آقای_ماهری_RCyWzA
57.08M
سلام دوست عزیز، لطفاً کنید حتماً حتماً حتماً این صوت رو گوش بدین و توی گروه هایی که عضو هستید منتشر کنید.
يک كبر در شيطان،
يك حرص در آدم،
يك بخل در قابیل، پسر او؛
كه بعدها تبديل به حسادت گشت،
يك شتاب در يونس،
و يك توجّه به غير، در يوسف،
همهى آنها را زمين زد
و مبتلا كرد؛
ما كه همه را يكجا داريم چه كنيم؟!
علیصفاییحائری
@alrahil313
19.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 قصه جالب استاد انصاریان در مراسم بزرگداشت خودش
5.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فکر مسموم ، آدمارو فلج میکنه!
کاش در قضاوت عجله نکنیم
سوره حجرات آیه ۱۲ببینیم وعبرت بگیریم
بسیار تماشایی
هدایت شده از استاد فیاض بخش
9.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| این روایت که فراوان استاد(ره) میخواند، با وجود انسان بازی میکند...
💠 إلهي إنّهُ مَن لَم يَشغَلْهُ الوُلوعُ بِذِكرِكَ، و لَم يَزوِهِ السَّفَرُ بِقُربِكَ، كانت حياتُهُ علَيهِ ميتةً، و مِيتتُهُ عليهِ حَسرَةً.
امام على عليه السلام در بخشى از دعايى كه آن را به نوف بكالى تعليم نمود، فرمود: خدايا! كسى كه ولع ياد تو، او را به خود مشغول نسازد و به جوار قرب تو رخت سفر برنبندد، زندگیاش براى او مرگ است و مرگش مايه حسرت او.
▫️اگر از همه روایات اهل بیت(ع) همین یک روایت به دست ما رسیده بود، انسان بارش را بسته بود.
@jelvehnooralavi
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله
; القَلبُ ثَلاثَةُ أنواعٍ ; قَلبٌ مَشغولٌ بِالدُّنيا ، و قَلبٌ مَشغولٌ بِالعُقبى ، و قَلبٌ مَشغولٌ بِالمَولى . أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالدُّنيا فَلَهُ الشِّدَّةُ و البَلاءُ ، و أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالعُقبى فلَهُ الدَّرَجاتُ العُلى ، و أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالمَولى فلَهُ الدُّنيا و العُقبى و المَولى .;
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله
دل سه گونه است; دلِ گرفتار دنيا، دلِ گرفتار عُقبى و دلِ گرفتار مولى. دلى كه گرفتار دنيا باشد، سختى و رنج نصيب اوست و دلى كه گرفتار عقبى باشد، درجات بلند نصيبش شود و دلى كه گرفتار مولى باشد، هم دنيا دارد و هم عقبى را و هم مولى را.;
المواعظ العدديّة : 146.
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام
اُولي الألْبابِ الّذينَ عَمِلوا بالفِكْرَةِ حتّى وَرِثوا مِنهُ حُبَّ اللّه ِ ـ إلى أن قالَ ـ : فإذا بَلغَ هذهِ المَنزِلَةَ جَعلَ شَهْوَتَهُ و مَحَبّتَهُ في خالِقِه ، فإذا فَعلَ ذلكَ نَزلَ المَنزِلَةَ الكُبرى فعايَنَ رَبَّهُ في قَلبهِ ، و وَرِثَ الحِكمَةَ بغَيرِ ما وَرِثَهُ الحُكَماءُ ، وَ ورِثَ العِلمَ بغَيرِ ما وَرِثَهُ العُلَماءُ ، وَ ورِثَ الصِّدقَ بغَيرِ ما وَرِثَهُ الصِّدِّيقونَ . إنَّ الحُكَماء وَرِثُوا الحِكمَةَ بالصَّمتِ ، و إنَّ العُلَماءَ وَرِثوا العِلمَ بالطَّلَبِ ، و إنّ الصِّدِّيقينَ وَرِثوا الصِّدقَ بالخُشوعِ و طُولِ العِبادَةِ .
صاحبان مغز و خرد، كسانى هستند كه با انديشیدن كار كنند تا بر اثر آن، محبّت خدا را به دست آورند ـ تا آن جا كه فرمود ـ : و چون به اين جایگاه نائل گردد ، غریزه و محبّت خود را از آنِ آفريدگارش قرار دهد و هر گاه چنين كند به بزرگترين جایگاه دست يابد و پروردگارش را در دل خويش ببيند و ميراث دار حكمت شود، نه از راهى كه حكما يافتند و ميراث دار دانش شود، نه از راهى كه دانشمندان رفتند و میراث دار صدق شوند، نه از راهى كه صدّيقان يافتند.
(پس) حكيمان حكمت را با سکوت به دست بیاورند و دانشمندان دانش را با جستجو و صدّيقان با خشوع و عبادت دراز مدّت.
بحار الأنوار : جلد26.صفحه25.حدیث70