#دهه_فجر
#حضرت_امام
♨️انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ حضرت مهدی(عج) است/ ایجاد حکومت جهانی اسلام، هدف عظیم انقلاب است.
🎙امام خمینی
🌀سلام و درود به پيشگاه مقدس مولود نيمه شعبان و آخرين ذخيره امامت حضرت بقية اللَّه- ارواحنا فداه- و يگانه دادگستر ابدى و بزرگ پرچمدار رهايى انسان از قيود ظلم و ستم استكبار. سلام بر او و سلام بر منتظران واقعى او، سلام بر غيبت و ظهور او و سلام بر آنان كه ظهورش را با حقيقت درك مى كنند و از جام هدايت و معرفت او لبريز مى شوند.
🌀سلام بر ملت بزرگ ايران كه با فداكارى و ايثار و شهادت راه ظهورش را هموار مى كنند.
🌀انقلاب مردم ايران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت- ارواحنا فداه- است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.
🌀بايد دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنمايد، ولى اين بدان معنا نيست كه آنها را از اهداف عظيم انقلاب كه ايجاد #حكومت_جهانى_اسلام است منصرف كند.
🌀چه كسى است كه نداند مردم عزيز ما در سختى هستند و گرانى و كمبود بر طبقه مستضعف فشار مى آورد، ولى هيچ كس هم نيست كه نداند پشت كردن به فرهنگ دوَل دنياى امروز و پايه ريزى #فرهنگى_جديد بر مبناى اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامى با امريكا و شوروى، فشار و سختى و شهادت و گرسنگى را به دنبال دارد و مردم ما اين راه را خود انتخاب كرده اند و بهاى آن را هم خواهند پرداخت و بر اين امر هم افتخار مى كنند. اين روشن است كه شكستن فرهنگ شرق و غرب، بى شهادت ميسر نيست.
📚صحيفه امام، ج۲۱ص۳۲۵
#در_مدرسه_امام_خمینی
#مهدویت #تمدن_نوین_اسلامی
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
#اهل_بیت
#امام_کاظم(ع)
📌مختصرى درباره حضرت موسى بن جعفر (سلام اللّه عليه)/ تفاوت دوران امام کاظم با امام رضا و امام صادق علیهم السلام/ سختی های شدید امام کاظم در طول زندگی و نحوه شهادت ایشان
🔰شهید مطهری
◾️امشب شب وفات حضرت موسى بن جعفر (سلام اللّه عليه) است. امام موسى بن جعفر عليه السلام يك تاريخچه مخصوص به خود دارند كه هم با تاريخچه پدرشان امام صادق عليه السلام فرق مىكند و هم با تاريخچه فرزندشان امام رضا عليه السلام؛ مقصودم اين است كه زمانشان نه شبيه به زمان امام صادق است و نه شبيه به زمان حضرت رضا.
◾️زمان امام صادق دوره فَترت است؛ دورهاى است كه حكومت از دودهاى به دوده ديگر منتقل مىشود، از امويها به عباسيها، و چون دوره انتقال حكومت است، براى يك مدت موقت (فاصله اول جوانى تا چند سال مانده به آخر عمر ايشان، نه همه عمرشان) دوره فترت و آزادى بود. در اين دوره امام صادق توانستند وظايفى را كه خداى متعال به عهدهشان گذاشته است از تعليمات و بسط معارف و علوم اسلامى به قدر معتنابهى انجام بدهند به گونهاى كه آنچه ما الآن داريم، بيشتر از ايشان است. اواخر زمان حضرت صادق كه دوره منصور دوانيقى پيش آمد دوباره استبداد- مثل همان دوره بنى اميه، دوره عبد الملك مروان و معاويه و يزيد- شديد شد، به طورى كه حضرت سخت تحت نظر قرار گرفتند و مكرر ايشان را از مدينه به عراق مىخواستند
◾️دوره امام كاظم عليه السلام مقارن است با آخر دوره منصور و بعد چند سالى دوره مهدى عباسى پسر منصور و بعد چند سالى دوره پسر مهدى به نام هادى و بعد دوره هارون الرشيد، يك طاغوت بسيار بزرگ و يك خليفه بسيار مقتدر. بيشتر فشارهايى كه به ايشان آمد، در زمان هارون بود.
◾️اما اينكه [دوره امام كاظم] با زمان حضرت رضا متفاوت است:
◾️هارون پسرهايش را دوست داشت، هم امين را و هم مأمون را؛ مأمون را به خاطر لياقتش و امين را به خاطر مادرش زبيده كه دختر عمويش بود و امين از طرف مادر هم از بنى العباس بود. خلافت را ميان اين دو تقسيم كرد و قسمتهاى عراق و حجاز و يمن و مصر و شام و سوريه را به امين واگذار كرد و مأمون را هم وليعهد كرد و قسمتهاى خراسان و ... را به او واگذار كرد. ولى بعد دو برادر با يكديگر جنگيدند، جنگ بسيار شديد، تا اينكه امين كشته شد و نوبت به مأمون رسيد.
◾️مأمون در شرايط خاصى قرار گرفته بود چون حامىاش ايرانيها بودند و ايرانيها علاقهمند به اهل بيت بودند و مجبور بود رعايت جانب اهل بيت را بكند. اين بود كه حضرت رضا را احضار كرد و پيشنهاد ولايتعهدى به ايشان داد و حضرت حاضر نمىشدند قبول كنند، بعد مىخواست به زور ولايتعهد را به ايشان بدهد، باز هم قبول نكردند و در نهايت حضرت جنبه تشريفاتى به قضيه دادند، كه داستانش مفصل است.
