eitaa logo
متقین
324 دنبال‌کننده
390 عکس
221 ویدیو
1 فایل
انقلاب اسلامی پرتوی از ‌عاشوراست که تا تحقق تمدن نوین اسلامی، بهترین مضمون عملیِ ترویج مهدویت و زمینه ساز ظهور خواهد بود
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم. با توجه به امکان قطع فعالیت در تلگرام این کانال برای فعالیت احتمالی آتی ایجاد شد. العاقبة للمتقین
◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️ 🔲 آغاز انقلاب اسلامی در فضای مجازی (1) ◽️انقلاب اسلامی یک آرمان دیرین برای مردم مسلمان ما بود. مردم در طول تاریخ به تدریج دریافتند تحقق آرمانهای اسلامی شان چون عدالت، برخورداری مادی و فضائل اخلاقی بدست شاهان و قدرتمندان بی صلاحیت و همچنین با تکیه بر قدرتهای خارجی محقق نخواهد شد. این اعتقاد رفته رفته رشد کرد و بالید تا به شعار نمادین استقلال ، آزادی، جمهوری اسلامی رسید. مردم به دنبال این شعار حرکت کردند و حاکم طاغوت، این اولین مانع تحقق آرمانهای الهی مردم ایران برکنار و سرنگون شد. این همان اولین مرحله ی از تحقق اهداف طولانی مردم خداخواه ایران در این مسیر پیشرفت بود که در منظومه ی تبیین مراحل فرآیند تحقق اهداف اسلامی به معنای خاص انقلاب اسلامی نام گرفت. ◽️به دنبال تحقق انقلاب اسلامی مردم ایران به هدایت امام راحل بار دیگر بر اسلامی شدن حکومت تاکید کردند و این شد مرحله ی دوم این فرآیند یعنی تحقق نظام اسلامی . پس از آن به طور طبیعی و به مقتضای نظام اسلامی لازم بود یک نصاب کمی و کیفی از اسلامیت در کارگزاران حکومتِ برآمده از انقلاب بر سر کار بیایند. این اتفاق و تحول نامش دولت اسلامی بود. طبیعی است بدون تحقق این نصاب امکان تحقق آرمان های انقلاب در کشور و شکل گیری جامعه اسلامی درایران و نیز گسترش این تجربه در دیگر کشورها و تحقق تمدن نوین اسلامی وجود نداشت. ◽️متاسفانه با گذشت 39 سال از تحقق نظام اسلامی آن نصاب کمی و کیفیِ اسلامیتِ مورد نیاز در کارگزاران حکومت اتفاق نیافتاد. عدم تحقق دولت اسلامی در فضای ایران موجب شد بخشهایی از عرصه های حیات جامعه ی ایران در سیاست و بخصوص فرهنگ و اقتصاد در اختیار اهداف انقلاب اسلامی آنطور که شایسته بود قرار نگیرد. ◽️در حقیقت آن خرمشهرهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 95 به ضرورت آزاد سازی آن پرداختند، همین عرصه های فرهنگ و اقتصاد بود که اراده ی انقلاب در آن به طور شایسته جاری نشده است. وقتی عراق در ابتدای جنگ خرمشهر را اشغال کرد این شهر از حاکمیت امام راحل و حکومت ایران خارج شد و گویا تا آزادی سازی خرمشهر مدت 578 روز تحت حاکمیت یک طاغوت دیگر به نام صدام بود. شبیه این بود که در شهر خرمشهر انقلاب اسلامی محقق نشده و یا انقلاب شکست خورده است. ◽️اگر عرصه ای از عرصه های کشور تحت حاکمیت ارزشها و اراده انقلابی نیست این مهم نیست و فرقی نمی کند در دست دشمن و طاغوت مانند محمد رضا پهلوی یا صدام حسین یا مثلا عامل وابسته ی دیگری به حکومت امریکا باشد یا اینکه حتی فرد حاکم بر این عرصه ها طاغوت یا عامل وابسته به بیگانه و خلاصه دشمن نباشد. مهم این است که آن عرصه در اختیار انقلاب اسلامی نیست لذا مانند خرمشهر باید آزاد شود. آزاد سازی خرمشهر در سال 61 در حقیقت گویا وقوع مجدد انقلاب اسلامی در شهر خرمشهر بود. ◽️اگر فرض کنیم در حاکمیت اسلامی و در عرصه های فرهنگ و اقتصاد بخشهایی باشد که طبق فرض هنوز با نظامات و سازو کارهای خلاف اسلام و در تقابل با روح انقلاب اسلامی اداره شود حال این بخشها ولو توسط علاقمندان به انقلاب هم اداره شود به این می ماند که در این بخشها هنوز انقلاب اسلامی واقع نشده است. عده ی قابل توجهی از انقلابیون امروز اعتقاد دارند که هنوز در عرصه ی اقتصاد انقلاب اسلامی واقع نشده است . هر چند ممکن است با توجه به پیشرفتهایی که انقلاب اسلامی در طول چهل سال داشته تعبیر مسامحه آمیز باشد اما مقصود گویندگان در این تعبیر معلوم است که چیست. ...ادامه دارد ◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️ https://eitaa.com/almottaqin ◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️
