به مطلوب برسد، حتماً نمی‌شود. ممکن است کسی از راه گناه، زرق و برقی در زندگیش پیدا شود. یعنی زرق و برقی به اینکه به مطلوب رسیده، اما این ریشه‌دار نیست و عاقبت به‌خیر نیست و در نهایت به نتیجه نمی‌رسد. علاوه بر اینکه او را جهنمی می‌کند، در دنیایش هم نمی‌تواند از راه گناه به مقصود و مطلوب برسد. از آنچه امید دارد، حتماً امیدش ناامید می‌شود و از آنچه می‌ترسیده، دوان دوان به سوی آن خواهد رفت. 🔹تقاضا دارم این روایت شریف امام حسین«ع» را برای خودتان الگو قرار دهید و در زندگی صفا و صداقت و صمیمیت داشته باشید و بدانید که غیر از این راهی نیست. اگر بی‌راهه رفتید، ولو با کلاه شرعی، این صفا و صداقت و صمیمیت نیست و حتماً زمین می‌خورید. 🔹متن کامل در: 🌐 https://b2n.ir/615077 🆔 @almazaheri
07 حدیث هفتم نیل به نتیجۀ مطلوب، تنها از راه مستقیم و متعارف.mp3
11.45M
🎙درس اخلاق با موضوع ده حدیث نورانی از امام حسین«سلام‌الله‌علیه» 🔹آیت‌الله العظمی مظاهری 🔸حدیث هفتم‌: نیل به نتیجۀ مطلوب، تنها از راه مستقیم و متعارف 🆔 @almazaheri
هدایت شده از محرم ۱۴۴۲
◾️درس اخلاق آیت‌الله العظمی مظاهری؛ ده حدیث نورانی از امام حسین«سلام‌الله‌علیه» 🔸حدیث هشتم: پاداش بندۀ واقعی خداوند 🔹امام حسین«ع» می‌فرمایند: هرکسی به مقام عبودیت برسد و به راستی عبد خدا باشد، آنچه می‌خواهد، خدا بیش از آن را به او عنایت می‌کند. 🔹امام حسین«ع» راجع به اطاعت می‌فرمایند: اگر کسی به راستی مطیع خدا باشد، در روز قیامت به او می‌گویند از هر دری از بهشت که می‌خواهی، وارد شو. به عبارت دیگر بهشت مال توست. 🔹قرآن کریم می‌فرماید: اگر کسی به راستی مؤمن باشد،‌ در این دنیا حیات طیّب دارد. در آخرت هم حیات طیّب‌تر دارد. هر زن یا مردی که واقعاً مؤمن باشد و واقعاً از خدا اطاعت کند، در همین دنیا حیات طیّبی به او عنایت می‌کنیم. یک زندگی که آن زندگی طیّب باشد و در آخرت هم یک زندگی طیّب‌تر به او می‌دهیم. 🔹متن کامل در: 🌐 https://b2n.ir/099343 🆔 @almazaheri
08 حدیث هشتم پاداش بندۀ واقعی خداوند.mp3
9.91M
🎙درس اخلاق با موضوع ده حدیث نورانی از امام حسین«سلام‌الله‌علیه» 🔹آیت‌الله العظمی مظاهری 🔸حدیث هشتم: پاداش بندۀ واقعی خداوند 🆔 @almazaheri
◾️درس اخلاق آیت‌الله العظمی مظاهری؛ ده حدیث نورانی از امام حسین«سلام‌الله‌علیه» 🔸حدیث نهم: ثواب والای اجتناب از مال حرام 🔹مال حرام تأثیرهای عجیبی دارد: 🔸اثر اول: مال حرام گاهی دل را سیاه می‌کند. وقتی دل را سیاه کرد، مراتبی پیدا می‌کند. مرتبۀ اول: گاهی باعث می‌شود تا انسان حال عبادت نداشته باشد،‌ بلکه تمایل به معصیت داشته باشد. مرتبۀ دوم: حرف حق در او تأثیر ندارد. هرکه باشد و حتی نه تنها تأثیر نمی‌کند، بلکه مسخره هم می‌کند. مرتبۀ سوم آنست که آدم‌کشی می‌کند و حتی حاضر است امام حسین«ع» را بکشد. خدا نکند دل سیاه شود. قرآن کریم می‌فرماید: ‌وای به دلی که در اثر معصیت، سیاه شده است. 