◾️ولى زمان حضرت كاظم يك دوره بسيار بسيار شديدى است. علت اصلى هم اين بود كه على رغم همه تضييقات و فشارها و جاسوسيها [علاقه مردم به ائمه اطهار برقرار بود.] در تاريخ زندگى ائمه مىبينيد كه مثلا يكدفعه شبانه مىريختند داخل خانه امام صادق ببينند چه چيزى پيدا مىكنند، چه نامهاى و از چه كسى پيدا مىكنند، آيا اسلحه يا پولى بيشتر از حد متعارف پيدا مىكنند كه علامت اين باشد كه سرباز تهيه مىكنند.
◾️اين كار مكرر انجام شده است. يكدفعه مىريختند به خانه حضرت امام موسى كاظم. در مدينه يك وقت خيلى جنايت و خشونت كردند. در يك وضع بسيار بدى ريختند به خانه امام.
◾️اينها آنقدر تضييق مىكردند كه حتى نمىخواستند ائمه نان شبشان را داشته باشند؛ مىگفتند اينها نبايد چيزى داشته باشند. امام كاظم گاهى در شرايطى به سر مىبردند كه خانوادهشان به قدر كافى ساتر براى نماز نداشتند، به طورى كه زنها وقتى مىخواستند نماز بخوانند به نوبت مىخواندند يا اگر مىخواستند بيرون بروند، به نوبت مىرفتند. اين مقدار لباس نداشتند كه خودشان را به قدر كافى بپوشانند. جلادها مىريختند داخل خانه و هر چه بود غارت مىكردند و مىبردند.
◾️ولى همه اين كارها از نظر نفوذ و محبوبيت و علاقه مردم نتيجه معكوس مىداد. مردم هر چه بود، به حسب فطرت مسلمان بودند و دنبال حقيقت مىگشتند. بعضى از اينها هيچ [روزنهاى باقى] نمىگذاشتند، در زمان امام صادق و زمان امام كاظم هر كسى را كه تشخيص مىدادند [علاقهاى به امام دارد،] آن بهترين اصحاب و يارانشان را [تحت فشار قرار مىدادند. حاكم مدينه در زمان منصور] داود بن على يكى از ياران امام صادق را كشت. وقتى اين مرد بزرگوار كشته شد امام صادق بسيار ناراحت شد كه بعد هم طولى نكشيد كه بلا به سر خود آن قاتل آمد.
◾️به هر حال اين محبوبيت ائمه خشم و غضب اينها را بيشتر تحريك مىكرد. آخر با امر معنوى و با حقيقت [نمىشد مبارزه كرد.]
◾️...هارون در يك سفر به مدينه آمد. همه مردم را وادار كردند كه به استقبالش بروند. وقتى وارد مسجد مدينه شد حضرت موسى بن جعفر آنجا بودند. او خواست يك استفاده تبليغاتى به نفع خلافتش بكند. چشمش كه به قبر مبارك پيغمبر اكرم افتاد فرياد كرد: «السلام عليك يا بن العمّ» (پسر عمو سلام عرض مىكنم) يعنى من به دليل اينكه پسر عمويت هستم، خليفه هستم. حضرت موسى بن جعفر فورا فرياد كرد: «السلام عليك يا ابتاه» (پدر سلام بر تو) يعنى ما اولادش هستيم.
◾️همين سبب شد كه ديگر هارون طاقت نياورد؛ به قدرى عصبانى و ناراحت شد كه شبانه دستور داد موسى بن جعفر را حركت بدهيد و ببريد، كه ديگر همان شد كه سالها موسى بن جعفر در زندان بود. تازه خود زندانبانها قبول نمىكردند؛ يك عده از همان اول حاضر نشدند قبول كنند و گفتند ما حاضر نيستيم چنين جنايتى را مرتكب شويم. چند نفر قبول كردند و حضرت را به بصره، كوفه و جاهاى ديگر بردند و به ترتيب به سه چهار نفر سپردند. غالب اينها مدت كمى كه حضرت را از نزديك ديدند احساس كردند كه [كارشان] يك جنايت بزرگ است. محرمانه از حضرت پذيرايى مىكردند ولى گزارش مىدادند كه ما در زندان بر او سخت گرفتهايم. هارون هم جاسوس داشت. جاسوسهايش خبر مىآوردند كه قضيه اين طور نيست. از آنجا حضرت را منتقل مىكرد به زندان ديگر و زندان ديگر، تا بالأخره يك مرد ارمنى به نام «سندى بن شاهك» كه داروغه بغداد بود و علاوه بر اينكه مسلمان نبود مرد بسيار قسىّ القلبى بود [بر امام سخت گرفت و ايشان را به شهادت رساند.]
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آشنايى با قرآن(10 - 14))، ج28، ص: 725
#اهل_بیت
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
1406266_01_01.mp3
1.22M
◾️| اشاره ای به تاریخ شهادت امام کاظم/ روضه امام کاظم و سیدالشهداء علیهما السلام
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
#اهل_بیت #روضه #بزرگان
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🔊#اخلاق_و_عرفان| نکاتی مهم در استفاده بهتر از ماه رجب/ خاطره ای جالب از مرحوم آیت الله بهجت 🎙استاد
.
📌توصیه های آیت الله قاضی در مورد ماه رجب (بخش سوم)
🎙آیت الله قاضی
💠و علاوه بر آن محاسبه داشته باشيد و معاتبه داشته باشيد و نفس را معاقبه كنيد و بعد جريمه كنيد! مثلاً بعضى از بزرگان (كه در رسالۀ بحرالعلوم هست) يك تازيانه داشتند و وقتى كه عبادت مىكردند در كنار سجادۀ آنها بوده، با آن تازيانه خود را مىزدند به مقدار لازم كه بايد بزنند؛ اينها آيات قرآن است كه براى شما بيان كردهاند!