علی: ◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️ 🔲 آغاز انقلاب اسلامی در فضای مجازی(2) ◽️فضای مجازی، فضایی نوپدید پس از انقلاب اسلامی بود که مسئولان و گردانندگان کشور از ابتدا با پذیرش سازو کارها و اقتضائات بین المللی فقط به مدیریت پایین دستی در آن مشغول شدند و از آنجا که هدایت و مدیریت بالادستی این ابزارها در اختیار دشمنان انقلاب اسلامی بود در نتیجه فضای مجازی حاکم بر کشور هیچگاه آن طور مناسب اقتضائات حکومت اسلامی بود در اختیار انقلاب اسلامی قرار نگرفت. با حضور پیام رسانهایی که دیگر قابل نصب روی گوشی های هوشمند و تبلتها بود آثار مدیریت و هدایت دشمن با تکیه بر این ابزار جدی تر و مخاطره انگیز تر شد. ◽️از اینجاست که اهمیت تصمیم خطیری که توسط شورایعالی فضای مجازی گرفته شده و در آن می خواهد به حاکمیت دشمن بر پیام رسانهای فضای مجازی در جامعه انقلابی ایران پایان بدهد کاملا آشکار می شود. آزاد سازی فضای مجازی از دست دشمنان انقلاب اسلامی در این بخش مانند آزاد سازی خرمشهر از دست صدام این نماینده طاغوت بین المللی است. ◽️این اقدام بزرگ و سخت در کشور ما که اولین گامها را از ساماندهی پیام رسانهای مجازی شروع کرده، در حقیقت آغاز وقوع انقلاب اسلامی در فضای مجازی است. روشن است که این فقط آغاز راه و مرحله ی اول این فرایند طولانی است و تا کارآمد شدن فضای مجازی تحت حاکمیت اسلامی راهی طولانی در پیش است. ◽️اشکالات و اختلالاتی که پس از این انقلاب پدید خواهد آمد اموری طبیعی و درست مانند همان نابسامانی هایی است که در هر انقلاب از جمله انقلاب اسلامی پدید آمد. مردم در مرحله ی اول انقلاب اسلامی آن مشکلات را با نگاه به افق اهداف روشن آینده و با پشت کردن به گذشته ای تاریک تحمل کردند. امروز هم دست اندرکاران فرهنگی و تبیلغی باید این امور را برای مردم تبیین کنند. مردم ما حتما اسلام خواه هستند . این متولیان و فعالان هدایت افکار عمومی هستند که باید ضرورت انقلاب اسلامی در فضای مجازی و آزاد سازی این خرمشهر را که در پیش است تبیین کنند. ◽️در انقلاب اسلامی در فضای مجازی موضوع پیام رسانها بسیار مهم است. همانگونه که در انقلابها اولین مرکزی که به تصرف انقلابیون در می آمد رادیو و تلویزیون بود امروز هم با تغییراتی که در عرصه ی پیام رسانی پدید آمده نمی توا ن از یک سو دولت اسلامی بخواهد اهداف خود را در امنیت و فرهنگ و اقتصاد دنبال کند اما پیام رسانهای دشمن آزادانه و لجام گسیخته به تاثیر گذاری و تحریک و جهت دهی دروغین و بر خلاف مصالح عامه در افکار عمومی مشغول باشند. این مثل این می ماند که انقلاب اسلامی در سال 57 پیروز شده باشد و مراکز حکومتی و نظامی در اختیار انقلاب اسلامی قرار گرفته باشد اما رادیو تلویزیون چندین سال همچنان در خدمت حکومت شاهنشاهی قرار داشته باشد ...ادامه دارد ◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️ https://eitaa.com/almottaqin ◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️
◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️ 🔲 آغاز انقلاب اسلامی در فضای مجازی(2) ◽️فضای مجازی، فضایی نوپدید پس از انقلاب اسلامی بود که مسئولان و گردانندگان کشور از ابتدا با پذیرش سازو کارها و اقتضائات بین المللی فقط به مدیریت پایین دستی در آن مشغول شدند و از آنجا که هدایت و مدیریت بالادستی این ابزارها در اختیار دشمنان انقلاب اسلامی بود در نتیجه فضای مجازی حاکم بر کشور هیچگاه آن طور مناسب اقتضائات حکومت اسلامی بود در اختیار انقلاب اسلامی قرار نگرفت. با حضور پیام رسانهایی که دیگر قابل نصب روی گوشی های هوشمند و تبلتها بود آثار مدیریت و هدایت دشمن با تکیه بر این ابزار جدی تر و مخاطره انگیز تر شد. ◽️از اینجاست که اهمیت تصمیم خطیری که توسط شورایعالی فضای مجازی گرفته شده و در آن می خواهد به حاکمیت دشمن بر پیام رسانهای فضای مجازی در جامعه انقلابی ایران پایان بدهد کاملا آشکار می شود. آزاد سازی فضای مجازی از دست دشمنان انقلاب اسلامی در این بخش مانند آزاد سازی خرمشهر از دست صدام این نماینده طاغوت بین المللی است. ◽️این اقدام بزرگ و سخت در کشور ما که اولین گامها را از ساماندهی پیام رسانهای مجازی شروع کرده، در حقیقت آغاز وقوع انقلاب اسلامی در فضای مجازی است. روشن است که این فقط آغاز راه و مرحله ی اول این فرایند طولانی است و تا کارآمد شدن فضای مجازی تحت حاکمیت اسلامی راهی طولانی در پیش است. ◽️اشکالات و اختلالاتی که پس از این انقلاب پدید خواهد آمد اموری طبیعی و درست مانند همان نابسامانی هایی است که در هر انقلاب از جمله انقلاب اسلامی پدید آمد. مردم در مرحله ی اول انقلاب اسلامی آن مشکلات را با نگاه به افق اهداف روشن آینده و با پشت کردن به گذشته ای تاریک تحمل کردند. امروز هم دست اندرکاران فرهنگی و تبیلغی باید این امور را برای مردم تبیین کنند. مردم ما حتما اسلام خواه هستند . این متولیان و فعالان هدایت افکار عمومی هستند که باید ضرورت انقلاب اسلامی در فضای مجازی و آزاد سازی این خرمشهر را که در پیش است تبیین کنند. ◽️در انقلاب اسلامی در فضای مجازی موضوع پیام رسانها بسیار مهم است. همانگونه که در انقلابها اولین مرکزی که به تصرف انقلابیون در می آمد رادیو و تلویزیون بود امروز هم با تغییراتی که در عرصه ی پیام رسانی پدید آمده نمی توا ن از یک سو دولت اسلامی بخواهد اهداف خود را در امنیت و فرهنگ و اقتصاد دنبال کند اما پیام رسانهای دشمن آزادانه و لجام گسیخته به تاثیر گذاری و تحریک و جهت دهی دروغین و بر خلاف مصالح عامه در افکار عمومی مشغول باشند. این مثل این می ماند که انقلاب اسلامی در سال 57 پیروز شده باشد و مراکز حکومتی و نظامی در اختیار انقلاب اسلامی قرار گرفته باشد اما رادیو تلویزیون چندین سال همچنان در خدمت حکومت شاهنشاهی قرار داشته باشد ...ادامه دارد ◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️ https://eitaa.com/almottaqin ◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️
◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️ 🔲 آغاز انقلاب اسلامی در فضای مجازی(3) ◽️ پس خلع ید از پیام رسانهای دشمن اولین قدم برای تحقق انقلاب اسلامی در فضای مجازی است. اما مرحله ی انقلاب اسلامی زمانی در فضای مجازی با موفقیت به پایان می رسد که اراده ی حاکمیت و دولت اسلامی به طور اصولی در این فضا حاکم شود. مقصود این است که حاکمیت اسلامی در این مرحله برای تغییرات بعدی بسط ید یابد. اما این بسط ید به معنای تحقق همه ی اهداف حاکمیت برای آماده سازی شایسته ی بهره برداری مردم از فضای مجازی نیست. ◽️مرحله ی دوم از فرایند تحقق اهداف اسلامی در فضای مجازی همان پذیرش حاکمیت اسلامی بر فضای مجازی از سوی مردم یا همان تحقق نظام اسلامیِ فضای مجازی است. این مرحله نیز نیازمند تحقق وفاق عمومی در میان مردم است. بسیاری از مردمِ بهره مند از پیام رسانهای خارجی اگر آگاه شوند و باور کنند ما در داخل می توانیم شبکه ای مستقل از شبکه ی جهانی ایجاد کنیم که با توانایی کامل، نیازهای مردم را با رعایت حقوق آنان تامین نماید در انتها تنها مزدوران دشمن و اندکی انسانهای دور از اجتماع باقی می مانند که هنوز با چنین اتفاقی