eitaa logo
المرسلات
10.2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
535 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ اخلاقی "علم قبل از تزکیه" 🔰 استاد علی فرحانی ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔹 استاد علی فرحانی در این مجموعه صوتی برای جمعی از طلاب در ضمن تدریس کتاب شریف "منیه المرید" به موضوع "علم قبل از تزکیه" پرداخته اند و تبیین می فرمایند که رتبتا قبل از شروع در تزکیه اخلاقی، لازم است که انسان به مقصد انسانیت و مسیر رسیدن به آن مقصد، علم پیدا کند. هرچند از جهت زمانی همراه علم آموزی باید به انجام مسائل شرعی و اخلاقی اقدام کرد. 🔹پس از یادگیری این علم قبل از تزکیه و انجام مسائل اخلاقی و شرعی، علم دیگری نصیب انسان می شود که در این جلسات از آن به "علم بعد از تزکیه" تعبیر شده است. 🔹 استاد پس از تبیین این مسئله که تاثیر بسزایی در فهم روایات و معنای "علم" در روایات دارد، این موضوع را بر روایات مختلفی از کتاب منیه المرید، تطبیق می دهند. ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 📌 لینک دانلود جلسات (16جلسه) 👇👇👇 eitaa.com/p_fater/1247 @fater290
♨️از پا فتادنی که به منزل برابر است 🔰دیوان صائب تبریزی/ غزل ۱۸۸۸ 🌀🌀🌀🌀🌀🌀 🔅دیوانه خموش به عاقل برابرست 🔅دریای آرمیده به ساحل برابرست 🔅گردی که خیزد از قدم رهروان عشق 🔅با سرمه سیاهی منزل برابرست 🔅دارد به چهره گوهر ما در محیط عشق 🔅گرد یتیمیی که به ساحل برابرست 🔅در وصل و هجر، سوختگان گریه می کنند 🔅از بهر شمع، خلوت و محفل برابرست 🔅رحم است بر کسی که نرست است از خودی 🔅این قید با هزار سلاسل برابرست 🔅دلگیر نیستم که دل از دست داده ام 🔅دلجویی حبیب به صد دل برابرست 🔅در زیر پای سدره و طوبی است مرقدش 🔅هر کشته را که جلوه قاتل برابرست 🔅می رقصی از نشاط می ناب، غافلی 🔅کاین رقص با تپیدن بسمل برابرست 🔅فهم رموز عشق ز ادراک برترست 🔅اینجا شعور عالم و جاهل برابرست 🔅دست از طلب مدار که دارد طریق عشق 🔅از پا فتادنی که به منزل برابرست 🔅آخر به وصل شمع چو پروانه می رسد 🔅هر دیده را که روشنی دل برابرست 🔅در کشوری که عشق گرانمایه، گوهری است 🔅در یتیم و آبله دل برابرست 🔅صائب ز دل به دیده خونبار صلح کن 🔅یک قطره اشک گرم به صد دل برابرست @fater290
♨️مقدمه مهم کتاب الانسان بعد الدنیا در مورد تفسیر آیه به آیه 🔰علامه طباطبایی (ره) 🌀هذه رسالة في المعاد نشرح فيها بعون اللّه سبحانه، حال الإنسان بعد حياته الدنيا على ما يقوم عليه البرهان، و يستخرج من الكتاب، و يكشف عنه السنة. غير أنّا آثرنا فيها الاختصار و الاقتصار على كلّيات المعاني، فإنّ المسلك الذي نستعمله من تفسير الآية بالآية، و الرواية بالرواية، بعيد الغور، منيع الحريم، وسيع المنطقة، لا يتيسّر استيفاء الحظّ منه في رسالة واحدة، يقاس فيها النظير بالنظير، و الشبيه بالشبيه، و الأطراف بالنسب، و يؤخذ بها الجار بالجار، و ستقف إن شاء اللّه العزيز على صحّة قولنا هذا. 🌀و من الإنصاف أن نعترف أنّ سلفنا من المفسّرين و شرّاح الأخبار أهملوا هذا المسلك في استنباط المعاني و استخراج المقاصد، فلم يورثونا فيه و لا يسيرا من خطير، فالهاجم إلى هذه الأهداف و الغايات على صعوبة منالها و دقّة مسلكها، كساع إلى الهيجاء بغير سلاح، و اللّه المستعان. @fater290
