eitaa logo
وعده صادق
340 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
247 ویدیو
5 فایل
پایگاه مهدویت ، فراماسونری و دشمن شناسی www.alvadossadegh.com کپی برداری یا فوروارد مطالب کانال، با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
همچنین وقتی « پل مواددیب » یا همان « مهدی » در عقاید « فرمن های صحراگرد »، با مشاهده « انگشتر عقیق » پدرش، فریاد می زند که « پدر! انتقام تو را خواهم گرفت! »، نعوذباالله مشابهت سازی بین « پل مواددیب » یا « مهدی » داستان « تلماسه » با « حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) » که « منتقم » خون جد بزرگوارشان « امام حسین (ع) » و عموی گرانقدرشان « حضرت عباس (ع) » هستند، صورت گرفته است. بدین ترتیب این المان های به ظاهر بی ربط در این بخش از داستان « تلماسه »، بی دلیل ارایه نشده اند و اهداف موذیانه ای را دنبال می کنند « انتقام : Avenge »: در جای جای داستان و فیلم « تلماسه »، به کلمه « انتقام : Avenge » اشاره شده است. همچنین « مواددیب » در بخشی از داستان با خودش زمزمه می کند که نام وی، یک « کلمه کشنده : Killing Word » است. با توجه به این که یکی از القاب « حضرت مهدی (عج) » در نزد شیعیان، « منتقم » است، و برخی از القاب دیگر ایشان همچون « قائم »، « ثائر » و ... نیز قرابت هایی با لقب « منتقم » دارند، به نظر می رسد که در داستان « تلماسه » با استفاده از کلید واژه « انتقام »، تلاش شده است تا مجدداً با ارتباط برقرار کردن با لقب « منتقم » حضرت صاحب الامر (عج)، ارتباط موذیانه ای بین شخصیت « مواددیب » و « مهدی موعود (عج) » برقرار گردد. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
نکته بسیار مهم: قبل از جمع بندی بحث، ذکر این نکته حائز اهمیت است که شاید مخلوط کردن عبارات و المان های عربی، عبری، فارسی، ژاپنی، و ... توسط نویسندگان داستان، برای مخاطبان عجیب به نظر برسد، لیکن باید به این موضوع اشاره کرد که این روش، یک روش شایع برای رساندن مفاهیم اصلی، در کنار ایجاد یک راه فرار در مقابل اعتراضات مسلمانان و ... است! چرا که ترکیب این عبارات و عناصر، از یک سو موجب سردرگمی در بیان اعتراضات شده و از سوی دیگر هم به دلیل عدم انطباق 100 درصد با هر عبارت یا مفهوم، حلوی اقامه دعوی قضایی و یا اعتراضات رسمی و ... را خواهد گرفت نکته بسیار مهم: بجز بحث های محتوایی ذکر شده، انبوهی از مطالب دیگر در خصوص « هنرپیشه ها » و ... نیز وجود داشته است که ممکن است قابل بحث باشند. برای مثال، « تیموتی شالامی » بازیگر جوان و مشهور هالیوود که بازیگری نقش اصلی داستان یعنی « پل مواددیب » را برعهده دارد، مادری « یهودی » داشته و به لحاظ توارثی، یک یهودی تلقی می شود و انتخاب وی در این نقش، یعنی « مواددیب »، « مهدی » و « منجی »، بحث برانگیز و توطئه آمیز به نظر می رسد! با این حال به منظور پرهیز از اطاله کلام و ارایه بحث های تکراری، از بیان موارد مذکور و موارد مشابه آن، خودداری شده، و توجه خوانندگان محترم، بیشتر به محتوای داستان جلب شده است. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