💠كسى كه مىخواهد به ذكر خدا متذكّر شود يا اينكه در خشيت خداوند وارد شود، بايد اينها را انجام دهد و چارهاى نيست از اين اعمال، وگرنه جا مىماند.
💠ثُمَّ اقبِلُوا بِقُلُوبِكُم! پس با دلهاى خود اقرار كنيد به خدا! و مرضهاى گناه را معالجه كنيد و با استغفار بزرگى گناه خويش را كاهش دهيد! چرا كه استغفار بزرگى گناه را از بين مىبرد.
💠وَ إيَّاكُم هَتكَ الحُرُمات! مبادا كه حُرُمات خدا را بجا آوريد! كسى اگر انجامبدهد و حجاب خدا را پاره كند، خداوند ولو اينكه حجاب او را پاره و مهتوك نكند، خود مهتوك است و نفس را پاره كرده و نياز نيست خداوند جزاى اين عمل او را بدهد.
💠كجا اميد نجات است براى دلى كه شكوك و شبهات در او وارد مىشود و نفوذ مىكند و رخنه مىكند؟! محال است نجات يابد قلبى كه در او شك و شبهه پيدا شود! و اين بزرگترين گناه و إثم است براى كسى كه در نعمتهاى خداوند شك و شبهه داشته باشد.
💠انسان تا اينكه در سلوكِ سبيلِ مستقيم قدم گذارد آنگاه اميد نجات براى او هست، آنوقت مىتواند از چشمۀ معين ولايت استفاده كند و بنوشد و مع المحسنين باشد و با محسنين معاشرت كند. و انسان (طبق دستور رسول اكرم كه به ابوذر غفّارى فرمودند) وقتى از آب مىشود با محسنين خورد كه در دل انسان شبهه نباشد، و انسان در قلبش هيچ شكّى نبايد باشد! و خداوند است محل إتّكاء و مستعان در نفس من و نفسهاى شما.
📚مطلع انوار. جلد دوم. ص 109
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هندسه علم اصول_01_01.mp3
4.37M
🔊#کفایه_الاصول| علم اصول، یک هندسه و تابع منظم است که باید اجزاء آن با هم سازگار باشند/ سیستم اصولی شیخ اعظم، یک سیستم منظم است/ اشاره به تناقضات سیستمی برخی اصولیین
🎙استاد علی فرحانی
📚گزیده کفایه الاصول. تدریس سال 96
#اصول #کفایه_الاصول
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢امروز هم پيغمبر اكرم (ص) در حال بعثت است. جمهورى اسلامى ادامهى بعثت پيغمبر است؛ حرف ما اين است.
🎙رهبر معظم انقلاب
❇️بعثت پيامبر مكرّم و معظّم اسلام هم برترين بعثتها، جامعترين بعثتها، كاملترين بعثتها، و ماندگارترين بعثتها است؛ يعنى اين بعثت امروز هم هست؛ امروز هم پيغمبر اكرم در حال بعثت است. [يعنى] شما كه قرآن را ميخوانيد، درسى ميگيريد، انگيزهاى پيدا ميكنيد و يك حركت را شروع ميكنيد، ادامهى بعثت پيغمبر است.
❇️ملّت ايران كه پشت سر يك شخصيّت عظيمى مثل امام بزرگوار قرار ميگيرد، از موانع عبور ميكند، سختىها را تحمّل ميكند، سختىها را زير پا لِه ميكند و به جلو حركت ميكند، يك بناى پوسيدهى طاغوتىِ خبيثِ چندهزارساله را در مهمترين نقطهى منطقه يعنى در ايران بههم ميريزد و يك بناى اسلامى درست ميكند، همان ادامهى بعثت پيغمبر است.
❇️انقلاب، ادامهى بعثت پيغمبر بود، جمهورى اسلامى ادامهى بعثت پيغمبر است؛ حرف ما اين است. آن كه با انقلاب اسلامى و جمهورى اسلامى دشمن است، مثل همان دشمنانِ صدر اسلام، با بعثت اسلامى و با حركت توحيدى دشمن است؛ حرف ما اين است.
📚بیانات 98.1.14
#مبعث #انقلاب_اسلامی
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙#مبعث| مبعث، بزرگترین حادثه تاریخ بشریت
🎙مقام معظم رهبری
#مبعث
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
#عید_مبعث
#شب_جمعه
🌀#مبعث| کمالات اختصاصی امت پیامبر (ص)
▫️كمالاتى كه تا كنون ذكر شد و كم و بيش آثار و علائم آن بيان شد فيوضاتى است از جانب حضرت ربالعزّة كه اختصاص به امت حضرت خاتمالأنبياء والمرسلين محمدبنعبداللَّه صلى الله عليه و آله دارد.
▫️سالكان امَم سالفه و شرايع ماضيه كمالاتشان محدود بوده، پس از حصول فنا و نيستى خود، فقط مىتوانستند مشاهده اسما و صفات پروردگار را بنمايند و بالاتر از اين مرحله را گمان نمىبردند.