💢چه کسانی از فزع روز قیامت و اهوال و شدائد آن در امانند؟ مخلصین چه کسانی هستند؟ چه کسانی دارای مقام ولایت هستند؟ @fater290 👇👇👇👇
💢چه کسانی از فزع روز قیامت و اهوال و شدائد آن در امانند؟ مخلصین چه کسانی هستند؟ چه کسانی دارای مقام ولایت هستند؟ 🔰علامه طباطبایی ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 🌀فالاستثناء الذي في قوله سبحانه:وَ يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ فَفَزِعَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ إِلَّا مَنْ شاءَ اللَّهُ‌ فيفسّره ما بعده من الآيات، و هي: مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها وَ هُمْ مِنْ فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ* وَ مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلَّا ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ‌. 🌀لكنّ الحسنة أريدت بها المطلقة لمكان الأمن، و قرينة مقابلتها بالسّيئة و الايعاد عليها، فالمختلط عمله منهما لا يأمن الفزع لمكان السيّئة، فالأمن من الفزع طيب ذاته و طيّب عمله من السيّئات، و قد عدّ سبحانه سيّئات الأعمال خبائث، فقال:وَ يَجْعَلَ الْخَبِيثَ بَعْضَهُ عَلى‌ بَعْضٍ فَيَرْكُمَهُ جَمِيعاً فَيَجْعَلَهُ فِي جَهَنَّمَ‌. و قال أيضا: الْخَبِيثاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَ الْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثاتِ وَ الطَّيِّباتُ لِلطَّيِّبِينَ وَ الطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّباتِ‌. 🌀و قد عدّ من الرجس الكفر و النفاق و الشرك فقال: وَ أَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَتْهُمْ رِجْساً إِلَى رِجْسِهِمْ وَ ماتُوا وَ هُمْ كافِرُونَ‌. و قال:{إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ‌. و عدّ من الشرك بعض مراتب الإيمان فقال:وَ ما يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَ هُمْ مُشْرِكُونَ‌. 🌀فطيب الذات من الشرك أن لا يؤمن بغيره سبحانه، و لا يطمئنّ إلّا إليه، أي لا يرى له سبحانه شريكا في وجوده و أوصافه و أفعاله، و هو الولاية، و إليه يرجع معنى قوله‌ سبحانه: الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ طَيِّبِينَ‌، أي من حيث الذات بالولاية: يَقُولُونَ سَلامٌ عَلَيْكُمْ‌، و السلام هو الأمن. 🌀فقد ظهر بما وجّهنا به معنى الآية أنّ الحسنة فيها هي الولاية، و به يشعر قوله سبحانه: قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‌ وَ مَنْ يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِيها حُسْناً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ. و في تفسير القمّي في قوله تعالى:{مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها. قال عليه السّلام: «الحسنة و اللّه ولاية أمير المؤمنين، و السيّئة و اللّه اتّباع أعدائه». و في الكافي: عن الصادق، عن أبيه، عن أمير المؤمنين عليهم السّلام، قال عليه السّلام: «الحسنة معرفة الولاية و حبّنا أهل البيت، و السيّئة إنكار الولاية و بغضنا أهل البيت»، ثمّ قرأ الآية- الحديث. 