اما داستان و فیلم « تلماسه »، دقیقاً چه اهدافی در خصوص « منجی گرایی » دارد؟ در بخش قبلی مقاله، به برخی از مهم ترین کلمات، عبارات، المان ها و عناصری که در سری داستان ها و فیلم های « تلماسه » مطرح شده و به صورت زیرکانه ای، به « خاورمیانه » و عقاید « منجی گرایانه » در خاورمیانه اشاره داشتند، پرداختیم. در ان بخش به صورت خلاصه، آن چه را که نویسنده این سری داستان ها و سازندگان این سری فیلم ها تلاش دارند تا بعد از مقدمه سازی، به خورد مخاطبان بدهند، مورد بحث قرار می دهیم: اگر بخواهیم به خلاصه ترین حالت ممکن، اهداف طراحان، نویسندگان و سازندگان این مجموعه را بیان کنیم، باید بگوییم که هدف آن ها، تخریب « منجی گرایی »، « مهدویت » و « خداباوری »، و القاء ترس از تحرکات مسلمانان در بین مردم عوام شرق و غرب، است. اما این هدف به چه صورتی پیاده شده است؟ 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
ابتدائاً باید به این نکته توجه کرد که در داستان و فیلم « تلماسه »، از اساس « اصالت منجی گرایی » و « مهدویت » زیر سوال رفته است! چرا که در آن ها، ذکر شده است که شاخه ویژه ای از گروه « بن جزریت »، به نام « میسیونرا پروتکتیوا (مبلغان محافظ) : Missionera Protectiva » وظیفه اشاعه عقاید خرافی، شبه پیشگویانه، و تبلیغی را در جوامع بدوی و کمتر توسعه یافته دارند تا با استفاده از این عقاید، آن ها را در خدمت اهداف « بن جزریت » قرار دهند. یکی از این عقاید که « پانوپولیا پرافتیکا : Panoplia Prophetica » نامیده می شد، پیشگویی های دروغین بوده است که به صورت عمدی، منتشر می شده تا جوامع را تحت نفوذ گروه « بن جزریت » قرار دهد و بخش های مهمی از عقاید « فرمن های صحراگرد » بالاخص در خصوص اعتقاد به منجی نیز تحت تاثیر القائات « میسیونرا پروتکتیوا » شکل گرفته است!!!! بنابراین طبق داستان « تلماسه »، اعتقاد به « منجی » آن هم با ویژگی هایی مورد انتظار « فرمن های صحراگرد »، از اساس جعلی بوده و از ساخته های شاخه « میسیونرا پروتکتیوا » گروه « بن جزریت » بوده است!، نه این که حقیقتاً چنین پیشگویی از ابتدا وجود داشته باشد!!! 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
با این حال وجود همین پیشگویی « دروغین »، « فرمن های صحراگرد » را به تحرک و جنب و جوش درآورده و تحت رهبری یک رهبر قدرتمند و دارای توانایی های ویژه که اتفاقاً مادر این رهبر نیز عضو « بن جزریت » بوده است، پیش بینی مربوطه، شوخی شوخی جدی شده و با توسعه « نبردهای جهادی »، منجر به بروز بحران وحشتناکی برای جوامع و سیارات مختلف گردیده است! بنابراین طبق داستان « تلماسه »، اعتقاد « فرمن های صحراگرد » به « منجی »، « اصالت » نداشته و ساخته و پرداخته تبلیغات « بن جزریت » بوده، اما با همین « اعتقادات غیر اصیل » و ساختگی، باز هم « فرمن های صحراگرد »، زیر پرچم یک فرمانده قدرتمند متحد شده، و سرزمین های بسیاری را به خاک و خون می کشند. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
نکته دوم این که طبق داستان « تلماسه »، « فرمن های صحراگرد » به کمک همین رهبر قدرتمند، جنگ های « جهادی » خود را هم در « آراکیس (عراق) » و هم در سایر سیارات و مناطقی که بشر سکونت دارد، ادامه داده و ضمن سرنگونی بسیاری از حکومت ها، کشتارها و تخریب های زیادی نیز انجام می دهند. به نحوی که « جهاد » صحراگردان « فرمن » به رهبری منجی خود یعنی « مواددیب » یا « مهدی »، منجر به مرگ 61 میلیارد انسان، تخریب کامل 90 سیاره، تضعیف 500 سیاره دیگر، و نابودی 40 دین می شود! ترجمه چنین مواردی در داستان « تلماسه »، بدین گونه است که « جهاد » مسلمانان و بالاخص « شیعیان » و « ایرانیان »، به رهبری منجی خود یعنی حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)، موجب نابودی بخش های عظیمی از سرزمین ها، مرگ میلیون ها انسان، نابودی ادیان مختلف و تضعیف بسیاری از کشورها خواهد شد! بالطبع رواج چنین دیدگاهی نسبت به ظهور « مهدی (عج) » موجب ترس و وحشت فراگیر در مخاطبان غربی و شرقی شده، و آن ها ذهنیت منفی نسبت به ظهور امام زمان (عج) پیدا خواهند کرد. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
از سوی دیگر، با توجه به این که نشان خاندان آتریدیس از یک سو، « شاهین : Hawk » بوده و از سوی دیگر رنگ های « قرمز، سیاه، سفید و سبز » در پرچم این خاندان وجود دارد، به نظر می رسد که در ضمن این « مهدی هراسی » و « منجی هراسی »، تلاش شده است که به صورت ویژه، نسبت به ظهور « مهدی » از خاندان « قریش »! هشدار داده شود و در ضمن آن نیز، خطر ویژه ماجرای « فلسطین » - که این کشور نیز همچون بسیاری دیگر از کشورهای عربی منطقه، دارای پرچمی حاوی رنگ های « سیاه، سفید، قرمز و سبز » است -، گوشزد شده و ماجرای « فلسطین » به « جهاد بزرگ » مسلمانان، « قیام مهدی (عج) » و ... نسبت داده شده تا موجب ترس و وحشت مضاعف مردم مغرب زمین نسبت به این مقولات شود و آن ها را بر علیه شکل گیری چنین قیامی، متحد نماید! 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
اما نکته سوم این که طبق سری داستان ها و فیلم های « تلماسه »، « منجی » فرمن های صحراگرد، یا « مواددیب » یا « مهدی »، از نژاد خود « فرمن ها » نیست، بلکه از خارج از سیاره « آراکیس » به این سیاره می آید! این مساله نیز احتمالاً دسیسه ای برنامه ریزی شده از سوی نویسندگان و سازندگان این داستان ها و فیلم ها است تا در بین مسلمانان و مردم خاورمیانه، زمینه را برای پذیرش منجی هایی دروغین از سرزمین های غربی، فراهم نمایند. البته در چند سال اخیر، زمزمه هایی از سوی برخی گروه های انحرافی مبنی بر این که « امام زمان (عج) » از سوی کشورهای غربی می آید، مطرح شده است!!! که چنین بحث های انحرافی، چیزی جز حرکت در مسیر نقشه های طراحی شده دشمنان اسلام، نمی باشد. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که اصل سری داستان های « تلماسه » و فیلم « تلماسه » سال 1984، به صورت صریح تر و شفاف تری، از المان های عربی، اسلامی و ایرانی استفاده نموده اند و در فیلم « تلماسه » 2021، احتیاطات بیشتری صورت گرفته و بسیاری از کلمات صریح و واضح عربی، اسلامی و ایرانی، حذف شده است. به عبارت دیگر، در مقایسه یک به یک بین فیلم های 1984 و 2021، صراحت و شفافیت فیلم « تلماسه 1984 »، به مراتب بیشتر بوده است. یکی از دلایل این امر نیز این بوده است که مخاطب اصلی سری داستان ها و فیلم های « تلماسه »، مردم مغرب زمین بوده است و به همین دلیل در زمانی که اینترنت فراگیر نبوده و بسیاری از داستان ها و فیلم های آمریکایی و اروپایی، در دسترس بخش زیادی از مردم خاورمیانه قرار نمی گرفته اند، نگرانی از واکنش های شدید مسلمانان در این کشورها، چندان زیاد نبوده، و به همین دلیل، المان های عربی، اسلامی و ایرانی، با وضوح و شفافیت بیشتری بیان می شده اند تا برنامه « اسلام هراسی »، « مهدی هراسی » و ... در غرب، با نفوذ و تاثیر بالاتری اجرا شود. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
