eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
549 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
📚دوشنبه. 16/7/1403 📚موسسه ائمه اطهار. طبقه همکف. مدرس 5. ساعت 7.45 الی 9 صبح 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0061-KharejOsul-14030716.MP3
23.98M
🔊| مروری بر مطالب گفته شده در جلسات گذشته/ توضیح مفصل نظریه قرن اکید از شهید صدر/ رد نظریه قرن اکید مبتنی بر تفکیک وضع از استعمال/ ریشه نگاه از جنبه تکوینی به وضع در عبارات آخوند خراسانی همچون تحلیل نفس شناسانه ایشان در تفکیک بین حروف و اسماء 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. دوشنبه. 16/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0056-KharejFeq-14030716.MP3
28.6M
🔊| اشاره ای به تقکیک عناوین مأخوذ در ادله و عناوین مأخوذ در عنوان باب فقهی/ لزوم‌ تفکیک بین طهارت حدثی از خبثی در برخورد با ادله و مساله اصل بودن یا نبودن ماء در مطهریت نسبت به آنها/ عبارت علامه حلی در قواعد الاحکام در باب میاه ذیل مبحث فعلی/ سیره فعلی متشرعه نسبت به تطهیر نجاسات از منظر وجوب غیری و استحباب نفسی/ اشاره ای به فقه روابط اجتماعی از این منظر/ عبارتی مهم از مقام معظم رهبری در مورد شهید مطهری به این مناسبت/ لزوم تحقیق چیستی حقیقت نجاست در این وادی/ تحقیق چیستی نجاست توسط حضرت امام در کتاب الطهاره 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. دوشنبه. 16/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
. ♦️درسی که سالها منتظرش بودم... 🔰سید مجتبی امین جواهری ▫️امسال به لطف خدا درس خارج فقه و اصول #ا
. ♦️درسی که سالها منتظرش بودم ... (2) 🔰سید مجتبی امین جواهری 🔘ضرورت دسته بندی اقوال 🔸همه ما می دانیم که فقه و اصول سالهاست وارد مرحله تازه ای شده است. به تعبیر استاد این علوم در حال گذار هستند. این مطلب سال گذشته ذیل بحث از موضوع علم اصول و تعبیر «والامر سهل» مفصل تبیین شد ولی آنچه لازم است بیشتر درباره آن تأمل کنیم این است که؛ با توجه به این دوره گذار، شیوه فراگیری فقه و اصول نیز دچار چه تحولاتی خواهد شد؟ 🔸استاد فرحانی با هوشیاری نسبت به این نکته پیش از ورود به هر مسأله ابتدا پس از طرح اجمالی به دقیق اقوال می پردازند. هر یک از اقوال در مبادی و مبانی اشتراکات و اختلافاتی دارند و می توان به انواع مختلف دسته بندی شوند ولی در صورتی دسته بندی اقوال مفید است که مقدمه درک صحیح اصل مسأله باشد. 🔸دسته بندی اقوال می تواند فهم ما را عمیق و سریع کند و بسیاری از مطالب مورد بحث دروس را از محل نزاع خارج کند. ولی این امر مشروط به رعایت چهار ویژگی است: اول: رعایت اشتراکات و اختلافات مبنایی در نظریه فقهی یا اصولی دوم: رعایت سیر تطور تاریخی مسأله و نظریات سوم: رعایت تناسب قول فقهی یا اصولی با تصور صحیح از مسأله چهارم: رعایت تناسب اقوال با ابواب فقهی و اصولی 🔸با توجه به چهار ویژگی فوق لطفا بار دیگر صوت جلسه 50 را گوش کنید یا متن گزارش آن را با دقت بخوانید تا متوجه اهمیت این مسأله در تسهیل و تسریع فراگیری مطلب در درس شوید. 🔘توضیح ذلک: 🔸بسیاری از فروعات اقوال هست که با کنار گذشتن مبنای آن نیاز به بحث ندارد ولی متأسفانه در دروس خارج فعلی ساعت ها وقت صرف آن می شود. بنابراین ویژگی اول ذهن متعلم فقه را ساماندهی می کند. 