🌀و بما مرّ من البيان يتبيّن الحال في الآية الأخرى، و هي قوله سبحانه: وَ نُفِخَ فِي الصُّورِ فَصَعِقَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ إِلَّا مَنْ شاءَ اللَّهُ ثُمَّ نُفِخَ فِيهِ أُخْرى‌ فَإِذا هُمْ قِيامٌ يَنْظُرُونَ‌. فظاهر الآية أنّ الذين صعقوا من النفخة هم الذين قاموا للّه يوم يقوم النّاس لربّ العالمين، و هم المحضرون لقوله سبحانه: إِنْ كانَتْ إِلَّا صَيْحَةً واحِدَةً فَإِذا هُمْ جَمِيعٌ لَدَيْنا مُحْضَرُونَ‌. 🌀و قد استثنى سبحانه من المحضرين عباده المخصلين إذ قال: فَإِنَّهُمْ لَمُحْضَرُونَ* إِلَّا عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِينَ‌. ثمّ عرّفهم سبحانه بقوله حكاية عن إبليس حين رجم: قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ* إِلَّا عِبادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ‌. فبيّن أن لا سبيل للشيطان إليهم، و لا يتحقّق إغواؤه فيهم، و قد ذكر أيضا أنّ إغواءه إنّما هو بالوعد، حيث قال سبحانه: وَ قالَ الشَّيْطانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ‌. إلى أن قال: فَلا تَلُومُونِي وَ لُومُوا أَنْفُسَكُمْ ما أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَ ما أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ إِنِّي كَفَرْتُ بِما أَشْرَكْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ‌. 🌀و استنتج من ذلك كما ترى أنّ اللوم راجع إلى أنفسهم، و أنّ الذنب راجع إلى الشرك، و أنّهم بمقتضى شقائهم الذاتي ظالمون. و أنّ الظالمين لهم عذاب أليم، فالمخلصون هم المخلصون عن الشرك بذاتهم لا يرون لغيره سبحانه وجودا، و لا يحسّون لغيره اسما و لا رسما، و لا يملكون لأنفسهم نفعا و لا ضرّا و لا موتا و لا حياة و لا نشورا، و هذا هو مفهوم الولاية. 🌀و بالجملة: فأولياء اللّه سبحانه هم المستثنون من حكم الصعقة و الفزع لا يموتون بالنفخة حين يموت بها من في السموات و الأرض. 🌀و قد قال سبحانه:يَوْمَ نَطْوِي السَّماءَ كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ‌. و قال: وَ السَّماواتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمِينِهِ‌. فبيّن سبحانه طيّها و بلوغها أجلها يومئذ بمن فيها، و بذلك يظهر أنّ المخلصين المستثنين ليسوا فيها، بل مقامهم فيما وراء السموات و الأرض، و هم مع ذلك في الجميع. قال سبحانه: كُلُّ شَيْ‌ءٍ هالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ‌، فهم من الوجه. 🌀و قال سبحانه: فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ‌، فهم المحيطون بالعالم بإحاطته سبحانه، و قد بيّنه سبحانه بوجه آخر بعد ما بيّن أنّ أهل الجنّة في السماء، و أهل النّار في النّار بقوله:وَ بَيْنَهُما حِجابٌ وَ عَلَى الْأَعْرافِ رِجالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيماهُمْ‌. و سيأتي كلام فيه في غير هذا المقام. و من هنا يظهر أنّهم في فراغ و أمن من سائر الأمور الجارية و الشدائد و الأهوال الواقعة بين النفختين. 📚الانسان بعد الدنیا، فصل سوم، فی نفخ الصور @fater290