اما در ابتدای هزاره سوم و قرن 21 میلادی، به دلیل فراگیر شدن اینترنت و دسترسی کل مردم دنیا به فیلم ها و داستان های اروپایی و آمریکایی، امکان بیان کلمات و عبارات حساسیت زای شفاف و صریح، کاهش پیدا کرده است و بسیاری از اطلاعات، در لفافه مطرح می شوند. بنابراین در خصوص فیلم های آتی « تلماسه » که در سال های آینده منتشر خواهند شد نیز انتظار می رود که بسیاری از مطالب، در لفافه و غیرصریح بیان شوند. به هر حال سری داستان های « تلماسه » و فیلم های منبعث از آن، یکی از هزاران تلاش هالیوود در جهت مقابله با « اسلام »، « مهدویت »، « ایران »، « فلسطین » و ... است و از این حیث، موضوع تازه ای نیست، لیکن این مقاله نگاشته شده است تا قبل از ارایه سری جدید فیلم های Dune در 2024 و سری های احتمالی پس از آن، هشدارهای لازم را در این خصوص داده باشد. ان شا الله که مکرهای مکرر شیطان و پیروانش، به سمت خودشان باز خواهد گشت و خداوند متعال که خیرالماکرین است، آن ها را به سزای اعمال خودشان، خواهد رساند. به امید ظهور منجی موعود، حضرت مهدی صاحب الزمان (عج). پایان پخش پنجم تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج) پایان کل مقاله 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
بسم الله الرحمن الرحیم « ابن صیاد یا صائد بن صید در فتنه دجال » - قسمت اول در روایات اسلامی، احادیث فراوانی در مورد « دجال » گفته شده است و معصومین (ع)، فتنه ای که توسط دجال برپا می شود را سخت ترین فتنه ی تاریخ دانسته اند. معصومین (ع) همواره درباره ی دجال به مسلمانان هشدار داده اند و مسلمین را از فریب خوردن توسط « دجال » برحذر داشته اند. در روایات ذکر شده است که دجالان زیادی در طول تاریخ خواهند آمد، اما دجال آخرالزمان از همه خطرناک تر خواهد بود و توصیفاتی که در روایات پیرامون دجال و خر دجال آمده اند، مربوط به همین دجال آخرالزمان می باشد. با این اوصاف، لزوم شناخت دقیق این موجود خبیث بر هیچ کس پوشیده نیست، زیرا که در صورت عدم شناخت دجال، انسان ها ممکن است فریب خورده و دجال را یاری کنند و بدین ترتیب شقاوت ابدی را برای خود بخرند. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
معصومین (ع) برای این که مومنین را از چنگال دجال رهایی بخشند، نشانه ها و توصیفات دجال را در روایات فراوانی ذکر کرده اند تا مومنین با مطالعه ی این توصیفات، بتوانند دجال را بشناسند و از افتادن در دام دجال برهند. نکته ی مهمی که در روایات دجال حایز اهمیت است، این است که روایات پیرامون دجال، بسیار گسترده و گوناگون می باشد، لیکن بسیاری از آن ها از نظر سندی یا محتوایی مخدوش می باشند. احادیث مربوط به « دجال » به وفور در منابع « اهل سنت » ملاحظه می گردند و بسیاری از آن ها نیز متن و محتوای آشفته داشته و بعضاً در زمره اسراییلیات به شمار می روند. بالاخص که جاعلان حدیث سابقاً یهودی همچون « کعب الاحبار » نیز در ترویج احادیث جعلی و ضعیف السند، اهتمام داشته اند. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