🔸خودآگاهی در سیر تطور مسائل بخصوص در دوره ای که مرحله گذار فقه و اصول است بسیار ضروری است. درباره این مطلب در آینده متن مجزایی خواهم نوشت. 🔸ویژگی سوم در دسته بندی اقوال استاد فرحانی مربوط به مواردی است که صاحب نظریه مسأله را به گونه دیگری درک کرده و به تبع پاسخ او متفاوت از دیگر فقها و اصولیین است و این امر باید در دسته بندی اقوال رعایت شود تا از مغالطه جلوگیری گردد. 🔸ویژگی چهارم مربوط به ابوابی است که آن نظریه و آن مسأله در آن پاسخ داده شده. مثلا مرحوم شیخ انصاری در ماجرای نجاست ماء مضاف «الف کر» این مسأله را از فروعات بحث ملاقات در مبحث نجاست می دانند نه «میاه» و استاد ذیل دسته بندی اقوال به این نکته تفصیلا اشاره فرمودند. {رک: انتهای گزارش جلسه 51} 🟠 پیشنهاد می کنم حین یادگیری فقه و اصول در دروس استاد علی فرحانی نسبت به روش و نوع طرح بحث های ایشان نیز تأمل داشته باشید. در شرایط امروزی نباید درس خواندن طلاب فرسایشی، ناکارآمد و بلند مدت باشد. در آینده در همین کانال بیشتر درباره این مطلب خواهم نوشت. ان شاء الله تعالی ✍🏻 سید مجتبی امین جواهری @sm_javaheri 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0062-KharejOsul-14030717.MP3
32.87M
🔊| مختار این است که دلالات الفاظ، اعتباری است و تمامی توالی فاسده مذکور، قابل پاسخ است/ نگاهی به خوانشهای مختلف از نظریه اعتبار و اشاره ای به نظر مرحوم علامه طباطبایی/ توضیحی از نظر آیت الله مصباح در مورد بایدهای ارزشی و ریشه نظر ایشان در بسیاری از مباحث علمی/ توضیحی از تقسیم حکمت به عملی و نظری و نیز اقسام فاعل در فلسفه به این مناسبت/ گفتار اصولیین در باب تبعیت احکام از مصالح و مفاسد بر اساس نگاه تکوینی و نگاهی به اجزاء و تبدیل الامتثال بالامثتال از این منظر/ به تنها کسانی که میتوان حقیقتا نظریه اعتبار را نسبت داد، امام و علامه طباطبایی است/ تفکیک بین اعتباراتی همچون لغت با بایدهای ارزشی/ اشاره ای به نگاه عرفاء به الفاظ 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. سه شنبه. 17/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0057-KharejFeq-14030717_01.MP3
23.29M
🔊| مروری بر مباحث سابقه در فرع محل بحث(نجس شدن ماء مضاف)/ نگاه مرحوم امام در مورد ملاک بودن سرایت و طریقیت رطوبت، بر اساس عبارتی در تحریر الوسیله/ بیان جمع بندی نظر مختار در مورد فرع محل بحث و عدم پذیرش فتوای مرحوم‌ امام در تحریر/ لزوم بررسی چیستی نجاست در محل بحث 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. سه شنبه. 17/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
◽️شب جمعه ست و دلم کرببلا میخواهد ◽️کربلا هم که دل غرق صفا میخواهد ◽️چه کنم من که ندارم به جز این قلب سیه ◽️دل من از تو حسین قدری دوا میخواهد 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🎙#شب_جمعه| رابطه خداوند و مخلوقات بر اساس حکمت متعالیه/ معنای لطیف «آنچه خوبان همه دارند تو یک جا دا