▫️و سرّ آن اين بود كه نهايت معرفت آنان منتهى به كلمه «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ» مىشد كه حاصل آن شهود ذات مستجمع جمیع صفات كماليه و جماليه است، ولى سالكان امت رسول اكرم صلى الله عليه و آله از اين مرحله بس بالاتر رفته، به مراحل بعديه اطلاع پيدا نمودهاند و به مراحلى كه قابل شرح و بيان نيست راه يافتهاند و علت آن اين است كه جميع دستورات اسلاميه راجع است به كلمه «اللَّهُ اكْبَرُ مِنْ أنْ يُوصَفَ».
▫️و بنابراين اساس، قهراً مراحلى را كه سالك مسلمان طى مىكند به جايى منتهى مىشود كه قابل شرح و بيان و توصيف نيست و اين به مناسبت ارتباط سلوك با كلمه مباركه: «اللَّهُ اكْبَرُ مِنْ أنْ يُوصَفَ» است؛
▫️لهذا خود انبياى سَلَف نيز مافوق مقام شهود اسما و صفات الهى چيزى را گمان نمىبردند تا با طاير همت، قصد پرواز به آن آشيان را بنمايند. از اين روى، در دنيا كه به انواع ابتلايات دچار مىشدند متوسل و متمسك به ولايت معنوى و روحى رسولاللَّه و أميرالمؤمنين و صديقه كبرى و اولاد طاهرينشان مىشدند، آنگاه نجات مىيافتند و اين همان مقام ولايت كبراى معنويه ايشان بود كه دفع هموم و غموم از آن انبيا مىكرد.
▫️اجمال اين مقام گرچه براى آنان مُدرَك بود و بر همين اساس متوسل به مقامات عاليه طاهرين مىشدند، ليكن كيفيت و خصوصيت آن برايشان معلوم نبود و تا آخر عمر بر آنها مجهول مىماند.
📚رساله لب اللباب
#اهل_بیت #معارف
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#شب_جمعه| اشاره ای به روایت طاووس یمانی از امام سجاد علیه السلام/ أئمه، اسوه در معنویت و زندگی اجتماعی / کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی از این منظر
🎙استاد علی فرحانی
📚گزیده جلسه سوم از سلسله جلسات سلوک انقلابی (کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن). دی ماه 1402
#عرفان_اجتماعی
#سلوک_انقلابی #تربیت_انقلابی
#اخلاق_و_عرفان #شب_جمعه
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🎥#شب_جمعه| اشاره ای به روایت طاووس یمانی از امام سجاد علیه السلام/ أئمه، اسوه در معنویت و زندگی اجتم
.
#شب_جمعه
#معارف #روایت
📌استاد در کلیپ فوق اشاره ای به روایت عجیب طاووس یمانی از امام سجاد علیه السلام دارند، متن کامل روایت👇
💢رَأَيْتُهُ يَطُوفُ مِنَ اَلْعِشَاءِ إِلَى اَلسَّحَرِ وَ يَتَعَبَّدُ فَلَمَّا لَمْ يَرَ أَحَداً رَمِقَ اَلسَّمَاءَ بِطَرْفِهِ وَ قَالَ إِلَهِي غَارَتْ نُجُومُ سَمَاوَاتِكَ وَ هَجَعَتْ عُيُونُ أَنَامِكَ وَ أَبْوَابُكَ مُفَتَّحَاتٌ لِلسَّائِلِينَ جِئْتُكَ لِتَغْفِرَ لِي وَ تَرْحَمَنِي وَ تُرِيَنِي وَجْهَ جَدِّي مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فِي عَرَصَاتِ اَلْقِيَامَةِ
💢ثُمَّ بَكَى وَ قَالَ وَ عِزَّتِكَ وَ جَلاَلِكَ مَا أَرَدْتُ بِمَعْصِيَتِي مُخَالَفَتَكَ وَ مَا عَصَيْتُكَ إِذْ عَصَيْتُكَ وَ أَنَا بِكَ شَاكٌّ وَ لاَ بِنَكَالِكَ جَاهِلٌ وَ لاَ لِعُقُوبَتِكَ مُتَعَرِّضٌ وَ لَكِنْ سَوَّلَتْ لِي نَفْسِي وَ أَعَانَنِي عَلَى ذَلِكَ سِتْرُكَ اَلْمُرْخَى بِهِ عَلَيَّ فَأَنَا اَلْآنَ مِنْ عَذَابِكَ مَنْ يَسْتَنْقِذُنِي وَ بِحَبْلِ مَنْ أَعْتَصِمُ إِنْ قَطَعْتَ حَبْلَكَ عَنِّي فَوَا سَوْأَتَاهْ غَداً مِنَ اَلْوُقُوفِ بَيْنَ يَدَيْكَ إِذَا قِيلَ لِلْمُخِفِّينَ جُوزُوا وَ لِلْمُثْقِلِينَ حَطُّوا أَ مَعَ اَلْمُخِفِّينَ أَجُوزُ أَمْ مَعَ اَلْمُثْقِلِينَ أَحُطُّ
💢وَيْلِي كُلَّمَا طَالَ عُمُرِي كَثُرَتْ خَطَايَايَ وَ لَمْ أَتُبْ أَ مَا آنَ لِي أَنْ أَسْتَحِيَ مِنْ رَبِّي
💢ثُمَّ بَكَى ثُمَّ أَنْشَأَ يَقُولُ أَ تُحْرِقُنِي بِالنَّارِ يَا غَايَةَ اَلْمُنَىفَأَيْنَ رَجَائِي ثُمَّ أَيْنَ مَحَبَّتِي أَتَيْتُ بِأَعْمَالٍ قِبَاحٍ رَدِيَّةٍ وَ مَا فِي اَلْوَرَى خَلْقٌ جَنَى كَجِنَايَتِي