🌙 شب آخر ماه نورانی رجب ☀️ مرحوم در رساله شریف المراقبات مانند تمام ماه های دیگر برای پایان ماه رجب نیز به مراقبه ای توجه داده اند. از نظر ایشان آخرین لحظات ایام شریف در طول ایام سال بسیار مهم و سرنوشت ساز است: 🔰 و المنزل المهمّ الآخر للسّالك من هذا الشهر بعد المبعث يوم آخره فليجتهد و ليتلطّف في عرض الأعمال، و القصور و التقصيرات، مع اعتراف صادق، و حياء خالص، و احتراف و استعلاج كامل من باب فضله العظيم، و التوسّل إليه بأحبّائه و وجوه أوليائه، فإنّه كريم يحبّ الكرامة لأوليائه، و عباده المحترفين على بابه المضطرّين إلى رحمته، و قد أنزل في كتابه: «أ مَّن يُجِيبُ المُضْطَرَّ إذا دَعَاهُ و يَكشِفُ السُّوء »و أنّه كريم العفو، و قد فسّر بأنّه يعفو عن السيّئات، و يبدّلها بأضعافها من الحسنات، فلينظر أن لا يخرج بخروج الشهر عن حمى مولاه، يتضرّع إلى اللّه جلّ جلاله أن يجعله دائما في حماه، و لا يكون ذلك في شهر دون شهر، و حال دون حال، و مكان دون مكان و ليهتمّ بذلك و لا يكن فيه من الغافلين. المراقبات ص : 128 🔺امشب آخرین شب ندای «این الرجبیون» است. التماس دعا @ofoqemobin
‌♨️هجرت و حرکت در مسیر حق طلبی، مقصد است. @fater290👇👇👇👇
hejrat-maghsad-ast.mp3
1.52M
🔊🔊 ♨️هجرت و حرکت در مسیر حق طلبی، مقصد است. 🔰استاد علی فرحانی 🔅🔅🔅🔅🔅🔅 📌گزیده ای از مجموعه جلسات «سبک زندگی مومنانه»، محرم 98، نیشابور @fater290
♨️سی سال ماموریت نفوذ در حوزه علمیه ✅مرحوم آقا ميرزا محمد صادق اصفهاني از علماي خيلي بزرگ و هم‌‌‌‌‌دوره مرحوم آقا سيد ابوالحسن بودند. ايشان بعد به اصفهان آمد که اگر در نجف مانده بود خودش مرجع تقليد بود. ايشان گفته بود از اصفهان براي سفر حج عازم مکه شدم (در آن وقت بيشتر با کشتي مي‌‌‌‌‌رفتند و از کشورهايي عبور مي‌‌‌‌‌کردند). در يکي از سفارتخانه‌‌‌‌‌هاي خارجي دنبال گذرنامه رفته بودم. يک وقت ديدم مردي با زبان فارسي فصيح صدا زد: آقا ميرزا صادق! آقا ميرزا صادق! بعد مثل يک آدم کاملًا آشنا شروع به صحبت کرد. هرچه فکر کردم ديدم او را نمي‌‌‌‌‌شناسم. آخر گفت: من را نمي‌‌‌‌‌شناسي؟ گفتم: نه. گفت: من در زمان مشروطيت در نجف در فلان حجره بودم، و خودش را معرفي کرد. يادم آمد که او طلبه‌‌‌‌‌اي بود از شاگردهاي مرحوم آخوند که آنچنان زاهد و مقدس و متدين بود و آنچنان درسهايش را هم خوب حاضر مي‌‌‌‌‌کرد که مورد اعتماد همه قرار گرفته بود. معلوم شد کسي بوده که سي سال مأموريت داشته است. بشر اين‌‌‌‌‌قدر قدرت و توانايي دارد که پرده روي چهره خودش بکشد و چهره واقعي خود را پنهان کند. «هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ». قرآن مي‌‌‌‌‌فرمايد از اين‌‌‌‌‌طور دشمنان بپرهيز. 🔰شهید مطهری، تفسیر سوره منافقون @fater290