. 📌استاد در این جلسه، اشاره ای به این فقرات نورانی و بسیار زیبا از صحیفه سجادیه دارند. حتما بخوانید👇 🎙امام سجاد علیه السلام‌ ◽️اللَّهُمَّ یا ذَا الْمُلْک الْمُتَأَبِّدِ بِالْخُلُودِ وَ السُّلْطَانِ الْمُمْتَنِعِ بِغَیرِ جُنُودٍ وَ لَا أَعْوَانٍ، وَ الْعِزِّ الْبَاقِی عَلَی مَرِّ الدُّهُورِ وَ خَوَالِی الْأَعْوَامِ وَ مَوَاضِی الْأَزمَانِ وَ الْأَیامِ، ◽️عَزَّ سُلْطَانُک عِزّاً لَا حَدَّ لَهُ بِأَوَّلِیةٍ، وَ لَا مُنْتَهَی لَهُ بِآخِرِیةٍ، وَ اسْتَعْلَی مُلْکک عَلُوّاً سَقَطَتِ الْأَشْیاءُ دُونَ بُلُوغِ أَمَدِهِ، وَ لَا یبْلُغُ أَدْنَی مَا اسْتَأْثَرْتَ بِهِ مِنْ ذَلِک أَقْصَی نَعْتِ النَّاعِتِینَ. ◽️ضَلَّتْ فِیک الصِّفَاتُ، وَ تَفَسَّخَتْ دُونَک النُّعُوتُ، وَ حَارَتْ فِی کبْرِیائِک لَطَائِفُ الْأَوْهَامِ، کذَلِک أَنْتَ اللَّهُ الْأَوَّلُ فِی أَوَّلِیتِک، وَ عَلَی ذَلِک أَنْتَ دَائِمٌ لَا تَزُولُ. ◽️وَ أَنَا الْعَبْدُ الضَّعِیفُ عَمَلًا، الْجَسِیمُ أَمَلًا، خَرَجَتْ مِنْ یدِی أَسْبَابُ الْوُصُلَاتِ إِلَّا مَا وَصَلَهُ رَحْمَتُک، وَ تَقَطَّعَتْ عَنِّی عِصَمُ الْآمَالِ إِلَّا مَا أَنَا مُعْتَصِمٌ بِهِ مِنْ عَفْوِک، قَلَّ عِنْدِی مَا أَعْتَدُّ بِهِ مِنْ طَاعَتِک، و کثُرَ عَلَی مَا أَبُوءُ بِهِ مِنْ مَعْصِیتِک وَ لَنْ یضِیقَ عَلَیک عَفْوٌ عَنْ عَبْدِک وَ إِنْ أَسَاءَ، فَاعْفُ عَنِّی. 🔵ترجمه: ◽️بار الها ای دارنده ملک ابدی و جاوید، و سلطنت دست‌نایافتنی بدون سپاه و دستیاران، و عزّت باقی که با گذشت روزگاران و سال‌های گذشته، و زمان‌ها و روزهای سپری‌شده باقی است، ◽️فرمانروایی و حکومتت چنان غالب است که اول آن را حدی، و آخر آن را نهایتی نیست، و پادشاهی‌ات چنان بلندپایه است که همه چیز از دسترسی به قلّه آن فرو مانده است، و دورترین توصیف واصفان به پایین‌ترین مرتبه از بلندی و رفعتی که به خود اختصاص داده‌ای نمی‌رسد، ◽️اوصاف در مقام وصفت سرگشته‌اند، و تعریف‌ها در پای حضرتت از هم گیسخته‌اند، و در عرصه گاه کبریایی‌ات دقیق‌ترین تصورات سرگردانند، تو ای خدای ازلی در ازلیتت اینچنین بوده‌ای، و دائم و جاودان بر این مرحله خواهی بود، ◽️و منم آن بنده با عمل اندک، و آرزوی بسیار، که وسائل پیوند با تو از کفم بیرون رفته مگر آنچه رحمتت آن را متصل نموده، و رشته‌های امیدم از من گسسته مگر آنچه از عفو تو که به آن چنگ زده‌ام، طاعتی که به حساب آورم اندک، و معصیتی که به آن اعتراف کنم بسیار است، و عفو و بخشش از بنده‌ات بر تو سخت نیاید اگر چه بد کرده باشد، پس مرا عفو کن. 📚صحیفه سجادیه‌. بخشی از دعای 32 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حضرت امام_01_01.mp3
9.17M
🎙| نگاهی متفاوت به حضرت امام و شهادت و دفاع مقدس 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس شواهد الربوبیه. موسسه اسراء. سال 1397 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حتما بشنوید👆
0063-KharejOsul-14030718.MP3
56.75M
🔊| مروری بر مطالب گفته شده در مورد مختار در باب وضع/ شاذ بودن نظریه اعتبار از جهت تاریخی با نظر به عبارات حکماء و متکلمین و اصولیین قدیم/ ابتناء برخی فتاوی فقهی بر نظر اعتبار ملازم با التفات فقیه به تفکیک حقیقت از اعتبار نیست/ تفکیک بین اعتبارات مقدس با ساير اعتبارات و نگاهی به نظر آیت الله مصباح از این منظر/ نظر عرفاء در مورد الفاظ و سمبلیک بودن عبارات آنها/ بررسی مفصل نگاه به حقیقی بودن دلالت الفاظ از منظر اصحاب علوم غریبه به مناسبت عبارت مرحوم سید مصطفی خمینی و مضر نبودن این مطلب به اعتباری بودن دلالت الفاظ/ استعاری بودن و سمبلیک بودن لسان اصحاب این علوم/ سیر از اسم شخص به لوازم تکوینی او توسط نفس متخصصین علوم غریبه بر اساس عبارت علامه حسن زاده/ عبارت علامه طباطبایی در المیزان (آیه 102 سوره بقره) نسبت به این سیر از اسامی به لوازم تکوینی اشخاص مبتنی بر قدرتهای نفسانی و معد بودن فرمولهای این علوم برای حصول یقین در نفس فاعل/ نقل نکاتی جالب از بزرگی برخی عرفاء به این مناسبت/ نکاتی بسیار جالب در مورد نگاه عرفاء به نفس انسانی و تفاوت آن با نگاه متعارف و جایگاه یقین در این نگاه عرفانی به نفس 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. چهارشنبه. 18/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
