eitaa logo
وعده صادق
335 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
247 ویدیو
5 فایل
پایگاه مهدویت ، فراماسونری و دشمن شناسی www.alvadossadegh.com کپی برداری یا فوروارد مطالب کانال، با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
سپس منطقه ی « آناتولی »، « ترکیه » و « آسیای صغیر »، بخشی از قلمرو « رومیان » و سپس دولت « روم شرقی (بیزانس) » گردید که این امر برای مدت بسیار طویلی (حدود 1100 سال) ادامه یافت که به لحاظ زمانبندی، می توان 5 مرحله کوچکتر را برای این مقطع زمانی در نظر گرفت که در تصاویر آمده اند: ه) تسلط « رومی ها » بر آناتولی طی سال های 30 قبل از میلاد الی 200 بعد از میلاد مسیح (علیه السلام). و) تسلط کامل « رومی ها » بر آناتولی طی سال های 200 الی 395 بعد از میلاد مسیح (علیه السلام). ز) تسلط « روم شرقی (بیزانس) » بر آناتولی طی سال های 395 الی 1071 بعد از میلاد مسیح (علیه السلام). ح) تسلط « روم شرقی (بیزانس) » بر آناتولی طی سال های 979 الی 1071 بعد از میلاد مسیح (علیه السلام). 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
نهایتاً با تسلط « ترکان سلجوقی » بر این منطقه، که از تبعات جنگ « ملازگرد (مانزیکرت) » بین « سلجوقیان » و امپراطوری « روم شرقی (بیزانس) » بود، تسلط زبان « ترکی » بر منطقه ی « آناتولی » آغاز گردید که این امر به تدریج توسعه یافته و تاکنون نیز ادامه دارد. در واقع، اولین باری که زبان « ترکی » به منطقه ی « آناتولی »، « ترکیه » و « آسیای صغیر » وارد شد، قرن 5 هجری یا 11 میلادی بود که در این قرن، نبرد « ملازگرد » بین « ترکان سلجوقی » و « امپراطوری روم شرقی (بیزانس) » به وقوع پیوست و نتیجه ی این جنگ نیز شکست « امپراطوری روم شرقی » و تسلط « ترکان سلجوقی » بر منطقه ی « آناتولی » بود. این دوره به شرح زیر تقسیم بندی می شود: ط) وسعت امپراطوری « ترکان سلجوقی » بعد از جنگ « ملازگرد » و تسلط آنان بر آناتولی در حوالی سال 1071بعد از میلاد مسیح (علیه السلام). ی) حتی بعد از انقراض سلسله ی « سلجوقیان » به دست « خوارزمشاهیان »، باز هم بخش اعظم آناتولی، تا مدتی در دست « سلجوقیان روم » که بازمانده ی امپراطوری بزرگ « سلجوقیان » بودند، باقی ماند. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
ک) بعد از تسلط « سلجوقیان »، حکومت های « ترک زبان » بعدی و در رأس آن ها امپراطوری « عثمانی » موجب تثبیت و انتشار زبان « ترکی » در منطقه ی « آناتولی » گردید و با انقراض زبان « یونانی » در این منطقه، « زبان ترکی » در این منطقه حاکم گردید و در قرون متأخر نام این کشور به « ترکیه » تغییر یافت. اما مطالب ذکر شده در مورد تاریخ آناتولی، چه ارتباطی با متن « اعجازگونه » روایت « موثقه جابر » دارد؟ بیایید ابتدا نگاه مجددی به این بخش از روایت بیندازیم: « « ... و از دین برگشته‌ای از جانب تركان خروج می‌كند ... برادران ترک نزدیك می‌شوند تا آنكه در جزیره فرود می‌آیند ... » همان گونه که ملاحظه می گردد، در این بخش از روایت، صحبت از تحرکات « گروهی از ترک ها » در آخرالزمان شده است که به همراه « متحدان نزدیک خود »، تا منطقه « جزیره » نفوذ کرده و در آن جا مستقر می شوند. اما منطقه جزیره کجاست؟ طبق تقسیم بندی نقشه های باستانی، « جزیره » به منطقه « شمالی » بین دو رود بزرگ « دجله » و « فرات » گفته می شود که بخش هایی از « شمال سوریه » و « شمال عراق » امروزی را تشکیل می دهند. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