♨️ اخلاق و عرفان 🔰گزیده بیانات استاد علی فرحانی در موضوعات اخلاقی و عرفانی و تهذیب نفس 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 🔸مجموعه جلسات علم قبل از تزکیه 🆔 eitaa.com/fater290/350 🔸اعمال و مراقبات ماه رجب 🆔 eitaa.com/fater290/160 🔸آسیب های عدم تحول در شناخت دین و علم اصول و عدم اجتهاد در مباحث اخلاق و عرفان 🆔 eitaa.com/fater290/162 🔸تزکیه، حرکت بر مدار فطرت است 🆔 eitaa.com/fater290/166 🔸تو خود حجاب خودی/ گفتاری درباره رسیدن به کمال انسانی از طریق معرفت نفس 🆔 eitaa.com/fater290/189 🔸شهادت در عصر مدرنیته 🆔 eitaa.com/fater290/313 🔸عرفان نظری از نگاه محیی الدین و امام خمینی و تفاوت آن با سایرین 🆔 eitaa.com/fater290/335 🔸هجرت و حرکت در مسیر حق طلبی، مقصد است 🆔 eitaa.com/fater290/364 🔸مدل تربیت عرفانی امام خمینی (ره) 🆔 eitaa.com/fater290/382 📌این مجموعه به مرور در حال تکمیل شدن است .... @fater290
✅اجتهاد و تولید علوم انسانی، مهمترین وظیفه طلبگی @fater290 👇👇👇👇
ejtehad-v-tolide-oloome-ensani-mohemtarin-vazife-talabegi-dar-asre-hazer.mp3
9.18M
🔉🔉 ✅اجتهاد و تولید علوم انسانی، مهمترین وظیفه طلبگی 🔰استاد علی فرحانی 🌐🌐🌐🌐🌐🌐🌐 🔺استاد در این صوت با تبیین شرایط فعلی جامعه و بر اساس اندیشه های پذیرفته شده اعتقادی در مورد دین، بیان می دارند که مهمترین وظیفه فعلی حوزه های علمیه و طلاب، اجتهاد و تولید علوم انسانی است. 🔺اهمیت بیانات استاد در این صوت، از این جهت می باشد که در تمام برنامه ریزی ها و تصمیمات، این مطلب باید مدنظر قرار گیرد. 📌مخاطب استاد در این جلسه، جمعی از طلاب پایه ۵ و ۶ هستند و تاریخ این جلسه، سال تحصیلی ۹۰ است. @fater290
🌀حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه مبارک. ✅فهرست نمازهای هر شب ماه شعبان 👇👇👇👇 eitaa.com/p_fater/2207 @fater290
💠مناجات شعبانیه ✅مناجاة عزيزة على أهلها يحبّونها، ويستأنسون بشعبان لأجلها، بل ينظرون و لمجيء شعبان و فيها علوم جمّة في كيفيّة معاملة العبيد مع الله جلّ جلاله، و بيان وجوه الأدب في طريق معرفة حقّ السؤال، الدعاء و الاستغفار، من الله جل جلاله، و لطيفة تليق بمقام العبودية، لاستحكام مقام الرجاء، المناسب لحال المناجاة، و دلالات صريحة واضحة في معنى و قربه و النظر إليه، ترفع شبهات السالكين و شكوك المنكرين، و وحشة المرتابين، و إشارة إلى و أنّها طريق معرفة الربّ على ما فَسّرَ بعض فقراته شخص جليل من اهل المعرفة. 📌 / مراقبات ماه شعبان @maarejj @fater290
♨️ انسان معاصر و ناگزیری از معنویت 🔰استاد آیت الله فرحانی 🌀شنبه ها ساعت ۲۱ ⚡️آدرس: live.mou.ir/almahdi ✅صوت و متن جلسات را در کانال فقه الخمینی، دنبال کنید 👇👇👇👇 🆔 eitaa.com/joinchat/177668129C49b6aa1de4 @fater290
♨️کمال انقطاع در مناجات شعبانیه 🔰شهید مطهری 🌀تبتّل، حالت تضرع و انقطاع و همان است که است. جمله «وَ تَبَتَّلْ اِلَيهِ تَبْتيلا» متبتّل باش به او و متضرع باش و منقطع باش به او منقطع شدني، همان را مي‌رساند که لازمه عبوديت و خداپرستي است و بلکه حقيقتِ دعا همان انقطاع به حق است. انقطاع يعني بريده شدن از ماسوي و پيوستن به خداوند. 