0064-KharejOsul-14030721_01.MP3
24.22M
🔊| مقدمه چهارم رسیدن به نظر مختار مبتنی بر انواع نگاه به اعتبار در تراث فلسفی و اصولی/ بررسی سه دسته از مبادی اقیسه در علم منطق (یقینیات و مشهورات و مخیلات) از منظر اعتبار/ تصور یا تصدیق بودن اعتبار در عبارت علامه طباطبایی در مقاله ششم اصول فلسفه/ گزاره های ارزشی و حسن و قبح/ توضیحی از نظر آیت الله مصباح و نقض نبودن بیان ایشان نسبت به توضیحات منطقیین در مشهورات/ نکاتی در مورد بیان آیت الله مصباح در شروط مقدمات برهان 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. شنبه. 21/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0058-KharejFeq-14030721_01.MP3
23.68M
🔊| مروری بر عبارات حضرت امام در فرع محل بحث (نجس شدن ماء مضاف)/ ورود در فرع جدید در مورد اصابه نجاست به اواسط ماء مضافی که از بالا به پایین ریخته میشود/ عبارت مصنف و برخی دیگر از فقهاء در حواشی عروه در مورد فرع محل بحث/ اشکال به دو فرعی که امام بیان کرده اند و پاسخ به این اشکال بر اساس عبارت ایشان در جلد چهارم کتاب الطهاره/ وافی نبودن عبارت آیت الله فاضل در تفسیر عبارت مرحوم امام/ پاسخ به نظر حضرت امام و شیخ اعظم و دیگر فقهاء نسبت به اجماع در محل بحث 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. شنبه. 21/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🔊#درس_خارج_اصول| مروری بر مطالب گفته شده در مورد مختار در باب وضع/ شاذ بودن نظریه اعتبار از جهت تاری
. 📌استاد در این جلسه این بخش از عبارت علامه را شرح دادند👇 🎙علامه طباطبایی ❇️و الآية كما أنها تصدق صحة السحر في الجملة كذلك تدل على أن السحر أيضا كالمعجزة في كونه عن مبدإ نفساني في الساحر لمكان الإذن. ❇️و بالجملة جميع الأمور الخارقة للعادة سواء سميت معجزة أو سحرا أو غير ذلك ككرامات الأولياء و سائر الخصال المكتسبة بالارتياضات و المجاهدات جميعها مستندة إلى مباد نفسانية و مقتضيات إرادية على ما يشير إليه كلامه سبحانه ❇️إلا أن كلامه ينص على أن المبدأ الموجود عند الأنبياء و الرسل و المؤمنين هو الفائق الغالب على كل سبب و في كل حال، قال تعالى: «وَ لَقَدْ سَبَقَتْ‌ كَلِمَتُنا لِعِبادِنَا الْمُرْسَلِينَ‌ إِنَّهُمْ‌ لَهُمُ‌ الْمَنْصُورُونَ‌ وَ إِنَّ‌ جُنْدَنا لَهُمُ‌ الْغالِبُونَ‌» : الصافات-١٧٣، و قال تعالى: «كَتَبَ‌ اللّهُ‌ لَأَغْلِبَنَّ‌ أَنَا وَ رُسُلِي» : المجادلة-٢١، و قال تعالى: «إِنّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِينَ‌ آمَنُوا فِي الْحَياةِ‌ الدُّنْيا وَ يَوْمَ‌ يَقُومُ‌ الْأَشْهادُ» : المؤمن-٥١. و الآيات مطلقة غير مقيدة. ❇️و من هنا يمكن أن يستنتج أن هذا المبدأ الموجود المنصور أمر وراء الطبيعة و فوق المادة. فإن الأمور المادية مقدرة محدودة مغلوبة لما هو فوقها قدرا و حدا عند التزاحم و المغالبة، و الأمور المجردة أيضا و إن كانت كذلك إلا أنها لا تزاحم بينها و لا تمانع إلا أن تتعلق بالمادة. بعض التعلق و هذا المبدأ النفساني المجرد المنصور بإرادة الله سبحانه إذا قابل مانعا ماديا أفاض إمدادا على السبب بما لا يقاومه سبب مادي يمنعه فافهم. 