💢ثُمَّ بَكَى وَ قَالَ سُبْحَانَكَ تُعْصَى كَأَنَّكَ لاَ تُرَى وَ تَحْلُمُ كَأَنَّكَ لَمْ تُعْصَ تَتَوَدَّدُ إِلَى خَلْقِكَ بِحُسْنِ اَلصَّنِيعِ كَأَنَّ بِكَ اَلْحَاجَةَ إِلَيْهِمْ وَ أَنْتَ يَا سَيِّدِي اَلْغَنِيُّ عَنْهُمْ
💢ثُمَّ خَرَّ إِلَى اَلْأَرْضِ سَاجِداً فَدَنَوْتُ مِنْهُ وَ شِلْتُ رَأْسَهُ وَ وَضَعْتُهُ عَلَى رُكْبَتَيَّ وَ بَكَيْتُ حَتَّى جَرَتْ دُمُوعِي عَلَى خَدِّهِ فَاسْتَوَى جَالِساً
💢وَ قَالَ مَنْ ذَا اَلَّذِي أَشْغَلَنِي عَنْ ذِكْرِ رَبِّي فَقُلْتُ أَنَا طَاوُسٌ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ مَا هَذَا اَلْجَزَعُ وَ اَلْفَزَعُ وَ نَحْنُ يَلْزَمُنَا أَنْ نَفْعَلَ مِثْلَ هَذَا وَ نَحْنُ عَاصُونَ جَافُونَ أَبُوكَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ وَ أُمُّكَ فَاطِمَةُ اَلزَّهْرَاءُ وَ جَدُّكَ رَسُولُ اَللَّهِ
💢قَالَ فَالْتَفَتَ إِلَيَّ وَ قَالَ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ يَا طَاوُسُ دَعْ عَنِّي حَدِيثَ أَبِي وَ أُمِّي وَ جَدِّي خَلَقَ اَللَّهُ اَلْجَنَّةَ لِمَنْ أَطَاعَهُ وَ أَحْسَنَ وَ لَوْ كَانَ عَبْداً حَبَشِيّاً وَ خَلَقَ اَلنَّارَ لِمَنْ عَصَاهُ وَ لَوْ كَانَ قُرَشِيّاً أَ مَا سَمِعْتَ قَوْلَهُ تَعَالَى فَإِذٰا نُفِخَ فِي اَلصُّورِ فَلاٰ أَنْسٰابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَ لاٰ يَتَسٰاءَلُونَ وَ اَللَّهِ لاَ يَنْفَعُكَ غَداً إِلاَّ تَقْدِمَةٌ تُقَدِّمُهَا مِنْ عَمَلٍ صَالِحٍ .
📚بحارالانوار. جلد 46. ص 81
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
#بیست_دوم_بهمن
#عید_حقیقی
❇️بیست و دوم بهمن، عید حقیقی ملت ما
🎙مقام معظم رهبری
💢شما دستاورد بزرگ انقلابتان را قدر بدانید: اسلام را، نظام اسلامى را، نظام انقلابى را، این راهى را که امام ترسیم کردند در مقابل ملّت ما -راه آزاد زیستن، راه کامل شدن، راه ساختن زندگى به آن شکلى که مورد رضاى خدا و دستور اسلام است، [یعنى] سازندگى حقیقى زندگى و عدم سازش با قدرتهاى ضدّاسلامى- اینها درسهاى بیستودوّم بهمن است براى ما.
💢بیستودوّم بهمن، عید حقیقى براى ملّت ما است؛ بیستودوّم بهمن براى ملّت ما در حکم عید فطرى است که ملّت در آن از یک دوران روزهی سخت خارج شد، دورانى که محرومیّت از تغذیهی معنوى و مادّى را بر ملّت ما تحمیل کرده بودند؛ بیستودوّم بهمن در حکم عید قربان است زیرا در آن روز و به آن مناسبت بود که ملّت ما اسماعیلهاى خودش را قربانى کرد؛ بیستودوّم بهمن در حکم عید غدیر است [زیرا] در آن روز بود که نعمت ولایت -اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهى- براى ملّت ایران صورت عملى و تحقّق خارجى گرفت؛ در حکم نوروز واقعى براى ملّت ما است زیرا که حقیقتاً از دوران سخت و سیاه یک زمستان تلخ، ملّت ما خارج شد؛ عید واقعى است.
💢 البتّه فقط به اینکه ما آن روز را عید بدانیم مسئله تمام نمیشود. بیست و دوّم بهمن و دههی فجر باید براى ما روز بازیابى خاطرههاى انقلاب باشد، روزى باشد که ما تجدید عهد کنیم با انقلابمان با اماممان با اسلاممان و همه تصمیم بگیریم براى اینکه این راه روشن و منوّر را به بهترین وجهى تا آخر بپیماییم. امیدواریم که خداوند متعال به ملّت عزیز ما توفیقات خودش را بهطور روزافزون عنایت بکند تا این ملّت بتواند راه انقلاب و راه امام را بهطور کامل و تا آخر بپیماید و کشور ما و ملّت ما به آزادى حقیقى و تکامل معنوى برسد. از برادران عزیزى که در کار بزرگداشت دههی فجر تلاش میکنند، من تشکّر میکنم و توصیه میکنم که تا آنجایى که در وسعشان است، با برنامههاى خوب و متنوّع و پُرمغز و پُرمعنا، مردم را با حقیقت این دهه آشنا کنند.