🌀دعايي هست به نام «» که در کتب دعا مثل مفاتيح هست، دعايي است که نوشته‌اند اين دعا را اميرالمؤمنين علي(ع) و امامانِ از اولاد او مي‌خوانده‌اند. دعايي است که از نظر مضمون در سطح بسيار بسيار عالي است. جمله‌هاي بسيار عالي و پرمعنايي است از نظر معرفة اللّهي. 🌀يکي از جمله‌هاي آن دعا اين است: اِلهي هَبْ لي کمالَ الاِْنْقِطاعِ اِلَيک. خدايا به من موهبت فرما نهايت انقطاع به خودت را. اين «نهايت انقطاع» ملازم است با نهايت اتصال؛ يعني نهايت انقطاع از غير خدا ملازم است با نهايت اتصال به حق. 📚تفسیر سوره مزمل @fater290
♨️الگوی تحصیل و الگوی تدریس @fater290 👇👇👇👇
ravesh tahsil.mp3
6.18M
🔊🔊 ♨️الگوی تحصیل و الگوی تدریس 🔰 استاد علی فرحانی ♦️♦️♦️♦️♦️♦️ 🔅استاد در این صوت که گزیده ای از دروس اصول فقه در مدرسه حقانی در سال ۸۷ است، بیان میدارند که در بین اساتید و علمای حوزوی، دو مدل برای جمع بندی و تحقیق علوم وجود دارد: 1⃣الگوی تحصیل: در این مدل پس از بدست آوردن مطلب ما، وارد در تحقیق میدانی علم می شوند و به جمع بندی می رسند و سپس بر حسب شرایط به تدریس و تالیف میپردازند. 2⃣الگوی تدریس: در این مدل پس از تحصیل مطلب ما، در ضمن تدریس به جمع بندی میپردازند. ✅حضرت امام و علامه طباطبایی بر اساس الگوی تحصیل سیر کرده اند. ✅مجموعه صوتی طلبه موفق @maarejj @fater290
♨️درباره کتاب مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی و جریان فکری شهید استاد مطهری 🔹حجت الاسلام قیلاوی زاده مولف کتاب هستند. کتاب انسان شناسی تطبیقی برگرفته از دروس حجت الاسلام استاد علی فرحانی است. ایشان بیش از ده سال قبل کتاب انسان و ایمان شهید مطهری را در 12 جلسه تدریس کردند و حاج آقای قیلاوی زاده دروس ایشان را در قالب یک کتاب تنظیم کردند. 🔹علاوه بر این ایشان سالهاست عمده فعالیت های فرهنگی خود را معطوف به تدریس و ترویج آثار شهید مطهری کردند. امروز نیز مسئول دبیرخانه قم موسسه بینش مطهر هستند. 🔹از ایشان خواستم صوتی را درباره این کتاب و جریان سازی اندیشه های شهید مطهری برای مباحثه مجازی کانال ارسال کنند. ✅ بنظرم در این چند دقیقه جمع بندی مختصر و مفیدی از جریان شهید مطهری و کتاب مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی ارائه کردند که جزئیات خیلی دقیقی دارد. 🔈 صوت مباحثه مجازی(3) حجت الاسلام قیلاوی زاده را 👇👇👇👇 🆔 eitaa.com/sm_javaheri/288 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 کانال ملاحظات و محاکمات (دست نوشته های سید مجتبی جواهری) 💠 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
♨️ مدل تربیت عرفانی امام خمینی (ره) @fater290 👇👇👇👇
modele-tarbiatiye-emam.mp3
3.8M
🔉🔉 ♨️ نگاهی به مدل تربیت عرفانی امام خمینی (ره) 🔰استاد علی فرحانی @fater290