احاديث حكايت حال دجّال در كتب اهل سنت حجم عظيمى را تشكيل مى‏دهد در حالى كه در منابع شيعى با روايات اندكى در اين خصوص روبروييم و در مقايسه بايد گفت روايات باب دجّال در منابع عامّه ده‏ها برابر همان احاديث در جوامع روايى خاصه است. بر اساس حجم قابل توجه روايات اهل سنت، مى‏بينيم كه كتاب‏هاى مستقلّ فراوانى از سوى ايشان در خصوص دجّال نگاشته شده است مانند: _ نبأ الدجّال، تأليف: شمس الدين محمد ذهبى. _ المسيح الدجّال، تأليف: سعيد ايّوب. _ المسيح الدجّال حقيقة لا خيال، تأليف: شيخ عبداللطيف عاشور. _ المسيح الدجّال بيننا، تأليف: شيخ الرشيد ابراهيم ناصر. براى آگاهى بيشتر از حجم روايات دجّال در كتب اصلى روايى اهل سنت، كافى است نگاهى گذرا داشته باشيم به صحيح مسلم. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
ابو الحسين مسلم بن حجاج قشيرى در صحيح خود از حدود 28طريق!! روايات مربوط به دجّال و چهره و اوصافش، نحوه ى قيام، منش و رفتار، عقايد و جنايات و مفاسد و پيروان و اتباع و چگونگى كشته شدن و محل به درك واصل شدنش، را ذكر مى‏كند كه در اينجا به نقل پنج طريق از آن‏ها اكتفا مى‏كنيم: _ از ابوبكر بن ابى شيبه از ابى اسامه از محمد بن بشر از عبيداللّه از نافع از عبداللَّه بن عمر. _ از زهير بن حرب از عفان از عبدالوارث از شعيب بن حبحاب از انس از رسول خداصلى الله عليه و آله . _ از محمد بن عباد از حاتم بن اسماعيل از موسى بن عقبة از نافع از رسول خداصلى الله عليه و آله . _ از ابى الربيع از ابى كامل از حماد بن يزيد از ايوب از نافع از رسول خداصلى الله عليه و آله . _ از محمد بن مثنى و محمد بن بشر از محمد بن جعفر از شعبه از قتاده از انس بن مالك از رسول خداصلى الله عليه و آله. https://najafabadnews.ir/book/book/QAAEM/neshaanehhaaye_yaar_alizaadeh_04.html 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
برخلاف حجم انبوه روایات ذکر شده در منابع « اهل سنت »، در کتب شیعی، روایات به مراتب کمتری در خصوص « دجال » ملاحظه می گردد و نشانه های مهم ظهور امام مهدی (عج) به صورت گسترده تری مورد بحث قرار گرفته و تمرکز روایات صحیح السند نیز عمدتاً بر 5 نشانه حتمی ظهور می باشد. بنابراین، هیچ روایت صحیح السند و کاملی که بتوان به صورت قطعی و یقینی در خصوص آن، پیرامون دجال با قطعیت سخن گفت، وجود ندارد و به همین دلیل، ضمن این که همواره پیرامون تحلیل های مربوط به « دجال » باید با احتیاط سخن گفت، امکان جمع بندی قطعی و نهایی نیز وجود ندارد و باید احتمالات دیگر را نیز مد نظر قرار داد. با این حال، علما و محققان بزرگ تشیع نیز، به دلیل « تواتر » روایات مربوط به « دجال »، اصل وجود « دجال » آخرالزمان را پذیرفته اند، لیکن در خصوص جزییات و ویژگی های دجال، همانند آن چه روایات اهل سنت بیان نموده اند، به جمع بندی نرسیده اند. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
با توجه به مطالب ذکر شده، اصل وجود « دجال » و برخی ویژگی های وی همچون « یک چشم بودن » و « وجود چشم در وسط پیشانی »، « تقلید از مسیح (ع) »، « یهودی بودن »، « وجود یک خر عجیب برای وی »، « ارتباط با یهود، و مفسدین » در خصوص وی، با توجه به تواتر در روایات، قابل پذیرش بوده و بقیه ویژگی های منتسب به وی که در روایات به صورت غیر متواتر یا ناهمگون و متناقض بیان شده اند، چندان قابل اتکا نخواهند بود. اگر به نکته فوق، توجه نشود، آن چه که از « دجال » در ذهن مخاطب ترسیم می گردد، یک موجود « شتر - گاو - پلنگ »، « هشلهفت » و « قر و قاطی » است که در تصویر همین « پست »، یک نمونه از آن ارایه شده است و نشان می دهد تلاش برای جمع مطالب متواتر و غیرمتواتر در خصوص « دجال »، و نیز توجه به معنی « ظاهری » عبارات ذکر شده در روایات، چه نتیجه عجیب و غریبی به بار خواهد آورد! 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