مخالفت نمایند. درست مثل تحقق نظام اسلامی که با رای شگفت انگیز 2/98 % مردم محقق شد. ◽️اگر امروز شروع انقلاب مجازی اسلامی در افکار عمومی با اما و اگرهایی همراه است می توان این تردیدها را در مرحله ی دوم یعنی پذیرش حاکمیت اسلامی بر فضای مجازی از سوی مردم تکمیل کرد. ◽️مرحله ی سوم انقلاب در فضای مجازی یا همان تحقق دولت مجازی اسلامی با دو امر محقق خواهد شد: ◽️امر اول: استقلال کامل فضای مجازی کشور از طریق ایجاد شبکه ملی اطلاعات به عنوان شبکه ای مستقل، پر ظرفیت، پهن باند ، حفاظت شده و با قدرت تعامل با دیگر شبکه های خارجی و با امکان عرضه ی انواع محتوا و خدمات ارتباطی مورد نیاز آحاد مردم(برگرفته از سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات) ◽️امر دوم :هدایت فعالان تولید کننده ی محتوا در فضای مجازی به سمت سلامت و کارآمدی فعالیت های خود جهت تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامی ◽️در چنین صورتی ما از مرحله ی سوم فرآیند تحقق اهداف اسلام در فضای مجازی یعنی تحقق دولت مجازی اسلامی عبور کرده و فضای مجازی می تواند برای تحقق اهداف اسلام در جامعه ، به سمت تحقق جامعه ی مجازی اسلامی حرکت کند. در چنین فضایی حدود هفتاد و هفت میلیون نفر از جمعیت بالای چهار سال فعلی کشور می توانند از این فضا متناسب با سن و توان و تخصص و نیاز خود بدون دغدغه ی خاطر بهره مند شوند و دولت اسلامی می تواند از این امکان در جهت اسلامی کردن جامعه ایران استفاده نماید. ◽️البته از جمله شرایط تحقق این فرآیند این است که مسئولان امر با پر هیز از برخی تنگ نظری ها و اعمال سلیقه ها دامنه ی دسترسی مردم را به اطلاعات محدود نکرده و نیز برخی دیگر از مسئولان امر از وظایف و اختیارات زیادی که برای حمایت های مدیریتی از پیام رسانهای داخلی دارند بهره گیرند. ◽️به یقین اگر مردم از کوتاهیهای مسئولان در این زمینه مطلع شوند بی تردید از آنان مطالبه گر و متوقع خواهند شد. این مسئله یک مسئله ی سیاسی و جناحی نیست که با منافع قبیله گرایانه پیوند بخورد. فضای مجازی فضای لجبازی با مصالح ملی نیست. پایان ◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️ https://eitaa.com/almottaqin ◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️
➖➖➖➖➖➖ 🔲 مقاطع تحقق دولت اسلامی(1) ✍ علی ثقفی 🔷دولت اسلامی مرحله ی سوم از فرایند مراحل تحقق اهداف اسلام در عصر انقلاب اسلامی است. این مرحله ی هنوز محقق نشده و پس از پیروزی انقلاب رهایی بخش از طاغوت و تحقق نظام زمینه ساز برای دولت اسلامی محقق خواهد شد.اما تحقق دولت اسلامی نیز در درون خود دارای مقاطعی است که به ترتیب محقق خواهد شد. شبیه همان ترتیب و ترتبی که در مراحل پنجگانه از انقلاب تا تمدن وجود دارد. 1⃣مقطع اول: ترسیم و رسمیت بخشیدن به تصویر کلی از دولت اسلامی ⏺مقصود از تصویر کلی دولت اسلامی همان چیزی است که در قانون اساسی رسم شده است. در این سند مسائلی چون نحوه ی توزیع قدرت حاکمیت، اهداف و وظایف کلی ارکان حاکمیت و مانند آن ترسیم شده است. به عبارت دیگر در این سند حقوق و وظایف حاکمان و مردم نسبت به یکدیگر بر اساس مبانی اسلامی آمده است. البته در این سند دو نوع مطلب وجود دارد. یکی مطالب اساسی و ثابت است. ⏺ این مطالب در مواردی است که در باره اسلامیت دولت سخن می گوید. سنخ دوم مطالب آن است که با تکیه بر تجارب و تفاهم های متعارف به شیوه ی اداره ی امور کشور پرداخته شده است. مواردی مانند تعیین سه قوه از این نوع هستند. این موارد با توجه به تجربه های جدید یا دست یابی به الگوهای اسلامی قابل تغییر هستند. این مقطع از دولت اسلامی به شکل قابل اتکایی در آذر 58 با رای مردم رسمیت و تحقق یافت 2⃣مقطع دوم: روی کار آمدن کارگزارانی با منش و روش اسلامی ⏺ پس از آنکه مقطع اول از دولت اسلامی محقق شد نوبت آن است که بر اساس همان اصول قانون اساسی به اندازه ی کفایت افرادی دارای صلاحیتهای لازم و نصاب کیفی از ارزشهای اسلامی در مناصب و مسئولیتهای تعیین شده قرار گیرند. ممکن است این سوال پیش بیاید که صاحبان این نصابهای کیفی باید در کجا پرورش یافته باشند تا از آنها در دولت اسلامی استفاده کرد. چون فرض بر این است که نظام تعلیم و تربیت هنوز اسلامی نشده تا در این سطح و با آن کمیت مورد نیاز مسئول اسلامی پرورش یافته باشد. ⏺جواب روشن است. باید از میان موجودین بهترین ها و شایسته ترین ها برگزیده شوند و این روند شایسته گزینی همواره ادامه یابد تا به تدریج آن نصاب کیفی لازم برای این مقطع تحقق یابد. طبیعی است این افراد اگر در روند سالم قرار گیرند این منظور تامین خواهد شد. ⏺چنین کسانی در حقیقت مسئولانی هستند که حتی اگر به لحاظ منش و روشهای شخصی و مدیریتی در معرفتهای دینی و خلقیات اسلامی و معنویت الهی در حد بالایی نباشند اما چون هستند لذا روند رشد و کمال خود را با تلاش و کوشش شخصی و نظارتهای لازم از محیط طی خواهند کرد. وجود چنین کسانی زمینه ساز تحقق مقطع بعدی دولت اسلامی است و بدون تحقق این مقطع امکان تحقق مقاطع بعدی دولت اسلامی وجود نخواهد داشت. ⏺ ما اکنون در همین مقطع قرار داریم و اینکه گفته می شود ما دولت اسلامی نداریم به همین معناست ادامه دارد...👈 ➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲 مقاطع تحقق دولت اسلامی(2) ✍ علی ثقفی 3⃣مقطع سوم: تدوین وتولید الگوهای پیشرفت و نظامات اداره ی کشور ⏺با روی کار آمدن مسئولانی که در حطیه ی خصوصیات فردی و در مدیریت و اداره ی کشور اسلام خواه و کمال طلب هستند، زمینه تهیه و تولید الگویهای پیشرفت اسلامی و ایرانی و سه کلان نظام سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و زیر نظامات هر یک برای اداره کشور فراهم خواهد شد. ⏺تحقق این مقطع مشروط به وجود مسئولانی حقیقتا اسلام خواه و باورمند به کفایت اسلام به عنوان راه حکومت و پیشرفت و نیز صرف همه ی منابع مادی و انسانی لازم برای این کار است. بدون وجود چنان مسئولانی زمینه ی بهره گیری کامل از منابع کشور برای تهیه ی الگوها و نظامات فراهم نخواهد شد. در حالیکه بدون استفاده از منابع کافی مادی و بدون بهره گیری از تمام ظرفیت نخبگانی کشور امکان تولید الگوها و نظامات اداره ی دولت اسلامی وجود نخواهد داشت. امری که در این چهل سال محقق نشده و با ادامه این وضعیت هم روند تحقق این مقطع باز هم کند خواهد بود. 4⃣مقطع چهارم: نهاد سازی و اصلاح ساختارهای اداره کشور ⏺تنها پس از تنظیم و تهیه ی الگوهای پیشرفت و نظامات اداره ی کشور است که نوبت به بازنگری و تحول در دستگاههای فرسوده ی حکومتی می رسد. دستگاههایی که چهل سال است عمدتا از رژیم طاغوت به جا مانده و میراث بوروکراسی ناکارآمد سوغاتی غرب برای کشور های عقب مانده و ناتوان است. ⏺قدرت و نشاط اولیه ی پیروزی انقلاب اسلامی در ابتدا موجب پیدایش نهادهای انقلابی شد. این نهادها با همان شکل ابتدایی توانستند خدمات بزرگی امنیت و عمران و فرهنگ کشور ارائه بیافرینند.آن موج می توانست به پشتوانه مسئولان اسلام خواه و الگوسازیهای نظری و اجتهادی مبتنی بر دین روند کمال خود را طی کند اما متاسفانه جز یکی دو نهاد اکنون نهاد انقلابی دیگری نتوانست با گذشت زمان روند رشد و کمال خود را ادامه دهد. ⏺زمانی که این نهاد ها و ساختارهای کارآمد شکل گرفت قطعا می توانند برای حل مشکلات کشور و تحقق اهداف انقلاب اسلامی اقدامات اثر بخشی داشته باشند. در انتهای این مقطع است که می توان گفت دولت اسلامی محقق شده و می توان هدف اصلی انقلاب و تمام نیروها و توانها را بر تحقق مرحله ی چهارم یعنی ایجاد جامعه ی نمونه