📚بیانات ۱۳۶۸/۱۱/۰۴
#المرسلات
#استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گلبانگ تکبیر الله اکبر
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱
#انقلاب_اسلامی
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 #الله_اکبر 💐
📹 رهبر انقلاب: امروز جوان ایرانی به برکت شعار «الله اکبر» کارهای بزرگی را انجام میدهد
🎉 Farsi.Khamenei.ir
#حضرت_امام
#انقلاب_اسلامی
#بیست_دوم_بهمن
♦️امام خمینی (ره)، مرد چند بعدىِ عمیقِ توصیف ناشدنی
🎙رهبر معظم انقلاب
▫️حقیقتاً امام بزرگوار ما #یک_استثناء در تاریخ ملت ایران بود. این را نه از باب عشق و علاقه به ایشان بلکه نگاه منصفانهی هر کسی این را تأیید میکند. امام حقاً و انصافاً یک عنصر استثنایی بود.
▫️بنده با رجال تاریخی کشور آشنایم، این #شخصیت_جامع نه در بین علمای بزرگ ما و نه در بین زمامداران و نه در بین مصلحان و منادیان تحول #نظیر_ندارد. بزرگانی مثل مرحوم سید جمال و تحول خواهانی که در کشور ما یا حتّی در دنیای اسلام بودند، کجا؛ این مرد چند بعدىِ عمیقِ حقیقتاً توصیف ناشدنی کجا؟
▫️بنده شرح حال بسیاری از فلاسفه، عرفا، دانشمندان علوم عقلی، سیاسیون، پیرمردهای پخته و آدمهای سنجیده را در کتابها خواندهام یا در زندگیام با آنها برخورد داشتهام؛ حقاً فاصلهی بین آنها و امام بزرگوار، #فاصله_ی_زیادی است!
📚بیانات ۸۴/۳/۱۰
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حسن استعمال در نگاه آخوند_01.mp3
4.35M
🔊#کفایه_الاصول| نگاه قدماء به مساله «استعمال» از حیث تعبد به واضع/ مخالفت مرحوم آخوند با این نگاه
🎙استاد علی فرحانی
📚گزیده کفایه الاصول. اصول عملیه. تدریس سال 96
#المرسلات #اصول
#استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀داخل در #حریم_ولایت است کسی که #صلوات_شعبانیه را [بخواند].
🎙حضرت آیتالله بهجت:
🔸بله! این دو ماه (رجب و شعبان) امتیازشان از سایر ماهها غیر از ماه رمضان، این است که ادعیه خیلی عالیةالمضامینی در این دو ماه، ماثور (روایت شده از اهل بیت علیهم السلام) داریم.
🔸 [دعاهایی که]خیلی عالیةالمضامین [هستند]. در این دعاهایی که در ماه شعبان ماثور است، همین صلواتی که در زوال(هنگام ظهر) هست ( #صلوات_شعبانیه ) -که ظاهرا اختصاصی به زوال هم ندارد، همه جا میشود [آن را خواند]- خیلی مطالب مهمی هست، و تقریبا داخل در حریم ولایت است کسی که این صلوات را [بخواند] اینها خیلی مهماند!
🔸در نیمه شعبان هم همین صلوات در اقبال [الاعمال] نقل شده است با تفریق (تفاوت)، بالاخره در وسط نمازها.
🔸آن دعایی هم که سید [بن طاووس] از ابن خالویه، از ائمه نقل کرده (مناجات شعبانیه) که مناجاتشان در ماه شعبان [بوده است]، خیلی اینها [مضامین عالیهای دارند].
🔸این هم فخر شیعه است که ادعیۀ عالیةالمضامینی در دست اینها هست که در دست فلک الافلاک نیست.
شوخی است این مطالب؟ مگر کسی نفهمد!
🔸این هم یکی از کرامات اهل بیت نبوت است که «کلامهم دون کلام الخالق و فوق کلام المخلوق؛ سخنانشان پایینتر از سخنان خالق و بالاتر از سخنان مخلوق» است.
🔸 وای بر کسانی که اینها را بخوانند و هیچ نفهمند که اینها تلخ است، شور است، بی مزه است، شیرین است، چه هست؟ با شیرینی های دیگر فرقش چیست؟ هیچ اهمیتی [به این مضامین] ندهند.