🔸اثر دوم: قرآن کریم می‌فرماید: کسانی که مال مردم را می‌خوردند، به صف محشر می‌آیند. اعمال خوبی دارند، اما اعمالش را می‌گیرند و به بستانکار می‌دهند. در آنجا بستانکار خیلی خوشحال می‌شود. اعمالش را هم ارزان می‌فروشد که خیلی حسرت و ندامت دارد. 🔹حرام‌خوری بسیار خطرناک است و اما حلال‌خوری و اجتناب از حرام، ثوابش خیلی بالاست. البته مشکل است اما لازم‌تر از همه چیز است. امام صادق«ع» می‌فرمایند: شمشیر زدن در خط مقدم جبهه، آسان‌تر از اینست که انسان بتواند حلال‌خور شود. 🔹متن کامل در: 🌐 https://b2n.ir/650615 🆔 @almazaheri
09 حدیث نهم ثواب والای اجتناب از مال حرام.mp3
11.75M
🎙درس اخلاق با موضوع ده حدیث نورانی از امام حسین«سلام‌الله‌علیه» 🔹آیت‌الله العظمی مظاهری 🔸حدیث نهم: ثواب والای اجتناب از مال حرام 🆔 @almazaheri
◾️درس اخلاق آیت‌الله العظمی مظاهری؛ ده حدیث نورانی از امام حسین«سلام‌الله‌علیه» 🔸حدیث دهم: جوانمردی، عامل کنترل انسان 🔹اگر کسی دین بر او حکمفرما باشد، گناه نمی‌کند. اگر کسی گناه می‌کند، اگر کسی گناه چشم و گوش و زبان دارد، در اثر بی‌دینی است و دینش ضعیف است و الاّ اگر دین قوی باشد، انسان را می‌رساند در سرحد عصمت و زبان، گوش و چشم را کنترل می‌کند. 🔹اگر کسی باور داشته باشد که همه جا محضر خداست، همه جا محضر رسول الله«ص» است معلوم است که گناه نمی‌کند. و اگر بخواهیم این باور دینی برای کسی پیدا شود، راهش فقط عبادت است. بخصوص اهمیت به همۀ واجبات و مخصوصاً نماز، اهمیت به مستحبات نظیر انس با قرآن، دعا، توسل، نماز شب و انس با خدمت به خلق خدا، و همچنین اجتناب از گناه. 🔹امری که بهتر از همه، انسان را کنترل می‌کند، توجه به معاد و ترس از معاد است؛ لذا به قول بزرگان در روز هفت هشت ده مرتبه و لاأقل لحظه‌ای به فکر قبر و قیامت باشید. باید به راستی معاد را باور کنیم، یعنی بگوییم ممکن است امشب شب اول قبر ما باشد و برای شب اول قبرمان چه کرده‌ایم؟! 🔹امام حسین«ع» می‌فرمایند: اگر انسان به فکر معاد باشد و اگر به معاد مظنّه داشته باشد چه رسد به اینکه در دل رسوخ کند و باور داشته باشد، آنگاه گناه نمی‌کند. 🔹اگر انسان به راستی جوانمرد باشد، گناه نمی‌کند؛ برای اینکه جوانمردی او نمی‌گذارد گناه کند. 🔹قرآن کریم می‌فرماید: هرکاری که می‌خواهید بکنید، اما بدانید که در محضر خدا هستید پس جوانمرد باشید. 🔹متن کامل در: 🌐 https://b2n.ir/945741 🆔 @almazaheri
10 حدیث دهم جوانمردی، عامل کنترل انسان.mp3
14.34M
🎙درس اخلاق با موضوع ده حدیث نورانی از امام حسین«سلام‌الله‌علیه» 🔹آیت‌الله العظمی مظاهری 🔸حدیث دهم: جوانمردی، عامل کنترل انسان 🆔 @almazaheri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞دعای امام سجاد«سلام‌الله‌علیه» برای کوتاهی عمر توأم با گناه و طول عمر بدون گناه 📱 instagram.com/almazaheri 🌐 aparat.com/alzahra_isbn 🆔 @almazaheri