اسلامی متمرکز نمود. پایان ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲تکالیف همیشگی در بیانی جدید ✍ علی ثقفی ◻️یکی از ابعاد بیانات جدید رهبرمعظم انقلاب اسلامی در 22 مرداد 97 دیروز، کاربردی و عملیاتی و معین بودن راهکارهای رفع موانع و حرکت به پیش بود. ◻️این هم پاسخ به درخواستهایی که در افکار عمومی نخبگان مطرح شده است که چرا رهبری ورود نمی کنند. هر چند سیره رهبری ایشان نشان می دهد که همواره همین رویه در هدایتگریهای ایشان جاری بوده و ما مشکل را عمدتا در جای دیگری می دانیم. ◻️اما اکنون تکلیف نیروهای انقلاب چیست؟ 1⃣ بنشینند ببینند چه می شود؟ 2⃣قیام کنند و کفن پوشان به خیابان بیایند و با عصبانیت و دهان کف کرده دولت بی کفایت و مجلس بی عرضه را زیر شدید ترین ضربات کلامی خود بگیرند؟ 3⃣به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امت شهید پرور بعد از نماز جمعه این هفته از مکان نماز جمعه تا مسیر منزل خود اندکی راهپیمایی کنند و شورای هماهنگی هم یک بیانیه صادر کند؟ 4⃣آنچه ایشان امروز گفته اند را به گونه ای برای مردم تبیین کنند که در مردم این تفاهم بوجود بیاید که نفعشان در عمل به این نظرات است و مسئولیشان ابراز حمایت و مطالبه و پی گیری این نظرات از مسئولان امر است ◻️اگر بنا باشد تجربه ی سالهای گذشته تکرار شود، این رویه به ما بگوید چه اتفاقی خواهد افتاد: - 💠فعالیتهای کم ثمر یا بی ثمر یا حتی مضر 💠عدم تحول و تغییر در امور 💠 گذشت مدت زمانی دیگر از این سخنرانی 💠 فراموش کردن این سخنرانی 💠 بعد از مدتی باز هم مطالبه ی اینکه چرا رهبری کاری نمی کند ♻️امیدواریم یک تحول جدی در ترک عادتها و رویه های غیر انقلابی، سطحی بسوی فهم درست و اقدام بموقع تدابیر ایشان در جبهه انقلاب رخ دهد ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲در باره ی " من اشتباه کردم" ✍علی ثقفی ◻️ای کاش این جمله " من اشتباه کردم" از سخنرانی رهبری حذف نمی شد تا امکان فهم دقیق آنچه گفته اند فراهم می آمد. ◻️در باره جمله ی منقول از رهبر معظم انقلاب در بیانات22مرداد97 این توجیه را آورده اند که رهبری به خواست اکثریت رای دهنده به رییس جمهور احترام گذاشتند و با اینکه موافق نبودند اجازه دادند و آن را یک کلاس ملی درس آموزی قرار دادند. ◻️اما باید توجه کرد معنای اشتباه کردم این نیست که ملت و رییس جمهور اشتباه کرد. معنایش دقیقا این است که رهبری می فرمایند من اشتباه کردم که در مقابل این خواستِ اشتباه تسلیم شدم. ◻️جدای از اینکه در این چهل سال معلوم شده فقط ولی فقیه معصوم نیست و امکان اشتباه در مورد او وجود دارد و خوشبختانه هیچ مسئول دیگری اشتباه نمی کند، بیانات رهبری مبنی بر اینکه "مذاکره با امریکا – اروپا هم محلی از اعراب ندارد- یعنی زمینه سازی برای اعمال دشمنی بیشتر با ایران"، نشان می دهد که مذاکره با امریکا کاملا به ضرر ملت ایران بوده و گویا معظم له می فرماید لازم بود هزینه های مخالفت با مذاکرات را می پرداختم. ◻️پس این جمله را جور دیگر معنی نکنیم تا حقایق دیگری پس از آن برای مردم آشکار شود.از جمله اینکه آن کسی که با این مذاکرات مخالف بود رهبری و به تبع ایشان گروهی از مردم انقلابی و فعالان انقلاب بودند، و اولین کسی هم که به سهم خود از این اشتباه ملی اعتراف می کند باز هم رهبری است. حالا می ماند مسئولان مدافع برجام و مردمی که نتیجه ی خواست خود را دیدند. ◻️شجاعت و عدالت و فداکاری رهبری برای اسلام در اعتراف به اشتباهات نیاز به توجیهات تکلف آور ندارد. ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲فرصتی برای آزادی خرمشهر های اقتصادی ✍علی ثقفی ◻️امروز یک فضای اعتراضی عمومی در کشور نسبت به نابسامانی اقتصادی پدید آمده است. این وضع محصول بی تدبیری دولت، بی مسئولتی مجلس و غفلت قوه قضاییه و کوتاهیهای نخبگان در حساب کشی و مطالبه گری از مسئولان و نیز فشارها و برنامه ریزی های دشمن به عنوان عامل خارجی و فرعی است. ◻️از طرف دیگر همین نابسامانی امروز با سازماندهی دشمن و اپوزیسیون نمایی مسئولان برای ماهیگیری از این آب گل آلوده به صورت تهدید در آمده است. اما همین وضع در عین حال می تواند تبدیل به فرصتی برای برداشتن گامهایی به سوی تحقق دولت اسلامی شود. ◻️اجتماع فیضیه در اعتراض به بی کفایتی ها ، فسادهای اقتصادی و کوتاهی های مسئولان، نامه ی 5000 نفر از بانوان اهوازی در اعتراض به نمایندگان خود که چرا نامه ی سوال از رییس جمهور را امضا نکرده اند و امثال آن نمونه های خوبی برای شروع این مطالبات است. هر چند ممکن است این حرکتها با دستهای پیدا و پنهان مخدوش شود اما راه همین است. ◻️نیروهای انقلاب باید در این مطالبه گری سراسری مردم را به شیوه ی درست و معقول به میدان بیاورند. نمایندگان در برابر فشار مردم نمی توانند تاب بیاورند، امثال لیست امید آب می شود و یک مجلس رادیکال را شکل می دهند. قوه مجریه هم در برابر چنین مجلسی مجبور است دست و پایش را جمع کند. ◻️روشن است مطالبه ی درست هیچگاه دست دولت و مجلس را برای اصلاح امور نخواهد بست. اما این مطالبات تداوم می خواهد. تداوم نیز رهبران اجتماعی می خواهد. این رهبران نه در یک مراسم و برنامه ریزی بلکه در جریان پی گیری این حرکتها و جنبشهای اجتماعی ظهور می کنند. ◻️همه ی کسانی که می توانند در هدایت و حرکت دادن مردم به سمت این جنبش اجتماعی نقش ایفا کنند نباید بنشینند. جنگ نظامی برای کشور ما برکاتی داشت. در آن جنگ خرمشهای اشغالی آزاد شد. امروز نیز در این جنگ همه جانبه ی اقتصادی فرصتی برای آزادی خرمشهرهای اقتصادی پدید آمده است ◻️و البته روشن است لازمه اینکه این حرکتها به تحول در وضع دولت اسلامی منجر شود داشتن یک نقشه ی راه درست و راهبردی و رساننده ی به مقصود است و الا در بهترین شکل این حرکتها منتهی به اصلاحات سطحی و گذرا شده و مجددا آنها که در این چهل سال مسئول عدم تحقق بیشتر آرمانهای بلند انقلاب و پیدایش این نارسایی ها بوده اند، بر امور مسلط خواهند شد. ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖ ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲 پیام غدیر ✍علی ثقفی پیام غدیر، اینست اگر حاکمیت ولی خدا نباشد و دولت مردان و نسلهای کارگزاران تحت حاکمیت ولی خدا به منش و روش اسلامی حقیقی نرسند، دین مردم کامل نشده و کربلا در پیش است. پیام غدیر ضرورت تحقق دولت و جامعه و تمدن اسلامی است والا گفتن الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین، همان بخٍّ بخٍّ یا امیرالمومنین خواهد بود ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲نقشه راه تحقق جامعه اسلامی ◽️ما مى توانيم چنان روزى را(جامعه اسلامی )- نه در زمان طولانىِ دست نيافتنى، بلكه در همين آينده ى نزديك- براى خودمان تصوير كنيم و اميدوار باشيم. چرا نتوانيم؟ جوان اين مملكت در دهه هاى پنجاه و شصت معجزه آفريد؛ جوان اين مملكت كارى كرد كه تا آن روز هيچ ملتى نتوانسته بود چنين كارى بكند؛ جوان اين مملكت با تن و جسم خود به خيابانهاى اين كشور آمد...