اما جنبه های اعجاز گونه این بخش از روایت « موثقه جابر »، حداقل در 3 بخش، قابل بررسی است: 1 - نکته ی مهمی که در این میان به بحث ما مربوط می شود، اعجاز سخن ائمه (علیهم السلام) در مورد پیشگویی تحرکات « ترک ها » در مناطق شمالی « سوریه » و حضور آن ها در منطقه ی « آناتولی » یا « ترکیه » ی امروز است! چرا که این بزرگواران در قرن 1 و 2 هجری (7 و 8 میلادی) می زیسته اند که در آن زمان، آناتولی و « آسیای صغیر » برای مدت های طولانی تحت سیطره ی امپراطوری « روم شرقی (بیزانس) » بوده است (کادر زرد رنگ). و در آن زمان، اقوام « ترک » (منطقه ی آبی رنگ)، هزاران کیلومتر از « ترکیه » و « سوریه » فاصله داشتند و بجز اقلیتی از غلامان « ترک » در دربار برخی از خلفا، جمعیت قابل اعتنایی از « ترک ها » در نواحی « ترکیه » و « سوریه » وجود نداشتند! حال آن که ائمه ی معصومین (علیهم السلام) در روایات معتبری همچون روایت موثقه ی جابر (رحمه الله) خبر از تحرکات آخرالزمانی « ترک ها » در مرزها و نواحی « سوریه » و « عراق » داده بودند!!! 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
در این میان حتی اگر افراد شبهه افکن، مدعی باشند که این روایت را نعوذ بالله « شیخ نعمانی » از خودش ذکر کرده است و به دروغ آن را به ائمه نسبت داده است، مجدداً جنبه های اعجازگونه این بخش از روایت، سخنان بی پایه و اساس مذکور را نقض می نماید! چرا که کتاب « الغیبة نعمانی » نیز که حدیث موثقه ی جابر (رحمه الله) را به نقل از جابر جعفی از امام « محمد باقر (ع) » نقل می کند، در قرن 4 هجری (10 میلادی) نگاشته شده است و در آن زمان، منطقه ی آسیای صغیر یا آناتولی (ترکیه ی امروزی)، تحت سیطره ی « روم شرقی » قرار داشته و جزء قلمرو آن دولت بوده است (کادر زرد رنگ). مردم آن سامان نیز چه از نظر نژادی و چه از نظر زبانی، در آن دوره، هیچ امتزاجی با « ترک ها » نداشته اند و زبان رایج در آن سامان، یونانی و به میزان کمتر رومی بوده است!!! در آن دوران، « ترک ها » کیلومترها دورتر ازممالک اسلامی می زیسته اند (منطقه ی آبی رنگ). 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
در این میان حتی اگر افراد شبهه افکن، مدعی باشند که این روایت را نعوذ بالله « شیخ نعمانی » از خودش ذکر کرده است و به دروغ آن را به ائمه نسبت داده است، مجدداً جنبه های اعجازگونه این بخش از روایت، سخنان بی پایه و اساس مذکور را نقض می نماید! چرا که کتاب « الغیبة نعمانی » نیز که حدیث موثقه ی جابر (رحمه الله) را به نقل از جابر جعفی از امام « محمد باقر (ع) » نقل می کند، در قرن 4 هجری (10 میلادی) نگاشته شده است و در آن زمان، منطقه ی آسیای صغیر یا آناتولی (ترکیه ی امروزی)، تحت سیطره ی « روم شرقی » قرار داشته و جزء قلمرو آن دولت بوده است (کادر زرد رنگ). مردم آن سامان نیز چه از نظر نژادی و چه از نظر زبانی، در آن دوره، هیچ امتزاجی با « ترک ها » نداشته اند و زبان رایج در آن سامان، یونانی و به میزان کمتر رومی بوده است!!! در آن دوران، « ترک ها » کیلومترها دورتر ازممالک اسلامی می زیسته اند (منطقه ی آبی رنگ). 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
3 - عبارت « اخوان ترک » یا « برادران ترک »، از چند نظر حائز اهمیت است. از یک سو ممکن است به اتحاد دو دولت « لاییک » و « ضد دین » جمهوری آذربایجان موسوم به « رژیم باکو »، و « دولت ماسونی و لاییک » ترکیه در حمله به شمال سوریه اشاره داشته باشد! بالاخص که این ایام، مباحثی همچون « کوریدور زنگزو » جهت اتصال « آذربایجان شمالی » یا « رژیم باکو » به « دولت لاییک ترکیه » از طریق نوار شمالی مرزی ایران و ارمنستان مطرح است! و در صورت وقوع می تواند به انتقال نفرات و تجهیزات بین « رژیم باکو » و « دولت لاییک ترکیه » بینجامد. بنابراین ممکن است کلمه « اخوان ترک » یا « برادران ترک »، به اتحاد « رژیم باکو » و « دولت لاییک ترکیه » در تحرکات « آخرالزمانی » اشاره داشته باشد. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