💢حیات عندالرب و ورود در ضیافت الله 🔰 امام خمینی (ره) ✨وَ لا تَحْسَبَنَّ الّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللهِ امْواتاً بَلْ احْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون . اگر نبود برای  در راه خداوند مگر این آیه کریمه، در معرفی مقام بلندپایه شهدا، کافی بود که عزیزانی در راه حفظ اسلام و کشور اسلامی بزرگترین سرمایه خود را از دست داده‌اند. شهدایی که در حفظ شرف اسلام و دفاع از جمهوری اسلامی همه چیز خود را در طبق اخلاص، تقدیم خداوند متعال کردند. ✨در این آیه کریمه بحث در زندگی پس از حیات دنیا نیست که در آن عالم همه مخلوقات دارای نفس انسانی به اختلاف مراتب از زندگی حیوانی و مادون حیوانی تا زندگی انسانی و ما فوق آن زنده هستند، بلکه شرف بزرگِ شهدای در راه حق، «حیات عند الرّب» و ورود در «ضیافه الله» است. ✨این حیات و این ضیافت را با قلمهای شکسته‌ای مثل قلم من نمی‌توان توصیف و تحلیل کرد، این حیات و این روزی غیر از زندگی در بهشت و روزی در آن است. این و ضیافه الله می‌باشد. ✨آیا این همان نیست که برای صاحبان نفس مطمئنه وارد است فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی که فرد بارز آن سید شهیدان (ع) است. اگر آن است چه مژده‌ای برای شهیدان در راه مرام حسین (ع) که همان سبیل الله است، از این بالاتر که در جنتی که آن بزرگوار شهید فی سبیل الله وارد می‌شود و در ضیافتی که آن حضرت حاضرند، به این شهیدان اجازه دخول دهند که آن غیر از ضیافتهای بهشتی است و آنچه در وهم من و تو و شما نیاید، آن بُوَد. 📚صحیفه، ج۱۸، ص۳۲۵ @fater290
💢 کفایه الاصول 🔰استاد علی فرحانی @fater290 👇👇👇👇
♨️♨️ کفایه الاصول 🔰استاد علی فرحانی 💠💠💠💠💠 💢 از ابتدا تا بحث ترتب 🔹تعداد: 208 🔸مدرسه فیضیه 🔅سال تحصیلی 91 تا 93 👇👇👇 🆔 http://ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/kefaye/kefaye-feyzieh-91-93-az-ebteda-ta-tarattob/ ┄┅┅═❅❅❄❅❅═┅┅┄ 💢از ابتدا تا بحث ضد 🔹تعداد: 118 🔸مدرسه امام باقر علیه السلام (آیت الله شبیری) 🔅سال تحصیلی 97 👇👇👇 🆔 http://ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/kefaye/kefaye-emambagher-97-98-az-ebteda/ ┄┅┅═❅❅❄❅❅═┅┅┄ 💢 از ابتدای باب حجج تا اقل و اکثر 🔹تعداد: 80 🔸 مدرسه دارالهدی (آیت الله ناصری) 🔅 سال تحصیلی 96-97 👇👇👇 🆔 http://ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/kefaye/kefaye-darolhoda-96-97-ghatozan-ta-aghalloaksar/ ┄┅┅═❅❅❄❅❅═┅┅┄ 💢اصول عملیه و تعادل و تراجیح 🔹تعداد: 116 🔸مدرسه امام باقر علیه السلام (آیت الله شبیری) 🔅سال تحصیلی 96 👇👇👇 🆔 http://ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/kefaye/kefaye-emambagher-96-97-osoulamalieh-v-taadolvtarajih/ ┄┅┅═❅❅❄❅❅═┅┅┄ 👈 پیشنهاد ⭕️به طلاب محترمی که میخواهند یک دور کفایه را با کیفیت و در مدت زمان کمتری بخوانند، توصیه می شود که جلسات سال97 را که استاد از ابتدای کفایه در مدرسه امام باقر علیه السلام تدریس کرده اند، استماع کنند. @fater290
🌀تربیت ۳۰۰ نفر که نسبتاً کامل اند ✅مرحوم آخوند ملّا حسينقلى همدانىّ انصافاً خيلى واقعيّت عجيبى داشتند، و در حدود سيصد نفر شاگرد تربيت كردند؛ البتّه شاگرد و شاگردِ شاگرد. آنوقت در ميان اين شاگردان جماعتى هستند كه آدم‏هاى نسبةً كامل‏ اند، مثل مرحوم آقا سيّد أحمد كربلائىّ، و مرحوم حاج شيخ محمّد بهارى، و آقا سيّد محمّد سعيد حبّوبى، و حاج ميرزا جواد آقاى تبريزىّ رضوان الله عليهم. 🔰علامه طباطبایی، مهرتابان، ص۳۲۲ @fater290