📚المیزان. ج اول. ص 80 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| اشاره ای به حالات بزرگانی همچون علامه طباطبایی و آیت الله بهجت و آیت الله مصباح در حرم حضرت معصومه(س)/ زیارت جامعه کبیره در حرم حضرت معصومه(س) 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده جلسات خارج فقه فرهنگ 31/2/1402 🌐 دانلود کلیپ در آپارات👇 https://aparat.com/v/hJz5Z 🌐 آپارات| المرسلات👇 https://www.aparat.com/almorsalat @almorsalaat
0065-KharejOsul-14030722.MP3
37.52M
🔊| مروری بر مطالبی که نسبت به سه گانه مخیلات و مشهورات و یقینیات از منظر اعتبار و حقیقت گفته شد / توضیحی از مشهورات از حیث تصور و تصدیق و از حیث حقیقت و اعتبار/ مساله شخصی یا نوعی بودن اعتبار/ بررسی عبارت شهید مطهری در پاورقی مقاله ششم اصول فلسفه از این منظر/ تفکیک اعتبار در جایی که معتبر انسان بما هو انسان است و در جایی که معتبر انسان بما هو حیوان است 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. یک شنبه. 22/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0059-KharejFeq-14030722.MP3
25.08M
🔊| توضیح کاملی از جمع بندی مطالب گفته شده و تبیین کامل نظر حضرت امام در باب نجاست ماء مضاف با ملاقات با نجاست 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. یکشنبه. 22/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌رابطه جنس با ماده و فصل با صورت 🎙علامه حسن زاده ◽️جنس و فصل از معقولات ثانيه‌اند كه به طور لا بشرط‍‌ مأخوذند كه قابل حمل بر يكديگرند. و هرگاه هريك بشرط‍‌ لا لحاظ‍‌ گردند جنس ماده ذهنى و فصل صورت ذهنى است كه در اين صورت قابل حمل بر يكديگر نيستند و ماده و صورت ذهنى هم به ازاء ماده و صورت بدين معنى كه گفته‌ايم مأخوذند نه به ازاء هيولى و صورت نخستين، كه جسم طبيعى مركّب از آن دوست، هر چند از جهت لا تحصّل و تحصّل با آنها شباهت دارند. 📚هزار و یک کلمه. جلد چهارم. ص 59 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0066-KharejOsul-14030724_01.mp3
54.45M
🔊| تاکیدی بر تفکیک نگاه شخصی و نگاه اجتماعی به اعتبار و‌ بررسی وضع بر این اساس/ اشاره ای به نظر محقق خوئی در نظریه ابراز از این منظر/ نقش معتبر در مورد وضع الفاظ/ باقی ماندن اعتبار از منظر اعتبار اجتماعی/ عقلاء بما هم عقلاء در بیان منطقیین و تفاوت آن با حیثیت مجموعی افراد/ اشاره ای به حقیقت اجتماع در بیان علامه طباطبایی/ جایگاه شخص در تحقق موضوع اعتبار اجتماعی/ محیط اعتبار و شخصیت فاعل اعتبار/ انکار اعتبار شخصی و کنارگذاشتن مسلک تعهد از این منظر/ اهمیت مساله دخالت خداوند و فطرت در اعتبارات لفظی در بیان میرزای نائینی/ اجتماعی بالطبع بودن انسان و حقیقی بودن این طبع و اجتماع در بیان علامه (جلد چهارم المیزان) و مقابله شهید مطهری با ایشان و نقد شهید مطهری در تطبیق این نظر بر نظر دورکهایم/ اجتماع، توحیدی ترین موجود عالم و از ابعاض وجودی انسان کامل است/ توضیحی از فطرت و ارتباط جمیع انسانها با انسان کامل از این منظر/ اختصاص اعتبار به فاعل بالقصد و فضای علم حصولی در این نگاه/ عدم انکار اعتبار در ظرف اجتماع توسط علامه 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. سه شنبه. 24/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b