📚 درس خارج اصول، جلسه ۱۷، سال ۱۳۷۰
#ماه_شعبان
#معارف
@bahjat_ir
@almorsalaat
0034-KharejFeq-14021123.MP3
42.78M
🔊#درس_خارج_فقه| مروری بر مباحث گذشته و عدم قبول مرسله شیخ مفید/ اشکال به روایت منقول از شیخ مفید به صورت صغروی/ قول سید مرتضی در این مبحث در باب مطهریت ماء مضاف/ ارجاع به کلام شیخ اعظم در تعیین ذوالخیار خیار حیوان از منظر قول سید مرتضی/ توضیح مفصل این بخش عبارت شیخ اعظم و جایگاه مهم سید مرتضی در فقه/ اشاره ای به سبک شیخ اعظم در تمسک به اجماع منقول/ علت جایگاه مهم سید مرتضی در فقه
🎙استاد علی فرحانی
📚درس خارج فقه. دوشنبه. 23/11/1402
#درس_خارج #جلسه_سی_و_چهارم
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
♨️♨️نمازهای هر شب ماه شعبان از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس(ره)
💠شب1
🔅100 رکعت
هررکعت:حمد(1)+ +توحید(1)
بعد از پایان نماز: حمد (50)
🔅12 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(15)
🔅2رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(30)
بعد از سلام: اللهم هذا عهدی عندک الی یوم القیامه
🔅2رکعت (در سه شب اول در صورتی که سه روز اول شعبان صائم باشد)
🔺هر رکعت:حمد(1)+ توحید(11)
💠شب2
🔅50 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(1)+فلق(1)+ ناس (1)
💠شب3
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(25)
💠شب4
🔅40 رکعت
🔺هر رکعت:حمد(ا)+توحید(25)
💠شب5
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(500)
بعد از پایان: صلوات (70)
💠شب6
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(50)
💠شب7
🔅2رکعت
🔺رکعت اول:حمد(1)+توحید(100)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+آیت الکرسی(100)
💠شب8
🔅2رکعت
🔺رکعت اول:حمد(1)+ آیه ی 285و آیه 286 سوره بقره (5) + توحید (15)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+آیه آخر سوره کهف (1) + توحید (15)
💠شب9
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ نصر(10)
💠شب10
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(1)+ کوثر (3)
💠شب11
🔅8 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(10)
💠شب12
🔅12 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+تکاثر(10)
💠شب13
🔅2رکعت
🔺هر رکعت:حمد(1)+تین(1)
💠شب14
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+عصر(5)
💠شب15
🔅4رکعت (بین مغرب و عشاء)
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (10) در روایت دیگر: توحید (11)
👈بعدازنماز: یا رب اغفر لنا (10) + یا رب ارحمنا (10) + یا رب تب علینا (10) + توحید (21) + بگوید: سبحان الذی یحیی الموتی و یمیت الاحیاء و هو علی کل شیء قدیر (10)
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (100)
👈بعدازنماز: اللَّهُمَّ إِنِّي إِلَيْكَ فَقِيرٌ وَ مِنْ عَذَابِكَ خَائِفٌ وَ بِكَ مُسْتَجِيرٌ رَبِّ لَا تُبَدِّلِ اسْمِي وَ لَا تُغَيِّرْ جِسْمِي رَبِّ لَا تُجْهِدْ بَلَائِي رَبِّ لَا تُشْمِتْ بِي أَعْدَائِي أَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عِقَابِكَ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذَابِكَ وَ أَعُوذُ بِرِضَاكَ مِنْ سَخَطِكَ وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْكَ جَلَّ ثَنَاؤُكَ أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ وَ فَوْقَ مَا يَقُولُ الْقَائِلُونَ فِيكَ و بعد هر دعایی دوست داشتی انجام بده.
🔅2رکعت (پس از نماز عشاء)
🔺رکعت اول:حمد(1)+کافرون(1)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+توحید(1)
👈بعدازنماز:سبحان الله (33) + الحمدلله (33) + الله اکبر (34) + دعای مذکور در اقبال (ج 3 ص 315) + در سجده: یا ربُّ یا الله (7) + لا حول و لا قوه الا بالله (7) ما شاء الله لا قوه الا بالله (7) + لا قوه الا بالله (10) + صلوات + درخواست حاجت از پروردگار (این سجده به دو روایت دیگر نیز با قدری تفاوت در اقبال نقل شده است)
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (250) (در برخی روایات 50 توحید هم پذیرفته شده)
👈بعدازنماز: اللَّهُمَّ إِنِّي إِلَيْكَ فَقِيرٌ وَ مِنْ عَذابِكَ خائِفٌ وَ بِكَ مُسْتَجِيرٌ، رَبِّ لٰا تُبَدِّلْ اسْمِي، رَبِّ لٰا تُغَيِّرْ جِسْمِي، وَ لٰا تُجْهِدْ بَلائِي، وَ لٰا تُشْمِتْ بِي أَعْدائِي، اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عُقُوبَتِكَ، وَ أَعُوذُ بِرِضاكَ مِنْ سَخَطِكَ، وَ أَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذابِكَ.وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْكَ لٰا إِلٰهَ إِلَّا أَنْتَ، جَلَّ ثَناؤُكَ لٰا احْصِي مِدْحَتَكَ وَ لٰا الثَّناءَ عَلَيْكَ، أَنْتَ كَما أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ وَ فَوْقَ ما يَقُولُ الْقائِلُونَ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْعَلْ بِي كَذٰا وَ كَذا. (در روایت دیگر در اقبال دعای دیگر هم آمده است ج 3 ص 319)
🔅100 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10)
👈بعدازنماز: آیت الکرسی (10) + حمد (10) + سبحان الله (100)
🔅2 رکعت (بعد از نماز عشاء) (این عمل در واقع سه نماز هم پیوسته است):
🔺رکعت اول:حمد(1)+سه آیه اول سوره بقره (1) + آیت الکرسی (1) + سه آیه آخر سوره بقره (1)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+ناس (7) + فلق (7) + توحید (7)
👈 بعد از سلام نماز: 4 رکعت:
🔺رکعت اول: حمد (1) + یاسین (1)
🔺رکعت دوم: حمد (1) + دخان (1)
🔺رکعت سوم: حمد (1) + سجده (1)
🔺رکعت چهارم: حمد (1) + ملک (1)
👈 بعد از سلام نماز: 100 رکعت:
🔺هر رکعت: حمد (1) + توحید (10)
پیامبر می فرماید: اگر بعد از این نماز دعا کند مرا در آن شب ببیند، می بیند.