و چنان اين حضور را با همين جسم خود برجسته كرد كه آن نظامِ تا دندان مسلّحِ متّكى به پشتيبانى همه ى سياستهاى استعمارى دنيا، ديد ديگر جاى نفس كشيدن ندارد؛ لذا مجبور شد فرار كند و برود. ◽️اين تجربه، بعد از ما تكرار شد؛ قبل از ما هيچ جاى ديگر نبود. انقلابهايى كه در جاهاى ديگر رخ مىداد، نتيجه ى كارهاى چريكى و پارتيزانى و پرتاب ترقّه و شليك گلوله بود؛ اما اين تجربه، تجربه ى ملت ايران بود كه به وسيله ى جوانان ايجاد شد. ◽️«نلسون ماندلا» قبل از آنكه در آفريقاى جنوبى به پيروزى برسد- زمانى كه تازه از زندان آزاد شده بود- به ايران آمد و با من ملاقات كرد. راجع به اوضاع آفريقاى جنوبى از او سؤال كردم، چيزهايى گفت. من به او گفتم، ما تجربهاى داريم كه گمان مىكنم در كشور شما هم قابل عمل باشد؛ و آن تجربه عبارت است از اينكه انسانهاى داوطلب- كه اكثريت جمعيت كشور ما را تشكيل مىدادند- زن و مرد، با جسمِ خودشان به خيابانها آمدند، نه با مشتشان، نه با سلاحشان، نه با نارنجكشان، نه با خانه ى تيمىشان، بلكه با تنِ خودشان آمدند؛ روى خود را هم نبستند، با صورتِ باز آمدند؛ لذا نظام را منفعل كردند و او هم ديد نمىتواند بايستد. واقعاً بر چه كسى مىخواست حكومت كند؟ گفتم به نظر من اين الگو در آفريقاى جنوبى قابل عمل است. او سرى تكان داد. ◽️بعد از رفتن او، يكى دو ماه طول نكشيد كه خبرهاى تظاهرات عظيم مردمى در آفريقاى جنوبى را در روزنامهها خوانديم! من فهميدم كه اين بذر، سبز شد؛ عين همان وضعيت ايران. تمام خيابانهاى شهرهاى بزرگ آفريقاى جنوبى از سياهان پُر شد و يك عدّه از سفيدپوستها هم آمدند و همراه با آنها راهپيمايى كردند و گفتند ما هم با حكومت تبعيض نژادى مخالفيم! نتيجه نيز همان شد؛ يعنى كسى كه در رأس بود، ديد اصلًا نمىتواند كارى بكند. اوّل رفت و كس ديگرى را جاى خودش گذاشت؛ او هم ديد نمىتواند؛ لذا در يك انتقال قدرت آرام، حكومت را به دست سياهپوستان دادند و خود «ماندلا» هم رئيس جمهور شد! ◽️ اين حادثه ى تقليدشدنى و اين الگوى ملتها براى آزادىخواهى، به وسيله ى جوان ايرانى در دهههاى پنجاه و شصت اتّفاق افتاد.معجزه ى انقلاب اسلامى در دهه ى پنجاه، و معجزه ى جنگ هشت ساله در دهه ى شصت اتّفاق افتاد. اوايل جنگ، بعضى از برادرانِ عادت كرده به بخشنامهها و دستورالعملهاى سنّتىِ نظامى، مىگفتند شما چه مىگوييد؟! در مقابل پنجاه تانك، پنجاه تانك لازم است. عراق وقتى پنجاه تانك به ميدان مىآورد، بايد با پنجاه تانك با او مقابله كرد؛ ولى ما نداريم! راست هم مىگفتند؛ نداشتيم. من خودم يك شب رفتم تعداد تانكهاى تيپى را كه به طور سازمانى بايد در حدود صد و بيست دستگاه تانك مى داشت، شمردم؛ ديدم هفده تانك دارد! يك تيپ ارتشى در دُبّ حردان جلوِ نيروهاى عراقى مستقر شده بود؛ اما به جاى صد و بيست تانك، هفده دستگاه تانك داشت! مىگفتند نمىشود؛ اما جوان ايرانى نشان داد كه مىشود. جوان بسيجى، جوان سرباز، جوان افسر- چه ارتشى و چه سپاهى- معجزه آفريد و نشان داد كه مىشود. آن نيروى مجهّز به همهى ابزارهاى مدرن جنگى، نيامده بود كه برود. مگر ارتش عراق به ايران آمده بود كه برگردد؟ اگر مىخواست برگردد، نمىآمد. آمده بود كه خوزستان را از آنِ خود كند؛ منابع نفت را از جمهورى اسلامى بگيرد و اين ننگ و ذلّت را بر پيشانى جمهورى اسلامى ابدى كند و بگويد جمهورى اسلامى نتوانست يك استان ثروتمند و نفت خيز خودش را حفظ كند. اما پس از مدتى آنها مجبور شدند بعد از تحمّل آن همه خسارت و دادن پنجاه، شصت هزار اسير، راهشان را كج كنند و از زير تازيانهى خشم و ارادهى جوانان ما بيرون بروند و به كشور خودشان برگردند. بعد نيز همه ى دنيا تصديق كردند كه آنها متجاوز بودهاند؛ يعنى هم از لحاظ نظامى مغلوب شدند، هم از لحاظ سياسى شكست خوردند. چه كسانى اين كار را كردند؟ جوانان ما كردند. اين معجزه بود. ◽️جوان ايرانى كه در دهه هاى پنجاه و شصت آن معجزه ها را آفريد، چرا در دهه هاى هشتاد و نود نتواند معجزه كند؟ چرا نتواند آن معجزه ى عظيم را نهادينه كند و در سطح جهان گسترش دهد؟ چرا نتواند الگو شدن جوان ايرانى را براى همه ى جوانان دنيا به طور ترديدناپذير ثبت كند؟ چه دليلى داريد؟ اين شدنى است. (12/ 02/ 1380) بيانات در ديدار جوانان و فرهنگيان در مصلاى رشت ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