بنابراین برای تحلیل و بررسی روایات مربوط به « دجال »، اولاً باید همواره احتیاط را مد نظر داشت، ثانیاً نکات « متواتر » و « غیر متواتر » روایات مربوط به « دجال » را از یکدیگر جدا کرد و تمرکز را بر روی نکات « متواتر » قرار داد. اما در مرحله « سوم »، پرهیز از سطحی نگری و توقف در « ظاهر روایات » نیز در خصوص « دجال » بسیار حائز اهمیت خواهد بود که در ادامه به آن نیز اشاره خواهیم نمود. اما قبل از این که به تحلیل عبارت « ابن صیاد » یا « صائد بن صید » بپردازیم، اول باید به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا « دجال » یک « فرد » است یا یک « جریان »؟! پاسخ به این سوال، همواره با کشمکشی چند صد ساله همراه بوده است و « فرد » بودن یا « جریان بودن » دجال، هر یک طرفداران خاص خودش را داشته است. همچنین پاسخ به این سوال، تکلیف بسیاری از « سوالات دیگر » را نیز مشخص می کند. فلذا ان شا الله در قسمت های بعدی، ابتدا بر روی این سوال « اساسی »، تمرکز نموده و پس از تحلیل جزیی تر ابعاد آن، به بررسی عبارت « ابن صیاد » یا « صائد بن صید » خواهیم پرداخت. پایان قسمت اول تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج) ادامه دارد ... 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
بسم الله الرحمن الرحیم « ابن صیاد یا صائد بن صید در فتنه دجال » - قسمت دوم در قسمت قبل، کلیاتی پیرامون « دجال » بیان شد و در انتهای بحث نیز ذکر گردید که قبل از بحث در خصوص عبارت « ابن صیاد یا صائد بن صید » در ذیل ویژگی های دجال، ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که دجال یک « فرد » است یا یک « جریان »؟! پاسخ به سوال مذکور، با جدال و اختلاف نظری به درازای « تاریخ » مواجه است. تعدادی از علما، محققین و اندیشمندان معتقدند « دجال » یک « فرد » با خصوصیات ذکر شده در « روایات » است، لیکن عده دیگری از علما، محققین و دانشمندان، معتقد به « جریان » بودن « دجال » هستند. برای مثال، « حجت الاسلام مرحوم علی دوانی »، معتقد به « فرد » بودن دجال داشته اند، حال آن که شهید « آیت الله سید محمد صدر » به « سمبلیک » و « جریان » بودن « دجال » معتقد بوده اند. البته ده ها نفر از محققان و علما نیز در هر دو طیف ذکر شده، حضور دارند که نام بردن این بزرگواران، از حوصله بحث خارج است. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
به نظر نگارنده این سطور نیز، « دجال » یک « جریان » می باشد، بر خلاف « سفیانی » که یک « فرد » می باشد. از نظر نگارنده، اصولاً توصیفات « روایات » در خصوص « دجال »، با ویژگی های « فرد » سازگار نیست. از آن مهم تر، نگارنده این سطور همچون « آیت الله شهید سید محمد صدر »، معتقد است که کلمات و عبارات روایات « دجال » اصولاً » سمبلیک بوده و بر اساس ظاهر این روایات، نمی توان جمع بندی صحیح، دقیق و منطبق بر واقعیات پیرامونی ارایه نمود. در این بخش، به بررسی برخی از « خصوصیات » ذکر شده در خصوص « دجال » می پردازیم و امکان پذیری وقوع آن ها را بر اساس « ظاهر روایات »، بررسی می نماییم. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