🔅نماز مخصوص نیمه شعبان در کربلا ( اقبال ج 3 ص 347)
💠شب16
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی (1) + توحید (15)
💠شب17
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1) + توحید (71)
👈بعدازنماز: استغفار (70)
💠شب18
🔅10رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(5)
💠شب19
🔅2رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ آیه 26 سوره آل عمران (5)
💠شب20
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+نصر(15)
💠شب21
🔅8 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (1) + فلق (1) + ناس (1)
💠شب22
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1) +کافرون(1) + توحید (15)
💠شب23
🔅30 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+زلزال (1)
💠شب24
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ نصر (10)
💠شب25
🔅 10 رکعت
🔺هر رکعت: حمد(1)+ تکاثر (1)
💠شب26
🔅10 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ دو آیه آخر سوره بقره (10)
💠شب27
🔅2 رکعت
🔺 هر رکعت: حمد (1) + اعلی (10)
💠شب28
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (1) + فلق (1) + ناس (1)
💠شب29
🔅10 رکعت
🔺هر رکعت:حمد(1)+تکاثر (10) + فلق (10) + ناس (10) + توحید (10)
💠شب30
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ اعلی (10)
👈بعد از نماز: صلوات (100)
#اخلاق_و_عرفان
#رجب_شعبان_رمضان
@almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢السلام علیک یا مولانا یا أباعبدالله
#سید_الشهداء
#شهید_سلیمانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
#ولادت_سید_الشهداء
#اهل_بیت
🎙آیت الله بهجت
💢حضرت سید الشهداء با اختیار خود آن همه مصائب و شهادت و اسارت اهل و عیال خود را تحمل نمود. زیرا پیوسته و حتی در روز عاشورا بر آن حضرت عرضه میشد که یا نصر و پیروزی را انتخاب کند یا لقاء الله و معاهده و پیمانی را که با خدا بسته است؛ ولی ایشان با اختیار خود آن مقامات عالیه را انتخاب کردند.
💢خدا میداند که آنها چه میدیدند ! حضرت قاسم علیه السلام راجع به مرگ میگوید «احلی من العسل» (شیرین تر از عسل است) آیا این تعبیر شوخی است؟!
💢ما نمیتوانیم درجات آنها را تعقل و درک کنیم که چه خبر بوده و چه درک می کرده اند و چه میدیدند، همین قدر نقل شده که امام حسین علیه السلام مقامات اخروی آنها را به آنان نشان داد.
💢اینکه نقل شده عابس در روز عاشورا، در میدان جنگ در برابر دشمن لخت شد و زره را از تن درآورد، یک کار عادی و آسان نبود. خواست به دشمن بفهماند که ما از روی عقیده و مرام، راه شهادت را اختیار و انتخاب کرده ایم، نه از روی ناچاری و اجبار و تهدید و اکراه یا به جهت شرم و حیا؛ بلکه این مرام ماست که شجاعانه و عاشقانه و داوطلبانه می جنگیم و کشته میشویم و باکی از شهادت نداریم و طرف مقابل، عمر سعد، بیچاره و دربند اسیر مُلک «ری» است.
💢حضرت ابوالفضل علیه السلام نیز با آن فداکاری هایش میخواست به آنان بفهماند که محبت خدا و محبت دوستان خدا چیز دیگری است که تحمل هر گونه دشواری و ناگواری و سختی در راه رسیدن به آن، سهل و آسان و شیرین است.
📚رحمت واسعه. ص 59
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حقیقت و اعتبار در کفایه.mp3
561.3K
🔊#کفایه_الاصول| آیا اکثر مباحث کفایه مرحوم آخوند، خلط حقیقت و اعتبار است؟! آیا مرحوم آخوند بین حقیقت و اعتبار تفکیک کرده اند؟!
🎙استاد علی فرحانی
📌توضیح مفصل این مطلب را در مباحث مختلف کفایه، میتوانید در تدریس کفایه استاد (از ابتدای کتاب تا مبحث ضد) ببینید👇
https://eitaa.com/almorsalaat/5993
📚گزیده کفایه الاصول. مبحث اصول عملیه. تدریس سال 96
#المرسلات #اصول
#استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
#ولادت_حضرت_عباس
📌اباالفضل العباس(ع) كعبة أولياء
❇️عنایت حضرت عباس علیه السلام، به آیت الله قاضی (ره)
💠حضرت أباالفضل العباس عليه السلام را شاگردان ايشان، كعبة أولياء ميگفتند. توضيح آنكه: مرحوم قاضي پس از سير مدارج و معارج و التزام به سلوك و مجاهدة نفس و واردات قلبيه و كشف بعضي از حجابهاي نوراني، چندين سال گذشته بود و هنوز وحدت حضرت حقّ تعالي تجلّي ننموده و يگانگي و توحيد وي در همة عوالم در پس پردة خفا باقي بود، و مرحوم قاضي به هر عملي كه متوسل ميشد اين حجاب گشوده نميشد. تا هنگامي كه ايشان از نجف به كربلا براي زيارت تشرّف پيدا كرده و پس از عبور از خيابان عباسيه (خيابان شمالي صحن مطهر) و عبور از در صحن، در آن دالاني كه ميان درِ صحن و خود صحن است و نسبةً قدري طويل است شخص ديوانه اي با ايشان ميگويد: أبوالفضل كعبة أولياء است .
💠مرحوم قاضي همين كه وارد رواق مطهر ميشود در وقت دخول در حرم، حال توحيد به او دست ميدهد و تا ده دقيقه باقي ميماند؛ و سپس كه به حرم حضرت سيدالشّهداء عليه السلام مشرّف ميگردد در حاليكه دستهاي خود را به ضريح مقدس گذاشته بود، آن حال قدري قويتر دست ميدهد و مدت يك ساعت باقي ميماند؛ ديگر از آن به بعد مرتّباً و متناوباً و سپس متوالياً حالت توحيد براي ايشان بوده است.
📚علامه طهرانی (ره)، مطلع انوار ج2ص64
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b