◾️بازنشر بیانات آیت‌الله العظمی مظاهری در آستانۀ سالروز شهادت امام سجاد«سلام‌الله‌علیه» بِسْمِ‏ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏ 🔹امام سجاد«ع» سی و چهار سال بعد از قضیۀ کربلا زنده بودند، یعنی دورۀ امامت آقا سی و چهار سال بوده است. دوران خیلی بدی بوده است، اما امام چهارم توانسته‌اند تشیّع را حفظ کنند. بلکه از تاریخ به خوبی استفاده می‌کنیم محبّت و مودّت مردم راجع به تشیع و راجع به اهل‌بیت«ع» در آن دوران بیشتر شده و این از زحمات آقا امام چهارم بوده است. 🔹یزید بیش از سه سال حکومت نکرد؛ سال اول امام حسین«ع» را شهید کرد و قضیۀ کربلا را جلو آورد؛ سال دوم قضیه حَرّه در مدینه جلو آمد. معنایش اینست که پنج هزار نفر از بنی امیّه و از آن جلادها را به مدینه فرستاد و مدینه را قتل عام کرد. در سال سوم، عبدالله بن‌زبیر در مکه علیه یزید قیام کرد. یزید هم لشکر مجهّزی را فرستاد و خانۀ خدا را خراب کرد. منجنیق به خانۀ خدا بست و خانۀ خدا را سنگباران کرد و بعد هم خانۀ خدا را آتش زد. 🔹در سال سوم یزید مُرد و نه تنها یزید مُرد، بلکه قضیۀ کربلا حکومت چهل سالۀ بنی امیه را نابود کرد. لذا تأثیر اولی که قضیۀ کربلا داشت، آن بود که امام حسین«ع» می‌خواست. امام حسین«ع» می‌خواست بنی امیه نابود شود و آن حکومت چهل سالۀ معاویه و به قول قرآن شجرۀ خبیثه، نابود شود و این درخت خبیث را امام حسین«ع» از ریشه کند. 🔹امام سجاد«ع» در همین کشت و کشتارها و در همین بحران‌ها توانستند نه تنها شیعه را حفظ کنند، بلکه توانستند محبت و مودت عجیبی در دل مردم ایجاد کنند؛ به طوری که همه اهل‌بیت«ع» را دوست داشته باشند. 🔹لذا باید بگوییم امام چهارم در میان ائمۀ طاهرین«ع» این خصوصیت را دارد که در زمان ایشان، محبت خاصی در دل مردم راجع به اهل‌بیت«ع» پیدا شد؛ اما برای امام سخت بود. سی و چهار سال مصیبت و سی و چهار سال زجر بود. 🔹کار دوّم امام سجاد«ع» که مهم‌تر از این کار هم هست، اینست که عزاداری را به مردم یاد دادند. اسلام عزیز در مخاطره بود و امام حسین«ع» قیام کردند و به واسطۀ قیام امام حسین«ع»، اسلام از مخاطره بیرون آمد و بعد اسارت جلو آمد و اسارت توانست آن موجی که در کربلا ایجاد شده بود، سرتاسری کند؛ اما باید ادامه پیدا کند و به دست ما برسد و ادامۀ آن عزاداری بود. 🔹امام چهارم«ع» همیشه به تناسبی با ذکر مصائب کربلا، یاد آن را در دل مردم زنده نگاه می‌داشتند. مثلاً وقتی می‌خواستند وضو بگیرند، نگاه به آب می‌کردند و گریه می‌کردند و می‌گفتند حسین را با لب تشنه کشتند. 🔹متن کامل در: 🌐 https://b2n.ir/573149 🆔 @almazaheri