ذکر یک نکته بسیار مهم: آن چه در مورد « از دین برگشتگان ترک » گفته شد، اختصاص به سیاستمداران و نظامیان لاییک و ضد دین این کشور یا کشورها دارد. در حالی که بسیاری از مردم مسلمان کشورهای « ترکیه » و « جمهوری آذربایجان »، مسلمان و محب اهل بیت (ع) هستند. در این میان بالاخص جمعیت « جمهوری آذربایجان، بالغ بر 80 درصد شیعه « اثنی عشری » می باشند که این جمعیت مظلوم، تحت ستم و مستضعف می باشند و دایماً از سوی رژیم باکو، آزار، اذیت، زندان و تبعید، بر این جمعیت بزرگوار شیعه، تحمیل می شود. در این میان تعداد قابل توجهی از شیعیان بزرگوار این کشور در قالب گروه « حسینیون » سازماندهی شده و ان شا الله نقش مثبت خود را در آینده بازی خواهند کرد. نکته بسیار مهم: نگارنده این مطالب، خود در زمره سادات به شمار می رود و برای وی، مسایل قومی و نژادی بین اقوام مختلف مطرح نمی باشد و مطالب ذکر شده فعلی و آتی، فقط بر اساس منابع و مستندات نگاشته خواهند شد. فلذا انتساب هر گونه جهت گیری قومی و نژادی در این خصوص، ناموجه خواهد بود. بدین ترتیب همانگونه که ملاحظه فرمودید، جنبه های اعجاز آمیز مهمی در این بخش از روایت « موثقه جابر » قابل ردیابی است. ان شا الله در بخش بعد، توضیحات بیشتری در خصوص تحرکات « ارتش ماسونی و لاییک ترکیه » در آخرالزمان ذکر خواهد شد و سپس به بررسی ماجرای رومیان و سفیانی خواهیم پرداخت پایان بخش شانزدهم تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج) ادامه دارد . 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
داعش مسئولیت حمله تروریستی کرمان را برعهده گرفت 👹داعش در بیانیه خود نوشت: دیروز «عمر الموحد» و «سیف الله مجاهد» به سوی تجمع بزرگ شیعیان مشرک در کنار مزار «قاسم سلیمانی» در شهر کرمان در جنوب ایران رفته و کمربندهای انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند که بیش از ۳۰۰ نفر از شیعیان مشرک را کشت یا زخمی کرد.👹 پی نوشت: تیم "وعده صادق"، از قبل نسبت به اتخاذ سیاست های مشخص ضد تکفیری در قبال "داعش خراسان" و "طالبان" و "القاعده" که این دو جریان اخیر خود را به دروغ "ضد داعش" جلوه می دهند، هشدار داده بود. متاسفانه احتمالا تا مدت های مدیدی با تکفیری های شرق کشور که تحت حمایت و فرماندهی آمریکا و اسراییل عمل می کنند، مشکل خواهیم داشت. یقینا طالبان تکفیری افغانستان که سالوسانه خود را ضد استکباری معرفی نموده است، در پرورش و انکوباسیون داعش خراسان در پهنه افغانستان کنونی مقصر است. چه سهوا و ناشی از ضعف طالبان باشد، و چه ناشی از تقسیم کار پنهانی بین تکفیریان مستقر در افغانستان با اربابان صهیونیست شان باشد. در ادامه، بخش هایی از پست های هشدار دهنده کانال را در خصوص داعش خراسان و طالبان، مرور می کنیم. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
ذکر این نکته حائز اهمیت است که گرچه اقتدار « داعش » شکسته شده و رو به زوال رفته است، اما به مدد کمک های آمریکایی ها و اروپاییان، بخش هایی از « سوریه » در دست داعش باقی مانده و تعدادی از اعضای « داعش » نیز به « افغانستان » و سایر ممالک منتقل شده اند و با نام هایی همچون « داعش خراسان » و ... فعال می باشند. علی ای حال « داعش » هنوز زنده و فعال می باشد و این حمایت های فراوان آمریکا از تفاله ها و باقی مانده های « داعش » بی دلیل نیست و احتمالاً برای روز مبادا، به کار رفته است. البته تمام بحث های فوق در خصوص « داعش » و نیز « ابقع »، صرفاً یک احتمال و یک تحلیل است و در روایات « صحیح السند »، صرفاٌ از « ابقع » و « اصهب » نام برده شده است و به همین دلیل، هر اظهار نظر در خصوص این دو جریان، باید با احتیاط صورت پذیرد. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